Kertokaa naiset miksi niin moni teistä suhtautuu nyrpeästi miehiin jotka ovat hakeneet tai aikovat hakea esimerkiksi venäjältä tai thaimaasta vaimon itselleen? Aivan samasta syystä suomalaiset naiset käyvät Turkissa, Egyptissä tai Kreikassa nauramassa paikallisten miesten jutuille. Jotkut tuovat myös saaliin kotimaahansa. Se rikastuttaa suomalaisten sisäsiittoista geeniperimää, eihän siinä mitään pahaa pitäisi olla?
Mitä olen seurannut vierestä ystäväni thaimaalaista vaimoketta, niin ahkerampaa ja iloisempaa persoonaa harvoin näkee suomalaisissa siskoissa. Toisaalta suomalaiset miehet keskimäärin eivät varmasti ole lähellekkään yhtä tulisia ja intohimoisia kuin välimeren veljensä. Omasta mielestäni on hienoa, että nykyään globalisaation aikana voi puolisonsa hakea mistä tykkää, eikä tarvitse pitäytyä oman tuppukylän tarjonnassa. Ei ketään pitäisi mollata siitä, että uskaltavat hakea puolisonsa maailman ääristä.
Venäläinen tai thaimaalainen vaimo
145
959
Vastaukset
- xc
heillä ei ole yhteistä kieltä, jolla kommunikoia niinkuin ihmissuhteissa kuuluisi tehdä vaan suhde perustuu puhtaasti seksiin. - Kun henkinen yhteenkuuluvuus on vähän niin ja näin, niin silloin suhde ei ole juurikaan eläinten parittelua kummempaa.
- ught
sitä yhteenkuuluvuutta välttämättä ole muutenkaan, ja jos ei ole yhteistä kieltä niin voi mennä paljon paremmin, kun ei voi vittuilla ja jos vittuileekin niin toinen ei kuitenkaan ymmärrä.
- .........
Väitätkö ettei nämä pariskunnat osaa englantia puhua?
Meillä täällä kotosuomessa ei ole oikein sujuvaa kommunikaatiokulttuuria. Ainakin meillä miespuolisilla näyttää olevan ongelmana tunteiden ja ajatustenkin ilmaiseminen. Tunnettu ja dokumentoitu ongelma meidän Suomi-miesten joukoissa.
Itse olen huomannut että keskustelu englanniksi sujuu itseasiassa paremmin kuin suomeksi. Sitä jotenkin pystyy puhumaan rennommin ja avoimemmin. Olen kenties outo poikkeus, mutta minulle yksi syy harkita suhdetta ulkomaalaiseen olisi juuri tämä englannin kielen tarjoama paremmin toimiva kommunikaatio.- hyvää joulua
Dekas kirjoitti:
Meillä täällä kotosuomessa ei ole oikein sujuvaa kommunikaatiokulttuuria. Ainakin meillä miespuolisilla näyttää olevan ongelmana tunteiden ja ajatustenkin ilmaiseminen. Tunnettu ja dokumentoitu ongelma meidän Suomi-miesten joukoissa.
Itse olen huomannut että keskustelu englanniksi sujuu itseasiassa paremmin kuin suomeksi. Sitä jotenkin pystyy puhumaan rennommin ja avoimemmin. Olen kenties outo poikkeus, mutta minulle yksi syy harkita suhdetta ulkomaalaiseen olisi juuri tämä englannin kielen tarjoama paremmin toimiva kommunikaatio.Tunnettu ja dokumentoitu ongelma sulla on housuissasi.
- Amare Stallone
"heillä ei ole yhteistä kieltä, jolla kommunikoia niinkuin ihmissuhteissa kuuluisi tehdä vaan suhde perustuu puhtaasti seksiin. - Kun henkinen yhteenkuuluvuus on vähän niin ja näin, niin silloin suhde ei ole juurikaan eläinten parittelua kummempaa."
Tämä vastaus kertoo kyllä kaiken siitä tietämättömyydestä, johon nuo ennakkoluulot perustuvat. Luullaan tietävänsä, vaikka todellisuudessa eletään vain itsekehitettyjen mielikuvien varassa.
Ei helvetti. Suomi on kyllä suvaitsemattomuuden ja ennakkoluulojen luvattu maa.
- sggggggggggggggg
Ei minulla ole mitään ulkomaalaisia vastaa, ei se ole minulta pois jos miehet tahtovat toismaalaisen vaimokkeen, mutta jos sitä lähdetään ostamaan niin silloin se on kyllä väärin tätä naista kohtaan eli olen naiskauppaa vastaan täysin.
Minulla on vanhasta itä-blokin maasta oma mieheni ja Suomesta en olisi hänen kaltaistaan löytänyt, suomalaiset miehet eivät omaa hyviä käytöstapoja, kunnioitusta vaimoa kohtaan, sekä tietysti tämä ulkoinen olemus myös vaikutti asiaan, eli kroppa kunnossa sekä tooooooodella hyvännäköinen mies.
Mieheni ei anna minun koskaan, siis ei koskaan maksaa ravintolalaskua, kaupassa ym, vaan hän on perheen pää ja hoitaa laskut. Minua on aina viehättänyt ulkomaalaiset, koska suomalaiset ovat niin möllöjä eivätkä osaa keskustella ilman viinaa, mieheni sitä ei tarvi ja hän rakastaa minua aidosti! - .
Suomessa on paljon miehiä jotka eivät käytöstavoiltaan/olemukseltaan/vahoollisilta ajatuksiltaan kelpaa itsenäisille, tasa-arvoisille suomalaisnaisille. jos suomimies ottaa vaimon aasiasta ja kohtelee tätä hyvin, kannatan juttua ihan 100%!
Aasialaiselle naiselle varmasti kelpaa hyvä elintaso ja uudet mahdollisuudet(ei tarvi enää kantaa huolta toimeentulosta eikä pahimmassa tapauksessa myydä itseään).
Ikävä kyllä perheväkivaltaa on paljon näissä perheissä joissa vaimo on ei-niin-tasa-arvoisesta maasta. Se kun saadaan kitkettyä niin ottakaa suomipojat vain niitä vaimoja sieltä Aasiasta ja voikaa hyvin! Aasialainen nainenkin on ihminen jota tulee kohdella hyvin ja rakastavasti, hän ei ole esine eikä vain miehen tarpeisiin suunniteltu koje! - Noona
hailee mulle, mutta sit pistää vihaksi, kun tullaan tälläiselle palstalle hehkuttamaan sitä ulkomaalaista vaimoa ja samalla haukutaan kaikki suomalaiset naiset pystyyn. Sitä en siedä.
- Jonossa..
Enkä minä!
- koska minä halveksun
sekä ihmistä, joka on myynnissä, että ihmistä, joka ostaa toisen ihmisen. Ei minua haittaa, jos joku on vaikka ulkomailla asuessaan tavannut siellä puolisonsa, mutta se, että netistä tilaa jonkun rahanahneen bimbon, jonka kanssa ei voi edes jutella! Yököttävää ja säälittävää...
- A. Naali
Miten niin ulkomaalaisen puolison kanssa ei voi jutella?
Ja suomalaiset naisethan ne vasta rahalla ostetaankin. Tosin yleensä se vain naamioidaan asunnoksi, autoksi, mökiksi, lomamatkoiksi jne...
Minuakin yököttää ja säälittää suomilutkat... - No jos
A. Naali kirjoitti:
Ja suomalaiset naisethan ne vasta rahalla ostetaankin. Tosin yleensä se vain naamioidaan asunnoksi, autoksi, mökiksi, lomamatkoiksi jne...
Minuakin yököttää ja säälittää suomilutkat...mies ei puhu naisen kieltä, eikä nainen miehen kieltä ja köyhistä oloista olevat naiset harvemmin puhuu englantia, niin aika vaikea sitä on jutella.
Vai niin. Minä olen sitten ilmeisesti ostanut mieheni, koska olen huomattavasti rikkaampi kuin hän. En tosin ole häntä lutkana pitänyt, mutta jos niin sanot. Olinpas tyhmä, en tiennyt, että joku muu mies olisi ostanut mulle asunnon, auton, mökin ja lomamatkan... - A.Naali
No jos kirjoitti:
mies ei puhu naisen kieltä, eikä nainen miehen kieltä ja köyhistä oloista olevat naiset harvemmin puhuu englantia, niin aika vaikea sitä on jutella.
Vai niin. Minä olen sitten ilmeisesti ostanut mieheni, koska olen huomattavasti rikkaampi kuin hän. En tosin ole häntä lutkana pitänyt, mutta jos niin sanot. Olinpas tyhmä, en tiennyt, että joku muu mies olisi ostanut mulle asunnon, auton, mökin ja lomamatkan...Voi olla, jos olet esim hävytön puumanainen. Se nyt on niin vanha juttu jo, että mies saa rahalla ja naiset naivat ylöspäin, että jos sinä olet poikkeus, niin se ei muuta mitään.
Miehet eivät ole lutkia, vain naiset. - ihllllhlg
A.Naali kirjoitti:
Voi olla, jos olet esim hävytön puumanainen. Se nyt on niin vanha juttu jo, että mies saa rahalla ja naiset naivat ylöspäin, että jos sinä olet poikkeus, niin se ei muuta mitään.
Miehet eivät ole lutkia, vain naiset.Suomi-miehet ovatkin huoripukkeja, en huolis. Mutta onneksi on se mahdollisuus, ettei tarvi huolita sellaista vätystä mitä omanmaalaiset kaljaa kittaavat punkeromiehet ovat.
- Noona
A. Naali kirjoitti:
Minuakin yököttää ja säälittää suomilutkat...Ja taas meni tämäki ketju tämmöseksi. Muuttakaa pois kaikki, jotka ette suomalaisista tykkää!!!!
- ..........
A. Naali kirjoitti:
Minuakin yököttää ja säälittää suomilutkat..."Ja suomalaiset naisethan ne vasta rahalla ostetaankin. Tosin yleensä se vain naamioidaan asunnoksi, autoksi, mökiksi, lomamatkoiksi jne..."
Joo, tämä tapahtuu suomalaisten naisten kanssa vain epäsuorasti eli naiset ottavat miehen jolla on rahaa ja varallisuutta ja nyt en tarkoita ääripään esimerkkiä rikkaista miehistä vaan että naiset etsii korkeastikoulutettua joka tod näk tulevaisuudessa pääsee isopalkkaiseen työhön tai sitten jos mies on raatanut yrityksessään ja rakentanut siitä rahakkaan bisneksen.. ja sitten nainen tulee, vilauttaa vähän säärtä ja nostaa kertarysäyksellä sosioekonomista asemaansa.. tekemättä itse mitään. - ?
.......... kirjoitti:
"Ja suomalaiset naisethan ne vasta rahalla ostetaankin. Tosin yleensä se vain naamioidaan asunnoksi, autoksi, mökiksi, lomamatkoiksi jne..."
Joo, tämä tapahtuu suomalaisten naisten kanssa vain epäsuorasti eli naiset ottavat miehen jolla on rahaa ja varallisuutta ja nyt en tarkoita ääripään esimerkkiä rikkaista miehistä vaan että naiset etsii korkeastikoulutettua joka tod näk tulevaisuudessa pääsee isopalkkaiseen työhön tai sitten jos mies on raatanut yrityksessään ja rakentanut siitä rahakkaan bisneksen.. ja sitten nainen tulee, vilauttaa vähän säärtä ja nostaa kertarysäyksellä sosioekonomista asemaansa.. tekemättä itse mitään.Ja miehetkö ovat niin tyhmiä, että pieni säären vilautus saa heidät pysymään koukussa? Sinulla ei ole kovin korkea käsitys suomalaisista miehistä.
- A.Naali
? kirjoitti:
Ja miehetkö ovat niin tyhmiä, että pieni säären vilautus saa heidät pysymään koukussa? Sinulla ei ole kovin korkea käsitys suomalaisista miehistä.
Kyllä merkittävä osa valitettavasti on. Se näkyy myös esimerkiksi Suomen järjettömissä asuntojen hinnoissa. Naiset vaativat sen oman rivarin savipellolta maksoi mitä maksoi. Jos mies ei suostu, niin suhde päättyy kuin kanan lento. Naisille se ei ole ongelma, hehän eivät juuri kiinny miehiin emotionaalisesti ja uusi äijä löytyy tuosta vain. Ja lopulta vastaan tulee sellainen hölmö, joka ostaa ja maksaa mitä nainen vain keksii vaatia. Itse asiassa suurin osa miehistä suostuu pillua saadakseen tekemään ihan mitä tahansa.
- Noona
A.Naali kirjoitti:
Kyllä merkittävä osa valitettavasti on. Se näkyy myös esimerkiksi Suomen järjettömissä asuntojen hinnoissa. Naiset vaativat sen oman rivarin savipellolta maksoi mitä maksoi. Jos mies ei suostu, niin suhde päättyy kuin kanan lento. Naisille se ei ole ongelma, hehän eivät juuri kiinny miehiin emotionaalisesti ja uusi äijä löytyy tuosta vain. Ja lopulta vastaan tulee sellainen hölmö, joka ostaa ja maksaa mitä nainen vain keksii vaatia. Itse asiassa suurin osa miehistä suostuu pillua saadakseen tekemään ihan mitä tahansa.
just toisinpäin: "Naisille se ei ole ongelma, hehän eivät juuri kiinny miehiin emotionaalisesti ja uusi äijä löytyy tuosta vain". Miehethän ne hyppää heti uuteen suhteeseen ja naiset taas saattavat jäädä loppuiäkseen yksin, varsinkin jos ero on tullut vanhemmalla iällä.
Ja mikä siinä on, että luullaan naisten haluavan varakkuutta? Jos on ihan sika äijä paksulla lompakolla, niin ei kiinnosta. Mä ainakin voin kerätä omaisuuteni ihan itse. Ja niin olen tehnytkin. Mieheltä haluan turvallisuutta, tasaista arkea ja yhteenkuuluvuutta. - A.Naali
Noona kirjoitti:
just toisinpäin: "Naisille se ei ole ongelma, hehän eivät juuri kiinny miehiin emotionaalisesti ja uusi äijä löytyy tuosta vain". Miehethän ne hyppää heti uuteen suhteeseen ja naiset taas saattavat jäädä loppuiäkseen yksin, varsinkin jos ero on tullut vanhemmalla iällä.
Ja mikä siinä on, että luullaan naisten haluavan varakkuutta? Jos on ihan sika äijä paksulla lompakolla, niin ei kiinnosta. Mä ainakin voin kerätä omaisuuteni ihan itse. Ja niin olen tehnytkin. Mieheltä haluan turvallisuutta, tasaista arkea ja yhteenkuuluvuutta.Voi olla, että ne harvat erossa aloitteelliset miehet hyppäävätkin heti uuteen suhteeseen. Kuitenkin valtaosa avo- tai avioeroista on naisten alullepanemia. Ja voi vaan arvata, kuinka monella heistä on jo katsottuna seuraava äijä. Jos nainen jää yksin, oli sitten nuori tai vanha, se on oma valinta. Nainen saa seuraa aina.
"Mieheltä haluan turvallisuutta, tasaista arkea ja yhteenkuuluvuutta." Just. - AnTi-iDiOt
A.Naali kirjoitti:
Voi olla, että ne harvat erossa aloitteelliset miehet hyppäävätkin heti uuteen suhteeseen. Kuitenkin valtaosa avo- tai avioeroista on naisten alullepanemia. Ja voi vaan arvata, kuinka monella heistä on jo katsottuna seuraava äijä. Jos nainen jää yksin, oli sitten nuori tai vanha, se on oma valinta. Nainen saa seuraa aina.
"Mieheltä haluan turvallisuutta, tasaista arkea ja yhteenkuuluvuutta." Just.Niin alullepanija on useimmiten nainen varmasti sen takia kun oma mies on pettänyt jo uuden eukon kanssa. Ja miksi se on niin vaikeaa tajuta että suurin osa naisista ei juokse vain rahan perässä? Itse olen nuori (vähän päälle parikymppinen) ja olemme avokkini kanssa köyhiä opiskelijoita. Poikaystäväni on aikuiskoulutuslinjalla tällä hetkellä eikä hän valmistu kovin kummoiseen ammattiin eli palkkakin on ihan normaaliluokkaa ja arvaa mitä? Aion silti olla hänen kanssaan.
Yksikään kavereistani ei ole miestä itselleen valinnut sen lompakon paksuuden mukaan vaan siinä kumppanin valinnassa on olleet ihan muut asiat mielessä. Juurikin samanhenkisyys ja yhteiset intressit elämää kohtaan. Ja nainen ei todellakaan saa aina seuraa vaikka haluaisi. Koska et ole nainen,et voi tietää. - A.Naali
AnTi-iDiOt kirjoitti:
Niin alullepanija on useimmiten nainen varmasti sen takia kun oma mies on pettänyt jo uuden eukon kanssa. Ja miksi se on niin vaikeaa tajuta että suurin osa naisista ei juokse vain rahan perässä? Itse olen nuori (vähän päälle parikymppinen) ja olemme avokkini kanssa köyhiä opiskelijoita. Poikaystäväni on aikuiskoulutuslinjalla tällä hetkellä eikä hän valmistu kovin kummoiseen ammattiin eli palkkakin on ihan normaaliluokkaa ja arvaa mitä? Aion silti olla hänen kanssaan.
Yksikään kavereistani ei ole miestä itselleen valinnut sen lompakon paksuuden mukaan vaan siinä kumppanin valinnassa on olleet ihan muut asiat mielessä. Juurikin samanhenkisyys ja yhteiset intressit elämää kohtaan. Ja nainen ei todellakaan saa aina seuraa vaikka haluaisi. Koska et ole nainen,et voi tietää."Ja miksi se on niin vaikeaa tajuta että suurin osa naisista ei juokse vain rahan perässä?"
Koska suurin osa (kaikki) juoksevat, enemmän tai vähemmän.
Naiset voivat kyllä seurustella köyhienkin miesten kanssa (ne kuuluisat vaarallisen oloiset rentut) ja vaikka opiskelijoidenkin, koska odottavat, että valmistumisen jälkeen alkaa pätäkkää irrota. Jos niin ei käykään, äijä menee kohtuullisen nopeasti vaihtoon.
"Samanhenkisyys ja yhteiset intressit elämää kohtaan."
Tarkoittaa käytännössä sitä, että tehdään kuten nainen haluaa. - A.Naali
AnTi-iDiOt kirjoitti:
Niin alullepanija on useimmiten nainen varmasti sen takia kun oma mies on pettänyt jo uuden eukon kanssa. Ja miksi se on niin vaikeaa tajuta että suurin osa naisista ei juokse vain rahan perässä? Itse olen nuori (vähän päälle parikymppinen) ja olemme avokkini kanssa köyhiä opiskelijoita. Poikaystäväni on aikuiskoulutuslinjalla tällä hetkellä eikä hän valmistu kovin kummoiseen ammattiin eli palkkakin on ihan normaaliluokkaa ja arvaa mitä? Aion silti olla hänen kanssaan.
Yksikään kavereistani ei ole miestä itselleen valinnut sen lompakon paksuuden mukaan vaan siinä kumppanin valinnassa on olleet ihan muut asiat mielessä. Juurikin samanhenkisyys ja yhteiset intressit elämää kohtaan. Ja nainen ei todellakaan saa aina seuraa vaikka haluaisi. Koska et ole nainen,et voi tietää."Niin alullepanija on useimmiten nainen varmasti sen takia kun oma mies on pettänyt jo uuden eukon kanssa."
Suurin osa miehistä ei petä yhtään kenenkään kanssa ihan siitä syystä etteivät saa ketään kenen kanssa voisi pettää. Ns. tavismiesten kanssa olevat naiset jostain syystä haluavat pitää yllä kuvitelmaa siitä, että heidän äijänsä olisivat muka jotenkin muidenkin naisten haluamia ja siksi ovat mustasukkaisia ja monesti kontrolloivat näiden menemisiä. Vaikka todellisuudessa perusäijä/keskitason mies ei kiinnosta juuri ketään. - AnTi-iDiOt
A.Naali kirjoitti:
"Niin alullepanija on useimmiten nainen varmasti sen takia kun oma mies on pettänyt jo uuden eukon kanssa."
Suurin osa miehistä ei petä yhtään kenenkään kanssa ihan siitä syystä etteivät saa ketään kenen kanssa voisi pettää. Ns. tavismiesten kanssa olevat naiset jostain syystä haluavat pitää yllä kuvitelmaa siitä, että heidän äijänsä olisivat muka jotenkin muidenkin naisten haluamia ja siksi ovat mustasukkaisia ja monesti kontrolloivat näiden menemisiä. Vaikka todellisuudessa perusäijä/keskitason mies ei kiinnosta juuri ketään.Taidat olla todella katkeroitunut ja ruma ihminen (sisältä ainakin) kun tollaista skeidaa sonnit täällä. Sinulla ei mitä ilmeisimmin ole naista ja sen kyllä huomaa..
"Naiset voivat kyllä seurustella köyhienkin miesten kanssa (ne kuuluisat vaarallisen oloiset rentut) ja vaikka opiskelijoidenkin, koska odottavat, että valmistumisen jälkeen alkaa pätäkkää irrota. Jos niin ei käykään, äijä menee kohtuullisen nopeasti vaihtoon. "
Oma poikaystäväni ei ole renttu ja kuten kerroin,hän ei valmistu kovin hyväpalkkaiseen työhön. Ja en vaihtaisi häntä mistään hinnasta ainakaan kaltaiseesi katkeroituneeseen valittajaan joka tekee naurettavia yleistyksiä jotka on opittu vahtaamalla telkkarin hömppäsarjoja.
Minä onneksi löysin ihmisen, jolla on samanlainen maailmankatsomus ja arvot kuin minulla ja siinä vaiheessa rahalla ei ole paskaakaan väliä. Pääasia että tullaan toimeen. Onko se niin vaikeaa tajuta että jotkut ihmiset ovat toistenssa kanssa näistä asioista eivätkä rahasta? Sulla se vika ainakin näyttää löytyvän pääkopasta eikä lompakon paksuudesta. Jos olet tollaisella asenteella liikenteessä (että kaikki naiset on rahanperässä juoksevia idiootteja) niin en yhtään ihmettele miksei seuraa heru.. - A. Naali
AnTi-iDiOt kirjoitti:
Taidat olla todella katkeroitunut ja ruma ihminen (sisältä ainakin) kun tollaista skeidaa sonnit täällä. Sinulla ei mitä ilmeisimmin ole naista ja sen kyllä huomaa..
"Naiset voivat kyllä seurustella köyhienkin miesten kanssa (ne kuuluisat vaarallisen oloiset rentut) ja vaikka opiskelijoidenkin, koska odottavat, että valmistumisen jälkeen alkaa pätäkkää irrota. Jos niin ei käykään, äijä menee kohtuullisen nopeasti vaihtoon. "
Oma poikaystäväni ei ole renttu ja kuten kerroin,hän ei valmistu kovin hyväpalkkaiseen työhön. Ja en vaihtaisi häntä mistään hinnasta ainakaan kaltaiseesi katkeroituneeseen valittajaan joka tekee naurettavia yleistyksiä jotka on opittu vahtaamalla telkkarin hömppäsarjoja.
Minä onneksi löysin ihmisen, jolla on samanlainen maailmankatsomus ja arvot kuin minulla ja siinä vaiheessa rahalla ei ole paskaakaan väliä. Pääasia että tullaan toimeen. Onko se niin vaikeaa tajuta että jotkut ihmiset ovat toistenssa kanssa näistä asioista eivätkä rahasta? Sulla se vika ainakin näyttää löytyvän pääkopasta eikä lompakon paksuudesta. Jos olet tollaisella asenteella liikenteessä (että kaikki naiset on rahanperässä juoksevia idiootteja) niin en yhtään ihmettele miksei seuraa heru.."Taidat olla todella katkeroitunut ja ruma ihminen (sisältä ainakin) kun tollaista skeidaa sonnit täällä."
Hmmm...ehkä.
"...kaltaiseesi katkeroituneeseen valittajaan joka tekee naurettavia yleistyksiä jotka on opittu vahtaamalla telkkarin hömppäsarjoja."
Kun mies arvostelee suomalaisia naisia, heidän arvomaailmaansa ja käyttäytymistänsä, on hän aina katkera ruikuttaja. Aina.
""Onko se niin vaikeaa tajuta että jotkut ihmiset ovat toistenssa kanssa näistä asioista eivätkä rahasta?"
Ei lainkaan. Suurin osa miehistä on parisuhteissa aivan muista syistä (pillu) kuin rahasta. Se on sanomattakin selvää, koska ovat yleensä nettomaksajia.
"Jos olet tollaisella asenteella liikenteessä (että kaikki naiset on rahanperässä juoksevia idiootteja) niin en yhtään ihmettele miksei seuraa heru.."
Siinä olet kyllä oikeassa.
Suosittelen sinulle perehtymään vaikkapa Henry Laasasen kirjoituksiin. Hän on tutkinut näitä asioita laajemminkin. - srhshs
Noona kirjoitti:
Ja mikä siinä on, että luullaan naisten haluavan varakkuutta? Jos on ihan sika äijä paksulla lompakolla, niin ei kiinnosta. Mä ainakin voin kerätä omaisuuteni ihan itse. Ja niin olen tehnytkin. Mieheltä haluan turvallisuutta, tasaista arkea ja yhteenkuuluvuutta."Mieheltä haluan turvallisuutta, "
eli siis haluat että miehellä on iso kroppa ja lihakset jotta tuntisit olosi turvalliseksi? - dhjnsdhsdr
A.Naali kirjoitti:
"Ja miksi se on niin vaikeaa tajuta että suurin osa naisista ei juokse vain rahan perässä?"
Koska suurin osa (kaikki) juoksevat, enemmän tai vähemmän.
Naiset voivat kyllä seurustella köyhienkin miesten kanssa (ne kuuluisat vaarallisen oloiset rentut) ja vaikka opiskelijoidenkin, koska odottavat, että valmistumisen jälkeen alkaa pätäkkää irrota. Jos niin ei käykään, äijä menee kohtuullisen nopeasti vaihtoon.
"Samanhenkisyys ja yhteiset intressit elämää kohtaan."
Tarkoittaa käytännössä sitä, että tehdään kuten nainen haluaa."samanhenkisyys ja yhteiset intressit" tarkoittaa suomeksi sitä että nainen ohjailee ja määräilee miehen elämää ja mielipiteitä haluamaansa suuntaan ja jollei mies tähän suostu se lentää pihalle ja nainen ottaa uuden miehen.
- dhezsjed,l
AnTi-iDiOt kirjoitti:
Taidat olla todella katkeroitunut ja ruma ihminen (sisältä ainakin) kun tollaista skeidaa sonnit täällä. Sinulla ei mitä ilmeisimmin ole naista ja sen kyllä huomaa..
Minä onneksi löysin ihmisen, jolla on samanlainen maailmankatsomus ja arvot kuin minulla ja siinä vaiheessa rahalla ei ole paskaakaan väliä. Pääasia että tullaan toimeen. Onko se niin vaikeaa tajuta että jotkut ihmiset ovat toistenssa kanssa näistä asioista eivätkä rahasta? Sulla se vika ainakin näyttää löytyvän pääkopasta eikä lompakon paksuudesta. Jos olet tollaisella asenteella liikenteessä (että kaikki naiset on rahanperässä juoksevia idiootteja) niin en yhtään ihmettele miksei seuraa heru.."Minä onneksi löysin ihmisen, jolla on samanlainen maailmankatsomus ja arvot kuin minulla ja siinä vaiheessa rahalla ei ole paskaakaan väliä. Pääasia että tullaan toimeen."
eli toisin sanoen miehesi tekee kiltisti mutta miehekkäästi juuri niinkuin sinä sanot. :) Jos mies on jostain eri mieltä, sinä mökötät/jäkätät/raivoat/vittuilet miehelle niin kauan että hän antaa asiassa periksi. Parisuhteessa miehen täytyy aina myötäillä naisen oikkuja ja mielipiteitä parhaansa mukaan jollei halua viettää seuraavan viikon öitään olohuoneen sohvalla. - A.Naali
srhshs kirjoitti:
"Mieheltä haluan turvallisuutta, "
eli siis haluat että miehellä on iso kroppa ja lihakset jotta tuntisit olosi turvalliseksi?Tämä naisten vaatimus "turvallisuuden tuntemisesta" ihmetyttää myös. Eli siis miehen on oltava iso, lihaksikas ja aggressiivinen, jotta "voi puolustaa naista." Siis puolustaa miltä? Kuinka usein nykyaikana jostain puskasta hyökkää vaikka maantierosvo tai villieläin uhkaamaan naista? Käytännössä ei koskaan. Taksijonoissa tms. naiset joutuvat harvoin tappeluihin, ja jos joutuvat, ovat yleensä itse aloittajina tai vastapuolena on toinen nainen (jolloin miehen ei parane auttaa tai on naistenhakkaaja ja joutuu putkaan). Näin ollen ollen tällaiselle "puolustamisen" ja "turvallisuuden" vaatimiselle ei löydy mitään järkevää perustetta. En keksi muuta syytä kuin että naiset häiriintyneessä mielessään näkevät jokaisen ohikulkevan miehen potentiaalisena raiskaajana, joka "kyllä taatusti kävisi heti prinsessan päälle ellei "mun mies" olisi nyt tässä pelottavalla olemuksellaan suojelemassa..."
- AnTi-iDiOt
dhezsjed,l kirjoitti:
"Minä onneksi löysin ihmisen, jolla on samanlainen maailmankatsomus ja arvot kuin minulla ja siinä vaiheessa rahalla ei ole paskaakaan väliä. Pääasia että tullaan toimeen."
eli toisin sanoen miehesi tekee kiltisti mutta miehekkäästi juuri niinkuin sinä sanot. :) Jos mies on jostain eri mieltä, sinä mökötät/jäkätät/raivoat/vittuilet miehelle niin kauan että hän antaa asiassa periksi. Parisuhteessa miehen täytyy aina myötäillä naisen oikkuja ja mielipiteitä parhaansa mukaan jollei halua viettää seuraavan viikon öitään olohuoneen sohvalla.Itseasiassa olemme molemmat aika tempperamenttisia ihmisiä ja olemme eri mieltä joistakin asioista. En silti koe tätä minään ongelmana koska on hyvä antaa tilaa myös toisen mielipiteille. Tuollaiset sovinistit jotka peräänkuuluttavat miesten ja naisten välisiä suhteita vain ja ainoastaan sillä näkemyksellä että kaikki naiset on huoria ja miehet idiootteja maksaessaan tästä, saavatkin mun puolestani jäädä yksin.
Koska luulette olevanne noinkin perillä suhteestamme voitte tulla minun puolestani sitä seuraamaan niin jatkossa tiedätte mistä huutelette.
Voin myös kertoa että edelliselle poikaystävälleni raha oli kaikki kaikessa. Oli ostamassa asuntoa ja pihassa oli kallis prätkä sekä auto,hyvä työpaikka alla. Ja minut oli kutsuttu asumaan tähän kämppään jonka hän olisi maksanut. Meillä ei kuitenkaan ollut paljoakaan yhteistä henkisellä tasolla mutta hän halusi silti tapailla minua vaikka olimme kuin eri maailmoista. Minä pistin suhteen poikki ja tapasin ihanan,mutta huomattavasti vähävaraisemman,poikaystäväni ja voin sanoa olevani onnellinen koska ymmärrämme ja rakastamme (varmasti vieras sana teille) toisiamme. - AnTi-iDiOt
A.Naali kirjoitti:
Tämä naisten vaatimus "turvallisuuden tuntemisesta" ihmetyttää myös. Eli siis miehen on oltava iso, lihaksikas ja aggressiivinen, jotta "voi puolustaa naista." Siis puolustaa miltä? Kuinka usein nykyaikana jostain puskasta hyökkää vaikka maantierosvo tai villieläin uhkaamaan naista? Käytännössä ei koskaan. Taksijonoissa tms. naiset joutuvat harvoin tappeluihin, ja jos joutuvat, ovat yleensä itse aloittajina tai vastapuolena on toinen nainen (jolloin miehen ei parane auttaa tai on naistenhakkaaja ja joutuu putkaan). Näin ollen ollen tällaiselle "puolustamisen" ja "turvallisuuden" vaatimiselle ei löydy mitään järkevää perustetta. En keksi muuta syytä kuin että naiset häiriintyneessä mielessään näkevät jokaisen ohikulkevan miehen potentiaalisena raiskaajana, joka "kyllä taatusti kävisi heti prinsessan päälle ellei "mun mies" olisi nyt tässä pelottavalla olemuksellaan suojelemassa..."
Turvallisuudella ainakin itse tarkoitan miestä,jonka koen turvalliseksi. Eli hän on aina tukenani ja voin luottaa häneen jos elämässä tulee mutkia matkaan. Sääli että sisälukutaitosi on noin rajoittunutta ja näet vain mitä haluat nähdä.
"eli siis haluat että miehellä on iso kroppa ja lihakset jotta tuntisit olosi turvalliseksi? "
Kukaan ei mielestäni mistään lihaksista ole puhunut missään vaiheessa? Opettele sinäkin vähän tulkitsemaan lukemiasi asioita äläkä anna katkeran mielesi vääristellä niitä.
Te kaksi pelleä tulette olemaan loppuelämänne yksin tuolla asenteella joten miksette naisi vaikka toisianne? Samanlaiset arvot tuntuu molemmilta löytyvän niin luulisi parisuhteen olevan yhtä juhlaa ja ymmärrystä.. - A.Naali
AnTi-iDiOt kirjoitti:
Turvallisuudella ainakin itse tarkoitan miestä,jonka koen turvalliseksi. Eli hän on aina tukenani ja voin luottaa häneen jos elämässä tulee mutkia matkaan. Sääli että sisälukutaitosi on noin rajoittunutta ja näet vain mitä haluat nähdä.
"eli siis haluat että miehellä on iso kroppa ja lihakset jotta tuntisit olosi turvalliseksi? "
Kukaan ei mielestäni mistään lihaksista ole puhunut missään vaiheessa? Opettele sinäkin vähän tulkitsemaan lukemiasi asioita äläkä anna katkeran mielesi vääristellä niitä.
Te kaksi pelleä tulette olemaan loppuelämänne yksin tuolla asenteella joten miksette naisi vaikka toisianne? Samanlaiset arvot tuntuu molemmilta löytyvän niin luulisi parisuhteen olevan yhtä juhlaa ja ymmärrystä.."Turvallisuudella ainakin itse tarkoitan miestä,jonka koen turvalliseksi. Eli hän on aina tukenani ja voin luottaa häneen jos elämässä tulee mutkia matkaan."
Eli tiedät, että mies hyväksyy (ja maksaa) kaikki oikkusi ja voit pompottaa häntä miten haluat, eikä hän pane hanttiin tai lähde kävelemään. "Elämässä mutkia matkaan" tarkoittaa lähes aina sitä, että miehen on kaivettava kuvetta. - AnTi-iDiOt
A.Naali kirjoitti:
"Turvallisuudella ainakin itse tarkoitan miestä,jonka koen turvalliseksi. Eli hän on aina tukenani ja voin luottaa häneen jos elämässä tulee mutkia matkaan."
Eli tiedät, että mies hyväksyy (ja maksaa) kaikki oikkusi ja voit pompottaa häntä miten haluat, eikä hän pane hanttiin tai lähde kävelemään. "Elämässä mutkia matkaan" tarkoittaa lähes aina sitä, että miehen on kaivettava kuvetta.Jätkäni saa huonommin rahaa kuin minä tällä hetkellä ja minä olen auttanutkin häntä rahallisesti joten pidäpä jo pääsi kiinni. En etsi itselleni elättäjää vaan elämänkumppania ja löysin sellaisen. En ole poikaystäväni rahoista kiinnostunut. Myös keväisen Lontoon matkamme maksoimme PUOLIKSI.
Ja mutkilla tarkoitin enemmän henkisiä ongelmia,kuten vaikkapa pahaa mieltä ja on mukavaa kun tiedän että hän tukee minua. Sinä et tiedä toimivista parisuhteista yhtään mitään joten sinuna pitäisin turpani kiinni. Olet katkera ja kerrassaan oksettava ihminen sisäisesti,et tule koskaan saamaan naista itsellesi. Et vaikka maksaisit siitä. - A.Naali
AnTi-iDiOt kirjoitti:
Jätkäni saa huonommin rahaa kuin minä tällä hetkellä ja minä olen auttanutkin häntä rahallisesti joten pidäpä jo pääsi kiinni. En etsi itselleni elättäjää vaan elämänkumppania ja löysin sellaisen. En ole poikaystäväni rahoista kiinnostunut. Myös keväisen Lontoon matkamme maksoimme PUOLIKSI.
Ja mutkilla tarkoitin enemmän henkisiä ongelmia,kuten vaikkapa pahaa mieltä ja on mukavaa kun tiedän että hän tukee minua. Sinä et tiedä toimivista parisuhteista yhtään mitään joten sinuna pitäisin turpani kiinni. Olet katkera ja kerrassaan oksettava ihminen sisäisesti,et tule koskaan saamaan naista itsellesi. Et vaikka maksaisit siitä."Olet katkera ja kerrassaan oksettava ihminen sisäisesti,et tule koskaan saamaan naista itsellesi. Et vaikka maksaisit siitä."
Älä nyt kiihdy, tyttö hyvä... - Noona
A.Naali kirjoitti:
"Olet katkera ja kerrassaan oksettava ihminen sisäisesti,et tule koskaan saamaan naista itsellesi. Et vaikka maksaisit siitä."
Älä nyt kiihdy, tyttö hyvä...A.Naali, sinun juttusi ovat juuri tuolta! =D Toivottavasti juttus oli vaan provoja.
- A.Naali
Noona kirjoitti:
A.Naali, sinun juttusi ovat juuri tuolta! =D Toivottavasti juttus oli vaan provoja.
"Toivottavasti juttus oli vaan provoja."
Eivät toki, vaan aivan absoluuttisia totuuksia. Olisihan se mukava, jos naisista pystyisi ajattelemaan positiivisempaan sävyyn. - Aika törkeää
A. Naali kirjoitti:
Minuakin yököttää ja säälittää suomilutkat...Selitähän tätä "suomalainen nainen ostetaan" matematiikkaa syvällisemmin, kiitos. Suomessahan tuo naisten työssäkäyntiprosentti on verrattain korkea. Useimmissa parisuhteissa siis sekä mies että nainen käyvät töissä. Vaikka naiset tienaavat jonkin verran vähemmän kun miehet mm. siksi, että työskentelevät useammin julkisella puolella, myös he tienaavat rahaa perheelle.
Millä tapaa asunto, josta nainen maksaa jos nyt ei puolet niin melkein on miehen ikioma asunto jolla mies on ostanut naisen? Useimmissa perheissä kun myös nainen maksaa niin asuntoja, autoja, mökkejä, lomamatkoja ja mitä nyt ostetaankin.
Vai oletko törmännyt useinkin ilmiöön jossa naisen vaikka 2000e kuussa käteen jäävä palkka menee 100% meikkeihin, vaatteisiin, kosmetologille, kampaajalle ja vastaaviin naisen omiin huvituksiin? Koska minä nimittäin en ole. Ellei Johanna Tukiaista lasketa, mutta kuka suomalainen mies nyt hänen kanssaan seurustelisikaan?
Että älä jauha paskaa, kiitos. Useimmat naiset maksavat oman osuutensa pariskunnan tai perheen menoista täällä Suomessa eli heitä ei edes naamioidusti osteta. - A.Naali
Aika törkeää kirjoitti:
Selitähän tätä "suomalainen nainen ostetaan" matematiikkaa syvällisemmin, kiitos. Suomessahan tuo naisten työssäkäyntiprosentti on verrattain korkea. Useimmissa parisuhteissa siis sekä mies että nainen käyvät töissä. Vaikka naiset tienaavat jonkin verran vähemmän kun miehet mm. siksi, että työskentelevät useammin julkisella puolella, myös he tienaavat rahaa perheelle.
Millä tapaa asunto, josta nainen maksaa jos nyt ei puolet niin melkein on miehen ikioma asunto jolla mies on ostanut naisen? Useimmissa perheissä kun myös nainen maksaa niin asuntoja, autoja, mökkejä, lomamatkoja ja mitä nyt ostetaankin.
Vai oletko törmännyt useinkin ilmiöön jossa naisen vaikka 2000e kuussa käteen jäävä palkka menee 100% meikkeihin, vaatteisiin, kosmetologille, kampaajalle ja vastaaviin naisen omiin huvituksiin? Koska minä nimittäin en ole. Ellei Johanna Tukiaista lasketa, mutta kuka suomalainen mies nyt hänen kanssaan seurustelisikaan?
Että älä jauha paskaa, kiitos. Useimmat naiset maksavat oman osuutensa pariskunnan tai perheen menoista täällä Suomessa eli heitä ei edes naamioidusti osteta."Selitähän tätä "suomalainen nainen ostetaan" matematiikkaa syvällisemmin, kiitos."
Naista vähemmän tienaava tai köyhempi mies ei kelpaa suhteeseen. Naiset naivat aina ylöspäin. Siitä on ihan tilastotietoa, en nyt muista tarkkoja lukuja, mutta korkeimmat tuloluokan miehet ovat lähes kaikki parisuhteessa, köyhät elävät yksin. Katso Laasasen blogista. (Tietysti raha ei ole ainoa mikä ratkaisee, vaan status myös.)
Jos mies jää työttömäksi, avioeron todennäköisyys kasvaa huimasti. Naisen kohdalla näin ei ole.
"Vaikka naiset tienaavat jonkin verran vähemmän kun miehet mm. siksi, että työskentelevät useammin julkisella puolella."
Naiset tienaavat vähemmän, koska tekevät vähemmän työtunteja.
Asunnon ostamisessa, vaikka se maksettaisiin puoliksikin, on kyseessä lähes aina naisen pesänrakennusprojekti, mikä liittyy läheisesti naisten lisääntymisvimmaan. Naiset vaativat miehiä ostamaan se on oman yli-hintaisen mökin, ja jos mies mies ei siihen suostu, niin silloin hän ei rakasta eikä halua sitoutua ja kohta mies menee vaihtoon. Aina löytyy joko tomppeli, joka on valmis vaikka 60v. asuntolainaan vain, jotta pillun saanti on turvattu. Asumiseen liittyy tietysti vielä jatkuva sisustaminen ja remontointi sun muu, mikä on käytännössä täysin naisen sanelema juttu.
Yksinhuoltajat ovat oma lukunsa. Usein niissäkin tapauksessa kämppä ostetaan "puoliksi", vaikka siellä sitten asuu myös naisen kakarat edellisestä suhteesta. Ei puhettakaan, että nainen maksaisi vaikka saamistaan elatusmaksuista korvausta (vuokraa) miehelle näistä "alivuokralaisista." - Ei voi olla totta
A.Naali kirjoitti:
"Selitähän tätä "suomalainen nainen ostetaan" matematiikkaa syvällisemmin, kiitos."
Naista vähemmän tienaava tai köyhempi mies ei kelpaa suhteeseen. Naiset naivat aina ylöspäin. Siitä on ihan tilastotietoa, en nyt muista tarkkoja lukuja, mutta korkeimmat tuloluokan miehet ovat lähes kaikki parisuhteessa, köyhät elävät yksin. Katso Laasasen blogista. (Tietysti raha ei ole ainoa mikä ratkaisee, vaan status myös.)
Jos mies jää työttömäksi, avioeron todennäköisyys kasvaa huimasti. Naisen kohdalla näin ei ole.
"Vaikka naiset tienaavat jonkin verran vähemmän kun miehet mm. siksi, että työskentelevät useammin julkisella puolella."
Asunnon ostamisessa, vaikka se maksettaisiin puoliksikin, on kyseessä lähes aina naisen pesänrakennusprojekti, mikä liittyy läheisesti naisten lisääntymisvimmaan. Naiset vaativat miehiä ostamaan se on oman yli-hintaisen mökin, ja jos mies mies ei siihen suostu, niin silloin hän ei rakasta eikä halua sitoutua ja kohta mies menee vaihtoon. Aina löytyy joko tomppeli, joka on valmis vaikka 60v. asuntolainaan vain, jotta pillun saanti on turvattu. Asumiseen liittyy tietysti vielä jatkuva sisustaminen ja remontointi sun muu, mikä on käytännössä täysin naisen sanelema juttu.
Yksinhuoltajat ovat oma lukunsa. Usein niissäkin tapauksessa kämppä ostetaan "puoliksi", vaikka siellä sitten asuu myös naisen kakarat edellisestä suhteesta. Ei puhettakaan, että nainen maksaisi vaikka saamistaan elatusmaksuista korvausta (vuokraa) miehelle näistä "alivuokralaisista."No ensinnäkään Laasasen blogi ei ole mikään tieteellinen viite, mutta olet oikeassa siinä että naiset eivät yleensä MISSÄÄN kulttuurissa nai miestä jonka sosiaalinen status on merkittävästi omaa alhaisempi. Tutkijat epäilevät, että syy tähän on sosiaalinen paine ja kasvatus. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä etteikö ainakin Pohjoismaissa jossa talousmalli on mitä on (= yhden ihmisen palkka ei riitä perheen elatukseen) nainenkin kävisi töissä ja maksaisi sitä talolainaa.
"Jos mies jää työttömäksi, avioeron todennäköisyys kasvaa huimasti. Naisen kohdalla näin ei ole."
Lähde, kiitos.
"Naiset tienaavat vähemmän, koska tekevät vähemmän työtunteja."
Tämä ei pidä paikkansa. Esim. uusin Suomessa tehty tutkimus aiheesta vakioi tehtyjen työtuntien määrän ja eroa löytyy silti. Syyt merkittävimpiin palkkaeroihin löytyvät todellisuudessa siitä, että naiset kouluttautuvat alalle mistä maksetaan vähemmän. Insinöörit tienaavat enemmän kun lastentarhantädit, piste.
"Asunnon ostamisessa, vaikka se maksettaisiin puoliksikin, on kyseessä lähes aina naisen pesänrakennusprojekti, mikä liittyy läheisesti naisten lisääntymisvimmaan. Naiset vaativat miehiä ostamaan se on oman yli-hintaisen mökin, ja jos mies mies ei siihen suostu, niin silloin hän ei rakasta eikä halua sitoutua ja kohta mies menee vaihtoon."
Täyttä paskaa. Kukaan järkevä ihminen ei asu vuokralla, koska asuntolainan lyhennys on taloudellista voittoa itselle, vuokralla asuminen jonkun toisen talouden tukemista. Asunnonhan voi aina myydä vaikka lainaakin olisi jäljellä.
Lisäksi puhuit naisen OSTAMISESTA. Vaikka nainen haluaisi sen asunnon, mies ei osta naista asunnolla jos mies ei MAKSA asuntoa täysin.
"Yksinhuoltajat ovat oma lukunsa. Usein niissäkin tapauksessa kämppä ostetaan "puoliksi", vaikka siellä sitten asuu myös naisen kakarat edellisestä suhteesta. Ei puhettakaan, että nainen maksaisi vaikka saamistaan elatusmaksuista korvausta (vuokraa) miehelle näistä "alivuokralaisista.""
Ai. En ole ymmärtänytkään, että minun pitäisi alkaa periä mieheltäni ylimääräistä vuokraa siitä, että hänen poikansa edellisestä liitosta asuu puolet viikosta meillä. Vai pistänkö perintäkirjeen suoraan tuolle kymmenvuotiaalle? Vai hänen äidilleen? Ettäs kehtaa antaa sen pojan meille sisarustensa luo leikkimään ja rakkaan isänsä luo olemaan eikä tajua MAKSAA siitä rahallista korvausta MINULLE joka olen maailman napa ja jonka asunnon lattiaa se lapsi kuluttaa.
Voi hyvää päivää taas.
Palatakseni aiheeseen, väittämäsi esimerkiksi ostamisesta asunnolla tarkoittaa sitä, että mies ostaa naiselle asunnon. Ei noin. - A.Naali
Ei voi olla totta kirjoitti:
No ensinnäkään Laasasen blogi ei ole mikään tieteellinen viite, mutta olet oikeassa siinä että naiset eivät yleensä MISSÄÄN kulttuurissa nai miestä jonka sosiaalinen status on merkittävästi omaa alhaisempi. Tutkijat epäilevät, että syy tähän on sosiaalinen paine ja kasvatus. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä etteikö ainakin Pohjoismaissa jossa talousmalli on mitä on (= yhden ihmisen palkka ei riitä perheen elatukseen) nainenkin kävisi töissä ja maksaisi sitä talolainaa.
"Jos mies jää työttömäksi, avioeron todennäköisyys kasvaa huimasti. Naisen kohdalla näin ei ole."
Lähde, kiitos.
"Naiset tienaavat vähemmän, koska tekevät vähemmän työtunteja."
Tämä ei pidä paikkansa. Esim. uusin Suomessa tehty tutkimus aiheesta vakioi tehtyjen työtuntien määrän ja eroa löytyy silti. Syyt merkittävimpiin palkkaeroihin löytyvät todellisuudessa siitä, että naiset kouluttautuvat alalle mistä maksetaan vähemmän. Insinöörit tienaavat enemmän kun lastentarhantädit, piste.
"Asunnon ostamisessa, vaikka se maksettaisiin puoliksikin, on kyseessä lähes aina naisen pesänrakennusprojekti, mikä liittyy läheisesti naisten lisääntymisvimmaan. Naiset vaativat miehiä ostamaan se on oman yli-hintaisen mökin, ja jos mies mies ei siihen suostu, niin silloin hän ei rakasta eikä halua sitoutua ja kohta mies menee vaihtoon."
Täyttä paskaa. Kukaan järkevä ihminen ei asu vuokralla, koska asuntolainan lyhennys on taloudellista voittoa itselle, vuokralla asuminen jonkun toisen talouden tukemista. Asunnonhan voi aina myydä vaikka lainaakin olisi jäljellä.
Lisäksi puhuit naisen OSTAMISESTA. Vaikka nainen haluaisi sen asunnon, mies ei osta naista asunnolla jos mies ei MAKSA asuntoa täysin.
"Yksinhuoltajat ovat oma lukunsa. Usein niissäkin tapauksessa kämppä ostetaan "puoliksi", vaikka siellä sitten asuu myös naisen kakarat edellisestä suhteesta. Ei puhettakaan, että nainen maksaisi vaikka saamistaan elatusmaksuista korvausta (vuokraa) miehelle näistä "alivuokralaisista.""
Ai. En ole ymmärtänytkään, että minun pitäisi alkaa periä mieheltäni ylimääräistä vuokraa siitä, että hänen poikansa edellisestä liitosta asuu puolet viikosta meillä. Vai pistänkö perintäkirjeen suoraan tuolle kymmenvuotiaalle? Vai hänen äidilleen? Ettäs kehtaa antaa sen pojan meille sisarustensa luo leikkimään ja rakkaan isänsä luo olemaan eikä tajua MAKSAA siitä rahallista korvausta MINULLE joka olen maailman napa ja jonka asunnon lattiaa se lapsi kuluttaa.
Voi hyvää päivää taas.
Palatakseni aiheeseen, väittämäsi esimerkiksi ostamisesta asunnolla tarkoittaa sitä, että mies ostaa naiselle asunnon. Ei noin."Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä etteikö ainakin Pohjoismaissa jossa talousmalli on mitä on (= yhden ihmisen palkka ei riitä perheen elatukseen) nainenkin kävisi töissä ja maksaisi sitä talolainaa."
Kysymys olikin siitä, että naiset eivät hyväksy puolisoksi pienempituloisempaa miestä. Eli naisen kiinnostus ostetaan sillä, että miehellä on rahaa.
"Mutta olet oikeassa siinä että naiset eivät yleensä MISSÄÄN kulttuurissa nai miestä jonka sosiaalinen status on merkittävästi omaa alhaisempi."
Onko naisten rahastaminen sillä perusteella oikeutettua?
"No ensinnäkään Laasasen blogi ei ole mikään tieteellinen viite."
Ei tietystikään, mutta sieltä löytyy lisätietoa ja viitteitä. Ei ole aikaa alkaa laatia tähän mitään kattavaa viitelistaa.
"Naiset tienaavat vähemmän, koska tekevät vähemmän työtunteja. Tämä ei pidä paikkansa. "
Tutustu Pauli Sumasen tutkimukseen.
http://www.taloussanomat.fi/tyo-ja-koulutus/2010/04/07/miehet-painavat-toita-niska-limassa--naiset-eivat/20104864/139
"Jos mies jää työttömäksi, avioeron todennäköisyys kasvaa huimasti. Naisen kohdalla näin ei ole.
Lähde, kiitos."
Ei ole nyt antaa. Katso googlella.
"Kukaan järkevä ihminen ei asu vuokralla, koska asuntolainan lyhennys on taloudellista voittoa itselle."
Tässä ei ole kysymys nyt siitä.
"Lisäksi puhuit naisen OSTAMISESTA. Vaikka nainen haluaisi sen asunnon, mies ei osta naista asunnolla jos mies ei MAKSA asuntoa täysin."
Niinkin tapahtuu, että nainen vain roijaa kamppeensa miehen kämppään. Mutta pointti onkin siinä, että miehen on lähdettävä rahallisella panoksella mukaan naisen unelmakotiprojektiin, vaikkei sitä välttämättä haluaisikaan. Eli jos haluaa naisen kanssa olla, on osallistuttava naisen haluaman tönön hankintaan, mikä yleensä ei ole vaatimattomimmmasta päästä, vaan uutta talopakettia tai rivaria on oltava. Miehille monissa tapauksissa riittäisi vaatimattomampikin luukku. Tätä "ostaminen" tässä yhteydessä. Sama pätee moneen muuhunkin, nainen haluaa ja päättää mitä ostetaan, ja mies "yhteisen hankinnan" nimissä kustantaa siitä ainakin sen puolet.
"En ole ymmärtänytkään, että minun pitäisi alkaa periä mieheltäni ylimääräistä vuokraa siitä, että hänen poikansa edellisestä liitosta asuu puolet viikosta meillä."
Tuon voi rinnastaa kyläilyyn ja siitä ei ollut kysymys, vaan tavallisesta uusperhekuviosta. Esimerkki: mies panee hynttyyt yhteet yksinhuoltajan kanssa, jolla on vaikka 2 kakaraa. Ostetaan "yhdessä puoliksi" asunto, jossa on omat huoneet molemmille lapsille. Näin ollen mies joutuu kustantamaan yhden ylimääräisen huoneen, missä sitten asuu ilmaiseksi naisen lapsi. Voi miettiä, mikä on näiden lisäneliöiden hinta esim. pääkaupunkiseudulla. - A.Naali
A.Naali kirjoitti:
"Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä etteikö ainakin Pohjoismaissa jossa talousmalli on mitä on (= yhden ihmisen palkka ei riitä perheen elatukseen) nainenkin kävisi töissä ja maksaisi sitä talolainaa."
Kysymys olikin siitä, että naiset eivät hyväksy puolisoksi pienempituloisempaa miestä. Eli naisen kiinnostus ostetaan sillä, että miehellä on rahaa.
"Mutta olet oikeassa siinä että naiset eivät yleensä MISSÄÄN kulttuurissa nai miestä jonka sosiaalinen status on merkittävästi omaa alhaisempi."
Ei tietystikään, mutta sieltä löytyy lisätietoa ja viitteitä. Ei ole aikaa alkaa laatia tähän mitään kattavaa viitelistaa.
"Naiset tienaavat vähemmän, koska tekevät vähemmän työtunteja. Tämä ei pidä paikkansa. "
http://www.taloussanomat.fi/tyo-ja-koulutus/2010/04/07/miehet-painavat-toita-niska-limassa--naiset-eivat/20104864/139
"Jos mies jää työttömäksi, avioeron todennäköisyys kasvaa huimasti. Naisen kohdalla näin ei ole.
Lähde, kiitos."
"Kukaan järkevä ihminen ei asu vuokralla, koska asuntolainan lyhennys on taloudellista voittoa itselle."
"Lisäksi puhuit naisen OSTAMISESTA. Vaikka nainen haluaisi sen asunnon, mies ei osta naista asunnolla jos mies ei MAKSA asuntoa täysin."
Niinkin tapahtuu, että nainen vain roijaa kamppeensa miehen kämppään. Mutta pointti onkin siinä, että miehen on lähdettävä rahallisella panoksella mukaan naisen unelmakotiprojektiin, vaikkei sitä välttämättä haluaisikaan. Eli jos haluaa naisen kanssa olla, on osallistuttava naisen haluaman tönön hankintaan, mikä yleensä ei ole vaatimattomimmmasta päästä, vaan uutta talopakettia tai rivaria on oltava. Miehille monissa tapauksissa riittäisi vaatimattomampikin luukku. Tätä "ostaminen" tässä yhteydessä. Sama pätee moneen muuhunkin, nainen haluaa ja päättää mitä ostetaan, ja mies "yhteisen hankinnan" nimissä kustantaa siitä ainakin sen puolet.
"En ole ymmärtänytkään, että minun pitäisi alkaa periä mieheltäni ylimääräistä vuokraa siitä, että hänen poikansa edellisestä liitosta asuu puolet viikosta meillä."
Tuon voi rinnastaa kyläilyyn ja siitä ei ollut kysymys, vaan tavallisesta uusperhekuviosta. Esimerkki: mies panee hynttyyt yhteet yksinhuoltajan kanssa, jolla on vaikka 2 kakaraa. Ostetaan "yhdessä puoliksi" asunto, jossa on omat huoneet molemmille lapsille. Näin ollen mies joutuu kustantamaan yhden ylimääräisen huoneen, missä sitten asuu ilmaiseksi naisen lapsi. Voi miettiä, mikä on näiden lisäneliöiden hinta esim. pääkaupunkiseudulla."Jos mies jää työttömäksi, avioeron todennäköisyys kasvaa huimasti. Naisen kohdalla näin ei ole.
Lähde, kiitos."
Marika Jalovaara: "The effects of marriage partners' socio-economic positions on the risk of divorce in Finland" (Aviopuolisoiden sosioekonominen asema ja avioero Suomessa).
http://www.valt.helsinki.fi/ajankohtaista/post-404.htm
Väitöksen mukaan puolisoiden sosioekonominen asema vaikuttaa siihen, miten suurella todennäköisyydellä heidän avioliittonsa päättyy eroon. Vaimon korkea tulotaso lisäsi eroriskiä miehen kaikilla tulotasoilla mutta erityisen voimakkaasti silloin, kun miehen tulotaso oli alhainen. - Noona
A.Naali kirjoitti:
"Toivottavasti juttus oli vaan provoja."
Eivät toki, vaan aivan absoluuttisia totuuksia. Olisihan se mukava, jos naisista pystyisi ajattelemaan positiivisempaan sävyyn.keskustelupalstojen kauttako sinä olet naisiin tutustunut ja naisten luonteisiin? Jotenkin vaikuttaisi siltä, ettei sulla ole mitään todellista käsitystä naisista. Samanlaista skeidaa sitä sais suollettua miehistäkin, jos tälläisten suolipalstojen kautta "koko" miessukupuoleen on tutustunut.
- A.Naali
Noona kirjoitti:
keskustelupalstojen kauttako sinä olet naisiin tutustunut ja naisten luonteisiin? Jotenkin vaikuttaisi siltä, ettei sulla ole mitään todellista käsitystä naisista. Samanlaista skeidaa sitä sais suollettua miehistäkin, jos tälläisten suolipalstojen kautta "koko" miessukupuoleen on tutustunut.
"Jotenkin vaikuttaisi siltä, ettei sulla ole mitään todellista käsitystä naisista."
Olen kyllä tutustunut naisiin aivan oikeassa elämässä. Sen pohjalta syntynyt kuva on hyvin negatiivinen, ainakin suomalaisten osalta. Muualla maailmassa on kyllä reiluja ja mukavia naisia paljonkin. - AnTi-iDiOt
A.Naali kirjoitti:
"Jotenkin vaikuttaisi siltä, ettei sulla ole mitään todellista käsitystä naisista."
Olen kyllä tutustunut naisiin aivan oikeassa elämässä. Sen pohjalta syntynyt kuva on hyvin negatiivinen, ainakin suomalaisten osalta. Muualla maailmassa on kyllä reiluja ja mukavia naisia paljonkin.Kai ne tapaamasi naiset ovatkin vaikuttaneet rahanahneilta kun olet huorissa käynyt pässi..
- Ei ole totta
A.Naali kirjoitti:
"Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä etteikö ainakin Pohjoismaissa jossa talousmalli on mitä on (= yhden ihmisen palkka ei riitä perheen elatukseen) nainenkin kävisi töissä ja maksaisi sitä talolainaa."
Lähde, kiitos."
Tuon voi rinnastaa kyläilyyn ja siitä ei ollut kysymys, vaan tavallisesta uusperhekuviosta. Esimerkki: mies panee hynttyyt yhteet yksinhuoltajan kanssa, jolla on vaikka 2 kakaraa. Ostetaan "yhdessä puoliksi" asunto, jossa on omat huoneet molemmille lapsille. Näin ollen mies joutuu kustantamaan yhden ylimääräisen huoneen, missä sitten asuu ilmaiseksi naisen lapsi. Voi miettiä, mikä on näiden lisäneliöiden hinta esim. pääkaupunkiseudulla."Kysymys olikin siitä, että naiset eivät hyväksy puolisoksi pienempituloisempaa miestä. Eli naisen kiinnostus ostetaan sillä, että miehellä on rahaa."
Osasitko lainkaan sisäistää lukemaasi?
"Onko naisten rahastaminen sillä perusteella oikeutettua?"
Millä tapaa suomalaiset naiset rahastavat?
"Tutustu Pauli Sumasen tutkimukseen."
Luotan ennemmin EK:n tekemiin tuoreempiin selvityksiin asiasta.
http://www.ek.fi/www/fi/tyoelama/naiset_ja_miehet/palkkaerot.php
"Ei ole nyt antaa. Katso googlella."
Katso itse ja linkkaa se tähän. Sinä väität, sinun tehtävä hakea viite.
"Tässä ei ole kysymys nyt siitä."
Mistäs tässä on kysymys? Juurihan tässä oli kysymys siitä, että VAIN NAISET haluavat ostaa asunnon. Se ei ole totta.
"Niinkin tapahtuu, että nainen vain roijaa kamppeensa miehen kämppään."
Ja toisin päin tiedän tapahtuneen. Yleensä näin ei kuitenkaan tapahdu. Yleensä parit päättävät YHDESSÄ muuttaa joko toisen asuntoon tai hankkia yhteisen oman asunnon.
"Tätä "ostaminen" tässä yhteydessä. Sama pätee moneen muuhunkin, nainen haluaa ja päättää mitä ostetaan, ja mies "yhteisen hankinnan" nimissä kustantaa siitä ainakin sen puolet."
Eli samalla tavalla naiset siis ostavat miehiä, kun osallistuvat sen vähän liian hienon katumaasturin lainanlyhennyksiin. Naisille yleensä riittäisi myös vaatimattomampi auto. Ja tv, harva nainen haluaa täysimittaista kotiteatteria vaikka yleensä siitä puolet kustantaakin.
"Tuon voi rinnastaa kyläilyyn ja siitä ei ollut kysymys, vaan tavallisesta uusperhekuviosta."
Ei todellakaan voi. Lapsi ASUU meillä joka toinen viikko. Miehellä ja exällä on yhteishuoltajuus joka tarkoittaa tässä tapauksessa sitä että lapsi asuu 50% ajasta meillä ja 50% exällä. Tätä varten meillä pitää tosiaan olla esimerkiksi yksi ylimääräinen makuuhuone, joka siis maksaa kun pk-seudulla ollaan. Ja jota siis mies ei todellakaan maksa yksin. Ostamme lapselle myös vaatteita, leluja ja harrastusmaksuja ihan kuten muillekin lapsille. Ja jos ihan tarkkoja ollaan, niin myös minä ostan. En todellakaan karhua mieheltä tai hänen ex-puolisoltaan jonkun 20e maksaneen hupparin hintaa takaisin. Se olisi täysin naurettavaa ja lapsellista. Olen täysin tietoisesti lähtenyt mukaan tähän kuvioon ja minulle on aivan itsestäänselvää että miehen poikaa kohdellaan aivan samoin kun meidän yhteisiä lapsia. Tähän siis sisältyy oma huone, omat vaatteet ja tavarat ja niin päin pois. Poika otetaan myös mukaan lomamatkoille, ja koska minä ja mies päätämme lomistamme, me myös maksamme pojan matkan ja siitä aiheutuvat kulut.
Kukaan ei ole pakottanut minua suhteeseen miehen kanssa, jolla on lapsi. Se on ollut oma valinta. Jos haluaa suhteeseen ihmisen kanssa, jolla on lapsi, pitää tinkiä jostain.
Ja sitoo tämä maantieteellisestikin. Jotta lapsen koulunkäynti ja kaverien tapaaminen sekä harrasteet sujuisivat, emme voi muuttaa kovin etäälle miehen entisestä puolisosta. Onneksi hän asuu mukavalla alueella, joka sopii meidänkin tarpeisiimme hyvin. - Ei voi olla...
A.Naali kirjoitti:
Lähde, kiitos."
Marika Jalovaara: "The effects of marriage partners' socio-economic positions on the risk of divorce in Finland" (Aviopuolisoiden sosioekonominen asema ja avioero Suomessa).
Väitöksen mukaan puolisoiden sosioekonominen asema vaikuttaa siihen, miten suurella todennäköisyydellä heidän avioliittonsa päättyy eroon. Vaimon korkea tulotaso lisäsi eroriskiä miehen kaikilla tulotasoilla mutta erityisen voimakkaasti silloin, kun miehen tulotaso oli alhainen.että naisen kohdalla työttömyys EI lisää avioeron riskiä. Ainakaan väitöksen tiivistelmästä ei voi lukea mitään tällaista. Siellä sanotaan vain, että puolisoiden työttömyys lisää eroriskiä.
Ja väitös näyttäisi tukevan sitä ajatusmallia, että naisen kannattaa valita itseään parempituloinen puoliso koska vaimon korkeampi tulotaso lisää eroriskiä. - A.Naali
Ei ole totta kirjoitti:
"Kysymys olikin siitä, että naiset eivät hyväksy puolisoksi pienempituloisempaa miestä. Eli naisen kiinnostus ostetaan sillä, että miehellä on rahaa."
Osasitko lainkaan sisäistää lukemaasi?
"Onko naisten rahastaminen sillä perusteella oikeutettua?"
Millä tapaa suomalaiset naiset rahastavat?
"Tutustu Pauli Sumasen tutkimukseen."
Luotan ennemmin EK:n tekemiin tuoreempiin selvityksiin asiasta.
http://www.ek.fi/www/fi/tyoelama/naiset_ja_miehet/palkkaerot.php
"Ei ole nyt antaa. Katso googlella."
Katso itse ja linkkaa se tähän. Sinä väität, sinun tehtävä hakea viite.
"Tässä ei ole kysymys nyt siitä."
Mistäs tässä on kysymys? Juurihan tässä oli kysymys siitä, että VAIN NAISET haluavat ostaa asunnon. Se ei ole totta.
"Niinkin tapahtuu, että nainen vain roijaa kamppeensa miehen kämppään."
Ja toisin päin tiedän tapahtuneen. Yleensä näin ei kuitenkaan tapahdu. Yleensä parit päättävät YHDESSÄ muuttaa joko toisen asuntoon tai hankkia yhteisen oman asunnon.
"Tätä "ostaminen" tässä yhteydessä. Sama pätee moneen muuhunkin, nainen haluaa ja päättää mitä ostetaan, ja mies "yhteisen hankinnan" nimissä kustantaa siitä ainakin sen puolet."
Eli samalla tavalla naiset siis ostavat miehiä, kun osallistuvat sen vähän liian hienon katumaasturin lainanlyhennyksiin. Naisille yleensä riittäisi myös vaatimattomampi auto. Ja tv, harva nainen haluaa täysimittaista kotiteatteria vaikka yleensä siitä puolet kustantaakin.
"Tuon voi rinnastaa kyläilyyn ja siitä ei ollut kysymys, vaan tavallisesta uusperhekuviosta."
Ei todellakaan voi. Lapsi ASUU meillä joka toinen viikko. Miehellä ja exällä on yhteishuoltajuus joka tarkoittaa tässä tapauksessa sitä että lapsi asuu 50% ajasta meillä ja 50% exällä. Tätä varten meillä pitää tosiaan olla esimerkiksi yksi ylimääräinen makuuhuone, joka siis maksaa kun pk-seudulla ollaan. Ja jota siis mies ei todellakaan maksa yksin. Ostamme lapselle myös vaatteita, leluja ja harrastusmaksuja ihan kuten muillekin lapsille. Ja jos ihan tarkkoja ollaan, niin myös minä ostan. En todellakaan karhua mieheltä tai hänen ex-puolisoltaan jonkun 20e maksaneen hupparin hintaa takaisin. Se olisi täysin naurettavaa ja lapsellista. Olen täysin tietoisesti lähtenyt mukaan tähän kuvioon ja minulle on aivan itsestäänselvää että miehen poikaa kohdellaan aivan samoin kun meidän yhteisiä lapsia. Tähän siis sisältyy oma huone, omat vaatteet ja tavarat ja niin päin pois. Poika otetaan myös mukaan lomamatkoille, ja koska minä ja mies päätämme lomistamme, me myös maksamme pojan matkan ja siitä aiheutuvat kulut.
Kukaan ei ole pakottanut minua suhteeseen miehen kanssa, jolla on lapsi. Se on ollut oma valinta. Jos haluaa suhteeseen ihmisen kanssa, jolla on lapsi, pitää tinkiä jostain.
Ja sitoo tämä maantieteellisestikin. Jotta lapsen koulunkäynti ja kaverien tapaaminen sekä harrasteet sujuisivat, emme voi muuttaa kovin etäälle miehen entisestä puolisosta. Onneksi hän asuu mukavalla alueella, joka sopii meidänkin tarpeisiimme hyvin."Osasitko lainkaan sisäistää lukemaasi?"
Osaatko itse?
"Millä tapaa suomalaiset naiset rahastavat?"
Sitähän tässä on yritetty vääntää rautalangasta.
"Luotan ennemmin EK:n tekemiin tuoreempiin selvityksiin asiasta."
Ota ihmeessä yhteyttä Pauli Sumaseen. Hän on luvannut maksaa 50 000 € sille, joka pystyy osoittamaan hänen tutkimuksensa vääräksi.
"Mistäs tässä on kysymys? Juurihan tässä oli kysymys siitä, että VAIN NAISET haluavat ostaa asunnon."
Aloit selvittää omistus vs vuokra-asuminen. Se ei ole tässä aiheena.
"Yleensä parit päättävät YHDESSÄ muuttaa joko toisen asuntoon tai hankkia yhteisen oman asunnon."
Aivan. Itsestään selvää.
"Eli samalla tavalla naiset siis ostavat miehiä, kun osallistuvat sen vähän liian hienon katumaasturin lainanlyhennyksiin. Naisille yleensä riittäisi myös vaatimattomampi auto. Ja tv, harva nainen haluaa täysimittaista kotiteatteria vaikka yleensä siitä puolet kustantaakin."
Juu, onhan sitä kaikenlaisia säännön vahvistavia poikkeuksia maailmassa. Tuollainenkin kuvio voi olla mahdollinen, mutta tuskin kovin yleinen.
Henkilökohtaista elämääsi en ala ruotia, se on sinun asiasi. Puhun vain yleisellä tasolla. - A.Naali
Ei voi olla... kirjoitti:
että naisen kohdalla työttömyys EI lisää avioeron riskiä. Ainakaan väitöksen tiivistelmästä ei voi lukea mitään tällaista. Siellä sanotaan vain, että puolisoiden työttömyys lisää eroriskiä.
Ja väitös näyttäisi tukevan sitä ajatusmallia, että naisen kannattaa valita itseään parempituloinen puoliso koska vaimon korkeampi tulotaso lisää eroriskiä.No hyvä on, jos saivartelulinjalle lähdetään: työttömyys lisää avioeron riskiä naisillakin, muttei samassa määrin kuin miehillä. Luepas uudestaan se tiivistelmä ja yritä ymmärtää, mitä siinä sanotaan.
"Ja väitös näyttäisi tukevan sitä ajatusmallia, että naisen kannattaa valita itseään parempituloinen puoliso koska vaimon korkeampi tulotaso lisää eroriskiä."
Mies saa rahalla, sitähän se tarkoittaa. - (((((
A.Naali kirjoitti:
"Osasitko lainkaan sisäistää lukemaasi?"
Osaatko itse?
Ota ihmeessä yhteyttä Pauli Sumaseen. Hän on luvannut maksaa 50 000 € sille, joka pystyy osoittamaan hänen tutkimuksensa vääräksi.
"Mistäs tässä on kysymys? Juurihan tässä oli kysymys siitä, että VAIN NAISET haluavat ostaa asunnon."
"Yleensä parit päättävät YHDESSÄ muuttaa joko toisen asuntoon tai hankkia yhteisen oman asunnon."
Aivan. Itsestään selvää.
"Eli samalla tavalla naiset siis ostavat miehiä, kun osallistuvat sen vähän liian hienon katumaasturin lainanlyhennyksiin. Naisille yleensä riittäisi myös vaatimattomampi auto. Ja tv, harva nainen haluaa täysimittaista kotiteatteria vaikka yleensä siitä puolet kustantaakin."
Juu, onhan sitä kaikenlaisia säännön vahvistavia poikkeuksia maailmassa. Tuollainenkin kuvio voi olla mahdollinen, mutta tuskin kovin yleinen.
Henkilökohtaista elämääsi en ala ruotia, se on sinun asiasi. Puhun vain yleisellä tasolla.tilanne on perheessä kuin perheessä, että isännän pröystäilynhalu määrää millainen auto, kotiteatteri yms taloon hankitaan. Kaikki ne kuitenkin yhdessä maksetaan. Naiselle tavallisesti todellakin riittäisi vaatimattomampi kulkuneuvo ja televisio kuin miehelle.
- A.Naali
((((( kirjoitti:
tilanne on perheessä kuin perheessä, että isännän pröystäilynhalu määrää millainen auto, kotiteatteri yms taloon hankitaan. Kaikki ne kuitenkin yhdessä maksetaan. Naiselle tavallisesti todellakin riittäisi vaatimattomampi kulkuneuvo ja televisio kuin miehelle.
Eiköhän se kuitenkin ole niin, että sitä yhtä kotiteatteria kohti hankitaan loputon määrä naisen haluamaa roinaa. Oliko se 80% kotien ostopäätöksistä tekee nainen (Jos se yksi kyselee taas lähdettä niin etsikööt itse). Monille miehille auto on pröystäilyvehje, siinä olen samaa mieltä.
- Noona
A.Naali kirjoitti:
Olen kyllä tutustunut naisiin aivan oikeassa elämässä. Sen pohjalta syntynyt kuva on hyvin negatiivinen, ainakin suomalaisten osalta. Muualla maailmassa on kyllä reiluja ja mukavia naisia paljonkin.sit muuttaa pois suomesta. Toivottavasti oot jo muuttanu, niin ei aivan ikäväksi käy elämäsi.
- Ei voi olla...
A.Naali kirjoitti:
No hyvä on, jos saivartelulinjalle lähdetään: työttömyys lisää avioeron riskiä naisillakin, muttei samassa määrin kuin miehillä. Luepas uudestaan se tiivistelmä ja yritä ymmärtää, mitä siinä sanotaan.
"Ja väitös näyttäisi tukevan sitä ajatusmallia, että naisen kannattaa valita itseään parempituloinen puoliso koska vaimon korkeampi tulotaso lisää eroriskiä."
Mies saa rahalla, sitähän se tarkoittaa.EI sanota, että nimenomaan miehen työttömyys lisää eron riskiä. Sellaista kohtaa siinä ei yksinkertaisesti ole. Voi olla, että koko väitöskirjassa on näin todettu, mutta ainakaan minä en pääse kotikoneeltani tuon tiivistelmän kautta koko teosta lukemaan. Jos väikkärissä näin on, osannet antaa sivunumeron.
""Ja väitös näyttäisi tukevan sitä ajatusmallia, että naisen kannattaa valita itseään parempituloinen puoliso koska vaimon korkeampi tulotaso lisää eroriskiä."
Mies saa rahalla, sitähän se tarkoittaa."
Taas väärin. Tämä tarkoittaa sitä, että hyvätuloisten miesten suhteet ovat pidempikestoisia. Kyseisessä tiivistelmässä EI taaskaan todeta, etteivätkö pienituloiset miehet onnistuisi muodostamaan suhteita. Todetaan vaan, että tällaiset suhteet ovat lyhyempikestoisia. - Ei voi olla...
A.Naali kirjoitti:
Osaatko itse?
Aivan. Itsestään selvää.
Henkilökohtaista elämääsi en ala ruotia, se on sinun asiasi. Puhun vain yleisellä tasolla."Sitähän tässä on yritetty vääntää rautalangasta."
Ei ole. Sinä olet ottanut esiin asiaan liittymättömiä seikkoja, joilla yrität todistaa että naiset rahastavat vaikka ko. asioista ei tuollaista johtopäätöstä voi tehdä.
"Ota ihmeessä yhteyttä Pauli Sumaseen. Hän on luvannut maksaa 50 000 € sille, joka pystyy osoittamaan hänen tutkimuksensa vääräksi."
Miksi minun pitäisi osoittaa hänen tutkimuksensa vääräksi? Kukaan ei kiellä, etteikö yksi palkkaerojen tekijä olisi työtuntien määrä, mutta yksi merkittävä tekijä on työllistyminen täysin eri aloille. Aivan yksinkertaisesti on fakta että miehet hakeutuvat hanakammin aloille, missä on parempi palkka. Esim. hoiva-alalla tai kosmetologina ei pääse paperimiehen tai insinöörin palkoille, tästä nyt on turha edes vääntää. Näitä voit tarkastella itse Tilastokeskuksen ja EK:n selvityksistä.
"Aloit selvittää omistus vs vuokra-asuminen. Se ei ole tässä aiheena."
Onhan. Sinä väitit, että miehet ostavat naisen asunnolla jota miehet eivät halua koska miehet asuvat vuokralla mieluummin.
""Yleensä parit päättävät YHDESSÄ muuttaa joko toisen asuntoon tai hankkia yhteisen oman asunnon."
Aivan. Itsestään selvää."
Niin onkin, paitsi sinulle, koska väitit että naiset vaan jotenkin ihmeellisesti roudaavat kamansa miehen kämpille.
"Juu, onhan sitä kaikenlaisia säännön vahvistavia poikkeuksia maailmassa. Tuollainenkin kuvio voi olla mahdollinen, mutta tuskin kovin yleinen."
Useimmissa perheissä on nykyään elektroniikat viimeisen päälle, kuten myös auto, ja naiset eivät tällaisia yleensä välitä hankkia.
"Henkilökohtaista elämääsi en ala ruotia, se on sinun asiasi. Puhun vain yleisellä tasolla."
Minun "henkilökohtainen elämäni" on aivan normaali uusperhekuvio. Uusperhekuvioon mennään vapaaehtoisesti. Jos ei kykene hyväksymään sitä, että uusperheessä myös puolison ex-lapset tarvitsevat oman huoneen, lämpimän ruoan ja puhtaat vaatteet, sellaiseen kuvioon ei kannata lähteä mukaan ollenkaan. Oletko tästä olennaisesti eri mieltä? - A.Naali
EI sanota, että nimenomaan miehen työttömyys lisää eron riskiä. Sellaista kohtaa siinä ei yksinkertaisesti ole. Voi olla, että koko väitöskirjassa on näin todettu, mutta ainakaan minä en pääse kotikoneeltani tuon tiivistelmän kautta koko teosta lukemaan. Jos väikkärissä näin on, osannet antaa sivunumeron.
""Ja väitös näyttäisi tukevan sitä ajatusmallia, että naisen kannattaa valita itseään parempituloinen puoliso koska vaimon korkeampi tulotaso lisää eroriskiä."
Mies saa rahalla, sitähän se tarkoittaa."
Taas väärin. Tämä tarkoittaa sitä, että hyvätuloisten miesten suhteet ovat pidempikestoisia. Kyseisessä tiivistelmässä EI taaskaan todeta, etteivätkö pienituloiset miehet onnistuisi muodostamaan suhteita. Todetaan vaan, että tällaiset suhteet ovat lyhyempikestoisia."EI sanota, että nimenomaan miehen työttömyys lisää eron riskiä."
Ymmärrätkö, että yleensä työtöttömyys meinaa miehen tulotason reipasta laskua?
"Tämä tarkoittaa sitä, että hyvätuloisten miesten suhteet ovat pidempikestoisia."
Miksi ne ovat pidempikestoisia? Älä viitsi jeesustella, etteikö raha ratkaisisi. - A.Naali
"Sitähän tässä on yritetty vääntää rautalangasta."
Ei ole. Sinä olet ottanut esiin asiaan liittymättömiä seikkoja, joilla yrität todistaa että naiset rahastavat vaikka ko. asioista ei tuollaista johtopäätöstä voi tehdä.
"Ota ihmeessä yhteyttä Pauli Sumaseen. Hän on luvannut maksaa 50 000 € sille, joka pystyy osoittamaan hänen tutkimuksensa vääräksi."
Miksi minun pitäisi osoittaa hänen tutkimuksensa vääräksi? Kukaan ei kiellä, etteikö yksi palkkaerojen tekijä olisi työtuntien määrä, mutta yksi merkittävä tekijä on työllistyminen täysin eri aloille. Aivan yksinkertaisesti on fakta että miehet hakeutuvat hanakammin aloille, missä on parempi palkka. Esim. hoiva-alalla tai kosmetologina ei pääse paperimiehen tai insinöörin palkoille, tästä nyt on turha edes vääntää. Näitä voit tarkastella itse Tilastokeskuksen ja EK:n selvityksistä.
"Aloit selvittää omistus vs vuokra-asuminen. Se ei ole tässä aiheena."
Onhan. Sinä väitit, että miehet ostavat naisen asunnolla jota miehet eivät halua koska miehet asuvat vuokralla mieluummin.
""Yleensä parit päättävät YHDESSÄ muuttaa joko toisen asuntoon tai hankkia yhteisen oman asunnon."
Aivan. Itsestään selvää."
Niin onkin, paitsi sinulle, koska väitit että naiset vaan jotenkin ihmeellisesti roudaavat kamansa miehen kämpille.
"Juu, onhan sitä kaikenlaisia säännön vahvistavia poikkeuksia maailmassa. Tuollainenkin kuvio voi olla mahdollinen, mutta tuskin kovin yleinen."
Useimmissa perheissä on nykyään elektroniikat viimeisen päälle, kuten myös auto, ja naiset eivät tällaisia yleensä välitä hankkia.
"Henkilökohtaista elämääsi en ala ruotia, se on sinun asiasi. Puhun vain yleisellä tasolla."
Minun "henkilökohtainen elämäni" on aivan normaali uusperhekuvio. Uusperhekuvioon mennään vapaaehtoisesti. Jos ei kykene hyväksymään sitä, että uusperheessä myös puolison ex-lapset tarvitsevat oman huoneen, lämpimän ruoan ja puhtaat vaatteet, sellaiseen kuvioon ei kannata lähteä mukaan ollenkaan. Oletko tästä olennaisesti eri mieltä?"Sinä olet ottanut esiin asiaan liittymättömiä seikkoja..."
Minä olen ottanut esiin sen, että suomalaiset naiset rahastavat. Mikä siinä on vaikeata ymmärtäää? Kun kerran miehen varallisuus on niin tärkeää parinvalinnassa ja suhteiden kestossa, niin jos naiset eivät siitä miehen pätäkästä mitenkään hyötyisi, niin varallisuus tuskin olisi naisille tärkeä kriteeri.
"Miksi minun pitäisi osoittaa hänen tutkimuksensa vääräksi?"
Sarkasmin tajusi on varmaan maailman paras.
"Aloit selvittää omistus vs vuokra-asuminen. Se ei ole tässä aiheena. Onhan. Sinä väitit, että miehet ostavat naisen asunnolla jota miehet eivät halua koska miehet asuvat vuokralla mieluummin."
En minä ole sellaista väittänyt. Ymmärrät tahallasi väärin. Pointti oli, että naiset hyvin usein haluavat ja vaativat uudemman, isomman, kalliimman jne kuin mihin oikeasti olisi varaa ja miehet sitten siihen suostuvat, jotta pikkurouva on tyytyväinen.
"Väitit että naiset vaan jotenkin ihmeellisesti roudaavat kamansa miehen kämpille. "
Mistä ihmeestä sen kämppään väkisin tunkeutumisen olet kehittänyt?
"Oletko tästä olennaisesti eri mieltä?"
En. Yksinhuoltajanaisilla ei tee mitään. - Ei voi olla...
A.Naali kirjoitti:
"EI sanota, että nimenomaan miehen työttömyys lisää eron riskiä."
Ymmärrätkö, että yleensä työtöttömyys meinaa miehen tulotason reipasta laskua?
"Tämä tarkoittaa sitä, että hyvätuloisten miesten suhteet ovat pidempikestoisia."
Miksi ne ovat pidempikestoisia? Älä viitsi jeesustella, etteikö raha ratkaisisi."Ymmärrätkö, että yleensä työtöttömyys meinaa miehen tulotason reipasta laskua?"
Muttapa mutta, se on yleensä väliaikaista. Missään tiivistelmässä ei lue että väliaikainen taloudellinen vaikeus lisää merkittävästi erojen määrää.
"Miksi ne ovat pidempikestoisia? Älä viitsi jeesustella, etteikö raha ratkaisisi."
En väitä, etteikö taloudellisella vakaudella olisi väliä. Sinä sen sijaan väitit taas asiaa, jota et voinut väittää. Väitit, että tämä väitös todistaa, että köyhä mies ei voi saada naista. MISSÄÄN TAPAUKSESSA väitös ei todistanut tätä, vaan että alemman sosio-ekonomisen luokan miesten suhteet ovat lyhytkestoisempia. - Ei voi olla...
A.Naali kirjoitti:
"Sinä olet ottanut esiin asiaan liittymättömiä seikkoja..."
Minä olen ottanut esiin sen, että suomalaiset naiset rahastavat. Mikä siinä on vaikeata ymmärtäää? Kun kerran miehen varallisuus on niin tärkeää parinvalinnassa ja suhteiden kestossa, niin jos naiset eivät siitä miehen pätäkästä mitenkään hyötyisi, niin varallisuus tuskin olisi naisille tärkeä kriteeri.
"Miksi minun pitäisi osoittaa hänen tutkimuksensa vääräksi?"
Sarkasmin tajusi on varmaan maailman paras.
"Aloit selvittää omistus vs vuokra-asuminen. Se ei ole tässä aiheena. Onhan. Sinä väitit, että miehet ostavat naisen asunnolla jota miehet eivät halua koska miehet asuvat vuokralla mieluummin."
En minä ole sellaista väittänyt. Ymmärrät tahallasi väärin. Pointti oli, että naiset hyvin usein haluavat ja vaativat uudemman, isomman, kalliimman jne kuin mihin oikeasti olisi varaa ja miehet sitten siihen suostuvat, jotta pikkurouva on tyytyväinen.
"Väitit että naiset vaan jotenkin ihmeellisesti roudaavat kamansa miehen kämpille. "
Mistä ihmeestä sen kämppään väkisin tunkeutumisen olet kehittänyt?
"Oletko tästä olennaisesti eri mieltä?"
En. Yksinhuoltajanaisilla ei tee mitään."Minä olen ottanut esiin sen, että suomalaiset naiset rahastavat. Mikä siinä on vaikeata ymmärtäää? Kun kerran miehen varallisuus on niin tärkeää parinvalinnassa ja suhteiden kestossa, niin jos naiset eivät siitä miehen pätäkästä mitenkään hyötyisi, niin varallisuus tuskin olisi naisille tärkeä kriteeri."
Väärin. Olet väittänyt, että Suomessa miehet ostavat suomilutkan. Näyttö tämän väitteen puolesta on täysin olematonta. Olet ainoastaan onnistunut osoittamaan, että paremman sosio-ekonomisen luokan suhteet kestävät pidempään - mikä taas on sinänsä melko kulttuuririippumaton ja yllättämätön tulos joka ei vielä todista siitä että Suomessa ostetaan naisia millään tavalla.
"Pointti oli, että naiset hyvin usein haluavat ja vaativat uudemman, isomman, kalliimman jne kuin mihin oikeasti olisi varaa ja miehet sitten siihen suostuvat, jotta pikkurouva on tyytyväinen."
Eli vähän niinkun ne miehet haluavat sen isomman, kalliimman, paremman ja hienomman auton ja kotiteatterin ja naiset suostuvat, jotta mies olisi tyytyväinen? Niinkö?
Ja muuten... Ihmiset eivät yleensä osta kalliimpaa asuntoa kun mihin olisi oikeasti varaa. Aika moni mieskin haluaa kuitenkin sen 4h keittiö sauna omakotitalon pk-seudulta. Juuri kukaan nainen ei halua kotiteatteria, aika moni mies haluaa hyvän ja ison asunnon.
"Mistä ihmeestä sen kämppään väkisin tunkeutumisen olet kehittänyt?"
Niinhän sinä sen asian tuolla esitit. Että nainen vaan - vastoin miehen tahtoa - tunkee tavaroineen miesten asuntoon, ja että näin käy vieläpä "aika usein".
"En. Yksinhuoltajanaisilla ei tee mitään."
Ymmärrätkö yksin- ja yhteishuoltajuuden eron? Ai et. Miten arvasinkin.
Ja jos sinun mielipiteesi on että yh-naisila ei tee mitään niin millä tapaa se on sinulta pois jos joku toinen haluaa ottaa itselleen yh-naisen ja tarjota myös tämän lapselle mahdollisuuden asua uusperheessä? Aika usein uusperhekuvioissa molemmilla on lapsia ex-liitosta. Ei siinä mitään ihmeellistä ole, jos on vaikka nelikymppisenä jo lisääntynyt ja eronnut. - A.Naali
"Ymmärrätkö, että yleensä työtöttömyys meinaa miehen tulotason reipasta laskua?"
Muttapa mutta, se on yleensä väliaikaista. Missään tiivistelmässä ei lue että väliaikainen taloudellinen vaikeus lisää merkittävästi erojen määrää.
"Miksi ne ovat pidempikestoisia? Älä viitsi jeesustella, etteikö raha ratkaisisi."
En väitä, etteikö taloudellisella vakaudella olisi väliä. Sinä sen sijaan väitit taas asiaa, jota et voinut väittää. Väitit, että tämä väitös todistaa, että köyhä mies ei voi saada naista. MISSÄÄN TAPAUKSESSA väitös ei todistanut tätä, vaan että alemman sosio-ekonomisen luokan miesten suhteet ovat lyhytkestoisempia."Väitit, että tämä väitös todistaa, että köyhä mies ei voi saada naista."
Sen olet taas keksinyt omassa päässäsi. Tunnut tykkäävän väittää minun väittävän kaikenlaista, mikä väittää vain omassa mielessäsi. - A.Naali
"Minä olen ottanut esiin sen, että suomalaiset naiset rahastavat. Mikä siinä on vaikeata ymmärtäää? Kun kerran miehen varallisuus on niin tärkeää parinvalinnassa ja suhteiden kestossa, niin jos naiset eivät siitä miehen pätäkästä mitenkään hyötyisi, niin varallisuus tuskin olisi naisille tärkeä kriteeri."
Väärin. Olet väittänyt, että Suomessa miehet ostavat suomilutkan. Näyttö tämän väitteen puolesta on täysin olematonta. Olet ainoastaan onnistunut osoittamaan, että paremman sosio-ekonomisen luokan suhteet kestävät pidempään - mikä taas on sinänsä melko kulttuuririippumaton ja yllättämätön tulos joka ei vielä todista siitä että Suomessa ostetaan naisia millään tavalla.
"Pointti oli, että naiset hyvin usein haluavat ja vaativat uudemman, isomman, kalliimman jne kuin mihin oikeasti olisi varaa ja miehet sitten siihen suostuvat, jotta pikkurouva on tyytyväinen."
Eli vähän niinkun ne miehet haluavat sen isomman, kalliimman, paremman ja hienomman auton ja kotiteatterin ja naiset suostuvat, jotta mies olisi tyytyväinen? Niinkö?
Ja muuten... Ihmiset eivät yleensä osta kalliimpaa asuntoa kun mihin olisi oikeasti varaa. Aika moni mieskin haluaa kuitenkin sen 4h keittiö sauna omakotitalon pk-seudulta. Juuri kukaan nainen ei halua kotiteatteria, aika moni mies haluaa hyvän ja ison asunnon.
"Mistä ihmeestä sen kämppään väkisin tunkeutumisen olet kehittänyt?"
Niinhän sinä sen asian tuolla esitit. Että nainen vaan - vastoin miehen tahtoa - tunkee tavaroineen miesten asuntoon, ja että näin käy vieläpä "aika usein".
"En. Yksinhuoltajanaisilla ei tee mitään."
Ymmärrätkö yksin- ja yhteishuoltajuuden eron? Ai et. Miten arvasinkin.
Ja jos sinun mielipiteesi on että yh-naisila ei tee mitään niin millä tapaa se on sinulta pois jos joku toinen haluaa ottaa itselleen yh-naisen ja tarjota myös tämän lapselle mahdollisuuden asua uusperheessä? Aika usein uusperhekuvioissa molemmilla on lapsia ex-liitosta. Ei siinä mitään ihmeellistä ole, jos on vaikka nelikymppisenä jo lisääntynyt ja eronnut."Väärin. Olet väittänyt, että Suomessa miehet ostavat suomilutkan. Näyttö tämän väitteen puolesta on täysin olematonta."
Niin kun ei ole kuittia esittää, vai?
"Niinhän sinä sen asian tuolla esitit."
Taas keksit omiasi.
"Eli vähän niinkun ne miehet haluavat sen isomman, kalliimman, paremman ja hienomman auton ja kotiteatterin ja naiset suostuvat, jotta mies olisi tyytyväinen? Niinkö?"
Suhde harvemmin kaatuu siihen, et ei oikein voi verrata.
"Juuri kukaan nainen ei halua kotiteatteria, aika moni mies haluaa hyvän ja ison asunnon."
Johan sitä on selitetty, että siksi, jotta eukko on tyytyväinen ja pillua irtoaa.
"Ja muuten... Ihmiset eivät yleensä osta kalliimpaa asuntoa kun mihin olisi oikeasti varaa."
Eikö? Laina-ajat kertoo ihan muuta.
"Ymmärrätkö yksin- ja yhteishuoltajuuden eron? Ai et. Miten arvasinkin."
Miten se tähän liittyy? Hyvä on, lisääntyneillä naisilla ei tee mitään.
"Millä tapaa se on sinulta pois jos joku toinen haluaa ottaa itselleen yh-naisen ja tarjota myös tämän lapselle mahdollisuuden asua uusperheessä?"
Ei mitenkään, kukin eläköön miten tykkää. - Ei voi...
A.Naali kirjoitti:
"Väitit, että tämä väitös todistaa, että köyhä mies ei voi saada naista."
Sen olet taas keksinyt omassa päässäsi. Tunnut tykkäävän väittää minun väittävän kaikenlaista, mikä väittää vain omassa mielessäsi."Mies saa rahalla, sitähän se tarkoittaa."
Tämähän tarkoittaa sitä, että mies saa rahalla, eikö niin? Eli että köyhä mies ei saa. Tämä väitös ei ainakaan todista tätä. - Ei voi olla...
A.Naali kirjoitti:
"Väärin. Olet väittänyt, että Suomessa miehet ostavat suomilutkan. Näyttö tämän väitteen puolesta on täysin olematonta."
Niin kun ei ole kuittia esittää, vai?
"Niinhän sinä sen asian tuolla esitit."
Taas keksit omiasi.
"Eli vähän niinkun ne miehet haluavat sen isomman, kalliimman, paremman ja hienomman auton ja kotiteatterin ja naiset suostuvat, jotta mies olisi tyytyväinen? Niinkö?"
Suhde harvemmin kaatuu siihen, et ei oikein voi verrata.
"Juuri kukaan nainen ei halua kotiteatteria, aika moni mies haluaa hyvän ja ison asunnon."
Johan sitä on selitetty, että siksi, jotta eukko on tyytyväinen ja pillua irtoaa.
"Ja muuten... Ihmiset eivät yleensä osta kalliimpaa asuntoa kun mihin olisi oikeasti varaa."
Eikö? Laina-ajat kertoo ihan muuta.
"Ymmärrätkö yksin- ja yhteishuoltajuuden eron? Ai et. Miten arvasinkin."
Miten se tähän liittyy? Hyvä on, lisääntyneillä naisilla ei tee mitään.
"Millä tapaa se on sinulta pois jos joku toinen haluaa ottaa itselleen yh-naisen ja tarjota myös tämän lapselle mahdollisuuden asua uusperheessä?"
Ei mitenkään, kukin eläköön miten tykkää."Niin kun ei ole kuittia esittää, vai?"
Kun ei ole loogisia todisteita esittää.
""Niinhän sinä sen asian tuolla esitit."
Taas keksit omiasi."
Kelaa vaan viestiketjua taaksepäin...
"Suhde harvemmin kaatuu siihen, et ei oikein voi verrata."
Mainitsetko yhden suhteen, joka on kaatunut siihen että nainen ei saa juuri sellaista asuntoa kun haluaa? Useimmissa tuntemissani perheissä kun myös mies on esittänyt mielipiteensä asunnon ostosta eikä olla tosiaan menty sataprosenttisesti naisen tahdon mukaan.
"Johan sitä on selitetty, että siksi, jotta eukko on tyytyväinen ja pillua irtoaa."
Väärin. Moni mies haluaa omistusasunnon koska on fiksumpaa maksaa itselle kun vieraalle, ja moni mies myös haluaa asua mukavasti. En ole vielä tähän päivään mennessä tavannut miestä jonka käsitys mukavasta asumisesta on tunkea nelihenkinen perhe kaksioon Vuosaaressa.
"Eikö? Laina-ajat kertoo ihan muuta."
Miten niin? Laina-ajat ovat pitkiä, koska asunnot ylipäätään ovat kalliita eikä kukaan täysjärkinen käytä puolta palkastaan lainanlyhennyksiin. Asuntoon ei ole varaa, jos lainasta ei selviä, ei silloin jos laina-aika on yli 5v.
"Miten se tähän liittyy? Hyvä on, lisääntyneillä naisilla ei tee mitään."
Eli hylkäät siis naisystäväsi välittömästi kun hän on synnyttänyt? Oletpa hieno ihminen kyllä, ei voi muuta sanoa. - A.Naali
"Niin kun ei ole kuittia esittää, vai?"
Kun ei ole loogisia todisteita esittää.
""Niinhän sinä sen asian tuolla esitit."
Taas keksit omiasi."
Kelaa vaan viestiketjua taaksepäin...
"Suhde harvemmin kaatuu siihen, et ei oikein voi verrata."
Mainitsetko yhden suhteen, joka on kaatunut siihen että nainen ei saa juuri sellaista asuntoa kun haluaa? Useimmissa tuntemissani perheissä kun myös mies on esittänyt mielipiteensä asunnon ostosta eikä olla tosiaan menty sataprosenttisesti naisen tahdon mukaan.
"Johan sitä on selitetty, että siksi, jotta eukko on tyytyväinen ja pillua irtoaa."
Väärin. Moni mies haluaa omistusasunnon koska on fiksumpaa maksaa itselle kun vieraalle, ja moni mies myös haluaa asua mukavasti. En ole vielä tähän päivään mennessä tavannut miestä jonka käsitys mukavasta asumisesta on tunkea nelihenkinen perhe kaksioon Vuosaaressa.
"Eikö? Laina-ajat kertoo ihan muuta."
Miten niin? Laina-ajat ovat pitkiä, koska asunnot ylipäätään ovat kalliita eikä kukaan täysjärkinen käytä puolta palkastaan lainanlyhennyksiin. Asuntoon ei ole varaa, jos lainasta ei selviä, ei silloin jos laina-aika on yli 5v.
"Miten se tähän liittyy? Hyvä on, lisääntyneillä naisilla ei tee mitään."
Eli hylkäät siis naisystäväsi välittömästi kun hän on synnyttänyt? Oletpa hieno ihminen kyllä, ei voi muuta sanoa."Kelaa vaan viestiketjua taaksepäin..."
Sinun niin olisi syytä tehdä.
"Mainitsetko yhden suhteen, joka on kaatunut siihen että nainen ei saa juuri sellaista asuntoa kun haluaa?"
En ala tässä mitään nimiä pudottelemaan, typerää edes kysyä sellaista. Naisen loputon ahneus on pilannut suhteita vaikka kuinka paljon.
"Useimmissa tuntemissani perheissä kun myös mies on esittänyt mielipiteensä asunnon ostosta eikä olla tosiaan menty sataprosenttisesti naisen tahdon mukaan."
Oho, onko ihan uskaltanut suunsa avata?
"Väärin. Moni mies haluaa omistusasunnon koska on fiksumpaa maksaa itselle kun vieraalle, ja moni mies myös haluaa asua mukavasti."
Lisähyötyjä mahdollisesti. Myös mukavia vuokra-asuntoja on olemassa. Mutta se ei ole tässä tosiaankaan aiheena, vaan se, että yhteinen asunto (oli se sitten oma tai vuokra tai mikä lie) on naisen kanssa hommattava ja sen on useimmiten oltava sellainen kuin nainen haluaa, ja miehen on siihen lähdettävä mukaan jos haluaa olla keisarinnan ystävä.
"Asuntoon ei ole varaa, jos lainasta ei selviä, ei silloin jos laina-aika on yli 5v."
Minusta kaikki, mikä minkä joutuu ostamaan velaksi, tarkoittaa sitä, ettei oikeasti ole varaa.
"Eli hylkäät siis naisystäväsi välittömästi kun hän on synnyttänyt?"
Kyllä, sillä lapsi tuskin olisi minun. - A.Naali
Ei voi... kirjoitti:
"Mies saa rahalla, sitähän se tarkoittaa."
Tämähän tarkoittaa sitä, että mies saa rahalla, eikö niin? Eli että köyhä mies ei saa. Tämä väitös ei ainakaan todista tätä.Väitös todistaa sen, että naista köyhemmälle miehelle näytetään suhteessa ovea todennäköisemmin kuin varakkaammalle. Sehän on juuri sitä rahalla saamista.
- Ei voi olla...
A.Naali kirjoitti:
Väitös todistaa sen, että naista köyhemmälle miehelle näytetään suhteessa ovea todennäköisemmin kuin varakkaammalle. Sehän on juuri sitä rahalla saamista.
Se on korkeintaan rahalla pitämistä. Jos viitsisit lukea tuon tai minkään muun vastaavan tekstin ajatuksella läpi, huomaisit että pariskunnan ylipäätään korkeampi koulutus- ja tulotaso tekee liitosta kestävämmän. Eli kyseessä on koko perheen sosio-ekonominen asema, ei pelkästään miehen tulotaso.
- Ei voi olla...
A.Naali kirjoitti:
"Kelaa vaan viestiketjua taaksepäin..."
Sinun niin olisi syytä tehdä.
"Mainitsetko yhden suhteen, joka on kaatunut siihen että nainen ei saa juuri sellaista asuntoa kun haluaa?"
En ala tässä mitään nimiä pudottelemaan, typerää edes kysyä sellaista. Naisen loputon ahneus on pilannut suhteita vaikka kuinka paljon.
"Useimmissa tuntemissani perheissä kun myös mies on esittänyt mielipiteensä asunnon ostosta eikä olla tosiaan menty sataprosenttisesti naisen tahdon mukaan."
Oho, onko ihan uskaltanut suunsa avata?
"Väärin. Moni mies haluaa omistusasunnon koska on fiksumpaa maksaa itselle kun vieraalle, ja moni mies myös haluaa asua mukavasti."
Lisähyötyjä mahdollisesti. Myös mukavia vuokra-asuntoja on olemassa. Mutta se ei ole tässä tosiaankaan aiheena, vaan se, että yhteinen asunto (oli se sitten oma tai vuokra tai mikä lie) on naisen kanssa hommattava ja sen on useimmiten oltava sellainen kuin nainen haluaa, ja miehen on siihen lähdettävä mukaan jos haluaa olla keisarinnan ystävä.
"Asuntoon ei ole varaa, jos lainasta ei selviä, ei silloin jos laina-aika on yli 5v."
Minusta kaikki, mikä minkä joutuu ostamaan velaksi, tarkoittaa sitä, ettei oikeasti ole varaa.
"Eli hylkäät siis naisystäväsi välittömästi kun hän on synnyttänyt?"
Kyllä, sillä lapsi tuskin olisi minun."En ala tässä mitään nimiä pudottelemaan, typerää edes kysyä sellaista. Naisen loputon ahneus on pilannut suhteita vaikka kuinka paljon."
ei tipu. Tulee vain väite. Minäkin voin väittää, että Suomessa monet parit eroavat kun nainen ei anna miehen hankkia kotiteatteria.
"Oho, onko ihan uskaltanut suunsa avata?"
Kyllä näin normaaleissa perheissä menetellään, kun tehdään isompi investointi. Ei suinkaan niin, että nainen päättää millainen asunto hankitaan ja mistä ja mies maksaa. Itse asiassa missään normaalissa perheessä ei toimita, kuten sinä väität. Eli nainen päättää ja mies maksaa.
"Mutta se ei ole tässä tosiaankaan aiheena, vaan se, että yhteinen asunto (oli se sitten oma tai vuokra tai mikä lie) on naisen kanssa hommattava ja sen on useimmiten oltava sellainen kuin nainen haluaa, ja miehen on siihen lähdettävä mukaan jos haluaa olla keisarinnan ystävä."
Kyllä, useimmat naiset ja miehet myös haluavat asua kumppaninsa kanssa yhdessä. Useimmat myös haluavat, että luukku on omasta mielestä viihtyisä. Ja se koskee muuten miehiäkin. Kuten jo totesin, ei juuri missään normaalissa perheessä tai parisuhteessa päätös ole yksin toisen.
"Minusta kaikki, mikä minkä joutuu ostamaan velaksi, tarkoittaa sitä, ettei oikeasti ole varaa."
Täyttä paskaa. Laina otetaan, jotta ei joudu maksamaan vuokraa. Asumismeno on pakollinen kustannus, sen voi sitten itse päättää maksaako asuntoa itselle vai toiselle. Vuokra-asunto voi olla viihtyisä mutta se ei kerrytä omaa omaisuutta. - A.Naali
"En ala tässä mitään nimiä pudottelemaan, typerää edes kysyä sellaista. Naisen loputon ahneus on pilannut suhteita vaikka kuinka paljon."
ei tipu. Tulee vain väite. Minäkin voin väittää, että Suomessa monet parit eroavat kun nainen ei anna miehen hankkia kotiteatteria.
"Oho, onko ihan uskaltanut suunsa avata?"
Kyllä näin normaaleissa perheissä menetellään, kun tehdään isompi investointi. Ei suinkaan niin, että nainen päättää millainen asunto hankitaan ja mistä ja mies maksaa. Itse asiassa missään normaalissa perheessä ei toimita, kuten sinä väität. Eli nainen päättää ja mies maksaa.
"Mutta se ei ole tässä tosiaankaan aiheena, vaan se, että yhteinen asunto (oli se sitten oma tai vuokra tai mikä lie) on naisen kanssa hommattava ja sen on useimmiten oltava sellainen kuin nainen haluaa, ja miehen on siihen lähdettävä mukaan jos haluaa olla keisarinnan ystävä."
Kyllä, useimmat naiset ja miehet myös haluavat asua kumppaninsa kanssa yhdessä. Useimmat myös haluavat, että luukku on omasta mielestä viihtyisä. Ja se koskee muuten miehiäkin. Kuten jo totesin, ei juuri missään normaalissa perheessä tai parisuhteessa päätös ole yksin toisen.
"Minusta kaikki, mikä minkä joutuu ostamaan velaksi, tarkoittaa sitä, ettei oikeasti ole varaa."
Täyttä paskaa. Laina otetaan, jotta ei joudu maksamaan vuokraa. Asumismeno on pakollinen kustannus, sen voi sitten itse päättää maksaako asuntoa itselle vai toiselle. Vuokra-asunto voi olla viihtyisä mutta se ei kerrytä omaa omaisuutta."ei tipu. Tulee vain väite. Minäkin voin väittää, että Suomessa monet parit eroavat kun nainen ei anna miehen hankkia kotiteatteria."
Eikä täältä edelleenkään nimiä. Mene vaikka lähipubiin kuuntelemaan eronneiden miesten surullisia tarinoita. Ja monet parit eroavat tosiaan siitä syystä, että nainen ei anna miehen tehdä mitään. Viimeinen niitti voi olla mikä hyvänsä asia, just vaikka joku niin typerä juttu kuin kotiteatteri.
"Itse asiassa missään normaalissa perheessä ei toimita, kuten sinä väität. Eli nainen päättää ja mies maksaa."
Väitän niin edelleen.
"Täyttä paskaa. Laina otetaan, jotta ei joudu maksamaan vuokraa."
Sinä se jaksat joka välissä mainostaa sitä omistusasumista. Mahdatko olla alalla töissä? - Ei voi olla...
A.Naali kirjoitti:
"ei tipu. Tulee vain väite. Minäkin voin väittää, että Suomessa monet parit eroavat kun nainen ei anna miehen hankkia kotiteatteria."
Eikä täältä edelleenkään nimiä. Mene vaikka lähipubiin kuuntelemaan eronneiden miesten surullisia tarinoita. Ja monet parit eroavat tosiaan siitä syystä, että nainen ei anna miehen tehdä mitään. Viimeinen niitti voi olla mikä hyvänsä asia, just vaikka joku niin typerä juttu kuin kotiteatteri.
"Itse asiassa missään normaalissa perheessä ei toimita, kuten sinä väität. Eli nainen päättää ja mies maksaa."
Väitän niin edelleen.
"Täyttä paskaa. Laina otetaan, jotta ei joudu maksamaan vuokraa."
Sinä se jaksat joka välissä mainostaa sitä omistusasumista. Mahdatko olla alalla töissä?"Eikä täältä edelleenkään nimiä. Mene vaikka lähipubiin kuuntelemaan eronneiden miesten surullisia tarinoita."
En ole pyytänyt nimiä. Olen pyytänyt jotain evidenssiä sen suhteen, että olisi hyvinkin tavallista että nainen eroaa koska ei saa 4h k s p Katajanokalta. Onko sinulla tällaista evidenssiä?
"Ja monet parit eroavat tosiaan siitä syystä, että nainen ei anna miehen tehdä mitään. Viimeinen niitti voi olla mikä hyvänsä asia, just vaikka joku niin typerä juttu kuin kotiteatteri."
Väestöliiton tutkimuksen mukaan yleisimmät eron syyt ovat
1. Uskottomuus
2. Päihteet
3. Läheisyyden ja rakkauden puute
4. Erilaiset elämänarvot ja -tavoitteet
5. Erilleen kasvaminen
6. Fyysinen väkivalta
7. Kommunikaatiovaikeudet
8. Henkinen väkivalta
9. Työhön liittyvät syyt
10. Seksielämän ongelmat
"en saanut kotiteatteria tai autoa" ei näy missään.
"Väitän niin edelleen."
Voisitko perustella väitten? Väitteesi on onneton, koska sille ei ole faktatukea.
"Sinä se jaksat joka välissä mainostaa sitä omistusasumista. Mahdatko olla alalla töissä?"
No siitähän tämä lähti, kun väitit että nainen OSTETAAN asunnolla jonka mies maksaa täysin. Tämähän ei pidä paikkansa, kun useimmilla miehilläkin on sen verran laskutaitoa että ymmärtävät että vuokra-asuminen se vasta kallista onkin. - A.Naali
"Eikä täältä edelleenkään nimiä. Mene vaikka lähipubiin kuuntelemaan eronneiden miesten surullisia tarinoita."
En ole pyytänyt nimiä. Olen pyytänyt jotain evidenssiä sen suhteen, että olisi hyvinkin tavallista että nainen eroaa koska ei saa 4h k s p Katajanokalta. Onko sinulla tällaista evidenssiä?
"Ja monet parit eroavat tosiaan siitä syystä, että nainen ei anna miehen tehdä mitään. Viimeinen niitti voi olla mikä hyvänsä asia, just vaikka joku niin typerä juttu kuin kotiteatteri."
1. Uskottomuus
2. Päihteet
5. Erilleen kasvaminen
6. Fyysinen väkivalta
8. Henkinen väkivalta
9. Työhön liittyvät syyt
10. Seksielämän ongelmat
"Väitän niin edelleen."
Voisitko perustella väitten? Väitteesi on onneton, koska sille ei ole faktatukea.
"Sinä se jaksat joka välissä mainostaa sitä omistusasumista. Mahdatko olla alalla töissä?"
No siitähän tämä lähti, kun väitit että nainen OSTETAAN asunnolla jonka mies maksaa täysin. Tämähän ei pidä paikkansa, kun useimmilla miehilläkin on sen verran laskutaitoa että ymmärtävät että vuokra-asuminen se vasta kallista onkin."Olen pyytänyt jotain evidenssiä sen suhteen, että olisi hyvinkin tavallista että nainen eroaa koska ei saa 4h k s p Katajanokalta. Onko sinulla tällaista evidenssiä?"
Tuossahan oli väikkäri miehen tulotason vaikutuksesta avioeroihin. Osaatko soveltaa lukemaasi?
"Väestöliiton tutkimuksen mukaan yleisimmät eron syyt ovat..."
Entä mitä mahtaa olla noiden syiden taustalla? Mikä aiheuttaa ja mistä johtuvat? Nuo ovat tuollaista liirumlaarumia vain.
"Voisitko perustella väitteen? Väitteesi on onneton, koska sille ei ole faktatukea."
Että miehet ovat Suomessa naisten tossun allako? Riittää kun katselee ympärilleen.
"No siitähän tämä lähti, kun väitit että nainen OSTETAAN asunnolla jonka mies maksaa täysin. Tämähän ei pidä paikkansa, kun useimmilla miehilläkin on sen verran laskutaitoa että ymmärtävät että vuokra-asuminen se vasta kallista onkin."
Eikä se nyt mene kaaliin, että kyse ei ole vuokra vs omistusasumisen järkevyydestä, vaan siitä, että miehen on tarjottava (vaikka sitten tasan puoliksi maksaen) naiselle sen tasoinen ja hintainen luukku kuin nainen haluaa, vaikka mies itse voisi monesti panna vaikka pahvilaatikossa, lainatakseni jostain keskustelusta tuttua ilmaisua. Ja jos mies ei pysty tai halua maksaa (oli se asunto tai mikä hyvänsä naisen haluama asia), niin äijä menee aika nopeasti vaihtoon. Naisen ostamistahan se on. - A.Naali
Se on korkeintaan rahalla pitämistä. Jos viitsisit lukea tuon tai minkään muun vastaavan tekstin ajatuksella läpi, huomaisit että pariskunnan ylipäätään korkeampi koulutus- ja tulotaso tekee liitosta kestävämmän. Eli kyseessä on koko perheen sosio-ekonominen asema, ei pelkästään miehen tulotaso.
"Se on korkeintaan rahalla pitämistä."
Yhtä lailla sitä vaaditaan jo suhteeseen pääsemiseen.
"Pariskunnan ylipäätään korkeampi koulutus- ja tulotaso tekee liitosta kestävämmän."
Jep, miehen raha ja status. - AnTi-iDiOt
A.Naali kirjoitti:
"Olen pyytänyt jotain evidenssiä sen suhteen, että olisi hyvinkin tavallista että nainen eroaa koska ei saa 4h k s p Katajanokalta. Onko sinulla tällaista evidenssiä?"
Tuossahan oli väikkäri miehen tulotason vaikutuksesta avioeroihin. Osaatko soveltaa lukemaasi?
Entä mitä mahtaa olla noiden syiden taustalla? Mikä aiheuttaa ja mistä johtuvat? Nuo ovat tuollaista liirumlaarumia vain.
"Voisitko perustella väitteen? Väitteesi on onneton, koska sille ei ole faktatukea."
Että miehet ovat Suomessa naisten tossun allako? Riittää kun katselee ympärilleen.
"No siitähän tämä lähti, kun väitit että nainen OSTETAAN asunnolla jonka mies maksaa täysin. Tämähän ei pidä paikkansa, kun useimmilla miehilläkin on sen verran laskutaitoa että ymmärtävät että vuokra-asuminen se vasta kallista onkin."
Eikä se nyt mene kaaliin, että kyse ei ole vuokra vs omistusasumisen järkevyydestä, vaan siitä, että miehen on tarjottava (vaikka sitten tasan puoliksi maksaen) naiselle sen tasoinen ja hintainen luukku kuin nainen haluaa, vaikka mies itse voisi monesti panna vaikka pahvilaatikossa, lainatakseni jostain keskustelusta tuttua ilmaisua. Ja jos mies ei pysty tai halua maksaa (oli se asunto tai mikä hyvänsä naisen haluama asia), niin äijä menee aika nopeasti vaihtoon. Naisen ostamistahan se on.Eli miehet eivät ole mukavuudenhaluisia? Joopa joo..Sinulla ei ole toimivasta parisuhteesta mitään omakohtaista kokemusta etkä ymmärrä miten kaksi toisiaan rakastavaa ihmistä toimii parisuhteessa joten sinuna olisin hiljaa. Mua on säälittävät ja typerät äijät koittaneet rahalla ostaa kun ei mitään muuta valttikorttia ole ollut käyttää enkä ole tarttunut tilaisuuteen. Tienaan itse omat rahani,samoin mieheni. Viimeksi taisi mennä niin että kun oltiin yhdessä ostoksilla niin mä ostin uusia tarvikkeita harrastukseeni liittyen omilla rahoillani ja mies osti jotain tietokonesälää omillaan. Ja näin me yleensä menetellään.
Jos mies on niin idiootti että kuvittelee pelkällä rahalla saavansa naisen niin taitaa pääkopassa pelkkä humina käydä. - A.Naali
AnTi-iDiOt kirjoitti:
Eli miehet eivät ole mukavuudenhaluisia? Joopa joo..Sinulla ei ole toimivasta parisuhteesta mitään omakohtaista kokemusta etkä ymmärrä miten kaksi toisiaan rakastavaa ihmistä toimii parisuhteessa joten sinuna olisin hiljaa. Mua on säälittävät ja typerät äijät koittaneet rahalla ostaa kun ei mitään muuta valttikorttia ole ollut käyttää enkä ole tarttunut tilaisuuteen. Tienaan itse omat rahani,samoin mieheni. Viimeksi taisi mennä niin että kun oltiin yhdessä ostoksilla niin mä ostin uusia tarvikkeita harrastukseeni liittyen omilla rahoillani ja mies osti jotain tietokonesälää omillaan. Ja näin me yleensä menetellään.
Jos mies on niin idiootti että kuvittelee pelkällä rahalla saavansa naisen niin taitaa pääkopassa pelkkä humina käydä.Sehän on vain hienoa, jos on postitiivisia poikkeuksia kuten sinä kerrot olevasi.
- 17
A.Naali kirjoitti:
"Pariskunnan ylipäätään korkeampi koulutus- ja tulotaso tekee liitosta kestävämmän."
Jep, miehen raha ja status.Olen kanssasi samaa mieltä, että vain mies on noin tyhmä että antaa viettinsä mennä järjen edelle :)
- 19
A.Naali kirjoitti:
Lähde, kiitos."
Väitöksen mukaan puolisoiden sosioekonominen asema vaikuttaa siihen, miten suurella todennäköisyydellä heidän avioliittonsa päättyy eroon. Vaimon korkea tulotaso lisäsi eroriskiä miehen kaikilla tulotasoilla mutta erityisen voimakkaasti silloin, kun miehen tulotaso oli alhainen.Miehellä surkastuu munat jos nainen tienaa enemmän. Jos mies vielä jää työttömäksi, niin mitä tekee mies? Ottaako itseään ryhdikkäästi niskasta kiinni ja ottaa vastuun kotitöistä ja lapsista? Ei, vaan pullon kaulasta ottaa kiinni ja ryhtyy ruikuttamaan surkeaa osaansa. Näin se kuule menee tilastojen takana.
- 17
A.Naali kirjoitti:
Olen kyllä tutustunut naisiin aivan oikeassa elämässä. Sen pohjalta syntynyt kuva on hyvin negatiivinen, ainakin suomalaisten osalta. Muualla maailmassa on kyllä reiluja ja mukavia naisia paljonkin."Muualla maailmassa on kyllä reiluja ja mukavia naisia paljonkin."
Etenkin thaimaalaiset ja venäläiset naiset on sellaisia reiluja ja mukavia, jotka ei yhtään välitä miehen rahoista. - 5
A.Naali kirjoitti:
Sehän on vain hienoa, jos on postitiivisia poikkeuksia kuten sinä kerrot olevasi.
Kyllä edellinen oli poikkeus.
Me kaikki muut tiedämme että te miehet olette täysin munistanne vietäviä olevia typeryksiä, kuten olet meille kertonutkin :) - ------------
AnTi-iDiOt kirjoitti:
Te kaksi pelleä tulette olemaan loppuelämänne yksin tuolla asenteella joten miksette naisi vaikka toisianne? Samanlaiset arvot tuntuu molemmilta löytyvän niin luulisi parisuhteen olevan yhtä juhlaa ja ymmärrystä.."Te kaksi pelleä tulette olemaan loppuelämänne yksin tuolla asenteella joten miksette naisi vaikka toisianne?"
Sieltä se tuli. Ei siihen paljoa vaadittu. :) - -----------
AnTi-iDiOt kirjoitti:
Jätkäni saa huonommin rahaa kuin minä tällä hetkellä ja minä olen auttanutkin häntä rahallisesti joten pidäpä jo pääsi kiinni. En etsi itselleni elättäjää vaan elämänkumppania ja löysin sellaisen. En ole poikaystäväni rahoista kiinnostunut. Myös keväisen Lontoon matkamme maksoimme PUOLIKSI.
Ja mutkilla tarkoitin enemmän henkisiä ongelmia,kuten vaikkapa pahaa mieltä ja on mukavaa kun tiedän että hän tukee minua. Sinä et tiedä toimivista parisuhteista yhtään mitään joten sinuna pitäisin turpani kiinni. Olet katkera ja kerrassaan oksettava ihminen sisäisesti,et tule koskaan saamaan naista itsellesi. Et vaikka maksaisit siitä."Ja mutkilla tarkoitin enemmän henkisiä ongelmia,kuten vaikkapa pahaa mieltä ja on mukavaa kun tiedän että hän tukee minua."
Siis miehen kuuluu aina tukea sinua oli se sitten kuukautisten aiheutta kiukuttelu tai oikea ongelma mutta jos mies joskus pyytää sinun tukeasi, sinua alkaa ahdistaa koska tosimies ei itke/valita? - 30
------------ kirjoitti:
"Te kaksi pelleä tulette olemaan loppuelämänne yksin tuolla asenteella joten miksette naisi vaikka toisianne?"
Sieltä se tuli. Ei siihen paljoa vaadittu. :)Mutta sehän on ihan varteenotettava vaihtoehto teille :)
- ---------
A.Naali kirjoitti:
"Selitähän tätä "suomalainen nainen ostetaan" matematiikkaa syvällisemmin, kiitos."
Yksinhuoltajat ovat oma lukunsa. Usein niissäkin tapauksessa kämppä ostetaan "puoliksi", vaikka siellä sitten asuu myös naisen kakarat edellisestä suhteesta. Ei puhettakaan, että nainen maksaisi vaikka saamistaan elatusmaksuista korvausta (vuokraa) miehelle näistä "alivuokralaisista."joka on vasta hieman päälle 20-vuotias. Hän seurustelee itseään muutaman vuoden vanhemman miehen kanssa joka osti omakotitalon. Nainen pääsi muuttamaan valmiiseen kotiin ilman että maksoi talosta penniäkään.
- --------
30 kirjoitti:
Mutta sehän on ihan varteenotettava vaihtoehto teille :)
että te naiset ette koskaan pärjää miehille näissä keskusteluissa, joka kerta käy ilmi että olette väärässä. :)
- Ei voi olla...
A.Naali kirjoitti:
"Olen pyytänyt jotain evidenssiä sen suhteen, että olisi hyvinkin tavallista että nainen eroaa koska ei saa 4h k s p Katajanokalta. Onko sinulla tällaista evidenssiä?"
Eikä se nyt mene kaaliin, että kyse ei ole vuokra vs omistusasumisen järkevyydestä, vaan siitä, että miehen on tarjottava (vaikka sitten tasan puoliksi maksaen) naiselle sen tasoinen ja hintainen luukku kuin nainen haluaa, vaikka mies itse voisi monesti panna vaikka pahvilaatikossa, lainatakseni jostain keskustelusta tuttua ilmaisua. Ja jos mies ei pysty tai halua maksaa (oli se asunto tai mikä hyvänsä naisen haluama asia), niin äijä menee aika nopeasti vaihtoon. Naisen ostamistahan se on.""Olen pyytänyt jotain evidenssiä sen suhteen, että olisi hyvinkin tavallista että nainen eroaa koska ei saa 4h k s p Katajanokalta. Onko sinulla tällaista evidenssiä?"
Tuossahan oli väikkäri miehen tulotason vaikutuksesta avioeroihin. Osaatko soveltaa lukemaasi?"
Väitöskirjassa havaittiin ylipäätään sosioekonomisen aseman vaikutus eroihin. Tähän voi olla paljonkin muita syitä kun se, että nainen haluaa rahaa. Etenkään kun EROJEN syy ei toisten selvitysten mukaan ole raha. Voisiko ehkä olla, että miehen heikkoon tulotasoon liittyisi keskimäärin negatiiviseksi koettuja ominaisuuksia, jotka tekevät eron todennäköisemmäksi?
"Entä mitä mahtaa olla noiden syiden taustalla? Mikä aiheuttaa ja mistä johtuvat? Nuo ovat tuollaista liirumlaarumia vain."
Otatko valikoivasti taas vaihteeksi evidenssiä vain oman näkemyksesi puolesta? :D
"Että miehet ovat Suomessa naisten tossun allako? Riittää kun katselee ympärilleen."
Tämä ei pidä paikkansa.
"Eikä se nyt mene kaaliin, että kyse ei ole vuokra vs omistusasumisen järkevyydestä, vaan siitä, että miehen on tarjottava (vaikka sitten tasan puoliksi maksaen) naiselle sen tasoinen ja hintainen luukku kuin nainen haluaa, vaikka mies itse voisi monesti panna vaikka pahvilaatikossa, lainatakseni jostain keskustelusta tuttua ilmaisua. Ja jos mies ei pysty tai halua maksaa (oli se asunto tai mikä hyvänsä naisen haluama asia), niin äijä menee aika nopeasti vaihtoon. Naisen ostamistahan se on."
Et esitä tälle mitään tukea, vaan tyhjää inttämistä. Sinä olet PÄÄTTÄNYT, että asia on näin ja sivuutat kaikki vastaanpuhuvat faktat. - 35
-------- kirjoitti:
että te naiset ette koskaan pärjää miehille näissä keskusteluissa, joka kerta käy ilmi että olette väärässä. :)
Ja sinullakin on pää sitä varten ettei henkselit mene sekaisin.
- ----------
"Eikä täältä edelleenkään nimiä. Mene vaikka lähipubiin kuuntelemaan eronneiden miesten surullisia tarinoita."
1. Uskottomuus
2. Päihteet
5. Erilleen kasvaminen
6. Fyysinen väkivalta
8. Henkinen väkivalta
9. Työhön liittyvät syyt
10. Seksielämän ongelmat
"Väitän niin edelleen."
No siitähän tämä lähti, kun väitit että nainen OSTETAAN asunnolla jonka mies maksaa täysin. Tämähän ei pidä paikkansa, kun useimmilla miehilläkin on sen verran laskutaitoa että ymmärtävät että vuokra-asuminen se vasta kallista onkin."No siitähän tämä lähti, kun väitit että nainen OSTETAAN asunnolla jonka mies maksaa täysin. Tämähän ei pidä paikkansa, kun useimmilla miehilläkin on sen verran laskutaitoa että ymmärtävät että vuokra-asuminen se vasta kallista onkin."
Kuten toinen kirjoittaja jo sanoikin, eikö se saatana mene kaaliin että nyt ei väitelty siitä kumpi on kannattavampaa vuokra- vai omistusasuminen. - Ei voi olla...
A.Naali kirjoitti:
Jep, miehen raha ja status."Yhtä lailla sitä vaaditaan jo suhteeseen pääsemiseen."
Sinä olet väittänyt, että tämä väitöskirja todistaa, että miehen pitää olla rikas että pääsee suhteeseen. Eikö näin nyt olekaan? Mistä väitöskirjasta tämä kohta löytyy?
"Jep, miehen raha ja status."
Ei pelkästään miehen status. Myös naisen. Tiivistelmästä suoraan:
"Marika Jalovaaran väestötieteen väitöstutkimus osoittaa, että eroriski on pieni, jos molemmat puolisot käyvät töissä kodin ulkopuolella tai vaimo tekee kotitaloustyötä miehen ollessa palkkatyössä. Riskiä pienentää myös puolisoiden korkea koulutusaste."
Molemmat heijastavat myös naisen korkeaa sosioekonomista asemaa. - --------
35 kirjoitti:
Ja sinullakin on pää sitä varten ettei henkselit mene sekaisin.
kiukkuisemmalta kuin väittelyssä nolattu nainen. :D
- Ei voi olla...
--------- kirjoitti:
joka on vasta hieman päälle 20-vuotias. Hän seurustelee itseään muutaman vuoden vanhemman miehen kanssa joka osti omakotitalon. Nainen pääsi muuttamaan valmiiseen kotiin ilman että maksoi talosta penniäkään.
Tiedän minäkin yhden ikuisuusopiskelijamiehen joka tuosta vaan muutti tyttöystävänsä omistusasuntoon loisimaan.
Ai kauhee, yleistetäänkö ihan yksittäistapausten perusteella? - 30
"Yhtä lailla sitä vaaditaan jo suhteeseen pääsemiseen."
Sinä olet väittänyt, että tämä väitöskirja todistaa, että miehen pitää olla rikas että pääsee suhteeseen. Eikö näin nyt olekaan? Mistä väitöskirjasta tämä kohta löytyy?
"Marika Jalovaaran väestötieteen väitöstutkimus osoittaa, että eroriski on pieni, jos molemmat puolisot käyvät töissä kodin ulkopuolella tai vaimo tekee kotitaloustyötä miehen ollessa palkkatyössä. Riskiä pienentää myös puolisoiden korkea koulutusaste."
Molemmat heijastavat myös naisen korkeaa sosioekonomista asemaa.Missä on se statusraamattu, jossa luetellaan mikä status on toista statusta korkeampi?
- 19
-------- kirjoitti:
kiukkuisemmalta kuin väittelyssä nolattu nainen. :D
Missä ihmeen väittelyssä? Eihän sun juttus kelpaa edes uutisten loppukevennykseksi, koitas vähän tsempata.
- 6
Tiedän minäkin yhden ikuisuusopiskelijamiehen joka tuosta vaan muutti tyttöystävänsä omistusasuntoon loisimaan.
Ai kauhee, yleistetäänkö ihan yksittäistapausten perusteella?Minäpä tiedän yhden uuniperunan, joka menee kohta mun suuhun. Tiedoksi sitten vaan, etten tarkota, että kaikkien maailmojen uuniperunoilla on oikeus mennä mun suuhun.
- A.Naali
"Yhtä lailla sitä vaaditaan jo suhteeseen pääsemiseen."
Molemmat heijastavat myös naisen korkeaa sosioekonomista asemaa.Arvasin, että tartut tuohon. Ei väitöskirja niin väitäkään, vaan minä. Ja kyllä, suhteeseen voi päästä köyhäkin, mutta rahan sijaan on oltava jotain muuta statusta, oltava "vaarallisen oloinen jännittävä renttu" tms. Siitä aiheesta on netti täynnä keskusteluja.
"Molemmat heijastavat myös naisen korkeaa sosioekonomista asemaa."
Onko kotirouvuus naiselle korkea sosiekonominen asema? Samalla väitös toteaa, että vaimon korkea tulotaso lisäsi eroriskiä miehen kaikilla tulotasoilla, että se on vähän ristiriidassa. - A.Naali
""Olen pyytänyt jotain evidenssiä sen suhteen, että olisi hyvinkin tavallista että nainen eroaa koska ei saa 4h k s p Katajanokalta. Onko sinulla tällaista evidenssiä?"
Tuossahan oli väikkäri miehen tulotason vaikutuksesta avioeroihin. Osaatko soveltaa lukemaasi?"
Väitöskirjassa havaittiin ylipäätään sosioekonomisen aseman vaikutus eroihin. Tähän voi olla paljonkin muita syitä kun se, että nainen haluaa rahaa. Etenkään kun EROJEN syy ei toisten selvitysten mukaan ole raha. Voisiko ehkä olla, että miehen heikkoon tulotasoon liittyisi keskimäärin negatiiviseksi koettuja ominaisuuksia, jotka tekevät eron todennäköisemmäksi?
"Entä mitä mahtaa olla noiden syiden taustalla? Mikä aiheuttaa ja mistä johtuvat? Nuo ovat tuollaista liirumlaarumia vain."
Otatko valikoivasti taas vaihteeksi evidenssiä vain oman näkemyksesi puolesta? :D
"Että miehet ovat Suomessa naisten tossun allako? Riittää kun katselee ympärilleen."
Tämä ei pidä paikkansa.
"Eikä se nyt mene kaaliin, että kyse ei ole vuokra vs omistusasumisen järkevyydestä, vaan siitä, että miehen on tarjottava (vaikka sitten tasan puoliksi maksaen) naiselle sen tasoinen ja hintainen luukku kuin nainen haluaa, vaikka mies itse voisi monesti panna vaikka pahvilaatikossa, lainatakseni jostain keskustelusta tuttua ilmaisua. Ja jos mies ei pysty tai halua maksaa (oli se asunto tai mikä hyvänsä naisen haluama asia), niin äijä menee aika nopeasti vaihtoon. Naisen ostamistahan se on."
Et esitä tälle mitään tukea, vaan tyhjää inttämistä. Sinä olet PÄÄTTÄNYT, että asia on näin ja sivuutat kaikki vastaanpuhuvat faktat."Etenkään kun EROJEN syy ei toisten selvitysten mukaan ole raha. V
Voisiko asiaan vaikuttaa kysymyksen asettelu? Annetaan lista syitä ja valitse niistä? Ja sanovatko naiset suoraan, että "jätin äijäni, koska löysin rikkaamman." Eivät. Kyllä siihen keksitään joku muu syy. Ja varmasti erojen syinä on muitakin asioita raha (naisten kokonaisvaltainen pahuus?). Mutta kliseet kuten "erilaiset elämänarvot ja -tavoitteet" ja "erilleen kasvaminen" ovat sellaisia fraaseja, että niitä voi käyttää joka ainoassa avioerossa, oli oikea syy eroon mikä tahansa.
"Voisiko ehkä olla, että miehen heikkoon tulotasoon liittyisi keskimäärin negatiiviseksi koettuja ominaisuuksia, jotka tekevät eron todennäköisemmäksi?"
En usko siihen. Negatiivisia ominaisuuksia löytyy kaikkien tuloluokkien ihmisistä. Veikkaan, että ilmiö on sama, kuinka vanha ja ruma papparainen näyttää nuorista naisista seksikkäältä, jos sattuu olemaan öljymiljardööri. Varakkaalta mieheltä naiset sietävät huonoja ominaisuuksia paremmin.
"Että miehet ovat Suomessa naisten tossun allako? Riittää kun katselee ympärilleen. Tämä ei pidä paikkansa."
Mainostan sinulle taas Laasasen blogia. Sieltä löytyy evidenssiä miesten tasa-arvo-ongelmista. Päivän aiheena naisvaltaisten alojen pienet palkat.
http://henrylaasanen.blogit.uusisuomi.fi/
"Otatko valikoivasti taas vaihteeksi evidenssiä vain oman näkemyksesi puolesta? :D "
Voi olla.
"Et esitä tälle mitään tukea, vaan tyhjää inttämistä. Sinä olet PÄÄTTÄNYT, että asia on näin ja sivuutat kaikki vastaanpuhuvat faktat."
No et sinäkään ole muuta tehnyt, missäs ne sinun faktasi ovat? - Ei voi olla...
A.Naali kirjoitti:
Arvasin, että tartut tuohon. Ei väitöskirja niin väitäkään, vaan minä. Ja kyllä, suhteeseen voi päästä köyhäkin, mutta rahan sijaan on oltava jotain muuta statusta, oltava "vaarallisen oloinen jännittävä renttu" tms. Siitä aiheesta on netti täynnä keskusteluja.
"Molemmat heijastavat myös naisen korkeaa sosioekonomista asemaa."
Onko kotirouvuus naiselle korkea sosiekonominen asema? Samalla väitös toteaa, että vaimon korkea tulotaso lisäsi eroriskiä miehen kaikilla tulotasoilla, että se on vähän ristiriidassa.että väitöskirja todistaa väitteesi. Otit sen todisteena esiin. Ja kuule netissä on paljon keskusteluja vaikka mistä.
Eli nyt siis lässytät, että nainen ostetaan mutta yhtäkkiä suhteeseen kelpaakin jo köyhä mies? Ole edes looginen.
"Onko kotirouvuus naiselle korkea sosiekonominen asema?"
Koulutus ja naisen työssäkäynti ovat. Miten taas unohdit KAKSI asiaa ja otit esiin YHDEN näkökulmaasi tukevan asian? Uskomatonta. :D
Mutta kyllä, kotirouvuus heijastaa perheen korkeaa sosioekonomista asemaa. Silloin puolison pitää olla varakas. Ei ole mitään evidenssiä sen puolesta, että korkeassa sosioekonomisessa asemassa olevat varakkaat miehet suosisivat parisuhteeseen erityisesti Vuosaaren pubiruusuja.
"Samalla väitös toteaa, että vaimon korkea tulotaso lisäsi eroriskiä miehen kaikilla tulotasoilla, että se on vähän ristiriidassa."
Lainataan väikkäriä:
"Esimerkiksi miehen ja vaimon korkea koulutusaste, toimihenkilöammatti, työssäkäynti (etenkin verrattuna työttömyyteen) sekä omistusasunnossa asuminen liittyivät pienentyneeseen avioeroriskiin. Vaimon sosioekonomisen aseman yhteys avioeroriskiin oli paljolti samanlainen kuin miehen aseman yhteys. Huomattavin poikkeus tähän oli, että vaimon suuret tulot lisäsivät avioeroriskiä, vaikka miehen suurilla tuloilla oli päinvastainen vaikutus."
Huomaatko, molempien korkea sosioekonominen asema vähentää avioriskiä. Vain vaimon suuret tulot lisäävät riskiä. Sosioekonominen asema ei määrity pelkästään palkkakuitin perusteella.
Väitöskirjan tekijä myös toteaa, että riski kasvaa etenkin kun mies on pienituloinen ja että suurituloisia naisia on hyvin vähän. - Ei voi olla...
A.Naali kirjoitti:
"Etenkään kun EROJEN syy ei toisten selvitysten mukaan ole raha. V
Voisiko asiaan vaikuttaa kysymyksen asettelu? Annetaan lista syitä ja valitse niistä? Ja sanovatko naiset suoraan, että "jätin äijäni, koska löysin rikkaamman." Eivät. Kyllä siihen keksitään joku muu syy. Ja varmasti erojen syinä on muitakin asioita raha (naisten kokonaisvaltainen pahuus?). Mutta kliseet kuten "erilaiset elämänarvot ja -tavoitteet" ja "erilleen kasvaminen" ovat sellaisia fraaseja, että niitä voi käyttää joka ainoassa avioerossa, oli oikea syy eroon mikä tahansa.
"Voisiko ehkä olla, että miehen heikkoon tulotasoon liittyisi keskimäärin negatiiviseksi koettuja ominaisuuksia, jotka tekevät eron todennäköisemmäksi?"
En usko siihen. Negatiivisia ominaisuuksia löytyy kaikkien tuloluokkien ihmisistä. Veikkaan, että ilmiö on sama, kuinka vanha ja ruma papparainen näyttää nuorista naisista seksikkäältä, jos sattuu olemaan öljymiljardööri. Varakkaalta mieheltä naiset sietävät huonoja ominaisuuksia paremmin.
"Että miehet ovat Suomessa naisten tossun allako? Riittää kun katselee ympärilleen. Tämä ei pidä paikkansa."
Mainostan sinulle taas Laasasen blogia. Sieltä löytyy evidenssiä miesten tasa-arvo-ongelmista. Päivän aiheena naisvaltaisten alojen pienet palkat.
http://henrylaasanen.blogit.uusisuomi.fi/
"Otatko valikoivasti taas vaihteeksi evidenssiä vain oman näkemyksesi puolesta? :D "
Voi olla.
"Et esitä tälle mitään tukea, vaan tyhjää inttämistä. Sinä olet PÄÄTTÄNYT, että asia on näin ja sivuutat kaikki vastaanpuhuvat faktat."
No et sinäkään ole muuta tehnyt, missäs ne sinun faktasi ovat?"Voisiko asiaan vaikuttaa kysymyksen asettelu? Annetaan lista syitä ja valitse niistä? Ja sanovatko naiset suoraan, että "jätin äijäni, koska löysin rikkaamman." Eivät. Kyllä siihen keksitään joku muu syy. Ja varmasti erojen syinä on muitakin asioita raha (naisten kokonaisvaltainen pahuus?). Mutta kliseet kuten "erilaiset elämänarvot ja -tavoitteet" ja "erilleen kasvaminen" ovat sellaisia fraaseja, että niitä voi käyttää joka ainoassa avioerossa, oli oikea syy eroon mikä tahansa."
Kyllä, naisten kokonaisvaltainen pahuus on syynä kaikkeen ja aamen.
"En usko siihen."
Ai sinä et usko siihen? Uskot naisen kokonaisvaltaiseen pahuuteen. :D
"Mainostan sinulle taas Laasasen blogia. Sieltä löytyy evidenssiä miesten tasa-arvo-ongelmista."
Laasasen blogissako todistetaan, että miehet ovat parisuhteessa naisen mielivallan alla? Noin niinkun keskimäärin? Missähän siellä? :D
"No et sinäkään ole muuta tehnyt, missäs ne sinun faktasi ovat?"
Sinullahan se tehtävä on todistaa väite siitä että "suomilutkat ostetaan". Minä en ole esittänyt väitettä, olen esittänyt toki jonkun verran sitä horjuttavia todisteita. - A.Naali
että väitöskirja todistaa väitteesi. Otit sen todisteena esiin. Ja kuule netissä on paljon keskusteluja vaikka mistä.
Eli nyt siis lässytät, että nainen ostetaan mutta yhtäkkiä suhteeseen kelpaakin jo köyhä mies? Ole edes looginen.
"Onko kotirouvuus naiselle korkea sosiekonominen asema?"
Koulutus ja naisen työssäkäynti ovat. Miten taas unohdit KAKSI asiaa ja otit esiin YHDEN näkökulmaasi tukevan asian? Uskomatonta. :D
Mutta kyllä, kotirouvuus heijastaa perheen korkeaa sosioekonomista asemaa. Silloin puolison pitää olla varakas. Ei ole mitään evidenssiä sen puolesta, että korkeassa sosioekonomisessa asemassa olevat varakkaat miehet suosisivat parisuhteeseen erityisesti Vuosaaren pubiruusuja.
"Samalla väitös toteaa, että vaimon korkea tulotaso lisäsi eroriskiä miehen kaikilla tulotasoilla, että se on vähän ristiriidassa."
Lainataan väikkäriä:
"Esimerkiksi miehen ja vaimon korkea koulutusaste, toimihenkilöammatti, työssäkäynti (etenkin verrattuna työttömyyteen) sekä omistusasunnossa asuminen liittyivät pienentyneeseen avioeroriskiin. Vaimon sosioekonomisen aseman yhteys avioeroriskiin oli paljolti samanlainen kuin miehen aseman yhteys. Huomattavin poikkeus tähän oli, että vaimon suuret tulot lisäsivät avioeroriskiä, vaikka miehen suurilla tuloilla oli päinvastainen vaikutus."
Huomaatko, molempien korkea sosioekonominen asema vähentää avioriskiä. Vain vaimon suuret tulot lisäävät riskiä. Sosioekonominen asema ei määrity pelkästään palkkakuitin perusteella.
Väitöskirjan tekijä myös toteaa, että riski kasvaa etenkin kun mies on pienituloinen ja että suurituloisia naisia on hyvin vähän.Alunperin väitöskirja tuli tähän keskusteluun todistamaan miehen työttömyyden vaikutuksesta avioeron todennäköisyyteen, ts kuinka miehen naista pienemmät tulot nostavat eron todennäköisyyttä.
"Eli nyt siis lässytät, että nainen ostetaan mutta yhtäkkiä suhteeseen kelpaakin jo köyhä mies? Ole edes looginen."
Muistaakseni mainitsen STATUKSEN ihan ekoissa kommenteissa.
"Koulutus ja naisen työssäkäynti ovat. Miten taas unohdit KAKSI asiaa ja otit esiin YHDEN näkökulmaasi tukevan asian? Uskomatonta. :D"
En minä mitään unohtanut, vaan tiedustelin, että onko myös kotirouvuus naiselle korkea sosioekonominen asema. No onko?
"Mutta kyllä, kotirouvuus heijastaa perheen korkeaa sosioekonomista asemaa. Silloin puolison pitää olla varakas."
Se heijastaa miehen korkeaa sosioekonomista asemaa, ei naisen. Ja sinä puhuit naisen sosioekonomisesta asemasta.
"Ei ole mitään evidenssiä sen puolesta, että korkeassa sosioekonomisessa asemassa olevat varakkaat miehet suosisivat parisuhteeseen erityisesti Vuosaaren pubiruusuja."
Miten tämä liittyy tähän? - A.Naali
"Voisiko asiaan vaikuttaa kysymyksen asettelu? Annetaan lista syitä ja valitse niistä? Ja sanovatko naiset suoraan, että "jätin äijäni, koska löysin rikkaamman." Eivät. Kyllä siihen keksitään joku muu syy. Ja varmasti erojen syinä on muitakin asioita raha (naisten kokonaisvaltainen pahuus?). Mutta kliseet kuten "erilaiset elämänarvot ja -tavoitteet" ja "erilleen kasvaminen" ovat sellaisia fraaseja, että niitä voi käyttää joka ainoassa avioerossa, oli oikea syy eroon mikä tahansa."
Kyllä, naisten kokonaisvaltainen pahuus on syynä kaikkeen ja aamen.
"En usko siihen."
Ai sinä et usko siihen? Uskot naisen kokonaisvaltaiseen pahuuteen. :D
"Mainostan sinulle taas Laasasen blogia. Sieltä löytyy evidenssiä miesten tasa-arvo-ongelmista."
Laasasen blogissako todistetaan, että miehet ovat parisuhteessa naisen mielivallan alla? Noin niinkun keskimäärin? Missähän siellä? :D
"No et sinäkään ole muuta tehnyt, missäs ne sinun faktasi ovat?"
Sinullahan se tehtävä on todistaa väite siitä että "suomilutkat ostetaan". Minä en ole esittänyt väitettä, olen esittänyt toki jonkun verran sitä horjuttavia todisteita."Ai sinä et usko siihen? Uskot naisen kokonaisvaltaiseen pahuuteen. :D"
Siihen ehdottomasti, mutta en olettamaan, että "miehen heikkoon tulotasoon liittyisi keskimäärin negatiiviseksi koettuja ominaisuuksia, jotka tekevät eron todennäköisemmäksi."
"Laasasen blogissako todistetaan, että miehet ovat parisuhteessa naisen mielivallan alla? Noin niinkun keskimäärin? Missähän siellä? :D"
Taas väität omiasi. Suosittelin blogia miesten tasa-arvo-ongelmiin tutustumiseen. Parisuhteita en maininnut.
"Minä en ole esittänyt väitettä, olen esittänyt toki jonkun verran sitä horjuttavia todisteita."
Ja "todisteesi" oli selostus omasta uusperhekuviostasi? - Ei voi olla...
A.Naali kirjoitti:
Alunperin väitöskirja tuli tähän keskusteluun todistamaan miehen työttömyyden vaikutuksesta avioeron todennäköisyyteen, ts kuinka miehen naista pienemmät tulot nostavat eron todennäköisyyttä.
"Eli nyt siis lässytät, että nainen ostetaan mutta yhtäkkiä suhteeseen kelpaakin jo köyhä mies? Ole edes looginen."
Muistaakseni mainitsen STATUKSEN ihan ekoissa kommenteissa.
"Koulutus ja naisen työssäkäynti ovat. Miten taas unohdit KAKSI asiaa ja otit esiin YHDEN näkökulmaasi tukevan asian? Uskomatonta. :D"
En minä mitään unohtanut, vaan tiedustelin, että onko myös kotirouvuus naiselle korkea sosioekonominen asema. No onko?
"Mutta kyllä, kotirouvuus heijastaa perheen korkeaa sosioekonomista asemaa. Silloin puolison pitää olla varakas."
Se heijastaa miehen korkeaa sosioekonomista asemaa, ei naisen. Ja sinä puhuit naisen sosioekonomisesta asemasta.
"Ei ole mitään evidenssiä sen puolesta, että korkeassa sosioekonomisessa asemassa olevat varakkaat miehet suosisivat parisuhteeseen erityisesti Vuosaaren pubiruusuja."
Miten tämä liittyy tähän?"Alunperin väitöskirja tuli tähän keskusteluun todistamaan miehen työttömyyden vaikutuksesta avioeron todennäköisyyteen, ts kuinka miehen naista pienemmät tulot nostavat eron todennäköisyyttä."
Mitä se ei myöskään todista. Väität sen todistavan aika paljon sellaista, mitä se ei todista.
"Muistaakseni mainitsen STATUKSEN ihan ekoissa kommenteissa."
Täällä on jauhettu kylläkin siitä SOSIOEKONOMISESTA statuksesta. Sehän määräytyy ammatin ja koulutuksen sekä tulotason perusteella ainakin Tilastokeskuksen mukaan, joten miten se nyt voi yhtäkkiä olla korkea rentulla? Ellei renttu sitten ole työssäkäyvä ja hyvin tienaava renttu, mutta tällöin on kyseenalaista onko kyseessä renttu lainkaan.
"En minä mitään unohtanut, vaan tiedustelin, että onko myös kotirouvuus naiselle korkea sosioekonominen asema. No onko?"
Missä on mainittu kotirouvuus? Ymmärtääkseni ainakin väikkärin tiivistelmässä puhuttiin kotitaloustyötä tekevistä naisista. Näihin kuulunevat mm. hoitovapaalla ja äitiysvapaalla olevat naiset, varsinainen kotirouvuushan on Suomessa harvinaista.
Mutta heijastaahan tuo perheen korkeaa sosioekonomista asemaa.
""Ei ole mitään evidenssiä sen puolesta, että korkeassa sosioekonomisessa asemassa olevat varakkaat miehet suosisivat parisuhteeseen erityisesti Vuosaaren pubiruusuja."
Miten tämä liittyy tähän?"
Et siis todellakaan tajua? No mitä luulet, päätyykö rikkaan miehen kotivaimoksi yleensä hyvästä perheestä oleva koulutetumpi nainen jolla on varakas kotitausta vai Johanna Tukiainen? - Ei voi olla...
A.Naali kirjoitti:
"Ai sinä et usko siihen? Uskot naisen kokonaisvaltaiseen pahuuteen. :D"
Siihen ehdottomasti, mutta en olettamaan, että "miehen heikkoon tulotasoon liittyisi keskimäärin negatiiviseksi koettuja ominaisuuksia, jotka tekevät eron todennäköisemmäksi."
"Laasasen blogissako todistetaan, että miehet ovat parisuhteessa naisen mielivallan alla? Noin niinkun keskimäärin? Missähän siellä? :D"
Taas väität omiasi. Suosittelin blogia miesten tasa-arvo-ongelmiin tutustumiseen. Parisuhteita en maininnut.
"Minä en ole esittänyt väitettä, olen esittänyt toki jonkun verran sitä horjuttavia todisteita."
Ja "todisteesi" oli selostus omasta uusperhekuviostasi?"Siihen ehdottomasti, mutta en olettamaan, että "miehen heikkoon tulotasoon liittyisi keskimäärin negatiiviseksi koettuja ominaisuuksia, jotka tekevät eron todennäköisemmäksi.""
Eli on todennäköisempää että naisilla on joku mystinen kokonaisvaltainen pahuus joka tuhoaa kaikki maailman liitot ja lämmittää kaljatkin jääkapissa muttet siihen että esim. älykkyys tai luonteenpiirteet voisivat vaikuttaa siihen, paljonko joku tienaa rahaa.
Tööt.
""Laasasen blogissako todistetaan, että miehet ovat parisuhteessa naisen mielivallan alla? Noin niinkun keskimäärin? Missähän siellä? :D"
Taas väität omiasi. Suosittelin blogia miesten tasa-arvo-ongelmiin tutustumiseen. Parisuhteita en maininnut."
Väitit, että miehet ovat naisten vallan alla. Siis miten niin ovat? Miesasialiikkeen ininään olen valitettavasti törmännyt jo netissä. Paljon puhetta, vähän todisteita, asiallisilla keskustelufoorumeilla (joihin suomi24 ei kuulu) onkin monet miesasialiikkeen keskeiset teesit kumottu paikkansa pitämättöminä oikeita lähdeviitteitä oikein käyttäen. Miesasialiike nyt tunnetaan siitä lähteiden valikoivasta lukemisesta ja tiedon vääristelystä mitä sinäkin olet tässä keskustelussa harrastanut.
"Ja "todisteesi" oli selostus omasta uusperhekuviostasi?"
Et siis osaa lukea.
Viitsisitkö nyt vaikka todistaa sen naisten ostamisen Suomessa oikeiden lähdeviitteiden avulla? :D
Tää on kyllä niin hauskaa... :D - A.Naali
"Siihen ehdottomasti, mutta en olettamaan, että "miehen heikkoon tulotasoon liittyisi keskimäärin negatiiviseksi koettuja ominaisuuksia, jotka tekevät eron todennäköisemmäksi.""
Eli on todennäköisempää että naisilla on joku mystinen kokonaisvaltainen pahuus joka tuhoaa kaikki maailman liitot ja lämmittää kaljatkin jääkapissa muttet siihen että esim. älykkyys tai luonteenpiirteet voisivat vaikuttaa siihen, paljonko joku tienaa rahaa.
Tööt.
""Laasasen blogissako todistetaan, että miehet ovat parisuhteessa naisen mielivallan alla? Noin niinkun keskimäärin? Missähän siellä? :D"
Taas väität omiasi. Suosittelin blogia miesten tasa-arvo-ongelmiin tutustumiseen. Parisuhteita en maininnut."
Väitit, että miehet ovat naisten vallan alla. Siis miten niin ovat? Miesasialiikkeen ininään olen valitettavasti törmännyt jo netissä. Paljon puhetta, vähän todisteita, asiallisilla keskustelufoorumeilla (joihin suomi24 ei kuulu) onkin monet miesasialiikkeen keskeiset teesit kumottu paikkansa pitämättöminä oikeita lähdeviitteitä oikein käyttäen. Miesasialiike nyt tunnetaan siitä lähteiden valikoivasta lukemisesta ja tiedon vääristelystä mitä sinäkin olet tässä keskustelussa harrastanut.
"Ja "todisteesi" oli selostus omasta uusperhekuviostasi?"
Et siis osaa lukea.
Viitsisitkö nyt vaikka todistaa sen naisten ostamisen Suomessa oikeiden lähdeviitteiden avulla? :D
Tää on kyllä niin hauskaa... :D"esim. älykkyys tai luonteenpiirteet voisivat vaikuttaa siihen, paljonko joku tienaa rahaa.2
Varmasti ne vaikuttavat. Mutta en usko siihen, että varakkailla miehillä ei olisi avioeroa edistäviä negatiivisia luonteenpiirteitä tai että kaikki vähävaraisemmat olisivat tyhmiä, kuten ko. oletuksen mukaan voisi tulkita (et ole niin väittänyt, enkä sellaista väitäkään).
"Väitit, että miehet ovat naisten vallan alla. Siis miten niin ovat?"
Miehillä menee Suomessa huonosti. Tutustu aiheeseen vaikka tuolla:
http://mies.asia/tilastoja.html
"Miesasialiike nyt tunnetaan siitä lähteiden valikoivasta lukemisesta ja tiedon vääristelystä."
Päinvastoin. Me olemme oikeassa.
Se, ettei aiheesta ole ehkä väitöskirjaa tms ei tarkoita, etteikö niin tapahtuisi. - A.Naali
"Alunperin väitöskirja tuli tähän keskusteluun todistamaan miehen työttömyyden vaikutuksesta avioeron todennäköisyyteen, ts kuinka miehen naista pienemmät tulot nostavat eron todennäköisyyttä."
Mitä se ei myöskään todista. Väität sen todistavan aika paljon sellaista, mitä se ei todista.
"Muistaakseni mainitsen STATUKSEN ihan ekoissa kommenteissa."
Täällä on jauhettu kylläkin siitä SOSIOEKONOMISESTA statuksesta. Sehän määräytyy ammatin ja koulutuksen sekä tulotason perusteella ainakin Tilastokeskuksen mukaan, joten miten se nyt voi yhtäkkiä olla korkea rentulla? Ellei renttu sitten ole työssäkäyvä ja hyvin tienaava renttu, mutta tällöin on kyseenalaista onko kyseessä renttu lainkaan.
"En minä mitään unohtanut, vaan tiedustelin, että onko myös kotirouvuus naiselle korkea sosioekonominen asema. No onko?"
Missä on mainittu kotirouvuus? Ymmärtääkseni ainakin väikkärin tiivistelmässä puhuttiin kotitaloustyötä tekevistä naisista. Näihin kuulunevat mm. hoitovapaalla ja äitiysvapaalla olevat naiset, varsinainen kotirouvuushan on Suomessa harvinaista.
Mutta heijastaahan tuo perheen korkeaa sosioekonomista asemaa.
""Ei ole mitään evidenssiä sen puolesta, että korkeassa sosioekonomisessa asemassa olevat varakkaat miehet suosisivat parisuhteeseen erityisesti Vuosaaren pubiruusuja."
Miten tämä liittyy tähän?"
Et siis todellakaan tajua? No mitä luulet, päätyykö rikkaan miehen kotivaimoksi yleensä hyvästä perheestä oleva koulutetumpi nainen jolla on varakas kotitausta vai Johanna Tukiainen?"Mitä se ei myöskään todista."
Jaaha.
"Täällä on jauhettu kylläkin siitä SOSIOEKONOMISESTA statuksesta. Sehän määräytyy ammatin ja koulutuksen sekä tulotason perusteella ainakin Tilastokeskuksen mukaan, joten miten se nyt voi yhtäkkiä olla korkea rentulla?"
Parisuhdekeskusteluissa, mikä kai tämäkin on, statuksella tarkoitetaan muutakin. Korkea status voi olla vaikkei olisikaan rahaa tai koulutusta, vrt muusikot, taiteilijat jne.
"Missä on mainittu kotirouvuus? Ymmärtääkseni ainakin väikkärin tiivistelmässä puhuttiin kotitaloustyötä tekevistä naisista. Näihin kuulunevat mm. hoitovapaalla ja äitiysvapaalla olevat naiset."
Kansankielellä kotirouvia, ei-työelämässä olevat naiset.
"No mitä luulet, päätyykö rikkaan miehen kotivaimoksi yleensä hyvästä perheestä oleva koulutetumpi nainen jolla on varakas kotitausta vai Johanna Tukiainen?"
Miehille naisen varakkuus ei ole samalla tavoin merkittävä kriteeri parinvalinnassa kuin naisille. Voi päätyä vaikka minkälaisesta perheestä, jos naisen ulkonäkö on kuosissa. Ja Johanna Tukiainen on omien sanojensa mukaan seurustellut miljönäärin kanssa. - LadyPiercing
A.Naali kirjoitti:
"esim. älykkyys tai luonteenpiirteet voisivat vaikuttaa siihen, paljonko joku tienaa rahaa.2
Varmasti ne vaikuttavat. Mutta en usko siihen, että varakkailla miehillä ei olisi avioeroa edistäviä negatiivisia luonteenpiirteitä tai että kaikki vähävaraisemmat olisivat tyhmiä, kuten ko. oletuksen mukaan voisi tulkita (et ole niin väittänyt, enkä sellaista väitäkään).
"Miesasialiike nyt tunnetaan siitä lähteiden valikoivasta lukemisesta ja tiedon vääristelystä."
Se, ettei aiheesta ole ehkä väitöskirjaa tms ei tarkoita, etteikö niin tapahtuisi.Jos naiset ovat noin kamalia ja saatanallisia olentoja niin olisiko viisainta pysyä kaukana meistä? :D Sen sijaan huutelet kuin joku kitisevä pelle katkeruuttasi ulos suoli24:sa ja haukut kaikki naiset rahanperässä juokseviksi akoiksi ja yksinkertaistat lähes kaikki maailman parisuhteet teoriallasi: Naiset haluavat mieluiten rikkaan miehen, muut ominaisuudet voi heittää romukoppaan. Miehet haluavat naiselta vain pillua rahan avulla.
"Viitsisitkö nyt vaikka todistaa sen naisten ostamisen Suomessa oikeiden lähdeviitteiden avulla? :D
Se, ettei aiheesta ole ehkä väitöskirjaa tms ei tarkoita, etteikö niin tapahtuisi. "
Kuka mitään väitöskirjaa on pyytänyt? :D Jos noinkin mittavasta naisten "salaliitosta" on mielestäsi kyse niin luulisi siitä nyt löytyvän edes jotain todisteita. Sen sijaan tuo edellinenkin "todiste" jonka linkitit kääntyikin sinua vastaan koska olit antanut katkeran mielesi lukea vain ne kohdat jotka omasta mielestäsi tukivat väitteitäsi.
Sulla ei ole hajuakaan miten normaalit ihmiset parisuhteessa toimivat,tuokin "miesasialiike" on vain täynnä rumia ja katkeria äijiä kuten sinä jotka sitten itkevät että kun nainen ei halunnut kaltaisesi sovinistisen ja muutenkin naisia halveksuvan pellen kanssa olla niin päätit tuskan helpottamiseksi että onkin rahasta kyse. Sillähän ei ole mitään tekemistä asenteesi kanssa josta jo pelkän nettikeskustelun perusteella huokuu suoranaista naisten vähättelyä ja halveksuntaa?
Olet katsonut liikaa jenkkisarjoja missä nuoret ja nätit naiset ostetaan rahalla. Täällä rapakon takana on pikkaisen eri meininki kuin jossain päivien viemässä joten ehkä kannattaisi palata maan pinnalle ja katsoa peiliin. Luulen että helpotut kun tajuat mistä ne naisensaantivaikeudet johtuvat. Ryhdy homoksi jos ei naiset kiinnosta.. - A.Naali
LadyPiercing kirjoitti:
Jos naiset ovat noin kamalia ja saatanallisia olentoja niin olisiko viisainta pysyä kaukana meistä? :D Sen sijaan huutelet kuin joku kitisevä pelle katkeruuttasi ulos suoli24:sa ja haukut kaikki naiset rahanperässä juokseviksi akoiksi ja yksinkertaistat lähes kaikki maailman parisuhteet teoriallasi: Naiset haluavat mieluiten rikkaan miehen, muut ominaisuudet voi heittää romukoppaan. Miehet haluavat naiselta vain pillua rahan avulla.
"Viitsisitkö nyt vaikka todistaa sen naisten ostamisen Suomessa oikeiden lähdeviitteiden avulla? :D
Se, ettei aiheesta ole ehkä väitöskirjaa tms ei tarkoita, etteikö niin tapahtuisi. "
Kuka mitään väitöskirjaa on pyytänyt? :D Jos noinkin mittavasta naisten "salaliitosta" on mielestäsi kyse niin luulisi siitä nyt löytyvän edes jotain todisteita. Sen sijaan tuo edellinenkin "todiste" jonka linkitit kääntyikin sinua vastaan koska olit antanut katkeran mielesi lukea vain ne kohdat jotka omasta mielestäsi tukivat väitteitäsi.
Sulla ei ole hajuakaan miten normaalit ihmiset parisuhteessa toimivat,tuokin "miesasialiike" on vain täynnä rumia ja katkeria äijiä kuten sinä jotka sitten itkevät että kun nainen ei halunnut kaltaisesi sovinistisen ja muutenkin naisia halveksuvan pellen kanssa olla niin päätit tuskan helpottamiseksi että onkin rahasta kyse. Sillähän ei ole mitään tekemistä asenteesi kanssa josta jo pelkän nettikeskustelun perusteella huokuu suoranaista naisten vähättelyä ja halveksuntaa?
Olet katsonut liikaa jenkkisarjoja missä nuoret ja nätit naiset ostetaan rahalla. Täällä rapakon takana on pikkaisen eri meininki kuin jossain päivien viemässä joten ehkä kannattaisi palata maan pinnalle ja katsoa peiliin. Luulen että helpotut kun tajuat mistä ne naisensaantivaikeudet johtuvat. Ryhdy homoksi jos ei naiset kiinnosta.."Kuka mitään väitöskirjaa on pyytänyt?"
Yksi kyseli lähdeviitteitä.
"Sen sijaan tuo edellinenkin "todiste" jonka linkitit kääntyikin sinua vastaan koska olit antanut katkeran mielesi lukea vain ne kohdat jotka omasta mielestäsi tukivat väitteitäsi."
Paskapuhetta.
"Tuokin "miesasialiike" on vain täynnä rumia ja katkeria äijiä kuten sinä."
Kulunutta tuubaa, että naisia kritisoivat miehet ovat feministien mielestä aina rumia ja katkeria ruikuttajia. Koetas keksiä jotain uutta.
"Asenteesi kanssa josta jo pelkän nettikeskustelun perusteella huokuu suoranaista naisten vähättelyä ja halveksuntaa."
Vaikeaa se tosiaan on suomalaista naista arvostaa.
"Ryhdy homoksi jos ei naiset kiinnosta.. "
Olet vähän myöhässä, homokortti on käytetty jo tässä keskustelussa. - LadyPiercing
A.Naali kirjoitti:
"Kuka mitään väitöskirjaa on pyytänyt?"
Yksi kyseli lähdeviitteitä.
"Sen sijaan tuo edellinenkin "todiste" jonka linkitit kääntyikin sinua vastaan koska olit antanut katkeran mielesi lukea vain ne kohdat jotka omasta mielestäsi tukivat väitteitäsi."
Paskapuhetta.
"Tuokin "miesasialiike" on vain täynnä rumia ja katkeria äijiä kuten sinä."
Kulunutta tuubaa, että naisia kritisoivat miehet ovat feministien mielestä aina rumia ja katkeria ruikuttajia. Koetas keksiä jotain uutta.
"Asenteesi kanssa josta jo pelkän nettikeskustelun perusteella huokuu suoranaista naisten vähättelyä ja halveksuntaa."
Vaikeaa se tosiaan on suomalaista naista arvostaa.
"Ryhdy homoksi jos ei naiset kiinnosta.. "
Olet vähän myöhässä, homokortti on käytetty jo tässä keskustelussa.Huomaa että alkaa mielenkiinto hiipua kun ei jakseta enää kommentoida kuin parilla sanalla. Tiedät että olet heikoilla joten kannattaisi olla hiljaa :).
"Kulunutta tuubaa, että naisia kritisoivat miehet ovat feministien mielestä aina rumia ja katkeria ruikuttajia. Koetas keksiä jotain uutta. "
Sinulle tämä voi tulla yllätyksenä mutta jos mies vaikuttaa hyvännäköiseltä mutta käyttäytyy kuin täysi pässi ja osoittaa heti käytöksellään että nainen on alempiarvoinen,tyhmä olento niin ainakin minun silmissäni kyseisen miehen pisteet romahtaa täysin eikä hän ole enää missään määrin viehättävä. Aivan sama juttu käänteisenä toimi poikakaverini kanssa,näin hänestä ensin vain pari kuvaa ja pidin kivan näköisenä mutta kun tutustuimme ja huomasin kuinka mukava hän on,oli hän heti paljon paremman näköinen.
Jos sä olet sisäisesti ruma niin se kyllä heijastuu ulkokuoreenkin ja katkera tylytyksesi onkin yksinäisen pellen naisvihaa parhaimmillaan (=pahimmillaan). - A.Naali
LadyPiercing kirjoitti:
Huomaa että alkaa mielenkiinto hiipua kun ei jakseta enää kommentoida kuin parilla sanalla. Tiedät että olet heikoilla joten kannattaisi olla hiljaa :).
"Kulunutta tuubaa, että naisia kritisoivat miehet ovat feministien mielestä aina rumia ja katkeria ruikuttajia. Koetas keksiä jotain uutta. "
Sinulle tämä voi tulla yllätyksenä mutta jos mies vaikuttaa hyvännäköiseltä mutta käyttäytyy kuin täysi pässi ja osoittaa heti käytöksellään että nainen on alempiarvoinen,tyhmä olento niin ainakin minun silmissäni kyseisen miehen pisteet romahtaa täysin eikä hän ole enää missään määrin viehättävä. Aivan sama juttu käänteisenä toimi poikakaverini kanssa,näin hänestä ensin vain pari kuvaa ja pidin kivan näköisenä mutta kun tutustuimme ja huomasin kuinka mukava hän on,oli hän heti paljon paremman näköinen.
Jos sä olet sisäisesti ruma niin se kyllä heijastuu ulkokuoreenkin ja katkera tylytyksesi onkin yksinäisen pellen naisvihaa parhaimmillaan (=pahimmillaan)."Huomaa että alkaa mielenkiinto hiipua."
Niin alkaa, pitkä ketju.
"Tiedät että olet heikoilla joten kannattaisi olla hiljaa :)."
Kun on oikeassa, ei ole koskaan heikoilla.
"nainen on alempiarvoinen,tyhmä olento."
Niin on.
"Huomasin kuinka mukava hän on,oli hän heti paljon paremman näköinen."
Ja jos hän sattui olemaan vielä varakaskin, niin voi kuinka hyvännäköinen hän sen jälkeen olikaan. - LadyPiercing
A.Naali kirjoitti:
"Huomaa että alkaa mielenkiinto hiipua."
Niin alkaa, pitkä ketju.
"Tiedät että olet heikoilla joten kannattaisi olla hiljaa :)."
Kun on oikeassa, ei ole koskaan heikoilla.
"nainen on alempiarvoinen,tyhmä olento."
Niin on.
"Huomasin kuinka mukava hän on,oli hän heti paljon paremman näköinen."
Ja jos hän sattui olemaan vielä varakaskin, niin voi kuinka hyvännäköinen hän sen jälkeen olikaan."Ja jos hän sattui olemaan vielä varakaskin, niin voi kuinka hyvännäköinen hän sen jälkeen olikaan. "
Olemme 21-ja 24-vuotiaat eli mistään varakkuudesta ei voi puhua :D. Itse tienaan poikaystävääni paremmin,sori vain. Ja minä olen se nuorempi osapuoli.
"nainen on alempiarvoinen,tyhmä olento.
Niin on. "
Mitä sä siinä sitten kitiset jo ties kuinka monetta päivää meidän perään? Tollainen oksettava sovinisti ei tule koskaan saamaan ketään koska nykypäivänä naisilla on jtn itsekunnioitusta. Älykkäät naiset ovat torjuneet kaltaisesi alistavan ja varmasti nyrkkien kanssa heiluvan pelkuripellen ja sekös sua nyt ärsyttää. Lisäksi ulkoiseen olemukseesi varmasti heijastuu hyvin vahvasti sisäinen rumuutesi joten saat tyytyä jonkun yhtä typerän ja katkeran äijän perseen jyystämiseen.. - A.Naali
LadyPiercing kirjoitti:
"Ja jos hän sattui olemaan vielä varakaskin, niin voi kuinka hyvännäköinen hän sen jälkeen olikaan. "
Olemme 21-ja 24-vuotiaat eli mistään varakkuudesta ei voi puhua :D. Itse tienaan poikaystävääni paremmin,sori vain. Ja minä olen se nuorempi osapuoli.
"nainen on alempiarvoinen,tyhmä olento.
Niin on. "
Mitä sä siinä sitten kitiset jo ties kuinka monetta päivää meidän perään? Tollainen oksettava sovinisti ei tule koskaan saamaan ketään koska nykypäivänä naisilla on jtn itsekunnioitusta. Älykkäät naiset ovat torjuneet kaltaisesi alistavan ja varmasti nyrkkien kanssa heiluvan pelkuripellen ja sekös sua nyt ärsyttää. Lisäksi ulkoiseen olemukseesi varmasti heijastuu hyvin vahvasti sisäinen rumuutesi joten saat tyytyä jonkun yhtä typerän ja katkeran äijän perseen jyystämiseen..Se on ihme juttu, että teiltä naisilta ei onnistu keskustelu yleisellä tasolla, vaan aina siihen vedetään mukaan oma elämä tyyliin "kun kerran minun parisuhteessani..." jne.
Samoin vastapuolen henkilökohtaisuuksiin menevä solvaaminen, kuten tässä tapauksessa minun oletettu rumuuteni ja väkivaltaisuuteni.
Näin se menee joka kerta. - LadyPiercing
A.Naali kirjoitti:
Se on ihme juttu, että teiltä naisilta ei onnistu keskustelu yleisellä tasolla, vaan aina siihen vedetään mukaan oma elämä tyyliin "kun kerran minun parisuhteessani..." jne.
Samoin vastapuolen henkilökohtaisuuksiin menevä solvaaminen, kuten tässä tapauksessa minun oletettu rumuuteni ja väkivaltaisuuteni.
Näin se menee joka kerta.Ja se on ihme juttu että kun naiset yrittävät keskustella asiallisesti niin otat heti sen asenteen että he ovat tyhmiä ja ala-arvoisia ihmisiä ja keskustelet heidän kanssaan tämän mukaan. Ja koska väität täällä että KAIKKI naiset juoksevat vain rahan perässä niin ehkä nämä oikeassa maailmassa ja normaalissa parisuhteessa elävät ihmiset yrittävät kertoa sulle että KAIKKI naiset eivät ole rahan perässä puhuen sitten niistä omista suhteistaan. Koska suurin osa naisista ei ole,sinä et vain katkeruuksissasi näe tätä...
- Ei voi olla...
A.Naali kirjoitti:
"Mitä se ei myöskään todista."
Jaaha.
"Täällä on jauhettu kylläkin siitä SOSIOEKONOMISESTA statuksesta. Sehän määräytyy ammatin ja koulutuksen sekä tulotason perusteella ainakin Tilastokeskuksen mukaan, joten miten se nyt voi yhtäkkiä olla korkea rentulla?"
Parisuhdekeskusteluissa, mikä kai tämäkin on, statuksella tarkoitetaan muutakin. Korkea status voi olla vaikkei olisikaan rahaa tai koulutusta, vrt muusikot, taiteilijat jne.
"Missä on mainittu kotirouvuus? Ymmärtääkseni ainakin väikkärin tiivistelmässä puhuttiin kotitaloustyötä tekevistä naisista. Näihin kuulunevat mm. hoitovapaalla ja äitiysvapaalla olevat naiset."
Kansankielellä kotirouvia, ei-työelämässä olevat naiset.
"No mitä luulet, päätyykö rikkaan miehen kotivaimoksi yleensä hyvästä perheestä oleva koulutetumpi nainen jolla on varakas kotitausta vai Johanna Tukiainen?"
Miehille naisen varakkuus ei ole samalla tavoin merkittävä kriteeri parinvalinnassa kuin naisille. Voi päätyä vaikka minkälaisesta perheestä, jos naisen ulkonäkö on kuosissa. Ja Johanna Tukiainen on omien sanojensa mukaan seurustellut miljönäärin kanssa.Parisuhdekeskustelussa tai muussakin statuksella voidaan tarkoittaa vaikka mitä, mutta nyt on puhuttu ekspliittisesti SOSIOEKONOMISESTA statuksesta tämän väitöskirjan yhteydessä. Väitöskirja ei ole tutkinut, onko persaukinen taiteilija pitkäkestoisempi kumppani kun persaukinen pajatsonpelaaja.
"Kansankielellä kotirouvia, ei-työelämässä olevat naiset."
Väärin. Hoitovapaalla tai äitiysvapaalla olevan naisen asema työelämässä voi olla melko korkea, esim. ylempi toimihenkilö. Et siis voi sanoa, että kotona olevan naisen sosioekonominen status on välttämättä huono.
""No mitä luulet, päätyykö rikkaan miehen kotivaimoksi yleensä hyvästä perheestä oleva koulutetumpi nainen jolla on varakas kotitausta vai Johanna Tukiainen?"
Miehille naisen varakkuus ei ole samalla tavoin merkittävä kriteeri parinvalinnassa kuin naisille. Voi päätyä vaikka minkälaisesta perheestä, jos naisen ulkonäkö on kuosissa. Ja Johanna Tukiainen on omien sanojensa mukaan seurustellut miljönäärin kanssa."
Johanna Tukiainen on harrastanut seksiä miljonäärin kanssa, vaimoksi hän ei kelvannut. Ja ihan oikeasti hyvissä suvuissa ei naida alkoholistiperheen kasvatteja edes Suomessa, vielä vähemmän ulkomailla. Että silleen. - Ei voi olla...
A.Naali kirjoitti:
"esim. älykkyys tai luonteenpiirteet voisivat vaikuttaa siihen, paljonko joku tienaa rahaa.2
Se, ettei aiheesta ole ehkä väitöskirjaa tms ei tarkoita, etteikö niin tapahtuisi."Varmasti ne vaikuttavat. Mutta en usko siihen, että varakkailla miehillä ei olisi avioeroa edistäviä negatiivisia luonteenpiirteitä tai että kaikki vähävaraisemmat olisivat tyhmiä, kuten ko. oletuksen mukaan voisi tulkita (et ole niin väittänyt, enkä sellaista väitäkään)."
Itse asiassa älykkyyden ja varallisuuden välillä on vahva positiivinen korrelaatio. Mitenkäs et tätä tiennyt?
""Miesasialiike nyt tunnetaan siitä lähteiden valikoivasta lukemisesta ja tiedon vääristelystä."
Päinvastoin. Me olemme oikeassa."
Ette ole. Olette sen sijaan erinomaisia vääristelemään ja naisvihahan tuota toimintaa motivoi. Pahimmatkaan äärifeministit eivät pääse teidän katkeruuden ja vihan tasolle. Kun ottaa esiin vain omaa näkemystä tukevat tilastot ja "todisteet", asian kun asian saa väänneltyä näyttämään ties miltä.
Se, ettei aiheesta ole ehkä väitöskirjaa tms ei tarkoita, etteikö niin tapahtuisi."
Kuten jo joku kysyikin, eiköhän noin mittavasta salaliitosta ole todisteita. Väitöskirjaa en pyydä. - A.Naali
Parisuhdekeskustelussa tai muussakin statuksella voidaan tarkoittaa vaikka mitä, mutta nyt on puhuttu ekspliittisesti SOSIOEKONOMISESTA statuksesta tämän väitöskirjan yhteydessä. Väitöskirja ei ole tutkinut, onko persaukinen taiteilija pitkäkestoisempi kumppani kun persaukinen pajatsonpelaaja.
"Kansankielellä kotirouvia, ei-työelämässä olevat naiset."
Väärin. Hoitovapaalla tai äitiysvapaalla olevan naisen asema työelämässä voi olla melko korkea, esim. ylempi toimihenkilö. Et siis voi sanoa, että kotona olevan naisen sosioekonominen status on välttämättä huono.
""No mitä luulet, päätyykö rikkaan miehen kotivaimoksi yleensä hyvästä perheestä oleva koulutetumpi nainen jolla on varakas kotitausta vai Johanna Tukiainen?"
Miehille naisen varakkuus ei ole samalla tavoin merkittävä kriteeri parinvalinnassa kuin naisille. Voi päätyä vaikka minkälaisesta perheestä, jos naisen ulkonäkö on kuosissa. Ja Johanna Tukiainen on omien sanojensa mukaan seurustellut miljönäärin kanssa."
Johanna Tukiainen on harrastanut seksiä miljonäärin kanssa, vaimoksi hän ei kelvannut. Ja ihan oikeasti hyvissä suvuissa ei naida alkoholistiperheen kasvatteja edes Suomessa, vielä vähemmän ulkomailla. Että silleen."Parisuhdekeskustelussa tai muussakin statuksella voidaan tarkoittaa vaikka mitä, mutta nyt on puhuttu ekspliittisesti SOSIOEKONOMISESTA statuksesta tämän väitöskirjan yhteydessä."
Kuten koko ajan tässä ketjussa, ymmärrät taas tahallasi väärin. Tiedät hyvin, että status-asia viittasi kommenttiin, jonka esitin ennen kuin mikään väikkäri tänne ilmestyi.
"Et siis voi sanoa, että kotona olevan naisen sosioekonominen status on välttämättä huono."
Voi olla vaikka lottomiljonääri. Jos joka asiasta aletaan saivarrella, tämä keskustelu on käynnissä vielä ensi vuosituhannellakin.
"Ja ihan oikeasti hyvissä suvuissa ei naida alkoholistiperheen kasvatteja edes Suomessa, vielä vähemmän ulkomailla. Että silleen."
Ovatko alkoholistiperheiden lapset kelvottomampia tai huonompia ihmisiä kuin ei-alkoholistiperheiden? Ovatko he tyhmempiä? Eivät voi menestyä elämässä? Ovat parisuhteisiin kepaamattomia? Ovatko alkoholistivanhempien lapset myös automaattisesti alkoholisteja?
Ja entäs, jos "hyvät suvut" ovat itse näitä alkoholistiperheitä? Esimerkkinä vaikka Pekka Herlin. - A.Naali
"Varmasti ne vaikuttavat. Mutta en usko siihen, että varakkailla miehillä ei olisi avioeroa edistäviä negatiivisia luonteenpiirteitä tai että kaikki vähävaraisemmat olisivat tyhmiä, kuten ko. oletuksen mukaan voisi tulkita (et ole niin väittänyt, enkä sellaista väitäkään)."
Itse asiassa älykkyyden ja varallisuuden välillä on vahva positiivinen korrelaatio. Mitenkäs et tätä tiennyt?
""Miesasialiike nyt tunnetaan siitä lähteiden valikoivasta lukemisesta ja tiedon vääristelystä."
Päinvastoin. Me olemme oikeassa."
Ette ole. Olette sen sijaan erinomaisia vääristelemään ja naisvihahan tuota toimintaa motivoi. Pahimmatkaan äärifeministit eivät pääse teidän katkeruuden ja vihan tasolle. Kun ottaa esiin vain omaa näkemystä tukevat tilastot ja "todisteet", asian kun asian saa väänneltyä näyttämään ties miltä.
Se, ettei aiheesta ole ehkä väitöskirjaa tms ei tarkoita, etteikö niin tapahtuisi."
Kuten jo joku kysyikin, eiköhän noin mittavasta salaliitosta ole todisteita. Väitöskirjaa en pyydä."Itse asiassa älykkyyden ja varallisuuden välillä on vahva positiivinen korrelaatio. Mitenkäs et tätä tiennyt?"
Väitätkö nyt, että vaimojaan pienempituloisempien miesten kohonnut avioeroriski johtuukin oikeasti siitä, että he ovat tyhmiä?
ja jos edelleen saivartelen samalla tavalla kuin sinä, niin väitätkö, että pienituloisuus johtuu AINA vähäisestä älystä?
"Kun ottaa esiin vain omaa näkemystä tukevat tilastot ja "todisteet", asian kun asian saa väänneltyä näyttämään ties miltä."
Sehän on feministien toimintatapa.
"Kuten jo joku kysyikin, eiköhän noin mittavasta salaliitosta ole todisteita. "
Naiset tekevät kaikkensa, jotta heidän todelliset motiivinsa eivät paljastuisi miehille. Siksi valehtelu onkin naisten yleisin kommunikaatiomuoto. - Ei voi olla...
A.Naali kirjoitti:
"Itse asiassa älykkyyden ja varallisuuden välillä on vahva positiivinen korrelaatio. Mitenkäs et tätä tiennyt?"
Väitätkö nyt, että vaimojaan pienempituloisempien miesten kohonnut avioeroriski johtuukin oikeasti siitä, että he ovat tyhmiä?
ja jos edelleen saivartelen samalla tavalla kuin sinä, niin väitätkö, että pienituloisuus johtuu AINA vähäisestä älystä?
"Kun ottaa esiin vain omaa näkemystä tukevat tilastot ja "todisteet", asian kun asian saa väänneltyä näyttämään ties miltä."
Sehän on feministien toimintatapa.
"Kuten jo joku kysyikin, eiköhän noin mittavasta salaliitosta ole todisteita. "
Naiset tekevät kaikkensa, jotta heidän todelliset motiivinsa eivät paljastuisi miehille. Siksi valehtelu onkin naisten yleisin kommunikaatiomuoto.Korrelaatio ilmiöiden välillä ei ole 1:1, mutta tottakai keskimäärin vähäisempi heikompituloisten miesten älykkyys voi olla yksi syy erojen taustalla. Mm. Jaap Dronkers on tutkinut tätä ilmiötä Hollannissa ja todennut, että tyhmemmät ihmiset eroavat todennäköisemmin kun älykkäämmät.
"Sehän on feministien toimintatapa."
Ei, vaan miesasialiikkeen.
"Naiset tekevät kaikkensa, jotta heidän todelliset motiivinsa eivät paljastuisi miehille. Siksi valehtelu onkin naisten yleisin kommunikaatiomuoto."
Niinpä niin ja viriviritööt. Oletteko te miehet niin tyhmiä ettette huomaa tätä salaliittoa kun ette sitä voi todistaa? Siitä on tietoinen joku 20 katkeran ja älyllisesti vähemmän lahjakkaan miesasiamiehen porukka jolla ei ole naiskokemusta ja muut sitten eivät huomaa mitään. - Ei voi olla...
A.Naali kirjoitti:
"Parisuhdekeskustelussa tai muussakin statuksella voidaan tarkoittaa vaikka mitä, mutta nyt on puhuttu ekspliittisesti SOSIOEKONOMISESTA statuksesta tämän väitöskirjan yhteydessä."
Kuten koko ajan tässä ketjussa, ymmärrät taas tahallasi väärin. Tiedät hyvin, että status-asia viittasi kommenttiin, jonka esitin ennen kuin mikään väikkäri tänne ilmestyi.
"Et siis voi sanoa, että kotona olevan naisen sosioekonominen status on välttämättä huono."
Voi olla vaikka lottomiljonääri. Jos joka asiasta aletaan saivarrella, tämä keskustelu on käynnissä vielä ensi vuosituhannellakin.
"Ja ihan oikeasti hyvissä suvuissa ei naida alkoholistiperheen kasvatteja edes Suomessa, vielä vähemmän ulkomailla. Että silleen."
Ovatko alkoholistiperheiden lapset kelvottomampia tai huonompia ihmisiä kuin ei-alkoholistiperheiden? Ovatko he tyhmempiä? Eivät voi menestyä elämässä? Ovat parisuhteisiin kepaamattomia? Ovatko alkoholistivanhempien lapset myös automaattisesti alkoholisteja?
Ja entäs, jos "hyvät suvut" ovat itse näitä alkoholistiperheitä? Esimerkkinä vaikka Pekka Herlin.Me olemme nyt puhuneet sosioekonomisesta statuksesta pitkään. Et voi tuosta vaan keksiä, että status yhtäkkiä tarkoittaakin jotain mitä et edes osaa oikein määritellä, koska ilmeisestikin käytät kehäpäätelmää. Jos miehellä on naisia, hänellä on statusta ja jos on statusta saa naisia. Jos naisten paljous selittää statuksen, niin status ei silloin kuvaa kuin vain ja ainoastaan naisten suosiota.
"Voi olla vaikka lottomiljonääri. Jos joka asiasta aletaan saivarrella, tämä keskustelu on käynnissä vielä ensi vuosituhannellakin."
Jospa opettelisit sisäistämään lukemasi, niin ei tarvitse. Ja minä en aivan varmasti jaksa täällä roikkua viikkotolkulla päivystämässä nettiä, kyllä sinä luovutusvoiton jossain vaiheessa saat, älä siitä huoli.
"Ovatko alkoholistiperheiden lapset kelvottomampia tai huonompia ihmisiä kuin ei-alkoholistiperheiden? Ovatko he tyhmempiä? Eivät voi menestyä elämässä? Ovat parisuhteisiin kepaamattomia? Ovatko alkoholistivanhempien lapset myös automaattisesti alkoholisteja?"
Et ilmeisesti ymmärtänyt metaforaa alkoholistiperheestä? Kysymyksessä ei ole se, onko alemmasta sosiaaliluokasta kotoisin oleva henkilö kelpaava parisuhteeseen vaan siitä, miten todennäköistä on että sosiaaliluokat pariutuisivat täysin ristiin. Se ei ole kovin todennäköistä. Esimerkiksi USAssa asiaa on selvitelty paljonkin, Suomessa vähemmän koska meillä ei tehdä juurikaan sosiaaliluokkatutkimusta.
Ja jos nyt oikein saivarrellaan, niin alemman sosiaaliluokan edustajat itse asiassa todennäköisesti ovat tyhmempiä, koska älykkyys ja tulotaso korreloivat ja älykkyys myös periytyy. Heillä on myös suurempi todennäköisyys alkoholisoitua, koska alkoholismikin periytyy. - A.Naali
Korrelaatio ilmiöiden välillä ei ole 1:1, mutta tottakai keskimäärin vähäisempi heikompituloisten miesten älykkyys voi olla yksi syy erojen taustalla. Mm. Jaap Dronkers on tutkinut tätä ilmiötä Hollannissa ja todennut, että tyhmemmät ihmiset eroavat todennäköisemmin kun älykkäämmät.
"Sehän on feministien toimintatapa."
Ei, vaan miesasialiikkeen.
"Naiset tekevät kaikkensa, jotta heidän todelliset motiivinsa eivät paljastuisi miehille. Siksi valehtelu onkin naisten yleisin kommunikaatiomuoto."
Niinpä niin ja viriviritööt. Oletteko te miehet niin tyhmiä ettette huomaa tätä salaliittoa kun ette sitä voi todistaa? Siitä on tietoinen joku 20 katkeran ja älyllisesti vähemmän lahjakkaan miesasiamiehen porukka jolla ei ole naiskokemusta ja muut sitten eivät huomaa mitään."Niinpä niin ja viriviritööt. Oletteko te miehet niin tyhmiä ettette huomaa tätä salaliittoa kun ette sitä voi todistaa? Siitä on tietoinen joku 20 katkeran ja älyllisesti vähemmän lahjakkaan miesasiamiehen porukka jolla ei ole naiskokemusta ja muut sitten eivät huomaa mitään."
Osa miehistä haluaa uskoa naisista vain hyvää, osalle pillu on niin tärkeä juttu, että ovat valmiit maksamaan kiltisti. Sitten on meitä, jotka tiedämme asioiden todellisen laidan, mutta pyrimme reiluun ja tasapuoliseen maailmaan, jossa miehet ja naiset eivät hyväksikäytä toisiaan. - A.Naali
Me olemme nyt puhuneet sosioekonomisesta statuksesta pitkään. Et voi tuosta vaan keksiä, että status yhtäkkiä tarkoittaakin jotain mitä et edes osaa oikein määritellä, koska ilmeisestikin käytät kehäpäätelmää. Jos miehellä on naisia, hänellä on statusta ja jos on statusta saa naisia. Jos naisten paljous selittää statuksen, niin status ei silloin kuvaa kuin vain ja ainoastaan naisten suosiota.
"Voi olla vaikka lottomiljonääri. Jos joka asiasta aletaan saivarrella, tämä keskustelu on käynnissä vielä ensi vuosituhannellakin."
Jospa opettelisit sisäistämään lukemasi, niin ei tarvitse. Ja minä en aivan varmasti jaksa täällä roikkua viikkotolkulla päivystämässä nettiä, kyllä sinä luovutusvoiton jossain vaiheessa saat, älä siitä huoli.
"Ovatko alkoholistiperheiden lapset kelvottomampia tai huonompia ihmisiä kuin ei-alkoholistiperheiden? Ovatko he tyhmempiä? Eivät voi menestyä elämässä? Ovat parisuhteisiin kepaamattomia? Ovatko alkoholistivanhempien lapset myös automaattisesti alkoholisteja?"
Et ilmeisesti ymmärtänyt metaforaa alkoholistiperheestä? Kysymyksessä ei ole se, onko alemmasta sosiaaliluokasta kotoisin oleva henkilö kelpaava parisuhteeseen vaan siitä, miten todennäköistä on että sosiaaliluokat pariutuisivat täysin ristiin. Se ei ole kovin todennäköistä. Esimerkiksi USAssa asiaa on selvitelty paljonkin, Suomessa vähemmän koska meillä ei tehdä juurikaan sosiaaliluokkatutkimusta.
Ja jos nyt oikein saivarrellaan, niin alemman sosiaaliluokan edustajat itse asiassa todennäköisesti ovat tyhmempiä, koska älykkyys ja tulotaso korreloivat ja älykkyys myös periytyy. Heillä on myös suurempi todennäköisyys alkoholisoitua, koska alkoholismikin periytyy."Et voi tuosta vaan keksiä, että status yhtäkkiä tarkoittaakin jotain mitä et edes osaa oikein määritellä."
En ole edes yrittänyt määritellä. Sinäkin voisit opetella sisäistämään sitä lukemaasi. Viittasin siihen, että aiheesta on muita keskusteluja, joissa asiaa selvitetään.
"Et ilmeisesti ymmärtänyt metaforaa alkoholistiperheestä?"
Ymmärsin oikein hyvin, mutta tahallani väärin ja siirryin toiseen aiheeseen, kuten sinäkin niin useasti tuppaat tehdä. Ihan vain että kyllä minäkin sen hallitsen. - A.Naali
A.Naali kirjoitti:
"Et voi tuosta vaan keksiä, että status yhtäkkiä tarkoittaakin jotain mitä et edes osaa oikein määritellä."
En ole edes yrittänyt määritellä. Sinäkin voisit opetella sisäistämään sitä lukemaasi. Viittasin siihen, että aiheesta on muita keskusteluja, joissa asiaa selvitetään.
Ymmärsin oikein hyvin, mutta tahallani väärin ja siirryin toiseen aiheeseen, kuten sinäkin niin useasti tuppaat tehdä. Ihan vain että kyllä minäkin sen hallitsen.Vielä jatkaen, sinä olet kyllä lahjakas viemään keskustelua sivuraiteille ja aivan toisiin aiheisiin, se täytyy myöntää.
- A.Naali
A.Naali kirjoitti:
"Niinpä niin ja viriviritööt. Oletteko te miehet niin tyhmiä ettette huomaa tätä salaliittoa kun ette sitä voi todistaa? Siitä on tietoinen joku 20 katkeran ja älyllisesti vähemmän lahjakkaan miesasiamiehen porukka jolla ei ole naiskokemusta ja muut sitten eivät huomaa mitään."
Osa miehistä haluaa uskoa naisista vain hyvää, osalle pillu on niin tärkeä juttu, että ovat valmiit maksamaan kiltisti. Sitten on meitä, jotka tiedämme asioiden todellisen laidan, mutta pyrimme reiluun ja tasapuoliseen maailmaan, jossa miehet ja naiset eivät hyväksikäytä toisiaan."Korrelaatio ilmiöiden välillä ei ole 1:1, mutta tottakai keskimäärin vähäisempi heikompituloisten miesten älykkyys voi olla yksi syy erojen taustalla. Mm. Jaap Dronkers on tutkinut tätä ilmiötä Hollannissa ja todennut, että tyhmemmät ihmiset eroavat todennäköisemmin kun älykkäämmät."
Pakko vielä mainita, että Hollanti ei käy tässä esimerkiksi. Hollantilaiset naiset eivät ole samanlaisia ahneita lutkia kuin suomalaiset naiset. - A.Naali
A.Naali kirjoitti:
"Korrelaatio ilmiöiden välillä ei ole 1:1, mutta tottakai keskimäärin vähäisempi heikompituloisten miesten älykkyys voi olla yksi syy erojen taustalla. Mm. Jaap Dronkers on tutkinut tätä ilmiötä Hollannissa ja todennut, että tyhmemmät ihmiset eroavat todennäköisemmin kun älykkäämmät."
Pakko vielä mainita, että Hollanti ei käy tässä esimerkiksi. Hollantilaiset naiset eivät ole samanlaisia ahneita lutkia kuin suomalaiset naiset.Tartun sen verran olkiukkoosi, että on hyvin kyseenalaista, arvostavatko naiset miehen älykkyyttä parisuhteessa.
"Mun äiti sano aikoinaan, et naiset on yleensä semmosia, et tota ne vaatii tyhmän miehen, jolla on paljon rahaa ja pitkä kalu."
http://fi.wikiquote.org/wiki/Pekka_Siitoin - LadyPiercing
A.Naali kirjoitti:
Tartun sen verran olkiukkoosi, että on hyvin kyseenalaista, arvostavatko naiset miehen älykkyyttä parisuhteessa.
"Mun äiti sano aikoinaan, et naiset on yleensä semmosia, et tota ne vaatii tyhmän miehen, jolla on paljon rahaa ja pitkä kalu."
http://fi.wikiquote.org/wiki/Pekka_SiitoinKyllä se idiootti jaksaa kitistä :D. Surullista miten jaksat meuhkata täällä kun omassa elämässä ei menneet nallekarkit tasan. Malliesimerkki narsistisesta ihmisestä joka ei näe itsessään mitään vikaa ja asettaa itsensä muiden yläpuolelle,kehittelee salaliittoteorioita ym paskaa,mitä tahansa että se keskustelu ei kääntyisi omiin virheisiin mistä tässäkin on kyse. Kasva jo aikuiseksi ja lopeta katkera ruikutus :).
- 15
A.Naali kirjoitti:
Osaatko itse?
Aivan. Itsestään selvää.
Henkilökohtaista elämääsi en ala ruotia, se on sinun asiasi. Puhun vain yleisellä tasolla.nolattiin täysin Hesarin keskustelussa ja tuotiin esille hänen mokansa. Hänhän on vain omaan nimiinsä "tutkimuksia" tekevä eläkeläinen, joka muuten sopivasti oli laittanut viimeisen päivämäärän tuolle 50 tonnille ennen hesarin jutun ilmestymistä. Toisekseen voihan joku papparainen luvata mitä lystää, ei mikään laki pakota kuitenkaan maksamaan.
- Noona
17 kirjoitti:
"Muualla maailmassa on kyllä reiluja ja mukavia naisia paljonkin."
Etenkin thaimaalaiset ja venäläiset naiset on sellaisia reiluja ja mukavia, jotka ei yhtään välitä miehen rahoista.Komppaan!
- Ei voi olla...
A.Naali kirjoitti:
"Niinpä niin ja viriviritööt. Oletteko te miehet niin tyhmiä ettette huomaa tätä salaliittoa kun ette sitä voi todistaa? Siitä on tietoinen joku 20 katkeran ja älyllisesti vähemmän lahjakkaan miesasiamiehen porukka jolla ei ole naiskokemusta ja muut sitten eivät huomaa mitään."
Osa miehistä haluaa uskoa naisista vain hyvää, osalle pillu on niin tärkeä juttu, että ovat valmiit maksamaan kiltisti. Sitten on meitä, jotka tiedämme asioiden todellisen laidan, mutta pyrimme reiluun ja tasapuoliseen maailmaan, jossa miehet ja naiset eivät hyväksikäytä toisiaan.Ei, sinä pyrit maailmaan missä nainen on hellan ja nyrkin välissä. Sinähän jo sanoit, että naiset ovat pohjimmiltaan pahoja. Ei se ole tasa-arvoon uskovan ihmisen puhetta.
- Ei voi olla totta
A.Naali kirjoitti:
"Korrelaatio ilmiöiden välillä ei ole 1:1, mutta tottakai keskimäärin vähäisempi heikompituloisten miesten älykkyys voi olla yksi syy erojen taustalla. Mm. Jaap Dronkers on tutkinut tätä ilmiötä Hollannissa ja todennut, että tyhmemmät ihmiset eroavat todennäköisemmin kun älykkäämmät."
Pakko vielä mainita, että Hollanti ei käy tässä esimerkiksi. Hollantilaiset naiset eivät ole samanlaisia ahneita lutkia kuin suomalaiset naiset.Ymmärrätkö lukemaasi?
On olemassa vahva korrelaatio tulotason ja älykkyyden välillä. Älykkäät ihmiset ovat keskimäärin varakkaampia kun tyhmemmät.
Ainakin joissain tutkimuksissa on havaittu, että korkea älykkyys tarkoittaa sitä, että erotaan harvemmin.
Kun nämä kaksi tulosta yhdistää, näyttäisi siltä että tuollainen korkean älykkyyden omaava ihminen on todennäköisemmin varakkaampi. Hän ei myöskään eroa niin helposti. Ei kuitenkaan voida tietää, johtuuko tämä varakkuudesta (kuten suomalaisessa tutkimuksessa todettiin) vai älystä (kuten mm. hollantilaisessa tutkimuksessa todettiin, joskin suomalainen tutkimuskin antoi tähän osviittaa sillä myös korkeakoulutetut (= keskimäärin älykkäämmät) erosivat harvemmin). Näyttäisi siis siltä, että varakkuuteen liittyy usein ainakin yksi ominaisuus (= älykkyys) jolla voi olla itsenäinenkin vaikutus eroherkkyyteen.
Ja tätä on tutkittukin, USAssa, jossa naiset ovat paljon enemmän rahan perään kun missään muualla. Näin siis viiden vuoden asumiskokemuksen perusteella ko. maasta sanoisin. - Ei voi olla...
A.Naali kirjoitti:
"Et voi tuosta vaan keksiä, että status yhtäkkiä tarkoittaakin jotain mitä et edes osaa oikein määritellä."
Ymmärsin oikein hyvin, mutta tahallani väärin ja siirryin toiseen aiheeseen, kuten sinäkin niin useasti tuppaat tehdä. Ihan vain että kyllä minäkin sen hallitsen.Mutta nyt puhutaan nimenomaan sosioekonomisesta statuksesta, joka on ymmärtääkseni ainoa status millä on ainakaan Suomessa havaittu minkäänlaista korrelaatiota suhteen pituuteen.
"Ymmärsin oikein hyvin, mutta tahallani väärin ja siirryin toiseen aiheeseen, kuten sinäkin niin useasti tuppaat tehdä. Ihan vain että kyllä minäkin sen hallitsen."
Kyllä minä ymmärrän hyvin sanomasi. Sinä et vain pidä siitä, että ymmärrän sen oikein enkä siten että sanoma muuttuu sen mukaan mitä sinä nyt haluat sen milloinkin olevan. Sitähän sinä haluat. Kun yksi väitteesi todistetaan vääräksi, se tarkoittaakin OIKEASTI jotain muuta. - hyvää joulua
Eiköhän suurin osa naisista ole tavalla tai toisella myynnissä.
- A. Naali
Ei voi olla totta kirjoitti:
Ymmärrätkö lukemaasi?
On olemassa vahva korrelaatio tulotason ja älykkyyden välillä. Älykkäät ihmiset ovat keskimäärin varakkaampia kun tyhmemmät.
Ainakin joissain tutkimuksissa on havaittu, että korkea älykkyys tarkoittaa sitä, että erotaan harvemmin.
Kun nämä kaksi tulosta yhdistää, näyttäisi siltä että tuollainen korkean älykkyyden omaava ihminen on todennäköisemmin varakkaampi. Hän ei myöskään eroa niin helposti. Ei kuitenkaan voida tietää, johtuuko tämä varakkuudesta (kuten suomalaisessa tutkimuksessa todettiin) vai älystä (kuten mm. hollantilaisessa tutkimuksessa todettiin, joskin suomalainen tutkimuskin antoi tähän osviittaa sillä myös korkeakoulutetut (= keskimäärin älykkäämmät) erosivat harvemmin). Näyttäisi siis siltä, että varakkuuteen liittyy usein ainakin yksi ominaisuus (= älykkyys) jolla voi olla itsenäinenkin vaikutus eroherkkyyteen.
Ja tätä on tutkittukin, USAssa, jossa naiset ovat paljon enemmän rahan perään kun missään muualla. Näin siis viiden vuoden asumiskokemuksen perusteella ko. maasta sanoisin.Mutta edelleen miehen älykkyydellä ei sinänsä ole naisille mitään arvoa, ellei se konkretisoidu mammonana ja näin ei aina käy. Sikäli tuollaiset tutkimukset ovat melko hypoteettisia, että olettavat myös naiset älykkäiksi ihmisiksi, vaikka oikeasti ovat hormoniensa vietävissä olevia elukoita.
- A.Naali
Ei, sinä pyrit maailmaan missä nainen on hellan ja nyrkin välissä. Sinähän jo sanoit, että naiset ovat pohjimmiltaan pahoja. Ei se ole tasa-arvoon uskovan ihmisen puhetta.
"Ei, sinä pyrit maailmaan missä nainen on hellan ja nyrkin välissä."
Siellä on naisen paikka.
"Ei se ole tasa-arvoon uskovan ihmisen puhetta."
Puhuin tasapuolisuudesta, en tasa-arvosta, sillä ei sellaista ole. "Allah on toisia suosinut enemmän kuin toisia", sanotaan Koraanissakin. - A.Naali
LadyPiercing kirjoitti:
Kyllä se idiootti jaksaa kitistä :D. Surullista miten jaksat meuhkata täällä kun omassa elämässä ei menneet nallekarkit tasan. Malliesimerkki narsistisesta ihmisestä joka ei näe itsessään mitään vikaa ja asettaa itsensä muiden yläpuolelle,kehittelee salaliittoteorioita ym paskaa,mitä tahansa että se keskustelu ei kääntyisi omiin virheisiin mistä tässäkin on kyse. Kasva jo aikuiseksi ja lopeta katkera ruikutus :).
Ei täällä ole minun elämästäni, vioistani tai nallekarkeistani keskusteltu, vaan yleisellä tasolla. On se vaikea sinun käsittää sitä.
- Ei voi olla...
A.Naali kirjoitti:
Siellä on naisen paikka.
Puhuin tasapuolisuudesta, en tasa-arvosta, sillä ei sellaista ole. "Allah on toisia suosinut enemmän kuin toisia", sanotaan Koraanissakin.Joo, antaa tosiaan olla. Mene vaikka nukkumaan.
- Ei voi olla...
A. Naali kirjoitti:
Mutta edelleen miehen älykkyydellä ei sinänsä ole naisille mitään arvoa, ellei se konkretisoidu mammonana ja näin ei aina käy. Sikäli tuollaiset tutkimukset ovat melko hypoteettisia, että olettavat myös naiset älykkäiksi ihmisiksi, vaikka oikeasti ovat hormoniensa vietävissä olevia elukoita.
mieluummin vastatutkimus.
- .
A.Naali kirjoitti:
Siellä on naisen paikka.
Puhuin tasapuolisuudesta, en tasa-arvosta, sillä ei sellaista ole. "Allah on toisia suosinut enemmän kuin toisia", sanotaan Koraanissakin.se näkyy vielä tänä päivänä Suomessakin vaikka omasta uskonnosta ollaan jo suurin piirtein päästy..aina on lisää hihhuleita tulossa meille..
- 30
Eniten ärsyttävät ulkomaalaiset kaunottaret, jotka käyttävät hyväkseen hyväuskoisia suomalaisia miehiä. Näitäkin on tullut nähtyä.
- Näinpä näin vastaan
Tämä on vain oma subjektiivinen kokemukseni eikä mikään tutkimus tai yleinen kannanotto. Minulla ei ole mitään ulkomaalaisia vastaan, eikä mitään sitä vastaan että puoliso löytyy ulkomailta. Lähipiirissänikin on useampi ulkomailta löytynyt kumppani, molempia sukupuolia.
Mutta olen työssäni törmännyt yli kymmeneen perheeseen/pariskuntaan, jossa keski-ikäinen suomalaismies on hankkinut itselleen vaimon Thaimaasta, Flippiineiltä, Venäjältä tai Virosta. Monissa näissä tapauksissa naisen kohtelu on ala-arvoista, töykeää, epäkohteliasta, alistavaa, useammassa todistetusti väkivaltaistakin. Monissa miehen alkoholinkäyttö on kohtuutonta ja seuraukset ikävät - jos ei muuta niin vähintään itsekkyyttä tai välinpitämättömyyttä. Toki olen tavannut perheitä, joissa tällaista ei ole tullut esille, mutta ongelmia on kuitenkin liian monessa, jotta voisin ennakkoluulottomasti suhtautua vastaaviin asetelmiin jatkossa. Ehkä heillä naisvalinnan taustalla on se, että suomalainen nainen tietää oikeutensa eikä siedä tuollaista kohtelua - ja kaikilla miehillä ei ole mitään muuta annettavaa. Ja ei, en ole töissä sosiaalitoimessa, mielenterveyspalveluissa tms. joka rajaisi asiakaskuntani vain heihin joilla on ongelmia, vaan kyseisiin perheisiin olen törmännyt muissa yhteyksissä.
Minulla ei ole mitään perinteisempää parisuhteen roolijakoa vastaan, itse asiassa pidän siitä. Jos molemmille osapuolille sopii esimerkiksi se, että mies tekee viime kädessä suuret päätökset, tai että naisen vastuulla on ruoanlaitto, niin go for it. Mutta jos nainen alistuu pantavaksi kotityökoneeksi vain koska ei muutakaan osaa vaatia tai ymmärrä ansaitsevansa, niin silloin en voi kuin nyrpistellä miehelle. Molemminpuolinen aito kunnioitus kuuluu minusta aina parisuhteeseen, ja liian usein se on näissä suhteissa osoittautunut naisen osalta peloksi ja miehen osalta nautinnonhaluksi.
Mutta siis, jos suomalainen mies haluaa hakea naisensa ulkomailta koska esimerkiksi heidän arvomaailmansa sopii paremmin yhteen tai thai-tytön ulkonäkö miellyttää, niin mikä jottei, kunhan suhde on tasa-arvoinen ja kunnioittava. Silloin ninun ennakkoluuloni saisivat näpäyksen, ja seuraavalla kerralla olen taas ajatuksiltani avoimempi. - rose18
kovaan elämään..
jolloin ollaa pirtsatkaita ja ahkeria.. - tonou
Tuo vinkki tuli vähän liian myöhään. Mä ehdin naida siskoni.
- 17
Siksi kun te ette kohtele heitä ihmisinä, vaan ostettuina panopuina.
- vastaajako
kulttuuri. Meillä romanttinen rakkaus on se ihanne.
Sanoisin että on ihan eri asia jos suomalaiset naiset käyvät Turkissa tai jossain miehissä kuin että tilaa aviopuolison jostain sellaisesta maasta jossa tämä romanttinen rakkaus ei ole yhtä tärkeässä asemassa kuin meillä. Esim Thaimaassa on yleisesti hyvksyttyä että nai ulkomaalaisen miehen ilman mitään suurempia rakkauden tunteita, koska se tarkoitaa parempaa tulevaisuutta sekä itselle, lapsille että vanhemmille. Siellä ei ole sellaista sosiaalista turvaa kuin täällä Suomessa. Vanhempasi ovat pitäneet huolta sinusta lapsena, joten sinulla on velvollisuus pitää huolta heistä aikuisena. Yhteiskunta ei sitä tee niinkuin täällä. Siksi siellä onkin loputtomasti äitejä tuputtamassa tyttäriään järjestöille josta voisi saada ulkomaalaisen miehen, koska sehän turvaisi kaikkien osapuolten olot (siis äidin, tyttären, sekä tyttären lasten). Kätevää. Tyttärenä et voi olla niin itsekäs että "uhraisit" perheen sen romanttisen rakkauden etsinnän takia. Usein tyttäret eivät sellaisesta haaveilekkaan, koska ovat nähneet millaiset talot ovat nousseet naapurien mutamajojen tilalle sen jälkeen kun naapuri meni naimisiin ulkomaalaisen miehen kanssa. Heidän lapsilla on leluja ja vanhemmilla lääkkeitä. Heillä ei ole nälkä. Silloin ei sillä niin ole väliä että onko se avioliitto välittämistä vai intohimoista rakkautta.
Suomessa se nyrpeys näitä avioliittoja kohtaan tulee juuri siitä siitä asetelmasta että se nainen on tilanteen uhri ja mies luuseri kun yrittää ostaa rakkautta rahalla. Vaikka nainen ja hänen perheensä saattaa olla onnellisia tällaisen avioliiton tuoman turvan kanssa, se perimmäinen totuus kuitenkin on se, että nainen teki sen olosuhteiden pakosta. Se särähtää suomalaisen korvaan kun äidit neuvovat että ole sitten antavainen ja tee mitä mies tahtoo sängyssä. Ja se, että tytär sen tekee ei istu meidän ideaan oikeanlaisesta parisuhteesta. Ja se että mies on halukas menemään tällaiseen avioliittoon on aika surkuhupaisaa mielestämme. Molemmat osapuolet ovat tietäen alistuneet johonkin vähempään kuin meidän ajattelutavan mukaan pitäisi.
Me ei täällä ymmärretä sitä että ne naiset voivat laittaa vaakakuppiin sen romanttisen rakkauden ja rahallisesti turvatun elämän, koska meillä ei noin tarvitse eikä myöskään kuulu valita. Meillä ei myöskään ymmärretä sitä että mies noin ostaa vaimon, jonka kanssa ehkä kasvetaan rakastamaan toisiaan tai sitten ei. Se on luuserimaista.
Suomessahan ennen järjestettiin avioliittoja, samoin niissä oli mahdollisuus että kasvettiin rakkauteen tai sitten ei. Hyvä mies oli se joka pystyi elättämään perheensä, ja hyvä vaimo se joka suoriutui niistä vaimon tehtävistä hyvin, siis kotityöt ja lastenhoito. Tällainen ajattelutapa on vielä valloillaan monissa köyhissä maissa, koska siellä se selviytyminen on olosuhteiden pakosta tärkeämmällä sijalla kuin romanttinen rakkaus ja henkinen yhteys. Siksi se onkin oikeastaa aika mielenkiintoinen kysymys, että onko se nainen vain ja ainoastaan uhri, vai onko se sentään hyvä että saa ruokaa pöytään ja lapset kouluun?
Joillakin miehillä sitten vaikka täällä Suomessa on edessä se valinta, että viettääkkö elämä yksin vai katsoa mitä tällaisesta suhteesta saa irti. Me aina ajatellaan että se mies on tyhmä eikä ymmärrä ettei se nainen häntä oikeasti rakasta, mutta ehkäpä ymmärtääkin. Mutta yksinäisyys voi olla hyvinkin raastavaa, jolloin tällainen ratkaisu voi olla se josta löytää sisältö elämään. Joten onko se sitten miehellekkin olosuhteiden pakko samoin kuin naisille? Eri syyt vain taustalla. Ja totta on että on mahdollisuus, että osapuolet todella oppivat rakastamaan toisiaan. Joten onko se nyt sitten niin väärin suoraan tuomita ne ketkä tekevät asiat erilailla kuin suurin osa? - Näin meillä
Tuttavapiirissä on eräs mies, jolla on thaimaalainen vaimo ja nimenomaan tuttavapiirin miehet halveksivat naista. Selän takana sitten tälle kaverille nauretaan aivan avoimesti ja vaimoa pidetään suurinpiirtein loisena joka pitäisi pistää kakkospostissa takaisin kotiin.
Naiset ovat sen sijaan suhtautuneet ystävällisesti tähän naiseen, eikä edes selän takana puhuta pahaa.- ahahahahahahahahaaah
mutta kun sellaisia naisia haukutaan jotka ovat ulkomaalaisen kanssa yhdessä (itse en kyllä koskisi yhteenkään mutiaiseen, toisen länsimaisen kanssa kyllä voisin seurustella) mutta sitten se on niin hienoa miesten keskuudessa, kun sellainen 50-vuotias kaljamahainen kalju äijän rähnä käy hakemassa kauniin 20-vuotiaan naisen itselleen thaimaasta/venäjältä. Eikä välttämättä edes ymmärrä, että hän vain haluaa päästä pois omasta maastaan "parempiin piireihin". Naurettavaa on myös nämä "puumanaiset" jotka käyvät hakemassa itselleen nuoren uroon jostain turkista.
Ja jos on thaimaassa käynnyt, niin siellähän naiset oikein tyrkyttävät itseään. Esim. kuin istuimme yhdessä baarissa siellä, niin miespuoliselta kaverilleni yksi paikallinen nainen oikein tuli sanomaan "fuck me, fuck me, take me to the finland", tai jotain tälläista huonolla englannillaan seposti. Kertoo jo aika paljon.... - edellinen
ahahahahahahahahaaah kirjoitti:
mutta kun sellaisia naisia haukutaan jotka ovat ulkomaalaisen kanssa yhdessä (itse en kyllä koskisi yhteenkään mutiaiseen, toisen länsimaisen kanssa kyllä voisin seurustella) mutta sitten se on niin hienoa miesten keskuudessa, kun sellainen 50-vuotias kaljamahainen kalju äijän rähnä käy hakemassa kauniin 20-vuotiaan naisen itselleen thaimaasta/venäjältä. Eikä välttämättä edes ymmärrä, että hän vain haluaa päästä pois omasta maastaan "parempiin piireihin". Naurettavaa on myös nämä "puumanaiset" jotka käyvät hakemassa itselleen nuoren uroon jostain turkista.
Ja jos on thaimaassa käynnyt, niin siellähän naiset oikein tyrkyttävät itseään. Esim. kuin istuimme yhdessä baarissa siellä, niin miespuoliselta kaverilleni yksi paikallinen nainen oikein tuli sanomaan "fuck me, fuck me, take me to the finland", tai jotain tälläista huonolla englannillaan seposti. Kertoo jo aika paljon....ja unohdin sanoa, että kun näitä ulkomaalaisia naisystäviä/miesystäviä sitten oikein hehkutetaan ja kaikki suomalaiset naiset haukutaan rumiksi tottelemattomiksi nalkuttavaksi siiderivalaiksi, tai jos kyseessä on nainen niin suomalaiset miehet lihaviksi sika juopoiksi.
No se on hieno kun olet saannut itsellesi oman seksipommi kotiorjan tai komean sonnin, miksi vielä sitten valitat suomalaisista naisista/miehistä?
- ei siinä
mitään pahaa ole niin kauan kuin seksi tai liitot eivät tapahdu rahasta. Jos kyse on rahasta, homma on pilalla. Toivon löytäväni ulkomaalaisen miehen joskus miehekseni, sillä suomalaiset pulliaiset ei sytytä millään tasolla. Suomalainen mies on komea jos on vaalea, komeat kasvot ja raamikas (ei läski lenkkimakkara.) Mutta luonne on suomalaisilla ikävä, usein myös naisilla. Olen eloisa ja huumorintajuinen perusluonteeltani mutta väärässä ja ahdistavassa seurassa minustakin tulee syrjäänvetäytyvä jurottaja.
- 31
Minä olen syrjäänvetäytyvä jurottaja ja minusta on mukava niin. Kuka se on oikea henkilö määrittelemään mikä on ikävä ja mikä on mukava luonteenpiirre, kysynpä vain.
- ............
No itse en ole ikinä lähipiirissä törmännyt näihin vaimonhakijoihin, joten ei ole nenää tullut paljoakaan nyrpisteltyä. Ulkomaalaisia vaimoja kyllä on, mutta heitä ei ole haettu eikä heissä pääasia ole se mistä maasta ovat kotoisin. Nämä pariskunnat ovat löytäneet ja mieltyneet toisiinsa ihan yksilöinä eivätkä puhu toisistaan kuin esineinä ja näe kansoja jonain massana, joka käyttäytyy identtisesti. Vaan jopa muualtakin, kuin Suomesta löytyy persoonia. Nämä tapaukset eroavat mielestäni huomattavasti näistä "hakijoista" jotka vaikuttavat siltä kuin lähtisivät hakemaan Virosta viinaa kun se on niin halpaa ja kätsyä. Tai muuten kaupoille. Nähden sen puolisonsa lähinnä vain kansansa edustajana eivätkä anna mitään varaa sille, että silläkin ihmisisellä voisi olla omanlaisensa luonne, joka voi erota jostain muusta maanaisesta.
Sitten on vielä erikseen kaikenmaailman nettikirjoittelijat, jotka ovat aika hämmentäviä. Joskus ei osaa sanoa, että onko hänen päällimäinen ajatuksensa se, että tämä vaimo (sarjatuotannon tuote) ihana vai se, että tämä ei ole suomalainen vaimo (joka myös nähdään vain sarjatuotannon hyödykkeenä). Tämä on sitten taas itselleni erittäin vieras ajatusmaailma, että avioliitossa tärkeimpänä asiana on toisen kansalaisuus tai se, että tämä ei ole jotain tiettyä kansalaisuutta. Mutta nämähän ovat vain nettikirjoittajia, joten en noista paljoa perusta. Taustalla voi olla joku elämäänsä kyllästynyt provosoija tai ihminen, joka esimerkiksi sattuu vain vihaamaan jotain ryhmää ja keksinyt tähän liittää jonkun tietyn kansalaisuuden jumaloinnin. En olisi itsekään tyytyväinen jos oma puolisoni kehuisi minua vain siksi kun olen suomalainen enkä vaikka ruotsalainen. Jos nainen puhuisi samalla tavalla, niin tietenkin siihen suhtautuisin ihan samalla tavalla. Tosin harvemmin olen kuullut naisen puhuvan lähtevänsä hakemaan turkkilaista aviomiestä, kun se on niin kiltti, alistuvainen ja tekee kotitöitä ja hoitaa lapset ja kun se ei ole suomalainen. Mutta ihan sama lopulta, onhan sitä maailmankolkkia joissa avioliittoon ei liitetä niin suuresti henkistä kumppanuutta, vaan sitä hallitsee juuri tehtävänjaot ja siihen kumppaniin ei liitetä tunteita vaan kyseessä on juuri hyödyke (sekä vaimon että miehen kohdalla). Se on vierasta itselleni, mutta niin on moni muukin asia. Täytyy vain toivoa, että ne suomalaiset miehet, jotka lähtevät "hakemaan vaimoa" tiedostavat myös, että tuollaisessa erilaisessa liitossa myös mieheltäkin on erilaisia odotuksia kuin länsimaisessa. Jos tämä tiedetään ja sen mukaan toimitaan, niin sitten ei ole mitään huolenaihetta. Ja kansalaisuudesta riippumatta tosiaan näen täysin eri asioiksi sen, että "haetaan vaimoa kansalaisuudella X" tai on "päädytty parisuhteeseen ihmisen kanssa, joka on ulkomaalainen". - Halusin vastata
Osa 1. Ensimmäisenä tulee mieleen, että miehellä on itsetunto-ongelma, kun ei ole pystynyt suomalaisista kelpuuttamaan itselleen suomalaista vaimoa. Tulee mieleen, että mies on parhaat päivänsä nähnyt, ehkä elttaantunut sovinistinen gigolo, jolla on ollut kyllästymiseen saakka suomalaisia naisia. Nuorelle suomalaiselle miehelle käy suomalainenkin vaimo. Miehen pitää siis olla jo yli 30v, jos on jotain suomalaisia vastaan. Tarkemmin sanottuna suomalaista vaimoa, joita on varmasti joka lähtöön niin temperamentin kuin ulkonäönkin suhteen. Jos miehen "ongelma" on se, että omanmaalaiset eivät ole enää neitsyitä, on miehen ongelmana anteeksiantamattomuus. Sellaiset sovinistimiehet joutavatkin muualle vaimoa hakemaan, kun kumminkin todennäköisesti ovat itselleen suoneet ja sallineet esiaviollisia suhteita ja edellyttävät vaimoltaan koskemattomuutta. Eihän kukaan täysjärkinen suomalainen nainen sellaista miestä itselleen kelpuuttaisikaan, joka vaatii toiselta jotain, mihin ei itse ole edes pyrkinytkään. Palataan 2000-luvulle ja tähän yhteiskuntaan, tähän todellisuuteen täällä....
Kuulostaa siltä, että vaimo h a e t a a n ihan yhtä lailla kuin vaikka joku koiranpentu tai hevonen. Jokainen saa onneksi hakea vaimonsa ihan mistä tykkää, mutta usein tulee mieleen, kun ei pareja sen koommin tunne, että suhteissa on aikamonen epäsuhta. Jos ajatellaan venäläistä tai thaimaalaista hyvin toimeen tulevaa ja kaunista naista, niin kyllä hän todennäköisemmin löytäisi mielitiettynsä omasta kulttuuristaan ja omanikäisestään. Tuontivaimot saavat usein tyytyä itseään paljon vanhempiin ukkoihin, jotka varmasti ajan myötä alkavat etoa ja vieraaseen kulttuuriin tutustuminen tulee opittua kyllästymiseen saakka. Tuontivaimot ovat täysin riippuvaisia suomalaisista miehistään ja siinä mielessä säälittäviä, kun eivät vielä tunne tätää kylmää Suomea. Minusta se vaimon hakeminen muualta kertoo miesten tavasta nähdä nainen jonain näyttelyesineenä tai jonain muuna kuin tasavertaisena kumppanina. Tuontivaimon kautta voi todistaa muille omaa viriiliyttään, sillä tuontivaimothan ovat yleensä reilusti nuorempia. Tuotivaimo nähdään välineenä, jota kautta saadaan arvostusta kaveripiirissä, kun on ns. eksoottinen vaimo. Nämä vaimot ovat usein niin nuoria, etteivät suomalaiset hyvistä oloista lähtöisin olevat tytöt kelpuuttaisi sen ikäisiä miehiä lottovoitostakaan itselleen muuta kuin niin kauan, että huomaavat tuhlanneensa ns. parhaat vuotensa. Naisen kautta mies voi kuvitella itsensä nuoremmaksi mitä on kuvitellessaan seuran tekevän kaltaisekseen.
Arkielämän kannalta epäolennaiset asiat korostuvat puhumattakaan sielujen sympatiasta, kun molemmilla luultavasti on itselle vieras kieli. Helpommalla mies pääsisi, jos alkaisi arvioida omia vaimon arviointikriteerejään kriittisemmin. Kotimaisenkin kanssa elämä on haaastavaa saatikka toisen kulttuurin kasvatin kanssa. Ehkä myöhemin 100 vuoden päästä, kun maailma on entistä enemmän yhdentynyt nämä eri kulttuureja yhdistävillä kulttuureilla on paremmat menestymisen mahdollisuudet. Naapurimaan prinsessa on hyvä esimerkki siitä, mistä ns. normaalit nuoret naiset - kulttuurista riippumatta - haaveilevat: omanikäisestään ja oman kulttuurinsa kasvatista. Ulkonäöllä sinänsä ei varmaan naiselle ole niin suurta merkitystä. Daniel olisi varmaan käynyt ulkolaisen näköisenä, mutta muuten samanakin. Hän olisi taatusti voinut valita kenet tahansa prinssikseen.
"Aivan samasta syystä suomalaiset naiset käyvät Turkissa, Egyptissä tai Kreikassa nauramassa paikallisten miesten jutuille. "
Niin, mikä se syy oikein on? Kerro. Minä en tiedä.
"Jotkut tuovat myös saaliin kotimaahansa. Se rikastuttaa suomalaisten sisäsiittoista geeniperimää, eihän siinä mitään pahaa pitäisi olla?"
Ollaan taas tässä samaisessa näkökulmassa, jossa toinen nähdään koirana tai hevosena, jota voidaan määrätietoisesti jalostaa suuntaan tai toiseen. Saa oikeastaan mieluusti hakea vaimonsa mistä tykkää, mutta lasten tekemiseen pitäisi saada viisumi vaikka vasta viiden vuoden päästä. Mikään ei voi olla raastavampaa kuin avioerojen kautta syntyvät taistelut siitä, missä maassa lapsi saa kasvaa. Ehkä vaimon hakeminen muualta voisi olla sallittua niille ja vain niille, joilla jo on lapset tehtynä. Edellyttäen tietty, että ottaa sen ikäisen venäläisen tai thaimaalaisen, joka ei enää halua lisääntyä eli on jo lapsensa saanut. Mutta hehän ovat tälle miehelle second hand. - Halusin vastata
Osa 2. Onko kyse uskaltamisesta? Sen kannalta ehkä, joka jättää oman kulttuurinsa ja siirtyy sinne maan ääriin. Sillä joka siirtyy on ikuinen kaiho sydämessään, vaikkakin on varmasti saanut paljon uudessa ympäristössä. Sopeutuminen riippuu myös siitä, miten syvät juuret lähtijällä on omassa maassaan. Jos niitä ei ole koskaan ehtinyt kasvaakaan syystä tai toisesta, on helpompi lähteä, mutta paremmin ehkä lähtee kasvamaan uudessa ympäristössä, jos saa ottaa ison juuripaakun mukaansa. Sen takia täällä on nyt isoäitiongelmat, kun se juuripaakku on ravistettu kovin heiveröiseksi. Mitä uskaltamista siinä on sille, joka menee sen vaimon hakemaan? Jos ei ollutkaan hyvä, voi hakea toisen ja sitten vaikka kolmannen. Kyllä se on nämä tyttöparat, jotka uskaltavat.
Itselläni ei ole mitään ulkomaalaisia vastaan, mutta tunnen sympatiaa niitä kohtaan, jotka ovat itselleen vieraassa ympäristössä. Suomalaiset ovat kansakuntana ja yhteiskuntana niin kylmiä ja kovia, että on kai se sitten ihan selvää, että suomalaisen miehen täytyy hakea itselleen vaimo tuontitavarana. Tavarana joo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391779En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271598Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141404Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3421358Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681275- 81141
- 121048
- 20959
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7951- 80899