Ljudmila Ulitskajan menestyskirja Naisten valheet kertoo eri ikäisistä henkilöistä, jotka ovat pyynteettömiä valehtelijoita. He ovat tyytymättömia arkeensa ja yleensä vailla joko lihallista tai romanttista rakkautta. He eivät halua pahaa kuhan koristelevat ankeaa elämäänsä.
Kirja on juuri ilmestunyt suomeksi, pitänee ostaa ja ottaa mukaan matkalukemiseksi.
Ljudmila on kerännyt tarinat ympäriltään ja kertoo... valhe lähtee usein siitä halusta, että oma elämä olisi toisenlainen, kuin mitä se on. Harvoin se on niin kaunis kuin toivoisimme. Haluamme myös mielellämme nostaa itseämme toisten silmissä valheen avulla, herättää joko sääliä tai kiinnostusta.
Täällä palstalla on monenlaista tarinaa ja tarinan kertojaa.
Kerro tarinasi?
Valhe kaunistaa elämän
115
229
Vastaukset
Minä olen synnynnäinen komistus joten se on estänyt minua kehittymästä synnynnäiseksi valehtelijaksi.
Komeuden asteita on monta, naisilla taitaa olla ongema siinä että sitä on kaunis tai ei.
Tippaleipäaivotkin ovat saattaneet kehittyä tuon murheen vuoksi, kaikenlaista selitystä ja pakkelia tarvitaan.
H.Tippaleipäaivoilla lienee osuus naisten kouhotuksille. Miehet ovat varmasti rehellisempiä onhan heillä ne kuuluisat putkiaivot. Täälläkään ei miesten kirjoittelemisia kyseenalaisteta siinä määrin kuin naisten sanomia naisille.
Synnynnäinen komistushan se minäkin.korpikirjailija kirjoitti:
Tippaleipäaivoilla lienee osuus naisten kouhotuksille. Miehet ovat varmasti rehellisempiä onhan heillä ne kuuluisat putkiaivot. Täälläkään ei miesten kirjoittelemisia kyseenalaisteta siinä määrin kuin naisten sanomia naisille.
Synnynnäinen komistushan se minäkin.Komeus ei ole naiselle eduksi.
Vaikka he siinäkin yrittelevät kiemurrella irti totuudesta.
Mutta niin voi sanoa että onpahan komea kuulantyöntäjä.
Olikohan se joku missi, tässä taannoin, joka leikkautti liikaa komeutta pois ja on nyt kaunisrintainen nainen.
H.
:)hunksz kirjoitti:
Komeus ei ole naiselle eduksi.
Olikohan se joku missi, tässä taannoin, joka leikkautti liikaa komeutta pois ja on nyt kaunisrintainen nainen.
H.
:)Me naiset olemme naisia, joillakin on liikaa ja joillakin liian vähän, koskaan ei kellään ole ihan sopivasti.
Minäkin pääsen kauneusleikkaukseen, ehkä syksyllä. Pistävät toiseen tissiin täytettä ; )- .
hunksz kirjoitti:
Komeus ei ole naiselle eduksi.
H.
:)Useinmiten auttaa käynti optikolla.
Vaikeammassa tapauksessa auttanee psykiatri, pääsemään sinuksi oman itsensäkanssa. korpikirjailija kirjoitti:
Me naiset olemme naisia, joillakin on liikaa ja joillakin liian vähän, koskaan ei kellään ole ihan sopivasti.
Minäkin pääsen kauneusleikkaukseen, ehkä syksyllä. Pistävät toiseen tissiin täytettä ; )Antaisit olla vaan.
Naistenlehdet huutavat mainoksissaan tarvetta vaihteluun seksielämässä.
Miehilläkin on oikeutensa.
H.- 23
Hyvä neuvo:
Laita valokuvasi esiin, niin sinun ei yhäkseen tarvitse todistella komeuttasi. Sama neuvo myös korpikirjailijalle. Oikea valokuva, ei epäonnistunut maalaus. 23 kirjoitti:
Hyvä neuvo:
Laita valokuvasi esiin, niin sinun ei yhäkseen tarvitse todistella komeuttasi. Sama neuvo myös korpikirjailijalle. Oikea valokuva, ei epäonnistunut maalaus.Enköhän minä jotain keksi.
Kamera on, mutta maalaustaitoa ei ole.
Valokuvaus ei ole koskaan taidetta, mutta naamani vaatiisi sitä.
Odota rauhassa, joskus on kevätauringon kilo kohdallaan ja kamerani saa aikaan valkean valheen tai kummituksen.
H.23 kirjoitti:
Hyvä neuvo:
Laita valokuvasi esiin, niin sinun ei yhäkseen tarvitse todistella komeuttasi. Sama neuvo myös korpikirjailijalle. Oikea valokuva, ei epäonnistunut maalaus.Minulla on kaksi galleriaa siellä on ihan oikeita valokuvia, minä 20 vee, 50 vee, 60 vee ; ) Käy katsomassa, mistä löydän sinun valokuvasi ja kädentaitosi näytteet?
korppis kirjoitti:
Minulla on kaksi galleriaa siellä on ihan oikeita valokuvia, minä 20 vee, 50 vee, 60 vee ; ) Käy katsomassa, mistä löydän sinun valokuvasi ja kädentaitosi näytteet?
Noh, käyn katsomassa sitten kun minullakin on jotain näytettävää.
Mitään ei saa arvostella ilman että laittaa itsensä alttiiksi.
H.hunksz kirjoitti:
Noh, käyn katsomassa sitten kun minullakin on jotain näytettävää.
Mitään ei saa arvostella ilman että laittaa itsensä alttiiksi.
H.Tätä tarkoitinkin ja viestini oli numero 23; lle ; )
- 23
korppis kirjoitti:
Minulla on kaksi galleriaa siellä on ihan oikeita valokuvia, minä 20 vee, 50 vee, 60 vee ; ) Käy katsomassa, mistä löydän sinun valokuvasi ja kädentaitosi näytteet?
Minä voin tarvittaessa todistaa olevani ruma ja lahjaton, mutta voitko sinä todistaa olevasi kaunis, komea tai kirjaillisesti ja taiteellisesti lahjakas? Rehellisyydestä ja arvostelukyvystä vain oli kysymys.
- KORPPIS*
23 kirjoitti:
Minä voin tarvittaessa todistaa olevani ruma ja lahjaton, mutta voitko sinä todistaa olevasi kaunis, komea tai kirjaillisesti ja taiteellisesti lahjakas? Rehellisyydestä ja arvostelukyvystä vain oli kysymys.
Kerkesin kirjautua ulos, joten vastaan. Itse jäävään itseni arvostelemaan kykyjäni.
En ole koskaan sanonut olevani kaunis, komia olen kuten pohjanmaalla pruukataan sanoa. Olen asunut pohjanmaalla yli kymmenen vuotta, imin sitä itsevarmuutta minkä se seutu minulle opetti.
Taiteellisesti lahjakas olen ollut koko ikäni. Kirjallisia taitojani varjostaa konsonattilukihäiriö.
Olen rehellinen. En huutele selän takana ilkeyksiä, en piiloudu olen uniikki. - 23
KORPPIS* kirjoitti:
Kerkesin kirjautua ulos, joten vastaan. Itse jäävään itseni arvostelemaan kykyjäni.
En ole koskaan sanonut olevani kaunis, komia olen kuten pohjanmaalla pruukataan sanoa. Olen asunut pohjanmaalla yli kymmenen vuotta, imin sitä itsevarmuutta minkä se seutu minulle opetti.
Taiteellisesti lahjakas olen ollut koko ikäni. Kirjallisia taitojani varjostaa konsonattilukihäiriö.
Olen rehellinen. En huutele selän takana ilkeyksiä, en piiloudu olen uniikki.Nytkö jääväät itsesi, kun kaiken aikaa olet kykyjäsi ja ulkonäköäsi kehunut. Ensimmäiset satakunta kertaa menivät itseironiana, mutta kun joku tosissaan pitää itseään hyvännäköisenä, se alkaa vaatia jo todisteen. Kun laitat profiiliisi selvän kuvan, ei mitään suttuista kaukaa otettua, me kaikki voimme todeta komeutesi. Makuasia sitten on, kannattaako naisen isouttaan niin kovasti mainostaa.
23 kirjoitti:
Nytkö jääväät itsesi, kun kaiken aikaa olet kykyjäsi ja ulkonäköäsi kehunut. Ensimmäiset satakunta kertaa menivät itseironiana, mutta kun joku tosissaan pitää itseään hyvännäköisenä, se alkaa vaatia jo todisteen. Kun laitat profiiliisi selvän kuvan, ei mitään suttuista kaukaa otettua, me kaikki voimme todeta komeutesi. Makuasia sitten on, kannattaako naisen isouttaan niin kovasti mainostaa.
En ole täällä sinua varten.
Kaikki tietävät (paitsi ehkä sinä et) totuuden, että puskasta on lapsellista arvostella.
En ole mennyt niin alas, että alkaisin kiertämään gallerioita ja ryhtyisin palstalla arvostelemaan henkilöiden ulkonäköä ja mitätöimään heidän rakkaita harrastuksiaan ja vielä vatimaan studiokuvia, jotta näkisin kaikki mahdolliset 60 vuotiaan kasvon uurteet selkeästi ; )
Voi sinua ...joo- nainen isolla N:llä
23 kirjoitti:
Nytkö jääväät itsesi, kun kaiken aikaa olet kykyjäsi ja ulkonäköäsi kehunut. Ensimmäiset satakunta kertaa menivät itseironiana, mutta kun joku tosissaan pitää itseään hyvännäköisenä, se alkaa vaatia jo todisteen. Kun laitat profiiliisi selvän kuvan, ei mitään suttuista kaukaa otettua, me kaikki voimme todeta komeutesi. Makuasia sitten on, kannattaako naisen isouttaan niin kovasti mainostaa.
Jospa rekisteröisit itsesi niin pääsisit kurkkimaan muitakin kuvia, usealla on minä-galleria suljettu turhilta tirkistelijöiltä.
Minä tiedän olevani näyttävän näköinen nainen, vieläkin. Monenmoisessa ollut mukana kauneusjutuissakin.
Ei yksin kasvojen kauneus sitä saa aikaan, ryhti, laittautuminen ja paino/pituus balanssissa tekevät rotunaisen.
Pienellä itsensä ehostamisella ja pukeutumisella saa ihmeitä aikaan, nyt luulisi olevan siihenkin aikaa! - 23
korpikirjailija kirjoitti:
Kaikki tietävät (paitsi ehkä sinä et) totuuden, että puskasta on lapsellista arvostella.
En ole mennyt niin alas, että alkaisin kiertämään gallerioita ja ryhtyisin palstalla arvostelemaan henkilöiden ulkonäköä ja mitätöimään heidän rakkaita harrastuksiaan ja vielä vatimaan studiokuvia, jotta näkisin kaikki mahdolliset 60 vuotiaan kasvon uurteet selkeästi ; )
Voi sinua ...jooEi meille kenellekään ole jäänyt epäselväksi, kenen takia sinä täällä olet. Enkä minä arvostele vaan neuvon ystävällisesti.
- 23
nainen isolla N:llä kirjoitti:
Jospa rekisteröisit itsesi niin pääsisit kurkkimaan muitakin kuvia, usealla on minä-galleria suljettu turhilta tirkistelijöiltä.
Minä tiedän olevani näyttävän näköinen nainen, vieläkin. Monenmoisessa ollut mukana kauneusjutuissakin.
Ei yksin kasvojen kauneus sitä saa aikaan, ryhti, laittautuminen ja paino/pituus balanssissa tekevät rotunaisen.
Pienellä itsensä ehostamisella ja pukeutumisella saa ihmeitä aikaan, nyt luulisi olevan siihenkin aikaa!Miksi minä kurkkisin muiden naisten kuvia, eivät ne kiinnosta, eikä ulkonäkö nyt sentään ole ihan kaikki kaikessa. Ainakaan enää, kun tosiasia on, että paraskin kuusikymppinen on kaukaa kaunis nuorempiin verrattuna. Hyväksyn kuvauksesi itsestäsi, kunhan et tunge sitä kaikkiin viesteihisi. Tähän se sopii, kun ulkonäöstä on kysymys.
En ole koskaan ollut kaunis, mutta olen kuin pietaryrtti, ulkonäköni säilyttävää laatua. - Höttöaivot
On kolmaskin aivotyyppi ja se on naisten aivoja koskeva. Miehillä on se putki mutta sitten on tippaleipien alalaji pesusieniaivot eli höttöiset sellaiset.
- kivatietää
Voi sinua ...joohän ei arvostele muiden ulkonäköä.
- aikamoinen...?
kivatietää kirjoitti:
hän ei arvostele muiden ulkonäköä.
Lueskelin ketjun, koska oli nostettu framille nyt. Olikin jo maaliskuulta.
Sikäli mielenkiintoinen, että ompa korppis pistänyt taas parastaan, jossa ilmenee hänen koko imagonsa. Ilmeisesti hän kirjoittaa piakkoin gradun! kivatietää kirjoitti:
hän ei arvostele muiden ulkonäköä.
Iltayötä
Autotehtaalla oli maanantaipäivä. Auton puskuria kokoava mies päätti asentaa ison ruuvin puskurin sisään siten, että se irtoaisi vasta kun autolla ajetaan jonkin aikaa.
Auto meni kontrollin läpi ja päätyi asiakkaalle. Jonkin ajan kuluttua asiakas alkoi ihmettelemään outoa kolinaa auton etuosassa. Hän vei auton huoltoon ja pitkän ja työlään etuosan tutkimisen ja puskurin irrotuksen jälkeen vika löytyi, iso ruuvi johon oli kiinnitetty viesti.
OLIKO KOVA TYÖ LÖYTÄÄ?- Kaikki uusiks
Me naiset olemme naisia, joillakin on liikaa ja joillakin liian vähän, koskaan ei kellään ole ihan sopivasti.
Minäkin pääsen kauneusleikkaukseen, ehkä syksyllä. Pistävät toiseen tissiin täytettä ; )Mikset korjauta toista saman kokoiseksi kuin toinenkin? Miksi pitää aina ottaa silikonibosaria? Ota ankkahuuletkin sitten samalla käyntivaivalla ja luomileikkaus ja kohotusväkäset kasvojen alaosaan, sekä rasvaimu helttaan ja mahaan sekä vyötärölle ja vaginankiristys ja häppäreiden pienennys.
Teetä hymykuopat poskiisi ja laitata poski-implantit sekä pyöreä latinoperäsin ja rasvaimua pohkeista ja reisistä. Myös laminaattileegot suuhun että on kunnon vitivalkoinen jenkkihymy joka välkehtis sun vanhentunutta kelmeää ihoasi vasten;D
Tuossa vähän vinkkejä sulle!
- Pirre*
Ei mitään tarinoita, totuus on se että elämä on kohdallani tällaista kuin se nyt on, ja ei siitä sen enempää.
- minäsinähän-te
Ketkä te haluatte?
Puhut suulla suuremmalla.
Monesti olen saanut sinulta silmilleni, kun epähuomiossa olen käyttänyt pluraalia.
Minä en tiedä ketään muita, kuin patologiset valehtelijat, jotka siitä nauttivat.
Onnekseni en kuulu heihin.
Mikä tarina, kun puhun, puhun totta, en tarinoi, kuten täällä eräät, kai?
Minun totuuteni on tarpeeksi hyvä, kelpaa minulle ihan paljaana.- 1943
Juuri tulleesta aikakauslehdestä luin taas kerran narsismista johon kuulunee tämä mainitsemasi patologinen valehtelu. Tunsin yhden, nyt jo edesmenneen narsistin. Hän oli kyllä mies, mutta valehteli sujuvasti. Oli tehnyt niin koko elämänsä ajan. Itse vaikenen mieluummin kuin valehtelen.
- minäsinähän-te
1943 kirjoitti:
Juuri tulleesta aikakauslehdestä luin taas kerran narsismista johon kuulunee tämä mainitsemasi patologinen valehtelu. Tunsin yhden, nyt jo edesmenneen narsistin. Hän oli kyllä mies, mutta valehteli sujuvasti. Oli tehnyt niin koko elämänsä ajan. Itse vaikenen mieluummin kuin valehtelen.
Oma isäni oli todellinen patologinen valehtelija.
Hän, jos joku, pystyi puhumaan mustankin valkoiseksi.
Hän valehteli lähes aina suunsa avatessaan.
Pahinta ja sairainta, nyt ajatellen, oli se, kun vanhempani erosivat ollessani 10-vuotias.
Pitkään, pitkään isäni puhui minulle äidistäni keksimiään satuja. Lapsena en niitä edes täysin ymmärtänyt, muuta kuin, että äitini oli muka tehnyt jotain pahaa.
Aloituksessa lukee, että valhe kaunistaa.
Minun mielestäni valhe kauhistaa normaalilla, terveellä psyykellä varustettua ihmistä.
Jonka maailma rakentuu valheelle, on rakentanut elämänsä tuulihiekkaan.
Hyi, kuinka vihaan valehtelijoita. minäsinähän-te kirjoitti:
Oma isäni oli todellinen patologinen valehtelija.
Hän, jos joku, pystyi puhumaan mustankin valkoiseksi.
Hän valehteli lähes aina suunsa avatessaan.
Pahinta ja sairainta, nyt ajatellen, oli se, kun vanhempani erosivat ollessani 10-vuotias.
Pitkään, pitkään isäni puhui minulle äidistäni keksimiään satuja. Lapsena en niitä edes täysin ymmärtänyt, muuta kuin, että äitini oli muka tehnyt jotain pahaa.
Aloituksessa lukee, että valhe kaunistaa.
Minun mielestäni valhe kauhistaa normaalilla, terveellä psyykellä varustettua ihmistä.
Jonka maailma rakentuu valheelle, on rakentanut elämänsä tuulihiekkaan.
Hyi, kuinka vihaan valehtelijoita.Hyvin on äitisi kymmenvuotiaan kasvattanut.
Asenne on kohdallaan.
Isäsi on kuitenkin olemassa. Toivon että sinulle ei käy kun lapselle josta kuulin kumminkaiman aikuisopiskeluryhmän rehtorin saunakaverin tyttäreltä.
Tyttö otti yhteyttä faijaansa kun oli 32v. Otti niin tosissaan että kuunteli.
Nyt on tyttöparan äiti äitiparka.
Älä koskaan usko vanhempiasi ennenkuin olet tarpeeksi vanha suorittamaan vieraankielen kuuntelu- ja ymmärrystutkinnon.
Todellisuuden kaivaminen korulauseiden viidakosta vaatii elämänkokiemusta.
Ei vihaa.
H.- minäsinähän-te
hunksz kirjoitti:
Hyvin on äitisi kymmenvuotiaan kasvattanut.
Asenne on kohdallaan.
Isäsi on kuitenkin olemassa. Toivon että sinulle ei käy kun lapselle josta kuulin kumminkaiman aikuisopiskeluryhmän rehtorin saunakaverin tyttäreltä.
Tyttö otti yhteyttä faijaansa kun oli 32v. Otti niin tosissaan että kuunteli.
Nyt on tyttöparan äiti äitiparka.
Älä koskaan usko vanhempiasi ennenkuin olet tarpeeksi vanha suorittamaan vieraankielen kuuntelu- ja ymmärrystutkinnon.
Todellisuuden kaivaminen korulauseiden viidakosta vaatii elämänkokiemusta.
Ei vihaa.
H.Opetatko sinä minua?
Opeta sinä omiasi, muistaakseni heitäkin on.
Isäni on maannut haudassaan jo yli 20 vuotta, joten, ole huoleti.
Äitini piti hänestä, kuin myös hänen äidistään huolta koko elämänsä ajan. Ei vihannut, vaikka syytä olisi typerämmällä ollutkin. Hän oli suurenmoinen ihminen, onnekseni olen tullut häneen, en isääni, jota tietenkin, kuitenkin, myös rakastin.
Tutkintoni ja pitkät opiskeluni olen suorittanut mitä mainioimmin. Siihen aikaan ei ollut pakollista vieraankielen kuuntelukoetta.
Mutta, sairasta on valheen ihannointi, ainakin minusta.
Kelle siinä loppujen lopuksi eniten hallaa tekee, kuin itselleen, ja hämärtyneelle todellisuudentajulleen. minäsinähän-te kirjoitti:
Opetatko sinä minua?
Opeta sinä omiasi, muistaakseni heitäkin on.
Isäni on maannut haudassaan jo yli 20 vuotta, joten, ole huoleti.
Äitini piti hänestä, kuin myös hänen äidistään huolta koko elämänsä ajan. Ei vihannut, vaikka syytä olisi typerämmällä ollutkin. Hän oli suurenmoinen ihminen, onnekseni olen tullut häneen, en isääni, jota tietenkin, kuitenkin, myös rakastin.
Tutkintoni ja pitkät opiskeluni olen suorittanut mitä mainioimmin. Siihen aikaan ei ollut pakollista vieraankielen kuuntelukoetta.
Mutta, sairasta on valheen ihannointi, ainakin minusta.
Kelle siinä loppujen lopuksi eniten hallaa tekee, kuin itselleen, ja hämärtyneelle todellisuudentajulleen.Oikeastaan, en opettanut.
Kirjoitin vain ulos sen mitä tunsin tarinastasi.
Minulla ei tuota ongelmaa ole.
Taisin, lähinnä, kirjoittaa tuon kommentin niille joilla ongelma on tai on tulossa.
Yritin siinä kuvata että kaikessa on toivoa, eikä sitä toivoa saa hukata turhiin tunteisiin.
On tietenkin tarinoita joihin ei kaunista loppua minä tai elämä voi kirjoittaa.
Jotkut tarinat ovat ihan oikeasti pahoja ja korjaamattomia.
H.- 25
1943 kirjoitti:
Mistä tiesit että on valehdellut koko ikänsä?
Mulla olis montakin tarinaa elämästäni, tosia tarinoita.
Ja tämäkin on tosi että "aamukahvi" maistui tosi ihanalta kun alkoi parin viikon loma, ja viimeistään ylihuomenna reissun päällä on tämä immeinen.
Tätä ei enää tarvi koristella millään valheilla koska elän juuri nyt unelmaani :))- Pirre*
Oikein Hyvää matkaa, ja onnea hmmm..myös :)
Hyvää lomaa ja antoisaa reissua. Olet itse kotiin sidottu flunssan vuoksi. Makoilen ja yritän ottaa iisisti, hiukan ahdistaa liikkuvaa minääni koska ulkona on ihana auringon paiste.
Ensikuun alussa jää korpi taakseni, Keski-Euroopan kevät odottaa. Vaihdoin jo tietsikan näyttöön keltaiset tulppaanit antamaan nostetta tulevaan kevääseen ; )Hyvää Eurooppakevättä korppikselle!
Ota tästä laulusta vähän kevättä rintaan niin paranet.
http://www.youtube.com/watch?v=xc3IH8z0ElM
:)
H.
Kaksi viikkoa lääkkeilä ja neljätoista päivää ilman.
- meeriamanda
mietiskelin tovin jos toisenkin mitä todella tämä Ljudmila mahtaa tarkoittaa, sitäkö että tekee nukkekodin kuin Noora, vai kaunistelee joitain asioita koska niiden todenpohjaisuus voisi loukata kuulijaansa?
Patologisen valehtelijan erotan tästä yhteydestä tyystin.
Puhutaanhan valkoisista valheistakin, ja myönnän syyllistyneeni elämäni poluilla sellaiseen. Eli voin kertoa etten tiedä jotain asiaa, vaikka tietäisinkin...en vain halua puuttua siihen , tai pahoittaa kysyjän olotilaa enempää.
Omissa asioissani ei ole mitään valehdeltavaa, soon sellaasta ku on, mikään pakko mun ei ole niitä kenenklään kanssa praatata.
Kirjahan menee luettavaksi.- tottavaitarua vai la
no niin, kuinka monella nimellä olet tälle palstalle kirjoitellut?
- pyypivossa
Mikä on pyynteetön valehtelija?
Vaikka vaihtaisin ilmeisen lapsuksesi pyyteettömäksi, en löydä ajatuksesta mitään järkeä.
Keltä valehtelija lupaa kysyy?Ei valehtelija lupaa kysy, hän voi olla sinkku ystävättäresi, joka kertoo sinulle tavatessanne esim.
Olin shoppailemassa jne. = ruokaostoksilla lähikaupassa.
Kävin ulkona syömässä jne. = nakkikioskila hodarilla.
Tästä kun lähdetään, niin emmeköhän löydä pieniä valheita itse kukin ; )- bessie*
Ajattelisin, että pyyteetön valehtelija on PYYTEETÖN valehtelija? Hän ei valehdellessaan tavoittele omaa etua, ei odota itse mitenkään hyötyvänsä valheestaan.
- -
bessie* kirjoitti:
Ajattelisin, että pyyteetön valehtelija on PYYTEETÖN valehtelija? Hän ei valehdellessaan tavoittele omaa etua, ei odota itse mitenkään hyötyvänsä valheestaan.
Eli, pääkö on silloin pipi?
Miksi valehdella ilman taka-ajatusta?
Pyyteettömän rakkauden ymmärrän, en valehtelua, negatiivista käyttäytymistä. - ellerhur
Ei valehtelija lupaa kysy, hän voi olla sinkku ystävättäresi, joka kertoo sinulle tavatessanne esim.
Olin shoppailemassa jne. = ruokaostoksilla lähikaupassa.
Kävin ulkona syömässä jne. = nakkikioskila hodarilla.
Tästä kun lähdetään, niin emmeköhän löydä pieniä valheita itse kukin ; )Jospa totuuden nimissä kuitenkin pitäydytään tietämään siitä ainoasta, josta tiedämme, eli itsestämme.
Niin sinä, kuin minäkin. bessie* kirjoitti:
Juuri näin, sorry kirjoitin sanan pyyteetön väärin. Valhe ei loukkaa ketään, vaan antaa kertojallee iloa arkeen.
Juuri näin, sorry kirjoitin sanan pyyteetön väärin. Valhe ei loukkaa ketään, vaan antaa kertojallee iloa arkeen.
Toisaalta huvituin... tämä suomen kielen (suomenkielen) sanarikkaus ....sillä
Mitä on esim. pyyteetön rakkaus? Onko se
pyynteetön rakkauteni ; )- meeriamanda
Toisaalta huvituin... tämä suomen kielen (suomenkielen) sanarikkaus ....sillä
Mitä on esim. pyyteetön rakkaus? Onko se
pyynteetön rakkauteni ; )Olisikos se sitä platoonista...yksipuolista, ei täyttymystä odottavaa? :))
Eipä ole kohdalleni tullut :D - .--.
Kukin toimii luonteensa ja kasvatuksensa antamin opein.
Pitää ilonaan niitä arvoja, jotka itselle hyviltä tuntuvat. meeriamanda kirjoitti:
Olisikos se sitä platoonista...yksipuolista, ei täyttymystä odottavaa? :))
Eipä ole kohdalleni tullut :DKerropas mikä ero on pyyteetömällä valehtelijalla pyynteetömällä valehtelijalla? ; ))
- .
meeriamanda kirjoitti:
Olisikos se sitä platoonista...yksipuolista, ei täyttymystä odottavaa? :))
Eipä ole kohdalleni tullut :D - kirotusvire
Kerropas mikä ero on pyyteetömällä valehtelijalla pyynteetömällä valehtelijalla? ; ))
Kirjoituksessasi ei mitään eroa, kummassakin sanassa on kirjoitusvirhe.
pyyteetön = pyy, jolla ei ole teetä?
pyynteetön = tuntematon sana, ainakin minulle kirotusvire kirjoitti:
Kirjoituksessasi ei mitään eroa, kummassakin sanassa on kirjoitusvirhe.
pyyteetön = pyy, jolla ei ole teetä?
pyynteetön = tuntematon sana, ainakin minulleIsälläni otti sytämestä kuten virolaisillakin vieläkin ottaa sytämestä.
Meillä kävellään käet taskussa ja aokastaan laon ovet.
Taevaalta sattaa lunta on vaekea liikkua jalakasin.- bessie*
- kirjoitti:
Pyyteettömän rakkauden ymmärrän, en valehtelua, negatiivista käyttäytymistä.Ai miksi? Syitähän voi olla erilaisia. Taka-ajatus tietenkin on, mutta se ei ole itsekäs, niin minä tuon pyyteettömän ymmärrän. Eikä valehtelun tarvitse aina olla negatiivista käyttäytymistä.
Jos joku ajaa minut tilanteeseen, jossa en katso enää muuta voivani tehdä kuin valehdella suoraan päin naamaa, niin teen sen ilman muuta. - meeriamanda
Kerropas mikä ero on pyyteetömällä valehtelijalla pyynteetömällä valehtelijalla? ; ))
Mun ei nyt ymmärrä kysymystäsi? Pyyteetön on mielestäni juuri tuo platooninen, tuota toista sanaa en käsitä.
Eka rakastaa haluamata mitään, toi toka voisi olla saavan rakkautta vaikkei sitä pyydä? , en minä ymmärrä :)) meeriamanda kirjoitti:
Mun ei nyt ymmärrä kysymystäsi? Pyyteetön on mielestäni juuri tuo platooninen, tuota toista sanaa en käsitä.
Eka rakastaa haluamata mitään, toi toka voisi olla saavan rakkautta vaikkei sitä pyydä? , en minä ymmärrä :))Se tarkoittaa ihan samaa asiaa ja sen kaikki aivan varmasti ymmärtävät eli tapaus laitettakoon piikkiin pyyteetön vale ; ) Suomessa on murteita ja sanoissa on erilaisia vivahteita ei kaikki puhu eikä kirjoita kirjakieltä.
- bibimbap
- kirjoitti:
Pyyteettömän rakkauden ymmärrän, en valehtelua, negatiivista käyttäytymistä.Valkoisiakin valheita on.
Sellaisia joilla pyritään tekemään jollekin hyvä mieli
Ljudmila Ulitskajan menestyskirja on käännetty 32 kielelle. Kriitikot ovat kehuneet kirjaa juuri siksi, että se koskettaa tavallisia ihmisiä kansalaiuudesta riippumatta.
Olen vähän harmissani kirjailija sanoo, kirja ei ole paras kirjani ollenkaan, mutta se on kaikkein menestynein.
Patologisesta valehtelemisesta ei ole kysymys vaan paremminkin valkeista valheista. Totuuden kiertämisestä. Eli te, jotka kovin ahnaasti olette valheita vastaan niin miettikääpäs, onko tullut viime aikoina heitettyä valkeita valheita ihan vain kaunistaaksenne todellista olotilaanne tai elämäänne?- .
No, aloitapa itsestäsi, ja kerro kerrat!
Jos elämä on hyvä, ei se kaipaa edes valkoisia valheita.
Surkean pitää yrittää pitää fasadia yllä, kun häpeää itseään ja olemistaan. . kirjoitti:
No, aloitapa itsestäsi, ja kerro kerrat!
Jos elämä on hyvä, ei se kaipaa edes valkoisia valheita.
Surkean pitää yrittää pitää fasadia yllä, kun häpeää itseään ja olemistaan.Eihän ole kysymys häpeästä tai kuten hienosti sanot fasadista (julkisivusta) jos joskus haluaa ilmoittaa esim. uudet kenkänsä kalliimmiksi/halvemmiksi kuin ne todellisuudessa maksoivat. Miehillä auto ja sen ominaisuudet saanevat joskus ylistäviä sanoja jotka eivät vastaa todellisuutta.
- :-/
Siinähän se tulikin selitettyä, sekä pyynteetön että pyyteetön ???
- henrjii
Minulla paska on kuin kuokanvarsi, kun väännän vänrikki sthoolin tarinat on siinä Arabian posliinipotta lujilla, ja viemärin putket huokaa.
- +ulpul
Osta apteekista irroitusainetta, se auttaa, ei tule hätä käteen, eikä putkivahinkoa.
Vanhojen pottien hinnat ovat muuten pilvissä, joten, älä käytä sitä enää pullatarjottimena.
Hihhih.
- demeter
Ihan ei minullekaan auennut, millaisesta valehtelusta oli kyse. Mutta eikö valhe kuin valhe vierota ihmistä todellisuudesta ja pistä seisomaan savijaloilla ?
Meeriamanda puhui valkoisesta valheesta, jota joutuu joskus harrastamaan toisen suojelemiseksi, (tilanteen arviointi voi tietenkin mennä myös vikaan)
ja siitä, että jättää jotakin kertomatta (edelleen oman harkinnan pohjalta).
Ihminen voi kai myös peittää omaa haavoittuvuuttaan valheilla. Vahvan naisen rooli on kai nykyään halutumpi kuin heikon, mutta voihan sekin olla "valhetta", osatotuus.
Nainen tai mies voi myös valehdella ollakseen kiinnostava. Eli taas ollaan hakemassa huomiota. Narsisti kai sitten valehtelee saadakseen ihailua.
Jotenkin vain tuntuu, että pyyde on kaiken valheen takana. Sekin, joka kiertää totuutta "hyvässä tarkoituksessa" voi tehdä sen todistaakseen itselleen tai
muille, että on hyvä ihminen.
Luulisi, ettei kukaan ihan lämpimikseen viitsi valehdella.Minua alkoi kiehtoa tuo kirja ja aijon sen hankkia. Luin kirjailijattaren haastattelun. Kirjan päähenkilö on empaattinen Zenja, joka kuuntelee ystävättäriensä, sukulaistensa ja työnkeikoilla tapaamiensa prostituoitujenkin tarinoita myötätuntoisesti.
Minusta asia on hyvin yksinkertainen jos ymmärtää, mitä tarkoittaa valhe kaunistaa. Hyvin usein ihmiset vetävät valheen hihasta halutessaan peittää vaikka juuri sen hetkiset murheet omassa elämässä.
Ei liene kyse sen kummemmasta.korpikirjailija kirjoitti:
Minua alkoi kiehtoa tuo kirja ja aijon sen hankkia. Luin kirjailijattaren haastattelun. Kirjan päähenkilö on empaattinen Zenja, joka kuuntelee ystävättäriensä, sukulaistensa ja työnkeikoilla tapaamiensa prostituoitujenkin tarinoita myötätuntoisesti.
Minusta asia on hyvin yksinkertainen jos ymmärtää, mitä tarkoittaa valhe kaunistaa. Hyvin usein ihmiset vetävät valheen hihasta halutessaan peittää vaikka juuri sen hetkiset murheet omassa elämässä.
Ei liene kyse sen kummemmasta.Ja näin turha ketju jatkuu.
Montako kappaletta on jäljellä selitettäväksi?
H.hunksz kirjoitti:
Ja näin turha ketju jatkuu.
H.Älä sure, kaikki loppuu aikanaan pyyteetön ja pyynteetön rakkauskin ; (
Älä sure, kaikki loppuu aikanaan pyyteetön ja pyynteetön rakkauskin ; (
"Hyvin usein ihmiset vetävät valheen hihasta halutessaan peittää vaikka juuri sen hetkiset murheet omassa elämässä"
Anteeksi, tuon lauseen olisi minun pitänyt lukea ajatuksella.
H.- demeter
Minua alkoi kiehtoa tuo kirja ja aijon sen hankkia. Luin kirjailijattaren haastattelun. Kirjan päähenkilö on empaattinen Zenja, joka kuuntelee ystävättäriensä, sukulaistensa ja työnkeikoilla tapaamiensa prostituoitujenkin tarinoita myötätuntoisesti.
Ei liene kyse sen kummemmasta.Uskon kyllä, että todellisuuden kaunistelu ja sepitteet antavat hyvää nostetta ja hohtoa elämään, mutta kun sille tielle lähtee, sillä pitää pysyä - siis jokin addikti sen täytyy olla. Kirjailijaelämäkerroista ilmenee hyvin, että pitkän luomisvaiheen jälkeen iskee usein tyhjyys ja masennus - ennenkuin uusi luomisvaihe
alkaa. Ehkä kyse on samasta asiasta.
Noin varmasti usein on, että ihmiset "vetävät valheen hihasta halutessaan peittää murheitaan" - siis osoittaakseen, että ovat vahvoja tai haavoittumattomia ?
Niinhän me tehdään - jo ihan tapakasvatuksen vuoksi. Kun joku kysyy: mitä kuuluu niin meidän tulee vastata: hyvää vaikka menisi tosi huonosti.
Kai se on jokaisen (tai ainakin useampien) valittavissa miten rehellisesti tahtoo elämänsä elää, mutta mietin miten tuollainen asenne toimii ihmissuhteissa - siis lähisuhteissa - jotka kuitenkin toimiakseen vaativat jossain määrin vakaata ja selkeää identiteettiä. Pilvilinnoissa ei voi asua kuin yksin. demeter kirjoitti:
Uskon kyllä, että todellisuuden kaunistelu ja sepitteet antavat hyvää nostetta ja hohtoa elämään, mutta kun sille tielle lähtee, sillä pitää pysyä - siis jokin addikti sen täytyy olla. Kirjailijaelämäkerroista ilmenee hyvin, että pitkän luomisvaiheen jälkeen iskee usein tyhjyys ja masennus - ennenkuin uusi luomisvaihe
alkaa. Ehkä kyse on samasta asiasta.
Noin varmasti usein on, että ihmiset "vetävät valheen hihasta halutessaan peittää murheitaan" - siis osoittaakseen, että ovat vahvoja tai haavoittumattomia ?
Niinhän me tehdään - jo ihan tapakasvatuksen vuoksi. Kun joku kysyy: mitä kuuluu niin meidän tulee vastata: hyvää vaikka menisi tosi huonosti.
Kai se on jokaisen (tai ainakin useampien) valittavissa miten rehellisesti tahtoo elämänsä elää, mutta mietin miten tuollainen asenne toimii ihmissuhteissa - siis lähisuhteissa - jotka kuitenkin toimiakseen vaativat jossain määrin vakaata ja selkeää identiteettiä. Pilvilinnoissa ei voi asua kuin yksin.Jouduin jokunen aika tilanteeseen, että jouduin lupaamaan, että en kerro kenellekään salaisuutta, jonka lapsuuden ystäväni aikoi minulle kertoa.
Ensin kieltäydyin koska en ollut varma pystynkö pitämään salaisuutta sisälläni. Kuitenkin päätin kuunnella koska tunsin, että ehkä voin auttaakin.
Hän alkoi kertomaan perheensä salaisuudesta, huokasin helpotuksesta ja sanoin, mutta minä olen tiennyt kaiken tuon jo vuosikymmeniä.
Ystäväni äidin kuoleman jälkeen hänen vanhempiensa valhe paljastui.
Niin, miksi hän ei tiennyt, en tiedä, mutta ehkä perheen vanhemmat pimittivät valhetta lapsilta ehkä aluksi suojellakseen heitä ja lopuksi valhe oli unohtunut alitajunnan syövereihin, sitä ei enää ollut se oli tietoisesti unohdettu.
Itse tiesin tuon salaisuuden sillä vanhempani tiesivät ja kotini oli avoin eikä salaisuuksia viljelty.
Olisiko tämä tapaus, jossa valheella kaunisteltiin perheen elämää. Mutta kuten yleensä tapahtuu valheet paljastuvat ennemmin tai myöhemmin.korppis kirjoitti:
Jouduin jokunen aika tilanteeseen, että jouduin lupaamaan, että en kerro kenellekään salaisuutta, jonka lapsuuden ystäväni aikoi minulle kertoa.
Ensin kieltäydyin koska en ollut varma pystynkö pitämään salaisuutta sisälläni. Kuitenkin päätin kuunnella koska tunsin, että ehkä voin auttaakin.
Hän alkoi kertomaan perheensä salaisuudesta, huokasin helpotuksesta ja sanoin, mutta minä olen tiennyt kaiken tuon jo vuosikymmeniä.
Niin, miksi hän ei tiennyt, en tiedä, mutta ehkä perheen vanhemmat pimittivät valhetta lapsilta ehkä aluksi suojellakseen heitä ja lopuksi valhe oli unohtunut alitajunnan syövereihin, sitä ei enää ollut se oli tietoisesti unohdettu.
Itse tiesin tuon salaisuuden sillä vanhempani tiesivät ja kotini oli avoin eikä salaisuuksia viljelty.
Olisiko tämä tapaus, jossa valheella kaunisteltiin perheen elämää. Mutta kuten yleensä tapahtuu valheet paljastuvat ennemmin tai myöhemmin.Kumminkaiman serkun kaveri joka on jo kuollut kertoi kaikenlaista.
Kaunisteltuakin, kuten aina.
Ja huhuja.
Minä tein tuonne tarina-aloituksen.
Se on vieläkin kammottavampi kuin tämä, se on tosipahaa huuhaata.
H.- demeter
korppis kirjoitti:
Jouduin jokunen aika tilanteeseen, että jouduin lupaamaan, että en kerro kenellekään salaisuutta, jonka lapsuuden ystäväni aikoi minulle kertoa.
Olisiko tämä tapaus, jossa valheella kaunisteltiin perheen elämää. Mutta kuten yleensä tapahtuu valheet paljastuvat ennemmin tai myöhemmin.Sattuneesta syystä luin muutama kuukausi kirjan "Perhesalaisuudet". Se oli siis tietokirja. Kyllä siinä aika yksiselitteisesti todisteltiin, että kaikenlainen salailu vääristää keskinäistä viestintää ja vaikka asiat olisivat "unohtuneet", ne ovat silti läsnä.
Yleensä kai on myös niin, että ne, joilta on salattu jokin iso asia kuten adoptio, tuntevat itsensä asian paljastuttua petetyksi. Samoin on tietysti myös uskottomuuden kanssa, jossa petos on "kahdessa kerroksessa".
Jokainen toimii tietysti oman ymmärryksensä pohjalta, mutta joskus tuntuu, että juttu vähän falskaa kun salailija vakuuttaa suojelevansa toista vaikka suojeleekin itseään. - meeriamanda
hunksz kirjoitti:
Kumminkaiman serkun kaveri joka on jo kuollut kertoi kaikenlaista.
Ja huhuja.
H.MISSÄ siinä luki tarinan kerronta, olisit kertonut suomeksi tarinaqn alun ja pyytänyt jatkamaan? Eihän tarina voi jatkua jonsei joku sydeemi ole mihin kohtaan vastaa!
Sitä juonta voi viedä liian moni joten pashaa..., tuolla jossain muualla oli niin ettei voinut , sydeemit silleen et meni vuorotellen.
Sillisalaattia siitä näin tulee! - meeriamanda
demeter kirjoitti:
Sattuneesta syystä luin muutama kuukausi kirjan "Perhesalaisuudet". Se oli siis tietokirja. Kyllä siinä aika yksiselitteisesti todisteltiin, että kaikenlainen salailu vääristää keskinäistä viestintää ja vaikka asiat olisivat "unohtuneet", ne ovat silti läsnä.
Yleensä kai on myös niin, että ne, joilta on salattu jokin iso asia kuten adoptio, tuntevat itsensä asian paljastuttua petetyksi. Samoin on tietysti myös uskottomuuden kanssa, jossa petos on "kahdessa kerroksessa".
Jokainen toimii tietysti oman ymmärryksensä pohjalta, mutta joskus tuntuu, että juttu vähän falskaa kun salailija vakuuttaa suojelevansa toista vaikka suojeleekin itseään.Olet niin oikeassa. Perheen sisällä ei sallita edes niitä mun käyttämiä valkoisia valheita ystävien keskuudessa.
Kokisin et valehtelisin itselleni jos perheelleni puhuisin soopaa! Mutta edelleen tilanne kohtaisesti, ei kai kukaan halua loukata ystäväänsä/työkaveriaan töksäyttämällä jotain sellaista jonka mielestäni hän saa ihan itse selville, kunhan käyttää ajatustoimintaansa.
Miksi jotenkaan ...mä haen sanoja ja ei löydy..yritän vaan jotein ohittaa ja todella valehtelen sanoessani etten muista kuulleeni tjs. ei ole sydäntä, ei edes halua siinä tilanteessa puhua totta.
Olkoon väärin, se on minun tapani. Anteeksi jos olen salaava. hunksz kirjoitti:
Kumminkaiman serkun kaveri joka on jo kuollut kertoi kaikenlaista.
Ja huhuja.
H.Kävin lukaisemassa uuden aloituksesi enkä ymmärtänyt enempää kuin sika kontista. Vihjeet ymmärsin kuten aina pruukaan ymmärtää.
Minä olen sitä mieltä, että aloitus pitää pohjustaa. Hyviä pohjustuksen lähteitä ovat lehtiartikkelit ja kolumnit, kirjat, dokumentit ja päivittäiset maailmalla tapahtuu uutiset. Linkkejä en tykkää viljellä, mutta joskus niitäkin pitää lisätä jos lähteenä olleen artikkelin referointiani luullaan aivojeni yksin tuottamaksi.
Syö sinä suolia ja kaiva rintakehista sattumia. Minua kuvottaa sellaiset sepustukset.- demeter
meeriamanda kirjoitti:
Olet niin oikeassa. Perheen sisällä ei sallita edes niitä mun käyttämiä valkoisia valheita ystävien keskuudessa.
Kokisin et valehtelisin itselleni jos perheelleni puhuisin soopaa! Mutta edelleen tilanne kohtaisesti, ei kai kukaan halua loukata ystäväänsä/työkaveriaan töksäyttämällä jotain sellaista jonka mielestäni hän saa ihan itse selville, kunhan käyttää ajatustoimintaansa.
Miksi jotenkaan ...mä haen sanoja ja ei löydy..yritän vaan jotein ohittaa ja todella valehtelen sanoessani etten muista kuulleeni tjs. ei ole sydäntä, ei edes halua siinä tilanteessa puhua totta.
Olkoon väärin, se on minun tapani. Anteeksi jos olen salaava.Ei täydellinen avoimuus aina varmasti olekaan paikallaan. Sen vuoksihan tietyissä ammateissa on tuo vaitiolovelvollisuus - ja jos on sellaisissa kuvioissa toiminut, niin ehkä sitä sitten skarppaa muuallakin. Ja "rehellisyyden nimissä" on harjoitettu myös paljon julmuutta.. Eli mitään yleispätevää ei kai tästäkään asiasta saada irti. Kunhan pähkäillään...
Senverran tässä heräsi kuitenkin kiinnostus, että jos kirja tulee vastaan niin pitänee tutustua. demeter kirjoitti:
Sattuneesta syystä luin muutama kuukausi kirjan "Perhesalaisuudet". Se oli siis tietokirja. Kyllä siinä aika yksiselitteisesti todisteltiin, että kaikenlainen salailu vääristää keskinäistä viestintää ja vaikka asiat olisivat "unohtuneet", ne ovat silti läsnä.
Jokainen toimii tietysti oman ymmärryksensä pohjalta, mutta joskus tuntuu, että juttu vähän falskaa kun salailija vakuuttaa suojelevansa toista vaikka suojeleekin itseään.Ystäväni ei tiennyt salaisuutta ja kun hänen äitinsä hautajaisissa muisteltiin vainajaa aloin kierimään tuolilla hermostuneesti, Peter otti minua kädestä ikään kuin rauhoittaakseen, sillä minua alkoi ärsyttämään valheellinen ylistys. Muistopuheet olivat sellaisia, joita puhutaan pyhimyselle, joka on elänyt elämän valossa kohti Jumalan valtakuntaa.
Kun lähdimme hautajaisista sanoin kuinka he voivat elää valheessa ja valehdella vielä arkun ympärillä.
Vasta myöhemmin ymmärsin, että puhujat eivät tienneet perhesalaisuudesta.meeriamanda kirjoitti:
MISSÄ siinä luki tarinan kerronta, olisit kertonut suomeksi tarinaqn alun ja pyytänyt jatkamaan? Eihän tarina voi jatkua jonsei joku sydeemi ole mihin kohtaan vastaa!
Sitä juonta voi viedä liian moni joten pashaa..., tuolla jossain muualla oli niin ettei voinut , sydeemit silleen et meni vuorotellen.
Sillisalaattia siitä näin tulee!No mutta Meeri
Näytteletkö viisasta viittaamalla viisaampiin vai:
Tai kirjoittaisin itse pikku tarinan.
Tai joku muu kirjoittaisi ihan itse.
Synkästä ja myrskyisestä yöstä.
"Reisiluunpää oli jo osittain kulunut, kivi oli sitä kovempi...pienet merieläimet söivät irtoavat muruset"
"Aamupahoinvointi oli pahempaa kuin viimekerralla, tänään en avaa konetta ollenkaan, tai ainakin silitän hameeni ensin"
tms- pässie
hunksz kirjoitti:
Ja näin turha ketju jatkuu.
H.Pelkäätkö, ettet enää killu TOP 10:n huipulla? En viitsi sanoa, mitä mieltä olen siitä ketjusta.
pässie kirjoitti:
Pelkäätkö, ettet enää killu TOP 10:n huipulla? En viitsi sanoa, mitä mieltä olen siitä ketjusta.
Kerro minulle mikä on keskustelujen takoitus sekö, että keskustellaan alustetusta aiheesta vai se, että yritetään tehdä ennätyksiä.
Voi nenä, eihän silloin voi nauttia jutusteluista vaan väkinäisyys paistaa ulos.
Mielestäni kun asia on loppu ja yleensä aloitus on koluttu läpi aloituspäivänä ja ehkä seuraavan päivän aikana. Sen jälkeen jos intoa ja mielnkiintoa riittää niin eikun uuden aloituksen kimppuun.
Muistelenpa että joskus kuulin tarinan kalakaveriltani, hänen serkkunsa kaverin tilapäisisä oli kertonut että hänellä on, jonkun kaverinsa, Stadin sukupuoliklinikan resepti. Aina kun hän halusi nukkua rauhassa hän laittoi sen jääkaapin viereen näkösälle. Siihen asti kun hän vaihtoi oveen lukon, toimi homma ihan mainiosti.
Kukaan ei katsellut nimeä eikä vanhentunutta päivämäärää.
Kaljat kyllä katosivat kaapista.
:)
H.En nyt ihan ymmärrä (yllätys) mitä tuolla tarkoitetaan.
Siis mikäli on tyytymätön arkeensa, valehtelee muille, että se on parempaa kuin onkaan.
Kyllä kai jokainen on joskus tyytymätön päiviensä kulkuun, mutta ei se valehtelemalla muuksi muutu.
Onneksi rakkautta riittää, sekä lihallista että romanttista, enkä valehtele yhtään.
:)- ................
VAstasit jo aloittajan kysymykseen 8x
................ kirjoitti:
VAstasit jo aloittajan kysymykseen 8x
Ai sie laskit, silleenhän sen sit täytyy olla, uskonhan mie.
Mutta koko tarinaa en kuitenkaan kertonut. :)
- tämäkin riittää.
Sekin aika on mennyt tai harrastus, kirjojen lukeminen.
Kasvatuksen painolasti.
Metsäluterilainen kasvatukseni on jättänyt lähtemättömät jälkensä ja kahkitsee vieläkin mielikuvitustani ja ilmaisukykyäni.
Muutama periaate istuu kuin tatuointi.
Vastuu omista tekemisistä tai tekemättä jättämisistä sekä ehdoton rehellisyys.
Parhaimmillani voin jättää jotain asiaan liittyvää kertomatta mutta selkeään muuntamiseen en pysty.
Joskus se olisi kyllä eduksi.
Eräs kasvatuksesta jäänyt periaate on aiheuttanut vastareaktion.
Vanhempieni kodissa oli tärkeää "mitä muutkin meistä ajattelevat"!
Jukopliuta! Vaimoni mielestä minä usein suotta kärjistän piittaamattomuuttani.
Mutta sehän on vain hänen mielipiteensä.Saamani kannustava kasvatus on ruokkinut mielikuvitustani siten, että kun kirjoitan tarinoita, jotka pohjautuvat tositapahtumiin voin jouhevan luettavuuden aikaansaamiseksi painottaa tiettyjä asioita kaunistelemalla yksityiskohtia ; ) Suoranaisia valheita en osaa kirjoittaa vaan kaikki naputtamani pohjautuu toteen.
Rakkaustunnustukset alkavat tympimään.
H.Mee maate.
Kuopuksella oli työpäivä, jonka jälkeen hän kiiruhti punttisalille, meni äsken rättiväsyneenä unimaan syötyään runsaan annoksen mamin tekemää riisipuuroa.
Keitin itselleni vettä ja laitoin minttuviinaa kupin pohjalle yömyssyksi, jospa se hikoiluttaisi tauvin ulos.- men jag kan läsa ...
Tämä Suomi 24, joka on olla nyt----.
- riedäthän :===
moi muru :))
Hou je eigen taal ; )
HUOMENTA!
Liitän arkistoistani viestin jonka sain kesältä 2008. Viesti kertoo omaa kieltään kuinka valhe kaunistaa yksinäisen palstalla elävän elämää. Onko hänen elämänsä pyyteetöntä valhetta se jääköön jokaisen lukijan harkittavaksi.
1.6.2008
Hän on myös leski-ihminen ja kirjoittaa pieniin paikallislehtiin. Hän on aivan oikeasti olemassa, mutta sekoittuu tietenkin yleisen erimielisyyden alle. Arvailujahan nämä on, että kuuluuko hän ylläpxitoon vai ei. Mutta epäilyni siitä heräsi, kun omia kirjoituksiani oli poistettu 1, 5 kk ajalta kaikki. Juuri silloin kun tämä ihminen otti yhteyttä minuun. Enkä saanut vastausta kysyessäni siitä y-pidolta joiden mukaan vain itse voi omia nimimerkillä kirjoiteltuja tekstejään poistaa.
Eli hän vihaa positiivisia ihmisiä ja koska osaa manipuloinnin taitoa, hän myös osaa pyöritellä samanhenkisiä aika helpolla. Toisaalta seurasimme porukalla häntä hetken ja hän saattaa itsekseen käyttää monta nimimerkkiä keskustelussa ja saa sen vaikuttamaan, että moni on kyseisen ihmisen mielipiteitä vastaan.
Viimeaikoina hän on luonut monia rekattuja nikkejä kaikki tämän vuoden puolella tehtyjä maaliskuun 17 päivän jälkeen erittäin monia. Niiden kanssa sietää olla varovainen ja tarkkailla. Ja hän vaihtaa henkilötietojaan toisenlaisiksi jotta ei tunnisteta. Eli lapsimäärät ja heidän sukupuolet vaihtelevat kuten myös iät. Hän kirjoittaa tarkoituksellisesti nikeillään ensin johonkin kaupunkikeskusteluun (muun kaupungin kuin oman) tietäväisen oloisena hämätäkseen jos joku seuraa. Hän saattaa esiintyä nuorena, vanhana. Lemmikkieläimet vaihtelevat, toisaalta välillä jonkin eläinrodun harrastaja saa hänet kiinni siitä, että ei tiedä mitään niistä.
Positiiviset ihmiset siis ovat hänelle se kimmoike, sillä hänen mielestä se on teeskentelyä. Kun kerroin muille palstalaisillemme hänestä hän näytti meille koko taitonsa kirjon. Alkoi esiintymään toisten rekkaamattomilla nimimerkeillä mustamaalaten heitä toisten silmissä aiheuttaen jopa yhden pariskunnan eron. Suututti ainakin yhden rekisteröidyn nimimerkin siten, että tämä kiukuttelee puskista nyt.
Mutta kun hänellä on kirjoittelun taito, niin hän kykenee hieman kirjoitustyyliään muuntelemaan. Mutta pääasiassa kahdenlaista roolia vetää toisella nikillään esiintyy todella mukavana positiivisena, johon kaikki ihastuvat ja jolla ei kommentoi mitään poikkipuolista kenenkään ajatuksia vastaan, kaikki rakastavat häntä. Toinen persoona huutaa puskasta ilkeyksiään joskus vaikka useana "nikkinä" ja sitten tämä herttainen nimimerkki tulee sinua "puolustamaan"
Eli kaksi vaihtoehtoa joko hän toimii yllp.ssa keskustelun edistäjänä, tai sitten hän on aivan täydellinen narsistinen sekopää. Olemme kallistuneet vahvasti tämän jälkimmäisen kannalle. Varsinkin siksi, että kukaan terve ihminen ei tee toiselle tuntemattomalle (edes yrittämättä tutustua todelliseen ihmiseen) sellaisia asioita joita hän minulle järjesti oikeassa elämässä.
Tämä naisihminen josta mainitsin on ollut leskenä yli 10v, paljon sairauksia, tämän kuoleman jälkeen miehen lompakosta löytyi vieraan naisen puhelinnumero jonka kanssa tämä oli pitkään tapaillut, siinä syy katkeruuteen ilmeisesti, ensin ajatuksena oli pitäisikö hänestä ilmoittaa jotta bannattaisiin, mutta lopulta tultiin siihen tulokseen, että pienempi paha on jos ihminen netissä riehuu, kuin se, että hän tekee oikeille ihmisille jotain oikeassa elämässä.
Tosin minulle on selvinnyt, että en ole ollut ainoa kenen yksityiselämään hän on tahallisesti sekaantunut. Usein hänelle on taitanut riittää, että uhrit asuvat samassa eteläsuomen kaupungissa. Ymmärtääkseni tuolla chat osastollakin on paljon hämmennystä juuri tästä kaupungissa asuville.
Mukavaa jatkoa sinulle ja myös kaunista kesää ja kiitos tästä pienestä juttutuokiosta, en ole ennen pohtinut, miten paljon muut ikäryhmät hänestä tietävät, hänen ikänsä muuten on 52-53v joten meidän palstat ovat aivan vääriä hänelle.
Hän on täällä myös tänään 10.3.2011.- niin turhaa
Näyttää tämä palstaelämä olevan toisille hyvin tärkeää, kun viitsii moisia tekstejä kirjoittaa ja välittää.
- .-
Moinen luonnehdinta on todellakin erittäin outoa.
Onko sinulle todellakin tämä leikkivirtuaali noin tärkeää, että jaksat jauhaa moista hommaa?
Toisesta korvasta sisään, toisesta ulos, siinä normaali tulos.
Olen ollut näilllä palstoilla rekattuna, kuin olen vieläkin, varmaan viisi vuotta.
Ikinä minua ei ole kukaan kiusannut, ei mielessä, ei kielessä.
Koskaan ei ole tullut mielen viereenkään miettiä jonkun identiteettiä. Ihan kaikki, niin sinä, kuin kaikki muutkin, ovat minulle täysiä puskiksia.
En halua tutustella kenenkään kanssa. Asiallisia, toisia arvostavia kirjoituksia haluan lukea, en luuloja, en kuuloja
Ne suoraan sanoen naurattavat minua, ja saavat miettimään, mitä ihmettä niitä hautovien mielessä pyörinee. - NIIN MIKSI
.- kirjoitti:
Moinen luonnehdinta on todellakin erittäin outoa.
Onko sinulle todellakin tämä leikkivirtuaali noin tärkeää, että jaksat jauhaa moista hommaa?
Toisesta korvasta sisään, toisesta ulos, siinä normaali tulos.
Olen ollut näilllä palstoilla rekattuna, kuin olen vieläkin, varmaan viisi vuotta.
Ikinä minua ei ole kukaan kiusannut, ei mielessä, ei kielessä.
Koskaan ei ole tullut mielen viereenkään miettiä jonkun identiteettiä. Ihan kaikki, niin sinä, kuin kaikki muutkin, ovat minulle täysiä puskiksia.
En halua tutustella kenenkään kanssa. Asiallisia, toisia arvostavia kirjoituksia haluan lukea, en luuloja, en kuuloja
Ne suoraan sanoen naurattavat minua, ja saavat miettimään, mitä ihmettä niitä hautovien mielessä pyörinee.Jos asia ei sinua koskettaisi miksi vastasit?
- Nolaus
niin turhaa kirjoitti:
Näyttää tämä palstaelämä olevan toisille hyvin tärkeää, kun viitsii moisia tekstejä kirjoittaa ja välittää.
Kolahtiko?
- -
NIIN MIKSI kirjoitti:
Jos asia ei sinua koskettaisi miksi vastasit?
Miksi röhmyät ja puutut ihmisiin?
Oletko palstavahti, vai onko omaa elämää? - höpshepshei
NIIN MIKSI kirjoitti:
Jos asia ei sinua koskettaisi miksi vastasit?
Ymmärrätkö Sinä, että palsta oli mielipiteiden vaihtoa?
Mitä mieltä Sinä olet näistä "luulottelijoista" ja tarinoiden kertojista?
Juttuihin voi ottaa kantaa, ilman, että se koskettaisi kirjoittajaa eli lopeta luulottelu ja kerro mielipiteesi.
Viestini on herättänyt huomiota, hyvä, niin oli tarkoituskin, mutta ette vastanneet kysymykseeni vaan aloitte kritisoimaan kirjeen lähettäjää ja minua ja meidän motiivejanne; )
Kysymys
Viesti kertoo omaa kieltään kuinka valhe kaunistaa yksinäisen palstalla elävän elämää. Onko hänen elämänsä pyyteetöntä valhetta?
Se jääköön jokaisen lukijan harkittavaksi.- tunnetunteesi
Tunnetko koskaan sääliä?
Ihmistä kohtaan?
Heikompaasi?
Kerropa sinä se! - totta vai tarua
Viestisi oli luuloja ja kuvitelmia eli faktat puuttui, joten miksi toisten palstalaisten luuloihin pitäisi kommentoida ja luokitella joku toinen kirjoittaja valehtelijaksi.
Kun lukee tätä ketjua, niin näitä luulevia näyttää olevan paljonkin.
Miksei täällä voida vain kirjoitella ja jättää luulot pois.
On ihmisiä, joilla on tarve kirjoittaa itsestää, onko se sitten totta vai tarua. Mitäkö väliä sillä sitten on. Olemmehan anonyymejä. - 1943
Noihin aikoihin sain melkoista ryöpytystä osakseni myös Sinun suunnaltasi. Asiat lienevät selvinneet, mutta kai luulit jossain vaiheessa, että olin yksi noista nikeistä. Itse luulen, että melko moni meistä on luonut eräänlaisen haavekuvan ja kirjoittelee osittain ainakin haamunaan. Itse en ole sellaista tehnyt, muistaakseni, mutta kai joskus sentään on tullut pikkuisen kirjoitettua palturiakin. Oma elämäni on ollut ja on edelleen enimmäkseen ihanaa.
Niin kauan kuin saat kirjoittaa rauhassa asia on ok, mutta niin kauan kuin tämä persoona häiritse osallistumistani niin kauan jatkan.
Kaikki pitkään kirjoittaneet tuntevat hänet jos vain haluavat aukaista silmänsä ja hyväksyä totuuden. Sääliä tunnen häntä kohtaan, todellakin tunnen.
Hyvän esimerkkin rouvan kaavoista sain ketjussa
.... sisäänpäinkääntyvä ei saa ystäviä..
Poistin kommenttini kun tajusin missä mennään. Vastaan hänen yhdelle nimimerkille, välittömästi alkoi lentää paskaa silmille, sitten samaan läjään tulee muita riitaa haastamaan ja lopuksi herttainen mummeli tulee "puolustamaan" aiheuttamaansa hässäkään osallistuvia.
Mielenkiintoista siksi kai täällä kirjoittelen ; )- lantaasantaa
Väheneekö paska paskantamalla?
Monen monta vuotta olen täällä ollut, eikä ole höykäsen pöläystä tietoa, mistä ihmeestä kirjoitat.
Eikä kyllä kiinnostakaan.
Täällä kannattaa kunkin aina silloin tällöin kurkata peiliin, jos se on vielä ehyt.
Miksi pöyhit jatkuvasti lantakasaa? lantaasantaa kirjoitti:
Väheneekö paska paskantamalla?
Monen monta vuotta olen täällä ollut, eikä ole höykäsen pöläystä tietoa, mistä ihmeestä kirjoitat.
Eikä kyllä kiinnostakaan.
Täällä kannattaa kunkin aina silloin tällöin kurkata peiliin, jos se on vielä ehyt.
Miksi pöyhit jatkuvasti lantakasaa?Minusta on kiva kurkata peilin taakse siten ei ole oma naama koko ajan edessä estämästä ymmärtämyksen laajentumista. Niin ja vastahan olen pääsyt selville koko paskakasasta. Ja kun tätä kasaa tikulla pikkasen söhii se alkaa haisemaan.
Hämmennän kunnes perskärpänen lentää toiseen paskakasaan ja jättä minut rauhaan.- lantaasantaa
Minusta on kiva kurkata peilin taakse siten ei ole oma naama koko ajan edessä estämästä ymmärtämyksen laajentumista. Niin ja vastahan olen pääsyt selville koko paskakasasta. Ja kun tätä kasaa tikulla pikkasen söhii se alkaa haisemaan.
Hämmennän kunnes perskärpänen lentää toiseen paskakasaan ja jättä minut rauhaan.Teepä se, jos siitä noin saat itsellesi nautinnon.
Ihmetellä kai saan.
Itse en kehtaisi ääneen tuollaisia edes puhua.
Luuloja. lantaasantaa kirjoitti:
Teepä se, jos siitä noin saat itsellesi nautinnon.
Ihmetellä kai saan.
Itse en kehtaisi ääneen tuollaisia edes puhua.
Luuloja.Rehellisyydellä ei maata peritä ; )
Jatka sokkoleikkiä jos se tuo sinulle nautintoa.- pppp--
Minusta on kiva kurkata peilin taakse siten ei ole oma naama koko ajan edessä estämästä ymmärtämyksen laajentumista. Niin ja vastahan olen pääsyt selville koko paskakasasta. Ja kun tätä kasaa tikulla pikkasen söhii se alkaa haisemaan.
Hämmennän kunnes perskärpänen lentää toiseen paskakasaan ja jättä minut rauhaan.Ai vastako olet saanut selville. Eiks tuo juttu ollutkaan vuodelta 2008?
Taiat olla melkonen tarutäti. pppp-- kirjoitti:
Ai vastako olet saanut selville. Eiks tuo juttu ollutkaan vuodelta 2008?
Taiat olla melkonen tarutäti.Kokonaiskuva kaikessa laajuudessaan on sevinnyt vasta nyt, parenpi myöhään kuin ei koskaan ; )
- lantaasantaa
Kukin toimii luontonsa ja kasvatuksensa mukaan.
Jatka sinä luulemista, kun siitä tunnut saavan elämän eliksiirisi.
Viisas vaikenee = sananlasku - -
Niinkö teillä tehdään?
Hajussa kasvaa, jos olla jaksaa.
Sinähän olet pitkä. - bibimbap
Tuota voisi miettiä enemmänkin.
Miksi valhe on pahasta?
Miksi ihmiset liittävät valheen heti negatiiviseen?
Miksi totuus on niin tärkeää jamiksi ihminen tuntee itsensä petetyksi jos uskoo valheeseen?
Nöyryyttääkö se. - vanha jo oon
Kaikki ihmiset kokee ja näkee maailman eri tavalla
Joku katsoo kaukoputkella, toinen suurennuslasilla, joku mikroskoopilla.
Mulle tulee mieleen esim. taiteesta Tait. Martta Wendelinin iki-ihanat maalaukset.
Työt, joissa on jotain ylimaallista kauneutta.
Maalattu aikana, jolloin on ollut sotaa ja hätää, puutetta ja monenlaista inhimillistä kärsimystä paitsi omassa myös koko kansan elämässä.
Uskon että kuvat ovat antaneet lohtua ja kauneuselämyksiä ihmisille sen lisäksi että ovat osoitus taiteilijan mestaruudesta.
No joo. Tarkoitin että likaisia yksityiskohtia ja ihmisen raadollisuutta ja kärsimystarinoita, vaikka olisivat kuinka tosia ja sentimentaalisia, on joskus aika vaikea kestää, niin raskaita ovat.
On myös olemassa terapioita, missä kielletään kaikki omat kokemukset.
Niitä voimaannuttavia asioita elämään tarvitsee kaikki, niin isot kuin pienetkin.
Saduillakin on mahtava voima. Isojenkin elämässä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1031369
Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin871245Palsta kysely..
Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott133985- 67913
- 39837
- 71823
Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa
Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.53777- 71757
- 59754
Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun
Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että39744