Mitä te viiskymppiset olette viime aikoina pähkäilleet? Minä olen ollut maailalla tuhlaamassa niitä paria tuhatta euroa, jota te tupakoitsijat puhaltelette taivaalle pitkin vuotta? Joululahjatkin tuli hankittua eri maista matkan varrelta ; )
Mutta tarkoitukseni on kuitenkin puhua tulenvan talven muodista.
Minihamoset on ihanaaaaa...
Moiks ; )
62
845
Vastaukset
Olen haltioissani maailman muotivirtauksista. Syksyn värit ovat mustaa, harmaata ja lilaa. Muita värejä yhdistetään pääväreihin aluspuseroilla, vöillä, kasseilla ja kaulahuiveilla sekä koruilla. Mielikuvituksella voi luoda ihania yhdistelmiä.
Minihamepituus ja tiukat legginsit ovat in. Ensin oudoksuin ajatusta palata kuuskytluvun minipituuteen, mutta omaksuin tuon muodin ihanuuden. Kuljen nyt pääsääntöisesti minihameessa, muodin yksityiskohta, joka sopii pitkille koivilleni. Sääret eivät ole kuitenkaan ongelma eivät edes pienille persjalkasille tai pullukoille lyllertäjille, sillä muoti on nyt kaikille sama.
Minipituus hamosissa kuuluu kaiken ikäisille sen todisti isojen ja pienien cityjen katukuva ja muotiputiikkien näyteikkunat.
Ikä ei estä liikkua tiukoissa vartalonmyöteisissä puseroissa ja hamosissa, kuviollisissa legginsissä ja polviin ulottuvissa nahkasaappaissa tai korkeakorkoisissa nilkkureissa. Ylikiloja voi piiloitella häivyttävästi mikäli tuntee tarvetta erilaisilla shaaleilla sekä leveillä huolimattomasti hartioille heitettävillä hartiahuiveilla, eikä ole kiellettyä antaa pyllyn vilahtaa minihamosen alta ; ) Olipa pylly siten mitä kokoa hyvänsä. Hamonen voi olla myös eripuolilta eri pituinen ja hameen hulppeet voivat roikkua esim. vasemmalta puolen nilkkoja hipoen ja oikeata lannetta myötäillen.
Myös vaatteiden kireys ei ole ongelma lainkaan, päin vastoin. Blaseri voi olla jopa numeroa liian pieni. Eli siis jos joku vaate, josta pidät on käynyt pieneksi ota se reippaasti käyttöön. Yhden napin kiinnitys riittää, uuman kireys myötäilee vartaloa pienentäen uumaa ja leventäen lantioita.
Naisellisuus ja muodot mikä ihana yhdistelmä, tämän päivän nainen on muodokas.
Jos liikut ostoksilla, muista piipahtaa kirpputoreilla ja (secondhand shopeissa) ulkomailla ne ovat kiertämisen arvoisia. Voit tehdä upeita muotihuoneiden löytöjä, joita voit muutella aikaa vastaavaksi mielesi mukaan.
Sekoitus kuuskytlukua kaksituhatkymmenen lukuun mikä mahtava yhdistelmä.
Oletko valmis kokeilemaan muodin uusia ihanuuksia?- hat.sep.sut
vaatemuotini ei juokse uutuuksien perässä ;) se tulee ihan eri maailmasta.
Oikein hyvilläni ole, ettei enää vaatteisiin kulu rahaa, vaihtuvien trendien mukaan.
Naiset on aina voineet pukeutua naisellisesti, jos vain on halunneet? Ja omanneet jonkinmoisenkaan maun.
Ja persoonallisesti voi aina pukeutua, nuoriso on siitä aika kiva esimerkki.
Mutta hauskahan se on maailmalla seikkailla ja imeä sieltä vaikutteita.
Suomessa ei kyllä sillai pukeuduta kuin Manner-Euroopassa.
Täällä ei ole niin tärkeää näyttää hyvältä.
Ja se minihame on ehdottomasti out... Olen ollut näkevinäni, että muotivillitykset ovat lähinnä tuolla murros- ja teini-iällä iso juttu. Itse olen sitä mieltä, että mahdollisimman mukavat vaatteet. Lievän epämukavuuden voin kyllä joissakin tilaisuuksissa sietää hameineen joita on kaapissa joitakin.
Näin tavallisessa arjessa olen kyllä housuihminen (viime kesänä löytyi kirpparilta ihana sopiva minihame, oli ahkerassa käytössä) ja niitä onkin hankala löytää sopivia, aina pitäisi olla jostakin kohti lyhentämässä, kiristämässä, venyttämässä.
En ole oikein valmis kokeilemaan mitä tahansa, minulla on tietty linja väreineen sun muineen kotkotuksineen. Aina kun löydän sopivan vaatteen, ostan jos kohdalle sattuu, en harrasta shoppailua (en myöskään sauhuttele).hat.sep.sut kirjoitti:
vaatemuotini ei juokse uutuuksien perässä ;) se tulee ihan eri maailmasta.
Oikein hyvilläni ole, ettei enää vaatteisiin kulu rahaa, vaihtuvien trendien mukaan.
Naiset on aina voineet pukeutua naisellisesti, jos vain on halunneet? Ja omanneet jonkinmoisenkaan maun.
Ja persoonallisesti voi aina pukeutua, nuoriso on siitä aika kiva esimerkki.
Mutta hauskahan se on maailmalla seikkailla ja imeä sieltä vaikutteita.
Suomessa ei kyllä sillai pukeuduta kuin Manner-Euroopassa.
Täällä ei ole niin tärkeää näyttää hyvältä.
Ja se minihame on ehdottomasti out...Naisena rakastan muodin seurantaa vaikka en itse välttämättä kaikkeen haksahdakaan. Harrastan bongailla katujen kulkijoita isoilla kirkoilla. Minihamoset ja legginsit ovat in Euroopan cityissä, tosin Suomi tullenee hieman jäljessä. Olin ikionnellinen kun vaihdoin pitkikset legginseihin ja vyötäröltä joustaviin hameisiin. Olo ei ole kuin tönkkösuolatulla muikulla vaan köykäinen ja taipuvan joustava ; )
- hat.sep.sut
korpikirjailija kirjoitti:
Naisena rakastan muodin seurantaa vaikka en itse välttämättä kaikkeen haksahdakaan. Harrastan bongailla katujen kulkijoita isoilla kirkoilla. Minihamoset ja legginsit ovat in Euroopan cityissä, tosin Suomi tullenee hieman jäljessä. Olin ikionnellinen kun vaihdoin pitkikset legginseihin ja vyötäröltä joustaviin hameisiin. Olo ei ole kuin tönkkösuolatulla muikulla vaan köykäinen ja taipuvan joustava ; )
millaisia kamppeita sä sitten oikein olet pitänyt ;)))
Liian pieniä ;)
Ei vaan, kyllähän sitä matkoillaan jotain uutta aina löytää, sellaista mikä tekee mielen onnelliseksi ;)) firefox58 kirjoitti:
Olen ollut näkevinäni, että muotivillitykset ovat lähinnä tuolla murros- ja teini-iällä iso juttu. Itse olen sitä mieltä, että mahdollisimman mukavat vaatteet. Lievän epämukavuuden voin kyllä joissakin tilaisuuksissa sietää hameineen joita on kaapissa joitakin.
Näin tavallisessa arjessa olen kyllä housuihminen (viime kesänä löytyi kirpparilta ihana sopiva minihame, oli ahkerassa käytössä) ja niitä onkin hankala löytää sopivia, aina pitäisi olla jostakin kohti lyhentämässä, kiristämässä, venyttämässä.
En ole oikein valmis kokeilemaan mitä tahansa, minulla on tietty linja väreineen sun muineen kotkotuksineen. Aina kun löydän sopivan vaatteen, ostan jos kohdalle sattuu, en harrasta shoppailua (en myöskään sauhuttele).Kirjoitin tuohon edelliseen mukavan olotilan löytämisestä juuri hamosten käyttämisen myötä. Housut on nyt minulla out. Tosin nyt lähden tarkistamaan mökkiäni ja vetäisen rennot urheiluhousut jalkaani sillä aijon peitella kukkapenkkejä suojatakseni niitä talven pakkasilta; )
Juuri tänä aamuna löysin komerosta itse tekemäni leopardikuvioisen minihameen kolmen vuosikymmenen takaa ja totesin, etten näyttänyt yhtään puumalta ;) En tykännyt. Koko oli kyllä ihan sopiva jopa vyötärön kohdalta. Tein siihen aikaan, miltä puku oli, lähes kaikki vaatteeni itse. Olen shopaillut viimeeksi Lidlissä urheiluvaatteita.
- Pirre*
taijja minihametta nyt sentään..mutta muuten hameitakin kyllä, semmoisia polvipituisia ja hieman vekeillä levennettyjä..ja onhan niitä jakkupukuhame yhdistelmiä, - harvoin niitä vaan tarviaa meikäläinen, hautajaisissa viimeksi, siis jakkupukua, mutta muuten hameita tykkään pitää..
Enkä raahi törsätä vaatteisiin kovin paljoa..joku perusjuttu jota voi yhdistelemällä muutella.. - Hymy;))
Pirre* kirjoitti:
taijja minihametta nyt sentään..mutta muuten hameitakin kyllä, semmoisia polvipituisia ja hieman vekeillä levennettyjä..ja onhan niitä jakkupukuhame yhdistelmiä, - harvoin niitä vaan tarviaa meikäläinen, hautajaisissa viimeksi, siis jakkupukua, mutta muuten hameita tykkään pitää..
Enkä raahi törsätä vaatteisiin kovin paljoa..joku perusjuttu jota voi yhdistelemällä muutella..perinteinen minihame. Koska nämä legginsit siinä ovat sen verran paksut että, menevät ikäänkuin ohkasina pitkinä housuina. Idea tavallaan on tämä kerrospukeutuminen. Mikä on järkevää. Voit vähentää tarvittaettaessa vaatekerrastoa kätevästi...Kandee siis paneutua tähän juttuun. Nämä legginsit sitten ihan oma juttunsa.Koska, niiden paksuudesta, kuosista ja väreistä voit itse päättää...
Tavallisia hameita toki käytän minäkin toisinaan vielä. Kiva lisä vain...pukeutumiseen. Mukavinta tässä se mukavuus...ja helppous yhdistää. Sopii mielestäni kaikille. Päinvastoin nuorentaa. Olematta silti liian hölmö vaikutus ympäristöön....Minäkin pääsen näissä vetimissä ulos;))) ja se on paljon se...mieheni on perin konservatiivinen muuten. Mitä tulee pukeutumiseen;)))
tsau: Friidu - Pirre*
Hymy;)) kirjoitti:
perinteinen minihame. Koska nämä legginsit siinä ovat sen verran paksut että, menevät ikäänkuin ohkasina pitkinä housuina. Idea tavallaan on tämä kerrospukeutuminen. Mikä on järkevää. Voit vähentää tarvittaettaessa vaatekerrastoa kätevästi...Kandee siis paneutua tähän juttuun. Nämä legginsit sitten ihan oma juttunsa.Koska, niiden paksuudesta, kuosista ja väreistä voit itse päättää...
Tavallisia hameita toki käytän minäkin toisinaan vielä. Kiva lisä vain...pukeutumiseen. Mukavinta tässä se mukavuus...ja helppous yhdistää. Sopii mielestäni kaikille. Päinvastoin nuorentaa. Olematta silti liian hölmö vaikutus ympäristöön....Minäkin pääsen näissä vetimissä ulos;))) ja se on paljon se...mieheni on perin konservatiivinen muuten. Mitä tulee pukeutumiseen;)))
tsau: Friidumurkkuikäisillä lapsenlapsillani (tytöillä huom!) nähnyt niitä hame-legins yhdistelmiä, mutten vielä mummuilla :) he...
P.s. mikäpä siinä, voihan ne tietysti olla kivatkin vetimet, riippuu vähä mistä riippuu ja - mikä..:)) - stailisti 09
Hymy;)) kirjoitti:
perinteinen minihame. Koska nämä legginsit siinä ovat sen verran paksut että, menevät ikäänkuin ohkasina pitkinä housuina. Idea tavallaan on tämä kerrospukeutuminen. Mikä on järkevää. Voit vähentää tarvittaettaessa vaatekerrastoa kätevästi...Kandee siis paneutua tähän juttuun. Nämä legginsit sitten ihan oma juttunsa.Koska, niiden paksuudesta, kuosista ja väreistä voit itse päättää...
tsau: FriiduKiesus..legginsejä ei koskaan verrata pitkiin housuihin vaan sukkahousuihin.
- putiikin omistava
korpikirjailija kirjoitti:
Naisena rakastan muodin seurantaa vaikka en itse välttämättä kaikkeen haksahdakaan. Harrastan bongailla katujen kulkijoita isoilla kirkoilla. Minihamoset ja legginsit ovat in Euroopan cityissä, tosin Suomi tullenee hieman jäljessä. Olin ikionnellinen kun vaihdoin pitkikset legginseihin ja vyötäröltä joustaviin hameisiin. Olo ei ole kuin tönkkösuolatulla muikulla vaan köykäinen ja taipuvan joustava ; )
Minihameet ja legginsit ovat olleet pääkaupunkiseudulla jo kauan nuorison suosimaa. (toki on niitä nähty ikääntyvillä naisillakin ja huvittunutta hymyähän se suupieleen tuo).
Vyötäröltä joustava hamonen sopii hyvin naiselle, jolla ei ole vyötäröä ja joka omaa ns. lattaperseen. Hymy;)) kirjoitti:
tsau: FriiduOn mullakin jegginsit ja tunika. Melkeinhän se on kuin minihame ja legginsit, mutta ei ihan. Kesällä pidin kyllä legginsejäkin. Eihän sitä voi sanoa, mikä kellekin sopii. Meitä on niin monen mallisia ja tyylisiä ja kai se on tärkeintä että itse viihtyy.
Mutta sinähän pidät myös nilkkarenkaita ja stay uppeja? Näin olen jostain aiemmasta keskustelusta ymmärtänyt. Se on minusta jo tosi rohkeeta.- Hymy:))
stailisti 09 kirjoitti:
Kiesus..legginsejä ei koskaan verrata pitkiin housuihin vaan sukkahousuihin.
on olemassa myös sellaisia legginsiä jotka muistuttavat vähän pitkiähousuja olematta pitkiähousuja;)) niissä on saumat. Ja mitä tulee pepun muotoon...sehän ei tarkoita etteikö me joilla sitäkin voisi näitä käyttää....kaikkihan riippuu kehon muodosta. Sanoo itse muodokas Friidu. Jolla näitä muotoja on;))) Minusta tämä muoti sopii ainakin minulle. Viis muista...
tsau:Friidu - Korppis
putiikin omistava kirjoitti:
Minihameet ja legginsit ovat olleet pääkaupunkiseudulla jo kauan nuorison suosimaa. (toki on niitä nähty ikääntyvillä naisillakin ja huvittunutta hymyähän se suupieleen tuo).
Vyötäröltä joustava hamonen sopii hyvin naiselle, jolla ei ole vyötäröä ja joka omaa ns. lattaperseen.Ehtoota aloitanpas jutusteluni tästä kommentistasi. Olen joskus kertonut olleeni ns. H-tyttö nuoren langanlaiha Twiggytyttö sellainen pystypiikki. H-tyttöt lihovat ja laihtuvat ja jotkut muuttuvat O-tytöiksi ja jotkut eivät. Olin biidenkympin alkupäässä iso O-tyttö ja laihtumisen jälkeen taas H no jaa ehkä H:n ja O:n välimuto. Olisinkohan lattapylly, tiedä häntä kun en itseäni kovin takaa tiiraile, mutta vyötärön eroitan kun lanteet ovat hieman isommat ; )
Ikääntyvät eurooppalaiset naiset olivat hyvän näköisiä rohkeissa asusteissaan. Eikä minua naurattanut yhtään päin vastoin ihailin heitä. Hollantilaiset naiset ovat pitkiä ja hyvin hoidettuja eivätkä lähde ulos tuulipuvussa ja lenkkitossuissa vaan katsovat mitä päälleen panevat. He meikkaavat mielestäni tyylikkäästi keski- ja ikäihmiset. Tietenkin suomalainen työhevosen näköinen voi olla huvittava jonkun mielestä, mutta ei minun.
Muoti on valittava oman kehon mukaan, mutta se voi olla samaa kuin nuorillekin. Onhan pikkutytöillekin samat tuotesarjat tarjolla kuin aikuisille ja sitä joskus kummastelen onko tarpeen tehdä lapsesta nainen. - Korppis
hat.sep.sut kirjoitti:
millaisia kamppeita sä sitten oikein olet pitänyt ;)))
Liian pieniä ;)
Ei vaan, kyllähän sitä matkoillaan jotain uutta aina löytää, sellaista mikä tekee mielen onnelliseksi ;))Minulla on aina ollut vahva muotitaju sellainen mikä sopii omalle vartalolleni. Käytän paljon mustaa ja siihen yhdistän eri värisävyjä. Vaatekaappini ei pullistele vaan vanhat saavat kyytiä eivätkä jää varuiksi roikkumaan ja tilaa viemään. Uusia hankin aikaisempiin rätteihin sopiviksi.
Pieniä bleisereitäkään ei minulla ole, kaikki sopivat kiinni kolmella napilla, mutta ei ole tyylitöntä pitää pientä tiukkaa bleiseriä sen opin katukuvaa bongaillessani. ; )
Onnellisuutta pönkittääkseni en ostanut kuin yhden henkselillisen liivihameen (minin) kauniin ruudullisen tummansininen pohja jossa on harmaa ruudukointi. Sain lahjaksi pari boleropuseroa ja yhden huippusuunnittelijan hameen ihan ilmaiseksi Petterin tyttäreltä, joka on "mato" löytämään tyyli kuteita kirppiksilta ; ) - Korppis
PupuPuskasta kirjoitti:
Juuri tänä aamuna löysin komerosta itse tekemäni leopardikuvioisen minihameen kolmen vuosikymmenen takaa ja totesin, etten näyttänyt yhtään puumalta ;) En tykännyt. Koko oli kyllä ihan sopiva jopa vyötärön kohdalta. Tein siihen aikaan, miltä puku oli, lähes kaikki vaatteeni itse. Olen shopaillut viimeeksi Lidlissä urheiluvaatteita.
Leopardikuvio ei ole nyt in, mutta ruudulliset kuviot kylläkin. Legginseissäkin ryytykuviointi on muotia. Mutta voi olla vain ajan kysymys milloin ollaan taas seksikkäästi leopardeja ; )
- Korppis
Pirre* kirjoitti:
Enkä raahi törsätä vaatteisiin kovin paljoa..joku perusjuttu jota voi yhdistelemällä muutella..Tunnustan kuluttaneeni vaatteisiin tällä matkalla alle 50 ekua ; ) Sain lahjaksi jotakin, Petterin tytäreltä ja Petteri osti minulle ihanat keinonahkaiset, keinoturkiksella somistetut talvisaappaat joissa oli eskimoille tavanomaiset kiristysnauhat somistettuna pienillä somilla helmillä.
Hameet ovat minulla nyt suosiossa ja siitä on aikaa kun viimeksi niitä suosin ; ) - Korppis
Hymy;)) kirjoitti:
tsau: FriiduJeps juuri tuo kerrospukeutuminen on in. Uusia voi yhdistää vanhoihin ja se ei tyhjennä rahakukkaroa sillä muotihan toistaa värit aina muutaman vuoden välein. Mukavuus ja rento olo on myös minun mieleeni nyt kun rättejä yhdistelen. Legginsit ja uudet pörrösaappaani on kiva yhdistelmä joka sopii polvien yläpuolelle ulottuvaan mustaan toppikseenikin. Alle tietenkin joku kiva minijutska ; )
Amterdamin lentokentällä bongasin kolmen pienen lapsen äidin somassa pellehermanni polvihousuhameessa joka oli tehty farkkukankaasta ja johon oli yhdistetty erilavärisiä ruutukuviokankaita. Hänellä oli viininpunaiset legginsit ja saman sävyn nilkkurit. Ensin töllistelin yhdistelmää, mutta kyllä silmäni sitten tottui niihin jopa siinä määrin, että opin tykkäämään niistä kauhistukseni jälkeen. - Cloetta...
Kun ei tähänkään asti oli muoti muotina kiinnostanut, niin en taida haksahtaa vieläkään. Tykkään pukeutua tyylikkäästi ja peroonallisesti ja pintamuotihan ei koskaan ole tuota, vaan toisten suunnittelemaan ja senelemaan massamietintää siitä, miten ihmisten tulisi pukeutua, jotta he tuntisivat itsensä ajamukaisiksi ja muodikkaiksi. Onneksi meillä Suomessa on vielä paljon naisia, jotka eivät orjaile muotia.
Maailmalla matkatessani olen huomannut, ettei se muoti niin hirveästi korostu arkielämässä missään vain näissä "muotikaupungeissa" ja tietenkin siinä, että vaateliikkeissä on aina tarjolla kulloisenkin sesongin vaatteita. KUn tuolla muualla kuljeskelen ja katselen elämän menoa, tuntuu, että omaa persoonallisuutta on vain korostettava ei niinkään matkittava muita tai ostettava sitä, mikä on in.
En tarvitse muotilehtiä, muotitaloja tai -tietoja havaitakseni, millainen nykynainen on tänään..... - Korppis
Cloetta... kirjoitti:
Kun ei tähänkään asti oli muoti muotina kiinnostanut, niin en taida haksahtaa vieläkään. Tykkään pukeutua tyylikkäästi ja peroonallisesti ja pintamuotihan ei koskaan ole tuota, vaan toisten suunnittelemaan ja senelemaan massamietintää siitä, miten ihmisten tulisi pukeutua, jotta he tuntisivat itsensä ajamukaisiksi ja muodikkaiksi. Onneksi meillä Suomessa on vielä paljon naisia, jotka eivät orjaile muotia.
Maailmalla matkatessani olen huomannut, ettei se muoti niin hirveästi korostu arkielämässä missään vain näissä "muotikaupungeissa" ja tietenkin siinä, että vaateliikkeissä on aina tarjolla kulloisenkin sesongin vaatteita. KUn tuolla muualla kuljeskelen ja katselen elämän menoa, tuntuu, että omaa persoonallisuutta on vain korostettava ei niinkään matkittava muita tai ostettava sitä, mikä on in.
En tarvitse muotilehtiä, muotitaloja tai -tietoja havaitakseni, millainen nykynainen on tänään.....Muoti sen ilmiöt eivät tietenkään kiinnosta kaikkia, mutta aika moni ystäväni on kiinnostunut ulkonäköstään ja siitä mitä päälleen laittaa ; ) Muotivirtaukset kiertävät ympyrää ne tulevat ja menevät. Kaikki uusi on aina jo ollutta ja vanhaa. Yllätyksiä ei ole kohdalleni useinkaan tullut sillä pukeudun omalla tyylilläni joskus muodista edellä tai joskus jäljessä.
En tarvitse muotilehtiä, en tilaa mitään lehtiä. Olen utelias ja bongailen ihmisiä kuten myös arkkitehtuuria ja sen muutoksia maailalla matkatessani. Pariisin katukuvassa bongasin vain kaksi upeasti pukeutunutta ladya, muut olivat massaa. Kuten meillä Suomessakin vain harva erottuu muut ovat massaa.
- HTZA
tulin samoissa vaatteissa takaisin.
Minullakin oli kaameesti fyrkkaa päällä.
Ostin röökivehkeitä ja yhen pullon.
Kaikki olivat niin kännissä että eivät osaneet kunnioittaa, saatika huomata äveriäisyyttäni.
SIlloin en vielä tienyt tästä palstasta.
Olisin kirjoittanut heti, närkästyneesti.
H.- Hymy;))
me käymme siellä useimmin kuin Stadin keskustassa;))) Onneksi minun ei tarvinut olla samassa seurassa katsomassa kuinka olit kännissä. Friidusta sellainen on jotenkin kovin teinimäistä ja lapsellista...;))) mutta Friidu onkin jo aikuinen Hatsaan verrattuna...
tsau:Friidu - Korppis
Minäkin palasin takaisin viiden viikon matkalta samassa toppatakissa. Tosin uudet eskimosaappaat olivat jalassa sillä jätin Hollantiin kevättä odottamaan kevyepää vaatetusta, nahkasaappaani ja kävelykengät yms. roipetta jota tulen tarvitsemaan siellä jatkossa. Mitä niitä edestakaisin kulettelemaan. Viinaa en ostanut enkä tupakkaa niitä kun saa täältä Suomestakin jos sellaisten himo iskee. Äveriäisyyttä on minulle vain mahdollisuus asua kahdessa maassa. Kun vielä on asunto kummassakin maassa ei kustannukset kovin huippuun nouse jos nyt ei herkiä hölöväämään ; ) Ruoka oli mielestäni hiukka kalliinpaa, viini halpaa.
- H H H
jaahas, nyt jo pätevöidyit muotikoordinaattoriksi. Huhhuh.
Kaikkea sitä saakin näin ammattilaisena lukea. Ehkä olit liiaksi punaistenlyhtyjen luona?- Korppis
Olen aina ollut kiinnostunut muodista. Ollessani ulkomailla kiertelen aivan eri paikkoja kuin mahdollisesti sinä joka tunnet lukeneen vain Amsterdamin punaisista lyhdyistä ; )
Olen nyt kiertänyt maan laidasta laitaan. Tällä kerralla bongasimme Alkmaar ja Neijmein kaupungit, joten maa alkaa olla koluttu ylhäältä alas ja idästä länteen.. Amsterdam on jo hyvin tuttu entuudestaan nyt vierailimme tutussa Jordaanin kaupunginosassaja ystäviemme kanssa ja toisella kerralla istuimme iltaa uudessa kauniissa Bim teatteritalossa, siellä nautimme ylellisen illallisen.
Laitan ihailtavaksesi kuvia kunhan saavat Suomi 24 minä jutskan toimimaan ja kuvien lisäykset onnistumaan ; )
Ei aina vastakkaiset, mutta valitettavan usein.
Tyylitaju, tyylikäs, on minusta tärkeämpää, kuin olla muodikas.- Korppis
Aloitukseni on tarkoitettu tyylitajuisille muotitietoisille. Tyyli valitaan jokaiselle sopivaksi, perusteena oivallus muodin uusista tuulista.
Vanha liituraita voi olla tyylikäs valkoisine kaulupaitoineen, mutta se voi olla myös liian tavallinen ja tylsä.
muoti ei ole tullut mieleenikään, tosin ostin 60-luvun muotia matkivan liivimekon tai mikä, odotan edelleen tilaisuutta jossa sitä käyttäisin. Ei ihan mini, mutta ei yllä lähellekään polvia.
- Korppis
Joka päivä on päivä käyttää uusia vaatteita ei tarvitse odottaa tilaisuutta pukeutua vaan pukeutuu kun tuntuu siltä siis omaksi ilokseen ; ),
ei enää kaikkeen muodin oikkuihin lankeakkaa, mut tuleehan sitä tietty ostettua jotain muodikastakin:)))) Annoin itselleni luvan ostaa jotain mukavaa uutta, joten ostin eilen sellaisen mustan vähän niinku liivihameen tapaisen, sekin on minihameen pituinen, jota voi pitää sit leggareiden tai farkkujenki kans, se on musta ja vas.sivustalla menee hopean värinen pitkä koriste vetoketju, eli se ei aukea. :)))))
- Korppis
Olisiko uusi löytösi hieman samantyyppinen kuin omani ; ) Henkselillinen liivihame ruudullinen ja mini ; ) Sopii hyvin legginsien ja uusien eskimokenkieni kanssa ; )
Korppis kirjoitti:
Olisiko uusi löytösi hieman samantyyppinen kuin omani ; ) Henkselillinen liivihame ruudullinen ja mini ; ) Sopii hyvin legginsien ja uusien eskimokenkieni kanssa ; )
hihaton, saa valita sit puseron minkä värisen vain, sinne alle, pitkä/lyhythihaisen, mikä sit onkaan käyttötarkoitus:))) Siinä on pyöreä kaula-aukko. Yksinkertainen mutta tyylikäs:)))
Siihen sattuu varmaan hyvin jokin isohko korukin, vaikka siinä sivus onki se vetskari:)))
kesä oli ja meni aivan liian nopeaan ja syksy on mennyt tiiviisti työn parissa, lapsenlapsia hemmottellessa ja netissä surfaillessa. Ei ole oikein ollut inspiraatiota hameiden pituuksiin tai mannereuroopan muotitalojen vimppa määräyksiin miten sitä pitäisi pukeutua. Töihin lähden kun on vielä pilkkosenpimeää ja puhtaat farkut kuuluu perusasuun, sitten joku neutraali, usein musta tee, lenkkarit ja villatakki tai huppari. On legginsejä ja tightseja, näyttäviä toppeja ja tunikoita roikkumassa vaatekaappi pullollaan, mutta ei tule paljoa pidetyksi.
- Korppis
Voi Paloma nyt minihamoset esiin ja bontsot ja hartiahuivit ja helmillä koristetut Etelä-Amerikkalaiset intiaanitossut ; ) Farkut ovat kylläkin aina muodissa, mutta saat piristystä pimeyteen pirteillä vaatekomerosi löydöillä. Sieltä varmaan on kamaa kerrospukeutumiseen. Mitä ne siellä tyhjään roikkuvat menepäs nyt ja plaraa voi olla iloisia yllätyksiä vastassa.
Korppis kirjoitti:
Voi Paloma nyt minihamoset esiin ja bontsot ja hartiahuivit ja helmillä koristetut Etelä-Amerikkalaiset intiaanitossut ; ) Farkut ovat kylläkin aina muodissa, mutta saat piristystä pimeyteen pirteillä vaatekomerosi löydöillä. Sieltä varmaan on kamaa kerrospukeutumiseen. Mitä ne siellä tyhjään roikkuvat menepäs nyt ja plaraa voi olla iloisia yllätyksiä vastassa.
ei näy intiaanitossuja eikä ponchoja..hmmmm
http://www.youtube.com/watch?v=rpPJq1PB0tw
Ainakin Roberto Cavalli näytti suosivan eläinkuvioita .
http://www.youtube.com/watch?v=sBGGzt3fMD4&feature=related
Tämän nuorensuunnittelijan kokoelma oli mielestäni fantastinen; johanna ortiz, hiekkaa ja aurinkoa.
Minäkin olen ostanut pari minihametta. Hyvä vinkki, softshell housut alle ja minihme päälle. Kun tulee sisälle ottaa softshellit pois ja on kivasti heti puettuna valmiina minihameessaan. Ja ne ulkohousut voivat olla kapeat lahkeestaan ja saappaat päällä tai levempilahkeiset ja saappaat lahkeiden sisäpuolella. Ei hassumpia kummatkaan. Minihame softsellien päällä näyttää tunikalta tai pitkältä puserolta. Tykkään.
Minä tulin justsa naisten messuilta ja ostin hiusten muotoilijan. Kestävät ihanat korkkiruuvikiharat tulee kun kiertää hiustupsun akselin ympärille ja vain vetää niitä uusia piippaussaksia alaspäin. Sekunnissa kihara valmis, kätevää.Ostin myös päänahan hierojan. Sellainen rautatötterö, kiva nytkin istua se päässä ja välillä nostella sieltä yläpiikistä. Niin piristää ja virkistää. Toivottavasti ehkäisee hiustenlähtöä kun päänahka saa verenkiertoon elvytystä. Mahtavat ihmetellä jos unohtuu päähän kun lähtee kioskille, heh heh...
- Hymy;))
miljoona kirjoitti:
Ostin myös päänahan hierojan. Sellainen rautatötterö, kiva nytkin istua se päässä ja välillä nostella sieltä yläpiikistä. Niin piristää ja virkistää. Toivottavasti ehkäisee hiustenlähtöä kun päänahka saa verenkiertoon elvytystä. Mahtavat ihmetellä jos unohtuu päähän kun lähtee kioskille, heh heh...
Vitsi minäkin sorruin sellaisen ostamiseen;))) Todella kun varsinkin toinen sillä nostelee näitä hiuksia ylöspäin...ettei omat käsivarret väsy. Kummasti alkaa aivoverenkierto tuossa snadissa bollassa ikääkuin kiertämään;))) Toki en aio tämä päässä lähteä ulos...jotain rajaa..;)))
Suosittelen lämpimästi tällaisen hankintaa kaikille;))) asiasta kiinnostuneille. Ei haittaa vaikka ei olisi hiuksia. Siis kaljullekin hyvä hierontajuttu. Eikä maksa maltaita.
tsau:Friidu Hymy;)) kirjoitti:
Vitsi minäkin sorruin sellaisen ostamiseen;))) Todella kun varsinkin toinen sillä nostelee näitä hiuksia ylöspäin...ettei omat käsivarret väsy. Kummasti alkaa aivoverenkierto tuossa snadissa bollassa ikääkuin kiertämään;))) Toki en aio tämä päässä lähteä ulos...jotain rajaa..;)))
Suosittelen lämpimästi tällaisen hankintaa kaikille;))) asiasta kiinnostuneille. Ei haittaa vaikka ei olisi hiuksia. Siis kaljullekin hyvä hierontajuttu. Eikä maksa maltaita.
tsau:FriiduJustsa sellainen vispilä. Maksaa viisi euroa ja kiva sitä on päässänsä pidellä kun roikkuu netissä ja aina välillä kohottelee sieltä sieltä yläpiikistä. Mieskin tykkäsi kun vispasin senkin pään. Hyvä joululahja idea, mutta tarttee laittaa ohje mukaan, että päänahan hierontaan. Joo hauska olis jos unohtuis päähän ku menee kauppaan. Mulla voisi hyvinkin käydä niin.
- t.l.
miljoona kirjoitti:
Ostin myös päänahan hierojan. Sellainen rautatötterö, kiva nytkin istua se päässä ja välillä nostella sieltä yläpiikistä. Niin piristää ja virkistää. Toivottavasti ehkäisee hiustenlähtöä kun päänahka saa verenkiertoon elvytystä. Mahtavat ihmetellä jos unohtuu päähän kun lähtee kioskille, heh heh...
Tuli eilen käytyä. Ensimmäisenä katteltiin muotinäytös jossa oli oikein mukavan näköista vaatetta ja vielä sellaisiakin malleja joita tällainen ikääntynytkin nainen voi käyttää. Sitä päänahanhierojaakin kattelin en ostanut. Ainoastaan yhden kauniin kiviriipuksen ostin :) Siinäpä se päivä vierähti.
Aloituksesta sen verran, että kyllä näitä minihameita ja lekkinsiä on ollut täälläkin nuorten naisten päällä ja myös työkavereilla, kuten tätä muodin sanelemaa kerrospukeutumistakin. Itte en kyllä laittaisi ainakaan minihametta vartalonmyötäisenä, mutta ehkä sellaisen kellohelmaisen mekon ja sinne alle ne lekkinsit. t.l. kirjoitti:
Tuli eilen käytyä. Ensimmäisenä katteltiin muotinäytös jossa oli oikein mukavan näköista vaatetta ja vielä sellaisiakin malleja joita tällainen ikääntynytkin nainen voi käyttää. Sitä päänahanhierojaakin kattelin en ostanut. Ainoastaan yhden kauniin kiviriipuksen ostin :) Siinäpä se päivä vierähti.
Aloituksesta sen verran, että kyllä näitä minihameita ja lekkinsiä on ollut täälläkin nuorten naisten päällä ja myös työkavereilla, kuten tätä muodin sanelemaa kerrospukeutumistakin. Itte en kyllä laittaisi ainakaan minihametta vartalonmyötäisenä, mutta ehkä sellaisen kellohelmaisen mekon ja sinne alle ne lekkinsit.Kyllä se vartalonmyötäinen ihan nätti on kun siihen laitetaan pitempi löysähelmainen pusero sen vatsa röllykän päälle. Anttilassa on minihame sellaista tukevaa strets kangasta, ku entinen teryleeni, musta ja kiva 35 euroa. Sellaisen olen ostanu. Kokoja riitti jopa 44-46 ja ne oli isoja. Housut vaan reilusti alle ja kukaan ei edes ymmärrä et on hame ku puseron helmalta näyttää ja lämmittää mukavasti. Sehän tukee sitä vatsaröllykkää ja lämmittää mukavasti. Ja niitä softshellejä alle. jo tarkenee...
miljoona kirjoitti:
Kyllä se vartalonmyötäinen ihan nätti on kun siihen laitetaan pitempi löysähelmainen pusero sen vatsa röllykän päälle. Anttilassa on minihame sellaista tukevaa strets kangasta, ku entinen teryleeni, musta ja kiva 35 euroa. Sellaisen olen ostanu. Kokoja riitti jopa 44-46 ja ne oli isoja. Housut vaan reilusti alle ja kukaan ei edes ymmärrä et on hame ku puseron helmalta näyttää ja lämmittää mukavasti. Sehän tukee sitä vatsaröllykkää ja lämmittää mukavasti. Ja niitä softshellejä alle. jo tarkenee...
Tai siis sellanen vartaloa myötäilevä pitkä toppi tai tunika pidentää ja kaventaa siluettia ja kokonaisuutta vaikka nyt olisikin hieman masukumparetta tai vyötärörenkaita. Ei siis tiukka, mutta keveesti kroppaa myötäilevä, hyvinlaskeutuva ja please mielellään yksivärinen :)
Leggingsit ja tightsit hameen kanssa on ollut peruskuvio ainakin täälläpäin kaikenikäisten naisten vaatekomeroissa jo ainakin parin vuoden ajan jos ei pitempään. Mitä eroa muuten onl eggingseillä ja tightseilla? Sukkahousut kuuluu menneisyyteen; itse en ole pitänyt kuin ihan pari-kolme kertaa viimeisten vuosien aikana juhlatilaisuuksissa coctailasun kanssa.
Henkilökohtaisesti diggaan juuri nyt neuleasuja ja etenkin neuleleninkejä ja tunikoita, mielellään taskullisia. Korkeat nhkasaappaat värjättyä nappaa ja sopiva olkalaukku, rannekoruja ja riipuksia, pronssia ja hopeaa.Paloma.se.co kirjoitti:
Tai siis sellanen vartaloa myötäilevä pitkä toppi tai tunika pidentää ja kaventaa siluettia ja kokonaisuutta vaikka nyt olisikin hieman masukumparetta tai vyötärörenkaita. Ei siis tiukka, mutta keveesti kroppaa myötäilevä, hyvinlaskeutuva ja please mielellään yksivärinen :)
Leggingsit ja tightsit hameen kanssa on ollut peruskuvio ainakin täälläpäin kaikenikäisten naisten vaatekomeroissa jo ainakin parin vuoden ajan jos ei pitempään. Mitä eroa muuten onl eggingseillä ja tightseilla? Sukkahousut kuuluu menneisyyteen; itse en ole pitänyt kuin ihan pari-kolme kertaa viimeisten vuosien aikana juhlatilaisuuksissa coctailasun kanssa.
Henkilökohtaisesti diggaan juuri nyt neuleasuja ja etenkin neuleleninkejä ja tunikoita, mielellään taskullisia. Korkeat nhkasaappaat värjättyä nappaa ja sopiva olkalaukku, rannekoruja ja riipuksia, pronssia ja hopeaa.Liivihameet käy hyvin myös. Mä kävelen työmatkoja sen verran pitkästi ja asun rannikolla missä tuulee, että ei täällä ole tarennut pitkiin aikoihin millään thingseillä ulkoilla.
Ne leggingsit ovat vissiin lyhyemmät kuin thingsit. Mul on kans vaan thingsit/leggingsit ja bambu-materiaalista, mutta ne on sisäkäyttöön ja ne softshell housut ulkona. Siis ne lengingsit/thingsit alla sit se minihame/liivihame jota ei viitsi survoa niiden päälyshousujen sisään vaan antaa roikkua ulkopuolella. Ne softshell housut on tiukat ja joustavat, ihan ku paksut thinksit olis.
Musta pitkä hame ja sukkahousut oli viimeksi hautajaisissa ja en todellakaan tykkää niistä perinteisistä sukkahousuista toi bambu materiaali on kivaa. Pitkiä tunikoja/minimekkoja olen vallan käyttänyt tän kesän ja kapreja niiden alla, siitä vaan paksumpaan materiaaliin ja pitempi lahkeeseen olen siirtynyt.- Korppis
Olin vuosi sitten keväällä Berliinissä ja erään kaupan edessä olevassa alekorissa oli näitä pääsiivilöita euron kappale hintaan. Ajattelin ostaa, mutta luovun ajatuksesta sillä rakastan seistä suihkussa pitkään. Vesi tekee saman ihanan päähieronnan eikä tarvitse vaivata käsiä vaan saa olla rntona veden ropistessä pääknuppiin ; )
Eikös softsellin tuotteet ole enemmän eränkävijöille ja urheilijoille kehiteltyjä? - Korppis
Paloma.se.co kirjoitti:
Henkilökohtaisesti diggaan juuri nyt neuleasuja ja etenkin neuleleninkejä ja tunikoita, mielellään taskullisia. Korkeat nhkasaappaat värjättyä nappaa ja sopiva olkalaukku, rannekoruja ja riipuksia, pronssia ja hopeaa.Isot riipukset näyttivät olevan muotia ja sellaiset kietaistavat kaulahuivit joissa roikkuu iso koru, joka laskeutuu huivin alta rinnalle.
Korppis kirjoitti:
Olin vuosi sitten keväällä Berliinissä ja erään kaupan edessä olevassa alekorissa oli näitä pääsiivilöita euron kappale hintaan. Ajattelin ostaa, mutta luovun ajatuksesta sillä rakastan seistä suihkussa pitkään. Vesi tekee saman ihanan päähieronnan eikä tarvitse vaivata käsiä vaan saa olla rntona veden ropistessä pääknuppiin ; )
Eikös softsellin tuotteet ole enemmän eränkävijöille ja urheilijoille kehiteltyjä?Ne ovat urheiluun ja ulkoiluun tarkoitetut. Niitä on monenlaisia ohuemmasta materiaalista ja paksumpia, pitävät tuulta. Mä ulkoilen niin paljon että pakko pitää, työmatkat ja myös työkseni ulkoilen. Olen ulkona yhteensä vähintään kaksi tuntia per päivä. Ne ovat hengittävät ei tuu hiki liikkuessa. Löytyy myös tiukkoja malleja ja näyttävät ihan leggingseiltä. Ideana on että toppahousuja ja tuulipuvunhousuja ei enää tarvitse ja siksi näyttää hoikemmalta kun housut ovat ohkasempaa materiaalia. Ja vartalon myötäiset kapeavartiset lahkeet saappaiden sisälle. Olo on kuin entisvanhaset hiihtohousut ja siinä pitkä pusero, ihan ku tyttösenä. Aika kalliita ovat vielä, kunnolliset ovat jopa yli satasen.
Korppis kirjoitti:
Eikös softsellin tuotteet ole enemmän eränkävijöille ja urheilijoille kehiteltyjä?Sillä vispilällä saa kuohkeammat ja tuuheamman näköiset hiukset. Hiukset ovat vispauksen jälkeen ilmavat ja juuresta koholla ja vielä aamullakin paksun tuntoiset eivätkä valu päätä myöten. Suihku ei aja samaa asiaa. Täälläkin ne maksaa enimmillään vitosen ja isompien shapoo ostosten myötä saa lahjaksi, eräässä liikkeessä.
- Hymy;))
Friidu pukeutunut tähän malliin koko syksyn. Täällä kun ei muuta tarjolla; Nooh, pari sellaista pitkää villapuseroa (ei kovin paksua) mitkä ulottuvat tuonne reisiin ja missä leveä korkea bossanova kaulus löysyin Seppälästä ihanat värit. Ennestään omistan sekä viininpunaisen että mustan puolinahkatakin...niihin on helppo yhdistää syksyisin erilaisia puseroita. Musta kun ei värinä minullekaan sovi eikä valkoinen. Tulen niin niin kalpeaksi...joten väriä täytyy olla. Mutta ei räikeää. Isot riipukset kaulaketjut olivat ennestään olemassa. Mukavinta minussakin tässä muodissa on nyt että, todella mukavat päällä..ja yhdistellä voi mielensä mukaan kuitenkin yksilöllisesti näitä värejä ja kuoseja.
Mitäkö uutta, no ehkä korvakorjuja muutamia. (halpoja) tullut hankituksi. mutta ehdottomasti isoja. Mies tosin haaveilee niistä että, saisi niistä hyviä kalapilkkiä itselleen...;))) kiiltävät kuulemma sopivasti sameahkossa vedessä..
Kiva kun olet palanut takaisin. Tuossa ihmettelinkin kun sinua ei ole näkynyt. Ihana tilanne sinulla. Onnistunut reissu ja joululahjatkin tuli ostettua;))
tsau:Friidu- Korppis
Olen aina toivonut pystyväni pitämään isoja korvarenkaita tai kaulakoruja, mutta olen allerginen joten se siitä haaveesta.
Reissu oli hyvä kuten aina ennekin ja kotiin en olisi vielä kiirettä pitänyt vaikka kivahan se oli palatakin. Tulevaisuudessa tulemme asumaan pitempiä aikoja Hollannissa. Tykkään meri-ilmastosta se sopii minulle hyvin. Lisäksi minulla synkkää hyvin Petterin suvun kanssa. Eihän minulla ole täällä korvessa enää juuri mitään muuta kuin kesämökki. Pojatkin ovat muuttaneet Etelä-Suomeen ja matkustelevat maailmalla minkä kerkiävät.
Joululahjat olivat matkalaukkujen määrän mukaan ainuita joita raahasin niskalimassa. Vaatekaappiini Hollantiin jäi kevyet kevät vaatteet ja muutama talvinen pusero lähti taas puolestaan tänne mukaan.
Nyt kirjoittelen taas, mutta täytyy sanoa, että en kaivannut keskustelupalstalle ja voipi olla, että alan vähentämään sepustuksiani sillä tulossa on muutama työprojeksti tietokoneella ja kodin ulkopuolella. - Hymy;)))
Korppis kirjoitti:
Olen aina toivonut pystyväni pitämään isoja korvarenkaita tai kaulakoruja, mutta olen allerginen joten se siitä haaveesta.
Reissu oli hyvä kuten aina ennekin ja kotiin en olisi vielä kiirettä pitänyt vaikka kivahan se oli palatakin. Tulevaisuudessa tulemme asumaan pitempiä aikoja Hollannissa. Tykkään meri-ilmastosta se sopii minulle hyvin. Lisäksi minulla synkkää hyvin Petterin suvun kanssa. Eihän minulla ole täällä korvessa enää juuri mitään muuta kuin kesämökki. Pojatkin ovat muuttaneet Etelä-Suomeen ja matkustelevat maailmalla minkä kerkiävät.
Joululahjat olivat matkalaukkujen määrän mukaan ainuita joita raahasin niskalimassa. Vaatekaappiini Hollantiin jäi kevyet kevät vaatteet ja muutama talvinen pusero lähti taas puolestaan tänne mukaan.
Nyt kirjoittelen taas, mutta täytyy sanoa, että en kaivannut keskustelupalstalle ja voipi olla, että alan vähentämään sepustuksiani sillä tulossa on muutama työprojeksti tietokoneella ja kodin ulkopuolella.mukava ja onnistunut reissu. Hieman haikeena tuota kuuntelen kun kerrot tulevaisuuden suunnitelmistanne. Itsekin haluaisin täältä osaksi aikaa muualle. Lähinnä tuo Puola nyt kiinnostaa. Toistaiseksi tyydyttävä siihen että, pääsemme sinne lomalle. Tuossa pikku-broidi kanssa juteltiin ehkä saamme heidät mukaan ensivuonna...heillä kun vielä pieniä lapsia jotka tuosta merenrannasta nauttisivat...ongelma heilläkin on tuo aika. Mutta, en saa miestäni innostumaan ajatuksesta. Vaikka se ehkä tulisi taloudellisesti jopa meille halvemmaksi.;))) nooh. Katsotaan nyt.
On iso asia minustakin että, tässä iässä on saanut sukua myöskin joiden kanssa voi ja haluaa olla tekemisessä enemmänkin. Se on eräällä tapaa jo hieno lahja. Tässä yhteisiä sukujen pikkujoulua alan minäkin suunitella. Meillä tämä asunto vaan aika snadi...mutta, eiköhän mahduta;))
Näistä korvakoruista kokeilepa sellaista että, irrotat tai ostat erikseen nämä koukut jotka hopeaa...ja poistat nämä nikkeli-osat....Itse teen niin. Ei kovin paljon maksa aidot koukut kultasepänliikkeestä pelkästään. Jos, tuo allergia ei niin paha...ainahan sitten voi tuo muu osa osua ihoon...Itse olen näin tehnyt niin olen voinut pitää näitä isompia koruja. Tuo nikkeli-allergia minullakin. Mutta, näin onnistuu....
Palailehan astialle. Ja hyvää työniloa sinulle. Mukava kun rupatella;)) kanssasi.
tsau:Friidu
- Teemuna
Jaa'a, maailmaa sitä on kolunnut Teemunakin tänä vuonna jokseenkin paljon, jopa pienempää isomman veden yli lennellen ja veden yllä muutaman kerran vettä heittäen. Lisäksi keskisessä euroopassa terassikahveja naatiskellen ja asunto-autolla baltiaa kierrellen.
Kiva, että sinäkin avarrat lompakkoa ja kartutat kokemuksia. Oliko sulla kiva reissu, kerro ihmeessä?- Korppis
Lensimme Rigan kautta Amsterdamiin viivuimme vuorokauden Rigassa. Tutkailimme vanhankaupungin sammunutta sesonkia. Kallis maa lati on noin karkeasti 1,5 ekua. Hinnat hämäävät sillä ne ilmoitetaan lateina ja ihmiset sisäistävät ne ekuun. Riitti kiitti se maa ; )
Minun lompakkoni on suhteellisen pieni, mutta kulut täällä korvessa ovat myöskin pienet. Kun matkustan ulkomaille avaan kukkaroni nyörit. En mene maailmalle pennejä itkemään ja kuluja laskemaan en todellakaan vaan menen etsimään elämyksiä ja niihin kuuluu ripaus luxusta.
Kokemuksista sen verran, että olisikohan mittarissa about 25-maata ja niiden sisällä tuplasti koluttuja kaupunkeja ; )
Ajattelin tehdä uuden talvitakin ja mulla on ihan oma visio. Mies vaihtoi auton, ja vanha takki olis just sen edellisen värinen. Edellinen auto oli tiilen punainen, ja se mulle sopiva väri, mutta uus auto on heleän punainen. Siihen sopii hyvin yks villakangas, jonka ostin muutama vuos sitten pelkästään sen vuoksi, että se oli kaikin puolin syötävän ihana. Se on isoa kukonharppausruutua, värit valkoinen ja täyteläinen ruskea.
Ajattelin takkiini avaraa savupiippukaulusta, jota voi pitää myös avattuna. Takin pituudeksi ajattelin puoleen reiteen ja malliksi alaspäin levenevä, jonka kellotus on lähinnä takana. Visioni mukaista kaavaa ei tietenkään löydy valmiina, joten pitää kehitellä itse. Asusteiksi kyseiseen takkiin sopii heleän punaiset huivi, päähine ja hanskat. Punaiset baskeri ja huivi on. Baskeri voi olla liian lattean malli kyseiseen takkiin, joten pitää ommella takin henkeen sopiva hattu, mahdollisesti pillerirasiamalli.
Piträä vielä saada muut työn alla olevat hommat ensin valmiiksi, jotta voin keskittyä täysillä takkiin.- Korppis
Suunnitelmasi kuullosti ihanalta kelpaisi minulle heti. Takaosan levennys hartioiden kohdalta kiehtoi kun näin kerran sellaisen Aira Samuliinin yllä. Kai hankin sellaisen joskus kun eteen sattuu ja rahaa on riittävästi sellaisen hankintaan.
eikö mun Tappara-verkkarit ookaan muodikkaat!?
Luulin ainakin crocsien olevan, ovat sentään ihan aidot!
joululahjoja en osta, enkä muutakaan koko pelleilyyn liittyvää krääsää, menkööt nekin rahat savuna sitten ilmaan!- Korppis
Grocseja en panisi jalkaani vaikka ilmaiseksi saisin ; ( en edes mökin puutarhatöihin. Verkkarit ovat kivat kotihousut ja salilla jumpatessa tuiki ihanat ; ) Joululahjoja on kiva saada ja kiva ostaa, minä vain olen sellainen joulu- ja juhla ihminen, toisin kuin ehkä joku on sisäistänyt teksteistäni olen rakastava hömpsäntössä.
- mittarissa
ja pähkäilen terveyttä. Dementia, parkinsonin tauti yms toivottavasti tässä arpapelissa olis hyvä tuuri.
Pähkäilin vielä tuossa, että kun muija vetää keuhkoihinsa n 40 € viikossa, voinen puhtaalla omallatunnolla vetää 15 €:n kossupullon kaaliin perjantaina??? Oikeus ja kohtuus? Olen taloudellisempi kuin hän.- Korppis
Minulla on mittarissa jo yli 60. Olen ollut aina perusterve touhutäti. Kuitenkin mennyt vuosi puhutteli, opetti ja pysäytti. Terveys kun ei ole itsestään selvyys vaikka ei tupruttelisikaan viittäkymmentä ekua ilmaan viikossa. En juo väkeviä, mutta punaviinistä en luovu ja sen alas kumoaminen ei vie minua taloudelliseen ahdinkoon. Muuten hollannissa viini on halpaa ja sormiani syyhytti ruokaostoksilla viinihyllyt ; ) Kuvittele alkoholitarjous sekatavarakaupassa 2,85 ekua Australialainen laatuviinipullo ; )
- Putkivalo
Muoti on joskus totuttamista, joskus tuntuu hyvältä heti kättelyssä. Olen ihmettelen joskus omaa ailahtelevaisuutta tässä asiassa. Kun piraattihousut tuli joskus kauan aikaa sitten, ne näytti niin karseelta. Vaan arvaa kuka osti omat jo vuoden yököttelyn jälkeen.... Leveät lahkeet ja napapaita taas oli niiiin ihkut. Ja taas toisaalta tämä tiukat leggingsit ja pitkät paidat. Ailahteleva mieli on naisellista? Ainakin olis tylsää olla mies.
Leggingsit on siitä hyvät, että pääsee vihdoin ja viimein eroon noista inhottavista sukkahousuista, joita näköjään pankkiryöstäjätkään ei enää suosi :)) Mutta minihame niiden kanssa tuntuu lähinnä kakskybästen muodilta. Vai käyttääkö mannermaalla vanhemmatkin ihmiset? Tosin niillä ei ole siellä pahemmin pakkastakaan.
Ootko muuten siellä Hollandeesessä maistanut koskaan niitä siirappivohveleita? Tuo mulle kilon kun seuraavan kerran käyt :)))- Korppis
Moi putkis näin se on... on ihana olla ekan yökkis ja sitten ikään kuin nurkan takaa kuikuilun jälkeen ostaa jotain aivan älytöntä vaatetta ja ihanaa raksatuu hörtsyihin oitis; )
Vetäisen nyt ruudulliset legginsit ja vetäisen jalkaani eskimotossut, joiksi uusia talvikenkiäni kutsun ja lähden tilaamaan aikaa polvitarkastukseen. Rehkin kaiketi kesällä liikaa ja sain hiushalkeaman polveen. Kävin Hollannissa lääkärissä ja sain lääkityksen nyt pitäisi kuvata polvi. Uskon kuitenkin sen parantuvan nyt kun on aikaa levätä.
Siirappivohvelit ovat tulleet tutuiksi. nammm, mutta liika on liikaa niidenkin ahmimisessa. Nyt ostin käsintehtyja suklaakarkkeja ja marsibaanista tehtyjä hedelmän ja kukkien yms muotoisia karkkeja, kaikkia ihanaa höpönassua, niista kokoilen pieniä pussukoita pukinkonttiin.
Ny ulos asioille HUIII ; )
Näin perjantai-illan huumassa en malttanut olla vetämättä tätä ketjua keulille ja kertoa kivasta sattumasta viikolla.
Kävin keksiviikkoiltana "ulkona" ystävättäreni kanssa. Sonnustauduin minihamoseen, lisäksi laitoin sävysävyyn sopivat helmet ja käsilaukun, polviin ulottuvat saappaat ja hipaus meikkiä. Vatteet ja tyjötarpeet löytyivät ilman investointeja vaatekaapin kätköistä. Ilta oli hauska kuten tapana on ja toinen toisiimme nojaten kiemurtelimme lopuksi kotiin. Kirkollisvaaliehdokas ja minä, joka kieltäydyin ehdokkuudestani.
Seuraavana päivänä oli ystävättäreni puhelin kilissyt tuiki tiheään. Tytöt raitilla, iloisina matkalla kapakasta toiseen, toisella alkonpussi kädessä ja toisella minihame.
Niinpä olikin, toin ystävättärelleni tuliaisiksi Latviasta pullon Riga Balsamia ja Hollannista käsintehtyjä suklaakonvehteja sekä sievän kortin, jotka laitoin tyylikkääseen alkon lahjapussukkaan.
Minihamoseni oli kylläkin herättänyt positiivistä huomiota, soittaja oli ihastellut nuorekkuuttani kuin tytön hupakko, mikäs sen mukavampaa. Nauroimme makoisasti sillä jos käymme kerran vuodessa yhdessä kuppilassa se ei jää näkemättä eikä huomaamatta, vaan kivaahan se on ; )
Hyvää alkanutta viikonloppua tytönhupakot ja poijan koltiaiset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa572235En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos321714- 101524
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3751519Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141484Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681357- 121108
- 1051089
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul81044- 20979