käkikin kukkui tälle aamulle, kuulin tälle kesälle ensimmäisen kerran.
Huomenta
31
897
Vastaukset
kuulin kukunnan pari viikkoa sitten, mutt nyt ollut hiljaista, liekä paleltunut tuonne yöpakkasiin :)
- viivi-amaldiina
yöt on tosiaan ollut kylmiä, tällä meillä ei kyllä havaintoja ihan pakkasista, mutta muuten hienoa ilmaa on ollut monta päivää. Nyt on luontokin herännyt ihan viikonlopun aikaan eloon. Elämme hienoa aikaa.
viivi-amaldiina kirjoitti:
yöt on tosiaan ollut kylmiä, tällä meillä ei kyllä havaintoja ihan pakkasista, mutta muuten hienoa ilmaa on ollut monta päivää. Nyt on luontokin herännyt ihan viikonlopun aikaan eloon. Elämme hienoa aikaa.
vaan alkaa satamaan, koko kevääseen ei täällä meilläpäin ole oikein kunnolla saatu vettä, pian kuivuu vähätkin tekeleet tuonne pihaan.
- Heikunkeikku
En ole kuullut ihan Oikean käen kukkuvan, mutta töissä, kevätlukukauden aikana oon kuullut useamman kerran Ihmeellisen Käen kukuntaa. Mulla on kivat nuotit, joista nuoret oppilaat tykkäävät. "Ihmeellinen käki" on vaikean kuuloinen ja soitetaan erikoisella tavalla. Se on pieni kertomus. Voisin sen tähän kirjoittaa. Ensimmäinen nuottirivi: Kukka aukeaa metsässä (pienet sormet soittavat koko pianon päästä päähän muutamien sävelten toistoa, pedaali on koko ajan pohjassa ja se saa kaiullaan mielenkiintoisen tunnelman) Toinen rivi: (edelleen kaiku) KÄKI kukkuu....taa-taa.ti-ti-taa....... sitten kaiku vastaa (hyvin hiljainen käen kukunta) Kolmas rivi: Alkaa hiljaa tuulemaan, joka yltyy-yltyy-yltyy......ja taas hiljenee-hiljenee-hiljenee...tyyntyy kokonaan (nyt iloiset sormet saavat heilutella sormiaan oman luovan inspiraation mukaan, ja edelleen kaikupoljin pohjassa) Neljäs ja viimeinen rivi: Tuulen tyynnyttyä, kuinkas muuten KÄKI uskaltautuu taas kukkumaan ja kaiku skarppina vastaa. Opetan kappaleen heti ulkoa, sadun muodossa ja käyttäen erivärisiä värejä ilmaisemaan mitä milloinkin soitetaan. Tämä nyt poikkesi hieman (öööö....tai paljon) aiheesta, mutta, mutta, oli täs mun jutussa ainakin Käki-sana käytös :) Ihmeellinen Käki vaan nyt tuli mieleeni, enkä malttanut olla sitä kirjottamatta.
- viivi-amaldiina
syventyy, voi luoda itselleen kevään ja lettipäisen tytön pianon koskettimilla.
- Enkeli-trio
ilma hualen häivää ! Meil päi ei ol käki kukkunu ku kellos. Mihi se valmistumisketju hävis ja kui ?
- Äemänkäki
Kun ei mee ku haluu niin pois alta ja uutta tilalle tyhjää löpinää jossa ei menneisyys kummittele.
- viivi-amaldiina
se käkönen muuten kukkui aamulla yli sata kertaa, laskin sataan ja poistuin jo parvekkeelta kun hä vai kukkui, oli aika etäälläkin mutta hyvin kuului. Poistin itse sen valmistumisketjun, alkoi tympiä itseä lukea omaa elämää siittä.....tyhmä kun oon. Mutta tärkein, sain kysymykseeni vastauksia, kiitos siitä.
- Enkeli-trio
viivi-amaldiina kirjoitti:
se käkönen muuten kukkui aamulla yli sata kertaa, laskin sataan ja poistuin jo parvekkeelta kun hä vai kukkui, oli aika etäälläkin mutta hyvin kuului. Poistin itse sen valmistumisketjun, alkoi tympiä itseä lukea omaa elämää siittä.....tyhmä kun oon. Mutta tärkein, sain kysymykseeni vastauksia, kiitos siitä.
ihmetteli,et mikä sihe tuli.Emmää ol tiätäny,et voi itte kokonaise ketjunki poistaa :) Tavallas iha hyvä juttu,jos joku alkaa siin "karuttamaa".Mum miälest se oli mukava juttu.
- viivi-karoliina
Kuulin käen kukkuvan jo 2 viikkoa sitten,on se vain hieno hetki,laskee aina montako kertaa kukkuu.. Västäräkinkin näin mökillä eilen,pääskysetkin kovin katselivat pesäpaikkoja räystään alta. Meillä on monen vuoden ajan tullut sama joutsen syömään mökkirantaan leipäpalaa,tunnistan joutsenen pilkusta nokassa. Ihana tuntea kuinka kesä taas tulee. Hyvää päivänjatkoa kaikille,nautitaan kauniista säästä.
- viivi-amaldiina
aivan ihanaa seurata luontoa ja lintuja, toivon mukaan saat joutsenen rannallesi.
Vaikka tuossa hetki sitten(alenpana, toisessa ketjussa) kerroin, etten viime yöstä "mitään muista", niin luettua aloituksesi lisää muistikuvia päivittyy. Kun tulin lehden jaolta kotiin tuossa ennen aamuneljää, niin kaki kukkui vaimeasti, ilmeisesti aika kaukana, koska sää oli kuulakas ja lämpötila nollan tuntumassa! Ensimmäinen kerta minullakin tältä vuodelta. Niin; Huomenta ja hyvää päivänjatkoa!
- julku
En taaskaan ymmärrä... Jotenkin minulla on sellainen muistikuva että olet entinen yrittäjä ja nyt sairaseläkkeellä? Nyt kuitenkin TAAS kerrot olevasi duunissa, jaat lehtiä? Korjaa jos olen väärässä! T: nimimerkki "ei tää dementia enää kauaa pysy salassa"
julku kirjoitti:
En taaskaan ymmärrä... Jotenkin minulla on sellainen muistikuva että olet entinen yrittäjä ja nyt sairaseläkkeellä? Nyt kuitenkin TAAS kerrot olevasi duunissa, jaat lehtiä? Korjaa jos olen väärässä! T: nimimerkki "ei tää dementia enää kauaa pysy salassa"
Joo kaikki pitää paikkansa; onn entinen ja vieläkin kirjanpitovelvollinen yrittäjä, olen sairaseläkkeellä ja olen varhaisjakaja myös. Kaikki mahtuu toimenkuvaan, ja tämä on lähinnä harrastus, tämä lehdenjako, vähän, kuin "marjanpoimintaa", mielen virkeydeksi ja lasten opiskelurahaksi!
- ei käki kuku
emw34 kirjoitti:
Joo kaikki pitää paikkansa; onn entinen ja vieläkin kirjanpitovelvollinen yrittäjä, olen sairaseläkkeellä ja olen varhaisjakaja myös. Kaikki mahtuu toimenkuvaan, ja tämä on lähinnä harrastus, tämä lehdenjako, vähän, kuin "marjanpoimintaa", mielen virkeydeksi ja lasten opiskelurahaksi!
vaan kaakana kukkuu. :-D
ei käki kuku kirjoitti:
vaan kaakana kukkuu. :-D
Siellä kanat(kin) kukkuu. hmm. olen täältä kirjakielen alkusijoilta, joten sorry että erehdyin äänen lähteestä!:) No erehdyn aika usein, täytynee myöntää!
- julku
emw34 kirjoitti:
En siis olekaan ihan dementoitunut... vielä... Ihan hyvä juttu tuo että keksii jotain pientä hommaa vaikka onkin jo virallisesti pois työelämästä. Suhtautuisi vaan verottaja kiltimmin näihin pikkuhommiin. Kiitos kun selvensit! Aloin jo oikeasti epäiillä itseäni että olenkohan minä nyt ihan hakoteillä mutta nyt on asia valjennut ja kaikki OK. oikein aurinkoista alkukesää!
julku kirjoitti:
En siis olekaan ihan dementoitunut... vielä... Ihan hyvä juttu tuo että keksii jotain pientä hommaa vaikka onkin jo virallisesti pois työelämästä. Suhtautuisi vaan verottaja kiltimmin näihin pikkuhommiin. Kiitos kun selvensit! Aloin jo oikeasti epäiillä itseäni että olenkohan minä nyt ihan hakoteillä mutta nyt on asia valjennut ja kaikki OK. oikein aurinkoista alkukesää!
pitää väliin hyödyntää kotonakin, kun ei aina muista aktiivisesti muistaa tehtäviään!:) Kiitos toivotuksista ja samoin sinulle kuin muillekin aurinkoista kesää, sekä että. Sisäistä ja ulkoista paistetta!:) ps. Näin on 'luvattoman' hyvä olla, kun on tällaisia ajanjaksoja, kun on vaivat poissa ja tasapaino mielen kanssa.
- HTZA
julku kirjoitti:
esimerkki kaikille, Mutta muista että verottaja olen minä, ja me kaikki. Sellaista "verottajaa" ei ole olemassa.
- viivi-amaldiina
en nyt tajunnut viestiäsi...
- paapuuri
onkos täällä kilpailu käenkukunnan kuulemisesta? Paikallisen lehden tekstaripalstalla jo lähes tappelivat siitä, missä käki kukkui ensimmäisenä ja kuka sen kuuli:)) Minä kuulin käen kukkuvan äitienpäivän aamuna, kun lähdin lehtien hakuun, mies oli kuullut jo viikkoa aiemmin. Aurinkoista ja lämmintä päivää kaikille!
- viivi-amaldiina
myös olet sen käen kanssa kuullut, minä tänään ja nautin, kuuntelin, laskin, yli sata kertaa kukkusi. :)
Käestä puheenollen kuulin ensikerran vähän ennen vappua:))
- viivi-amaldiina
todella aikaisin kun ennen vappua.
- k/k
kiirutta pitää eläkeläisellä,aamusin mäkin nautin kun ajelen hommiin. Valkovuokot ja pääskynen tänä aamuna yhtä aikaa näkyvissä. Pisteenä 3 peuran riemukas ryntäys tien yli,kyllä siinä vanhakin nuortuu.
Aina vaan saa varoa peuroja ja hirviä ym. pienempiäkin eläviä.. Kauhee jarrutus joskus, ku orava tai pupunen juoksee tien yli,puhumattakaan siileistä..
- viivi-amaldiina
kesän kuuluvia havaintoja..... Suomen kesä on täynnä yllätyksiä.
- Sinimarjanen
että kukkui. Minä arvelin, että sukupuuttoon ovat kuolleet, kun en tuolla korvessa kukuntaa kuullut, vaikka kovin yritin tarkkana olla. Kovaa tuulta oli monta päivää ja kylmää, mutta valosuudesta nautin täysin siemauksin ja muutenkin oli kiva seurata luonnon heräämistä taas talven jälkeen.:)
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1723310
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo7262590Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?542456- 1462321
- 671976
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall2841850- 311411
Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen201349Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi381307Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,161245