Lahkojohtaja raiskasi naisia ja lapsia

Zelig

34

608

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miten nämä seksuaaliset häiriökäyttäytymiset ovat uskovaisilla niin yleisiä??

• Kössönöm

niin tuollaista siitä seuraa.

• Tango_Delirium

Äkkiseltään tulee mieleen, että uskovaiset päästävät salailullaan tilanteen noin pahaksi, kun taas "normaalit" ihmiset antavat ilmi vastaavanlaiset henkilöt paljon aikaisemmassa vaiheessa. Ihan näin mututuntumalta arvioiden siis...

• Hyväksyntä

Esim. lestadiolaisissa ja helluntailaisissa on seksuaalista häiriökäyttäytymistä koska kielletty hedelmä kiihottaa. Ja sitten homma menee överiksi. Hyväksyisivät luonnollisina asioina mm. homot niin vähentyisivät eräät lieveilmiöt.

Sitä mitä pidetään ehdottomana tabuna se menee piiloon ja KOROSTUU ja KIEROUTUU.

• maailmassa riittää

Ei uskovaiset ole mikään esimerkki seksuaalisista häiriöistä, he eivät vain halua harrastaa seksiä ennenkuin avioliitossa, eikä se ole häiriö, vaan päätös. He kunnioittavat sillä tavalla Jumalan määräyksiä, että tottelevat niitä.

• maailmassa riittää kirjoitti:

Ei uskovaiset ole mikään esimerkki seksuaalisista häiriöistä, he eivät vain halua harrastaa seksiä ennenkuin avioliitossa, eikä se ole häiriö, vaan päätös. He kunnioittavat sillä tavalla Jumalan määräyksiä, että tottelevat niitä.

Tässähän on tosiaankin kyse ihmisten vankeina pitämisestä ja mm. lasten raiskauksisita. Aika mielenkiintoinen jumala sulla, jos se käskee tuollaista tekemään.

• orko
        A10097 kirjoitti:

Tässähän on tosiaankin kyse ihmisten vankeina pitämisestä ja mm. lasten raiskauksisita. Aika mielenkiintoinen jumala sulla, jos se käskee tuollaista tekemään.

• huomaa

Ei ole uskonnon vika, kuten ei ole autojenkaan vika, että liikenteessä tapahtuu niin paljon kuolemantapauksia. Ihminen on vastuussa. Toisekseen, ainakin kristinusko nimenomaan tuomitsee mitä ankarimmin tuollaisen seksuaalisen häiriökäyttäytymisen. Uskonto ei siis kehoita siihen, ei suosittele sitä, vaan ehdottomasti tuomitsee sen. Seksuaalista häiriökäyttäytymistä kuitenkin tapahtuu kaikkialla. Jos kaikki eläisivät 10 käskyn mukaan, tuollaista häriökäyttäytymistä, kuten ei myöskään murhia ja tappoja ei koskaan tapahtuisi. Kuten ei myöskään varkauksia ja ryöstöjä. Kymmenen käskyn lakihan kieltää varastamasta ja tappamasta.

Eli kysymyksesi in tahallisen leimaava ja provokatiivinen.
        Ihminen on vastuussa. Oli sitten kysymys autoliikenteestä tai uskonnosta.

Eli kysyisin:
        Miten nämä seksuaaliset häiriökäyttäytymiset ovat niin yleisiä??
        Tai:
        Miksi liikenteessä tapahtuvat kuolemantapaukset ovat niin yleisiä?

• gddthfththg
        huomaa kirjoitti:

Ei ole uskonnon vika, kuten ei ole autojenkaan vika, että liikenteessä tapahtuu niin paljon kuolemantapauksia. Ihminen on vastuussa. Toisekseen, ainakin kristinusko nimenomaan tuomitsee mitä ankarimmin tuollaisen seksuaalisen häiriökäyttäytymisen. Uskonto ei siis kehoita siihen, ei suosittele sitä, vaan ehdottomasti tuomitsee sen. Seksuaalista häiriökäyttäytymistä kuitenkin tapahtuu kaikkialla. Jos kaikki eläisivät 10 käskyn mukaan, tuollaista häriökäyttäytymistä, kuten ei myöskään murhia ja tappoja ei koskaan tapahtuisi. Kuten ei myöskään varkauksia ja ryöstöjä. Kymmenen käskyn lakihan kieltää varastamasta ja tappamasta.

Eli kysymyksesi in tahallisen leimaava ja provokatiivinen.
        Ihminen on vastuussa. Oli sitten kysymys autoliikenteestä tai uskonnosta.

Eli kysyisin:
        Miten nämä seksuaaliset häiriökäyttäytymiset ovat niin yleisiä??
        Tai:
        Miksi liikenteessä tapahtuvat kuolemantapaukset ovat niin yleisiä?

Ei viestissä sanottu että uskonto olisi aiheuttanut mitään. Mistä sinun mielestäsi johtuu että seksuaaliset perversiot ovat niin yleisiä uskovien joukossa?

• keskustelija_
        gddthfththg kirjoitti:

Ei viestissä sanottu että uskonto olisi aiheuttanut mitään. Mistä sinun mielestäsi johtuu että seksuaaliset perversiot ovat niin yleisiä uskovien joukossa?

Seksuaaliset perversiot ovat yleisiä IHMISTEN keskuudessa, eivät uskovien keskuudessa. Uskovat ovat ihmisiä, syntiin langenneita, aivan kuin kaikki muutkin ihmiset. Uskovat ovat myös samalla armahdettuja Jeesuksessa, ja tämän armahduksen tulisi näkyä käytännön tekoina ja rakkautena ympäröiviin ihmisiin. Synti kahlitsee koko maailmaa ja vain Jeesus voi syntisen pelastaa.

Pelkkä usko Jeesukseen ei kuitenkaan tee kenestäkään synnitöntä tai edes synnin tekoon kykynemätöntä. Lankeamma jatkuvasti syntiin ja tarvitsemme samoin jatkuvasti armahdusta. Siksi Jeesuksen ristin on Kristityn rakkain paikka.

• ++++++++++
        keskustelija_ kirjoitti:

Seksuaaliset perversiot ovat yleisiä IHMISTEN keskuudessa, eivät uskovien keskuudessa. Uskovat ovat ihmisiä, syntiin langenneita, aivan kuin kaikki muutkin ihmiset. Uskovat ovat myös samalla armahdettuja Jeesuksessa, ja tämän armahduksen tulisi näkyä käytännön tekoina ja rakkautena ympäröiviin ihmisiin. Synti kahlitsee koko maailmaa ja vain Jeesus voi syntisen pelastaa.

Pelkkä usko Jeesukseen ei kuitenkaan tee kenestäkään synnitöntä tai edes synnin tekoon kykynemätöntä. Lankeamma jatkuvasti syntiin ja tarvitsemme samoin jatkuvasti armahdusta. Siksi Jeesuksen ristin on Kristityn rakkain paikka.

Miksi sitten uskovien joukossa tätä salailua tapahtuu?

Erityisesti silloin jos joku pappi on hyväksikäyttänyt poikia.

Miksi näitä väärintekijöitä suojellaan?

Katolisuus on tässä asiassa pahin.

Ei kelpaa vastaukseksi: Eivät ole oikeita uskovaisia tai ovat saatanan harhaanjohtavia.

• ???
        ++++++++++ kirjoitti:

Ei kelpaa vastaukseksi: Eivät ole oikeita uskovaisia tai ovat saatanan harhaanjohtavia.

"Ei kelpaa vastaukseksi: Eivät ole oikeita uskovaisia tai ovat saatanan harhaanjohtavia."

Miksei kelpaa?

• aktu elli
        ++++++++++ kirjoitti:

Kyseisessä tapauksessa varmasti määrittävin tekijä teolle on lahkojohtajan persoonallisuus. Sairaita luonnevikaisia ihmisiä löytyy mistä tahansa yhteisöstä. Tuokin oli hyvin suljettu yhteisö, mikä on aina vaarallista, jos yhteisö elää sisäänpäin ja johtajaksi sattuu narsistinen dominoiva persoona. Se että tapaus sattui uskonnollisessa yhteisössä, tekee siitä sitäkin iljettävämmän, mutta kertoo vain ihmisen nyrjähtäneisyydestä. Tällainen persoona voi oikeuttaa sairaat tekonsa Raamatulla, vaikka siellä olisi selvääkin selvempi kielto teoille. Juuri siksi varmaan salailuakin tapahtuu, onhan se ihan hirveää, että esikuvallisen yhteisön sisällä tapahtuu jotakin niin sairasta. Mutta tämä maailma on saatanan otteessa ja erityisesti se on kristittyjen kimpussa houkuttamassa pois jumalyhteydestä. Tämäkin puoli pitää ottaa huomioon tarkasteltaessa tämänkaltaisia väärinkäytöksiä. En tarkoita kuitenkaan, että ihminen ei olisi itse vastuussa teostaan, vaikka saatana olisikin houkutellut syntiin.

Kyllä se nyt vaan on kelvattava vastaukseksi. Jos et suostu todellisuuteen, et voi koskaan saada oikeita vastauksia. Mieti itsekin, missä asioissa itse olet salaillut jotakin. Se on meissä kaikissa ja tulee ilmi sopivan ahtaassa tilanteessa. Luonteen heikkoutta olen nähnyt työpaikoillani, jossa esimiesten ohjeet ja määräykset ovat pelkkää ilmaa joillekin lusmuilijoille.

Eräässä koulussani oli miesopettaja, joka läimäytteli nuorten tyttöjen takapuolelle, itsekin osuin kerran hänen lämäyksensä kohteeksi. Eikä ollut uskova. Että onhan näitä.

• aktu elli

Onko tutkimustietoa väitteellesi? Itse en usko, että ne olisivat sen yleisempiä uskovilla kuin koko väestössä yleensä. On vain niin, että ateistien mielissä juuri uskovien tapaukset saavat suhteettoman suuren merkityksen.

Se mihin keskityt, lisääntyy.

• .

• niin se vain menee

Niissä juopuneet ihmiset harrastavat seksiä, mutta aamulle eroavat vähän noloina ja eivät ehkä enää ikinä tapaa, ja vastaan käveleminenkin vähän nolottaa.

• niin se vain menee kirjoitti:

Niissä juopuneet ihmiset harrastavat seksiä, mutta aamulle eroavat vähän noloina ja eivät ehkä enää ikinä tapaa, ja vastaan käveleminenkin vähän nolottaa.

No johan keksitkin oivat vertailukohdat.

Molemminpuolin haluttu yhdenillansuhde (vaikka sitten vähän nolottaisikin, mitä sitten) vs. auktoriteettinsa avulla naisia raiskaava lahkojohtaja (väkivaltaa).

Kuinka pimee pitää olla tämmöisen päätelmän tekemiseen? En tiedä. Mutta uskovaisuus siihen riittää.

• belial_666 kirjoitti:

No johan keksitkin oivat vertailukohdat.

Molemminpuolin haluttu yhdenillansuhde (vaikka sitten vähän nolottaisikin, mitä sitten) vs. auktoriteettinsa avulla naisia raiskaava lahkojohtaja (väkivaltaa).

Kuinka pimee pitää olla tämmöisen päätelmän tekemiseen? En tiedä. Mutta uskovaisuus siihen riittää.

aliarvioi hihun logiikantajua tai lähinnä sen puutetta.

• "käytössään ankara sääntökirja, jossa määriteltiin sopiva käytös ja rangaistukset."

Uskomatonta, että tällaisiin juttuihin vielä uskotaan. JIMiltä olen katsonut muutamia uskonlahko-dokkareita, mutta aina vain syntyy lisää lahkoja? On järjetöntä... Sopiva psyko pääsee kirjoittamaan oman pyhän kirjan, niin heti ihmiset hurahtavat siihen uskoon? Vankeja, vai omasta tahdostaan oleilevia aivopestyjä?

• toisenlaisena omana

Tämä on osa Jeesuksen jäähyväisrukouksesta, Raamatusta: Maailman puolesta minä en rukoile, vaan niiden, jotka sinä olet minulle antanut, koska he kuuluvat sinulle. Kaikki, mikä on minun, on sinun, ja mikä on sinun, on minun, ja minun kirkkauteni on tullut julki heissä. Minä en enää ole maailmassa, mutta he jäävät maailmaan, kun tulen luoksesi. Pyhä Isä, suojele heitä nimesi voimalla, sen nimen, jonka olet minulle antanut, jotta he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä. Kun olin heidän kanssaan, suojelin heitä nimesi voimalla, sen nimen, jonka olet minulle antanut. Minä varjelin heidät, eikä yksikään heistä joutunut hukkaan, paitsi se, jonka täytyi joutua kadotukseen, jotta kirjoitus kävisi toteen. Nyt minä tulen sinun luoksesi. Puhun tämän, kun vielä olen maailmassa, jotta minun iloni täyttäisi heidät.

• toisenlaisena omana kirjoitti:

Tämä on osa Jeesuksen jäähyväisrukouksesta, Raamatusta: Maailman puolesta minä en rukoile, vaan niiden, jotka sinä olet minulle antanut, koska he kuuluvat sinulle. Kaikki, mikä on minun, on sinun, ja mikä on sinun, on minun, ja minun kirkkauteni on tullut julki heissä. Minä en enää ole maailmassa, mutta he jäävät maailmaan, kun tulen luoksesi. Pyhä Isä, suojele heitä nimesi voimalla, sen nimen, jonka olet minulle antanut, jotta he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä. Kun olin heidän kanssaan, suojelin heitä nimesi voimalla, sen nimen, jonka olet minulle antanut. Minä varjelin heidät, eikä yksikään heistä joutunut hukkaan, paitsi se, jonka täytyi joutua kadotukseen, jotta kirjoitus kävisi toteen. Nyt minä tulen sinun luoksesi. Puhun tämän, kun vielä olen maailmassa, jotta minun iloni täyttäisi heidät.

soopaa. Jeesus ei ikinä sanonut noin. Itse asiassa koko Johanneksen evankeliumi on pelkkää soopaa.

• puusilimä

vaan mitäpä muuta voi odottaa hihhulilta.. :(

• salattu totuus

Jeesuksen rukouksesta: Isä, minä tahdon, että ne, jotka olet minulle antanut, olisivat kanssani siellä missä minä olen. Siellä he näkevät minun kirkkauteni, jonka sinä olet antanut minulle, koska olet rakastanut minua jo ennen maailman luomista.

• salattu totuus kirjoitti:

Jeesuksen rukouksesta: Isä, minä tahdon, että ne, jotka olet minulle antanut, olisivat kanssani siellä missä minä olen. Siellä he näkevät minun kirkkauteni, jonka sinä olet antanut minulle, koska olet rakastanut minua jo ennen maailman luomista.

Tuo sinun kirjoitukses liittyy tässä ketjussa olevaan aiheeseen mitenkään?

• 3+4

Sanoo atte, joka huolimatta bannistaan, valheella ja viekkaudella palstalle änkee törkeyksiään latelemaan.

Mitäpä atelta muutakaan voi odottaa, kun valhe ja totuus on yksl lysti, kukaan ei ole ottamassa kiinni...

• ...yksikin tapaus on jo liikaa. Miten ihminen voi olla noin SAIRAS!!!!

• ja niin totta

Jos omahyväistä ojennat, hän pilkkaa sinua,
        jos jumalatonta nuhtelet, saat solvauksen.

Omahyväistä älä nuhtele, hän vihastuu sinuun,
        nuhtele viisasta, niin hän rakastaa sinua.

Neuvo viisasta, ja hän viisastuu yhä,
        opeta hurskasta, ja hän oppii lisää. (Raamatusta)

• ...
        ja niin totta kirjoitti:

Jos omahyväistä ojennat, hän pilkkaa sinua,
        jos jumalatonta nuhtelet, saat solvauksen.

Omahyväistä älä nuhtele, hän vihastuu sinuun,
        nuhtele viisasta, niin hän rakastaa sinua.

Neuvo viisasta, ja hän viisastuu yhä,
        opeta hurskasta, ja hän oppii lisää. (Raamatusta)

vaikuttivat, eivät viisauksilta.

Vai kuka määrittelee esim. sen kuka on "omahyväinen"?

• En tiedä monelleko on tuttu, mutta tässä on yks esimerkki lahkosekoilusta:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Jonestown

Enkkuwiki kertoo tarkemmin.

Mulla oli edellisellä tietokoneella nauhote Jim Jonesin viimesestä puheesta jota se samalla paasas kun myrkkyjuomaa jaettiin... Hyytävää matskua. :(

• monelle hyvä niin

Usko on Jumalan lahja ihmiselle, ja sen lahjoittaa Jumala sitä pyytävälle. Ei ole pakko jäädä juuri kirkkoon tai vapaaseurakuntaan, vaan voi etsiä sitä itselleen sopivaa paikkaa, joska olisi hyvä rukoilla Jumalalle yhdessä muiden uskovaisten kanssa. Mutta kirkossa on rauhallista, ei karsimaattista, joten monelle se on hyvä.

• monelle hyvä niin kirjoitti:

Usko on Jumalan lahja ihmiselle, ja sen lahjoittaa Jumala sitä pyytävälle. Ei ole pakko jäädä juuri kirkkoon tai vapaaseurakuntaan, vaan voi etsiä sitä itselleen sopivaa paikkaa, joska olisi hyvä rukoilla Jumalalle yhdessä muiden uskovaisten kanssa. Mutta kirkossa on rauhallista, ei karsimaattista, joten monelle se on hyvä.

Joillekin riittää kuunnella pelastusjuttuja tylsemmänkin leipäpapin suusta kun taas jotkut tarvitsevat tulisieluisen saarnamiehen antamaan päivittäinen hurmosannos.

(Niin ja jotkut pärjäävät ilman.)

• Saatanaton
        monelle hyvä niin kirjoitti:

Lahkolaisten omien lasten on pakko kulkea vanhempien mukana, kunnes järkiintyvät ja tekevät itse omat päätöksensä.

Saatanaton

• bombbu

kyse on siit ett rraamattu kielteepi kaiken normaalin seksin, ei muita

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sinä näet

kun katsot peiliin?
      Ikävä
      103
      1359
    2. Se helpottaisi oloa jos

Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin
      Ikävä
      83
      1229
    3. Palsta kysely..

Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott
      Sinkut
      133
      985
    4. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      913
    5. aivan mieletön ikävä

paha olo 😥🫣 kaipaan sua 😔💔
      Ikävä
      39
      827
    6. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      71
      823
    7. Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa

Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.
      Ikävä
      53
      777
    8. Haluatko naimisiin kaivattusi kanssa?

Alttarille astelette
      Ikävä
      71
      757
    9. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      59
      754
    10. Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun

Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että
      Ikävä
      39
      744
    Aihe