Paitakampanja:

Teotwawki

Ryhtykäämme keksimään hyviä ateistisia paitasloganeita:-) Huumori sallittu.

Ensimmäinen ehdotukseni on: Jeesus ei tule sittenkään, Rentoudu!

100

491

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitä silloin tällöin tulee nähtyä on teksti paidan edessä "Jeesus tulee" ja selässä "Jeesus menee" :)

• mutta vanha vitsi. Pane mietintämyssy päähäsi ja keksi jotain uutta:-)

• Teotwawki kirjoitti:

mutta vanha vitsi. Pane mietintämyssy päähäsi ja keksi jotain uutta:-)

"Jesus will serve you in a minute, please hold"

• Today kirjoitti:

"Jesus will serve you in a minute, please hold"

tai lisää siihen hold on the line...

• Kössönöm

I will be until I die.

Tai jottai semmost.

• myös yleisfilosofisen aspektin.

• Kössönöm
        Teotwawki kirjoitti:

myös yleisfilosofisen aspektin.

eikä mitään filosofiaa.

• Kössönöm kirjoitti:

eikä mitään filosofiaa.

myös filosofisen puolen, vaikka se onkin kovin pelkistetty.

• kulkijantähti

tää:

Uskomatonta elämää!!

• alle laittaa, että lisätietoja www.uskomaton.fi

• kulkijantähti
        Teotwawki kirjoitti:

alle laittaa, että lisätietoja www.uskomaton.fi

laitetaan vaan mukaan.

• kulkijantähti kirjoitti:

laitetaan vaan mukaan.

vilasemassa sivut?

• kulkijantähti
        Teotwawki kirjoitti:

vilasemassa sivut?

menen uudelleen, tutkimaan tarkemmin.

• kulkijantähti kirjoitti:

menen uudelleen, tutkimaan tarkemmin.

vähän sellainen kuva siitä, että taitaa olla vaiheessa vielä, joten saa nähdä saammeko siitä varteenotettavan kilpailijan tälle palstalle. Se näet edellyttää sitä, että siellä käy myös toisinajattelijoita. Ei siitä mitään keskustelua synný, jos kaikki ovat samaa mieltä.

• kulkijantähti
        Teotwawki kirjoitti:

vähän sellainen kuva siitä, että taitaa olla vaiheessa vielä, joten saa nähdä saammeko siitä varteenotettavan kilpailijan tälle palstalle. Se näet edellyttää sitä, että siellä käy myös toisinajattelijoita. Ei siitä mitään keskustelua synný, jos kaikki ovat samaa mieltä.

eihän se ole mitään keskustelua, jos kaikki nyökyttelevät,
        että niinhän se on, juuri niin, olen ihan samaa mieltä.

• Hana
        Teotwawki kirjoitti:

Kerrankin joku puhuu asiaa! Aika tylsää olisi atesteilla, jos ei kukaan uskovainen vaivautuis käymään täällä. Toistelisitte mäitä: minä ole ateisti, eipäs kun ate, mites se taas olikin, ehkä jumlaa ei ole, etäspäs sittekin jos Hän on .....joudumme koko komppania helvettiin!

• Hana kirjoitti:

Kerrankin joku puhuu asiaa! Aika tylsää olisi atesteilla, jos ei kukaan uskovainen vaivautuis käymään täällä. Toistelisitte mäitä: minä ole ateisti, eipäs kun ate, mites se taas olikin, ehkä jumlaa ei ole, etäspäs sittekin jos Hän on .....joudumme koko komppania helvettiin!

usko, mutta silti keskustelua ei synny, ellei joku väitä vastaan.

• puusilimä

kaikki ovat ateisteja syntyessään.

aasit eivät puhu.

käärmeellä ei ole jalkoja ja se ei puhu.

oho.. tais mennä vähän propagandan suuntaan tää juttu :$

oisko ihan pelkästään tyhjä paita ilman mitään tekstejä hyvä?
      sehän oikeastaan kuvastaa kaikkea.

• siinä lukee: jumalaa ei ole

Siksi tässä ei lue mitään

• kait kaivaten
        Teotwawki kirjoitti:

siinä lukee: jumalaa ei ole

Siksi tässä ei lue mitään

Yhä elävä ateisti.

• kait kaivaten kirjoitti:

Yhä elävä ateisti.

huumoria, kysyy epätietoinen?

• ...

"Syntynyt ateistina"

Ei tosin yhtä laajamerkityksellinen, mutta lauseena iskevämpi.

Toinen voisi olla:

"Olen apina, en savimöykky"

• ... kirjoitti:

"Syntynyt ateistina"

Ei tosin yhtä laajamerkityksellinen, mutta lauseena iskevämpi.

Toinen voisi olla:

"Olen apina, en savimöykky"

nähnyt käytettävän jossain, mutta syntynyt ateistina on iskevä.

• Rauli Badding

mites: "ALKULIMA"?

itse olen kierossa mielessäni leikkinyt myös sillä hiukan harhauttavalla ateistipaidalla, jossa yksijumalaisten uskontojen edustajat harrastavat lähetyssaarnaajaseksiä, mutta ateistit monia muita hienouksia: ehkäpä olisi tarpeen liittää nuo muut hurjastelut näihin uskontoihin, mutta lisätä ateisteille muutama kuva vaikkapa eläinseksistä ;-).

Sitten vaikkapa "KOSMINEN TYHJYYS", voisi vakuuttaa monia kanssamatkaajia!

• vaellamme kaikki.

• Rauli Badding
        Teotwawki kirjoitti:

vaellamme kaikki.

takia sitä ateistipaidassa kannattaakin mainostaa. Minusta on melkeinpä noloa, että jo näin pian kisan aloittamisen jälkeen innostuit julistamaan voittajaksi paidan, jossa kantavana teemana on vastustaminen! Minä pyrin tekemään tässä ateismille palvelusta, eli etsimään sellaista alkuvoimaa, jossa teemana ei olisi vain se, että vastustetaan jotakin, vaan että ollaan jonkun asian puolesta!

Eikös tällainen vastustava ateismi saisi oikeudenmukaisimman mainostuksen paidasta, jossa lukee vain "VASTUSTAN!" tai "EI!" sekä linkki vaikkapa vapaa-ajattelijoiden sivuille(voisi tietysti nämäkin toimia).

Hetken mietittyäni keksin kuitenkin aidoisti parhaan itseni keksimän: "TYHJÄSTÄ NYHJÄISTY".. tässä olisi aitoa hyvää ateisitimeininkiä, jolle nostan hattua!

"Olen ELÄIN!" sisältää myös jo itsessään positiivista virettä.. näitä voisit lähteä vaikkapa painattamaan! Myönteistä piristystä katukuvaan ateistisesta näkökulmasta, mikäs sen hienompaa!

• Rauli Badding kirjoitti:

takia sitä ateistipaidassa kannattaakin mainostaa. Minusta on melkeinpä noloa, että jo näin pian kisan aloittamisen jälkeen innostuit julistamaan voittajaksi paidan, jossa kantavana teemana on vastustaminen! Minä pyrin tekemään tässä ateismille palvelusta, eli etsimään sellaista alkuvoimaa, jossa teemana ei olisi vain se, että vastustetaan jotakin, vaan että ollaan jonkun asian puolesta!

Eikös tällainen vastustava ateismi saisi oikeudenmukaisimman mainostuksen paidasta, jossa lukee vain "VASTUSTAN!" tai "EI!" sekä linkki vaikkapa vapaa-ajattelijoiden sivuille(voisi tietysti nämäkin toimia).

Hetken mietittyäni keksin kuitenkin aidoisti parhaan itseni keksimän: "TYHJÄSTÄ NYHJÄISTY".. tässä olisi aitoa hyvää ateisitimeininkiä, jolle nostan hattua!

"Olen ELÄIN!" sisältää myös jo itsessään positiivista virettä.. näitä voisit lähteä vaikkapa painattamaan! Myönteistä piristystä katukuvaan ateistisesta näkökulmasta, mikäs sen hienompaa!

viestistä, että piruileeko tuo, mutta niinhän se taisi olla.:-)

• Kuk regus susej
        Rauli Badding kirjoitti:

sopii paremmin teistin paitaan, tyhjästä=jumalasta.

• Kuk regus susej kirjoitti:

sopii paremmin teistin paitaan, tyhjästä=jumalasta.

jäin miettimään, että kyllä tämä umpikiero jeeusustelija varmasti vittuilee....

• Kuk regus susej
        Teotwawki kirjoitti:

jäin miettimään, että kyllä tämä umpikiero jeeusustelija varmasti vittuilee....

niin tästä sen ainakin arvasi.
        "ehkäpä olisi tarpeen liittää nuo muut hurjastelut näihin uskontoihin, mutta lisätä ateisteille muutama kuva vaikkapa eläinseksistä ;-)."

Eläinseksikin sopisi paremmin kristityn paitaan, ovathan he tulevia karitsan morsiamia.

niin tästä sen ainakin arvasi.
        "ehkäpä olisi tarpeen liittää nuo muut hurjastelut näihin uskontoihin, mutta lisätä ateisteille muutama kuva vaikkapa eläinseksistä ;-)."

Eläinseksikin sopisi paremmin kristityn paitaan, ovathan he tulevia karitsan morsiamia.

nyt mistä kaikesta niitä jenkkilän pappismiehiäkin syytetään. Niitähän tuhansia katolisia pappeja jäänyt kiinni pedofiliasta.

• Kuk regus susej
        Teotwawki kirjoitti:

nyt mistä kaikesta niitä jenkkilän pappismiehiäkin syytetään. Niitähän tuhansia katolisia pappeja jäänyt kiinni pedofiliasta.

Ainoassa Oikeassa Uskossa.

Ainoassa Oikeassa Uskossa.

olla oikein provo ja alkaa puolustaa muslimeja krissehihuille. Siitäkös mekkala syntyisi:-D))))))))))))))))))))9

• Jeesus ei tule....
      Valmistaudu siihen..
      Uskomaton.fi

• mennessä:-) Olet tainnut ennenkin vetää pisimmän korren näissä arpajaisissa jos oikein muistan.

• Taisi olla vähän samanlainen kuin aloittajalla..

• weccu kirjoitti:

Taisi olla vähän samanlainen kuin aloittajalla..

siitä niin paljon:-D)))))))))))))))))))))))))) Häveliäisyyssyistä en kuitenkaan julista itseäni voittajaksi.....

• Cap t n ob vi us

Äitini luoma

Valheiden kieltäjä

Synnitön

• myös uskovaisille, eikö?

• sar´kastaja x

" Tyhjä Paita "

• varsinaisesti ateismista, vai kertooko?

• Jos laittaisi viestiä kyseisen veikkosen oikeudet omistavalle, että kehittelisi tällaisen..
      Ei tartte tulla uskoa tuputtamaan perr.....kle

• jo nimeä saanut, että voisi tulla kalliiksi. Mutta ajatus on hyvä ja jos niillä kauppaa aikoisi tehdä, niin royaltit menis tietenkin omistajalle.

• kyllä siellä on jo jotain tuotteitakin on kaupan...joten se siitä... muija takoo rahaa sillä..

• Minä en joudu kadotukseen.
      Enkä pelastu.
      Olen uskomaton.

• Teotwawki

jälkeä, mutta muista, että tänne pistetyt ritirampsut ovat vapaata riistaa:-D))))))))))))))))))))))))))))))

• Jetro

Jumala näyttää
      hyvin paljon
      samalta kuin
      olematon

• ...vähän samantyylinen, kun politikkojen vaalilupaukset...ja aina lopputulos on sama....eli paljon melua tyhjästä ;-D

• Tarkastaja.X kirjoitti:

...vähän samantyylinen, kun politikkojen vaalilupaukset...ja aina lopputulos on sama....eli paljon melua tyhjästä ;-D

mutta laita sinäkin joku ehdotus, niin saadaan lisää naurunaiheita. Borkat on juotu:-)

• Teotwawki kirjoitti:

mutta laita sinäkin joku ehdotus, niin saadaan lisää naurunaiheita. Borkat on juotu:-)

Jos jumala luo lapset, miksi yhtyä?

Uskovaiset pääsevät taivaaseen.
        Ateistit mihin vain.

Jos katsoo ristiin, silmät menevät kieroiksi.

Jos pelkäät elämää, liity kirkkoon.

Jos jeesus pelastaa, miksi käyttää turvavöitä?

Ateistit mihin vain.

mokan voimalla syntyy heti hyvää jälkeä:-) Eka on paras, toka on vanha vitsi, kolmas monimielinen pohdinta, neljäs erittäin iskevä ja viides vastoin liikenneturvan ohjeita:-D))))))))))))))

Ateistit mihin vain.

että joku on ottanut itselleen nicin sar'kastaja x ?

• Teotwawki kirjoitti:

että joku on ottanut itselleen nicin sar'kastaja x ?

...siihen on varmasti tarvittu älykkyyttä.... ;-D
        ...niin ja ennenkaikkea kekseliäisyyttä ja mielikuvitusta.....hah!

...siihen on varmasti tarvittu älykkyyttä.... ;-D
        ...niin ja ennenkaikkea kekseliäisyyttä ja mielikuvitusta.....hah!

väistämättä älykkyys. Kirjailijat ovat yleensä älykköjen aatelia, niin lieneeköhän sarkastaja sitten ihan kirjailija? HÖH! ;-D)))))))))))))))))))))))))))))))

• vähän liian ilmeinen:-)

• *N!40*

Niin, olihan huumori sallittu?
      Kaikillahan huumori on omanlaisensa...

I will not be back!

My name is Jesus!

Hengetön!

Kertakäyttökroppa!

• on ehdottomasti ajatusten aatelia. Mutta, jotta asia tulisi varmasti selväksi tyhmemmillekin, voisi siihen perään laittaa pienen ristin vähän tekstistä erilleen. Sanoo entinen copywriter:-)

• yhden oman:

ELÄMÄ KUOLEMAN JÄLKEEN?

MATOJA, HORSMIA JÄLKEISINEEN

• *N!40*

Madot on oksettavia, en pukisi tuollaista paitaa päälleni.
        :D

Ei henkivakuutusta, ei vakuutusmaksuja!
        ( risti/rasti, ihan miten vain)

• *N!40* kirjoitti:

Madot on oksettavia, en pukisi tuollaista paitaa päälleni.
        :D

Ei henkivakuutusta, ei vakuutusmaksuja!
        ( risti/rasti, ihan miten vain)

inhorealismia. Ei muuta kuin uutta matoa koukkuun:-)

• ottaa..

perverssiattena vaikka paidan, jossa lukee vain "Kadotettu:("

Sitten vain odottelemaan naaraspuoleisia käännyttäjiä. Idea on kyllä vähän sama kuin tuossa "Anna edes säälistä"-paidassa, muttei niin läpinäkyvä;)))

Rumimmat käännyttäjät tosin lupaan aivan raamatun hengen mukaisesti kivittää. Joten paidan käyttäjät, sepelisoraa taskun pohjalle ennen kylille menoa.

• ominaisuus ja kauneus katsojan silmissä, vaikka Froikkarit ovatkin tehneet laulun rumille naisille:-)

• Jeesus on tullut 2000 v.

Tuleekohan 2000 v:n kuluttua?

• A.L.T.

Näinpä menneinä vuosina viimeisillään raskaana olevan naisen, joka oli pukeutunut T-paitaan, jossa luki
        "Jeesus tulee. Oletko valmis?"
        Hilpeyttä herättävää oli se.

• A.L.T. kirjoitti:

Näinpä menneinä vuosina viimeisillään raskaana olevan naisen, joka oli pukeutunut T-paitaan, jossa luki
        "Jeesus tulee. Oletko valmis?"
        Hilpeyttä herättävää oli se.

Tuostahan tietysti tuli räklättäjälle mieleen, että voisi myydä keinovatsoja ja sitten näitä paitoja ateistinaisille, mutta kääntää asia tosin päin:

"En odota Jeesusta"

• "Jumala suojelkoon meitä uskovaisilta!" tai
      "Jumala armahtakoon meitä uskovaisilta!"

• perustelemaan monta kertaa jollekin hihulle:-D)))))))))))))))))))))

• Teotwawki kirjoitti:

perustelemaan monta kertaa jollekin hihulle:-D)))))))))))))))))))))

olisivatkin aika kuumottavia.

Vajakki perse ruvellä, välissä jeesusdildo, miettiai mitä vittua mun jeesusbussini tässä rockissa tekee?

En saa pesää, äiti ei pese pyykkejäni, kaljaa en kehtaa juoda ja mulle vittuillaan (eikä aiheetta)

• Nas.se kirjoitti:

olisivatkin aika kuumottavia.

Vajakki perse ruvellä, välissä jeesusdildo, miettiai mitä vittua mun jeesusbussini tässä rockissa tekee?

En saa pesää, äiti ei pese pyykkejäni, kaljaa en kehtaa juoda ja mulle vittuillaan (eikä aiheetta)

hänelle klassikon:

http://www.youtube.com/watch?v=fTzXJMU1sLc

• A.L.T.

• A.L.T. kirjoitti:

...aripalstalle ei tämä klassikko kelvannut.

http://www.youtube.com/watch?v=2-rfCnW5VlE

Collinsilla:-) Suurimpia suosikkejani kautta aikain, mutta tykkäsin kyllä Peter Gabrielin laulusta enemmän. Rumpuriffit on ainakin kohdallaan, sanoo vanha rumpali.

• A.L.T. kirjoitti:

...aripalstalle ei tämä klassikko kelvannut.

http://www.youtube.com/watch?v=2-rfCnW5VlE

meinasin ihan unohtaa tässä soitantaa kuunnellessani itse asian. Laittoivatko poistoon biisin?

• GonstaB

tupakkakampanjoista:

Jumalointi kielletty
      Täällä emme jumaloi

Päälle se punainen ympyrä ja vinoviiva

Myös näistä saa verrattomia jumalointi varoituksia:

http://pre20031103.stm.fi/suomi/tiedote/tied02/haotiedote2089.htm

Ajatuksia herättelemään voi lainata vaikka Hectorilta:

Missä piileskelet jumala? ja alle vaikka www.uskomaton.fi.

• törmäämme auttamattomasti tekijänoikeuksiin. Mutta silti hyviä ideoita, eka on tietty omasi:-)

• Milian***

"Ei kaikkea kannata uskoa, mitä "aikuiset" ihmiset sanoo..

www.uskomaton.fi"

Tai

"Jos joku tulee sanomaan sinulle, että tietää totuuden, hän todennäköisimmin puhuu puhdasta p****a.
      www.uskomaton.fi"

• eka on ok, mutta tokassa vähän paljon tekstiä.:-) Pitää ruveta kasvattamaan vatsaa, niin saa kaiken mahtumaan:-)

• hkj

"ATEISTI ELÄÄ JUMALATTOMAN HAUSKAA ELÄMÄÄ! - USKOMATON.FI"

• mitalisijoille tällä ehdotuksella:-) Hauska, naseva, eikä liian pitkä.

• Kelju K. Kojootti
        Teotwawki kirjoitti:

mitalisijoille tällä ehdotuksella:-) Hauska, naseva, eikä liian pitkä.

... Ja niin bakteeri loi ihmisen omaksi kuvakseen ...
        Olen syntynyt - bakteerista
        Bakteeri oli esi-isäni
        Kotkassa/Tiikerissä/Rupikonnassa on pala minua

• Kelju K. Kojootti kirjoitti:

... Ja niin bakteeri loi ihmisen omaksi kuvakseen ...
        Olen syntynyt - bakteerista
        Bakteeri oli esi-isäni
        Kotkassa/Tiikerissä/Rupikonnassa on pala minua

oli esi-isäni on nasevin noista. Tosta voisi jatkaa seuraavasti: Olen arkkieliön sukulainen.:-)

• hkj
        Teotwawki kirjoitti:

oli esi-isäni on nasevin noista. Tosta voisi jatkaa seuraavasti: Olen arkkieliön sukulainen.:-)

"OLEN USKOMATON, OLE SINÄKIN - USKOMATON.FI"

• hkj kirjoitti:

"OLEN USKOMATON, OLE SINÄKIN - USKOMATON.FI"

kuuluu sarjaan asialliset, mutta mikäpäs siinä:-)

• hkj
        Teotwawki kirjoitti:

kuuluu sarjaan asialliset, mutta mikäpäs siinä:-)

on niin julmetun hauskaa vaikken ateisti olekkaan. :D

• hkj kirjoitti:

on niin julmetun hauskaa vaikken ateisti olekkaan. :D

Huumorintajuinen uskovainen. Se oli kiva yllätys. No, oikeasti sillä ei ole mitään väliä, sillä ihmisiähän kaikki olemme, riippumatta vakaumuksestamme. Minun viidestä lapsestani kaksi on uskovaista. Rakastamme toisiamme syvästi, vaikka olemme vakaumusasioista eri mieltä.

• hkj
        Teotwawki kirjoitti:

Huumorintajuinen uskovainen. Se oli kiva yllätys. No, oikeasti sillä ei ole mitään väliä, sillä ihmisiähän kaikki olemme, riippumatta vakaumuksestamme. Minun viidestä lapsestani kaksi on uskovaista. Rakastamme toisiamme syvästi, vaikka olemme vakaumusasioista eri mieltä.

uskovainen, mutta olen kirkon jäsen pakostakin pikkasen päältä vuoden ennen kuin eroaminen olisi edes ajankohatista :D

• hkj kirjoitti:

uskovainen, mutta olen kirkon jäsen pakostakin pikkasen päältä vuoden ennen kuin eroaminen olisi edes ajankohatista :D

18 v. Vielä?

• hkj
        Teotwawki kirjoitti:

18 v. Vielä?

18 ikävuotta vielä täyttänyt. Mä kyl tykkään ajatella niinku ateistit ajattelee uskonnoista, tuntuu paljon järkevämmält ja loogisemmalt.

• hkj kirjoitti:

18 ikävuotta vielä täyttänyt. Mä kyl tykkään ajatella niinku ateistit ajattelee uskonnoista, tuntuu paljon järkevämmält ja loogisemmalt.

vakaumusasioissa mielestäni se ei ole valintakysymys, vaan joko ihminen uskoo tai ei usko. Välimuotojakin on, on paljon ihmisiä, jotka sanovat uskovansa johonkin korkeampaan voimaan, mutta eivät osaa määritellä niitä. Minä en ole koskaan uskonut, eikä sitä voi muuttaa miksikään.

Kaksi lapsistani tuli uskoon juuri sinun ikäisinäsi, joten elät herkässä iässä.

• hkj
        Teotwawki kirjoitti:

vakaumusasioissa mielestäni se ei ole valintakysymys, vaan joko ihminen uskoo tai ei usko. Välimuotojakin on, on paljon ihmisiä, jotka sanovat uskovansa johonkin korkeampaan voimaan, mutta eivät osaa määritellä niitä. Minä en ole koskaan uskonut, eikä sitä voi muuttaa miksikään.

Kaksi lapsistani tuli uskoon juuri sinun ikäisinäsi, joten elät herkässä iässä.

oikeassa, kun puhutaan "herkästä" iästä, niin nyt kun tämä vapaa-ajattelijoiden kampanja tuli julki, niin se todella pisti miettimään, mun suhdetta kirkkoon ja uskoon.
        Erittäin kiusalliseksi tämän tekee se, että mikäli eroan kirkosta ja muut sukulaiset sais siitäkin jonkun kautta tietoo, saattas välit jäätyä. Suurin osa on kasvattettu Lestadiuksen vai (mikä olikaan) opin mukaan ja ovat erittäin uskovaisaia, kellään samanlaisia kokemuksia?

• hkj kirjoitti:

oikeassa, kun puhutaan "herkästä" iästä, niin nyt kun tämä vapaa-ajattelijoiden kampanja tuli julki, niin se todella pisti miettimään, mun suhdetta kirkkoon ja uskoon.
        Erittäin kiusalliseksi tämän tekee se, että mikäli eroan kirkosta ja muut sukulaiset sais siitäkin jonkun kautta tietoo, saattas välit jäätyä. Suurin osa on kasvattettu Lestadiuksen vai (mikä olikaan) opin mukaan ja ovat erittäin uskovaisaia, kellään samanlaisia kokemuksia?

joutunut kamppailemaan samojen asioiden kanssa, vaikka voisin hyvinkin olla ikäni puolesta isäsi. Minulla on lähipiirissäni paljon erittäin syvästi uskovaisia ihmisiä ja pohdin sitä, että jos he saavat tietää, että olen ateisti, niin mitä siitä seuraa.

Mutta kun asia tuli julki, ei tapahtunut mitään. Vaimoni hartaat teinisukulaiset olivat pikemminkin uteliaita. Kysymyksiä oli, mutta ei mitään hyljeksimistä tai boikotointia. Jopa niin, että olemme vaimoni kanssa erään sukulaistytön kummeja, niin istäkään ei peruttu.:-)

Vaatii rohkeutta seisoa vakaumuksensa takana varsinkin, jos paine ulkopuolelta on kova.

• hkj
        Teotwawki kirjoitti:

joutunut kamppailemaan samojen asioiden kanssa, vaikka voisin hyvinkin olla ikäni puolesta isäsi. Minulla on lähipiirissäni paljon erittäin syvästi uskovaisia ihmisiä ja pohdin sitä, että jos he saavat tietää, että olen ateisti, niin mitä siitä seuraa.

Mutta kun asia tuli julki, ei tapahtunut mitään. Vaimoni hartaat teinisukulaiset olivat pikemminkin uteliaita. Kysymyksiä oli, mutta ei mitään hyljeksimistä tai boikotointia. Jopa niin, että olemme vaimoni kanssa erään sukulaistytön kummeja, niin istäkään ei peruttu.:-)

Vaatii rohkeutta seisoa vakaumuksensa takana varsinkin, jos paine ulkopuolelta on kova.

Isäni on lestadiolaisesta perheestä, äiti on nk. "normaalista" perheestä. Mun onneks mua ei ole pakotettu siihen mihin mun isääni on pakotettu. Mitä nyt olen isääni tulkinnut, hän ei tätä nykyä ole kiintynyt lestadiolaisuuten. Se vaan pelottaa, että kykenevätkö vanhempani suivaitsemaan sen mikäli eroan kirkosta. Faijakin sanoi haluavansa kirkolliset häät ja blaa blaa. Sillä ei ole mitään merkitystä mimmoset hän haluaa. :D

• hkj kirjoitti:

Isäni on lestadiolaisesta perheestä, äiti on nk. "normaalista" perheestä. Mun onneks mua ei ole pakotettu siihen mihin mun isääni on pakotettu. Mitä nyt olen isääni tulkinnut, hän ei tätä nykyä ole kiintynyt lestadiolaisuuten. Se vaan pelottaa, että kykenevätkö vanhempani suivaitsemaan sen mikäli eroan kirkosta. Faijakin sanoi haluavansa kirkolliset häät ja blaa blaa. Sillä ei ole mitään merkitystä mimmoset hän haluaa. :D

jos minun lapseni sanoisivat minulle, että ajattelen ihan itse, niin vastaisin, että hyvä niin, elämään sinun opittava itse, vaikka muuten voisin antaa henkeni puolestasi.

• hkj
        Teotwawki kirjoitti:

jos minun lapseni sanoisivat minulle, että ajattelen ihan itse, niin vastaisin, että hyvä niin, elämään sinun opittava itse, vaikka muuten voisin antaa henkeni puolestasi.

elämääni mä täs ruppeen rakentamaan. :) Kyllä täs maailmas löytyy ihmisiä jotka ajattelevat samal taval kuin mä. Sitten kun mä tulevaisuudes perustan perhettä ja hankin lapsia, niin en halua kasvattaa heitä kristilliseen uskoon, on sitten eri asia mikäli he tulevat uskoon, se on heidän oma asiansa silloin ja kykenen suvaitsemaan sen. Teotwawki, oletan, että olet kasvattanut omat lapsesi aika vapaasti ilman kristillistä uskoa, vai? Nyt jälkeenpäin sitä vain älyää, että mimmoiseen aivopesuun sitä on koko pienen ikänsä joutunut tietämättä edes mistä on kyse.

• hkj kirjoitti:

elämääni mä täs ruppeen rakentamaan. :) Kyllä täs maailmas löytyy ihmisiä jotka ajattelevat samal taval kuin mä. Sitten kun mä tulevaisuudes perustan perhettä ja hankin lapsia, niin en halua kasvattaa heitä kristilliseen uskoon, on sitten eri asia mikäli he tulevat uskoon, se on heidän oma asiansa silloin ja kykenen suvaitsemaan sen. Teotwawki, oletan, että olet kasvattanut omat lapsesi aika vapaasti ilman kristillistä uskoa, vai? Nyt jälkeenpäin sitä vain älyää, että mimmoiseen aivopesuun sitä on koko pienen ikänsä joutunut tietämättä edes mistä on kyse.

mutta se johtuu ehkä ennen kaikkea siitä, että minä itse olen kasvanut uskonnmottomassa perheessä. Se, että kaksi lapsistani on uskovaisia, johtuu varmasti siitä, että he joutuivat molemmat minun tietämättäni koulukiusatuiksi. Uskontoveljet antoivat tukea ja paikan, joss he saattoivat tuntea olevansa hyväksyttyjä.

• hkj
        Teotwawki kirjoitti:

mutta se johtuu ehkä ennen kaikkea siitä, että minä itse olen kasvanut uskonnmottomassa perheessä. Se, että kaksi lapsistani on uskovaisia, johtuu varmasti siitä, että he joutuivat molemmat minun tietämättäni koulukiusatuiksi. Uskontoveljet antoivat tukea ja paikan, joss he saattoivat tuntea olevansa hyväksyttyjä.

kyllä niin perseestä kuin olla ja voi, mun mielestä oli hyvä vaan että lapses selvisivät koulukiusaamisen aiheuttamista "hengellisistä" vammoista. Tiedän itse kuinka perseestä on olla koulukiusattu. Onneks mulla on hyvä isä, joka hanakasti puuttuu koulukiusaamiseen, kieltämättä koulukiusaamiseen puuttuminen on aika lepsua tätä nykyä. Mielenkiinnosta ja mahdollisesti tulevaisuutta ajatellen, onko tämä ateistinen elämänkatsomus tuonut sinulle mitään suuria hankaluuksia? Toisin sanoen, oletko pystynyt omasta mielestäsi elämään tasapainoisen ja hyvän elämän tähän asti? Itse olettaisin, että hyvä ja tasapanoinen elämä ateistina vaatii vaan suvaitsevaisuutta ja kunnioitusta toisten elämännäkemystä ja arvoja kohtaan.

• hkj kirjoitti:

kyllä niin perseestä kuin olla ja voi, mun mielestä oli hyvä vaan että lapses selvisivät koulukiusaamisen aiheuttamista "hengellisistä" vammoista. Tiedän itse kuinka perseestä on olla koulukiusattu. Onneks mulla on hyvä isä, joka hanakasti puuttuu koulukiusaamiseen, kieltämättä koulukiusaamiseen puuttuminen on aika lepsua tätä nykyä. Mielenkiinnosta ja mahdollisesti tulevaisuutta ajatellen, onko tämä ateistinen elämänkatsomus tuonut sinulle mitään suuria hankaluuksia? Toisin sanoen, oletko pystynyt omasta mielestäsi elämään tasapainoisen ja hyvän elämän tähän asti? Itse olettaisin, että hyvä ja tasapanoinen elämä ateistina vaatii vaan suvaitsevaisuutta ja kunnioitusta toisten elämännäkemystä ja arvoja kohtaan.

että onko ihminen uskova vai ateisti, elämä voi tuoda eteen mitä vain. Vakaumuksella ei ole asian kanssa mitään muuta tekemistä kuin se, että jos ihminen elää uskovaista elämää, hänen on hyväksyttävä uskonnon mukanaan tuomat rajat. Synnin tekeminen on uskovalle paha paikka.

Ateisti ei tunnusta syntiä ollenkaan. Ateistin moraali on henkilöstä kiinni. Minulla on omantunnon kontrolli. En tee pahaa tietoisesti ihmisille ja pyrin kunnioittamaan kaikkia. Siksi minulla ei ole huono omatunto. En tarvitse ankaraa jumala kontrolloimaan elämääni, joten voin elää vapaana synnin taakasta.

• Näin sopivan

laaja-ahterisena naisena saattaisin erittäin itsevarmana hetkenä pukeutua paitaan, jossa takaliston kohdalla lukisi:

JUMALATON!

• on noin vahva, niin se on hienoa:-D)))))))))))))

• Pistetään pari työstettävää ajatusta. Osa on kohtuullisen pitkiä lurituksia ainakin paitaa ajatellen.

"Olen onnellinen: en tiedä, mistä maailma tuli... (i)
      Olen huolissani: näen, mihin se on menossa (ii)"

"Rakkaus on. Miksi kutsua sitä jumalaksi?"

"Uskomattomassa uskossa. Agnostikko."

"Olen a-ateisti -
      kiellän kieltäväni mitään, mitä keskiajan kirkkoisät olisivat uskoneet minun kieltävän."

"Jumalattoman maailman ihmettelijä."

"Taivaassa on helvetillisen tylsää."

Pidän lisäksi muutamassa sloganista, jotka eivät ole omaa käsialaani:

"Uskonto on niille, jotka pelkäävät helvettiin joutumista.
      Hengellisyys on niille, jotka ovat jo olleet siellä." - tuntematon -

"I never really hated one true god, but the God of the people I hated!" (En koskaan vihannut ainoaa, oikeaa jumalaa, mutta ihmisten Jumalaa vihasin) - Marilyn Manson

• pitkästä aikaa:-)

"Rakkaus on. Miksi kutsua sitä jumalaksi?"

Tämä nousi esiin muutenkin hyvistä jutuista. Se on lyhyt ja ytimekäs. Kaikki hyviä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tiedätkö, että haluaisin panna

Sinua. Onko sinulla samanlaiset ajatukset ja tunteet?
      Ikävä
      162
      2892
    2. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      726
      2480
    3. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      53
      2374
    4. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      135
      2220
    5. Ajelen varmaan siellä suunnalla

taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      67
      1926
    6. Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla

Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall
      Maailman menoa
      250
      1745
    7. Hyväksytty kaivattusi

Vartaloa vai et? Rehellinen vastaus
      Ikävä
      31
      1391
    8. Syvälliset keskustelut

Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen
      Ikävä
      20
      1329
    9. Minulta loppuu aika

Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi
      Ikävä
      31
      1232
    10. Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi

mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,
      Ikävä
      16
      1225
    Aihe