Onko teistä moni face-bookissa?

Kössönöm

Minua ainakin alkaa huolestuttamaan kaikenlainen rekisteröityminen jonnekin. Tiedot saattavat joutua ties mitä kautta ties minne.

Tiedä vaikka joku uskis saa henkilötiedot ja asuinpaikan selville ja sitten se on oven takana. Ei kiva.

24

287

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oikein odotan, että tulisi joku hihhuli oven taakse lehti kädessä. Kutsuisin oikein sisälle..
      Ja homma menee niin, että he kuuntelevat minua. Saisi nähdä kauanko jaksavat.
      Jostain syystä karttavat oveani.

Niin, ja olen minä siellä Facebookissa.

• Kössönöm

enkä aio mennäkään. Katsoin jonkun ohjelman, jossa kerrottiin, että sieltä nykyään kaikkein eniten metsästellään ihmisten tietoja. Ohjelma kertoi identiteettivarkauksista. Silminnäkijässä se taisi olla.

• valinta...
        Kössönöm kirjoitti:

enkä aio mennäkään. Katsoin jonkun ohjelman, jossa kerrottiin, että sieltä nykyään kaikkein eniten metsästellään ihmisten tietoja. Ohjelma kertoi identiteettivarkauksista. Silminnäkijässä se taisi olla.

Ei sitä sinnekään ole pakko laittaa mitä tahansa. Itse sitä saa päättää, mitä tietoja itsestään kertoo ja mitä haluaa jakaa toisille. Omalla nimellähän siellä yleensä toimitaan, koska muuten voi olla vaikea löytää kavereita. Vasta sinne tuli mahdollisuus ottaa käyttöön erillinen käyttäjätunnus, ja tokihan yhteydenotot onnistuu ilman nimeäkin, kunhan kaverit tietää, kuka on. Sähköpostiosoiteella yleensä se tili muodostetaan, mutta salasana on eri kuin sähköpostiin.

Kannattaa sitä kokeilla, se on ihan hupaisa, joskin melko turhanpäiväinen juttu. Sinne ei tosiaankaan ole pakko hölöttää kaikkia tietojaan.

• Nimi siellä näkyy, ei muuta. Sivuja ei pääse tarkastelemaan kuin ihmiset joille sen sallin. Puhelinnumeron löytää mistä tahansa fonectan hakupalvelusta ja osoitteenkin, mutta sieltähän ne muidenkin tiedot löytää, oli sitten rekisteröitynyt mihinkään tai ei.

En nyt tiedä mitä salaamista tässä edes on. Alaovi on meidän rapussa 24/7 lukossa joten ei asiattomat oven taakse pääsekään. Tai vaikka pääsisi niin en ovea avaa ellen odota jotain vierasta.

• Kössönöm

kuin mitä telkkarissa poliisit ja muut asiantuntijat sanoivat, että se on maailmanlaajuisesti vaarallisin vakoiluareena mitä identiteettivarkauksiin tulee.

• Kössönöm kirjoitti:

kuin mitä telkkarissa poliisit ja muut asiantuntijat sanoivat, että se on maailmanlaajuisesti vaarallisin vakoiluareena mitä identiteettivarkauksiin tulee.

Kovastihan ne mediassa noita asioita suurenteleekin. Facebookista nyt vähemmän minusta tietoja löytää kuin esim. mistä tahansa numeropalvelusta :D

• Anonyymi
        Kössönöm kirjoitti:

gmaililla, siinä on väärät tiedot, myös facebookissa tiedot on revitty hatusta, kovin helposti ei minua löydä sitä kautta, ei niin että kukaan kaipaisikaan.

• jotkut..
        Kössönöm kirjoitti:

No kun jotkut kirjoittaa siellä kaikkien näkyville esim. milloin ja minne ovat menossa lomalle jne. Silloin joku ei-asiallinen tyyppi voi nähdä, milloin on sopiva aika käydä varkaissa yms. Mutta pitää tiedostaa mitä kirjoittaa, eikä ole pakko jakaa kaikkea kaikkien nähtäväksi. Toinen juttu on monenlaisten urkkimisohjelmien leviäminen tietokoneisiin naamakirjassa olevien sovellusten kautta. Mutta niitä sovelluksia ei ole pakko käyttää, ja toisekseen niiltä urkintaohjelmilta välttyy hyvällä suojausohjelmalla. Ilman suojausohjelmia niitä urkintaohjelmia saa tavallisesta netissäsurffailustakin.

• Tähdenlento77

ihmisen puhelin/osoite -tiedot löytyvät ilman rekisteröitymistäkin, niin miksi sitten tällaista rekisteröitymistä edes vaaditaan?

• .
        Kössönöm kirjoitti:

http://www.itviikko.fi/tietoturva/2008/09/04/varo-netti-paljastaa-elamasi/200822971/7

On tuo aika huolestuttavaa. Kaikki netin käyttäjät eivät yksinkertaisesti tiedä mitä vaaroja tässä piilee. Eikä niitä tietoja edes aina itse ole sinne laittanut, vaan ne on saattanut joku toinenkin laittaa.

Suurin vaara piilee juuri siinä, että jos joku onnistuu onkimaan tietonsa toisen hetun, niin saattaa tosiaan ostella tämän nimissä vaikka mitä.

Tässäkin on osoitettu kekseliäisyyttä

http://www.itviikko.fi/tietoturva/2008/09/19/facezbookin-kirjautumissivu-varastaa-tiedot/200824554/7

Samoin tässä

http://www.digitoday.fi/tietoturva/2009/06/25/vastaussoitto-vieraaseen-numeroon-voi-tulla-kalliiksi/200915186/66

• kuin luulet

Luuletko oikeasti että joku uskis olisi sinusta kiinnostunut?

• ...

vaikuttaa muuten ihan järki-ihmiseltä mutta tuossa aloitusten poisto-jutussa sekä henkilöllisyytensä salaamisessa, hän on hiukan paranoidi.

• Kössönöm
        ... kirjoitti:

vaikuttaa muuten ihan järki-ihmiseltä mutta tuossa aloitusten poisto-jutussa sekä henkilöllisyytensä salaamisessa, hän on hiukan paranoidi.

En ole. Kerroin vaan mitä poliisitutkijat ovat kertoneet identiteettivarkauksista.

• jeesushuora

Ethän sinä avaa ovea TV-lupatarkastajallekaan, miksi sitten
      uskonnollisfasistisille psykopaateille.

• Kössönöm

ettei ole pakko avata ovea kenellekään, ihan vaan esimerkkinä laitoin.

Ettekö te tosiaan ole kuulleet noista identiteettivarkauksista? Perkele kun sitä Silminnäkijän juttua ei löydy enää Areenalta.

• Kössönöm kirjoitti:

ettei ole pakko avata ovea kenellekään, ihan vaan esimerkkinä laitoin.

Ettekö te tosiaan ole kuulleet noista identiteettivarkauksista? Perkele kun sitä Silminnäkijän juttua ei löydy enää Areenalta.

Ei tarvitse olla varomaton rekisteröityessään tai kertoa nettiin kaikkea itsestään. Omalla vastuullahan jokainen täällä on. Jos laittaa tietonsa helposti kenen tahansa saataville, niin onko se kumma että identiteettivarkauksia tapahtuu?

Pelkkä facebookiin kirjautuminen ei vielä tarkoita että kaikilla olisi tietoihisi pääsy. Vainoharhaiseksihan sitä tulee jos kaikkea tuollaista kyttää.

• Kössönöm
        Today kirjoitti:

Ei tarvitse olla varomaton rekisteröityessään tai kertoa nettiin kaikkea itsestään. Omalla vastuullahan jokainen täällä on. Jos laittaa tietonsa helposti kenen tahansa saataville, niin onko se kumma että identiteettivarkauksia tapahtuu?

Pelkkä facebookiin kirjautuminen ei vielä tarkoita että kaikilla olisi tietoihisi pääsy. Vainoharhaiseksihan sitä tulee jos kaikkea tuollaista kyttää.

nettirikollisuuteen perehtynyt tutkija näytti miten ihmisten tiedot löytää netistä tuosta vaan. Esim. Jere Karalahden henkilötunnus oli siellä näytillä jonkun oikeudenpäätöksen pöytäkirjoissa.

• Kössönöm kirjoitti:

nettirikollisuuteen perehtynyt tutkija näytti miten ihmisten tiedot löytää netistä tuosta vaan. Esim. Jere Karalahden henkilötunnus oli siellä näytillä jonkun oikeudenpäätöksen pöytäkirjoissa.

Eli ihan turha varoa kirjautumisiaan kun ne tiedot löytää jostain kuitenkin?
        Aika hyvin poliisilta jos näyttää oikein esimerkkiä miten tiedot löytää.

Jos nyt haluaa itseään täysin suojella niin ei muuta kuin netti ja puhelin kokonaan pois? :D
        Nythän on ohjelmia millä pystyy kuuntelemaan toisten puheluitakin.

• Today kirjoitti:

Minulla kirjautumiseen oli syynä se, että siten olen saanut tietoa lapsenlapsestani, jonka äiti eron tullessa halusi sulkea kokonaan pois yhteydestä meihin, isovanhempiinsa.
        Facebookin avulla saan edes vähän tietoa hänen kehityksestään: Sieltä sain tiedon hänen oppimisestaan ajamaan ilman apurattaita, sieltä olen saanut tietää hänen ensi syksyn tarhapaikastaan ym.
        Itse en kirjoittele sinne mitään, vaan käytän sitä vähän kuin vakoiluohjelmaa.
        Säälittävää? Ehkä, mutta haluan tietoja edes jostakin, jotakin.

• Pasi Toskala

Laitoin sinne kuvan perseestäni.

• kulkijantähti**

mutta vain kaverit pääsee lukemaan ja kirjoittelemaan minun kirjaani.
      Tule vaan rohkeasti mukaan:)
      Sen voi myös sulkea, ellei tykkää, minäkin pidin välillä kiinni.

• TantParanoid

Tällaisena vanhahkona tätinä en ole tuntenut tarvetta
      tuohon touhuun.
      Tietääkseni se on suurimmaksi osaksi teinien harrastus,
      mutta olen todennäköisesti väärässä.
      Tulen mainiosti toimeen, vaikka en tilitäkään päivittäisiä ajatuksiani ystävieni luettavaksi.
      Minä pidän mielummin yhteyttä ystäviini puhelimessa tai kotona
      rupatellen ja kahvitellen.
      Mitään tietosuojarikosta tai muuta en ole tullut ajatelleeksikaan.

• koska olen viettänyt ihan tarpeeksi aikaa tämänkin palstan parissa. Sitten on vielä ne henk.koht. ystävät joiden kanssa käydään palstan ulkopuolista keskustelua.

• Missukka

Lapsena minulla oli kyllä ystäväkirja, johon kaikki kirjoittivat vihaavansa sotaa, poikia ja rottia. Nyt käyn sanasotaa, eikä miehissä ja rotissakaan ole (paljon) mitään vikaa.
      Eikös feikkari ole jo vähän passee?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tiedätkö, että haluaisin panna

Sinua. Onko sinulla samanlaiset ajatukset ja tunteet?
      Ikävä
      175
      3466
    2. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      726
      2620
    3. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      54
      2486
    4. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      146
      2331
    5. Ajelen varmaan siellä suunnalla

taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      67
      2006
    6. Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla

Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall
      Maailman menoa
      298
      1888
    7. Hyväksytty kaivattusi

Vartaloa vai et? Rehellinen vastaus
      Ikävä
      31
      1421
    8. Syvälliset keskustelut

Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen
      Ikävä
      21
      1363
    9. Minulta loppuu aika

Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi
      Ikävä
      38
      1327
    10. Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi

mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,
      Ikävä
      16
      1245
    Aihe