eivät ole toisiinsa verrattavissa olevia käsitteitä. Palstalla näyttää jälleen olevan hihuja, jotka aloituksissaan käsittelevät ateismia samoilla käsitteillä kun uskontoja. Millä näiden kananaivojen päähän saisi taottua, että ateismi ei ole uskonto.
Jumalusko ja ateismi
40
306
Vastaukset
- kato kun
mä kerron nyt....se ON uskonto koska kielletään korkeampi voima...johtuen pelosta...siis johtuen pelosta..henkilö pelkääkorkeampaa voimaa niin paljon että kieltää sen...henkilön alitajunta huutaa apua jumalalta...kivikasvoisuus kuuluu ateismiin joka sekin ilmentää suurta pelkoa...henkilö ei uskalla tunnustaa korkeampaa voimaa koska hän joutuisi sen eteen ja tuomiolle..kun hän vapautuu pelosta hän on harras uskovainen!
ensin kävisit koulusi loppuun ja tulisit vasta sitten tänne päsmäröimään. Kato ku pitäs osata edes vähä niinku kirjottaa....hei..
Teidän uskovaisten vastauksista kuultaa läpi kouluttamattomuus ja yleinen sivistymättömyys...
Aivan kun raamattu olisi ainoa kirja mitä olisi luettu..- kato kun
weccu kirjoitti:
Teidän uskovaisten vastauksista kuultaa läpi kouluttamattomuus ja yleinen sivistymättömyys...
Aivan kun raamattu olisi ainoa kirja mitä olisi luettu..mun KOULUTUKSEN! Oon korkeakoulututkinnon lisäksi kirjailija ja toimitusjohtaja! Voittehan te kuvitella tietysti jotain itsestänne mutta pelkureita ootte!
- Jälleennäkijä
kato kun kirjoitti:
mun KOULUTUKSEN! Oon korkeakoulututkinnon lisäksi kirjailija ja toimitusjohtaja! Voittehan te kuvitella tietysti jotain itsestänne mutta pelkureita ootte!
Tännekö sinä oletkin päätynyt sinkkupalstalta saamiesi kymmenien bannien jälkeen?
- NineStar
kato kun kirjoitti:
mun KOULUTUKSEN! Oon korkeakoulututkinnon lisäksi kirjailija ja toimitusjohtaja! Voittehan te kuvitella tietysti jotain itsestänne mutta pelkureita ootte!
"mun KOULUTUKSEN! Oon korkeakoulututkinnon lisäksi kirjailija ja toimitusjohtaja! Voittehan te kuvitella tietysti jotain itsestänne mutta pelkureita ootte!"
Mutta kirjoitustyylisi muistuttaa 10-vuotiaan hiphopparin aivotuksia. - Jumalalle!
kato kun kirjoitti:
Amen!
- kato kun
NineStar kirjoitti:
"mun KOULUTUKSEN! Oon korkeakoulututkinnon lisäksi kirjailija ja toimitusjohtaja! Voittehan te kuvitella tietysti jotain itsestänne mutta pelkureita ootte!"
Mutta kirjoitustyylisi muistuttaa 10-vuotiaan hiphopparin aivotuksia.sä et vaan ymmärrä kun oot niin tyhmä! Mahtaa vituttaa!
weccu kirjoitti:
Aivan kun raamattu olisi ainoa kirja mitä olisi luettu..yleisesti tiedossa oleva asia, että uskovaisuudella ja sivistymättömyydellä on korrelaatiosuhde.
- NineStar
kato kun kirjoitti:
sä et vaan ymmärrä kun oot niin tyhmä! Mahtaa vituttaa!
Sillä se on ainoa motiivisi tälle palstalle, ehkäpä sitten aikuistut kunhan vaan puberteettisi menee ohi ja seestymiskausi voi alkaa.
- bluetitan
kato kun kirjoitti:
sä et vaan ymmärrä kun oot niin tyhmä! Mahtaa vituttaa!
..olisit kirajilija TAI toimitusjohtaja, niin sinulla olisi esittää muita, ehkä vähän painavampia ja asiallisempia kommentteja kuin "sä et vaan ymmärrä kun oot niin tyhmä".
Mitä nyt toimitusjohtajia tunnen, niin ovat hyvin kouluttautuneita, väh. kauppakorkeakoulu ja yleensä käyty ulkomaillakin opiskelemassa (Amerikka, Englanti, Saksa). Sinun sosiaaliset tai kielelliset lahjasi eivät todellakaan yllä niin sivistyneelle tasolle kuin toimitusjohtajan statukseen tyypillisesti kuuluu. - kato kun
bluetitan kirjoitti:
..olisit kirajilija TAI toimitusjohtaja, niin sinulla olisi esittää muita, ehkä vähän painavampia ja asiallisempia kommentteja kuin "sä et vaan ymmärrä kun oot niin tyhmä".
Mitä nyt toimitusjohtajia tunnen, niin ovat hyvin kouluttautuneita, väh. kauppakorkeakoulu ja yleensä käyty ulkomaillakin opiskelemassa (Amerikka, Englanti, Saksa). Sinun sosiaaliset tai kielelliset lahjasi eivät todellakaan yllä niin sivistyneelle tasolle kuin toimitusjohtajan statukseen tyypillisesti kuuluu.te ette vaan oo samalla tasolla kun minä..mä perustelin jo aiemmin miten tää homma menee eli mitä ihminen luonnostaan ajattelee. Sehän on yhtäkuin , että mitä hän ON. Ihmisen ajatteluun kuuluu luonnostaan aiempien kokemusten yhdistäminen sekä omat intuitiiviset ns. harha-askeleet. Nämä harha-askeleet ovat evoluution edellytys...mutta ne ei poissulje luonnollista ihmisen suuntautuneisuutta jumalolentojen hakemiseen. Sille ei vaan ihminen yksinkertaisesti voi mitään. Ateisti kuvittele olevansa itsensä HERRA, mutta näinhän ei ole. Jokainen tosi ateisti on itseasiassa todella lähellä peräti hihhulimaista uskomista. Fundamentelisuuta ei olisi olemassa ilman ihmistä joka luulee olevansa ateisti. Piste.
bluetitan kirjoitti:
Mitä nyt toimitusjohtajia tunnen, niin ovat hyvin kouluttautuneita, väh. kauppakorkeakoulu ja yleensä käyty ulkomaillakin opiskelemassa (Amerikka, Englanti, Saksa). Sinun sosiaaliset tai kielelliset lahjasi eivät todellakaan yllä niin sivistyneelle tasolle kuin toimitusjohtajan statukseen tyypillisesti kuuluu.ei maksa vaivaa ottaa kantaa, kun tyyppi ei osaa edes kirjoittaa kunnolla.
- bluetitan
kato kun kirjoitti:
te ette vaan oo samalla tasolla kun minä..mä perustelin jo aiemmin miten tää homma menee eli mitä ihminen luonnostaan ajattelee. Sehän on yhtäkuin , että mitä hän ON. Ihmisen ajatteluun kuuluu luonnostaan aiempien kokemusten yhdistäminen sekä omat intuitiiviset ns. harha-askeleet. Nämä harha-askeleet ovat evoluution edellytys...mutta ne ei poissulje luonnollista ihmisen suuntautuneisuutta jumalolentojen hakemiseen. Sille ei vaan ihminen yksinkertaisesti voi mitään. Ateisti kuvittele olevansa itsensä HERRA, mutta näinhän ei ole. Jokainen tosi ateisti on itseasiassa todella lähellä peräti hihhulimaista uskomista. Fundamentelisuuta ei olisi olemassa ilman ihmistä joka luulee olevansa ateisti. Piste.
...aseleet ovat evoluution seurausta. Ihmisillä tosiaankin tuntuu olevan tietty taipumus jumaliin uskomiseen ja tiedemiehet kai löysivätkin siihen selityksen. Aaanyway me kaikkihan olemme vaistojemme ja aistiemme varassa eläviä olentoja, ateistit vain tiedostavat tämän ja ovat kykeneväisiä ohittamaan tietyt primitiiviset vietit, mitä meillä on.
bluetitan kirjoitti:
...aseleet ovat evoluution seurausta. Ihmisillä tosiaankin tuntuu olevan tietty taipumus jumaliin uskomiseen ja tiedemiehet kai löysivätkin siihen selityksen. Aaanyway me kaikkihan olemme vaistojemme ja aistiemme varassa eläviä olentoja, ateistit vain tiedostavat tämän ja ovat kykeneväisiä ohittamaan tietyt primitiiviset vietit, mitä meillä on.
rautalangasta väännät, tätä eivät kaikki uskovat käsitä. Jos puolustan evoluutio-oppia kiivaasti sen perusteella, mitä tiede siitä on selville saanut, leimataan minut evoluutiouskovaiseksi. Tai jos olen kiivas uskontojen vastustaja sanotaan, että ateismikin on maailmankatsomus ja siten uskonnon kaltainen.
- bluetitan
Teotwawki kirjoitti:
rautalangasta väännät, tätä eivät kaikki uskovat käsitä. Jos puolustan evoluutio-oppia kiivaasti sen perusteella, mitä tiede siitä on selville saanut, leimataan minut evoluutiouskovaiseksi. Tai jos olen kiivas uskontojen vastustaja sanotaan, että ateismikin on maailmankatsomus ja siten uskonnon kaltainen.
...se taitaa olla.
- Jeesus auttaa
Teotwawki kirjoitti:
mistä? Hallusinaatiolujaa!
Yritä päästä noista hallusinaatioistasi eroon.
Jeesus auttaa kirjoitti:
Yritä päästä noista hallusinaatioistasi eroon.
- KATO KUN
Teotwawki kirjoitti:
ei maksa vaivaa ottaa kantaa, kun tyyppi ei osaa edes kirjoittaa kunnolla.
ET SÄ TAJUU...
- Missukka
Ehkei teknisesti ja virallisesti, mutta epävirallisesti ja käytännössä kyllä. Ihmisen suhde jumalaan tai jumaliin ja ihmisen arvomaailma sen mukainen. Samalla vapaa kun ei sisällä tapoja/riittejä ja totaalisen poissulkeva.
- Mummo Espoosta
ei usko lehmään.
- Darwin..
Ateistit uskoo evoluutioteoriaan.
- Kuk regus susej
"Ateistit uskoo evoluutioteoriaan."
Ateisti voi olla ilman evoluutioteoriaakin. käymättömyys paistaa tästäkin vastauksesta: "Ateistit uskoo evoluutioteoriaan." Kolmen sanan lauseessa on karkea kielioppivirhe.
- merkkais..
Teotwawki kirjoitti:
käymättömyys paistaa tästäkin vastauksesta: "Ateistit uskoo evoluutioteoriaan." Kolmen sanan lauseessa on karkea kielioppivirhe.
Entäs tästä, paistaako myös koulujenkäymättömyys ateistin vastauksesta:
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8182761/38085967
- Kuuppisches
Uskonnon tunnusmerkki on palvonta. Ateismissa ei suoranaisesti palvota, eihän tyhjän palvominen ole älykästä, ei ole myöskään Darwin-messuja yms., mutta sisäisesti ateisti palvoo omaa kuuppaansa, järkeään, joka ei ole lähtenyt mukaan, Jeesus yms.- hömpötyksiin. Myös sanankäyttöä hallitsevat sanat vajakki, kananaivot, hihu yms. kertovat palvonnan kohteesta, kun ateistit korottavat omaa älykkyyttään kunniapaikalle.
- on ateistin
eräs tunnusmerkki. Lisäksi voi palvoa muitakin epäjumalia, kuten alkoholia, huumeita, seksiä jne...
- NineStar
on ateistin kirjoitti:
eräs tunnusmerkki. Lisäksi voi palvoa muitakin epäjumalia, kuten alkoholia, huumeita, seksiä jne...
"Materianpalvonta
Kirjoittanut: on ateistin / Tänään / klo 13:12
eräs tunnusmerkki. Lisäksi voi palvoa muitakin epäjumalia, kuten alkoholia, huumeita, seksiä jne..."
Ateismi on sitä että ei usko jumalan olemassaoloon, ei muuta.
mutta uskovainen voikin palvoa näitä muita "epäjumaliasi". sinäkin palvot ylimielisuuden jumalaasi kaiken tavoin. - usein on näin
on ateistin kirjoitti:
lisäksi ateistilla esiintyy kehonsa ja auringonpalvontaa, mikä näkyy useilla uimarannoilla tällaisena päivänä.
- Ein Kuuppisches
on ateistin kirjoitti:
Alkoholia palvova on aina jonkun asteinen holisti, joka palvoo itseään, kiertoteitä. Välttääkseen kohtaamasta vaikeita asioita. Samoin on huumeinen kanssa, se on pakoa arkipäivästä omaan pieneen paratiisiin. Nämä asiat ovat tuttuja uskoville
jotka ovat jättäneet kertalaakista itsensä huumaamisen. Materian palvontaa on
lähes mahdotonta häivyttää ihmisistä, aina sitä on jonkunasteisena kaikissa meissä
mutta jos se saa ylikorostuneen aseman,Miljoona tai kaksi ei enää riitäkään, silloin mennään palvonnassa yli lääkärin määräyksen - NineStar
Ein Kuuppisches kirjoitti:
Alkoholia palvova on aina jonkun asteinen holisti, joka palvoo itseään, kiertoteitä. Välttääkseen kohtaamasta vaikeita asioita. Samoin on huumeinen kanssa, se on pakoa arkipäivästä omaan pieneen paratiisiin. Nämä asiat ovat tuttuja uskoville
jotka ovat jättäneet kertalaakista itsensä huumaamisen. Materian palvontaa on
lähes mahdotonta häivyttää ihmisistä, aina sitä on jonkunasteisena kaikissa meissä
mutta jos se saa ylikorostuneen aseman,Miljoona tai kaksi ei enää riitäkään, silloin mennään palvonnassa yli lääkärin määräyksenSinä leimaat ihmisiä joilla ovat mainitsemasi "heikkoudet" Ateisteiksi, säälin sinua.
- Ein Kuuppisches
NineStar kirjoitti:
Sinä leimaat ihmisiä joilla ovat mainitsemasi "heikkoudet" Ateisteiksi, säälin sinua.
Uskovat eivät palvo huumaavia aineita, mutta materiaa palvovia uskovia on paljon. Vastasin oikaistakseni väärät mielikuvasi, jotka taitavat olla enemmänkin rentoja heittoja ja stereotypiota, koska lähdit syyttelypuolelle säälimään. Lukutaitoa !!
- Jennizi
Olen myös kyllästynyt siihen, että jatkuvasti ateismia rinnastetaan uskontoihin. Ateisteilla ei ole muuta yhteistä kuin se, että heiltä puuttuu jumalusko. Olen kyllästynyt ihmisiin jotka korostavat itseään ja koulutustaan ja tuputtavat minulle väkisin jumaliaan ja muuta hömppää. Jokainen saa ainakin minun puolesta uskoa ihan mihin ikinä tykkää, kunhan ei aiheuta pahaa toisille. Mielestäni nykyiset kirkot ovat niin läheisesti liitoksissa valtioon, että koko se hieno alkuperäinen idea (herrran palvelijoiden yhteen kokoaminen ja palvonta) katoaa. Miten samaan jumalaan uskovat ihmiset sotivat toisiaan vastaan? Kenen puolella jumala on? Miksi kirkon kannat asioihin muuttuvat vuosien mittaan jos raamattu pysyy aina samana? Kirkko myötäilee tiedettä koska ei pysty selittämään ristiriitoja tieteen ja raamatun välillä.
Monille lukijoille suosittelen tutustumista haukkumaansa aiheeseen. Tietääkseni me ateistit emme ole yhtään huonompia tai vähäarvoisempia ihmisiä kuin kukaan täällä maailmassa. Varmaankin muutama huomaa näilläkin palstoilla sen, miten törkeästi ateisteja kohdellaan, haukutaan, sanoja väännellään ja käännellään ja koko ajatusmallia pidetään aivan kauheana. Jokaisessa meissä asuu se pieni piru, joka nostaa päätään kun omaa uskomusta sorretaan, mutta onko pakko lietsoa vihaa ja työntää omaa näkemystään väkisin muille?
Haluatteko tietää miksi jätin jumaluskon (johon minut lapsesta kasvatettiin)? Kaikkein pahimpia ovat sellaiset ihmiset jotka ottavat raamatun, tooran tai koraanin sanat liian tosissaan; pyhinä pitämiensä kirjojen sisältö yllyttää pahimmillaan suvaitsemattomuuteen ja väkivaltaan toisin uskovia vastaan.
En usko, että meille on yhtään mitään kuoleman jälkeen. On pelkkää sattumaa että juuri me olemme olemassa, että juuri minä kirjoitan tässä. Ajatukseni ovat kokemuksieni summaa, en usko sieluun enkä henkiolentoihin. En usko joutuvani tästä kirjoituksestani helvettiin, koska en usko siihenkään...
Ateismi on yhtä paljon uskonto, kuin postimerkkien keräilemättömyys on harrastus.- Jennizi
Sen unohdin vielä mainita, että elämässäni on ihan tarpeeksi sisältöä ilman jumaliakin, olen onnellinen ja yleensäkin pärjään hyvin :)
Jennizi kirjoitti:
Sen unohdin vielä mainita, että elämässäni on ihan tarpeeksi sisältöä ilman jumaliakin, olen onnellinen ja yleensäkin pärjään hyvin :)
on kirjoituksessasi. Olen itse tämän asian edessä vähän omituisessa tilanteessa. Vanhimmat lapseni, kaksi aikuista poikaa, ovat molemmat hurahtaneet helluntaiuskoon n. 17-vuotiaina. Molemmat olivat alussa erittäin ehdottomia, kuten ikäänkin kuuluu, mutta ovat muuttuneet hieman vartuttuaan huomattavasti suvaitsevammiksi. Vanhempi heistä miettii jo ihan tosissaan suhdettaan korkeampaan, mutta tuskin on valmis siitä vielä luopumaan.
Olen antanut heidän olla rauhassa, mitä ovat, vaikka oma ateistinen vakaumukseni on erittäin vahva. On aina ollut.- konna
palstalla uusi analyyttinen kirjoittaja (tai ainakaan nyt aivan äkkipäätä ei mulle tule sinun kirjoituksiasi ennestään mieleen).
Pysyhän palstalla, tääl on välillä ihan hulvattomia juttuja:))) - metsä vastaa
Jennizi kirjoitti:
kun Jumalaasi avuksi huudat, useinkin tämä sattuu vasta vastoinkäymisten kautta, sillä ihminen on omapäinen kuin pieni lapsi.
metsä vastaa kirjoitti:
kun Jumalaasi avuksi huudat, useinkin tämä sattuu vasta vastoinkäymisten kautta, sillä ihminen on omapäinen kuin pieni lapsi.
jos vastoinkäymisistä haluat puhua:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8183854- Jennizi
konna kirjoitti:
palstalla uusi analyyttinen kirjoittaja (tai ainakaan nyt aivan äkkipäätä ei mulle tule sinun kirjoituksiasi ennestään mieleen).
Pysyhän palstalla, tääl on välillä ihan hulvattomia juttuja:)))Täällä tosiaan on melko hulvaton meininki =) Sinällään koomista että ne vähäiset vastalauseet ovat samaa tyyliä, kuin eräs paperilappu joka postiluukusta kilahti sen jälkeen kun olin uskovaisille selittänyt että olen ateisti. Se alkoi pääpiirteittäin näin "ja Herran käsi rankaisi kaikkia jotka.." Niinpäniin.
Siinä teille lempilauseeni, sen on antiikin kreikan aikaan (400-luvulla eaa.) kirjoittanut Kritias, yksi Spartan tukemista 30:sta tyrannista; Säilyneessä näytelmäkatkelmassaan "Sisyfos" hän kiittää ”sitä kaukonäköistä miestä, joka keksi jumalat, niin että kaikki ne, jotka tekivät tai puhuivat tai edes ajattelivat pahaa, olisivat peloissaan.”
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1622922
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo7262490Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?542386- 1352220
- 671936
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall2551767- 311391
Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen201329Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi311232Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,161225