Tänään sattu kyl sellanen juttu,et en ikinä olis voinu kuvitellakkaa.. Menin ruokaostoksille,sain tavarat kerättyä ja ei muutako kassalle. Maksettuani työnsin kärryt, jossa oli siel pienessä lokerossa käsiveskani,hälyportin läpi pakkaus päähän,johon itse heti kohta menen. Meninhän sit hetis kohta, kuinkas ollakkaan,hälyportti alkoi hälyttämään, kävelin parikertaa uusintana läpi, aina sama homma.. Kassa kaveri sanoi, että hänen täytyy soittaa vartija, sanoin,et soita vaan, tiesihän itse etten ole mitään varastanut. Vartija oli sillä hetkellä varattu,joten seisoin kassan vieressä, enkä uskaltanu kattoo muille kassoille, tiesin miten paljon siellä oli väkeä onhan aattopäivä, yritin olla vaan, mut päässä kiersi jo kaikenlaista ja hävetti vimmatusti): Kassa sanoi hetken kuluttua et lähdetään tonne infoon, ja niin lähdimme, vartija tuliki jo matkanvarrella vastaan, kysäs miulta oonko lähiaikoina ostanu jotain uutta vaatetta, sanoin et neulepuseron joka oli just päällä toista kertaa..
Mentiin sit vartijan koppiin ja otin päällystakin ja huivin pois, vartija kävi laitteen kanssa kehoani läpi, sit vasemman kyljen kohdalla se laite piippas, hää sano, et käännäppä puseronhelmaa ylös, kun käänsin sen,siellä oli lappu jossa saksen kuva ja siinä luki, leikkaa ennen käyttöä...
Hän sanoi sit miulle, katoppa tonne roskikseen, katsoin sinne, siellähän oli samanlaisia lappuja vaik kuinka monta.. Kysäisin hältä, miten kummassa voi jostain muualta ostettu vaate hälyttää täällä, hää sano, että siellä on viivakoodi sisällä,joten hälytys toimii muissakin kaupoissa. Kysäs oonko viel menossa muihin liikkeisiin, mut en ollu, oltas leikattu se lappu siel jo pois.
Kyllä tunsin itteni, ku oisin ollu häpeäpaalussa syyttömänä):
Mie en oo ennen törmänny tälläsiin lappuihin, jotka on ommeltu saumaan, eikä kukaan oo kertonu missään tällästen lappusten olemassa olosta.
Muistakaa siis aina uutta ostaessa katsoa nurjapuoli tarkkaan, ettei käy niinku miulle:))))
Sattuu ja tapahtuu...
26
839
Vastaukset
- tanj a
Kiitos vinkistä ja ihan turhaan häpesit, koska sattuuhan moisia :)
Et kuitenkaan juossut hälytintä ympäri, kuten meidän lähikaupassa mummo teki säikähdettyään hälyttimen ääntä. Ja kun toisen kerran näin saman mummon kieppaisi taas hälyttimen ympäri ylimääräisen kierroksen selittäen, että on rehellinen ihminen :DOlin sen verran järkyttynyt, etten ymmärtäny just mitään sillä hetkellä. Kun menin parkkihalliin, tuli sellainen olo, että nyt tulee jo märkää silmäkulmaan, mut sain itteni koottua,, aikas hämillinen olo oli.
- ...
Kaiken syynä on ihminen. Tää on vähän laajempaa asiaa, mutta parilla lauseella.
Olen tullut tulokseen, että likipitäen kaikkien ihmisten ongelmana on eläinrotu, jota kutsutaan ihmiseksi. Milloin viimeksi olet riidellyt minkään kasvin tai muun eläimen, kuin ihmisen kanssa? Koneet ja laitteet, monet muutkin asiat on ihmisen aikaansaanoksia. Olkoon nyt sitten luonnon tahallinen pilaaminen, maapallon nopea tuhoaminen, epänormaalit luonnonilmiöt, tahallaan tuhotut sademetsät, kasvihuone ilmiö, käytännössä melkein kaikki nykypäivän ongelmat on ihmisen itse itsellleen ja kaikelle muulle maapallolla olevalle flooralle ja faunalle aiheutuneet ongelmat.
Asiassa ainoa hyvä puoli on, että vahingot jäävät paikallisiksi. Siis maapallolle. Ihminen tuhoaa itsensä ja maapallon pikapuoliin. Ei met onnistuta tuhoamaan edes meidän aurinkokuntaamme, koska aika ei tule riittämään. Siis ei riitä, koska on liian kiire tuhota ihan vaan itse itsemme. Tai ei siis tarkoitus, enenpi kyse ihmisen sivistymättömyydestä ja tyhmyydestä. Ihminen on älyllisesti maapallon älykkäin eläin. Valitettavasti. Luullaan olevamme kovinkin viisaita, vaikka kaikki tehdään aina päin persettä. Itserakkaus kukoistaa.
No se vuodatuksesta.
Törmäsit just yhteen helevetin yleiseen ongelmaan. Pirstaloitumiseen. Hälyjärjestelmiä on vaikka kuinka paljon, mutta net ei ole yhteensopivia. Jokainen jokin insinääritaidon suurnäyte, mutta kaikki napaantuijottavia sekoilioita. Sekoilioita siis kokonaisuuden kannalta. Ihminen on itsekeskeinen eläin. Jokainen ajattelee vain itseään. Ei kilpailla siitä, kuka keksii parhaimman järjestelmän, kilpaillaan toisten samanlaisia keksintöä tekeviä firmojen kanssa. Ei mitään yhteistyötä ja kokonaisajattelua.
Samaa joka paikassa. Joopajoo. Tsadissa, koko maassakin junaliikenne sekaisin. Syitä etsitään ja korjataan. Noh, se asia on pirstaloitettu. Ratoja hoitaa jotkut, toiset taas hoitelevat junia, kolmannet tekevät reitti ja aikataulu suunnitelmia, neljännet hoitavat tiedottamisen, markkinointi hoitaa mainonnan, ja otkut ihmettelevät kun suomessa on pakkasta ja sataa lunta...., ja matkustajat matkustelisivat. En edes tiedä, paljonko keskenään toimikmattomia organisaatioita on hoitelemassa tuotakin hommaa. Siis sitä, että pääsee kiskoja pitkin junalla paikasta toiseen.
En todellakaan kannata mitään pohjoiskorea tyyppistä keskusjohtoa, mutta ihmistä ei johda nykyään kukaan. Johtotähti puuttuu- Jokainen ihminen on narsisti ja itsekeskeinen paska.
Tuota mainitsemaasi tuotetta ei olisi pitänyt pystyä päästämään markkinoille ollenkaan. Koska tuotehan on viallinen, se aiheuttaa käyttäjilleen ongelmia. Mutta sehän ei kuulu kenellekkään. Ei ole olemassa lakia tai direktiiviä, että kaikkien tuotteiden on toimittava moitteetta erilaisten varashälyttimien kanssa.
Siis perus vika on ihmisessä Ihminen on tyhmä. Ihmistä pitää säädeillä laeilla, säädoksillä, direktiiveillä. Koska ihminen on niin sivistymätön moukka ja typerys, että ilman niitä ihminen yksinkertaisesti ei pystyisi elämään enää ihan ite luomassaan paskassa. Ei kesveilla tai eläimilllä ole mitään kirjopitettuja lakeja, ihminen on ainoa olla on. Elukoilla ja kasveilla on luonnonlait. Ihminen ei niitä noudata, kuin ihmisen säätämien lakien takia.
'
Ja kaikki lait perustuvat sanktioihin, siis rangaistukseen. Käsi kädestä jne. Luonnnon laki on rankaisemassa ihmistä kovalla kädellä lähitulevaisuudessa.
Nioin. No vie kampe takaisin liikeeseen mistä sen ostit. Haasta liike, maahantuoja, valmistaja jne oikeuteen ja vaadi miljardi korvauksia maineesi a kunniasi tuhoamisesta ja korvausta menetetystä työajasta ja kamppeen aiheuttamasta masennuksesta....
Tuskin saat korvauksia, mutta ainakin on materiaalia olemassa, jos oskus saataisiin laki aikaiseksi sitten, että tuotelaput ei saa hälyttää syyttä suotta. Todennäköisin asia mitä tapahtuu on, joku myyjä saa potkut kun ei ollut tuntenut tuotetta ja oli jättänyt hälyn leikkaamatta pois. Siis kaikki muut portaat on tyrineet, syyllinen on sitten joku opiskelia, joka tekee myyntihommia ossain tuntikassana ja jota ei ole tarpeeksi perehdytetty työhönsä >:/
=DW=Amerikoissa oltas varmasti haaste meniski. No, tää meni nyt näin, eiköhän tää naurata parinpäivän päästä.:)
Mut kyllä mie sitä mieltä olen, et tällaisten ommeltujen hälylappusten infoa pitäis olla, luulis kaupoissaki vartijoiden työtä vähentävän turhat hälyt. Mut sellaista hälytysjärjestelmää ei tunnu olevan, et jäis ne todelliset varkaat kiinni, joten meidänki, jotka oomme rehellisiä, täytynee alistua tälläisiin sattumiin.- tan a
Tähän perusteellisen selkeään näkemykseen lisään, että kerran, työmatkalla vuonna kirves ja kivi, ostaa hökäsin Saksanmaalta käsiveskan ja siihen jäi sellainen muovinen hälytin roikkumaan ihan laukun ulkopuolelle. Työnsin sen isompaan kassiin ja kävin muutamissa muissakin kaupoissa sekä tavarataloissa hälyttimet raikuen. Vartijat tulivat paikalle ja kohteliaasti kysyivät onko minulla kaikki ok,joten joko 1. näytin säälittävältä turistilta 2. maassa maan tavalla. Minua ei todellakaan nolattu ja vasta kotiin päästyäni äkkäsin sen hälyttimen laukussa.
Voikohan tässä yhtään ajatella asiaa niinkin, että inhimillisiä erehdyksiä sattuu?
aina pois heti, mutta eri häpeäsyystä. Joskus kakarana, kun oli ostanut uuden paidan ja lappu jääny paikalleen, niin toiset pilkkas, että ompas pullee, kun on uusi paita, että laputkin on unohtunut ottaa pois.:-)
oli puseron alareunan sauman kohdalle ja sisäpuolelle ommeltu ja pesuohjelappusen vieressä, en katsonut kaupassa pesuohjetta joten en myöskään ymmärtäny katsoa olisiko siel joku hälylappu, se nimittäin on saman näköinen lappu, ku on pesuohjelappu, pikkasen isompi.
- Heikunkeikku
...etten sanoisi. Tai sanon sittenkin: KÄÄÄÄK. Kävipä sinulle inhottava juttu.
Kuulutettiinko kassalla, että oli kyse aiheettomasta hälytyksestä? Ellei, niin tekivät tosi väärin.
Täällä tämän tästä kaupoissa hälyttelee varashälyttimet. Melkein aina hetkosen kuluttua kuuluu kuulutus, että kyseessä oli väärä hälytys kassalla se ja se (numero). Varsinkin Prisma on semmonen kauppa,
että oikein pistää vihaksi, kun eivät saa hälyttimiä korjattua kuntoon.
Minulle kävi kerran niin, että kasasin banaaneja semmoseen läpinäkyvään pussiin. Punnitsin ja lätkäsin hinnan pussin kylkeen. Koska en ollut ottanut ostoskoria, niin tälläsin sen pussin ranteeseen roikkumaan ja keräilin syliini vielä muutaman tuotteen. Kassalla kasasin kaikki sylissä olevat tavarat liukuhihnalle. Maksoin ja pistin tavarat pussiin. Sitten vasta huomasin, että se banaanipussi roikkui edelleen mun käsivarres, kuin käsilaukku ikään. En ollut sitä maksanut, eikä hälytin ollut ruvennut soimaan.
Ei, en lähtenyt juoksemaan "ilmaiseksi saatu" pussi ranteessa, vaan menin maksamaan banaanit kiltisti.:)
Hyvä kun mainitsit, että tarttee kattella puseron sisustaa, ettei hälyttimet ala vinkumaan.tuliko sille kassalle myöhemmin hälytyksestä korjaus, kun seisoin siinä jonkin aikaa sen kassa kaverin kanssa,meni varmaan 5-10min, ennen kuin lähdettiin siitä eteenpäin.): Enkä enää ollu kuulemassa ilmoituksia.
- Sitä sattuu;))
minulle sattui vähän vastavaanlainen juttu. Olin saanut mieheltäni lahjaksi vähän kalliinpuoleista parfyymiä. Isokäsilaukku on;)) no. Ajattelin sitten tietysti että, tuon parfyymipullon voin omassa pahvikotelossaan hvyinkin kuljettaa mukani. (= lue naisellinen turmaisuus kun iskee niin tarve parfyymille voi olla tarpeellinen;))). Menin Akateemisen Kirjakauppaan...ja hälytys soi siinä portilla--.Tiesin että, mitään ei kassissani sellaista ole mikä ei itse maksattu. Ei siinä auttanut muu kun tyhjentään koko käsilaukun sisältö kassantiskille. ( mitäs kaikkea ylimääräistä sitä käsilaukkuun mahtuukaan, itselleenkin toisinaan arvoitus;))) Onneksi tämä nuoreko myyjä oli kohdallani hyvin sympaattinen. Ehkä näki ilmesteeni että, olin hyvin hämmästynyt ja ymmälläni. Parfyymipullostahan näki että, sitä on käytetty;)) Hän löysi sieltä paketin lipan alta tämän mustan hälytysliuskan. Selitti sitten ystävällisesti minulle että, vaikka useimmat välineet mitätöivät tuon liuskan maksun yhteydessä aina niin ei jostain syystä käy. Pääsisin siis tilanteesta joutumatta vartijan käsittelyyn...mutta, kuten sinuakin kyllä nolotti... Ehkä opin tästä että, en kanna mukani tästäedes parmyyfipullon koteloa kuitenkaan...Näitähän ikävä kyllä sattuu..
Tsau:Friidumiulle kyl sellanen pikku friikki juttu, pikkutarkkana täytyy alkaa katsomaan kaikki uudet tuotteet,mitkä ottaa käyttöön ja mukaan,hyvin,hyvin pikkutarkkaan syynätä joka soppi ja sauma.
Ihan kamalaa, mitä tää kaikki tuo tullessaan, ei voi olla varma ittestään, vaik olisi kuinka tietoinen ja varma rehellinen):- Sítä sattuu:))
sasus kirjoitti:
miulle kyl sellanen pikku friikki juttu, pikkutarkkana täytyy alkaa katsomaan kaikki uudet tuotteet,mitkä ottaa käyttöön ja mukaan,hyvin,hyvin pikkutarkkaan syynätä joka soppi ja sauma.
Ihan kamalaa, mitä tää kaikki tuo tullessaan, ei voi olla varma ittestään, vaik olisi kuinka tietoinen ja varma rehellinen):voi ajatella hyvällä omalla tunnolla että, kun itse tietää että, mitään maksamatta ei ota. Tämän opettanut myös omalle kundilleni ihan pienestä pitäen. Mikään ei ole ilmaista. Että, mitään ei oteta ellei makseta. Niin ei tarvitse olla huolissaan. Ikävä kyllä tämä näpistely on sen verran yleistynyt isommissa kauppakeskuksissa ja aina kuitenkin sitten viime kädessä kuluttajat itse joutuvat tuon ns.hävikin maksamaan hintojen korotuksena. Ehkä yhteiskunnallinen moraalimme (yleinen) on vaan laskenut. Tämä on erittäin ikävä ilmiö. Josta, sitten joutuvat tavallaan kärsimään kaikki. Mekin jotka emme niin sanotusti näpistä tai varasta.
Tsau:Friidu Sítä sattuu:)) kirjoitti:
voi ajatella hyvällä omalla tunnolla että, kun itse tietää että, mitään maksamatta ei ota. Tämän opettanut myös omalle kundilleni ihan pienestä pitäen. Mikään ei ole ilmaista. Että, mitään ei oteta ellei makseta. Niin ei tarvitse olla huolissaan. Ikävä kyllä tämä näpistely on sen verran yleistynyt isommissa kauppakeskuksissa ja aina kuitenkin sitten viime kädessä kuluttajat itse joutuvat tuon ns.hävikin maksamaan hintojen korotuksena. Ehkä yhteiskunnallinen moraalimme (yleinen) on vaan laskenut. Tämä on erittäin ikävä ilmiö. Josta, sitten joutuvat tavallaan kärsimään kaikki. Mekin jotka emme niin sanotusti näpistä tai varasta.
Tsau:FriiduNäin, tänään on tullu uutisissa miten näpistely on lisääntyny tyttöjen keskuudessa. Miulla kolme tytärtä, onneksi ei oo moinen asia ikinä tullu vastaan heidän kohdalla. Se mitä ei rahalla saa, sitä ei sillä hetkellä tarvitse, mut jos oikeesti haluaa, pitää yrittää jotenki säästää,jos mahdollista:)
kiva, jos omalle kohdalle sattuu! Eikä paljo lohduta, vaikka, vaikka sitte kuuluttaen pyydetään anteeksi kassalla se ja se tapahtunutta väärää hälytystä.
Ei tosiaan oo tullu mieleen että pusero vois hälyttää, kengänpohjissa, ehkä lompakoissa ihan silmin nähtävät viivakoodit.
Kyllä se tosiaan on varmaan niin tyypillistä, ettei kukaan oikeasti ajatellut, että oisit jotain maksamatta yrittänyt viedä ;))
Oikeilla "ryöväreillä" varmaan omat kikkansa olla jäämättä kiinni.. :/puseron saumassa olevan lapun sisällä oli se viivakoodi, lapun päällä luki "poista ennen käyttöä" ja saksien kuva.
Eikähän sitä ikinä tiedä tuntemattomista ihmisistä mitä kunkin ajattelee?
Varastamisesta noin yleensä, oikeilla varkailla varmaan omat juttunsa, mut tuntu tuolla vartijan kopissa kyllä siltä, että varkaita on monen oloisia, koska siellä pöydällä oli erityisen paljon esim.makeisia,kuin myös muuta sellaista tavaraa, jonka todella saa vähemmälläki rahalla, ehkä ne oli lasten tai nuorten varkauksia?
Kattelehan tarkasti sisäsaumat vaatteistas:))sasus kirjoitti:
puseron saumassa olevan lapun sisällä oli se viivakoodi, lapun päällä luki "poista ennen käyttöä" ja saksien kuva.
Eikähän sitä ikinä tiedä tuntemattomista ihmisistä mitä kunkin ajattelee?
Varastamisesta noin yleensä, oikeilla varkailla varmaan omat juttunsa, mut tuntu tuolla vartijan kopissa kyllä siltä, että varkaita on monen oloisia, koska siellä pöydällä oli erityisen paljon esim.makeisia,kuin myös muuta sellaista tavaraa, jonka todella saa vähemmälläki rahalla, ehkä ne oli lasten tai nuorten varkauksia?
Kattelehan tarkasti sisäsaumat vaatteistas:))pitäisköhän sitä heti kassalla alkaa 'strippaan'.. niinkun varmuuden vuoksi ;))
Sibone kirjoitti:
pitäisköhän sitä heti kassalla alkaa 'strippaan'.. niinkun varmuuden vuoksi ;))
toi tuli miullekki mieleen täs myöhemmin kotona, ko pitää jotain hauskaa keksiä asiasta:)))
Alkas pikkuhiljaa heittelemään vaatteita pois kassalla, mitenhän paljon se olis tuonu töllääjiä:)))
Olin osanut housut ja seuraavana päivänä ne jalassa astelin samaan kauppaan. Joku häly oli jäänyt irroittamatta. Selvitettiin asia vaan myymäläetsivän kanssa. Oli minulla kuittikin niistä housuista lompakossa joten mitään ei jäänyt epäselväksi.
En oikeastaan tuntenut itseäni kiusaantuneeksi siitä hälytyksestä, kun se alkaa olla aika jokapäiväistä joissain liikkeissä kun hälyt aiheetta pärähtää päälle.Vaikka se hälytys on jokapäiväistä, miustaki, mut kun tää tapahtuma tuli kohdalle, ei se nii simppeli ollukkaa,ja vaikka pusero oli toisesta kaupasta ostettukki, ja asia meni loppujen lopuksi ok. Jotenki jäi sellainen epämääräinen olo, miten paljon voikaan rehellisistä ihmisistä jäädä vääristynyt kuva.?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1783741
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo7262710Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?582554- 1462361
- 672046
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall3151944- 311441
Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen211403Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi381377Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,161275