Mies.

Satuin katsomaan tv:stä Mark Levengoodin ja kirjailija Eeva Kilven keskustelun.Olipa rentouttava ja miellyttävä hetki.Olen aina pitänyt Eeva Kilven runoista ja persoonasta ja olin iloinen,miten oikeaan olin osunut:erinomaisen aito,rehellinen ja omalla tavallaan sensuelli nainen.
Varsinaisesti tämä kahden sympaatttisen ihmisen jutustelu krvoitti vielä kirjoittamaan yhdestä aiheesta...miehestä.Eeva Kilpi sanoi vaatimatttomasti,että hän on "alkanut" ymmärtää miehiä,uskon kyllä hänen ymmärtäneen miehiä aiemminkin.
Naisen ymmärtämistä tai ei ymmärtämistä pidetään itsestään selvänä.Miehiltähän ikäänkuin aina vaaditaan jotain.Leikkisästi olemme me naiset sanovinamme:pojat on poikia,miehet ovat ikuisia pikkupoikia!Mutta eihän se ole totta,se on vähättelyä.Kyllä jokainen mies haluaa olla "vain" mies,mutta harva nainen osaa,ymmärtää antaa miehelle mahdollisuuden olla "vain" mies.
Miehen pitäisi "suorittaa" sitä sun tätä,me naiset saamme olla vaikka mitä hömppiä niin halutessamme,naisellisuuttamme.
Ja lyhyesti asian ytimeen:monelta mieheltä loppuu sukupuolinen kanssakäyminen iäkkäämpänä,vaikka olisi ihan vitaali,kun vaimo (nainen)sanoo:Stop!
Hyvänen aika--sukupuolisuus,yksi elämän luonnollinen perustarve.
Olen sitä mieltä,että kumppaneiden,puolisoiden,pitäisi kyetä antamaan toiselle mahdollisuus sukupuolisen tarpeensa tyydyttämiseen,jos omat halut tai kyvyt loppuvat.Se voisi jopa parantaa iäkkäämpää liitoakin,lähentää,jos kykenisemme antta toisen olla sellainen kuin on,erilainen,epätäydellinen.Emmehän saisi koskaan yrittää tehdä toisesta jotain muuta,mieleiseksemme,eihän hän enää olisikaan mieleisemme.Ymmärrystä,suvaitsevuutta!Jos rakastamme,rakastamme juuri sitä ihmistä,joka hän on aina ollut.
Siis selvästi sanottuna:mahdollisuus seksiin.Watt Vainionkin sanoin on niin,että "sen näkee naamasta kun lakkaa saamasta",ennenaikaista vanhentumista.Kyllä mies tarvitsee enemmän purkautumismahdollisuutta kuin nainen,olemmehan eri sukupuolta ja naisella on toki aina jotain muutakin puuhastelua enemmän.Ehkäpä miehen elinikäkin pitenisi,kun tämä yksinkertainen asia toteutuisi.
Kirjoitan omalla nikilläni,jotta tähänkin ihan tärkeään asiaan otettaisiin kantaa,kuuluuhan tämä nimenomaan tänne iäkkäämpien palstoille.
Eihän asiassa ole mitään sen kummempaa,toiset vaan ovat seksuaalisesti aktiivisempia kuin toiset.Olen vain ns.välikätenä asian esille ottamisessa....minun persoonani voi muuten unohtaa.

Viime aikoina kun olemme olleet täällä palstoilla niin runollsella tuulella,miettikääpäs tässä lopuksi tätä Kilven pientä runoa....eikös siinäkin vaadita mieheltä jotain!

"Saisko kymppitonnilla naia?hän sanoi minulle
bussipysäkillä kello 0.42
tyhjät kadut ympärillämme huurtuvina.
Ensin minä pudistin päätäni,mutta sitten sanoin:
Ei rahasta,mutta jos imuroit ja tiskaat.
Silloin hän vuorostaan kieltäytyi
ja kääntyi alakuloisena mennäkseen pois."

7

808

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tärkeään aiheeseen.
      Nuorempana ollessani juttelin vaihdevuosien kynnyksellä olevien naisten kanssa enkä ymmärtänyt monien naisten kantaa että vaihdevuosissa olevat naiset tulevat jätetyksi, mistä he sen tiesivät?
      Itsekkyyttä vai mitä se on?

• KT3

jos mikä on parisuhteen sisäinen asia ja vaikea on yleispätevästi siihen kantaa ottaa. Tarkoitushan tässä elämässä on kasvaa omaan täyteen mittaansa ihmisenä sekä tukea elinkumppaniaan samaisessa tehtävässä. Ikävä totuus kuitenkin lienee, että uskottomuus sinällänsä aina loukkaa toista.

Huumormielellä ajatellen voitaisiin kehitellä uusi palveluseteli, jolla voisi pinkaista iloiseen taloon jos näin saavutettaisiin parempi keskinäinen kompromissi ja tyytyväisyys.

Elämähän kuitenkin on elämistä eikä suorittamista varten!!

• kirjoitat, vaikka ei se enää meidän sukupolvea auta.
      Toivottavasti nyt on paljon noita nuorempia lukijoita, jotka voivat vielä Sinun viisaudestasi oppia saada.
      Kiitos rohkeasta aloituksesta.

• Luulenpa, että meidän sukupolvessamme on naisia,
        jotka ovat rakastaneet täysillä miestään.

Ja kun rakastaa, hyväksyy toisen kaikkineen päivineen,
        silloin myöskin sairaus hoidetaan ja
        loppuun asti yritetään pitää iloa ja toivoa yllä,
        vaikka toinen olisi suvun syövän diagnoosin saatuaan
        ollut kuinka alamaissa.

Tiedän kyllä sellaisenkin tapauksen, jossa nainen vastaavassa tilanteessa otti eron ja avioitui uudelleen.
        Nainen, jka oli syntynyt samassa luxusomakotitalossa, missä asui avioliittonsakin ajan ja edelleenkin.

Minun on sitä mahdoton ymmärtää. Mutta tietenkin miehestäkin riippuu, millainen suhde on.

Mutta ihmiset ovat erilaisia, se on muistettava.

• satu kirjoitti:

Luulenpa, että meidän sukupolvessamme on naisia,
        jotka ovat rakastaneet täysillä miestään.

Ja kun rakastaa, hyväksyy toisen kaikkineen päivineen,
        silloin myöskin sairaus hoidetaan ja
        loppuun asti yritetään pitää iloa ja toivoa yllä,
        vaikka toinen olisi suvun syövän diagnoosin saatuaan
        ollut kuinka alamaissa.

Tiedän kyllä sellaisenkin tapauksen, jossa nainen vastaavassa tilanteessa otti eron ja avioitui uudelleen.
        Nainen, jka oli syntynyt samassa luxusomakotitalossa, missä asui avioliittonsakin ajan ja edelleenkin.

Minun on sitä mahdoton ymmärtää. Mutta tietenkin miehestäkin riippuu, millainen suhde on.

Mutta ihmiset ovat erilaisia, se on muistettava.

Jokainen ihminen on todella erilainen, mutta kun naimisiin mennään niin tehdään lupaus.
        Jos toinen sanoo nyt loppuu, niin se on lupauksen rikkominen, siinä kuin vieraissa käyntikin.
        Naiset ei sitä tahdo ymmärtää, nehän sanoo, että ruumiini on minun, minä päätän.

Sanoit syöpä. Kuinkahan paljon on merkitystä kahden turhan taudin, rintasyövän ja eturauhassyövän, puhkeamiseen on sillä, että ihmisen hormoonitoiminnat pidetään vireessä aktiivisella toiminnalla tai sitten ei pidetä?

• Maalaismies*

Luonto lahjoitti miehelle narrin osan. Se vaatii miestä olemaan paras ja näkyvin kuin kukko tunkiolla. Sitten, luontoo kuiskaa, kaikki maailman naiset ovat sinun. Miehen aivot ovat jalkojen välissä, kirjoitti Pentti Haanpää. Luulen Eeva Kilven tarkoittaneen samaa, kun hän on alkanut ymmärtää miestä.

Miljardit töllön katsojat (minä mukaan lukien) seuraavat, kuinka miehet kirmaavat pallon perässä saadakseen sen häkkiin. Kun se onnistuu, riemulla ei ole rajoja. Miehen tehtävä ei ole kadehdittava.

• Mies jolla omatpolut

Pidin aiheesta ja käsittelytyylistäsi.
      Mielestäni sinulla erittäin terve ja kypsä käsitys yhteiselosta.
      kiitos pistit muuten ajattelemaan asioita...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      727
      2286
    2. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      50
      2269
    3. Tiedätkö, että haluaisin panna

Sinua. Onko sinulla samanlaiset ajatukset ja tunteet?
      Ikävä
      128
      2215
    4. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      134
      2147
    5. Ajelen varmaan siellä suunnalla

taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      54
      1766
    6. Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla

Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall
      Maailman menoa
      241
      1643
    7. Hyväksytty kaivattusi

Vartaloa vai et? Rehellinen vastaus
      Ikävä
      31
      1361
    8. Syvälliset keskustelut

Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen
      Ikävä
      20
      1309
    9. Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi

mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,
      Ikävä
      16
      1195
    10. Kyllähän tämä vähän kirpaisee

Mutta oman sisäisen rauhan vuoksi jätän sinut nyt historiaan. Todennäköisesti olet jo sinäkin mennyt eteenpäin. Olipah
      Ikävä
      38
      1147
    Aihe