Arvoitus.

Alffa-Omega

Uskonnolliset ihmiset pitävät kovastikkin vertauskuvista, tai ainankin niin olen kuullut, eikä tätä oikeastaan voi olla huomaamatta.
Otetaan nyt vaikke eräskin jokseenkin usein esitetty argumentti joka jostain kumman syystä sisältää taulun??
Kyllä taulun!
Se mitä tekemistä taululla ja jumalan olemassaololla on keskenään ei ole minulle vielä avautunut.

Joka tapauksessa tein arvoituksen... "samassa hengessä" myös ateismista taikka lähinnä minun käsityksestäni mitä ateismi on.
Vastatkaa ja katsotaan arvaako kukaan mitä minä ajattelen.

Jos myös lyhyesti viitsisitte perustella minkä takia sanotte mitä sitten sanottekin.

Maalaaja maalaa taulun.
Hän ostaa siihen parhaan mahdollisen kankaan.
Hän suunnittelee tarkasti taulun ennen aloittamistaan.
Valitsee parhaat mahdolliset värit.
Sekoittaa värit huolellisesti maalausta varten.
Käyttää maalaamiseen parhaita mahdollisia pensseleitä.
Kehys johon hän asettaa maalauksen on vanha mutta hyvässä kunnossa.
Se on kirjailtu kullalla joka muodostaa köynös kuvion taulun ympärille.
Hän asettaa taulun seinälle.
Taulu ja huone täydentävät toisiaan.

Mikä tässä on ateismi??

11

144

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen vähän huono näissä arvoituksissa.

• Ei oikeita taikka vääriä vastauksia ainoastaan vastauksia.
        Kyse lähinnä sinun mielipiteestä.

Jos vertauksesta pitäisi valita jokin yksi asia joka kuvaisi ateismia mikä se olisi??

• Eli tyhjä kangas. Niinkuin ateistisen kasvatuksen saanut lapsi, joka voi oppia uutta ja löytää maailman kauneuden itsenäisesti ja avoimesti ilman ennakkoasenteita.

• on vain uskonnottomien itselleen luoma illuusio todellisuuden - kuvasta , jossa joutuvat elämään päivittäin, ystävällisesti.

• Olen toista mieltä sillä materialismi ei ole illuusiota. Materiaa on olemassa ainankin sellaisena kuin materia käsitetään.
        Illuusio tämä käsitys ei kuitenkaan ole vaikka jotakin materialitonta olisikin olemassa, kyse olisi silloin ainoastaan rajoittuneesta maailmankuvasta ei illuusiosta.

Mitä sitten tulee siihen että: ""joutuvat elämään "". Tätä en ymmärrä. Kuinka elämä olisi koskaan joutumista. Oli todellisuus millainen tahansa ainoastaan elämällä tätä todellisuutta sitä voi kokea ja tämä kokemus on ainoa jolla on merkitystä.

Kuitenkin kun olet viitsinyt vastata aloitukseeni ja olet teisti niin voisitko vielä vastata siihen mitä aloituksessani nimenomaisesti kysyin.

Minkä siis luulet/ arvelet olevan se seikka tuossa kertomuksessa taulusta jonka minä käsitän ateismiksi??

• Thronos

...on taulu. Ateisti näkee taulun ja voi keskustella maalaajan kanssa taulussa esitetyn olennon mittasuhteista mutta hän ei puhu sille olennolle - sehän on vain kuva.

• Kyse ei ole nyt siitä mitä kyseinen maalari on maalannut vaan tarinassa itsessään jokin seikka edustaa mielestäni ateismia.

Mikä yksittäinen seikka kyseisessä kertomuksessa sinun mielestäsi kuvaa atesimia??

• Peikkojen kaveri

Vanha hyväkuntoinen kehys (ateismi) on sopiva valinta huolellisesti laaditulle taululle(elämälle jota harkitsevainen ihminen elää).

• Peikkojen kaveri

joka sopii tauluun. Jokaisen maalarin taulu on omanlaisensa.

• puusilimä

perustelut: jumalaa/jumalia ei ole olemassa.

• Ja vastaus on: Taulu.

Ei mikään sen osa taikka ominaisuus joka tekee tuosta kyseisestä asiasta taulun ja maalauksen.
      Ateismia tässä nimenomaan edustaa se että kyseessä on taulu.

Aivan samalla lailla kuin ateisti on ateisti koska on ateisti eikä teisti, taulu on taulu koska se on taulu eikä mitään muuta kuin taulu.
      Tässä nimenomaisessa kertomuksessa maalaus.

Se että kyseessä on taulu on merkityksetön sen kannalta millainen taulu on kyseessä.
      Aivan samoin se että joku on ateisti ei kerro millainen henkilö on kyseessä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      727
      2336
    2. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      50
      2279
    3. Tiedätkö, että haluaisin panna

Sinua. Onko sinulla samanlaiset ajatukset ja tunteet?
      Ikävä
      130
      2265
    4. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      135
      2170
    5. Ajelen varmaan siellä suunnalla

taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      56
      1801
    6. Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla

Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall
      Maailman menoa
      241
      1653
    7. Hyväksytty kaivattusi

Vartaloa vai et? Rehellinen vastaus
      Ikävä
      31
      1371
    8. Syvälliset keskustelut

Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen
      Ikävä
      20
      1309
    9. Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi

mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,
      Ikävä
      16
      1205
    10. Kyllähän tämä vähän kirpaisee

Mutta oman sisäisen rauhan vuoksi jätän sinut nyt historiaan. Todennäköisesti olet jo sinäkin mennyt eteenpäin. Olipah
      Ikävä
      38
      1147
    Aihe