Minä heräsin yöllä taas siihen ääneen,
sen naisen sielua revittiin taas.
Se itki niin alkukantaisesti, ja tuska tunkeutui seinien läpi kuin terävin veitsi.
Peloista raa'in, peloista lujin, kuuluu rakkauden täyteiseen kotiini:
-kun kaikki on loppu, kun elämältä on varastettu valo, ja suunnaksi on muuttunut pohja.
Minä en tiedä mitä tekisin, sisälläni soivat monet kellot.
Hiljaisin niistä saa aina huomioni, se helisee myötätunnon ja säälin alta
-Onneksi minulla on toisin, onneksi minulla on toisin
Ja mitä syyllisyyttä onnestani tunnenkaan!
Aamulla olen väsynyt, katson kahvikupin reunan yli heräävää maailmaa.
Minut valtaa outo ajatus:
-ehkä se itkevä nainen onkin unen mukanaan tuoma aave, kuin kaiku menneestä elämästä.
Sillä minä olen itkenyt joen jos toisen, onko ihme jos seiniinkin imeytyisi jokunen kyynel, ja olisiko ihme jos aaveet joskus öisin heräisivät korvaan kuiskimaan?
Sinun äänesi kuuluu kylpyhuoneesta, laulat suihkussa hellyttävästi nuotin vierestä.
Minä naurahdan hiljaa, annan onnen taas tulvia ylitse.
Elämällä on valoisampi suunta.
Naapurini kyynelvirta
4
252
Vastaukset
- gg-10
Hyvin kaunista. Kyyneleitä poskillani.
- Risutar
mahtava. Menin ihan kananlihalle.
- Mysteriet
Aivan uskomattoman upea runo Sinulla!
Olen ihastuksesta mykistynyt!! - pups
tässä runossa. Tunteita, rakkuttakin, voi katsella niin monelta suunnalta. Ja sitä voi tarkastella niin monenlaisia tapahtumia ja tunteita vasten. Tämä on minusta aivan valtavan hieno runo, pohdiskeleva, siitä heijastuu eletty elämä ja sen mukanaan tuoma kokemus ja ymmärtäminen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391829En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271608Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141414Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3421368Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681285- 81161
- 121058
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7961- 20959
- 80919