Ostaessanne tietokoneen siinä on valmiina virussuoja, joka tyypillisesti lienee Norton tai F-secure.
Molemmat edelliset ovat maksullisia.
Virussuojia on saatavissa (ladattavissa) ilmaiseksi ja niitä kehutaan jopa maailman parhaiksi.
Onko kokemuksia ja mielipiteitä?
Virussuojat
19
2053
Vastaukset
- Elmeri
Kuulehan Ruuneperi, jos et jaksa maksaa virussuojasta 6;tta € kk. niin lopeta surfaaminen!
Älä kysele joutavia!Me saamme kaikki kysyä mitä haluamme ilman sinun asiatonta puuttumistasi.
Voin maksaa vaikka kymmenen virussuojaa. Kysymys ei ole rahasta vaan periaatteesta.
Tuliko selväksi???Ruuneperi kirjoitti:
Me saamme kaikki kysyä mitä haluamme ilman sinun asiatonta puuttumistasi.
Voin maksaa vaikka kymmenen virussuojaa. Kysymys ei ole rahasta vaan periaatteesta.
Tuliko selväksi???Ainakin Avg ja Antivir ovat ihan hyvin toimivia ilmaisia virusohjelmia yksityishenkilöille. Kummastakin on kokemusta, vaikka nyt onkin Norton vartioimassa.
- Atolfia
Ruuneperi kirjoitti:
Tuliko selväksi???on ollut koko ajan. Avastisuojaus, jonka uusin juuri eilen.
On siihen maksullisiakin versioita, mutta toistaiseksi on tämä ilmainen riittänyt. - Läpy
Ruuneperi kirjoitti:
Tuliko selväksi???Läpy-läpy!
- Maalaismies*
Jouduin vuodenvaihteessa uusimaan tietsikan. Valitsin vaihteeksi Macin koneen. Se on omanlaisensa vempain soveltuen erinomaisesti meidän perheen harrastukseen, joka on kuvat ja niiden käsittely.
Macissa näkyy olevan sisäänrakennettu palomuuri. Sitä voi säätää olemaan hyvinkin tiukka mitä sisään päästää. Valitsin vaihtoehdon, joka sallii vain tärkeimmät palvelut. Sitten on valittavissa "häivetila", missä asiaton liikenne ei saa mitään vastausta - ei edes vahvistusta tietokoneen olemassaolosta.
Virussuoja on tähän mennessä toiminut hyvin. Roskapostia ei tule lainkaan.Oma kone vanhenee ja tehot alkavat olla nykytuotteille liian vähäiset, joten vaihto lähestyy.
Mac on välähdellyt minunkin mielessä.
Sen ominaisuuksia kehutaan kai juuri tuon suojaisuuden takia.
Täytyypä laittaa myssyn alle muhimaan.
poikkeaako sen käyttöominaisuudet paljonkin Windowsin käytöstä ja onko sen käyttö helppo oppia?- Maalaismies*
Jopel kirjoitti:
Oma kone vanhenee ja tehot alkavat olla nykytuotteille liian vähäiset, joten vaihto lähestyy.
Mac on välähdellyt minunkin mielessä.
Sen ominaisuuksia kehutaan kai juuri tuon suojaisuuden takia.
Täytyypä laittaa myssyn alle muhimaan.
poikkeaako sen käyttöominaisuudet paljonkin Windowsin käytöstä ja onko sen käyttö helppo oppia?Mac on suoraviivainen: "mennään röyhkeästi maalille ja lätkä yläreppuun!" Jos tykkää puuhailla vaikkapa kuvien kanssa, kuten meikäläinen, se on siihen tarkoitukseen verraton. Kuvia voi siirrellä albumista toiseen vain tarttumalla "niskasta" kiinni ja raahaamalla. Kuvan voi heittää roskikseen myös suoraan samalla tavalla näytön alareunassa sijaitsevaan "oikeaan" roskakoriin. Voi sen poimia sieltä takaisinkin jne.
Siihen voi joustavasti liittää myös PC:stä tuttuja elementtejä. Mihä siirsin Photoshopin.Macilla on helppo editoida videoita tai musiikkia jne.
Niin, ja onhan se vähän tilaa vievä tyylikäs littana kapine. Kun jättää koneen, sille toivotetaan "mene nukkumaan", jolloin se kiltisti sulkee näyttösilmänsä.
- ilmaisista
suojista,hyvin pelaa,en minä ainakaan maksa kun ilmaiseksi saa
- käytän
Käytän itse erästä maksutonta virusohjelmaa, Windowsin omaa palomuuria sekä vakoiluohjelmien esto- ja poisto ohjelmaa, myös ilmaisia Vähemmän on ollut ongelmia kun aikaisemman maksullisen ohjelman kanssa.
- main-eko
Ilmainen ladattava minulla ainakin on,jos ei saa mainostaa kerron vain etukirjaimen A....
Sen sijaan s-postissa minulla maksullinen roskapostin poistaja,hyvin on toiminut,aikaisemmin olin hukkua roskaposteihin.Tyytyväinen siis olen,jos hyvää saa ilmaiseksi,miksi siitä pitäisi maksaa?- kai75*
Käytössä varmaankin sama A-lla alkava kolmekirjaiminen.
Toiminut vallan mainiosti.
Ei oletullut roskapostia mainoksista puhumattakaan.
- Liisinka
Ollessani reissussa 3 viikkoa, meni tuo "A:lla" alkava vanhaksi. Yritin sitä ajaa uudelleen, onnistumatta.
No minäpä reippaana "tyttönä" etsin Googlesta muita vaihtoehtoja.
Vahingokseni ostin Pandan suojaukset. Onneksi vain 1 vuodeksi, koska en saanut sitä millään toimimaan.
Hinta 34,22 € meni kuin kankkulan kaivoon.
Sitten kutsuin ATK-viisaan apuun ja sainkin. Hintaan 35€.
Eli tuli tyhmälle kalliiksi.
Nyt on se A-lla alkava. - maksuton
Kotikoneella taas latasivat koneen hankkiessani F-securen.
Minulla on kiinteä liittymä sekä mökillä että kaupunkiasunnosaa.
Imuroin itse Avastin mökkikoneelle, kai se hyvin toimii ja on ilmainen. - aina epävarma
Kun tutkii, tulee koneelle kaikenmoista moskaa. Kuitenkaan F-securen skannauksella ei löydy mitää pahanlaatuisia. Tosin se hyppää parin tallenteen yli. Sitä en tiedä, mitä niistä pitää ajatella. Windows ei niitä pysty poistamaan.
Minä vastustan maksullisia torjuntaohjelmia, kun en halua käyttää pankkikorttia internetissä ollenkaan. Tuntuu, että siinä myy sielunsa paholaiselle justiin sillä hetkellä, kun rupeaa maksamaan ohjelmasta. Minun koneesta loppui kaupan mukana tullut 3v.Norman.
Se aikana oli jatkuvia virusongelmia.
Kokeilin F-securea.
Sille koneeni oli liian pieni eli toiminta hidastui. Peruin kaupan.
Otin netistä ilmaisen AVG:n.
Toiminut hyvin. Ei viruksia. Automaattiset päivitykset tulee päivittäin.
Latasin netin kautta myös palomuurin (Sygate) ja poistin Windowsin palomuurin käytöstä, koska asiantuntijat sanovat sen olevan riittämättömän ja kahta palomuuria ei suositella saman aikaisesti.
Nyt vaihdoin uuteen AVG 8.0. Sekin on ilmainen yksityiskäyttäjälle.
Tämä on eka kerta kun olen verkossa sen kanssa.
Vaikuttaa toimivalta.
En usko tämän olevan mainostamista kun kerron kaverille henkilökohtaisista kokemuksista ilmasista tuotteesta.
Lisää tietoa löytyy aferdawn.com ja download.fi sivuilta.
Olet oikeassa, turha maksaa jos vastaavan tai paremman ilmaiseksi.- SkillaN*
Avant toiminut, maksanut en ole koskaan ja joskus ihan suututtaa, kun en saa jotakin "epäiltävää" auki.
Päivitykset ovat automaattiset, hyvin on asiat sujuneet.
Nyt on tarjottu vuoden ilmaista turvaa, mutta entinen olisi peruttava ja vuoden päästä tulisi sitten jo maksukin, joten taidan unohtaa.
Toimisiko sitten näin hyvin, kuin nyt päällä oleva ja kun en näitä tietikone asioita hallitse, viisasta vain tyytyä tähän olevaan. - Ukki.
SkillaN* kirjoitti:
Avant toiminut, maksanut en ole koskaan ja joskus ihan suututtaa, kun en saa jotakin "epäiltävää" auki.
Päivitykset ovat automaattiset, hyvin on asiat sujuneet.
Nyt on tarjottu vuoden ilmaista turvaa, mutta entinen olisi peruttava ja vuoden päästä tulisi sitten jo maksukin, joten taidan unohtaa.
Toimisiko sitten näin hyvin, kuin nyt päällä oleva ja kun en näitä tietikone asioita hallitse, viisasta vain tyytyä tähän olevaan.Tukihenkilö järjestellyt tosi hyvin tähän asti ainakin.
Eihän meiltä vanhoilta tämä muuten kunnolla sujuisikaan.
- nai-nennnn
Naiset kuukautissuojia tarvitsevat nelisenkymmentä vuotta, tietysti hedelmöittymisen ehkäisyyn omat suojansa. Luojan kiitos enää ei ole sitä pelkoa.
Nyt saa pelätä, tarvitseeko vielä inkontinenssisuojia, ellei peräti vaippoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo7272336Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?502279- 1302265
- 1352170
- 561801
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall2411653- 311371
Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen201309Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,161205Kyllähän tämä vähän kirpaisee
Mutta oman sisäisen rauhan vuoksi jätän sinut nyt historiaan. Todennäköisesti olet jo sinäkin mennyt eteenpäin. Olipah381147