Mieluisin Juhlasi

Joulu, Uusivuosi, Pääsiäinen, Vappu, Juhannus..mitä näitä "pakollisia" nyt onkaan? :)
Onko sulla luontoa jättää ne viettämättä, jos/kun muut juhlii..
Vai onko parhaita omat Juhlasi, yksin, kaksin, läheisten/ystävien kesken.
Voiko olla elämää ilman juhlia? ;)

79

1423

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heikunkeikku

Muista juhlista en piittaa ja aivan maan mainiosti voin jättää juhlimiset väliin, mutta Juhannus on semmonen, jota meikäläinen ei mielellään jätä väliin. Juhannus on vietettävä ehdottomasti saaressa. Kokko palamaan, hyvää murkinaa ja sauna tietysti niin kuumana, että sinne tarkenee mennä.

• Kohti kevättä;))

Juhannus se minullekin saaressa nimenomaan. Täällä vain harvoin on saanut kokkoja sytytellä. Mutta usein sitten jossain toisesta saaresta nuo kokkotulet sitten ovat olleet näkyvissä. Ehkä kuitenkin Joulu itselleni on se tärkein. Silloin on kaikki rakkaat koossa täällä meilläkin. Tänä Jouluna myös ilokseni pikku-broidi tuli vaimonsa kanssa viettämään joulua sekä sisareni... _Vieläkö sain ystäväni turvallisesti saatettua Varsovan-lennolle ennen joulua;)) Nyt odotan tässä häntä takaisin. Onneksi muut eivät matkustaneet vaan pysyivät tämän kelin takia täällä Stadissa...Jännittää aina sellainen että, palaavatko takaisin. Steissillä oli aika sählinki myös. Lunta kun tuli....

Hyvää Alkavaa Uutta Vuotta sinne Vaasaan Sinulle..poistun tästä jälleen;)) hommiin.. Tutustuminen Viron itsenäismisaikaan kun vetää puoleensa. Keväällä suunnitteilla matka Tartoon ja Etelä-Viroon;)) meitä lähtee täältä snadiporukukka. Joten huolellinen valmistautuminen (olen luvanut toimia oppaana ja matkanjärjestäjänä) nyt tarpeellinen kaikki tieto minkä saan kootuksi..vieläkö täytyy löytää pari kirjaa luettavaksi ennen sitä...

Tsau:Friidu

• lienee pitkät Jussi -perinteet saaressa, ja kokon polttomahdollisuudet taattu :))

Se vaikuttaa ihannepaikalta, kaikilla ei siihen mahdollisuutta.. edes 'vaarilla ei ollut saarta' ;)

• Heikunkeikku
        Kohti kevättä;)) kirjoitti:

Juhannus se minullekin saaressa nimenomaan. Täällä vain harvoin on saanut kokkoja sytytellä. Mutta usein sitten jossain toisesta saaresta nuo kokkotulet sitten ovat olleet näkyvissä. Ehkä kuitenkin Joulu itselleni on se tärkein. Silloin on kaikki rakkaat koossa täällä meilläkin. Tänä Jouluna myös ilokseni pikku-broidi tuli vaimonsa kanssa viettämään joulua sekä sisareni... _Vieläkö sain ystäväni turvallisesti saatettua Varsovan-lennolle ennen joulua;)) Nyt odotan tässä häntä takaisin. Onneksi muut eivät matkustaneet vaan pysyivät tämän kelin takia täällä Stadissa...Jännittää aina sellainen että, palaavatko takaisin. Steissillä oli aika sählinki myös. Lunta kun tuli....

Hyvää Alkavaa Uutta Vuotta sinne Vaasaan Sinulle..poistun tästä jälleen;)) hommiin.. Tutustuminen Viron itsenäismisaikaan kun vetää puoleensa. Keväällä suunnitteilla matka Tartoon ja Etelä-Viroon;)) meitä lähtee täältä snadiporukukka. Joten huolellinen valmistautuminen (olen luvanut toimia oppaana ja matkanjärjestäjänä) nyt tarpeellinen kaikki tieto minkä saan kootuksi..vieläkö täytyy löytää pari kirjaa luettavaksi ennen sitä...

Kiitosta vaan ja oikein hyvää Uutta Vuotta sinnekin päin.
        Joulusi on ollut näemmä mukava. Ei munkaan joulussa ole valittamista ollut. Nuorin poika on edelleen täällä ja oon saanut passailla häntä oikein olan takaa. Passaa mulle mainiosti, kun tykkään laitella kaikkia herkkuja ja muita asioita. Itselle ei yleensä viitsi vaivotella ja nyt kun on toinen ihminen täällä, niin kummasti minäkin kattiloita heiluttelen. Muutkin lähimmäiset olivat aattona ympärilläni.
        Elokuvissa oltiin eilen, myös keskimmäinen lapsenlapseni. Olimme katsomassa Narnian matkat-elokuvaa(3D) oli hyvä.

Ihana kevätmatka teillä edessä. Kyllä minäkin meinaan ens kesänä tai keväänä mennä käymään Virossa. Näin ollaan jo ystäväni kanssa sopineet.

• Heikunkeikku
        Sibone kirjoitti:

lienee pitkät Jussi -perinteet saaressa, ja kokon polttomahdollisuudet taattu :))

Se vaikuttaa ihannepaikalta, kaikilla ei siihen mahdollisuutta.. edes 'vaarilla ei ollut saarta' ;)

Joo, melkein aina oon juhannuksen viettänyt saaressa. Varmaan yhden käden sormet riittää, jos laskeskelee etten ole saaressa ollut. Juhannusta suunnitellaan pitkään jo etukäteen. Tarkotan ruokahommia ja kokkoa kasataan hyvissä ajoin. Piha tällätään kans fiiniksi, kukkia ripotellaan sinne tänne.
        On ihanaa, kun kaikki on tällätty koriaksi ja kun H-hetki tulee eli juhannus, niin sitten vaan nautiskellaan seurasta ja ruuasta ja leppoisasta olemisista. Jos ilmat sallii, niin soutelemisia merellä, vedessä pulikoimista.
        Lapset ja aikuiset pelailevat yhdessä kaikenlaisia pelejä. Pihapelejä. Saunaan saunavastan kera, nuuh-nuuh ihana tuoksu.

Voi jee ja nyyh, että tuli taas kevät ja kesä mieleen. Huh, onneksi kohta Tammikuu ja sit Helmikuu ja sit....

• Kohti kevättä;))
        Heikunkeikku kirjoitti:

Kiitosta vaan ja oikein hyvää Uutta Vuotta sinnekin päin.
        Joulusi on ollut näemmä mukava. Ei munkaan joulussa ole valittamista ollut. Nuorin poika on edelleen täällä ja oon saanut passailla häntä oikein olan takaa. Passaa mulle mainiosti, kun tykkään laitella kaikkia herkkuja ja muita asioita. Itselle ei yleensä viitsi vaivotella ja nyt kun on toinen ihminen täällä, niin kummasti minäkin kattiloita heiluttelen. Muutkin lähimmäiset olivat aattona ympärilläni.
        Elokuvissa oltiin eilen, myös keskimmäinen lapsenlapseni. Olimme katsomassa Narnian matkat-elokuvaa(3D) oli hyvä.

Ihana kevätmatka teillä edessä. Kyllä minäkin meinaan ens kesänä tai keväänä mennä käymään Virossa. Näin ollaan jo ystäväni kanssa sopineet.

on hienoa kun siellä on ennästään majapaikka meilläkin tiedossa missä tunnetaan entuudestaan. Tämä isäntäväki. Omamatkailussa se hienopuoli kun voi itse päättää tuon aikataulun ja kohteet myöskin siellä. Nyt vaan odotan ystävääni Varsovasta hän saa suomentaa minulle minulle parit tekstit (venäjästä- suomeksi) tämä on vähän ongelmanani minullakin kun kielitaito ei ihan vaativaan tekstiin (englannin kielestä) riitä....mutta, tässä kevät aikaa...Hyvin tehty alustavatyö ja tutustuminen materiaaliin kun on jo osa matkaa...saa enemmän irti reisussusta itsekin;)) Nooh, tämä innokkuus kun tarttuu vähän jokaiseen..Nyt ehkä ongelmaksi muodostuu kuintenkin aika. Kaikkeen näkemiseen minkä haluaisi myös muille esitellä ei yksi matka riitä...Meitäkin näillä näkemin lähdössä kymmenkunta ihmistä.. Ehkä lopullinen määrä tulee vielä nousemaan tuosta;)) Kiitos. Joulunaika oli meille nyt ihana. Kukaan ei joutunut pulaan eikä juuttunut hangeen;))ja kaikki toistaiseksi hengissä;)))

• Teemuna

Sauna on elävälle ihmiselle vihon viimonen paikka, ainakaan mitä naatiskeluun tulee. Aivan karmeeta. Kyyryssä kyyhötellään ja korvia ja kinttuja hieroskellaan naamat irvessä kun on niin hyvä olla. Saunaurho on ylitse kaikkien velhojen, hän määrää ihmisen kärsimyksen tilan ja säätää sitä. Sitten puhutaan pehmoisia, se kuuluu asiaan. Maailmaa parantavia juttuja käydään hyvässä yhteisymmärryksessä läpi, mitä nyt pikkusen naapuria mollitaan. Kuinkas ollakkaan, siinä samassa oma syntinen sielu puhdistuu ja eikun kossupaukuille ja muijaa hakkaamaan.

Kyllä mä sanon. Ja sanonkin ....

• saunahuurteiset
        Teemuna kirjoitti:

Sauna on elävälle ihmiselle vihon viimonen paikka, ainakaan mitä naatiskeluun tulee. Aivan karmeeta. Kyyryssä kyyhötellään ja korvia ja kinttuja hieroskellaan naamat irvessä kun on niin hyvä olla. Saunaurho on ylitse kaikkien velhojen, hän määrää ihmisen kärsimyksen tilan ja säätää sitä. Sitten puhutaan pehmoisia, se kuuluu asiaan. Maailmaa parantavia juttuja käydään hyvässä yhteisymmärryksessä läpi, mitä nyt pikkusen naapuria mollitaan. Kuinkas ollakkaan, siinä samassa oma syntinen sielu puhdistuu ja eikun kossupaukuille ja muijaa hakkaamaan.

Saunomisessahan on parasta se saunakalja.

• Heikunkeikku
        Teemuna kirjoitti:

Vai on sauna elävälle ihmiselle vihon viimonen paikka. Minä sanon tähän, että meikäläinen ei eläisi, ellen pääsisi kesällä ruoskimaan ittiäni löylystä tulleella kuumuudella. Minä en saunassa pehmoisia puhele.
        Menen nimittäin yksin saunaan nautiskelemaan. Vain harvat ja valitut päästän samoihin löylyihin.
        Se on näet niin, että ei huvita istua lauteilla puoli päivää semmosissa linnunmaitomaisissa haaleissa löylyissä, kuten niin moni tahtoo. Minä meen lauteilla ja vetäsen heti napon kouraan ja paiskaan vettä niin heeeeevetisti. Sitten ryömin, kuin lisko, henkeä haukkoen alas lauteille ja raahaudun ulos. Vedän käsilläni itseni terassin penkille ja rötkötän siinä, kuin märkä rätti.
        Semmosta tunnetta ei voita mikään, tai paljon mikään. Kattelen siinä merelle, mitä nyt ihosta purkautuvan höyryn keskeltä näköö ja kun höyryt on höyrytty, niin eikö ku takaasi lautehille ja nappo kouraan ja kaikki alkaa alusta.

Siinä touhussa puhdistuu päällystä ja sisus. Olo on aivan Mah-ta-va.
        Kylpyammerituaali on sitten toinen rituaali, joka tapahtuu ihanan taivaan alla, puiden oksien heiluskellessa yläpuolella, meren raikas tuulahdus käpertyneenä sieraimien sisäosiin.

Oih, miten nyt halajankaan kesään. Saunan tuoksua ja kaikkea.
        En en en yhtikäs oo talvi-ihminen. Minua raukkaa voi surku.

• Heikunkeikku kirjoitti:

Vai on sauna elävälle ihmiselle vihon viimonen paikka. Minä sanon tähän, että meikäläinen ei eläisi, ellen pääsisi kesällä ruoskimaan ittiäni löylystä tulleella kuumuudella. Minä en saunassa pehmoisia puhele.
        Menen nimittäin yksin saunaan nautiskelemaan. Vain harvat ja valitut päästän samoihin löylyihin.
        Se on näet niin, että ei huvita istua lauteilla puoli päivää semmosissa linnunmaitomaisissa haaleissa löylyissä, kuten niin moni tahtoo. Minä meen lauteilla ja vetäsen heti napon kouraan ja paiskaan vettä niin heeeeevetisti. Sitten ryömin, kuin lisko, henkeä haukkoen alas lauteille ja raahaudun ulos. Vedän käsilläni itseni terassin penkille ja rötkötän siinä, kuin märkä rätti.
        Semmosta tunnetta ei voita mikään, tai paljon mikään. Kattelen siinä merelle, mitä nyt ihosta purkautuvan höyryn keskeltä näköö ja kun höyryt on höyrytty, niin eikö ku takaasi lautehille ja nappo kouraan ja kaikki alkaa alusta.

Kylpyammerituaali on sitten toinen rituaali, joka tapahtuu ihanan taivaan alla, puiden oksien heiluskellessa yläpuolella, meren raikas tuulahdus käpertyneenä sieraimien sisäosiin.

Sull on mun luanto, vaikka olenkin talvi-ihminenkin ja nautin näistä ilmoista täällä.
        Mutta kyllä sauna ja nimenomaan kesällä on mahtavaa.
        Ja terassilla istuminen, vielä jos käy tietysti uimassakin samalla.
        Ja sekin ettei sinne saunaan todellakaan mennä ihan kenen kanssa tahansa, pitää olla samalla aaltopituuella ihmisen.
        Mutta mulle kyllä sopii ihan yksinkin siellä oleskelu.
        Ja löylyyn ja vilvoittelemaan ja löylyyn ja vilvoittelemaan :)

• Teemuna
        Heikunkeikku kirjoitti:

Oikeinko saunassa kunnon transsitilaan meet ja koet sen trasselin kanssa maailmaa syleilevän, mahtavan masokistisen tunteen. Kuuluuko sun saunarituaaleihin loitsut sun muut. Horoskooppi kuiteskin on mukanasi, ainaskin Kalevalan viimeistä edellisin painos.

Enhän mä tosissani. Kohan sua kiusaan.

• Teemuna
        saunahuurteiset kirjoitti:

Saunomisessahan on parasta se saunakalja.

Just. Siinä sen pointti.

• Heikunkeikku
        tulisilla kirjoitti:

Sull on mun luanto, vaikka olenkin talvi-ihminenkin ja nautin näistä ilmoista täällä.
        Mutta kyllä sauna ja nimenomaan kesällä on mahtavaa.
        Ja terassilla istuminen, vielä jos käy tietysti uimassakin samalla.
        Ja sekin ettei sinne saunaan todellakaan mennä ihan kenen kanssa tahansa, pitää olla samalla aaltopituuella ihmisen.
        Mutta mulle kyllä sopii ihan yksinkin siellä oleskelu.
        Ja löylyyn ja vilvoittelemaan ja löylyyn ja vilvoittelemaan :)

Nimenomaan niin, että löylyyn ja vilvottelemaan ja löylyyn ja vilvottelemaan ja löylyyn ja.....
        Kaikkein parhaiten mulle sopii, että menen yksin saunaan. Saan vaipua omiin aatoksiin ja hokea ittekseni "AiJEE, että on ihanaa, Ai JEE että on ihanaa, ai jee että on ihanaa" jne.. :)

Niitä on kuule semmosia kylähulluja kuulemma joissakin kyliis. Mua vois kutsua saarihulluksi.
        Omituiseksi muoriksi, köpöttelemässä kiveltä kivelle ja huljuttelemas kinttuja veden rajas.:)

Suomen kesää ei mikään voita. Luonto on kutkuttavan kaunis ja vöhöriä.

• Heikunkeikku
        Teemuna kirjoitti:

Oikeinko saunassa kunnon transsitilaan meet ja koet sen trasselin kanssa maailmaa syleilevän, mahtavan masokistisen tunteen. Kuuluuko sun saunarituaaleihin loitsut sun muut. Horoskooppi kuiteskin on mukanasi, ainaskin Kalevalan viimeistä edellisin painos.

Enhän mä tosissani. Kohan sua kiusaan.

Transsitilaan meen, silimät muljahtelee kuopissaan ympyrää. Ne mustat keskinapit, iirikset, käväsee takaraivon puolella. Tulovat takaasi etuosaan, josta pyörtävät taas takaasi aivojen puolelle.
        Tämä on yks syy, miksi en yksinkertaisesti VOI mennä kenenkään kanssa saunaan.
        Aattele vähä, miten toinen reagoisi, kun ekana mentäs hissukseen lauteille, minä vetäsisin Isoon napon, johon piripintaan vettä tälläisin. PSssssiuuuuuu huutais kiuas ja kun kaveri kattois mun naamaa, niin mun silmät kattelis valakoosin munin. Hyi, miten epäesteettisen näköistä. Taitais peliätä löylykaveri.:)

Loitsuja en äidy loiheksimaan.
        Ellei joikumaista ulvontaa oteta huomioon.
        Ulvonta auttaa hapenottoon, ettei tukehdu:)))))))

• Teemuna
        Heikunkeikku kirjoitti:

Transsitilaan meen, silimät muljahtelee kuopissaan ympyrää. Ne mustat keskinapit, iirikset, käväsee takaraivon puolella. Tulovat takaasi etuosaan, josta pyörtävät taas takaasi aivojen puolelle.
        Tämä on yks syy, miksi en yksinkertaisesti VOI mennä kenenkään kanssa saunaan.
        Aattele vähä, miten toinen reagoisi, kun ekana mentäs hissukseen lauteille, minä vetäsisin Isoon napon, johon piripintaan vettä tälläisin. PSssssiuuuuuu huutais kiuas ja kun kaveri kattois mun naamaa, niin mun silmät kattelis valakoosin munin. Hyi, miten epäesteettisen näköistä. Taitais peliätä löylykaveri.:)

Loitsuja en äidy loiheksimaan.
        Ellei joikumaista ulvontaa oteta huomioon.
        Ulvonta auttaa hapenottoon, ettei tukehdu:)))))))

Hmm. Musta keskinappi on mykiö. Iisis on värikalvo sen ympärillä.

Totta. Silmän mulkuainen ei oo järin esteettinen, ainakaan saunassa. Mulkuaiset muussa ympäristössä sitä saattavat vaikka olla.

Nimenomaan niin, että löylyyn ja vilvottelemaan ja löylyyn ja vilvottelemaan ja löylyyn ja.....
        Kaikkein parhaiten mulle sopii, että menen yksin saunaan. Saan vaipua omiin aatoksiin ja hokea ittekseni "AiJEE, että on ihanaa, Ai JEE että on ihanaa, ai jee että on ihanaa" jne.. :)

Niitä on kuule semmosia kylähulluja kuulemma joissakin kyliis. Mua vois kutsua saarihulluksi.
        Omituiseksi muoriksi, köpöttelemässä kiveltä kivelle ja huljuttelemas kinttuja veden rajas.:)

Suomen kesää ei mikään voita. Luonto on kutkuttavan kaunis ja vöhöriä.

Kunnon saunottelun jälkeen illalla kun käy nukkumaan niin uni niin syvää ja voimaannuttavaa, että vaikka sieltä unesta ei meinaa jaksaa nousta, niin sitten kun on saanut ekan kahvikupin, tuntee että aivan uusi ihminen lähtee liikkeelle.
        Voi sanoa että on sieluaan myöten puhdistunut.

• Heikunkeikku
        Teemuna kirjoitti:

Totta. Silmän mulkuainen ei oo järin esteettinen, ainakaan saunassa. Mulkuaiset muussa ympäristössä sitä saattavat vaikka olla.

Keskinappi ja väriympyrkäiset, Klönttinä siis koko höskänä muljahtavat takaraivon puolelle.
        Niin, ei esteettisesti mitenkään mainionlaista ja jos vielä koko naamataulu on muuttunut tiiliskiven punaaseksi, niin valkoinen munan tausta, joka tässä tapauksessa on edessä, suorastaan Loistaa valkoisuutta.
        Noh, saattaa siinä valkosessa olla verisuonia sikinsokin. Kuumuus saattaa aiheuttaa semmostakin.

• Teemuna
        tulisilla kirjoitti:

Kunnon saunottelun jälkeen illalla kun käy nukkumaan niin uni niin syvää ja voimaannuttavaa, että vaikka sieltä unesta ei meinaa jaksaa nousta, niin sitten kun on saanut ekan kahvikupin, tuntee että aivan uusi ihminen lähtee liikkeelle.

Varmaan uni tuleekin moisen rääkin jälkeen. Ihme jos ei tulis. Kyllä se sielukin puhdistuu kun on ottanut 'selkäänsä' kunnolla. Pakkohan sen on puhdistua, turhaan koko riitti muuten olis menny !?

Pusu.

• Heikunkeikku
        tulisilla kirjoitti:

Jep, älä muuta sano. Justiin noin.
        Aamukaffeen jälkeen on kuin nahkansa luonut käärme.
        Uutena ihtenään kattelee maailmaa ja vetää keuhkot täyteen raikasta ilmaa.Tällä hetkellä

Tällä hetkellä on vähän talvinuutunut olo, mutta pikkasen piristyin, kun ketjussa on kesästä jutusteltu ja saunan taiasta. Tällä jutustelulla jo pötkiskelee aika pitkälle:)

• Teemuna kirjoitti:

Varmaan uni tuleekin moisen rääkin jälkeen. Ihme jos ei tulis. Kyllä se sielukin puhdistuu kun on ottanut 'selkäänsä' kunnolla. Pakkohan sen on puhdistua, turhaan koko riitti muuten olis menny !?

Pusu.

On muutes kumma että minä, joka EN tykkää kuumasta kesästä, saan kanssaihmisiä alas löylyistä.
        Sitä paitsi oikein siihen kaikkeen kunnon sauna elämään kuuluu myös se saunan lämmitys, vesien kanto, niiden laittelu sopivaksi.
        Että jos kaikkineen riitistä puhutaan niin se vie aikaa, ja rakkautta.
        Pitää keskustella saunatontun kanssa, sitä ei missään nimessä saa unohtaa.
        Olen ollut usein ja useissa paikoissa saunamajuri, vaikka miehiäkin olis ollut paikalla :))

Lentosuukko!

Jep, älä muuta sano. Justiin noin.
        Aamukaffeen jälkeen on kuin nahkansa luonut käärme.
        Uutena ihtenään kattelee maailmaa ja vetää keuhkot täyteen raikasta ilmaa.Tällä hetkellä

Tällä hetkellä on vähän talvinuutunut olo, mutta pikkasen piristyin, kun ketjussa on kesästä jutusteltu ja saunan taiasta. Tällä jutustelulla jo pötkiskelee aika pitkälle:)

Kesä tulee kolisten.
        Kun vaan pääsis helpolla ton kevään ohi, se on mulle joskus vaikeaa aikaa.
        Onneks ei aina kuitenkaan.

Joo, melkein aina oon juhannuksen viettänyt saaressa. Varmaan yhden käden sormet riittää, jos laskeskelee etten ole saaressa ollut. Juhannusta suunnitellaan pitkään jo etukäteen. Tarkotan ruokahommia ja kokkoa kasataan hyvissä ajoin. Piha tällätään kans fiiniksi, kukkia ripotellaan sinne tänne.
        On ihanaa, kun kaikki on tällätty koriaksi ja kun H-hetki tulee eli juhannus, niin sitten vaan nautiskellaan seurasta ja ruuasta ja leppoisasta olemisista. Jos ilmat sallii, niin soutelemisia merellä, vedessä pulikoimista.
        Lapset ja aikuiset pelailevat yhdessä kaikenlaisia pelejä. Pihapelejä. Saunaan saunavastan kera, nuuh-nuuh ihana tuoksu.

Voi jee ja nyyh, että tuli taas kevät ja kesä mieleen. Huh, onneksi kohta Tammikuu ja sit Helmikuu ja sit....

tässä jo kohta viikko oo menty kesää kohti :))

• mamalainen
        Teemuna kirjoitti:

iiris ole värikalvo mykiön edessä ja värikalvon keskellä on pupilli joka on musta-aukko joka laajenee ja pienenee valon ärsytyksestä?

• mamalainen
        Heikunkeikku kirjoitti:

löylyyn mennään hitaasti lämpöä nostatellen ja vasta kun ihohuokoset hitaassa tihenevässä kuumuudessa aukenevat ja hiki alkaa pisaroimaan ja suorastaan valumaan niin sitä tilaa jatketaan ja jatketaan lähes janokuolemaan asti, sitten huuhdotaan keho haalealla suihkuvedellä ja hörpätään kostukevettä ja vasta tämän jälkeen alkaa kanalihalle kirvoittava kuuma löylyttely ja ne jotka nauttivat löylynpiiskauksista jättäkööt vihtomiset väliin

• Teemuna
        mamalainen kirjoitti:

iiris ole värikalvo mykiön edessä ja värikalvon keskellä on pupilli joka on musta-aukko joka laajenee ja pienenee valon ärsytyksestä?

No joo, mutta käytännössä ei mykiön edessä vaan iiristää sen ympärillä.

• mamalainen
        Teemuna kirjoitti:

No joo, mutta käytännössä ei mykiön edessä vaan iiristää sen ympärillä.

pitää sanastoa kaikesta mahdollisemman yksinkertaisena ja mykiö on jo iiik-vaikea vaikka olennaisen tärkeä käytännössä. iiris-pupilla on taas merkityksellistä koska mitä enemmän iiriksen väri hehkuu ja näkyy, sitä vähemmän toinen toisesta tykkää (paitsi jos kirkas valo osuu suoraan silmään ja toisaalta jos kirkkaasta tullaan hämärään niin voi olla että ppillinlaajennus antaa väärää kiinnostustykkäys infoa) hih

• Heikunkeikku
        mamalainen kirjoitti:

löylyyn mennään hitaasti lämpöä nostatellen ja vasta kun ihohuokoset hitaassa tihenevässä kuumuudessa aukenevat ja hiki alkaa pisaroimaan ja suorastaan valumaan niin sitä tilaa jatketaan ja jatketaan lähes janokuolemaan asti, sitten huuhdotaan keho haalealla suihkuvedellä ja hörpätään kostukevettä ja vasta tämän jälkeen alkaa kanalihalle kirvoittava kuuma löylyttely ja ne jotka nauttivat löylynpiiskauksista jättäkööt vihtomiset väliin

Tai pannahan tulemahan kolme höhhiä. Ollos hyvä.
        Sait kertomuksesi kuulostamaan, kuin olisit kirjoittanut luontokuvauksen ah tihenevässä kuumuudessa aukeavista omenan kukista tai muista ihanuuksista. Ihan kauniisti ja nätysti kerrottu.

Vetäsen sut kuitenkin alaha sieltä ylähä-tilasta. Sillä mielipiteeni tästä tuommoisesta saunomisesta on Täy-del-li-sen toisen suuntainen. Vastasuuntainen.

Minä tykkään mennä saunaan pienessä (mieluummin suuressa) vilussa. Sitten hypähdän lauteille, kuin gaselli. Nopia pompahdus. Pompahduksen puolessavälissä kaapasen napon kaviooni, eiku kouraani ja kun saan peppuni painettua puuhun, mihinkäs muuhun, niin käteni suorittaa viskomisliikkeen, jonka vaikutuksesta vesi lähtöö nousemaan ensin ylös naposta, aina pois kokonaan ja ohjautuu siitä sitten kiukaan kuumille kiville. Paineaaltomainen kuumuus Ryntää kohti kehoani ja kun kuumuus ottaa otteensa ihostani, muuttuu ihoni välittömästi Kananlihaksi. Oi, miten ihanaa. Istun kanana lauteilla hetken, noin 5 sekunttia ja kun hengitykseni taas kulkee, käteni viskaa lisää vettä. Kanatunne säilyy ja tunne on ihana. Sitten kolmannen käden liikkeen jälkeen, kanani eikun ihoni ei enää kanaile, vaan Hän suorittaa siloontumisen. Tässä vaiheessa olen valmis liu´uttamaan itseni alas takaseinästä, josta sitten valun hyytelömäisesti lauteilta alas laattialle. Jossa muutun liskoksi ja ryömin ulos. Tässä vaiheessa en ole enää vaaleaihoinen punapää, vaan rapumainen, vaikka olenkin kalat. Jos ymmärrät.

Eli tahdon mennä heti ja oitis suoraan Asiaan, enkä jaksa lilluskella hitaassa tempossa aukaillen jokaista ihohuokostani.

Suosittelen eri eläiminä oloa saunassa.:)

• mamalainen
        Heikunkeikku kirjoitti:

Tai pannahan tulemahan kolme höhhiä. Ollos hyvä.
        Sait kertomuksesi kuulostamaan, kuin olisit kirjoittanut luontokuvauksen ah tihenevässä kuumuudessa aukeavista omenan kukista tai muista ihanuuksista. Ihan kauniisti ja nätysti kerrottu.

Vetäsen sut kuitenkin alaha sieltä ylähä-tilasta. Sillä mielipiteeni tästä tuommoisesta saunomisesta on Täy-del-li-sen toisen suuntainen. Vastasuuntainen.

Minä tykkään mennä saunaan pienessä (mieluummin suuressa) vilussa. Sitten hypähdän lauteille, kuin gaselli. Nopia pompahdus. Pompahduksen puolessavälissä kaapasen napon kaviooni, eiku kouraani ja kun saan peppuni painettua puuhun, mihinkäs muuhun, niin käteni suorittaa viskomisliikkeen, jonka vaikutuksesta vesi lähtöö nousemaan ensin ylös naposta, aina pois kokonaan ja ohjautuu siitä sitten kiukaan kuumille kiville. Paineaaltomainen kuumuus Ryntää kohti kehoani ja kun kuumuus ottaa otteensa ihostani, muuttuu ihoni välittömästi Kananlihaksi. Oi, miten ihanaa. Istun kanana lauteilla hetken, noin 5 sekunttia ja kun hengitykseni taas kulkee, käteni viskaa lisää vettä. Kanatunne säilyy ja tunne on ihana. Sitten kolmannen käden liikkeen jälkeen, kanani eikun ihoni ei enää kanaile, vaan Hän suorittaa siloontumisen. Tässä vaiheessa olen valmis liu´uttamaan itseni alas takaseinästä, josta sitten valun hyytelömäisesti lauteilta alas laattialle. Jossa muutun liskoksi ja ryömin ulos. Tässä vaiheessa en ole enää vaaleaihoinen punapää, vaan rapumainen, vaikka olenkin kalat. Jos ymmärrät.

Eli tahdon mennä heti ja oitis suoraan Asiaan, enkä jaksa lilluskella hitaassa tempossa aukaillen jokaista ihohuokostani.

Suosittelen eri eläiminä oloa saunassa.:)

olenpas melkoinen nynnerö ja yksi kuuma kihdus riittää ja sekin alle sata-astetta huipussaan, höyryävän pehmeä löylykosteus ja hiukan hytisyttävä pesuhuoneen viileys on tälläiselle kuumuutta ja kylmyyttä vieroksuvalle sopivia ... nautin muuten kuumista vaihevuosiaalloistani suunnattomasti koska ne antavat tekosyyn viileään suihkuun ;-)

• Heikunkeikku
        Sibone kirjoitti:

tässä jo kohta viikko oo menty kesää kohti :))

On ja on ja tuosta mun edellisestä viestiajasta ollaan kiiruhdettu jo melkein viis ja puoli tuntia kohti armasta kesää.
        Kun nyt jollakin livulla saisin järkeistettyä itseni tammikuun loppuun, etten vallan talvisynkisty, niin helmikuussa on mukavaa, kun voi aatella, että juuri se kuukausi on tavallista lyhyempi ja sillä livulla taas saan fuskattua ittiäni jaksamaan etiäpäin.:) Maaliskuu maata näyttää, sanotaan ja siinä kuluu mukavasti aika, kun konttii ulkona ettimäs lumetonta kohtaa. Kun se löytyy, niin siihen pistetään merkki lumirajaan ja sitä seuraamalla näkee kevään edistymisen. Näin me lapsena ennen tehtiin.:)

• Heikunkeikku
        mamalainen kirjoitti:

olenpas melkoinen nynnerö ja yksi kuuma kihdus riittää ja sekin alle sata-astetta huipussaan, höyryävän pehmeä löylykosteus ja hiukan hytisyttävä pesuhuoneen viileys on tälläiselle kuumuutta ja kylmyyttä vieroksuvalle sopivia ... nautin muuten kuumista vaihevuosiaalloistani suunnattomasti koska ne antavat tekosyyn viileään suihkuun ;-)

Taputan sinua nyt selkään ja naamani on ymmärtäväisen näköinen.
        Katsos, yks tykkää kuumasta, toinen kuumahkosta, kolmas kylmästä ja neljäs kylmähköstä.

Miehenikin oli samanlainen, kuin sinä. Oli niin viileässä suihkussakin, että minua ei olisi saanut sinne kirveelläkään. Minun suihkuveteni alle puolestaan miestäni ei olisi saanut. Tapasi sanoa, että oon NIIN kuumassa vedessä, että semmosessa kaltataan sikoja.:) Heh, juuri näin hän sanoi.

Mutta mitään Kuumaa nestettä en suuni sisäpuolelle kykene laittamaan. Kamala kamala asia, varsinkin kun on kyläs ja muut ovat hörppineet aikoja sitten kahvin ja meikäläinen ei ole kyenney hörppäämään suullistakaan.

• mamalainen
        Heikunkeikku kirjoitti:

Taputan sinua nyt selkään ja naamani on ymmärtäväisen näköinen.
        Katsos, yks tykkää kuumasta, toinen kuumahkosta, kolmas kylmästä ja neljäs kylmähköstä.

Miehenikin oli samanlainen, kuin sinä. Oli niin viileässä suihkussakin, että minua ei olisi saanut sinne kirveelläkään. Minun suihkuveteni alle puolestaan miestäni ei olisi saanut. Tapasi sanoa, että oon NIIN kuumassa vedessä, että semmosessa kaltataan sikoja.:) Heh, juuri näin hän sanoi.

Mutta mitään Kuumaa nestettä en suuni sisäpuolelle kykene laittamaan. Kamala kamala asia, varsinkin kun on kyläs ja muut ovat hörppineet aikoja sitten kahvin ja meikäläinen ei ole kyenney hörppäämään suullistakaan.

nykyisin piparminttuteen, chaiteet jne erilaiset yrttiteet ja aäähytän ne jääkaappikylmiks ja hörpin vasta sitten, kahviin menee puolet maitoo puolet kahvia ja vesikin on raanasta kjääkaappiin pullotettua vaikka huoneenlämpöisenä imeytyis paremmin elimistöön. Vain silloin kun palelen luitmyöden juon niin kuumaa kuin voin - muulloin ei kuumaa juomaa.

• helpo homma

Pikkujoulun voittanutta ei oo ei tuu.

• Mitä se juhliminen oikeastaan on. Onko se oikea tunne, vai vaan teeskentelyä. Joskus tietenkin hyvä tyhjentää "roskakori" kaikista ajatuksista ja keskittyä pelkästään juhlimiseen. Mitä se sitten onkin:)
      En juhli kalenterin mukaan, vaan jos olen juhlatuulella. Juhlimiseen tarvitaan ihan oikea aihe missä on tunne mukana eikä pelkkä juhlimiseen säädetty päivä. Toisten mieliksi kyllä se juhlatunnelma on luotava kalenterinkin mukaan, mutta oikeat juhlat lähtevät sydämestä.
      Juhannusta en ole lapsuuden jälkeen juhlinut. Pikemminkin surrut juhannuksen tragedioita.

• ja ainoastaan tuota tunnepuolta tarkoitin.
        "Oikeat juhlat lähtevät sydämestä", hyvin sanottu, teeskentelyn aistii helposti.

Tuohon sun loppukommenttiin on vaikea sanoa mitään, toivoa vain että joskus koet tragediat, mitä ovatkin,
        menneiksi, joille ei enää mitään voi!!

• erillainen tapaus

En ole massajuhlija eli kukaan ei saa mua juhlimaan jonkun päivämäärän mukaan. (no tietty tuttavien synttärit, häät jne.).
      Voin juhlia vappua esim. heinäkuussa, jos siltä tuntuu tai olla juhlimatta.
      Koen niin, että jokaisesta päivästä voi halutessaan tehdä juhlan, jos haluaa.

• Tuli mieleen, häiritseekö sua jouluvalot huhtikuulla ;)
        Mua kyllä vähä, vaikka oon samaa mieltä, että jokaisesta päivästäkin voi halutessaan tehdä juhlan :)

• Teemuna

Musta tuntuu parhaimmilta juhlilta aina pienen porukan kanssa vietetyt, vaikka grillibileet. Oikeestaan kakskymppisten jälkeen en oo kaivannu suuren yleisön tuomaa fiilinkiä. No, konserteissa on tullut käytyä, mutta ei sen yleisön vuoksi, niinkun joissain piireissä tuntuu tapana olevan.

• tuttuja ihmisiä, vähiten tarvetta teeskennellä.
        Tosin aidoilla ihmisillä ei taitoa/haluakaan tuohon teeeskentelyyn.
        ;)

• Teemuna
        Sibone kirjoitti:

tuttuja ihmisiä, vähiten tarvetta teeskennellä.
        Tosin aidoilla ihmisillä ei taitoa/haluakaan tuohon teeeskentelyyn.
        ;)

Juuri noin. Kutsuisin sut mun seuraaviin grillibileisiin, ellen pelkäisi saavani pakkeja.

• Teemuna kirjoitti:

Juuri noin. Kutsuisin sut mun seuraaviin grillibileisiin, ellen pelkäisi saavani pakkeja.

Se ois kivaa varmasti, kunhan mun ystäväni hiffais, että kaverin ei tarvi olla samaa sukupuolta..
        Se onkin vähä kinkkisempi juttu..

• Joo, kyllä luontoa riittää :))
      En "juhli" yleisiä juhlia varmaan ollenkaan.
      Mutta kun tulee juhlafiilis niin sitten tehdään kakkua ja laitetaan parasta pöytään.
      Äidin kanssa tehtiin niin ja se jäi mulle päälle.
      Ja oikeastaan se juhlafiilis tulee hyvin harvoin.
      Paras päivä on arkipäivä.
      Siksi kait noi juhlavaatteet on vaan tuolla kaapissa, ei juurikaan käytössä.

• muistoilla/tavoilla, joita kotoa jäänyt.
        Paitsi että Joulun laitto aiheutti alkeellisissa olosuhteissa vanhemmille paljon työtä.. koskaan ei näytetty, että nyt menee hermo.
        Kysyin myöhemmin äidiltä, hän sanoi, lapsiltahan ois menny joulutunnelma..

Meillä ei käytetty alkoa lainkaan, yhden kerran muistan, kun isä tuli kännissä pikkujouluista, kyse ei oo
        uskonnosta tms.
        Tuo asia ei ihan oo siirtyny lapsille, jokainen on vuorollaan tehnyt omat kokeilunsa.

• kaikki pakolliset juhlat juhlimatta, mutta sosiaalinen paine ympäristössä on niin kova, että on pakko ottaa osaa.

• kaverit tietää

Heikot yksilöt ovat vietävissä.

• kaverit tietää kirjoitti:

uutta vuotta sinullekin.

• kovin hyvältä kuulosta, ja tulee olo, että oot myös vähä otettu tuosta sosiaalisesta paineesta.. sori!
        Ootko terve(kin) kuin kuin pukki ;)
        Oletan että yksi yleisimpiä syitä olla osallistumatta, no esim. migreeni lienee hiukka yleisempää naisilla..? ;)

• Arkinen alli
        kaverit tietää kirjoitti:

heikot, vaan hyvin kasvatetut ja toiset huomioon ottavat.

• Heikunkeikku
        Arkinen alli kirjoitti:

heikot, vaan hyvin kasvatetut ja toiset huomioon ottavat.

Arkinen alli puhuu hyviä juttuja.
        PrrrRRrrresiiiis samaa mieltä olen.

• A. alli
        Heikunkeikku kirjoitti:

Arkinen alli puhuu hyviä juttuja.
        PrrrRRrrresiiiis samaa mieltä olen.

ja fiksu ymmärtää mitä uhrauksia sopu vaatii. :)

• enkeliduo

juhlista jaloin

• Putkivalo

laulamaan enkeliduon kanssa trioa, kun just piti kirjoittaa että ♥♥JOULU♥♥ Se on jahlista juloin, suloisin, verenpainetta nostettavin, ja se johon valmistaudun kaikkein eniten. Se on se ainut hetki vuodessa kun ei tule huono omatunto jos soffailen. Saan tehdä ihan mitä mua huvittaa.

Toinen kiva juhla on Halloween, siihen ei liity mitään paineita kun ei tarvi kokata kuin hirvittävää ruokaa, joka syntyy mulle noin luontaisestikin. Se on meillä leikkien aika. Eikä hämähäkin verkotkaan muuten haittaa :))

• syynä ei se, että on "paremmalla" puolen.. ;)

• Putkivalo kirjoitti:

laulamaan enkeliduon kanssa trioa, kun just piti kirjoittaa että ♥♥JOULU♥♥ Se on jahlista juloin, suloisin, verenpainetta nostettavin, ja se johon valmistaudun kaikkein eniten. Se on se ainut hetki vuodessa kun ei tule huono omatunto jos soffailen. Saan tehdä ihan mitä mua huvittaa.

Toinen kiva juhla on Halloween, siihen ei liity mitään paineita kun ei tarvi kokata kuin hirvittävää ruokaa, joka syntyy mulle noin luontaisestikin. Se on meillä leikkien aika. Eikä hämähäkin verkotkaan muuten haittaa :))

tuohon vois kehittää, kellään ei tulis huono omatunto, mistään juhlasta? ;)

• Putkivalo
        Sibone kirjoitti:

tuohon vois kehittää, kellään ei tulis huono omatunto, mistään juhlasta? ;)

niin puollan sulle Nobel-palkinnon :)))

• mamalainen

lapsista syntyi Jouluun ja toinen Pääsiäiseen ja kesä on yhtä Juhannusta, Vappu on turhista turhin ja olen sitä aina inhonnut

• laittaa tähän. Vappu on kuitenkin jotenkin kesän avausjuhla.. se vaan on tainnu saada jotenkin kovan ryyppyjuhlan maineen, en tiedä.
        Mä laitan ilmapallot ja serptentiinit, vaik oisin töissä, eikä vieraita tiedossa ;)

• mamalainen
        Sibone kirjoitti:

laittaa tähän. Vappu on kuitenkin jotenkin kesän avausjuhla.. se vaan on tainnu saada jotenkin kovan ryyppyjuhlan maineen, en tiedä.
        Mä laitan ilmapallot ja serptentiinit, vaik oisin töissä, eikä vieraita tiedossa ;)

meteliä ja hälinää ja politiikkaa ja mainitsemiasi ilotteluja hiljaisuuden rakastajalle

• mamalainen kirjoitti:

meteliä ja hälinää ja politiikkaa ja mainitsemiasi ilotteluja hiljaisuuden rakastajalle

keskellä kaikkea, noinhan se varmaan on..
        Vaikka mökki hetkeksi rauhalliselta paikalta, mahdollinen telkku pois päältä.. ajatukset vain, kohta tuomet, omenapuut, kielot tuoksuineen valtaa luonnon.. :)

• tietysti joulu, se on niin täynnä tunnetta, voi ittekki heittäytyä vähän "lapsekkaaksi." :)))

Muista juhlista tietty omat, jolloin saa läheisten ystävien kanssa viettää mukavia hetkiä:)))

Juhlathan on pientä sokeria elämään:)))

• tapahtuis, jos heittäytyisit lapsekkaaksi muulloinkin kuin jouluna? ;)
        Sellainen kuva susta, että onnistuisi, siis tosi myönteisessä mielessä ;))

• Sibone kirjoitti:

tapahtuis, jos heittäytyisit lapsekkaaksi muulloinkin kuin jouluna? ;)
        Sellainen kuva susta, että onnistuisi, siis tosi myönteisessä mielessä ;))

Joskus, muista,,, et kuitenki harvakseltaan,, heittäydynki "vähän lapselliseksi, kun on oikein mukavalla mielellä saatan laulella lasten lauluja,mitä nyt sit sattuu muistamaan, tai leikkiä jotain musiikkileikkiä ja vetästä tyttärenki siihen mukaan.:)))

• sasus kirjoitti:

Joskus, muista,,, et kuitenki harvakseltaan,, heittäydynki "vähän lapselliseksi, kun on oikein mukavalla mielellä saatan laulella lasten lauluja,mitä nyt sit sattuu muistamaan, tai leikkiä jotain musiikkileikkiä ja vetästä tyttärenki siihen mukaan.:)))

Vähä tuollasta arvelinkin.. vaikken selvänäkijä ookaan ;))

• Arkinen alli

en välitä juhlista. Ja jos vietän ja itse saan päättää, niin mieluimmin mahdollisimman vähällä rekvisiitalla.
      Jouluna kuusi, kinkku ja laatikot, juhannuksena mansikkakakku, pääsiäiseksi narsisseja maljakkoon ja munia masuun, vappuna riittää kun on vapaa töistä. :)

• arkista sun jutuissa alli..
        Ei nuo ainaskaan mulle turhan vähää rekvisiittaa ;))

• Arkinen alli
        Sibone kirjoitti:

arkista sun jutuissa alli..
        Ei nuo ainaskaan mulle turhan vähää rekvisiittaa ;))

johtune tämä minun arkisuuteni. :)
        Ei mitään lapsuuden traumoja taustalla ja omilla perillisilläkin on vain mukavia muistoja vuodenaika-juhlista...nykyisin pärjätään kuitenkin vähemmällä hössötyksellä.
        Joulu on kristallisoitunut juhlista jaloimmaksi, jolloin aina kokoonnutaan yhteen isommalla porukalla.

• xxxyyy

En ole juhlijatyyppiä. Niiden tuoma katko arkeen on ollut lähinnä mahdollisuus rauhoittumiseen. Todennäköisesti nyt kun vapaa aika lisääntyy selvästi niiden merkitys edelleen vähenee. Enkä ole juhlinut suuremmin yksityisiäkään merkkitapauksia, vain aivan pieni lähipiiri on enintään mukana ollut. Jatkossa taitaa olla tapani että häviän juhlien ajaksi muihin maisemiin.

• hassumpi tapa tuo häviäminen muihin maisemiin.
        Jos sitte sattuis alkaa omatunto kolkuttaa, voihan esim. merkkipäivänä sen kutsun laittaa.. missä sit ootkin, Uusiseelanti?.. kauas.. :)

• Marlyn.

en voi lisätä muuta kuin että itse ajattelen ja toimin juuri mainitsemillasi tavoilla.

• Me ikäloput

tyyppiesimerkki erakoituvasta 50 laisesta. :)
        Minä kun olen moisesta elosta haaveillut, niin on sanottu että noin tekee vain itseriittoinen, asosiaalinen ja elämäänsä kyllästynyt vanhus. :))

• xxxyyy
        Sibone kirjoitti:

hassumpi tapa tuo häviäminen muihin maisemiin.
        Jos sitte sattuis alkaa omatunto kolkuttaa, voihan esim. merkkipäivänä sen kutsun laittaa.. missä sit ootkin, Uusiseelanti?.. kauas.. :)

Heh, omatunto? Jotakin syötävää varmaankin... ;-)) No, todellisuudessa tälläkin hetkellä pari kutsua tuossa olisi, ja painiskelen itseni kanssa miten voisin kunniallisesti jättää menemättä...

• xxxyyy kirjoitti:

Heh, omatunto? Jotakin syötävää varmaankin... ;-)) No, todellisuudessa tälläkin hetkellä pari kutsua tuossa olisi, ja painiskelen itseni kanssa miten voisin kunniallisesti jättää menemättä...

omien juhliensa aikaan voi olla matkoilla.. toisaalta, miksi ei muulloinkin.
        Mutta jos juhlat joihin kutsu, ei ole ihan lähekkäin voi olla hankalampaa..
        Miksi et muuten menis, kyllähä sitä pari iltaa/päivää kestää vaikka "aidanseipäässä".. vai miten se sanonta
        oli ;))

• xxxyyy
        Sibone kirjoitti:

omien juhliensa aikaan voi olla matkoilla.. toisaalta, miksi ei muulloinkin.
        Mutta jos juhlat joihin kutsu, ei ole ihan lähekkäin voi olla hankalampaa..
        Miksi et muuten menis, kyllähä sitä pari iltaa/päivää kestää vaikka "aidanseipäässä".. vai miten se sanonta
        oli ;))

Äh, meneminen olisi kai helpointa mutta jotenkin se sosiaalisuuden kiintiö tulee nykyisin todella vähällä täyteen...

• xxxyyy
        Me ikäloput kirjoitti:

tyyppiesimerkki erakoituvasta 50 laisesta. :)
        Minä kun olen moisesta elosta haaveillut, niin on sanottu että noin tekee vain itseriittoinen, asosiaalinen ja elämäänsä kyllästynyt vanhus. :))

Niin ne kai minullekin sanoisivat jos vain uskaltaisivat.

Mutta antaa heidän turhautua, ja vastata voi aina että onnellisempiahan sitten ollaan puolin ja toisin ;-))

• RosaLiiin

Joulu on se paras juhla, monella tapaa.
      Juhlat jakavat vuodenkierron mukavalla tavalla, elämä ei ole yhtä arkea, samaa päivästä toiseen.
      Ei juhlani tarvitse kummoisia kulisseja, mutta pieni rituaaliriittää ja liittää tietyn juhlan vuosikymmenien vietettyihin vastaaviin juhliin.
      Moniin juhliin liittyy myös perinnettä, jota haluaa viedä omalta osaltaan eteenpäin.Ei aina ole mukavaa katsoa vain telkkarista miten toiset juhlistavat tiettyä juhla-aikaa, hauskempaa olla myös itse mukana vaikka pienenstikin.

Uuteen vuoteen liittyy tinoja ja taikoja ja perunasalaattia ja nakkeja, lapset niistä pitivät ja niin minäkin, vaikka olisinkin yksin.

• Joulu on joulu, pätkiiköhän mulla pahasti, kun ei tuu mitään isompia juhlia mieleen Juhannuksen ja Joulun välillä.. niin, no pikkujouluja, jotka "valaisee" pimeintä aikaa, kenellä enemmän, kenellä vähemmän.. riippunee juhlintatavasta ;)
        Onhan halloween, jääny jotenkin vieraaksi..
        Voihan sitä omia "kissanristiäisiä" sitte järkkäillä.
        Ennen ollu ompeluseuroja.. nykyisin taitaa olla aika kaupallisia monet jutut, kokoonnutaan jonkun kotiin, katellaan astioita, pesuaineita, meikkejä.. ties mitä.. ole siinä sitte mitään ostamatta, kun joku esittelee, ja talon emäntä kattanut viimeisen päälle kahvipöydän.. :)

• Kaupunkilainen

Meillä ovat juhlat muistuttaneet toisiaan viimeiset 14 vuotta, kun olemme mökillä aina, kun on useampi päivä vapaata, uttavuotta lukuunottamatta. Silloin ovat parhaita juhlia ne, joiden aikaan on eniten lomaa eli yleensä joulu ja pääsiäinen.

Koska inhoan pimeää ja kylmää, ajankohtana kuitenkin juhannus on ehdottomasti paras. Siihen huipentuu lempivuodenaikani, loputtoman valon kevätkesä.

En juhli mitään mainituista sillä tavalla, että olisi isompi porukka koolla, kun yleensä ollaan ukon kanssa kaksistaan. Meidän juhlintamme on juhlaruokien syömistä ja hillittyä juomista. Ei ole mitään järkeä siinä, että tiettyinä päivinä vuodesta pitää ryypätä tolkuttomasti, mutta eivät kai sellaista harrastakaan kuin teinit ja muut kypsymättömät.

• Juhannus ja mökki, sauna ja vihta, nehän suorastaan kuuluu yhteen!)

Ja mikä onni omistaa mökki, jossa voi olla/käydä ympäri vuoden..

Etpä liene ainoa, joka ei kylmästä piittaa, mua pimeys haittaa vain, jos ei valonpilkahdusta lähimaillakaan :))

• lottamari<3

Uusi vuosi on jollain tapaa rennompi ja vapaampi, joten se on mielestäni paras juhla, jota voi juhlia myöskin tyylikkäästi ja siististi. Joulu olisi muuten, mutta sen on yltiöpäinen kaupallisuus pilannut. Vappu taas on enemmän ylioppilaiden ja opiskelijoiden juhla, muille Vappu on hieman teko juhlintaa, Vapusta en kovasti tykkää. Juhannus on känniperseiden juhla, jossa aikuiset perseilevät ja seuraavana päivänä luetaan uutisissa juhlinnan tulokset, eli suomalaisten perseilyjuhla...johon en osallistu..Siis Uusi vuosi tyylillä hyvien ystävien kanssa on paras :)

• Kiva, kun tulee eri juhlia, Juhannnuksella myös paljo suosijoita.. muuten vois arvailla,että se on aina se lähinnä oleva juhla, se paras ;))
        Sulla osui niin, mutta hyviä oli perustelut muillekin, miksi ei yhtä hyviä.
        Jotta että hyvää Uutta Vuotta, tarkoittaen koko vuotta!
        :))

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tiedätkö, että haluaisin panna

Sinua. Onko sinulla samanlaiset ajatukset ja tunteet?
      Ikävä
      172
      3310
    2. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      726
      2590
    3. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      54
      2456
    4. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      146
      2321
    5. Ajelen varmaan siellä suunnalla

taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      67
      1976
    6. Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla

Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall
      Maailman menoa
      284
      1850
    7. Hyväksytty kaivattusi

Vartaloa vai et? Rehellinen vastaus
      Ikävä
      31
      1411
    8. Syvälliset keskustelut

Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen
      Ikävä
      20
      1349
    9. Minulta loppuu aika

Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi
      Ikävä
      38
      1307
    10. Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi

mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,
      Ikävä
      16
      1245
    Aihe