rahaa jäljellä sitä alennusmyynteihin tärvellä....?
Vai onko kaikki pistetty toinen toistaan turhempaan krääsään ja loput mahaan josta se on jo tullut sitä ulostussuolta pitkin pyttyyn? Mulla joka vuosi on se sama taistelu että miten saan pidettyä lompsasatni kiinni ettei tule tuhlattua jouluna turhuuteen. Pitäis varmaan viedä lompakko pankkikortteineen johonkin tallelokeroon hyvissä ajoin ennen joulua ja antaa avain turvalliseen säilöön. Voi vedota sitten ettei ole ollut rahaa ostaa lahjoja kun lompsa on ollut karanteenissa:)) Hakee sen sitten joulun jälkeen pois niin on varaa ostaa itselleen jotain mitä kipeästi tarvitsee, alennusmyynnistä.
Vieläkö on
3
183
Vastaukset
- xxxyyy
On. Meillä ei ole enää vuosiin ostettu joululahjoja kenellekään. Ehkä niitä tulee hankittua seuraavan kerran kun lapsenlapsia joskus syntyy, niillekään sitten tuskin enää kymmenvuotispäivän jälkeen mitään kummempaa.
Jos joulu on kristillinen juhla, joulupukki on saatanasta. Jos taas joulu on perinteinen auringon heräämisen juhla, joulupukki on täysin tarpeeton kaupallinen kylkiäinen. - ...
Koitetaan pitää jouluhösötykset minimissä. Joulu vuoden vittumaisinta aikaa. Pitää muka ostaa lahjoja, kulkea sukulaisissa, laittaa joulukortteja jne. Vaikka lähinnä kaipaa itse hiljaisuutta ja rauhaa. Muutamat joulut tosiaan menneet erinomaisesti, maassa, jossa ei vietetty joulua ollenkaan.
Noh, minimi panostuksella menty, kuten aina, että jäisi edes vähän aikaa lueskella ja lepäillä.
Vaan, jotain tarpeellista hankittavaa on. Siis enenpi tai vähempi tarpeellista, ihminen tarvitsee loppujen lopuksi aika vähän. Tilasin just netistä itelle pari asiallista keittiöveistä. Varaa ei ollut japanilaisiin taottuihin, mutta kuitenkin kohtuullista kotilaatua, Sanelleja. Tullut asiaa pähkäiltyä vuosikymmenet. Loppujen lopuksi keittiössä ja elämässä muutenkin tärkeinpiä vehkeitä on asiallinen puukko.
Ja tässä alkaa pian saamaan joulukinkkua sopuhintaan. Olen erittäin useana vuotena ostanut joulukinkkuja sesongin jälkeen. Niin, pikkukinkun kilohinnalla ei saa edes lenkkimakkaraa joulun jälkeen. Joskus olen ostanut pakastekinkkujakin, useampiakin, jos mahtuu pakastimeen. Niissä vaan se tylsä puoli, että pitää paloitella sahalla, että mahtuu ja saa asiallisiin paloihin. Mutta mä oikeesti oon grillannut joulukinkkua juhannuksena lintujen rääkyessä koivupuussa :DDDD
Alennusmyynnit oli nuorempana tärkeitä, puuttui kaikenlaista, lähinnä siis rahaa. Nyt ei enää ole paljoa materiaalisia puutteita, mielihaluja ehkä. Mutta sellaiset utu, mitä haluaisin, ei ne ole ikinä jossain 75 prossan alennuksessa. Ainakaan en ole ikinä nähnyt Jaggeja poistomyynnissä :(
Pikemminkin pitäisi itse laittaa turhaa rojua poistomyyntiin, siis kirppariin. Kuka haluaa muuten ostaa kerran käytetyn shamppanjasekoittimen tai kokoelman rumia kravatteja?
Eli kai mun askeleet johtaa ruokakaupassa jouluruokien jämien luo. Pitäisi oikeastaan ostaa lanttulaatikkoa huomenissa, ei tullut himbeen jouluksi ostettua. Sehän on hyvää ruokaa. Sekä rosollia riittävästi. Olen patologinen rosollin syöjä. Se vain on sesonkituote. Loistava salaatti vaikkapa grillikyljyksen kanssa. Toisekseen, glökit loppuu alkoista ennen joulua, jos niitä jäisi yli ja menisi alennukseen, varmasti ostaisin laatikollisen konjakkiglökiä. Mikäs sen mukavampaa, kuin pilkkireissun päälle muki kuumaa glökiä.
Pitäköön alennusmyyntinsä. Ei niistä mulle mitään haittaakaan ole. Ennen oli muuten parempia alennusmyyntejä. Kauppiaat myi hyllyt tyhjiksi, että saa tilaa kevättavaroille. Siis os olivat ostaneet liikaa jotain. Nykyään kaikki on matemaattista a keskusliikejohtoista. Se näkyy alennustavaroissa ja hinnoissakin. Ei nykyään ole mitään "jättihävityksiä". Kamaa ei ole varastossa hirveästi ja alennusprossatkaan ei ole mitään suuria. Paitsi just ruokatavarassa. Noin vinkkinä: Jos pitää mämmistä, se on erittäin edullista pääsiäisen jälkeen :DDDD
=DW= Ei mihinkään alennusmyynteihin. Venäläiset valtaa kaupat täällä.
Normaalistikin niitä on niin paljon että joskus kun kuulee suuremmissa kaupoissa suomea niin meinaa mennä kysymään että läksit sitten sinäkin tänne, niin kun olis jossain muussa maassa.
Nyt luki jossain että alennusmyynteihin on sieltä tulossa kauhiat määrät busseja.
Joten tyhjentäkööt ne kaupat ja tuokoon paljon rahaa suomeen kunhan vaan sitten menevät niissä busseissaan takaisin omaan maahansa.
Muutenkin mulla on kaapit täynnä vaatteita ja muuta krääsää, en tarvi mitään.
Joulu ei vienyt nyt niinkun ei ennenkään mun rahatilanetta mihinkään suuntaan kun on aikaa ollut vuosi ostella lahjoja. Ruokaanhan ei mene kun ei sitä kuitenkaan syö enempää kun syö ja jos ite tekee niin saa parempaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1723280
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo7262580Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?542446- 1462321
- 671976
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall2821842- 311411
Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen201339Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi361299Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,161235