Jos nimesi on Timo, Tommi, Esa, Jaana, Mirja, Juha, Sami, Risto... on nimesi kristillistä alkuperää joka kannattaa käydä heti vaihtamassa.
Mitä muita ateistisia nimiä tiedätte kuin Atte ja Leo?
Onko nimesi kristillistä
46
1221
Vastaukset
Mihin pyrit?
- riittämiin
Kalevalasta: Aino, Tellervo, Jouko, Väinö, Osmo, Ukko, Tapio, Ilmari, Ilmatar...
luontoon liittyvät: Pyry, Tuisku, Sade, Suvi, Pilvi, Meri, Tuuli,Ilta, Aamu...
Muista nimistä tulee äkkiseltään mieleen: Voitto, Terho, Tyyne, Tyyni, Rauha, Otso, Riitta, Brita, Ilona, Inkeri, Merja. Otso tulee tietenkinkarhusta, Brita on on tulen jumalatar, Ilonakinon jokin jumalatar, inkerläiset ja merjalaiset ovat suomalais-ugrilaisia heimoja. Esim nimi Moskova sanakin tulee merjan kielestä. - Kuk regus susej
Miten Leo on ateistinen nimi? Tai Atte? Mikä on ateistinen nimi?
"Onko nimesi kristillistä alkuperää?"
Ei.- Kuk regus susej
UskonnotonLähimmäinen kirjoitti:
Leo = leijona
Atte = miehekäs13 ateistisellä nimellä varustettua paavia?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Leo - Leksas
Leo = leijona
Atte = miehekäs80-luvulla tunsin Leo-eläimen. Leo oli kuuluisa radioääni.
Kuk regus susej kirjoitti:
13 ateistisellä nimellä varustettua paavia?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Leokrisseleitä Rooman aikoihin?
Leksas kirjoitti:
80-luvulla tunsin Leo-eläimen. Leo oli kuuluisa radioääni.
Eikös se ole Holle Holopainen?
- oli ne
krisseleitä Rooman aikoihin?
Ateistit niitä syöttivät. Namiva.
- ollut
Eikös se ole Holle Holopainen?
Se oli Heimo Holopainen, Holopaisen Heimo.
- Kuk regus susej
krisseleitä Rooman aikoihin?
Se voi olla.
- Kuk regus susej
oli ne kirjoitti:
Greeniksen oppilas? Greeniskin sanoin roomalaisia ateisteiksi.
- olivat?
Greeniksen oppilas? Greeniskin sanoin roomalaisia ateisteiksi.
Söivätkö roomalaiset krisupaistia, vai oliko se vain elukoille kelpaavaa?
- Kuk regus susej
olivat? kirjoitti:
Söivätkö roomalaiset krisupaistia, vai oliko se vain elukoille kelpaavaa?
Jaa, olitkin tavallista tyhmempi olio.
- ...
Jaa, olitkin tavallista tyhmempi olio.
En, vaan tavallista nokkelampi. Harmittaako?
- Kuk regus susej
... kirjoitti:
En, vaan tavallista nokkelampi. Harmittaako?
"En, vaan tavallista nokkelampi. Harmittaako?"
Miksi minua harmittaisi se että olet harhainen ja tyhmä? ollut kirjoitti:
Se oli Heimo Holopainen, Holopaisen Heimo.
Heimo Juhani "Holle" Holopainen
- karisma
oli ne kirjoitti:
Roomalaiset ateistejä siihen aikaan. Niillähän oli jumalia vaikka muille jakaa.
Sanotaan että ei nimi miestä pahenna, jos ei mies nimeä. Toinen nimeni on kyllä "kristillinen", mutta olkoon, en minä siitä kärsi... Etunimeni on ymmärtääkseni pakanallinen.
- kfjf
varmasti jäljittämään raamatullisen alkuperän kaikille etunimille mitä Suomessa käytetään.
Nimeni on kristillistä alkuperää ja käyn toki sen vaihtamassa jos se kerran kannattaa.
Joten kertoisitko miksi se kannattaa? Mikä on se hyöty, jonka siitä saa?- Kaima.
Jos olet Johannes tai Tuomas tai vastaava, niin leimaannut hihuksi.
Vaihda nimeksi Kim Il, Valeri, Hassan tai Idi niin ei hävetä. Kaima. kirjoitti:
Vaihda nimeksi Kim Il, Valeri, Hassan tai Idi niin ei hävetä.Leimaannun hihuksi?
Tuota.... Oletko ottanut lääkkeesi tänään?Kaima. kirjoitti:
Vaihda nimeksi Kim Il, Valeri, Hassan tai Idi niin ei hävetä.Entäs Ibrahim, Mohammed? Leimaatuuko niistä hihuksi?
weccu kirjoitti:
Leimaannun hihuksi?
Tuota.... Oletko ottanut lääkkeesi tänään?Että on otettu mummun lääkkeet...
- Moni Ongelmainen
weccu kirjoitti:
Leimaannun hihuksi?
Tuota.... Oletko ottanut lääkkeesi tänään?"Tuota.... Oletko ottanut lääkkeesi tänään?"
Tuota..... Mitkä niistä? - heimo valio tapio
Kaima. kirjoitti:
Vaihda nimeksi Kim Il, Valeri, Hassan tai Idi niin ei hävetä.johannes ei ole kristillinen vaan juutalainen. nimessä esiintyy sana jahva. baalin kannattajat käyttivät omaa versiotaan samasta nimestään eli hannibal.
mites vitussa jos änkyrägermaani hemrik (talorikas so.isotalo) jota joku hihuorpo käytti samaa nimeä tekee nimestä kristityn.
entäs baskilaista alkuperää oleva xavier?sehän tulee alunperin baskilaisesta sukunimestä etxeabarri (suomeksi uusitalo).
jos intialainen piispa nimeltään krishna deetipat kakkivati julistetaan pyhimykseksi, onko nimi krishna sen jälkeen kristillinen?
Ensin pitäisi olla sen verran taikauskoinen, että ajattelisi nimen olevan jotain muutakin kuin jonkun näköinen ja kuuloinen ;o)
Mutta toisaalta, Esimerkiksi Tommi tulisi Tuomaksesta, joka taas on aramean kielellä "kaksonen" eipä ole kovin uskonnollinen. Kristiinat, Tiinat, Ristot ja Timo(theukset) tosin ovat selkeitä uskonnollisia kannanottoja. Ainakin olleet. Enpä usko, että kovin moni vanhempi ajattelee Timotheusta, kun nimeää lapsensa Timoksi. Silloinhan hän on kreikaksi vain "kantaja" ei "jumalan kantaja" ;o)
Se, että nimi esiintyy raamatussa ei tee siitä kristillistä, vasta nimen merkitys tekee ja silloinkin vain siinä tapauksessa, että vanhemmat ovat niin tarkoittaneet.
Toisaalta jos Kristo sitten kasvaakin ateistiksi, pahentaako nimi miestä ;o)
Nimien taustoja ajattelevien on aina turvallista valita esim. suomalainen, jotain tarkoittava nimi:
Tuuli, Pilvi, Suvi, Sini, Päivi, Hilla, Ruusu, Vuokko
Seppo, Jouko, Kalevi, Päiviö, Aarni, (Väinö ja Ukko eivät tietysti ole uskonnottomia, mutta ei-kristillisiä ne kyllä ovat)
Ja niin edelleen...
Minä olen yllättäen ei-kristillisellä nimellä paiskattu, vaimoni ei. Molemmilla lapsilla on ei-kristilliset nimet ja täytyy myöntää, että ihan uskovaisten vittuilunkin vuoksi varmistettiin nimien taustat ;o)
Hauska juttu, kun tulin ajatelleeksi. Poikani ET-ryhmästä tuntemani mukulat ovat yhtä lukuunonttamatta ei-kristillisellä nimellä varustettuja teinejä.Googletettuani löysin tietoa nimestäni, ja ei ollut kristillinen. Eipä ole tullut edes koskaan ajateltua tämmösiä. noh joka päivä oppii jotain uutta. Mitäköhän väliä sillä on minkä niminen on.
Etunimi kreikkalaista alkuperää ja toinen aramealaista. Pahus, kun en itse päässyt tuohonkaan vaikuttamaan:) Toki nimensä voi mennä vaihtamaan, mutta miksi?
- jk
mitään kristillistä alkuperää. Toinen kreikasta ja toinen kelttiläinen alkuperältään.
Tuossa yksi linkki nimien alkuperään.
http://www.compuline.fi/ComDocs/Suomi/uushlp/html/fin-7kfn.htm jk kirjoitti:
mitään kristillistä alkuperää. Toinen kreikasta ja toinen kelttiläinen alkuperältään.
Tuossa yksi linkki nimien alkuperään.
http://www.compuline.fi/ComDocs/Suomi/uushlp/html/fin-7kfn.htm...olen loistava, Kreikkalaisittain..
- SasoriTheOverlord
On muunnelta arkkienkeli Mikaelista.
Pidän nimestäni, en näe mitään syytä vaihtaa. - Tango_Delirium
"Onko nimesi kristillistä alkuperää?"
On. Mitä sitten?
Ateistisia nimiä, voi pyhä jysäys sentään. Mitä sinun päässäsi oikein liikkuu?- SasoriTheOverlord
Miten ateismista, pystyy kehittämään nimen?
- Mursunorsu
SasoriTheOverlord kirjoitti:
Miten ateismista, pystyy kehittämään nimen?
Että nimellä ei ole yhteyttä uskontoihin. Eli nimi ei ole syntynyt vaikka jonkin raamatun hahmon nimestä.
Enkä minäkään näe Mitään syytä vaihtaa nimeäni, vaikka se onkin uskonnollista alkuperää.
- SasoriTheOverlord
"Mitä muita ateistisia nimiä tiedätte kuin Atte ja Leo?"
Ehkä vain se, ettei ne ole mistään uskonnosta peräisin.
En vaan ymmärrä mikä tekee niistä ateistiset, pitäisi jotenkin olla epäusko jumaliin mukana. - tapioooo
Nimeni on Tapio ja minä olen jumala.
- Thronos
Viestisi kuvaa aika hyvin uskovaisille tyypillistä epäitsenäisyyttä ja taipumusta tukeutua auktoriteetteihin. "Jos nimeni on kristillistä alkuperää niin minäkin olen kristitty ja Jumala on olemassa, m.o.t."
Ei näin.
Lapsen nimi kuvastaa hänelleä nimen antaneiden tyylitajua, makua, historiaa, sukulaissuhteita, kirjallisuusmieltymyksiä, ehkä myös uskonnollista vakaumusta ja ajan henkeä ja muotia.
Etunimeni on loistava, toinen nimeni yön tytti, hämärän neiti. Siinäpä valoa, pimeyttä ja hämärää minulle riittämiin, omien vanhempieni valitsemina. Kelpaa hyvin.- Tango_Delirium
Ehkä aloittajan lähtöajatuksena oli se, että ateistit ovat jonkinlaisia vapaamatkustajia, jos eivät vaihda kristillistä alkuperää olevia nimiään? Suunnilleen yhtä viisasta olisi vaatia, että ateistit muuttavat pois kristittyjen perustamista kaupungeista/kunnista. Mene ja tiedä.
- ...
"Viestisi kuvaa aika hyvin uskovaisille tyypillistä epäitsenäisyyttä ja taipumusta tukeutua auktoriteetteihin. "Jos nimeni on kristillistä alkuperää niin minäkin olen kristitty ja Jumala on olemassa, m.o.t."
Ei näin."
Ei niin. Ei myöskään niin, että kaikki jotka eivät kuulu kirkkoon ole ateisteja ja Jumalaa ei ole olemassa.
- es puu
Esko ukko jumalan kypärä
- jep jep
se on kreikkalaista alku perää... ja mitä väliä vaikka oiski.. ei nimi miestä pahenna, (ellei joku toinen mies ole pahentanut nimeä)
- 13124123
Miksi pitäisi vaihtaa vaikka olisi kristillistä alkuperää? Aikamoiset antipatiat saa olla että oman nimensäkin vaihtaa koska sen alkujuuret ovat uskonnollisissa puitteissa. Monet nimemme ovat perinteisiä suomalaisia nimiä ja tottakai niillä on juurensa. Suurin osa ihmisistä on kuitenkin kuulunut johonkin uskontoon tällä planeetalla joten kaipa se on normaalia että se näkyy perinteissä.
Vaikka en kuulu kirkkoon, mulla ei olisi mitään ongelmia antaa lapselle(jos sellainen tulee) nimi jolla on kristillinen tausta. Olen suhteellisen sinut maailman kanssa, ja ihmisen nimeäminen tuskin mitään muuttaa vaikka se olisi ei-kristitty perinteiltään. Tietenkin jos nimi on tyyliin "Saatanan Epäsikiö" ilmarikiantomaisittain niin sitten :D
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1021320
Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin831209Palsta kysely..
Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott132945- 66847
- 39797
- 71793
- 71737
Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa
Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.53731Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun
Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että39724- 58711