Neumann esiintyi sekavassa tilassa Kari Tapion muistokonsertissa. On näitä nähty ennenkin ja koko ikänsä alkoholiongelmien kanssa elänyt Kari Tapio olisi varmasti antanut tämän anteeksi. Muistan kerran, kun Kari itse tuli lavalle Matti Eskon juhlakonsertissa jelppaamaan Topi Sorsakoskea, joka oli niin jurrissa, että unohti laulamansa biisin sanat. Konsertti esitettiin televisiossa.:-)
http://www.iltalehti.fi/viihde/2010122112895129_vi.shtml
Alalla alan tavalla:-)
31
655
Vastaukset
- -tiina
se keikan keskeytys sopi aiheeseen onkohan kukaan koskaan laskenu kuinka monta kertaa kari tapion keikat on jouduttu perumaan humalan takia nyt joku kirjoittaa että mää moitin morkkaan mutten suinkaan sehän on tosi asia mutte eihän se meihin suomen kansaan vaikuttanu mitenkään aina vaan oli suomen suosituimpia artisteja tais olla suomalaisen mieleen sopivasti renttu onhan sekin sanonta että miksi naiset aina rakastuvat renttuihin mää en kerenny kari tapioo koskaan nähdä livenä seuraavana päivänä olin menossa konserttiin mutta ehkä parempi että muistan hänet vain lauluista =))))
tavanneena, voin sanoa ilman mitään pullistelua, että sen mukavampaa kansanmiestä olen harvoin puhutellut. Messumyyjänä toimiessani jo aika kauan sitten, jouduin aina silloin tällöin näiden kanssa tekemisiin. Kari Tapio oli kansan niin paljon rakastama renttu, että hänen vertaistaan saamme ehkä odottaa pitkäänkin. Toinen juttu oli toinen kansan suursuosikki, Tapio Rautavaara, joka taas jurripäissään ei aina ollut niin mukava.
Topi Sorsakoski siisti tapojaan aika lailla tässä joitakin vuosia sitten, ajoi ajokortin ja alkoi esiintyä selvin päin. Yhdessä haastattelussa hän sanoi kerran, että hänelle oltiin vihaisia, koska ihmiset olivat tulleet katsomaan nimenomaan, kuinka jurrissa hän tällä kertaa on.:-)- -tiina
Teotwawki kirjoitti:
tavanneena, voin sanoa ilman mitään pullistelua, että sen mukavampaa kansanmiestä olen harvoin puhutellut. Messumyyjänä toimiessani jo aika kauan sitten, jouduin aina silloin tällöin näiden kanssa tekemisiin. Kari Tapio oli kansan niin paljon rakastama renttu, että hänen vertaistaan saamme ehkä odottaa pitkäänkin. Toinen juttu oli toinen kansan suursuosikki, Tapio Rautavaara, joka taas jurripäissään ei aina ollut niin mukava.
Topi Sorsakoski siisti tapojaan aika lailla tässä joitakin vuosia sitten, ajoi ajokortin ja alkoi esiintyä selvin päin. Yhdessä haastattelussa hän sanoi kerran, että hänelle oltiin vihaisia, koska ihmiset olivat tulleet katsomaan nimenomaan, kuinka jurrissa hän tällä kertaa on.:-)oli tosi ihmisläheinen ihminen lähinnä tarkoitin sitä että laulu ei varmaan olis enää soinut niin puhtaasti kun parhaina aikoina ja levyltä kun mies oli jo niin huonossa kunnossa täytynee sanoa että raskas työ vaatii raskaat huvit =)))
-tiina kirjoitti:
oli tosi ihmisläheinen ihminen lähinnä tarkoitin sitä että laulu ei varmaan olis enää soinut niin puhtaasti kun parhaina aikoina ja levyltä kun mies oli jo niin huonossa kunnossa täytynee sanoa että raskas työ vaatii raskaat huvit =)))
tai itseasiassa hän valitsi itse rekisterilleen sopivat kappaleet siksi, että tiesi itse omat rajoitteensa laulajana. Kunpa samaa voisi sanoa toisesta suuresta kansansuosikista, Paula Koivuniemestä. Eräs levy-yhtiön kaverini sanoi minulle kerran, että Paulan kanssa on vaikea tehdä levyä, kun 30 ottoa ei yhteen kappaleeseen tahdo riittää. Anneli Saaristo vetää purkkiin koko lp:n yhdellä otolla. Muutaman kerran Paulan Bomtsi Bumissa ja Tartu mikkiin ohjelmassa nähneenä voin vahvistaa, että Paula on vaikeuksissa heti, kun joutuu laulamaan lauluja, joita ei ole harjoitellut. Sävelkorva ei riitä.
- görgyj
-tiina kirjoitti:
oli tosi ihmisläheinen ihminen lähinnä tarkoitin sitä että laulu ei varmaan olis enää soinut niin puhtaasti kun parhaina aikoina ja levyltä kun mies oli jo niin huonossa kunnossa täytynee sanoa että raskas työ vaatii raskaat huvit =)))
katsotaan Suomessa erittäin isänmaalliseksi teoksi.
- yksi suosikeistani
-tiina kirjoitti:
Kuulemieni mukaan hänen äänensä oli viime aikoina parempi, kuin koskaan ennen.
- -tiina
Teotwawki kirjoitti:
tai itseasiassa hän valitsi itse rekisterilleen sopivat kappaleet siksi, että tiesi itse omat rajoitteensa laulajana. Kunpa samaa voisi sanoa toisesta suuresta kansansuosikista, Paula Koivuniemestä. Eräs levy-yhtiön kaverini sanoi minulle kerran, että Paulan kanssa on vaikea tehdä levyä, kun 30 ottoa ei yhteen kappaleeseen tahdo riittää. Anneli Saaristo vetää purkkiin koko lp:n yhdellä otolla. Muutaman kerran Paulan Bomtsi Bumissa ja Tartu mikkiin ohjelmassa nähneenä voin vahvistaa, että Paula on vaikeuksissa heti, kun joutuu laulamaan lauluja, joita ei ole harjoitellut. Sävelkorva ei riitä.
sen ettei monetkaan laulajat osaa laulaa muita kun niitä omia biisejään tangokuninkaallisista löytyy poikkeuksia koska ne pääsee tavallaan pinnalle toisten kappaleilla niillä ei oo vielä mitään omaa eilen olin arja korisevan joulukonsertissa pienessä toivakan kirkossa hänellä oli säestäjänä kitaraa soittava kanttori konsertti oli tosi kaunis ja lämminhenkinen ja arja on taiteilija ja sydämellinen ihminen välillä ihan kateeks kävi aina en ole ollut samaa mieltä mutta maailma muuttuu ja minä mukana toivottavasti =))))
yksi suosikeistani kirjoitti:
syveni, mutta rekisteri supistui samaan aikaan. Olisi sopinut toivoa, että ikinuori Reijo Taipalekin olisi ymmärtänyt tämän, ennen kuin teki itsestään pellen laulamalla äänelleen aivan liian vaikeita vanhoja hittejään.
-tiina kirjoitti:
sen ettei monetkaan laulajat osaa laulaa muita kun niitä omia biisejään tangokuninkaallisista löytyy poikkeuksia koska ne pääsee tavallaan pinnalle toisten kappaleilla niillä ei oo vielä mitään omaa eilen olin arja korisevan joulukonsertissa pienessä toivakan kirkossa hänellä oli säestäjänä kitaraa soittava kanttori konsertti oli tosi kaunis ja lämminhenkinen ja arja on taiteilija ja sydämellinen ihminen välillä ihan kateeks kävi aina en ole ollut samaa mieltä mutta maailma muuttuu ja minä mukana toivottavasti =))))
osaa oikeasti laulaa, eikä ole vaikeuksissa itselleen tuntemattomassa maastossakaan.
- -tiina
yksi suosikeistani kirjoitti:
ottaan kantaa kun en tosiaankaan koskaan kerenny livenä kuunteleen.
görgyj kirjoitti:
katsotaan Suomessa erittäin isänmaalliseksi teoksi.
rockrumpalina voin tunnustaa, että rumpalin ei sovi ottaa ennen keikkaa kuin korkeintaan kolme tuoppia, muuten soitosta ei tule mitään. Muuta voivat olla enemmän jurrissa.:-XD
- yksi suosikeistani
Teotwawki kirjoitti:
syveni, mutta rekisteri supistui samaan aikaan. Olisi sopinut toivoa, että ikinuori Reijo Taipalekin olisi ymmärtänyt tämän, ennen kuin teki itsestään pellen laulamalla äänelleen aivan liian vaikeita vanhoja hittejään.
Sen mitä itse näin Kari Tapiota tanssikeikoilla, niin hän tuli hyvin vaatimattomasti esiintymään ja lauloi turhia läpisemättä.
Se mitä kerroit Kuivaniemestä, niin olen samaa mieltä. Tanssipaikoilla naisista, oli suosikkini aikoinaan Lea Laven. Veti laidasta laitaan biisejä.
Tämä mainitsemasi ikinuori taas pöllytti kravattiaan tai sitten ei. :-))))) yksi suosikeistani kirjoitti:
Sen mitä itse näin Kari Tapiota tanssikeikoilla, niin hän tuli hyvin vaatimattomasti esiintymään ja lauloi turhia läpisemättä.
Se mitä kerroit Kuivaniemestä, niin olen samaa mieltä. Tanssipaikoilla naisista, oli suosikkini aikoinaan Lea Laven. Veti laidasta laitaan biisejä.
Tämä mainitsemasi ikinuori taas pöllytti kravattiaan tai sitten ei. :-)))))Lavenin bändissä viisi vuotta rumpuja ja piti tätä erittäin ammattitaitoisena.
- tontut kurkkii
Teotwawki kirjoitti:
rockrumpalina voin tunnustaa, että rumpalin ei sovi ottaa ennen keikkaa kuin korkeintaan kolme tuoppia, muuten soitosta ei tule mitään. Muuta voivat olla enemmän jurrissa.:-XD
mitä et olisi joskus tehnyt?
Ymmärrän osalla ihmisistä olevan/olleen hyvin vaiherikkaan elämän, mutta joskus joidenkin kohdalla tuntuu ettei aika ole mitenkään voinut riittää kaikkeen kerrottuun, ihan kuin joidenkin toisten elämää olisi sekottunut oman muisteluun.
Kohtuus kaikessa, myös valehtelussa ainakin näin joulun alla. tontut kurkkii kirjoitti:
mitä et olisi joskus tehnyt?
Ymmärrän osalla ihmisistä olevan/olleen hyvin vaiherikkaan elämän, mutta joskus joidenkin kohdalla tuntuu ettei aika ole mitenkään voinut riittää kaikkeen kerrottuun, ihan kuin joidenkin toisten elämää olisi sekottunut oman muisteluun.
Kohtuus kaikessa, myös valehtelussa ainakin näin joulun alla.väittänyt sitä ammatikseni tehneeni, vain harrastukseksi. On sinun asiasi uskoako vai ei.
- Teemuna
Tämän lajin ja tason kulttuuripersoonien on ihan pakko kerätä huomiota ja tehdä nykäset, vaikka minkälaisin keinoin.
- temput ja tekijät
Höpsistä. Kyllähän näitä löytyy, joka musiikkialalta, kirjailijoista, teatterin ja elokuvienkin piiristä.
- Teemuna
temput ja tekijät kirjoitti:
Höpsistä. Kyllähän näitä löytyy, joka musiikkialalta, kirjailijoista, teatterin ja elokuvienkin piiristä.
Varmaan löytyy, mutta sekopäisimmät on noita paljaan perseensä yleisölle kyykyttäviä rokkareita.
Ne tekee sen sentakia, että vielä kusipäisemmät menee oikein musiikkikauppaan ja ostaa niiden sekomusaa. - Teemuna
Aina löytyy jostain jotain. Toisista nurkista vaan löytyy aina enemmän.
rinnat Metissä Salomen roolissa eivät herättäneet sen enempää huomiota maailmalla, mitä vähän The New Yorker ja monet muutkin maailman arvostetuimmat lehdet vähän siitä kirjoittivat:-XD.
- Teemuna
Teotwawki kirjoitti:
rinnat Metissä Salomen roolissa eivät herättäneet sen enempää huomiota maailmalla, mitä vähän The New Yorker ja monet muutkin maailman arvostetuimmat lehdet vähän siitä kirjoittivat:-XD.
Alalla alan tavalla, niinkuin aloituksessasi aloitit. Karita Mattilan alalla se ei ole tavallista.
- Bantuheimo
Teotwawki kirjoitti:
sitäkin hävettiin silmät päästä.
Maailmalla se ei oel uutiskynnyksen ylittävä uutinen.
Afrikan lehdissä siitä ei kirjoitettu ollenkaan Bantuheimo kirjoitti:
sitäkin hävettiin silmät päästä.
Maailmalla se ei oel uutiskynnyksen ylittävä uutinen.
Afrikan lehdissä siitä ei kirjoitettu ollenkaanMinusta se oli hieno provokaatio maailman arvostetuimmassa oopperatalossa. Mitä huomioon tulee, se huomattiin kyllä vakavasti otettavassa lehdistössä maailmalla ihan kiitettävästi.
- Zonen
Teotwawki kirjoitti:
Minusta se oli hieno provokaatio maailman arvostetuimmassa oopperatalossa. Mitä huomioon tulee, se huomattiin kyllä vakavasti otettavassa lehdistössä maailmalla ihan kiitettävästi.
myyntiä ja huoniota.
Voi ihminen tehdä sen noinkin.
Kuitenkin, alastomuus on luonnollista vai onko Zonen kirjoitti:
myyntiä ja huoniota.
Voi ihminen tehdä sen noinkin.
Kuitenkin, alastomuus on luonnollista vai onkoooppera on aina loppuunmyyty, joten sen myyntiä ei tarvitse lisätä millään tempuilla ja Karita Mattilan kalenteri on täysi vuosiksi eteen päin, mutta lehtiä sillä ehkä voi myydä vähän enemmän.
Ihan tavallista lööppikamaahan tuo on.
Milloin minkäkin lehden kannessa on vastaavia juttuja.- ...
Kunto huononee. En ihan välttämättä usko kaikkea, mitä jossain Iltiksessä kerrotaan. Neuman on ammattimies, eipä tule mieleen, ennen kulkeneen tuollaisia uttuja. Varmaankin nuorempana sattunut kaikenlaistakin. Toisekseen nipa sairastellut paljon viime vuosina.
Se on toi pelimannin ammatti tosiaan niitä, joista harvempi jää eläkkeelle. Hirmu paljon tyyppejä heittäytynyt ihan vesipojiksi vanhemmiten, muuten menisi liian vaaralliseksi ja ammattimiehet nyt elää kiertämisestä. Topi teki saman kuin Kari Tapiokin. Alkoi kulkemaan autolla keikalla niin ei tule juopoteltua. Kerran oli joku lööppi, että oli puhaltanut lievän rattijuoppouden aamulla hotellin pihalla. Ja onhan noita, Yön Ollia ja Mustajärveä sun muita, kuivistelijoita. Mahtaa vaan ensin olla totuttelu selvinpäin esiintymiseen.
Ja aina pitää muistaa mainita yks parivaljakko. Nimittäin Andy Mc>Coy, joka ei tunnu oikein koskaan olevan täysin selvinpäin ja Mike Monroe, oka ei ole vuosikymmeniin käyttänyt kunnolla edes saunakoljoja. Mutta musaa on tullut kummaltakin, yhdessä tai erikseen aina.
Tullut kai aiemminkin jaariteltua asiasta. Mutta mun käsittääkseni stimilantit kuuluvat melko arkipäiväisinä asioina luoviin hommiin. Taitaa suurikin osa musasta ja muusta taiteesta olla tehtyä tai ideoitua enenpi tai vähempi tajuntaa laajentavien vaikutuksen alaisuudessa. Ja toisekseen raskas työ vaatii sittten raskaat huvitkin. Just oli hyvä dokkari Melleristä. Tyyppihän oli valtakunnanjuopon maineessa. Ja olihan se juoppokin. Mutta ihmeesti se sai tuotantoa aikaiseksi, ja hyvää sellaista.
Toisekseen Neuman ei olekkaan sitten vanhemmiten paljoa klassikko piisejä enää kirjoitellut. Sitä kyllä liikkeellä yleisemminkin. Tahtoo luomisvoima ehtyä vanhemmiten, kaiki kai tulee sanottua jo nuoremmalla iällä. Poikkeuksena useasti kikrjailijat, melkein kaikki kirjoittavat hautaansa asti. Tais Tabermanniltakin äädä viimeinen kirja kesken.
Nojaa. Laatulehti seiskassa oli Frederikin haastattelu. Oli ollut jossain Kanarialla ja nähnyt Nykäsen. Meinas, että Nykis vesipoikana taas vaihteeksi. Niin, eipä ole otsikoissa näkynytkään. Saa kyllä nähdä, kauanko kunto pitää. Julkisuudessa eleleminen vaatii lööppejä ja kun lööppejä saa lähinnä ulkomusiikillisista asioista, se vaatii sitten niitä ulkomusiikillisia puuhia.
Frederikiltä muuten tulossa uusi levy: "3:n promillen kännissä", jotenkin epäilyttää, että siitä voi tulla suosittu. ja siinäkin sellainen hupaisa asia, Frederikkikään ei ole erityisen juopon maineessa. Muuten pitää kyllä maineestaan huolta, että leivässä pysyy.
Niinpäniin. Se on sitten vuoden luovin aika edessä, glökiä ja uuden vuoden viettoa. Oletettavasti niistä luovista tapahtumista saa sitten lukea lehdistä pyhien jälkeen, kun poliisit on kerinneet kaikki tapaukset kirjaamaan >:/
=DW=luottojuoruajat pidä huolen siitä, että saamme taas pyhien jälkeen lukea ihan tarpeeksi raflaavaa tekstiä.
Mitä noihin mainitsemisiisi kuivisteluartisteihin tulee, niin mun mielestä Pate ainakin vain parani kuivistelun myötä. Tosin tuntuu siltä, että Costello siltä korkin kiinni kiersi.Teotwawki kirjoitti:
luottojuoruajat pidä huolen siitä, että saamme taas pyhien jälkeen lukea ihan tarpeeksi raflaavaa tekstiä.
Mitä noihin mainitsemisiisi kuivisteluartisteihin tulee, niin mun mielestä Pate ainakin vain parani kuivistelun myötä. Tosin tuntuu siltä, että Costello siltä korkin kiinni kiersi.alkoholistin korkkia kierrä muut kiinni kuin alkoholisti itse.
Paten korkki sulkeutu sen sairaskohtauksen jälkeen.
Costi tosin kyllä oli kurkkuaan myöten täys sitä touhua.
Pate raitistui kreivin aikaan, Popeda ois hajonnut muuten, tai sitten siel ois nyt Jussi Aaltonen kalifina kalifin paikalla.minttupuu kirjoitti:
alkoholistin korkkia kierrä muut kiinni kuin alkoholisti itse.
Paten korkki sulkeutu sen sairaskohtauksen jälkeen.
Costi tosin kyllä oli kurkkuaan myöten täys sitä touhua.
Pate raitistui kreivin aikaan, Popeda ois hajonnut muuten, tai sitten siel ois nyt Jussi Aaltonen kalifina kalifin paikalla.kiinni joka tapauksessa, sillä Pate on nyt parempi kuin ikinä:-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1612810
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo7262460Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?532364- 1352220
- 631905
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall2481734- 311391
Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen201329Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi311222Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,161215