Auton ristiäiset

Putkivalo

Tämä tätsä saa uuden auton! Uusi perheenjäsenemme on vissiin synnytysosastolla vielä, kotiutuu vasta parin viikon päästä. Sillä aikaa pitää keksiä nimi, kaikilla muillakin autoillani on ollut. Autatteko?

Voin kertoa että se on Citroen C1, ja punainen, taitaa siis olla tyttö.
Onko ehdotuksia? Äänestää saa myös, painamalla peukku ylös suosikkinsa kohdalla. Mä tarjoan teille sitten kahvit ja pullat vaivasta.

98

814

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sittenhän sen täytyy olla Brigitte. :)
      Tehdäänkö Citikat Ranskassa, en tiedä.

Kahvi kelpaa, pulla ei, kiitos.

• Putkivalo

Tuo oli hyvä :)))
        Brigitte... rimmaa hyvin oh shit:in kanssa :D ei varmaan ole enne, ei kai.
        Onhan se alkujaan ainakin ranskalainen, taitaa muuten olla toyotan kori tää.

• Putkivalo kirjoitti:

Tuo oli hyvä :)))
        Brigitte... rimmaa hyvin oh shit:in kanssa :D ei varmaan ole enne, ei kai.
        Onhan se alkujaan ainakin ranskalainen, taitaa muuten olla toyotan kori tää.

vähän hienompi kuin joku Lyyli ;))
        Voi se olla enne tuo shit, minen luota ranskiksiin, olkoon mikä kori hyvänsä.

Meillä on Toyota eikä mitään vikaa kymmenessä vuodessa, punainen, mutta ilman lempinimeä.
        Nyt hänellekin pitää jättää jäähyväiset, eräs on autokuumeessa. Eikä oteta punaista jos mun sana mitään painaa. Näen punaista jo muutenkin.
        Joku kiva tummanharmaa, sopii nykyiseen mielialaani paremmin :)

• Putkivalo
        Anceli kirjoitti:

vähän hienompi kuin joku Lyyli ;))
        Voi se olla enne tuo shit, minen luota ranskiksiin, olkoon mikä kori hyvänsä.

Meillä on Toyota eikä mitään vikaa kymmenessä vuodessa, punainen, mutta ilman lempinimeä.
        Nyt hänellekin pitää jättää jäähyväiset, eräs on autokuumeessa. Eikä oteta punaista jos mun sana mitään painaa. Näen punaista jo muutenkin.
        Joku kiva tummanharmaa, sopii nykyiseen mielialaani paremmin :)

Ja tiiä vaikka olis upeat puskurit hällä ;D

Meillä on ennen ollut kaksikin sitikkaa, kivat ne on. Tän pitäis olla ihan sama auto kai kun Toyota Aygo.
        Minäkin olisin halunnut keltaisen, mutta ei. Pakko oli tyytyä tähän väriin kun Stokkan hulluilta päiviltä ei muuta saanut :))

Autokuume on pahasta, se on kallis tauti.

• Putkivalo kirjoitti:

Ja tiiä vaikka olis upeat puskurit hällä ;D

Meillä on ennen ollut kaksikin sitikkaa, kivat ne on. Tän pitäis olla ihan sama auto kai kun Toyota Aygo.
        Minäkin olisin halunnut keltaisen, mutta ei. Pakko oli tyytyä tähän väriin kun Stokkan hulluilta päiviltä ei muuta saanut :))

Autokuume on pahasta, se on kallis tauti.

että hyvä kun et saanut keltaista ;))
        Ei se ole auton väri, vaikka kuinka tykkäisit muuten. Naapurilla on kellanrusehtava tai mikä lie kullanvärinen ja ihan oikeasti täytyy kääntää päätä poispäin, kun sen auton näkee.
        Mutta jos et täällä päin ajele, niin sitten voisit ottaa keltaisen. :)

Mä luulen, että meille tulee taas Toyota ellei sitten Nissan Quasqaihin mennä, kirjoitetaanko se edes noin, en mä tiedä. Yhdellä ystävällä on sellainen Nissan ja on se aika hieno.

• Putkivalo
        Anceli kirjoitti:

että hyvä kun et saanut keltaista ;))
        Ei se ole auton väri, vaikka kuinka tykkäisit muuten. Naapurilla on kellanrusehtava tai mikä lie kullanvärinen ja ihan oikeasti täytyy kääntää päätä poispäin, kun sen auton näkee.
        Mutta jos et täällä päin ajele, niin sitten voisit ottaa keltaisen. :)

Mä luulen, että meille tulee taas Toyota ellei sitten Nissan Quasqaihin mennä, kirjoitetaanko se edes noin, en mä tiedä. Yhdellä ystävällä on sellainen Nissan ja on se aika hieno.

Meillä on nyt keltainen, ja sain sillä erään tunnetun urheilija-miehen huomion kun kylässä annoin tietä, seuraavalla kerralla hän jo hymyili mulle kun näki auton :))) Pitääks mun nyt laittaa taka-ikkunaan kyltti, että olen se ex-keltainen :P

Eikä sitä keltaista paljon sisältä huomaa :))

Se on kaunis auto, se Nissan Quamäkääntiiä. Näppärän näköinen.

• Anjaniina.

eihän sitä voi tietääennekuin itse istuu siinä ja se valikoi itse nimensä?
      Niin ne moottorirakkineet tekee..
      mull oli edellisen pyörän nimeiks valittuna Peto, mut niin se muutti ittensä Väneks...huoh...
      Kirsikka?
      kiitokenkä?
      Luumu?Lusmu?
      Näppy?
      Punikki?
      Punarinta?
      Cherry?
      Simppa?
      Sitruuna
      Piukee?

• Meriläinen

Meillä oli joskus joku tuijota, vihree. Se oli monesta autosta kasattu edellisellä omistajalla.
        Se oli vihree paholainen, vaikka olikin lempeä ja kiltti kun mikä, uskollinen ja tottelevainen. Ja sillä monet matkat lappiinkin tehtiin.

En osaa ajatella sun autolle nimeä, kun se tulee mun mielestä sitten kun auto on siinä. Kyllä se sen kertoo sitten kun tapaatte.

• Meriläinen
        Meriläinen kirjoitti:

Meillä oli joskus joku tuijota, vihree. Se oli monesta autosta kasattu edellisellä omistajalla.
        Se oli vihree paholainen, vaikka olikin lempeä ja kiltti kun mikä, uskollinen ja tottelevainen. Ja sillä monet matkat lappiinkin tehtiin.

En osaa ajatella sun autolle nimeä, kun se tulee mun mielestä sitten kun auto on siinä. Kyllä se sen kertoo sitten kun tapaatte.

Oli tarkoitettu aloittajalle mutta saat siekii tään lukee :))))), hmph ja vissiin niin miekii :))

• Anjaniina.
        Meriläinen kirjoitti:

Oli tarkoitettu aloittajalle mutta saat siekii tään lukee :))))), hmph ja vissiin niin miekii :))

;))))))

• Putkivalo

on kyllä vanhemman tehtävä. Sulla on liian itsepäisiä vekottimia :)))
        Mun eka oli volkkari vm -66, sen nimi oli Adolf Rutiloff. En mä edes kaikkia muista. Taunukselle ei tarvinnut antaa nimeä kun se ei ollut auto. Yksi oli Noita, kun sen rekkari oli HXA (häxa). Tää nykyinen on Piksu kun sen on kait pienin mahdollinen olematta mopoauto.

Näppy kuulostaa hyvältä :D

• Putkivalo
        Meriläinen kirjoitti:

oli osannut kasata oikein :)))

On ne aika persoonallisia ne autot. Mulla oli joskus volvo joka ei suostunut käymään kunnolla, ei millään. Tyssäs jopa kerran huollosta kotiin ajaessa. Tais olla korjaamon liittolainen, tosin nekin huokaisi syvään kun toin sen TAAS. Minusta se oli vähän luulosairas, kun ei vikaa koskaan saatu korjattu.

• Anjaniina.
        Putkivalo kirjoitti:

on kyllä vanhemman tehtävä. Sulla on liian itsepäisiä vekottimia :)))
        Mun eka oli volkkari vm -66, sen nimi oli Adolf Rutiloff. En mä edes kaikkia muista. Taunukselle ei tarvinnut antaa nimeä kun se ei ollut auto. Yksi oli Noita, kun sen rekkari oli HXA (häxa). Tää nykyinen on Piksu kun sen on kait pienin mahdollinen olematta mopoauto.

Näppy kuulostaa hyvältä :D

itte kertoo sull mikä on hyvä,
        Istuppa siíhen koslaan ja se kertoo sulle mikä haluaa olla,,,,

• Putkivalo
        Anjaniina. kirjoitti:

itte kertoo sull mikä on hyvä,
        Istuppa siíhen koslaan ja se kertoo sulle mikä haluaa olla,,,,

vielä hyväksyttää sitä sille sitten :))

• Meriläinen
        Putkivalo kirjoitti:

oli osannut kasata oikein :)))

On ne aika persoonallisia ne autot. Mulla oli joskus volvo joka ei suostunut käymään kunnolla, ei millään. Tyssäs jopa kerran huollosta kotiin ajaessa. Tais olla korjaamon liittolainen, tosin nekin huokaisi syvään kun toin sen TAAS. Minusta se oli vähän luulosairas, kun ei vikaa koskaan saatu korjattu.

Vaihdettiin vihree paholainen sitten pakettiautoon kun exä oli huonekalujen entisöijä ja aloitti firman.
        Paku se vaan oli nimeltään.
        Uudempi ja ehompi kun Toyota oli. Mutta kuinka ollakaan, yks yö neljän aikaan oltiin likkakaverin luota tulossa sadan kilometrin päässä kotoa, syttyi moottori tuleen. Jaffaa heitin päälle kun ei muuta nestettä ollut.
        Siellä oltiin keskellä ei mitään.
        Yks onni oli jutussa oli exä hommannut firman takia edellisellä viikolla ekan kännykän. Tuli jossain vaiheessa hinaaja ja päästiin kotiinkin, tosin auto saatiin käyttöön vasta parin viikon päästä.
        Silloin asuttiin korvessa josta oli lyhin matka kyläkauppaan seitsemän kilometriä ja isompaam taajamaan 22 km:riä.
        No naapurit oli avuliaita kyllä sen aikaa ettei tarvinnut kävellen tai pyörällä kauppaan mennä:))

• Putkivalo
        Meriläinen kirjoitti:

Vaihdettiin vihree paholainen sitten pakettiautoon kun exä oli huonekalujen entisöijä ja aloitti firman.
        Paku se vaan oli nimeltään.
        Uudempi ja ehompi kun Toyota oli. Mutta kuinka ollakaan, yks yö neljän aikaan oltiin likkakaverin luota tulossa sadan kilometrin päässä kotoa, syttyi moottori tuleen. Jaffaa heitin päälle kun ei muuta nestettä ollut.
        Siellä oltiin keskellä ei mitään.
        Yks onni oli jutussa oli exä hommannut firman takia edellisellä viikolla ekan kännykän. Tuli jossain vaiheessa hinaaja ja päästiin kotiinkin, tosin auto saatiin käyttöön vasta parin viikon päästä.
        Silloin asuttiin korvessa josta oli lyhin matka kyläkauppaan seitsemän kilometriä ja isompaam taajamaan 22 km:riä.
        No naapurit oli avuliaita kyllä sen aikaa ettei tarvinnut kävellen tai pyörällä kauppaan mennä:))

Siitä tuli varsinainen paholainen! Onneksi et ollut yksin sentään.

On se vaikeaa olla ilman autoa. Yritin sinnitellä täällä ilman jonkun aikaa, kyläkauppaan on vaan 3 kilsaa. Mutta kädethän siinä venyy, pitäis olla oma lypsävä takapihalla. Ja kun muut kulkuyhteydet on aikas huonot, aika usein lähdin kävelemään kassien kanssa kun bussi oli just mennyt. Verenkierto loppui sormista, ja kassit repesivät...

• HTZA

Ja vielä tyttökin..
      Vähän on "Pimpsakan" tuntuinen. Ja jos kuski on vanhemmanpuoleinen niin "Pimps-akka".
      :)
      H.

• Putkivalo

olisi pojan suosikki kyllä, se on just siinä iässä... kuin sinä? ;D
        Ja Prisman parkkipaikalla muksut huutaa "Missä se Pimpsa on?"

• HTZA
        Putkivalo kirjoitti:

olisi pojan suosikki kyllä, se on just siinä iässä... kuin sinä? ;D
        Ja Prisman parkkipaikalla muksut huutaa "Missä se Pimpsa on?"

vastaa: Täällä minä, odottakaa nyt vähän, kassit painavat...
        H.

• Putkivalo
        HTZA kirjoitti:

vastaa: Täällä minä, odottakaa nyt vähän, kassit painavat...
        H.

nyt autot ja valot sekaisin :))

• HTZA
        Putkivalo kirjoitti:

nyt autot ja valot sekaisin :))

Katotaas ny, miten ketju kehittyy...
        H.

Ps. Mullakin on uusi Ranskalainen, tai siis minulle uusi, ihan uusi se oli 1996.
        Megane.
        H.

• sittikakaakkaa
        HTZA kirjoitti:

Katotaas ny, miten ketju kehittyy...
        H.

Ps. Mullakin on uusi Ranskalainen, tai siis minulle uusi, ihan uusi se oli 1996.
        Megane.
        H.

ei Citroen

• HTZA
        sittikakaakkaa kirjoitti:

ei Citroen

joten olen ihan hyvin tietoinen rimpulastani.
        Ja jos luet tarkkaan, niin en vastauksessani kirjoittanut muuta kuin: Megane.
        H

• Täytyy vissiin minunkin ehdottaa. Koska se on ehkä hieman eroottinen ja ranskalainen, laittaisin nimen Emmanuel:))

• Putkivalo

tuo on hiukan helpompi selittää lapsillekin :)))

• HTZA

Kuvista päätellen sen "silmät" pullottavat Emmanuelleakin vähemmän.

• ihan kertuksi vaan.

• Putkivalo

:D hyvä heitto..

• Putkivalo kirjoitti:

:D hyvä heitto..

noista autoista tiiä yhtään mitään niin jotenkin tuli mieleen leppäkerttu ton värin takia, niin siitä nimi. :)

• Putkivalo
        Nittaminax kirjoitti:

noista autoista tiiä yhtään mitään niin jotenkin tuli mieleen leppäkerttu ton värin takia, niin siitä nimi. :)

Valitsen yleensä auton värin perusteella, mutta tällä kertaa hinta voitti :))

Toimisi englanniksikin - Lady Bug.

• nimeksi autollesi Dame Fiables ja arkikäyttöön Terhi Touhukas. Rakkaalla lapsella on monta nimeä :)

• Putkivalo

Dame :D Ja vois toivoa että tuo Touhukas ainakin olisi enne :))

• Putkivalo kirjoitti:

Dame :D Ja vois toivoa että tuo Touhukas ainakin olisi enne :))

juuri sellaiselta, touhukkaalta ja tomeralta. Punainen väri vielä entisestään lisää energistä vaikutelmaa.

Kun Sunnuntaisin autosi muuttuu Dame Fiablesiksi, etupellin päälle somisteeksi sopisi soma vaaleanpunainen villalankasydän, pehmentämään :)

• Anjaniina.
        TaikisN kirjoitti:

juuri sellaiselta, touhukkaalta ja tomeralta. Punainen väri vielä entisestään lisää energistä vaikutelmaa.

Kun Sunnuntaisin autosi muuttuu Dame Fiablesiksi, etupellin päälle somisteeksi sopisi soma vaaleanpunainen villalankasydän, pehmentämään :)

noi sun pitää ehdottomasti hankkia!
        http://www.youtube.com/watch?v=bubCqljb8mw

• Putkivalo

• Anjaniina.
        Putkivalo kirjoitti:

Ei tosin sopinut niin hyvin tolle bemarille, se oli selvästi poika. Ilme sen verran tiukka.

mut menis sun kauppakassissas täydestä.
        Huomasitko, ne kiiltää auringonpaistees ;))))
        Olsiko Pussukka, nimenä mitä ;))

• Putkivalo
        Anjaniina. kirjoitti:

mut menis sun kauppakassissas täydestä.
        Huomasitko, ne kiiltää auringonpaistees ;))))
        Olsiko Pussukka, nimenä mitä ;))

Sopis hyvin tänne hiphopparin valtakuntaan tuo blingbling :))

• GloriaJoy

kerta putkivalo niin auto vois olla yksinkertaisesti: Sukkula

• Anjaniina.

Beam...siis suomalaisittain biimm

• Putkivalo

Ja valon nopeudella minne vaan!

• Putkivalo
        Anjaniina. kirjoitti:

Beam...siis suomalaisittain biimm

Beam me onboard, captain.

• ...

"Punkki"

Mulla loppui mielenkiinto ranskalaiin autoihin reilut parikymmentä vuota sitten. Ostin kai suomen surkeimman auton, vanhan pikkupösön. Näppärä, ei tilava kokoisekseen, leppoisa ajella jne. Ainoa vika, sillä pääsi harvoin ajamaan kun se yleensä oli aina rikki.

Tosin mun käsittääkseni ranskalaiset on nykyään ihan yhtä kestäviä autoja kuin muutkin. Mä iteasiassa olen kiinnittänyt huomiota tohon autoon. En tosin sitikka, vaan pösöön. Ne kun on melkein samoja autoja, eri kori jne, mutta samoilla peruspiirustuksilla tehtyjä. Pösö ilmaantui meitin parkkipaikaa aikanaan ja täytyy myöntää, järkevän ja näppärän oloinen kulkupeli.

Sitikka aina briljeerannut designilla, isot kissat jne. Ja on sitä teknistä innovaatisuuttakin ollut. Asialla tietenkin kääntöpuolensa. Ilmajousitus aikanaan oli vähän niinkuin erikoiskorjaamo hommia. Ehkä vaikutti korjaus kuluihin.

Toi on tavalaan taas ylimuotoiltu. Ja toisekseen. Tossakin kun on kolmiripainen ohjauspyörä. Mun mielestä sitikka töppäsi jutun, kun loupui yhdestä rivasta. Syynä luonnollisesti se, yksripaiseen pirun hankala kehottää airpäkkiä. Niin, mun mielestä pösön versio samasta autosta on paremman näköinen.

Niin siis perustelut nimiehdotukselle:

Punkki- Auto on punainen
      Punkki- Auto on pieni
      Punkki- Auto on ikään kuin kapinallinen muotoilunsa puolesta muihin vastaaviin verrattuna

=DW=

• Putkivalo

Tuo on hyvä, istuisi mainiosti tässä kissa-koira-talossa :))

Meillä oli joskus Citroen XM, ja se oli ylivoimaisesti paras auto minkä ikinä olen ajanut vaikka oli 10 vuotta vanha auto. Tosin en sen hintaluokan autoja paljon ajanutkaan... Varsinainen tilaihme. Ei näytä mitenkään isolta autolta, mutta takapenkilläkin oli ruhtinaallisesti tilaa jopa mun pituisille jaloille, eikä tarvinnut mikään pygmi silti olla edessä. Loistava tiellä, kissa-tittelin arvoinen. Tosi harmi että sen valmistus lopetettiin.

Noihin korjauskuluihin vaikuttaa varmaan sekin, että sitikan huoltoketju on Veho :/
        Muistan että joskus sitikka-omistajat jäivät rotvalleihin kiinni, kun ei osanneet ottaa huomioon tuon kaasunestejousituksen :)) Ei ne kai enää laske niin alas kuin silloin joskus 70-luvulla.

Seuraavaksi paras auto mitä olen ajanut oli Wartburg :))

• Meriläinen

No nyt kun etsin auton kuvan tuolta esiin, niin heti kun sen näin niin mun päähän tuli että ihan selvä Sibyllahan se siellä vastaan katsoo. Ja kun sen sanoin ääneen niin ihan selvästi vinkkas silmää toi kuva eli se hyväksyi sen heti :))

• Putkivalo

Eli suostumuskin on jo hankittu :D
        Ei mikään paha! Joudun ottamaan lapset mukaan tähän raatiin, en pärjää muuten :)

• Meriläinen
        Putkivalo kirjoitti:

Eli suostumuskin on jo hankittu :D
        Ei mikään paha! Joudun ottamaan lapset mukaan tähän raatiin, en pärjää muuten :)

No tää nimihän muoutuu kaikenlaisiin muotoihin sitten, lasten ijistä riippuen.
        Sippe vaan, moi!
        Sillä Sipuli!
        Sippendaali.
        Sipsipussi.
        Jne.

• Putkivalo
        Meriläinen kirjoitti:

No tää nimihän muoutuu kaikenlaisiin muotoihin sitten, lasten ijistä riippuen.
        Sippe vaan, moi!
        Sillä Sipuli!
        Sippendaali.
        Sipsipussi.
        Jne.

jostain syystä tykkäs tuosta Sipsipussista :))) Luettelin niille näitä, ja taitaa olla niin että auto saa kolmet nimet ;D

• se olla lempeesti TYPYKKÄ.
      ;))

• Putkivalo

Sitten ostan rekkarin TPY-1

• väristä ei tullut kuin yksi nimi mieleen..Nuppu..Eiks olekkin nätti nimi? ;)

• Putkivalo

Nupulla kauppaan :) Tai korjaamolla: "Mä toin Nuppuni huoltoon." Ja ne saa jännäillä että mikä..

• Putkivalo kirjoitti:

Nupulla kauppaan :) Tai korjaamolla: "Mä toin Nuppuni huoltoon." Ja ne saa jännäillä että mikä..

ku siel autokorjaamolla sanot,että tuot Nupun huollettavaksi,niin takuulla kohtelevat sitä kauniisti ja arvokkaasti. :))

• Putkivalo
        mii-su kirjoitti:

ku siel autokorjaamolla sanot,että tuot Nupun huollettavaksi,niin takuulla kohtelevat sitä kauniisti ja arvokkaasti. :))

Eihän kukaan vois Nuppua kohdella kaltion :)))

• ajelen itsekin, mutta ei ole tullut mieleenkään antaa nimeä autolle. Mutta jos teillä on sellainen tapa, niin voisit harkita Ancelique-nimeä???????? Eikö olekin kaunis nimi????

• Putkivalo

Nyt tuntuu että kaikki ranskalaiset nimet ovat kauniit, paitsi Barbaraksi en nimeä, tiiä vaikka loukkaantuisi..

• Putkivalo kirjoitti:

Nyt tuntuu että kaikki ranskalaiset nimet ovat kauniit, paitsi Barbaraksi en nimeä, tiiä vaikka loukkaantuisi..

Auto vai Barbara???? :-XD

• Putkivalo
        Teotwawki kirjoitti:

Auto vai Barbara???? :-XD

Mun pikkuinen vauva-auto, tietty ;D

• annettu kutsuma nimi parille autolle:)))
      Miun eka auto oli kirsikka, sit meil on viel tälki hetkel yks vanha auto, joka on kolmantena, tytär ajelee sillä, sitä sanotaan luupääksi tai luuskaks, miun nykyisellä autolla ei oo lemppari nimee sanon sitä vaan kaskaiks, näin omalla äänteellä.. isännän autoo sanotaan sokolootaks, silläkää ei nyt sen kummempi nimitys.

Mut mikähän olis kiva siun autolle, ota se miun entisen auton nimi, seki oli punanen, eli kirsikka:))))

• Putkivalo

se on erottaa niitä toisistaan, ja kyllähän niitä kantsii edes pikkasen yrittää hemmotella, ties vaikka ne joskus veis perille ;D

• Putkivalo kirjoitti:

se on erottaa niitä toisistaan, ja kyllähän niitä kantsii edes pikkasen yrittää hemmotella, ties vaikka ne joskus veis perille ;D

niin on:))) Hyvä pitää niitä hyvässä hoivassa, et saahaan kyyti aina sinne minne halutaan ja just perille asti:)))
        Onneks ne ei välitä, vaikkei aina jaksas sisältä pitääkkää niitä ihan pölyttöminä, miulla on jo imuroimista vajaa ja pölytki pitäis pyyhkiä. Varmaan viel vikkelää pitäs sisäpuolelta sen silmät pyyhkiä, kohta se ummistaa ne, enkä nää tietä): :)))))

• Anjaniina.
        Putkivalo kirjoitti:

sulla on samanlainen ote vehkeisiin kuin mullakin.
        Pyörille mä juttelen, matkane edetessä, luvaten niille kymmene kaunista ja ykstoista ihanaa...huoltoa ;))
        Koska ilman mekaanisia vehkeitä, ollaan aikas avuttomia ;)

• Putkivalo
        Anjaniina. kirjoitti:

sulla on samanlainen ote vehkeisiin kuin mullakin.
        Pyörille mä juttelen, matkane edetessä, luvaten niille kymmene kaunista ja ykstoista ihanaa...huoltoa ;))
        Koska ilman mekaanisia vehkeitä, ollaan aikas avuttomia ;)

siellä korvessa ootte avuttomia :)))

Niin monet kerrat pimeässä silitellyt rattia, lausunut helliä sanoja. Now those days are over! Uusi aika/auto odottaa :))) Tää on muuten toinen kerta elämässäni kun mulla on brand new. Se eka oli..... kehtaako sanoa.... Lada! Ei muuhun uuteen ollut varaa. Siinä oli aika huikeat korjausvehkeet mukana. Kampi, ilmapumppu, maalipurkki, kunnon sarja ruuvimeisseleitä, pieni soma jakoavain ja bensaletkuun sopiva käsipumppu. En tiedä miten se toimi. Joku jouksi vieressä koko matkan ja pumppasi käsin bensaa? Etupelti auki?

• Putkivalo
        sasus kirjoitti:

niin on:))) Hyvä pitää niitä hyvässä hoivassa, et saahaan kyyti aina sinne minne halutaan ja just perille asti:)))
        Onneks ne ei välitä, vaikkei aina jaksas sisältä pitääkkää niitä ihan pölyttöminä, miulla on jo imuroimista vajaa ja pölytki pitäis pyyhkiä. Varmaan viel vikkelää pitäs sisäpuolelta sen silmät pyyhkiä, kohta se ummistaa ne, enkä nää tietä): :)))))

Nyt metsästysaikaan kannattaa pitää ne silmät auki kyllä :))

Jotain olen oppinut tuosta autojen perille saatosta, autossa on nykyisin aina peitto mukana :))

• henrjii

Citroen tonni korjaamoiden Onni

• Putkivalo

No pojat on tuollaisia, korjaamoiden onneja, tää on kuules tyttö :))) Meidän kanssa ei tarvi kuin Lempeä :))

• henrjii
        Putkivalo kirjoitti:

No pojat on tuollaisia, korjaamoiden onneja, tää on kuules tyttö :))) Meidän kanssa ei tarvi kuin Lempeä :))

sielä lempiä. Simca 1100 E. jolla ei mitään tee;

• henrjii
        Putkivalo kirjoitti:

Hattiwatti, niiden kuuluisien sähkövikojen vuoksi. Ajovalo, rekisterikilvenvalo joihin tarvitaan taikuri vaihtamaan polttimo

• väittää. Ja väittää Pösöistä ihan samaa. Meikäläinen ajellut ensin Pösöllä ja sittemmin Citikalla viimeiset 10 vuotta enkä ole yhteenkään aiemmista, oliko niitä 13 kpl eri merkkisiä, ollut yhtä tyytyväinen. Hyvin on pelittäneet ja hemmetin hyviä ajaa. Tiedä sitten onko noi puheet vain peruja heikommasta ranskalaisten menneisyydestä vai onko meikäläisellä käynyt hyvä tuuri autoyksilöiden kanssa.

• Putkivalo
        henrjii kirjoitti:

Hattiwatti, niiden kuuluisien sähkövikojen vuoksi. Ajovalo, rekisterikilvenvalo joihin tarvitaan taikuri vaihtamaan polttimo

missä tahansa voi lempiä? Häh?

Totta tuo ajovalo, on kokemusta C3n lampun vaihdosta, ihme spagetti-sormet noilla vehon korjaajilla.

• Chisu??

Tämän meidän persoonallisen muusikkomme mukaan.

Kunhan paremmin ystävystyt Chisuusi, niin voit myös nimittää häntä "mun herneeksi", sillä se on hänen ystävänsä Kristiina Wheelerin antama kahdenkeskinen kutsumanimi. Eikä missään nimessä ole loukkaava ilmaus päin vastoin!
      Mullapa onkin myös ISOKISSA, muutaman muun ranskattaren höysteenä joten mä kyllä tiedän miten ranskalaisia pitää käsitellä, että niiden kanssa pärjää!!!

Niin, samoilla 'hoito-ohjeilla' tulee toimeen myös vaimon kanssa.
      Näillä mennään vuodesta toiseen, eikä minkään ranskalaisen visiitin viitoittamalla kaavalla!!

Ja hintoihinsa kaikki tulee, myös autoilu, puhumattakaan vaimosta!

Paljon Onnea ....... tarvitset... sitä!!!:)

• Putkivalo

Niinhän tuo muuten on! Ja toivotaan että kehräävää laatua, ja suht kynnetön. Ja sisäsiisti, ettei sotke autotallin lattiaa.

No jos sulla on kokemusta, niin älä karkaa minnekään! Tiedän minne kääntyä jos tarvii poppakonsteja :))

Vaimoja ei saa moittia, nehän tuo palkkansa kotiin ja säästää rahaa tekemällä itse korvapuustinsa. Minkäs me sille voimme ettei kohta mitään kannata harrastaa kotitekoisena, kun tehtaat tekee halvemmalla.

Kiitos Onnesta! Sitä mä tarvin noin muutenkin :D

• Anjaniina.
        Putkivalo kirjoitti:

Niinhän tuo muuten on! Ja toivotaan että kehräävää laatua, ja suht kynnetön. Ja sisäsiisti, ettei sotke autotallin lattiaa.

No jos sulla on kokemusta, niin älä karkaa minnekään! Tiedän minne kääntyä jos tarvii poppakonsteja :))

Vaimoja ei saa moittia, nehän tuo palkkansa kotiin ja säästää rahaa tekemällä itse korvapuustinsa. Minkäs me sille voimme ettei kohta mitään kannata harrastaa kotitekoisena, kun tehtaat tekee halvemmalla.

minäkin äänestän ;)
        Hyvin keksitty ;)

• Putkivalo kirjoitti:

Minun ainakaan, ei passaa moitia! 'Arvaavatonta'...vaimoa, äitiä, muusaa, rakasta kaunista hyvin hoidettua ja parhaimillaan kehräävää kissaa.

Kuitenkin hänessä on monta enemmän vähemmän ärsyttävää piirrettä, mutta eipä haittaa, sillä meidän parisuhde on elämänmuoto, niinkuin ranskalaiset autotkin.

Ja ärsyttävyys, on vaimon kohdalla lähes aina innostavaa stimulointia, joten pois se minusta, että vaimoa tai vaimoja mollaisin!:))

Juu'u, onnea toivotin aivan yleisellä tasolla. Jokainen sitä tarvitsee ja myös onnea/onnen ansaitsee!!

Vielä toivon, ettei menemisesi jää 'pienestä' kii ????

• Putkivalo
        emw34 kirjoitti:

Minun ainakaan, ei passaa moitia! 'Arvaavatonta'...vaimoa, äitiä, muusaa, rakasta kaunista hyvin hoidettua ja parhaimillaan kehräävää kissaa.

Kuitenkin hänessä on monta enemmän vähemmän ärsyttävää piirrettä, mutta eipä haittaa, sillä meidän parisuhde on elämänmuoto, niinkuin ranskalaiset autotkin.

Ja ärsyttävyys, on vaimon kohdalla lähes aina innostavaa stimulointia, joten pois se minusta, että vaimoa tai vaimoja mollaisin!:))

Juu'u, onnea toivotin aivan yleisellä tasolla. Jokainen sitä tarvitsee ja myös onnea/onnen ansaitsee!!

Vielä toivon, ettei menemisesi jää 'pienestä' kii ????

Tuntuipa hyvältä lukea tuollaista tekstiä vaimosta :))) Eihän tuollaisella reseptillä voi muuta kuin onnistua. Ymmärtäväinen mies, ja innostavan stimuloiva nainen :))) Onnea teille myös!

• uuden pienokaisen johdosta! Olet valinnut niin hienon merkin, että pakkohan se on ainakin yrittää auttaa löytämään pienokaiselle sopiva nimi. Sehän voisi olla yksinkertaisesti vain Ranskatar. Tai sehän voisi olla ilmetty Pikku-Myy.

Minulla on Citroen Xsara ja se on Saara. Saaraan pitäisi vaan saada uudet talvirenkaat. Mutta taitaa mennä kolikon heittoon, kitkat vai nastat.

• Putkivalo

Lisää si-tikka-ihmisiä :) Voihan se olla Pikku-Myykin. Vähän toivon että olisi säyseämpi ;))

Pitäis osata ennustaa millainen talvi on tulossa, jos on kovin jäinen, nastat ovat paremmat :/

Nimim.: "Kokemusta on"

• Kaikki autothan on naaras puoleisia... niin hyvin miehet niitä puunaa...=))))

Aikoinaan ostin pösön kaden litran koneelle, jolloin kamu sanoi sitä pösöseksi, kun hänellä oli pösö kolmen litran koneella. Mutta sitikkaan ei sovi nimi citronen... mitenkäs olisi citronella tai jos laitat siihen muutaman mustan pilkun, voisi se olla Leppis...=))))

Mukavaa lauantain jatkoja

• kovin jäisi sitten se ihmisnaaras vähälle huomiolle. Sattumalta juuri tänään suurimmat kurat tuli huuhdottua, ensi kerran sitten huhtikuun. Mikä sen vastenmielisempää puuhaa kuin auton puunaus.
        No, onneksi tuo Citronen kestää hyvin vähän huonompaakin hygieniaa alkamatta heti esitellä ruskeita tahroja.

• Putkivalo

Miten voi olla?? Sanos miten ne pienet autot sitten tulee maailmalle, jos ei ole tyttöjä ja poikia?

Hyviä vaihtoehtoja satelee :))
        Toivottavasti et joudu tälle autolle saattohoitoa keksimään ;D

Rauhaisaa sunnuntaita teille kaikille :)

• mies-vm56 kirjoitti:

kovin jäisi sitten se ihmisnaaras vähälle huomiolle. Sattumalta juuri tänään suurimmat kurat tuli huuhdottua, ensi kerran sitten huhtikuun. Mikä sen vastenmielisempää puuhaa kuin auton puunaus.
        No, onneksi tuo Citronen kestää hyvin vähän huonompaakin hygieniaa alkamatta heti esitellä ruskeita tahroja.

Jos autoon käyttää muutaman päivän kuukaudessa... jää aikaa kyllä ihmisnaaraallekin...=)))) Ja se ihmisnaaraskin ääntelee sopuisammin, kun auton on edes suhtkoht puhdas...=)))) Minusta on vaan mukavampi ajaa kun ikkunoista näkee kunnolla läpi ja kun jalat eivät ole "hiekkalaatikossa" ja maalipinta on auton värinen, vanteista puhumattakaan. Kyllä sitä löytyy paljon vastenmielisempiäkin hommia kuin auton puunaus, mutta se on tietenkin makuasia...=))))

• Putkivalo kirjoitti:

Miten voi olla?? Sanos miten ne pienet autot sitten tulee maailmalle, jos ei ole tyttöjä ja poikia?

Hyviä vaihtoehtoja satelee :))
        Toivottavasti et joudu tälle autolle saattohoitoa keksimään ;D

Rauhaisaa sunnuntaita teille kaikille :)

Tyttöjähän ne pienet autot on, somia pieniä ilmestyksiä, pojista koskaan kuullutkaan...=)))) Ja hyvä niin, sillä toiset tykkää isoista ja toiset pienistä, on jokaiselle jotakin.

On noita autoja saateltu hautuumaalle jos toiselle, kyllä luonnistuu jatkossakin...=))))

Myös teille aivan kaikille rauhaisee sunnuntain jatkoa

• Putkivalo
        mohna kirjoitti:

Tyttöjähän ne pienet autot on, somia pieniä ilmestyksiä, pojista koskaan kuullutkaan...=)))) Ja hyvä niin, sillä toiset tykkää isoista ja toiset pienistä, on jokaiselle jotakin.

On noita autoja saateltu hautuumaalle jos toiselle, kyllä luonnistuu jatkossakin...=))))

Myös teille aivan kaikille rauhaisee sunnuntain jatkoa

mäkin tykkäisin isosta, mutta rahapussi ei :))

Jatketaan vielä toivomaan koko viikon verran mukavata :)

• että milloin ilmestyy ensimmäinen nasta...
      Siitä en oikein pidä että pitää noilla korvikkeilla ravita... luomu olisi se ykkönen.
      Olet nyt sitten treenannut jo tätä vastuupuolta eli jaksat yhä hoitaa ja ohjata?
      Onko sulla tapana ajatella että meidän auto ja naapurin rakkkine....
      Nimi siis olisi keksittävä , onko kummit pankista?
      Miten olisi catglow ?

• Putkivalo

Tuo nasta oli hyvä :D

Olisihan se luomu hienoa! Eikös joku rypsiöljyllä kulkeva ole keksitty... sitä yritin itsekin viljellä kesällä, huonolla menestyksellä tosin. Miten ne maajussit oikein tekee.

Mitämitä, meinaatko että näitä voi olla myös vastahankoisia tapauksia? Missäköhän vaiheessa autolle tulee murrosikä? Jos se on 2-3 vuoden päästä olen kus-taisiislirissä. Kahden lapsen ja yhden auton känkät samaan aikaan.

Kyllä mä kunnioituksella katselen naapureiden autoja, ne on kaikki meidän pikkuista isompia :) Vaikka salaahan ne on vanhoja rotiskoja kaikki ;)

Onneksi pankilla ei ole osuutta tähän peliin :)) Tuo kummius pitää silti kyllä miettiä!

Hrrrrrrr - catglow :)))

• Heh tuli mieleen, että minulla on ollut auto nimeltään Ulpukka, viitaten nimeeni. Se teipattiin tutoon jatetiin tyylitelty ulpukan kukka siihen. Olin silloin yrittäjä ja jaoin vanhuksille ruokaa ja eräs tuumasi, että sieltähän se banaaniauto tulee :))

• Teemuna

Tietysti se on syksyn lapsi, eli Sorbus aucuparia.

• Putkivalo

Ja jos se on kotipihlaja, se ainakin palaisi kotiin joka kerta :))

• tomppa2006

...hedelmien kirjavan maailman suunnalta...

Citroen taipuu kansan suussa mukavasti sitruunaksi ja, jos kerran ole varma sukupuolesta, niin se voisi olla:

- Sitruunatar

• Putkivalo

Arvokkaan tuntuinen nimi. Perjantaisin se voisi olla Suola ja lauantaisin Tequila :))

• Muita lukematta ehdotan nimeä Sipri. Lausutaan sipri, mutta voi kirjoittaa useilla eri tavoilla jos haluaa hienostella. Ja häntä voi puhutella mielialan ihan oman mukaan kuninkaalliseksi, pirteäksi tyttöseksi, rakkaaksi lemmityksi...

Sipri
      Cibri
      Cibry
      Sipriina
      Sibrina
      Cibrina Ensimmäinen hänen korkeutensa
      Sipriliini Sirpukka
      Sibrinella Sabriina
      Sitruska sirosääri
      Sitrofiina seireeni

• Putkivalo

Varsinkin nuo kolme viimeiset oli aika ihkuja ;D Sitruska Sirosääri... kun on niin pikkuiset tossutkin sillä :)))

• Putkivalo kirjoitti:

Varsinkin nuo kolme viimeiset oli aika ihkuja ;D Sitruska Sirosääri... kun on niin pikkuiset tossutkin sillä :)))

Ja mielialasta riippuen voi sitä sanoa Sitronella Sirosiini Saparohännäksi

• Putkivalo
        miljoona kirjoitti:

Ja mielialasta riippuen voi sitä sanoa Sitronella Sirosiini Saparohännäksi

ensitöikseen maalaan antennin vaaleanpunaiseksi :)))
        Kiitos naurusta!

Saa nyt nähdä mitä mieltä auto on näistä kaikista, tai sitten pitää arpoa, niin monta hyvää vaihtoehtoa tuli.

Ja minä kun en keksinyt muuta nimeä kuin Impi, kun se on ensikertalaisena meillä. Ja minäkin olen neitsyt... tosin en tiedä onko se mikään hyvä referenssi enää tässä iässä :O

• Putkivalo kirjoitti:

ensitöikseen maalaan antennin vaaleanpunaiseksi :)))
        Kiitos naurusta!

Saa nyt nähdä mitä mieltä auto on näistä kaikista, tai sitten pitää arpoa, niin monta hyvää vaihtoehtoa tuli.

Ja minä kun en keksinyt muuta nimeä kuin Impi, kun se on ensikertalaisena meillä. Ja minäkin olen neitsyt... tosin en tiedä onko se mikään hyvä referenssi enää tässä iässä :O

Laita ne ripset kans ku tuolla ylempänä ehdotettiin niin sitten se voisi olla ihan virallisesti

Sitruska Räpsyripsi Sirosääri Saparohäntä Balleriina Putkivalo lempinimeltään Sipri

• turhaa,tosi turhaa

C11 tarkoittaa, et se paksuna! EI semmoinen tarvi nimeä! Auto on auto, jolla ajetaan. Mika dun kännykän nimi on?

• Putkivalo

Ja tuon sä käyt sanomassa nyt kun olen kaikkia ihmisiä kiusannut tällä, vaivannut päätäni ja vähän muiden. Olisit kömpnyt sieltä vähän aikaisemmin sanomaan että se tarvi nimeä! Prkl mää voi kaikkea tietää...

Saankin isomman Kissan? :P

Kännykällä ei ole nimeä, mutta tyynyllä on. Sitä mä en kerro sulle, se on intiimi asia :)))

• henrjii

on sitten Ilona, kun sitä ilonanpäivänä kyselit. Aina Ilona

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      48
      2110
    2. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      690
      2080
    3. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      120
      1983
    4. Tiedätkö, että haluaisin panna

Sinua. Onko sinulla samanlaiset ajatukset ja tunteet?
      Ikävä
      76
      1678
    5. Ajelen varmaan siellä suunnalla

taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      48
      1668
    6. Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla

Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall
      Maailman menoa
      237
      1543
    7. Hyväksytty kaivattusi

Vartaloa vai et? Rehellinen vastaus
      Ikävä
      31
      1321
    8. Syvälliset keskustelut

Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen
      Ikävä
      20
      1269
    9. Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi

mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,
      Ikävä
      17
      1155
    10. Kyllähän tämä vähän kirpaisee

Mutta oman sisäisen rauhan vuoksi jätän sinut nyt historiaan. Todennäköisesti olet jo sinäkin mennyt eteenpäin. Olipah
      Ikävä
      38
      1097
    Aihe