Nauraako tuolle ajatukselle kukaan?
Tuoko se mieleen ihan vakavaakin, ja jos tuo, niin naurattaako vielä?
Perustuuko nykyinen elämänne iso-iso-iso jne. isien työlle?
Suo, Kuokka ja HTZA
48
1681
Vastaukset
- G.J.
ja vaihda intsrumenttisi HTZaisisksi.
Isoisäni asui Raudussa ja siellä elämä perustui hyvin katkeamattoman jatkuuvuuden ketjulle, monella tapaa. Äiti ja isä (kahdesta hyvin erilaisesta maailmasta)lyöttäytyvivät yhteen rajan tälläpuolen ja aloittivat tyhjästä helvetillisen raadannan joka päättyi toisen ennenaikaiseen kuolemaan ja toisen elämän (hirmuinen pentulauma helmoissa) lopullinen syöksykierre taistelussa kohtalon voimaa vastaan päättyi armottoman tuskallisesti.
Me jälkeläiset olemme kyllä melkoisia kummajaisia joita on vaikea suhteuttaa mihinkään millään mittarilla. Tätäkin täytyy miettiä.- HTZA
enkä näe syytä muuttaa sitä, se on minua.
Se oli tarkoituksella tehty vähän kaksimieliseksikin, vaikka takana on vakava asia.
No? Myitkö tilan ja ostit asunnon? - G.J.
HTZA kirjoitti:
Se oli tarkoituksella tehty vähän kaksimieliseksikin, vaikka takana on vakava asia.
No? Myitkö tilan ja ostit asunnon?kun äiti myi tilan ja osti tupla-asunnon kaupungista. Tyhmin teko mitä hän saattoi tehdä koska meillä oli aika tolkuttomasti hiekkapohjaista Saimaanrantaa (kesämökkitontteja olisi saanut useita) ja toisellapuolen lammenrantaa ja oma isohko kallio vieressä. Seuraavat omistajat pilasivat paljon kun pellot meni pakettiin ja he ryhtyivät "hiekkaparooneiksi". Älä kysy enempää.
Arvaan että aloitus oli mietitty ;) kunhan vähän kutittelin heinänkorrella. - HTZA
G.J. kirjoitti:
kun äiti myi tilan ja osti tupla-asunnon kaupungista. Tyhmin teko mitä hän saattoi tehdä koska meillä oli aika tolkuttomasti hiekkapohjaista Saimaanrantaa (kesämökkitontteja olisi saanut useita) ja toisellapuolen lammenrantaa ja oma isohko kallio vieressä. Seuraavat omistajat pilasivat paljon kun pellot meni pakettiin ja he ryhtyivät "hiekkaparooneiksi". Älä kysy enempää.
Arvaan että aloitus oli mietitty ;) kunhan vähän kutittelin heinänkorrella.mitä tuleman pitää, eivät äiditkään.
Mutta hyvä, elät esi-isiesi työllä.
Kai muistat heitä, joskus? - G.J.
HTZA kirjoitti:
mitä tuleman pitää, eivät äiditkään.
Mutta hyvä, elät esi-isiesi työllä.
Kai muistat heitä, joskus?siitä keitä he ovat ja mikä on heidän historiallinen ja amotionaalinen heijastuksensa minuun. Kun syntyy vanhoille vanhemmille pahnanpohjimmaisena niin luontainen uteliaisuus omia juuria kohtaan herää vasta silloin kun informaation taltioineet sukupolvet ovat jo mullanalla matoja suissaan.
Taidan kuulua niihin joille elämä on pakko (= välttämätön paha joka on läpikäytävä) eikä lahja. - G.J.
G.J. kirjoitti:
siitä keitä he ovat ja mikä on heidän historiallinen ja amotionaalinen heijastuksensa minuun. Kun syntyy vanhoille vanhemmille pahnanpohjimmaisena niin luontainen uteliaisuus omia juuria kohtaan herää vasta silloin kun informaation taltioineet sukupolvet ovat jo mullanalla matoja suissaan.
Taidan kuulua niihin joille elämä on pakko (= välttämätön paha joka on läpikäytävä) eikä lahja.keräilen huteraa tietoa sukujeni vaiheista:
- kuokka on tylsynyt.
HTZA kirjoitti:
No? Myitkö tilan ja ostit asunnon?Se alunperin hienostunut sanavarasto on tyhjentynyt. Nyt hitsari toistaa sitä vanhaa kaavaa, kaavaa, kaavaa. Ja hyvä niin.
- vanhempiensa lapsi
G.J. kirjoitti:
keräilen huteraa tietoa sukujeni vaiheista:
Polveillen niin, vaan ei ole syntyneellä tulevaisutta ilman historiaa. Historian olen minäkin vankina, kyllä tai sitten ei. Tutkitusti ei yhteiskuntaluokka kovin helposti vaihdu. Sukujuuriaan tutkiva sen oivaltaa varmasti, ammatit periytyvät yms. Vaikka nykyaika mahdollistaa koulutuksen, silti, yhteiskunluokien rajoja ei ylitetä kovinkaan usein eikä helposti.
Suo kuokka ja Jussi, siinä hyvä metafora suomalaisuudesta, sisua muutamilla sanoilla p..le..jne. Mutta hyvin viisas metafora, ihminen vaatii vastavoimaa saavuttaakseen itselleen tunteen olla, elää ja saavuttaa. Miksi pitää saavuttaa, siihen en vastaa. Olemme saaneet kyvyn ulottua sinne tänne, minne sitten haluammekaan.
Jos taustaani valotan, sivistynyt oppinut isä, nöyrä hyvä äiti eri yhteiskuntaluokasta. Me lapset kasvoimme hyvällä maalla, yksilönä ymmrrettyinä saimme olla itsenämme ja suuntauduimme omien taipumusten mukaan. Pidän vaan pienenä ihmeenä sitä että mistä ne koulutuspennit tulivat, raha oli tiukassa mutta silti lämmin rakkauden ilmapiiri oli aina läsnä. Pystyisinkö minä siihen, en vastaa, ehkäpä, ei omenana koskaan puusta kauas putoa.
Mitä halusin sanoa, huimaa voimaa se vaatii jos et menneisyyttä kanna mukanasi.
Matojen päivällisenäkin uskon, olen tietoa tuleville sukupolville, heille rakennuspalikkana tai rasite mutta sen miettiminen on tarpeetonta. - Lisbet
kuokka on tylsynyt. kirjoitti:
Se alunperin hienostunut sanavarasto on tyhjentynyt. Nyt hitsari toistaa sitä vanhaa kaavaa, kaavaa, kaavaa. Ja hyvä niin.
Kun niin kovasti häntä mollataan kysyn miksi ihmiset sitten vastaavat aloittajalle?
Onhan mahdollisuus sivuuttaa, olla pois.
Usein eniten vastauksia saanut aloitus, ja silti pashaa!
Minen osallistu ellen tajua missä se "juju" on,
ja juurikin siksi. - HTZA
vanhempiensa lapsi kirjoitti:
Polveillen niin, vaan ei ole syntyneellä tulevaisutta ilman historiaa. Historian olen minäkin vankina, kyllä tai sitten ei. Tutkitusti ei yhteiskuntaluokka kovin helposti vaihdu. Sukujuuriaan tutkiva sen oivaltaa varmasti, ammatit periytyvät yms. Vaikka nykyaika mahdollistaa koulutuksen, silti, yhteiskunluokien rajoja ei ylitetä kovinkaan usein eikä helposti.
Suo kuokka ja Jussi, siinä hyvä metafora suomalaisuudesta, sisua muutamilla sanoilla p..le..jne. Mutta hyvin viisas metafora, ihminen vaatii vastavoimaa saavuttaakseen itselleen tunteen olla, elää ja saavuttaa. Miksi pitää saavuttaa, siihen en vastaa. Olemme saaneet kyvyn ulottua sinne tänne, minne sitten haluammekaan.
Jos taustaani valotan, sivistynyt oppinut isä, nöyrä hyvä äiti eri yhteiskuntaluokasta. Me lapset kasvoimme hyvällä maalla, yksilönä ymmrrettyinä saimme olla itsenämme ja suuntauduimme omien taipumusten mukaan. Pidän vaan pienenä ihmeenä sitä että mistä ne koulutuspennit tulivat, raha oli tiukassa mutta silti lämmin rakkauden ilmapiiri oli aina läsnä. Pystyisinkö minä siihen, en vastaa, ehkäpä, ei omenana koskaan puusta kauas putoa.
Mitä halusin sanoa, huimaa voimaa se vaatii jos et menneisyyttä kanna mukanasi.
Matojen päivällisenäkin uskon, olen tietoa tuleville sukupolville, heille rakennuspalikkana tai rasite mutta sen miettiminen on tarpeetonta.erittäin hieno kirjoitus ja sen henki oli sitä mitä hain.
Kiitos
H.
- kevät.
-koita joskus ajatella muutakin,kuin itseäsi ja tuijottaa muutakin,kuin napaasi...se piristää,ja avaa mielesi... :)
- HTZA
kummalliselta jos joku näkee että aloitus on kohdistettu minun napaani?
Se on kyllä ihan muuta, nimmarini laitoin sinne,ihan vain,huumorin vuoksi.
Kai se nyt sentään oli hauskaa?
Toivoisin kuitenkin että ottaisit ajatuksen vakavasti.
- k/k
esiisien työlle naura ,jos ei historiaansa tunne jne.
Jos olisin jäänyt kotikylääni hommani olisi ollut jatkoa esiisieni työlle, nyt nykyisessä työssä olen uranuurtaja,eli ei perustu omien esiisien työlle.
Mutta HTZA ja kuokka ja nimeen omaan suokuokka yhdessä hymyilyttää,en saa sijopitettua sinua syksyiselle kynnökselle,en millään.- HTZA
ymmärsit aloituksen oikein!
Mutta, myitkö esi-isiesi työn ja elät sillä nyt? - HTZA
siellähän minä, viimeisten Kurkien joukossa, tepastelen.
Silloin ovat liikkeellä ne, jotka ovat jääneet ilman, koko kesän.
Aika innokkaita ovat. Ruskeita, mutta liian lihavia.
:) - k/k
HTZA kirjoitti:
ymmärsit aloituksen oikein!
Mutta, myitkö esi-isiesi työn ja elät sillä nyt?jos laitetaan lakki päähän ja noustaan puuhun ,ei jää maahan mitään.
Omillani olen toimeen tullut. - HTZA
k/k kirjoitti:
jos laitetaan lakki päähän ja noustaan puuhun ,ei jää maahan mitään.
Omillani olen toimeen tullut.lakki kudottu ja jollain se on ostettu.
Ja jossain on kasvanut se pellavapää joka lakin sai.
Tunnetko itsesi "juntiksi" vai "kaupunkilaiseksi"?
Missä ovat juuresi? - k/k
HTZA kirjoitti:
lakki kudottu ja jollain se on ostettu.
Ja jossain on kasvanut se pellavapää joka lakin sai.
Tunnetko itsesi "juntiksi" vai "kaupunkilaiseksi"?
Missä ovat juuresi?ja siintävien salojen mies.
Jos johonkin lokeroon on laitettava nii maalais pojaksi sitten.
Sukuni juuret johtaa ruotsalaiseen kirkon mieheen,kotikylässäni tunnen itseni vieraaksi.
Nykyinen asuin paikka on se jossa katson olevani kotona.
Hitsa takaa Hitza istuu Hitsa makaa....
haukotus....- HTZA
nukutuksi hyvin.
Harmi että et ymmärrä aloitusta.
Ei se ole minuun kohdistettu. HTZA kirjoitti:
nukutuksi hyvin.
Harmi että et ymmärrä aloitusta.
Ei se ole minuun kohdistettu.ja opettanut minut vastaamaan vain otsikkoon :)))
- HTZA
Paloma.se.co kirjoitti:
ja opettanut minut vastaamaan vain otsikkoon :)))
niin olen onnellinen että luet kunnon otsikoita, mutta pahoillani, jos olen ohjannut sinua väärin.
Siinä se taas nähdään, tänne ei pitäisi kirjoittaa ilman opettajan tutkintoa. HTZA kirjoitti:
niin olen onnellinen että luet kunnon otsikoita, mutta pahoillani, jos olen ohjannut sinua väärin.
Siinä se taas nähdään, tänne ei pitäisi kirjoittaa ilman opettajan tutkintoa.tuota yhteiskuntaa kannattavaa ammattikuntaa kohtaan on täysin aiheetonta...jos opettajat ja päivähoitohenkilökunta alkaisivat lakkoon samanaikaisesti niin Suomi seisahtuisi...myös sinun bisneksesi menisivät maha ylös alle aikayksikön, kun auttajasi joutuisivat olemaan kotona hoitamassa ja kasvattamassa omia kersojaan ja sinulta tuskin löytyy ammattitaitoa hoitamaan heidän vähäpätöisiä ja huonosti palkattuja tehtäviään:))
- meille pehmoisille
naisille: aaahh :D
- HTZA
Minä kun aina haluan että aloittaja kertoo myös itsestään, eikä heitä asiaa, noin vain, ilmaan.
Minun sukuni on tullut ulkomailta, käsityöläiseksi.
Suku on elänyt, kaukaa 1500-luvulta, tehden työtä maalaistaloissa, sen ajan "tehtaissa".
Emme ole koskaan omistaneet mitään maata.
Mutta olemme eläneet, "Suosta, Kuokasta ja HTZA:sta"
Eli, tämän maan esi-isien työstä.- G.J.
että sinäkin olet lähtöisin monista suvuista.
- HTZA
G.J. kirjoitti:
että sinäkin olet lähtöisin monista suvuista.
esi-isä heitteli joitain savitauluja seinille.
Oli kiukkuinen mies. - G.J.
HTZA kirjoitti:
Oli kiukkuinen mies.helpotti.
- HTZA
HTZA kirjoitti:
Oli kiukkuinen mies.tiedät että tunnen juureni ja sen että siinä välissä on ollut monta sukupolvea ja sukua.
- G.J.
HTZA kirjoitti:
tiedät että tunnen juureni ja sen että siinä välissä on ollut monta sukupolvea ja sukua.
vaikutat joskus niin jääräpäiseltä vanhalta herralta? Mutta mikä on sen voimana, kun olet ja kirjoitat kun hyrmyilevä pojankloppi?
- Sinä kysyt
G.J. kirjoitti:
vaikutat joskus niin jääräpäiseltä vanhalta herralta? Mutta mikä on sen voimana, kun olet ja kirjoitat kun hyrmyilevä pojankloppi?
Minä kysyn mikä on se puute aikuisen miehen sielunelämässä joka pakottaa hakemaan konfliktia ja tekemään kaikesta keskustelusta farssia ja pseudoälymetafysiikkaarvausleikkiä jota joku luulee ymmärtävänsä. Mutta joka todellisuudessa on pelkkää bluffia.
Minun mottoni: se mikä on epäselvää lukijalle, on epäselvää asian esittäjälle.
- ajatus, kunhan
jätetään nuo sinun kirjaimesi pois.
Kunnon aloitus, oikeaoppinen....ja aihe sellainen, että siitä ei paremmaksi muutu...
En ymmärrä aloitusta, mutta kirjoitin nyt, kun tämän aloittaja aina muiden teelmyksiä mollaa. Siis minkälaisia kommentteja tämän oli tarkoitus herättää...
Ei naurata...ja "jusseja".
Onko myös Isä, poika ja HTZA?- HTZA
ole ihan varma, vielä.
:)
Mutta Isä,äiti,veli,sisko ja HTZA on.
- juurilleni
kuolemani jälkeen, lentelen sinne linnun lailla
vapauteen.
Täällä olen onneton, on vain ahdasmielisiä ihmisiä. - sanoo_suttura*
Jokainen tehköön työnsä hiki otsalla. Vanha suomalainen perinne se on.
Keskiajan lopulle voin seurata sukupuutani ja mitään mainitsemisen arvoista ei löydy. Pappeja, potentteja ja talonpoikia löytyy mutta minun elämäni alkaa omista vanhemmistani.
Kumpikin ovat/olivat tarinankertojia ja tunnen historiani varsin hyvin. Dokumentoitu nauhalle, paperille ja meidän muistiimme.
Mutta oman elämäni olen itse muokannut ja kustantanut, kiitos esivanhempieni. - aatami autuas
vaarini, jolta kysyin, kuinka hän mummini kanssa päätyi yksiin. Hän murahti: "Ei kyntömies vakoaan valitse..."
- HTZA
mutta totta.
Noin on Suomalainen syntynyt, aina vahingossa.
Juntista antoi muuan Eestiläinen tyttö hyvän kuvan: "Pitkät kalsarit ja Pa...ee kauan".
Ei, siis, ole minulle sanottu, kuulin isoilta pojilta, tai luin jostain. - dilidalidullandillandullan
HTZA kirjoitti:
mutta totta.
Noin on Suomalainen syntynyt, aina vahingossa.
Juntista antoi muuan Eestiläinen tyttö hyvän kuvan: "Pitkät kalsarit ja Pa...ee kauan".
Ei, siis, ole minulle sanottu, kuulin isoilta pojilta, tai luin jostain.joutui Neuvostoaikaan KGB:n kuulusteluun ja häneltä tivattiin, miksi on suomalaisten kanssa ja mikä vika neuvostomiehissä ja jos ulkomaalainen pitää olla, niin miksei toveri bulgaari kelpaa... Siihen Lienuska vastasi: "Kun neuvostomies juo, hän sammuu. Kun bulgaarit juo, he alkavat tappelemaan keskenään. Mutta tsuhna saa olla vaikka kuinka humalassa, mutta aina se ainakin yrittää..."
- Fani , vai oliko se vani
Inanaa inanaa , Hatsatsaa kun olet taas tääl!!!Minä se oottelen kun sinä sanot itse jotakin!!!
- HTZA
tämä on minustakin.
Odotellaan, jospa tulee mieleeni jotain? - aiana minult kysytään uutt ...
HTZA kirjoitti:
tämä on minustakin.
Odotellaan, jospa tulee mieleeni jotain?OOTELLAAN , MUTT TOIVOTAAN ETTEI AIKA KÄVIS PITKÄS:::Tääll ollan ja Sionnuu seurataan...Kuulumisiin !!!
- kirjoitettu
tällä palstalla monta kertaa.Aina on sama aloittaja.Etkö koskaan väsy puhumaan itsestä ja omasta navasta? Voi ressukka, yrittää eisttää miestä.
- HTZA
palaute on aina arvokasta, ja joo, yritetään.
- mie mie ja mie
Rakstan sua! älä vain katoa minnekkään!!!!ja asiasta ; ei perustu!
- HTZA
Taisi olla eka tai toka. Tuskin viimeinen kuitenkaan.
Ja sen kerran kun, niin on kirjoitusvirhe, luultavasti.
Olen otettu.
Huomenna laitan kirkkaanvärisen, onnellisenvärisen paidan päälle ja avaan kolmannen napin.
Ja menen töihin takki auki.
- namisuku
...oli ennen ja nyt ON NYT=D
Olet Sinä ABCD Kova Jäbä;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1814044
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo7262800Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?682692- 1532500
- 712126
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall3171975- 321488
Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen211423Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi381407Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,161295