So, Mr. Atheist, you don't believe in God. You say that you have no evidence that God exists. But on the other hand, do you have evidence that God doesn't exist...? No. So how can you say that there is no God? You don't have evidence of it. Your notion is based on BELIEF that there is no God. So your world view is not different from Christianity. They are both based on belief. Atheism and Christianity are both belief systems. They are on the same level.
Tämän ymmärsin minäkin, joku sen kiistää. Silti argumentit osoittavat sen todeksi. Me kaikki uskomme. Aiheesta lisää linkissä.
http://www.vapaasatama.net/atheism.html.
On Atheism and Belief
34
221
Vastaukset
- Helluntaipastori
Valtava enemmistö maailman asukkaista uskoo Jumalaan tai epäjumalaan. Ihmiset ovat uskoneet Jumalaan tai epäjumaliin tuhansien vuosien ajan. Siksi todistustaakka kuuluu ateistille, joka alkaa kirjoittaa historiaa uusiksi.
- Vili-Villisika
Miksi muka tarvitsisi? Orjuuskin oli menneisyydessä aivan yleistä ja hyväksyttyä, mutta jossain vaiheessa se havaittiin vääräksi. Kun orjuudesta luovuttiin, niin ei sitä historiasta poistettu. Uskonnotkin ovat osa ihmiskunnan historiaa, mutta ovat nykyään pelkkiä kaikuja menneisyydestä. Toiset ajattelevat itsepintaisesti, että näin on aina ollut, ja näin tulee aina olemaan, mutta siitä huolimatta kaikki muuttuu.
Vili-Villisika kirjoitti:
Miksi muka tarvitsisi? Orjuuskin oli menneisyydessä aivan yleistä ja hyväksyttyä, mutta jossain vaiheessa se havaittiin vääräksi. Kun orjuudesta luovuttiin, niin ei sitä historiasta poistettu. Uskonnotkin ovat osa ihmiskunnan historiaa, mutta ovat nykyään pelkkiä kaikuja menneisyydestä. Toiset ajattelevat itsepintaisesti, että näin on aina ollut, ja näin tulee aina olemaan, mutta siitä huolimatta kaikki muuttuu.
sitte asian. Sitä paitsi mihin muka orjuus on hävinnyt, jo Suomessakin työvoima toimisto on aika lähellä orjuutus toimisto mistä pakotetaan nimimerkein;oppisopimus,työhajottelu, koulutus ym. osaavia aikuisia pannaan fyysiseen työhön ns;haista paska palkalla. Ja tämä tapahtuu johtavassa hyvinvointi valtiossa.
hobo7 kirjoitti:
sitte asian. Sitä paitsi mihin muka orjuus on hävinnyt, jo Suomessakin työvoima toimisto on aika lähellä orjuutus toimisto mistä pakotetaan nimimerkein;oppisopimus,työhajottelu, koulutus ym. osaavia aikuisia pannaan fyysiseen työhön ns;haista paska palkalla. Ja tämä tapahtuu johtavassa hyvinvointi valtiossa.
Kaikille vaan jakaa rahaa?
Kyllä työtön oli sitten koulutus ihan minkätasoinen tahansa joutaa veromarkkojen nostamisen edestä vaikka siivoamaan kotikunnan ojija.edvard74 kirjoitti:
Kaikille vaan jakaa rahaa?
Kyllä työtön oli sitten koulutus ihan minkätasoinen tahansa joutaa veromarkkojen nostamisen edestä vaikka siivoamaan kotikunnan ojija.ainaki, mut on törkeetä panna joku normi duunii mitä sais TES;n mukaa 10-15e jollai 30e päivä rahalla. Se on orjuuttamista.
hobo7 kirjoitti:
ainaki, mut on törkeetä panna joku normi duunii mitä sais TES;n mukaa 10-15e jollai 30e päivä rahalla. Se on orjuuttamista.
Jos muutakaan töitä ei ole niin jotakin pitää tehdä.
Minä olen aina työllistänyt itse itseäni enkä edes kehtaisi käydä kerjäämässä koska juuri minun koulutusta vastaavaa duunia ei ole tarjolla.
Hävettä jo sinunkin puolestasi kun et aikuinen ihminen tajuaa että rahaa ei vaan paineta lisää sitämukaan kun sitä tuhlataan.- Vili-Villisika
hobo7 kirjoitti:
ja eikä niitä ole tarpeen tutkiskella muuten kuin kulttuurihistoriana. Kulttuurihistoriassa on paljon ilmiöitä, jotka ovat ihan mielenkiintoisia, mutta niitä ei silti kannata lähteä totena pitämään. Siksi en ota sinun todisteluvaatimuksiasi kovinkaan vakavasti.
Mitä orjuuteen tulee, niin meidän yhteiskuntamme "orjien" kärsimykset ovat pientä verrattuna oikeiden orjien elämään. Oppisopimus yms koulutus ja työharjoittelu ovat vapaaehtoisia asioita aikuisille ihmisille, joskin niihin voidaan painostaa, jos työnhakija ei osaa tehdä mitään työtä. Sinulta ei kuitenkaan katkaista varpaita, jos yrität karata työllisyyskurssilta.
Nuo koulujen työharjoittelut ovat kieltämättä härskiä hyväksikäyttöä. Ennen yritykset kantoivat osan yhteiskuntavastuusta palkkaamalla opiskelijoita kesätöihin ja maksamalla päättötöiden tutkimustyöstä. Nykyään työnantajat yrittävät löytää ensisijaisesti ilmaista työvoimaa, ja vasta sitten, jos ei löydy, maksavat pitkin hampain mahdollisimman pientä palkkaa. Orjuudesta en silti menisi puhumaan.
Fyysistä työtä on ihan turha halveksua, jos terveys kestää kropan liikuttelua. Olen itsekin ollut parin kuukauden pätkiä tehdastöissä, vaikka koulutukseni sopii paremmin siistiin toimistoon. Täytyy sanoa, että lihasten käyttö ja 8 tunnin fyysinen aktiivisuus virvoittaa henkisesti ja fyysisesti. - sanonut
hobo7 kirjoitti:
ainaki, mut on törkeetä panna joku normi duunii mitä sais TES;n mukaa 10-15e jollai 30e päivä rahalla. Se on orjuuttamista.
että vasemmisto on perseestä (tai jotain sinne päin) ja sanoit, että sinulle merkitsee enemmän raamatun sana, kuin työolot, joita työväenliike on ajanut.
Niin että älä nyt siinä sitten valita. sanonut kirjoitti:
että vasemmisto on perseestä (tai jotain sinne päin) ja sanoit, että sinulle merkitsee enemmän raamatun sana, kuin työolot, joita työväenliike on ajanut.
Niin että älä nyt siinä sitten valita.puolestani valita. On vaan pöyristyttävää nähdä että osaava ihminen ei saa hänelle kuuluvaa palkkaa. Itse olen saanut tehdä hommia laidasta laitaan. Luojan kiitos, ehkä juuri siten oppinut arvostamaan kaikkea työtä, varsinkin sitä mikä näyttää vähäpätöiseltä.
- köyhän hyvä
hobo7 kirjoitti:
puolestani valita. On vaan pöyristyttävää nähdä että osaava ihminen ei saa hänelle kuuluvaa palkkaa. Itse olen saanut tehdä hommia laidasta laitaan. Luojan kiitos, ehkä juuri siten oppinut arvostamaan kaikkea työtä, varsinkin sitä mikä näyttää vähäpätöiseltä.
sekoilla vääräuskoisten palstoilla;-)
t. pääomasijoittaja. sanonut kirjoitti:
Niin että älä nyt siinä sitten valita.vastaiset lauseet kohdistuvat heidän antiKristillisyyteen.
- paljon enemmän
hobo7 kirjoitti:
vastaiset lauseet kohdistuvat heidän antiKristillisyyteen.
kapitalistien piirissä kuin vasemmiston. Esim yharva yrittäjä pitää yhteisöveroista ja koko kirkosta ja uskonnoista ylipäätään.
t. pääomasijoittaja - joka
hobo7 kirjoitti:
siis ilmenee miten? Etkö sinä juuri hoe jeesuksen autuutta ja ihanuutta. Tyyppiä, joka neuvoi auttamaan vähäosaisia ja antamaan vaikka ihokkaan sitä tarvitsevalle.
Ilman työväenliikettä ja vasemmistoa ei olisi työväen olot aikoinaan kohentuneet. Ja mistä sinä tiedät kuinka paljon kirkkoon kuuluvia ja uskovaisia ihmisiä vasemmistossa on. Älä esitä oletuksia. - jauhamaan
hobo7 kirjoitti:
tuollaista paskaa, jos kaikki näkevät sen olevan perusteetonta, ulkoaopittua, yksisilmäistä, sivistymätöntä ja todella typerää paskaa? Minä en ymmärrä. Jos tarkoituksenasi, kuten olen ymmärtänyt, on sielujen pelastaminen, miksi ihmeessä teet itsestäsi jatkuvasti aina vain suuremman pellen?
Ei uskovaisenkaan tarvitse välttämättä olla typerys.
Taasko tämä sama asia? Pitääkö tämä jokaiselle selittä erikseen? Ettekö te voisi joskus lukea toisille uskiksille kirjoitettuja vastauksia niin ei tarvitsisi jokaiselle erikseen selittää?
Juttu menee näin: sinä, joka teet positiivisen väitteen jumalan olemassaolosta olet velvollinen todistamaan väitteesi. Jos et kykene itse todistamaan väitettäsi todeksi, niin ei se muutu todeksi itsestäänkään. Muutenhan minä voisin tehdä mielivaltaisia väitteitä, kuten että Maan ja Marsin välillä Aurinkoa kiertää kiinalainen teekannu, mutta se on liian pieni havaittavaksi teleskoopilla. Sinä et voi kumota tätä väitettä, mutta onko sinun epäuskosi tätä väitettä kohtaan silti ihan vain uskon varassa, koska kumpikaan meistä ei voi kumota tai todistaa väitettä? Onko sinun mielestäsi järkevää olettaa että minun väitteeni on totta vain koska sinä et kykene kumoamaan sitä? Tämä teekannuesimerkki on vanha, Bertrand Russelin esittämä, ja se pätee vielä erittäin hyvin.
Lyhyesti: SINÄ teet väitteen, joten SINÄ todistat. Jos et voi todistaa niin lakkaa mankumasta. Mieti ennemmin syitä sille MIKSI sinä et voi todistaa asiaa joka sinulle itsellesi on niinkin selvä...Olla kauempana faktoista kun tuo.
Mitään minkä olemasta olosta ei löydy viitteitä ei tarvitse todistaa olemattomaksi koska se on jo todistettu.hobo7 kirjoitti:
Esim; maa jalkojesi alla, taivas ylhällä ja sinä siinä välissä.
Todistavat mitä?
hobo7 kirjoitti:
Nämä asiat ovat luonnontieteitä. Fysiikkaa, biologiaa, kemiaa,- ezqkuppapöä
hobo7 kirjoitti:
Luojasta? Miten maa jalkojeni alla, taivas ylhällä ja minä siinä välissä, todistaisi jumalan/jumalien olemassaolon?
ezqkuppapöä kirjoitti:
Luojasta? Miten maa jalkojeni alla, taivas ylhällä ja minä siinä välissä, todistaisi jumalan/jumalien olemassaolon?
Genesis.
- wxzkondyloomalok
hobo7 kirjoitti:
Genesis.
eihän raamattu todista mitään, sehän on vain vanhoja kertomuksia, myyttejä, jne.
- ja jokainen
hobo7 kirjoitti:
Genesis.
luomistaru on totta. Laattaa lentää illassa...
hobo7 kirjoitti:
Genesis.
Päätäsi muuhunkin kun hatun säilytys paikkana.
Kai Ankkanlinnakin sitten on olemassa kun sitä niin monessa kirjassa on todistettu
Vai miten on?wxzkondyloomalok kirjoitti:
eihän raamattu todista mitään, sehän on vain vanhoja kertomuksia, myyttejä, jne.
Ei virheen virhettä.
- cxaherpeskil
hobo7 kirjoitti:
Ei virheen virhettä.
"pyhyys" tarkoita että se olisi virheetön, paitsi sokeasti uskovalle.
- empä usko
hobo7 kirjoitti:
Ei virheen virhettä.
"Ei virheen virhettä." Buahhaahhaahhhhaahhaahhaaha ei saat... eeehheehheeh. Lauhging my arse of.
Siis ihan oikeasti sanot.... ei perkl.... ei kykene enää..... - Atte Ateisti
hobo7 kirjoitti:
Ei virheen virhettä.
Siinä tapauksessa se on Helsingin seudun puhelinluetteloa luotettavampi, vaikka onkin vanhimmilta osiltaan 3000 vuotta vanha!
Moniko teologi allekirjoittaa väitteesi?
Tietenkin ensin pitää määritellä mitä on "virhe".
En osaa päättää mikä olisi kamalampaa:
1. Raamatussa on virheitä. Osan kauheuksista voi ymmärtää vain vertauskuvallisesti.
2. Raamatussa ei ole virheitä - tappotuomioiden jakelijat ovat olleet ihan tosissaan.
- puusilimä
ننصثثيشسنمك ىىؤ5ثق مكحخططظزولأ لألأ؟ تتنخحجقص ؤءسشضصإإإ
- Atte Ateisti
Aina tuota samaa jankkausta.
Miksi kuitenkin kristitty on kristitty eikä kaiken lisäksi myös mahdolliseen spagettimonsteriin uskova, jos pienikin mahdollisuus jumalolennon olemassaoloon tekee uskon perustelluksi?
Itse palaan jumaluskon asiaan sitten kun jotain parempaa evidenssiä on tarjolla tai jumaluus itse tulee ilmoittamaan itsestään. Olemattomuudet eivät muutu oleviksi ennen sitä. "But on the other hand, do you have evidence that God doesn't exist...?"
Koskapa tuo God oli kirjoitettu isolla alkukirjaimella ja myöhemmin vielä nimenomaisesti viitattiin krisselismiin, vastaus on kyllä. Todiste siitä, että God ei ole olemassa on Raamattu.- ....
So, Mr. Atheist, you don't believe in Flying Spaghetti Monster. You say that you have no evidence that Flying Spaghetti Monster exists. But on the other hand, do you have evidence that Flying Spaghetti Monster doesn't exist...? No. So how can you say that there is no Flying Spaghetti Monster? You don't have evidence of it. Your notion is based on BELIEF that there is no Flying Spaghetti Monster. So your world view is not different from Pastafarism. They are both based on belief. Atheism and Pastafarism are both belief systems. They are on the same level.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1783781
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo7262720Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?612584- 1472379
- 672056
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall3151944- 311441
Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen211403Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi381377Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,161275