ns.perhepotretti

MUTSIVAAN

Iltoja kaikille. Minua on jo useamman vuoden askarruttanut asia, kun olen mieheni toinen vaimo, aviossa ollaan oltu 20 v, ja olen kasvattanut hänen poikiaan jotka ovat jo aikuisia. Nuorempi pojista meni avioon ja heille syntyi alkuvuodesta poika.Onko väärin tuntea itsenä syrjäytetyksi kun kaikissa tilaisuuksissa mm. pojan häissä jä hänen poikansa ristiäisissä kun otetaan potretteja, mieheni ex-vaimo ja hänen uusi kumppaninsa (avoliitossa) sekä mieheni pyydetään kuvaan mukaan mutta minä en kuulu joukkoon. Jotenkin vihlaisee sydämestä, jotenka menin ulos tupakalle ja tirautin pienet itkut ja puolen tunnin sisällä poistatin itseni tilaisuudesta.

22

898

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • k/k

kerroit ,liekö tosikaan?
      20v jälkeen sulla luulis löytyvän paikka kuvas,pikkasen nyt epäilyttää koko juttu.
      Mutta vakavissaan voin sanoo et sua on sorsittu.

• MUTSIVAAN

mikä totta. Vaan minkäs minä heille mahdan, väkisinkään en viitsinyt mukaan änkeytyä.

• k/k
        MUTSIVAAN kirjoitti:

mikä totta. Vaan minkäs minä heille mahdan, väkisinkään en viitsinyt mukaan änkeytyä.

joka olen tunnetusti arka mies,olisi jäänyt takariviin.
        Eiköhän olis aikaa ottaa nais enerkia käyttöön ja ottaa eksää niskasta kiinni ja taluttaa sivummalle

• MUTSIVAAN
        k/k kirjoitti:

joka olen tunnetusti arka mies,olisi jäänyt takariviin.
        Eiköhän olis aikaa ottaa nais enerkia käyttöön ja ottaa eksää niskasta kiinni ja taluttaa sivummalle

jos olisikin niin yksinkertaista. Eksänsä asuu niin pitkän välimatkan päässä, harvoin näkevät, eikä olisi muutenkaan korrektia ruveta häiriköksi. Toisaalta, ovathan he perhe. Ilmeisesti täytyy vaan tottua.

• 2 VALOKUVAA!

Eikö kukaan älynnyt, että olisi voinut ottaa 2 eri valokuvaa, että te kummatkin olisitte päässeet mukaan.

Ymmärrän tunteesi, koska minulla on ollut isäpuoli. Elämäni aikana on otettu tasan yksi valokuva, jossa minä ja hän on samassa kuvassa.

• pidä puolesi

Älä anna loukata itseäsi. Kerro Tälle miehesi lapselle kahden kesken miten sinusta tuntui. Ei toistu enää. Toivon sydämmestäni että et joutuis kärsimään. Tänään juteltiin serkukset aiheesta miltä tuntuu. Hölmöä olla sivullinen omassa elämässään.

• misislisbet

Minä ottaisin miehen kanssa keskustelun, en tuollaista hyväksyisi. Jos kuva otetaan vanhemmista ja pojanperheestä ei siinä myöskään
      äidin avomiehellä ole sijaa, tai sitten kaikin.

Ihmettelen että edes menet tuollaisiin tilaisuuksiin, jos Sinua noin kohdellaan.

Lopeta "varjona"olo, tulkoot nuoripari teille
      kun haluavat.

• MUTSIVAAN

kyllä kahden vaiheilla että menenkö kahvitilaisuuteen vai jättäydynkö pois sillä, jotenkin ounastelin että niinhän siinä kävisi. Poika kuitenkin on niin söpöläinen että halusin olla tilaisuudessa läsnä Ja jos olisin jäänyt pois niin mielestäni silloin oltaisiin ajateltu etteikö niin paljoa miehensä jälkikasvusta välitä ettei vaivaudu tilaisuuteen tulemaan.

• MUTSIVAAN

ASIAN PUHEEKSI KUN MENIMME YÖPUULLE. AIKAISEMMIN EN VOINUT SILLÄ HÄNEN VANHEMPI POIKANSA YÖPYI MEILLÄ. KERROIN TUNNOISTANI JA HÄN KYLLÄ SANOIKIN ETTÄ EI EDES HÄNELLE TULLUT MOINEN ASIA MIELEEN. JOTEN TAIDANKIN SITTEN LOISTAA POISSA OLOLLANI VASTAISUUDESSA, MIKÄLI MUUTOSTA EI OLE NÄKYVISSÄ

• erk.G

tämä on sitä, kun kerron usein,,"avautumista".

sinä kerroit sen julkisesti, moni on kertonut tuon minulle kahden kesken.
      tätä se elämä on monen kohdalla, et ole ainoa,
      monen tarina ei ole sitä onnea, vaikka ulospäin muuta kerskailevat.

ja he jotka erityisesti "onneaan kehuvat",
      he aina epävarmempi ovat ja kysy van kuinka monen "hyvin onnellisen" uusperheen vaimon tarina olen nähnyt päätyvän eroon alle 10 v aikana.

NIIN; ei ole montaa joilla on onni tässä elämässä 10 vuottakaan,
      aina jossain on "pehmeä paikka" joka pettää.

Suurin kokemani oli kun naapurin lääkäri/tuomariperhe, jonka lapset saivat vain kymppejä ja kaikki oli hyvin.
      Murrosiässä tyttö lähti sukulaismiehen, jo kerran eronneen 30v mukaan,
      toinen tytär vähän samoin ja poika joihinkin "huumeporukoihin",
      kellään ei ole muuta kuin peruskoulun päästötodistus jossa keskiarvo yli 9, vaikka jokainen lukioon meni aloittamaan.

• naapurin lapset

kuuluvat aloitukseen? Vahingonilosi on niin suuri, että piti oikein täällä kertoa!

• erk.G
        naapurin lapset kirjoitti:

kuuluvat aloitukseen? Vahingonilosi on niin suuri, että piti oikein täällä kertoa!

anteeksi kun kirjoitin liikaa

• ex tuomariska

Tekstistäsi loistaa katkeruus. Ota vastaan jos joku onnestaan kertoo. jakaa ihmisen pitäisi onnen ja surun. Tuo on sitä jankutusta paikallaan. Mitä ne tittelit onnea tuo. Tiedän. Kateus vie tuhoon. Kuolee pystyyn ja kelottuu.

• erk.G
        ex tuomariska kirjoitti:

Tekstistäsi loistaa katkeruus. Ota vastaan jos joku onnestaan kertoo. jakaa ihmisen pitäisi onnen ja surun. Tuo on sitä jankutusta paikallaan. Mitä ne tittelit onnea tuo. Tiedän. Kateus vie tuhoon. Kuolee pystyyn ja kelottuu.

Kanervan kerrottiin olevan, en kyllä tiedä mitä "katkeruus" tarkoittaa yleensä.

Kaikki henkilöt ovat olleet minulle ystävällisempiä kuin ansaitsisin.

On nähnyt tähän ikään niin monia, kun onnestaan ovat kertoneet "porukoissa" ja "kahvihuoneissa",
        mutta kahden kesken on apuja ja neuvoja anelut ja kertonut toisen totuuden.

on myös nähty useita "tosi onnellisia", mutta se onni ei ole kestänyt edes 10 vuotta.

Minusta onnen pitää kestää hautaan saakka, se on kai jokaisen tavoite.
        Vai olenkohan väärässä.

• On olemassa tällaisia hankalia tilanteita varten. Sen neuvoja seuraamalla ei kellekään tule pahaa mieltä. Vanhemmat kuuluvat kuvaa, jälkikasvunsa kanssa. Erikseen voi sitten sopia että vanhempien uudet elämän kumppanit ovat kuvassa myös. Jos sinua olisi pitänyt kovasti erikseen viurata kuvattavaksi, niin ymmärrän, ettei siihen kukaan ryhtynyt. Juhlan päähenkilöt olivat tällä kertaa muut.
      Näissä uusperhejutuissa pakkaa olemaan kipeitä tunteita vielä vuosien ja vuosikymmenien jälkeen ja niiden yli on vaan päästävä. Mitä mieltä miehesi oli, sanoiko jälkeen päin että olisit tullut kuvaan vaan, vai oliko sitä mieltä että kaikki meni niinkuin pitikin?

• MUTSIVAAN

sitä kun ei tullut huomanneeksi itse tilannetta.Minut kun nyt sattumalta vaan on kasvatettu olla tuppautumatta.Olen päättänyt unohtaa koko jutun ja jatkaa "elämääni" ja edelleenkin olla tuppautumatta eikä "viuraamisesta" olekaan kysymys vaan toisen huomioimisesta kun nyt vielä yhdessä tunnutaan jatkavan.piste.

• sohviliini

..en ymmärrä, mitä se ex-vaimon avomies siinä kuvassa tekee, jos se halutaan rajata biologisiin vanhempiin.

Henkilöitä tarkemmin tuntematta, siis vain ihan yleisellä tasolla, tuo on kyllä törkeää käytöstä, todella ajattelematonta. En yhtään ihmettele, että olet pahoittanut mielesi.

• MUTSIVAAN

ihmettelin myös. Taitaa olla niin että on todellakin syytä jollain asteikolla kysyä mieheltäni tarkemmin:miksi niin meni. Ts. hän ei todellakaan tainnut katsoa että kuuluisin perheeseen mutta hänen ensimmäinen vaimonsa muitta mutkitta huomioi oman seuralaisensa, eikä kukaan protestoinut, joten en sitten kehdannut rynnätä väkijoukkoon. TEHKÄÄ TILAA, MINÄ KANS...

• MUTSIVAAN

sinulle kun ymmärrät mitä tarkoitan. Olen saanut palautetta laidasta laitaan. Jonkun mielestä en ole ymmärtänyt etteivät ko. juhlat olleet minun tällä kertaa, mutta kyllähän sen toki jo tällä iällä ymmärtää keitä juhlittiin.

• sohviliini
        MUTSIVAAN kirjoitti:

sinulle kun ymmärrät mitä tarkoitan. Olen saanut palautetta laidasta laitaan. Jonkun mielestä en ole ymmärtänyt etteivät ko. juhlat olleet minun tällä kertaa, mutta kyllähän sen toki jo tällä iällä ymmärtää keitä juhlittiin.

..sydämestäni, että asiat järjestyvät. Että 20 avioliittovuoden jälkeen miehesi osaa jo pitää sinun puoliasi, ettei sinun tarvitse kyynärpäät edellä rynniä ottamaan paikkaasi. Kaikkea hyvää sinulle! :-)

• MUTSIVAAN kirjoitti:

Kyllä minä pahan mielesi ymmärrän, mutta halusin vaan käsitellä tätä asiaa niin, että se ei ole kenenkään puolelta helppo asia. Toivon kuitenkin että sinun miehesi ymmärtää pitää puoliasi. Ja edelleen ihmetyttää se äidin uuden puolison kuvassa olo kun ei isän puoliso siinä ollut. Tsemppiä seuraaviin juhliin ja parempaa mieltä sinulle Satu Maarit

• Puhu miehesi kanssa jo etukäteen tällaiset ongelmatilanteet ja niissä käyttäytyminen. Ei ole oikein että yhdelläkään vieraista on paha mieli... Ajattelemattomuus on tällaisissa asioissa se suurin synti, eikä tarkoituksellisuus. Tsemppiä seuraaviin juhliin. Toivon niistä jäävän paremman jälkimaun

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tiedätkö, että haluaisin panna

Sinua. Onko sinulla samanlaiset ajatukset ja tunteet?
      Ikävä
      180
      3993
    2. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      726
      2790
    3. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      66
      2670
    4. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      151
      2473
    5. Ajelen varmaan siellä suunnalla

taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      69
      2110
    6. Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla

Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall
      Maailman menoa
      316
      1963
    7. Hyväksytty kaivattusi

Vartaloa vai et? Rehellinen vastaus
      Ikävä
      31
      1461
    8. Syvälliset keskustelut

Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen
      Ikävä
      21
      1413
    9. Minulta loppuu aika

Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi
      Ikävä
      38
      1407
    10. Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi

mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,
      Ikävä
      16
      1295
    Aihe