Jos Suomen kaikki eläkeläiset jättäisivät...

Reino

...äänestämättä eduskuntavaaleissa, arvelisin että puolueiden keskinäiset voimasuhteet eivät kovin paljoa muuttuisi. Äänestysprosentti tietysti jäisi alhaiseksi, mutta kuitenkin.

21

919

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maalaismies*

Hallitus pääministereineen on saanut huonot arvostelut kansalta gallupeissa. Tiedetään, että äänestysprosentti laskee tulevissa vaaleissa. Kun kaikki kolme suurinta puoluetta haluavat edustaa poliittista keskustaa, lienet Reino oikeassa arvellessasi ettei mikään muutu.

• Monet äänestää samaa puoluetta koko ikänsä vaikka elämän tilanne muuttuukin.
      Itse äänestän tämänpäivän tilanteen mukaan. Jos kaikki tekisi niin, niin vaihtuvuutta voisi tapahtua.

• Tietää mitä tekee

Onhan se selvää että jokainen itse päättää mitä tekee äänestääkö vai ei.
        Mutta kaikki ei voi tehdä niin kuin sinä, koska sekään ei ole oikein

• Tietää mitä tekee kirjoitti:

Onhan se selvää että jokainen itse päättää mitä tekee äänestääkö vai ei.
        Mutta kaikki ei voi tehdä niin kuin sinä, koska sekään ei ole oikein

esitin vain kantani, oikein tai ei.

• kyllä on?

Entä jos kaikki eläkeläiset äänestäisivät muita, kuin totuttuja hallituspuolueita? Silloin poliittinen kenttä mullistuisi.

• monoggeli

Ainakin minä eläkkeelle ehtineenä, entisenä varaston työntekijänä olen joutunut käymään koko puolue kirjon lävitse. Tarkoitushan onkin että jokainen äänestää sitä puoluetta joka kulloinkin vastaa hänen elämän tilannettaan.
        Ei suinkaa läheskään kaikki eläkkeläiset ole kyöhiä ja kipeitä.
        Onhan tietty heikosti pärjääviä omissakin kerhopiireissä monissa jätjestöissä joita tuen. Monasti kuitenkin nämä heikko osaiset ovat osottautuneet ketkuloiksi ja saitureiksi jotka ruikuttavat lähes joka asiasta, vaikka ovat itse asiansa sotkeneet.
        Itse äänestän puoluetta joka vastaa nykyistä elämän tilannettani sijoittajana ja kiinteistön omistajana.

• Eläkeläisten poliittiset näkemykset ovat suunnilleen samanlaiset kuin muunkin ikäisillä.

Äänestämättömyys siis ei vaikuttaisi.

Suunnilleen samanlainen olisi tilanne minkä ikäryhmän osalta tahansa.

Nuorten äänestämättömyys heijastuisi eniten puolueiden välisiin voimasuhteisiin.

• mies oikealta

Mies nimeltä Virmavirta kirjoittaa uusisuomi.fi:ssä blogissa.

Tämä on kokoomuksen oikealta laidalta, muistaakseni päätoimittaja, on tai on ollut - en nyt ole selvillä.

Joka tapauksessa hän kirjoittaa eläkkeitten taitetun indeksin epäoikeudenmukaisuudesta. Alkaakohan kokoomus nyt hoitaa eläkeläisten asioita. Vaan yhtä huonosti kuin sairaanhoitajienkin??? Lupasivat kuoppakorotuksen ja sitten söivät sanansa.

Miljoonista äänistä on nyt kyse eläkeläisten kohdalla. Mistäs sitä nyt taas tietää, ketä uskoa?

• Maalaismies*

Taitetun indeksin korjaaminen eläkeläisille olisi vaalivaltti, joka saattaisi taata Kataiselle pääministeriyden seuraavissa eduskuntavaaleissa. Onhan kokoomuksen tehtävä vastaveto keskustalle, joka ehdottaa pienimpien eläkkeiden korjaamista.

Lupaus sairaanhoitajille tuotti kokoomukselle vaalivoiton, eläkeläisten mukaan saaminen olisi vastaava veto. Sitten vaalien jälkeen voi pähkäillä, mitä tuli luvatuksi vai tuliko mitään.

• 1938
        Maalaismies* kirjoitti:

Taitetun indeksin korjaaminen eläkeläisille olisi vaalivaltti, joka saattaisi taata Kataiselle pääministeriyden seuraavissa eduskuntavaaleissa. Onhan kokoomuksen tehtävä vastaveto keskustalle, joka ehdottaa pienimpien eläkkeiden korjaamista.

Lupaus sairaanhoitajille tuotti kokoomukselle vaalivoiton, eläkeläisten mukaan saaminen olisi vastaava veto. Sitten vaalien jälkeen voi pähkäillä, mitä tuli luvatuksi vai tuliko mitään.

Nousut ja nousut...'
        Jossain olisi oltava taukopaikka, ainakin hinnat menee menojaan, eläkeläisten tulot rajallisia, ostovoima vähenee myös muilla kuin eläkeläisillä, tämä hirmuinen markkinatalouden vauhti olisi saatava pysähtymään.
        Jos palkat ja tuotannon energia kallistuu on ilman muuta seurauksena tuotteiden, siis ihan kaikkien, nousu, nyt tulee voimaan esimerkkinä- taksien kyytimaksujen nousu yli 7%, tämä on vain alkua, kaikki ruoka ja tavara kuljetukset kulkevat maassamme autoilla, polttoaine niitäkin kuljettaa, edessä taas jonkun lainen ellei peräti katastrofaalinen lakko tai lama.
        Ja se joka maksaa ja kärsii on kuluttajat = me!

• Mittauksien mukaan 70% suomalaisista haluaa pressan vallan säilyvän, mutta poliitikoista ainakin kaksi suurinta pääpuoluetta haluaisi vallattoman pressan ja valinnankin eduskunnalle.

Tuon asian päättää kai seuraava eduskunta, koska kyseessä on perustuslain uudistus ja se vaatii vaalit väliin, sillä tuskin sen lain taakse koko nykyistä eduskuntaa saadaan.

Yksinkertainen äänestyspäätös.
      Kysytään ehdokkaalta kumpaa puolta hän sitoutuu olemaan ja sitten kaikki äänestämään.

Olisipa kiva nähdä lopputulos.

• mitään tekemään!

Sen sijaan taitetun indeksin korjaus
        ja kansaneläkkeeni palautus virtaamaan
        minulle, joka olen sen säästänytkin,
        SE saisi tekemään yhtä sun toista!

• säästöönkin jää
        mitään tekemään! kirjoitti:

Sen sijaan taitetun indeksin korjaus
        ja kansaneläkkeeni palautus virtaamaan
        minulle, joka olen sen säästänytkin,
        SE saisi tekemään yhtä sun toista!

Onko palstalle kerääntynyt ainoastaan luusereita ja petetyksi tulleita alituiseen ruikuttavia eläkeläisiä? Olisikko niin että normaalit hyvin vointi Suomessa asuvat hyvinvinvoivat eläkeläiset kiertävät palsan kaukaa. Ei muutama kehnosti toimeentuleva eläkkeensaaja kuitenkaan koko kansaa edusta.

• säästöönkin jää kirjoitti:

Onko palstalle kerääntynyt ainoastaan luusereita ja petetyksi tulleita alituiseen ruikuttavia eläkeläisiä? Olisikko niin että normaalit hyvin vointi Suomessa asuvat hyvinvinvoivat eläkeläiset kiertävät palsan kaukaa. Ei muutama kehnosti toimeentuleva eläkkeensaaja kuitenkaan koko kansaa edusta.

Ruikuttajat ei saa todellisia kavereita. Myötätuntoa kenties.
        Ruikuttamalla ei myös saa asioita hoidettua, ellei nyt sossun luukulla.
        Kokemusta siitä ei minulla kuitenkaan ole.

Kenelle muuten säästät?
        Meinaatko ottaa mukaan, kun lähdet?

• Jälkikasvulle
        Jopel kirjoitti:

Ruikuttajat ei saa todellisia kavereita. Myötätuntoa kenties.
        Ruikuttamalla ei myös saa asioita hoidettua, ellei nyt sossun luukulla.
        Kokemusta siitä ei minulla kuitenkaan ole.

Kenelle muuten säästät?
        Meinaatko ottaa mukaan, kun lähdet?

Tilit olen aukaissut aikapäiviä sitten lapsen lapsillekkin Tosin ehdollisina. Saavatpahan hekin sitten avustuksen ryhtyessään opiskelemaan. Itse en enää keksi itselleni mitään järkevää kulutuskohdetta. Avustan jo peinillä määrin suoraan muutamaa kohdetta ilman välikäsiä joihin olen suuresti pettynyt.

Ruikuttajien ja rahattomien seuraa on syytä välttää. Vanha äitini jo aikoinaan varoitti seuran tekevän kaltaisekseen.

• Maalaismies*
        Jälkikasvulle kirjoitti:

Tilit olen aukaissut aikapäiviä sitten lapsen lapsillekkin Tosin ehdollisina. Saavatpahan hekin sitten avustuksen ryhtyessään opiskelemaan. Itse en enää keksi itselleni mitään järkevää kulutuskohdetta. Avustan jo peinillä määrin suoraan muutamaa kohdetta ilman välikäsiä joihin olen suuresti pettynyt.

Ruikuttajien ja rahattomien seuraa on syytä välttää. Vanha äitini jo aikoinaan varoitti seuran tekevän kaltaisekseen.

Minulle äiti sanoi, että kuuntele köyhiä, jos haluat kuulla rehellistä puhetta!

• kerroppas
        Maalaismies* kirjoitti:

Minulle äiti sanoi, että kuuntele köyhiä, jos haluat kuulla rehellistä puhetta!

mitä viisautta siitä sait. Tekikö seura kaltaisekseen.

• Maalaismies*
        kerroppas kirjoitti:

mitä viisautta siitä sait. Tekikö seura kaltaisekseen.

Kulttuuria (rikkautta) ei voi syntyä ilman ryöstöä eikä sitä voida ylläpitää ilman sortoa.

• Jälkikasvulle kirjoitti:

että aika monet meidän ikäisen lapset elää yli tulojensa ja tekevät velkaa enemmän kuin sietävät. Sitä meille opetettua tapaa, säästä ensin ja osta sitten ei enää osata.
        Isien ja äitien apu lapsille ja lapsen lapsille on usein välttämätön ja hyvin kelpaa.

Toivottavasti vanhukset saavat vasta-apua sitten kun aika koittaa.

• Maalaismies*
        Jopel kirjoitti:

että aika monet meidän ikäisen lapset elää yli tulojensa ja tekevät velkaa enemmän kuin sietävät. Sitä meille opetettua tapaa, säästä ensin ja osta sitten ei enää osata.
        Isien ja äitien apu lapsille ja lapsen lapsille on usein välttämätön ja hyvin kelpaa.

Monet ikäluokastamme ovat tukeneet lapsiaan ja lastenlapsiaan yläkanttiin. Heidän varaansa ei auta jättää omaa vanhenemistaan.-Nyt ajattelemme vain itseämme, sanoin taannoin vaimolleni. Nyt on meidän vuoromme.

• monoggeli
        Jopel kirjoitti:

Edessä onkin taas kertaalleen varakkaille mahdollisuus lisätä varallisuuttaan. Esimerkiksi asunnot ovat olleet pääsääntöisesti ylihinnoiteltuja. Varsin moniin kiinteistöihin on tulossa erittäin kalliit remontit joita ei ole ostaessa huomioitu.Noussut korkotaso ajaa vielä vääjäämättömästi monen talouden tiukalle. Sijoittavat jotka hamusivat edelisen laman aikana kiinteistö omaisuutta, vuokrasivat ja korkea suhtanteiden aikana myivät pois odottelevat jo miljoonineen uuden ruletin avausta.

Raastavaa oli kuulla edellisen laman aikana näiden maksuvaikeuksiin joutuneiden valituksia kuinka heiltä vietiin miljoona koti, josta itsekkin oltiin maksettu parisataa tuhatta. Loput olivatkin pankin hallinnassa olevia sijoittajien varoja. Velkapuolelle siinä jäätiin kun asunto jouduttiin myymään markkina hintaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tiedätkö, että haluaisin panna

Sinua. Onko sinulla samanlaiset ajatukset ja tunteet?
      Ikävä
      178
      3781
    2. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      726
      2720
    3. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      61
      2584
    4. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      147
      2379
    5. Ajelen varmaan siellä suunnalla

taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      67
      2056
    6. Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla

Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall
      Maailman menoa
      315
      1944
    7. Hyväksytty kaivattusi

Vartaloa vai et? Rehellinen vastaus
      Ikävä
      31
      1441
    8. Syvälliset keskustelut

Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen
      Ikävä
      21
      1403
    9. Minulta loppuu aika

Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi
      Ikävä
      38
      1377
    10. Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi

mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,
      Ikävä
      16
      1275
    Aihe