Suomessa eniten sinkkunaisia

Entinen neiti

...EU:n alueella. Meillä on suhteellisesti eniten lapsettomien sinkkunaisten talouksia. Näiden osuus suomalaisista kotitalouksista oli lähes 23 prosenttia, kun vastaava osuus EU:ssa oli hieman yli 17 prosenttia ( v. 2009/ Eurostat ).

Myös sinkkumiesten kotitalouksia (16,5 prosenttia) on Suomessa selvästi EU:n keskiarvoa (13 prosenttia) enemmän. Suomea korkeampi osuus on vain Saksassa.

Kaikkein yllättävintä on,että suomalaisia kauppiaita ja palveluntarjoajia ei edelleenkään sinkkutaloudet kiinnosta. Matkat markkinoidaan pääosin pariskunnille. Sinkku maksaa huikean hinnan huoneestaan ja palveluistaan perheisiin verrattuna. Kaupat tarjoavat perhepakkauksia edullisesti, joten sinkku maksaa pienemmistä pakkauksista perheellisten alennukset. Mitäs tasa-arvoa tällainen on. Sinkkueläkeläinen on verottajan ihannekohde.

Sinkkutalouksien määriin vaikuttavat jo suuret ikäluokat ja eläköityminen. Mitä pitemmälle aikaa kuluu, sitä enemmän, koska pariskunnista tulee ennenpitkää sinkkutalouksia. Hämmästyin sitä,että miesten sinkkutalouksia on Suomessa noin paljon. Vaikuttaisivatko avioerot siihen tai sairaudet, rintasyöpä muun muassa on naisten kuolinsyynä yleinen. Ehkä avioliittokaan ei enää ole oikein muodissa, kun voi elää muutenkin yhdessä yhteiskunnan tuomitsematta varsinkin vanhempana, jolloin lapsia ei enää ole tilauksessa.

Ovatko sinkut syrjitty ryhmä? Oletko miettinyt elämääsi, jos ja kun sinusta yllättäen tuleekin sinkku?

18

152

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Tiedoton Liisa

Rakas Vanha Patu!

Kerro, miten siirrät kaksi linkkiä yhdellä kertaa?

• ???*

ETKÖ huomioinut että sinulta kysyttiin jotakin? Oletko niin itse minää ettet avita osaamaasi?
        Nämä on oikein palstan "helmiä" , tosin säälittäviä sellaisia.

• Höh, tuo on typerästakin typerämpää.

• .

Tuo nyt oli kornia puhua rintasyövästä tämän asian kohdalla.

Onhan miehilläkin eturauhassyöpänsä.

• Miksi pilasit hyvän aloituksen. Tälläkin palstalla minun lisäkseni kirjoittaa useampia rintasyövän läpikäyneitä naisia. Me sairauden läpikäyneet tiedämme, että rintasyövästä parantuu kiitos uusien hoitomenetelmien about 90 % sairastuneista. Joten vertailutietosi on tuulesta temmattu. Tiedän toki rintasyövän aiheuttaneen avioeroja, mutta ei tilastollisesti niin paljoa, että niitä edes alettaisiin tilastoimaan.

• jocus*

Yksi selitys:
      Suomi on Euroopan maista tasa-arvoisimpia ja naiset keskiarvoa itsenäisempiä. Miessinkkujen runsaus luonnollisesti kasvaa siinä kuin naissinkkujenkin, kun harvat naiset pariutuvat keskenään.

• vaismitäsmieltä?

Niinhän se on, harvat, todella harvat, ovat homoseksuaaleja.

Ei kai pitäisi ketään pelottaa, uskon.

• jocus*
        vaismitäsmieltä? kirjoitti:

Niinhän se on, harvat, todella harvat, ovat homoseksuaaleja.

Ei kai pitäisi ketään pelottaa, uskon.

Kaikki vieras pelottaa näköjään. Outojen ilmiöiden pelko ja varuillaan olo on ollut ammoisina aikoina Afrikan savanneilla tarpeen, eikä se jäänne ole ihmisen alitajunnasta mihinkään hävinnyt.

• görgyj

Jos ajattelemme nykyisiä
      nuoria miehiä, niin valkeata on mennä avioon työttömän, ja selvästi alkoholisoituneen miehen kanssa. Ja näitä on jo kolmasosa nuorista miehistä.

• mielummin yksin

joo, ei alkoholisoitunutta cvanhempaakaan miestä kukaan halua vaivoikseen, vaikka olis kuinka mukava selvinpäin.

• en yhtään ihmettele

Taitaapi olla oma valinta useimmiten tässä iässä, sinkkuus meinaan.
      Koko ikänsä sinkkuna eläneet saattavat vielä muuttaa yhteen jonkun kanssa jos helmen löytävät. Tosin rima nousee vuosien myötä. Avioliiton auvoa kahdesti kokeneena olen onnellinen sinkku, ja sinkkuna pysyn, vaikka joudunkin maksamaan monesta asiasta sen sinkkulisän. Ne jäljelle jäävät sentit ovat sentään omiani, samoin aikani ja elämäni.

• jocus*

Sanotaan niinkin, että:

- Elo ilman naista
        on keljumaista,
        mutta keljun naisen kanssa
        se on aivan samanlaista.

• Viriili iso mies

Etkö kaipaa lisäsenttejä ?

• Sinkku tai single, niinkun ne levyt oli joskus :))
      Minä olenkin uusiopoikamiestyttö.
      Itsellisen ihmisen elämää voi tarkastella myöskin monesta näkökulmasta ja riippuen ihmisestä se on joko myönteinen tai kielteinen.
      Mikä sitten vaikuttaa mihinkin.
      Ainakin omalla kohdalla on kysymys siitä ettei ole vastaan kävellyt miestä joka ois mun sieluni saanut soimaan.
      Ja ketäänhän en ota josta en itse välitä, jota en halua.
      Mutta kun ja jos se oikea tulee kohdalle, se on vientiä.
      Ties mitä tapahtuu reissulla, Lemmenlaivan tunnari on soinut välillä päässäni :))

• usko mennyt

aika yleistä on väkivalta parisuhteessa, ja sen takia en halua enää parisuhteesees.
      On ollut huonoja kokemuksia, siinä syy.

• ei yksinäinen

Kyllä luulen, että monelle sinkkuus on tänä päivänä ihan oma valinta. Varsinkin meille, jotka olemme itse hakeutuneet tarkoituksella eroon epäonnistuneesta parisuhteesta.
      Itse ainakaan en missään nimessä haluaisi enää" palloa jalkaan".

Kyllä taidot ja valmiudet kasvaa, kun saa kaiken hoitaa yksin, enkä tarkoita tätä negatiivisesti.

• erjaleena

Sinkkuna olo on hemmetin kallista, mutta vapaata.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sinä näet

kun katsot peiliin?
      Ikävä
      103
      1369
    2. Se helpottaisi oloa jos

Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin
      Ikävä
      87
      1245
    3. Palsta kysely..

Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott
      Sinkut
      133
      985
    4. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      913
    5. aivan mieletön ikävä

paha olo 😥🫣 kaipaan sua 😔💔
      Ikävä
      39
      837
    6. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      71
      823
    7. Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa

Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.
      Ikävä
      53
      777
    8. Haluatko naimisiin kaivattusi kanssa?

Alttarille astelette
      Ikävä
      71
      757
    9. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      59
      754
    10. Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun

Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että
      Ikävä
      39
      744
    Aihe