lapsiamme vanhempiamme läheisiämme mutta harrastatteko ns hyväntekeväisyyttä vieläkö riittää halua auttaa tuntemattomia tai tuttuja ihmisiä jotka elävät köyhyydessä.
jokainen meistä auttaa
34
345
Vastaukset
sitä tulee annettua lippaaseen kuin lippaaseen taskun pohjalla olevat kolikot jos vain ne eteen tulee.
- viivatiina
olen kohta vuoden auttanut suoraan rahallisesti ja lähettänyt vaatteita kuunnellut ja keskustellut en sano että se tekee musta mitenkään parempaa mutta ainakin yhden ihmisen elämä helpottuu ja kyllä siitä itsekkin saa hyvän mielen kun saa toiselle ihmiselle hyvän mielen =))))
viivatiina kirjoitti:
olen kohta vuoden auttanut suoraan rahallisesti ja lähettänyt vaatteita kuunnellut ja keskustellut en sano että se tekee musta mitenkään parempaa mutta ainakin yhden ihmisen elämä helpottuu ja kyllä siitä itsekkin saa hyvän mielen kun saa toiselle ihmiselle hyvän mielen =))))
Tänä vuonna en ole laittanut hyväntekeväisyyteen killinkiäkään, minusta on vissiin tullut tuhma. :(
- viivatiina
Satu65 kirjoitti:
näitä avuntarvitsijoita mutta kerron yhden joulutarinan tälle joululle ystäväni kertoi jutelleensa ykstoistavuotiaan tyttärensä kanssa joulusta äiti minähän olen jo niin vanha etten usko joulupukkiin mutta kumminkin uskon että joulupukki tuo meille taas etelänmatkan koko perheelle kun meillä oli viime tammikuussakin niin kivaa siellä se olisi paras lahja mitään muuta en tarvitse ja he olivat jo aikaisemmin puhuneet ettei nyt ole rahaa matkaan ja tyttäret olivat ymmärtäneet sen silloin mää rohkaisin ja sanoin että kyllä hänenkin pitää sen verran joulupukkiin uskoa että uskaltaa toteuttaa lasten toiveet että nämä pääsevät äidin ja isän kanssa matkalle nyt on matka varattu katsotaan mitä keksitään sen toteutumiseen =))))
- viivatiina
Anceli kirjoitti:
Tänä vuonna en ole laittanut hyväntekeväisyyteen killinkiäkään, minusta on vissiin tullut tuhma. :(
saanpahan sit taas selittää kuka on anceli no ei oo susta tullu tuhma eihän susta saa tuhmaa tekemälläkään =)))))
viivatiina kirjoitti:
saanpahan sit taas selittää kuka on anceli no ei oo susta tullu tuhma eihän susta saa tuhmaa tekemälläkään =)))))
mutta tänne et sitä tuo, niinhän me sovittiin ;))
Jos ostaisin jonkun järjestön joulukortteja, tuntisin itseni hyväntekijäksi. Osaan näköjään ainakin sinua hämätä.- viivatiina
Anceli kirjoitti:
mutta tänne et sitä tuo, niinhän me sovittiin ;))
Jos ostaisin jonkun järjestön joulukortteja, tuntisin itseni hyväntekijäksi. Osaan näköjään ainakin sinua hämätä.sääkin lämpenet asialle vielä joskus vai voitko olla niin julma että käännytät mut ovelta pois :(((((
viivatiina kirjoitti:
sääkin lämpenet asialle vielä joskus vai voitko olla niin julma että käännytät mut ovelta pois :(((((
mutta sen Dungan. Olen hitaasti lämpenevä tyyppi. =)))))
- viivatiina
Anceli kirjoitti:
mutta sen Dungan. Olen hitaasti lämpenevä tyyppi. =)))))
päästät sisälle ja dunga jää ulos vieraaseen paikkaan ja yksin :(((((
viivatiina kirjoitti:
päästät sisälle ja dunga jää ulos vieraaseen paikkaan ja yksin :(((((
tulee silloin, kun Dunga on Afrikassa. Tai viet sen kartanoon kyläilemään siksi aikaa. :))
- viivatiina
Anceli kirjoitti:
tulee silloin, kun Dunga on Afrikassa. Tai viet sen kartanoon kyläilemään siksi aikaa. :))
okei.
- hiivaviiva
kaiki rahat menee maito happo batkeereihi
- viivatiina
apteekissa.
- tanj a
Voiko sitä enää sanoa avustustyöksi tai joksikin, jos koettaa auttaa lähipiirissä olevia? Ei siis perhettä, eikä sukulaisia, mutta jos tietää vanhan kaverin olevan perheineen rahapulassa vie sinne muina naisina ruokakassin, ettei mun tuu näitä syötyä tai jos jonkun lapsi haluaisi jotakin kivaa edes joskus, niin lykkää leikisti stipendirahan kouraan että lapsi pääsee kerrankin oikealla kampaajalle tai saisi kerättyä harrastustaan varten jonkun rahasumman. Jotenkin tuntuu, että sitä apua tarvitaan ihan lähelläkin, mutta voin olla turhan sinisilmäinenkin.
Nyt sen tosin huomaa omassa rahapulassaan, että osa kavereista on päässyt jaloilleen työttömyydestään ja rahan syrjästä kiinni, niin saan puolestani apua. En olisi uskonut monenkaan muistavan.- viivatiina
avustustyötä ei aina tarvi antaa apua ulkomaille kyllä täällä suomenmaassakin avun tarvitsijoita on monilla lapsilla äiti leikkaa hiukset ja varsinkin tytöille se on varmaan hirmu tärkeetä päästä ihan oikeelle kampaajalle suomalaiset vaan on niin ylpeitä etteivät he halua myöntää avun tarvetta ja sillä tavoin jää varmaan tää maa pienemmälle avustukselle ja toisaalta taas esimerkiksi afrikkalaiselle kaksi viiva kolme eruroa merkitsee päivän palkkaa ja kahdeksankymmenen euron eteen joutuu tekeen töitä kolme kuukautta ja jos saa ylimääräistä se on kaikki extraa koska siellä elää niukasti sillä kolmellakin eurolla päivä ja mää uskon että jos autat jotain niin varmasti sua autetaan kun apua tarvitset.
- xxxyyy
Jaa, annan kyllä rahaa SPR:n tai Unicefin kautta oikeiden köyhien auttamiseen maailmalla. Täkäläiset köyhät ovat liian lihavia, janoisia tai laiskoja jotta minä heitä välittäisin auttaa enemmän kuin verovaroin on pakko.
- viivatiina
oikeeseen osoitteeseen kunhan vielä keksivät kanavan millä sais kaikki meneen tarvitsevalle ikä oli välikäsiä joka välissä ;))))
- xxxyyy
viivatiina kirjoitti:
oikeeseen osoitteeseen kunhan vielä keksivät kanavan millä sais kaikki meneen tarvitsevalle ikä oli välikäsiä joka välissä ;))))
Enemmän näitä kotimaan kohteisiin keränneitä istuu nytkin vankilassa petoksista tuomittuina.
- viivatiina
xxxyyy kirjoitti:
Enemmän näitä kotimaan kohteisiin keränneitä istuu nytkin vankilassa petoksista tuomittuina.
näin on.
xxxyyy kirjoitti:
Kyllä minä ainakin jätä nuo ulkomaankohteet valtion avustusten varaan. silloin on edes jokin kontrolli. Näistä keräyksistä ei tiedä kuka ne rahat korjaa.
Nyt on spr:n veripalvelujohtaja eronnut, ja siinä sivussa kyseisen laitoksen hallitus.
Niin kauan, kun muistan, näitä maailman köyhien avustamista on pidetty hyveellisenä.
Jo ekaluokalla oli keräys, jonne minäkin vein muutaman pennosen, eikä sille tielle loppua näy.- xxxyyy
k-kotton kirjoitti:
Kyllä minä ainakin jätä nuo ulkomaankohteet valtion avustusten varaan. silloin on edes jokin kontrolli. Näistä keräyksistä ei tiedä kuka ne rahat korjaa.
Nyt on spr:n veripalvelujohtaja eronnut, ja siinä sivussa kyseisen laitoksen hallitus.
Niin kauan, kun muistan, näitä maailman köyhien avustamista on pidetty hyveellisenä.
Jo ekaluokalla oli keräys, jonne minäkin vein muutaman pennosen, eikä sille tielle loppua näy.Tässä maassa on kattava sosiaaliturva minkä takia täällä ei köyhiä ole.
Muualla kuollaan nälkään, oikeasti, eikä vain janoon kuten täällä ryyppyporukoissa. - köyhä..
xxxyyy kirjoitti:
Tässä maassa on kattava sosiaaliturva minkä takia täällä ei köyhiä ole.
Muualla kuollaan nälkään, oikeasti, eikä vain janoon kuten täällä ryyppyporukoissa.Yritäpä itse tulla toimeen 370€ kuussa ja ryyppää vielä sillä rahalla.
- xxxyyy
köyhä.. kirjoitti:
Yritäpä itse tulla toimeen 370€ kuussa ja ryyppää vielä sillä rahalla.
Ja jos joku tykkää että SPR:n veripalvelussa on jotain mätää, ei sitten luovuta verta. Typerämpikin voisi ihan omin avuin huomata että on kyse eri asiasta.
Olen joskus tullut toimeen vähemmälläkin rahalla, nyt ei tarvitse koska ei vieläkään janota liikaa. xxxyyy kirjoitti:
Ja jos joku tykkää että SPR:n veripalvelussa on jotain mätää, ei sitten luovuta verta. Typerämpikin voisi ihan omin avuin huomata että on kyse eri asiasta.
Olen joskus tullut toimeen vähemmälläkin rahalla, nyt ei tarvitse koska ei vieläkään janota liikaa.Tottahan se on eri asia, veripalvelu, ja ulkomaanapu, mutta en kyllä ole niin hyväuskoinen, että uskoisin, että ulkomaanavussa olisi kaikki vain kirkasotsaisia mannapuuronsyöjiä, joista kukaan ei tilaisuuden tullessa pistäisi omaan taskuun.
- xxxyyy
k-kotton kirjoitti:
Tottahan se on eri asia, veripalvelu, ja ulkomaanapu, mutta en kyllä ole niin hyväuskoinen, että uskoisin, että ulkomaanavussa olisi kaikki vain kirkasotsaisia mannapuuronsyöjiä, joista kukaan ei tilaisuuden tullessa pistäisi omaan taskuun.
Samasta asiasta täälläkin kyse. Nämä täkäläiset köyhät tunnen, ja muistaakseni ensimmäisen opin täkäläisistä huijarikerääjistä sain jo 60-luvulla.
Mistä sen tietää, jos vaikka joku elelee vaatimattomasti, että se on köyhä.
Moni miljonääri elää hyvin vaatimatonta elämää.
Ja taas toisinpäin, toisella saattaa olla velkaa yli oman tarpeen, niin elämä on hyvinkin reipasta.
Tänä päivänä, jos joku on rahavaikeuksissa, niin ongelmat on niin suuria, ettei tavallisen ihmisen voimavarat riitä niitä korjaamaan.- viivatiina
ei suomen ylivelkaantuneita pysty tavalliset ihmiset auttamaan.
Vähän sillointällöin. Joskus vaan tuntuu että joutuu itse pulaan jos auttelee liikaa :D
Kummilapsi Srilankassa, saa käydä koulua ja ostaa hygienia tarvikkeita koulutarvikkeita niillä rahoilla.
On lähetellyt meille kuvia ja kirjeitä vaiheistaan, hyvin hällä on koulu sujunut siellä,hän on vielä perusopetuksessa:)))- enkeliduo
Ihan nolottaa kulkee lippaan ohi,ellen antais.Erään kerran vieny ostoskärryt jonoon,että se ainokainen
euro voi lentää lippaaseen.Eihän niit ny kauhian usseen ole.
Kerjäläisten kupin ohi menen helposti.
Urheiluseuroilt partiolaisilt tulee ostettuu arpoi ja kalenterei.
Niit soitto/tekstari-apuja emmää ol ikin antanu. Punaiselle ristille annan ja täällä kerää pelastusarmeija aina joskus sinne annan.
Jaan mielelläni ohjeita, mutta mitään rahallista tai taloudellista apua en anna muille, kuin omille sukulaisilleni. Todellisessa akuutissa hätätilanteessa en pakene paikalta, vaan muutun hoitajaksi ja tilaan apua.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa682421En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361789- 101624
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3741575Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly161535Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681397- 1061141
- 121118
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91094- 201009