"Se mitä haluamme se mitä teemme = totuus meistä"
Luin äskettäin tuon ja voisin olla osittain samaa mieltä.
Tavoite on alku päämäärälle, on ehkä vielä parempi, mutta ne karikot ja esteet....
Mietitäänpä miten on...
36
90
Vastaukset
Ei pidä paikkaansa.
Silloin ihminen olisi täysin kehittymätön pökkelö.
Ne on parikymppisenä ne haluamiset ja teot "vähän" erilaisia kun yli viiskymppisenä.
Tarvitseeko ihminen päämäärää. Ei minulla sellaista ole.
Tekee sen mikä tuntuu tarpeelliselta, yrittää vaan kiertää karikot ja esteet.
Typeristä typerin tämä suomalainen slougan, "läpi vaikka harmaan kiven".
En ehkä ymmärtänyt tuota ajatusta oikein.
Tämän päivän totuus on ahneus, eikä yhteiskunta juuri muuta mahdollisuutta tarjoa, ole tarjonnut pitkään aikaan.- Avolouhos;)
"läpi vaikka harmaan kiven" ei taas minusta ole typerin kuulemani lause suinkaan. Joskus, saatamme sen joutua tekemään rakkaamme puolesta kaikki eikä silloin aina 100%:tia suinkaan riitä.....ja miksi emme silloin taistelisi...eli kääntäisimme ne kaikki tiellemme tulevat isotkin harmaati kivet saavutaaksemme sen mikä on tehtävä päästäksemme päämäärään saakka. Eli menemme sen läpi harmaan kiven..emme vain anna periksi. Vasta kun on pakko. Riippuu tietenkin meistä itsestämme.
Tietysti aina voidaan kyseenalaistaa onko se sitten viisasta. Joskus on vaan pakko tehdä kaikki voitavansa...
Ajatuksin;)
Tsau:FriiduIhmisen päämäärä kun on mikä on, eikä sille voi mitään. Kaikki mitä itse päämääräkseen laittaa on vaan väliaikaista, joka unohtuu muutamassa vuodessa.
Elämän tarkoitus ei liene jatkuvaa harmaan kiven läpi menemistä.
Toiselle on aina helppo sanoa mikä on hänelle viisasta, mutta jos omasta mielestä alkaa tuntua hommat, ettei ne viisaita ole, silloin pitäisi jo alkaa miettimään.
Tunteettomalla ihmisellä tämä elämä olis helppoa. Turhia nuo vihat rakkaudet sun muut.- Avolouhos;)
k-kotton kirjoitti:
Ihmisen päämäärä kun on mikä on, eikä sille voi mitään. Kaikki mitä itse päämääräkseen laittaa on vaan väliaikaista, joka unohtuu muutamassa vuodessa.
Toiselle on aina helppo sanoa mikä on hänelle viisasta, mutta jos omasta mielestä alkaa tuntua hommat, ettei ne viisaita ole, silloin pitäisi jo alkaa miettimään.
Tunteettomalla ihmisellä tämä elämä olis helppoa. Turhia nuo vihat rakkaudet sun muut.;)))meikäläisen kivinen elämä on lähes jatkuvaa..mitä nyt väliin saan hienoilla hiekkarannoilla jalkojani minäkin saan leputtaa ja jopa vilvoittavaan meriveteen ne uupuneet jalkani upottaa...mutta tähänkin oppii. Itse olen sellainen kun vähän helpottaa, olen kummissani aina...eikö kukaan asetukaan vastaan?)) meneekö tämä asia jo itsestään näin helposti? Toki kiitollinen olen...että menee...en minä sillä. Vaan sillä tuota lähinnä että, kaikkeen ikään kuin myöskin tottuu myös hyväksymään sitten asiat mitä ei voi muuttaa. Mutta, sellainen viimeiseen asti taistelija luonne kun on. Toisaalta sitten myös hyvät ja rakkaat ystäväni tietävät. Olen nainen joka seisoo siinä rinnalla loppuun saakka. En jätä yksin silloin kun toinen on avuntarpeessa.
Luonne kun itselläni on tyypillenen härkä-luonne. (jos näihin nyt uskomista). En anna periksi hevin helposti. Horoskooppimerkkinä tässä mielessä osuva;))) tuo härkä...
En näitä viha-rakkaus juttuja itse pidä muuna minäkään kuuluvat vaan elämään ovat sellainen mauste;))) muutenhan se elämä olisi suolatonta...mutta, kuten sinäkin ajattelet tässä iässä jo varsin turhia;)))
Tsau:Friidu k-kotton kirjoitti:
Ihmisen päämäärä kun on mikä on, eikä sille voi mitään. Kaikki mitä itse päämääräkseen laittaa on vaan väliaikaista, joka unohtuu muutamassa vuodessa.
Tunteettomalla ihmisellä tämä elämä olis helppoa. Turhia nuo vihat rakkaudet sun muut.Oho.
Tunteettomana, tai tunteet lukossa jos saisit viettää vuoden - pari, niin suurin surukin olisi tervetullut. Tämän jos jaksaisi muistaa sinä surun päivänä, niin ymmärtäisi kaikkien elämän värien tarpeellisuuden, jotta elämä tuntuisi täydesti eletyltä.Avolouhos;) kirjoitti:
;)))meikäläisen kivinen elämä on lähes jatkuvaa..mitä nyt väliin saan hienoilla hiekkarannoilla jalkojani minäkin saan leputtaa ja jopa vilvoittavaan meriveteen ne uupuneet jalkani upottaa...mutta tähänkin oppii. Itse olen sellainen kun vähän helpottaa, olen kummissani aina...eikö kukaan asetukaan vastaan?)) meneekö tämä asia jo itsestään näin helposti? Toki kiitollinen olen...että menee...en minä sillä. Vaan sillä tuota lähinnä että, kaikkeen ikään kuin myöskin tottuu myös hyväksymään sitten asiat mitä ei voi muuttaa. Mutta, sellainen viimeiseen asti taistelija luonne kun on. Toisaalta sitten myös hyvät ja rakkaat ystäväni tietävät. Olen nainen joka seisoo siinä rinnalla loppuun saakka. En jätä yksin silloin kun toinen on avuntarpeessa.
Luonne kun itselläni on tyypillenen härkä-luonne. (jos näihin nyt uskomista). En anna periksi hevin helposti. Horoskooppimerkkinä tässä mielessä osuva;))) tuo härkä...
En näitä viha-rakkaus juttuja itse pidä muuna minäkään kuuluvat vaan elämään ovat sellainen mauste;))) muutenhan se elämä olisi suolatonta...mutta, kuten sinäkin ajattelet tässä iässä jo varsin turhia;)))
Tsau:FriiduMinun mielestä tavoitteen pitää olla sen verran kohtuullinen, että sen voikohtuudella saavuttaa. Monta elämää, omaa ja muiden, on pilattu ylisuurilla tavoitteilla.
Voiko ihminen edes päämäärää tämän päivän maailmassa itselleen laittaa, muuta kun pyrkii elämään hyvän ellämän, siinäkin on tarpeeksi, liikaakin :).- Avolouhos;)
k-kotton kirjoitti:
Minun mielestä tavoitteen pitää olla sen verran kohtuullinen, että sen voikohtuudella saavuttaa. Monta elämää, omaa ja muiden, on pilattu ylisuurilla tavoitteilla.
Voiko ihminen edes päämäärää tämän päivän maailmassa itselleen laittaa, muuta kun pyrkii elämään hyvän ellämän, siinäkin on tarpeeksi, liikaakin :).joskus..on niin että, enempää ei pysty. Silloin toki minäkin jopa annan periksi..Luonteeni on vaan sellainen että, en voi antaa ensimmäisen ns. vastoinkäymisen tai esteen ikäänkuin estää. Pyrin sitten ratkaisuun toista kautta. Usein elämässäni on käynyt niin, että, juuri sillä hetkellä en ole voinut asialla esim. mitään..mutta, myöhemmin sitten tullut tilaisuus tarttua uudelleen jolloin asialle olen saanut tavallaan ratkaisun..
Tuossa kanssasi samaa mieltä pyrkimys hyvään elämään. Joskus sen eteen vain on ponnisteltava ehkä tavallista enemmän. Tämä ei nyt koske itseäni vaan rakkaintani kaikista...myöskin siten kyllä myös itseäni...
Tsau:Friidu PupuPuskasta kirjoitti:
Oho.
Tunteettomana, tai tunteet lukossa jos saisit viettää vuoden - pari, niin suurin surukin olisi tervetullut. Tämän jos jaksaisi muistaa sinä surun päivänä, niin ymmärtäisi kaikkien elämän värien tarpeellisuuden, jotta elämä tuntuisi täydesti eletyltä.Tuo nyt on sellaista puppua, että siihen pystyy vain Puska-Pupu.
Taitaa noissa suurissa tunteissa, viha rakkaus ja suru saldo miinusmerkkiseksi useimmilla jäädä, ainut tunne on ilo, jossa on plussaa. Yksi miinus-tunne, pelko unohtui.
Miten paljon on turhaa vihaa rakkautta ja pelkoa, joista ei tule kun verta ja kyyneleitä, ja ihan turhaan. Maailma olisi hieno paikka ilman moisia tunteita.- pupu, ei rek.
k-kotton kirjoitti:
Tuo nyt on sellaista puppua, että siihen pystyy vain Puska-Pupu.
Taitaa noissa suurissa tunteissa, viha rakkaus ja suru saldo miinusmerkkiseksi useimmilla jäädä, ainut tunne on ilo, jossa on plussaa. Yksi miinus-tunne, pelko unohtui.
Miten paljon on turhaa vihaa rakkautta ja pelkoa, joista ei tule kun verta ja kyyneleitä, ja ihan turhaan. Maailma olisi hieno paikka ilman moisia tunteita.No, ehkä sinulle pupun puppua, mutta minulle ei.
Voimme ajatella ihan miten haluamme ja mikä on oma kokemuksemme. Oma elämän kauhukokemukseni oli nuorena, kun menin ihan lukkoon ensimmäisen isomman vastoinkäymiseni jälkeen ja mikään ei koskettanut. Sitä kesti monta vuotta. Olin tosi "järkevä" ja menestyin koulussakin hyvin, mutta se ei ollut oikein "minua". Aloin puuhata kaikkea "järkevää". Koska ystäväpiirinikin oli muuttunut, juuri kukaan ei huomannut muutosta. "Pato" tai mikä lie, purkautui eräänä keväänä herätessäni itse asiassa jälkikäteen ajattelen melko onnettomaan ja yksipuoleiseen rakkauteen. Ymmärsin asiassa kuitenkin hyvät puolet enkä enää väheksynyt omia tunteitani. Ymmärsin olleeni vaarallisella tiellä. Ehkä en olisi tässä edes kirjoitamassa tätä pupun puppua, jos olisin luisunut pois realiteeteista. Luin jostain filosofisesta eepoksesta hienon lauseen, jossa sanottin: "Koska tunne on tärkein, se joka kiinnittää huomiota asioiden järjestykseen, ei koskaan suutele sinua täysin". Tämän voisi ajatella että asioita tapahtuu, mutta ilman tunnetta elämässä ei ole sisältöä.
Kyllä minäkin olen pettymyksen hetkellä kysynyt, miksi aina minulle käy niin tai näin eikä muita vaihtoehtoja ole kuin tyytyä osaansa ja kohdata ne ikävätkin tunteet. Tiedän senkin, että negatiivisten asioiden määrä tulee kasvamaan iän myötä. Sairaudet, menetykset yms. tulevat eteen useammin kun nuorena. Mikään ei ole ikuista. Olet varmasti oikeassa, että negatiivisten asioiden saldo senkun kasvaa. Minusta tuntuu etten edes kestäisi sellaista, että kohdalleni osuisi jotain hirmu onnellista. Ajatuskin pelottaa ihan pupumaisesti. - kawe
k-kotton kirjoitti:
Minun mielestä tavoitteen pitää olla sen verran kohtuullinen, että sen voikohtuudella saavuttaa. Monta elämää, omaa ja muiden, on pilattu ylisuurilla tavoitteilla.
Voiko ihminen edes päämäärää tämän päivän maailmassa itselleen laittaa, muuta kun pyrkii elämään hyvän ellämän, siinäkin on tarpeeksi, liikaakin :).Tarkoittanet; elää ihmisiksi, hyvän puolella.
pupu, ei rek. kirjoitti:
No, ehkä sinulle pupun puppua, mutta minulle ei.
Voimme ajatella ihan miten haluamme ja mikä on oma kokemuksemme. Oma elämän kauhukokemukseni oli nuorena, kun menin ihan lukkoon ensimmäisen isomman vastoinkäymiseni jälkeen ja mikään ei koskettanut. Sitä kesti monta vuotta. Olin tosi "järkevä" ja menestyin koulussakin hyvin, mutta se ei ollut oikein "minua". Aloin puuhata kaikkea "järkevää". Koska ystäväpiirinikin oli muuttunut, juuri kukaan ei huomannut muutosta. "Pato" tai mikä lie, purkautui eräänä keväänä herätessäni itse asiassa jälkikäteen ajattelen melko onnettomaan ja yksipuoleiseen rakkauteen. Ymmärsin asiassa kuitenkin hyvät puolet enkä enää väheksynyt omia tunteitani. Ymmärsin olleeni vaarallisella tiellä. Ehkä en olisi tässä edes kirjoitamassa tätä pupun puppua, jos olisin luisunut pois realiteeteista. Luin jostain filosofisesta eepoksesta hienon lauseen, jossa sanottin: "Koska tunne on tärkein, se joka kiinnittää huomiota asioiden järjestykseen, ei koskaan suutele sinua täysin". Tämän voisi ajatella että asioita tapahtuu, mutta ilman tunnetta elämässä ei ole sisältöä.
Kyllä minäkin olen pettymyksen hetkellä kysynyt, miksi aina minulle käy niin tai näin eikä muita vaihtoehtoja ole kuin tyytyä osaansa ja kohdata ne ikävätkin tunteet. Tiedän senkin, että negatiivisten asioiden määrä tulee kasvamaan iän myötä. Sairaudet, menetykset yms. tulevat eteen useammin kun nuorena. Mikään ei ole ikuista. Olet varmasti oikeassa, että negatiivisten asioiden saldo senkun kasvaa. Minusta tuntuu etten edes kestäisi sellaista, että kohdalleni osuisi jotain hirmu onnellista. Ajatuskin pelottaa ihan pupumaisesti.Osaansa on tyytyminen.
Voihan sitä haaveilla tunteettomasta elämästä, mutta totuus kai on, että miehistä tulee herkempiä, kun vanhenevat. Se on nähty niin monta kertaa. Tuskin teen poikkeusta.
Ja pelko pois, naisille voi tapahtua "hirmu onnellisia" asioita tässäkin iässä.
Miesten ei sitä tarvitse peljätä.k-kotton kirjoitti:
Osaansa on tyytyminen.
Voihan sitä haaveilla tunteettomasta elämästä, mutta totuus kai on, että miehistä tulee herkempiä, kun vanhenevat. Se on nähty niin monta kertaa. Tuskin teen poikkeusta.
Ja pelko pois, naisille voi tapahtua "hirmu onnellisia" asioita tässäkin iässä.
Miesten ei sitä tarvitse peljätä.Sehän on hieno asia, jos elämä on muovannut sinusta herkemmän. Minäkin olen kuullut että vanhemmiten naiset muuttuvat "miehisemmiksi" ja miehet "naisellisemmiksi", ikäänkuin lähestyen toisiaan... Miehet muuttuvat siis herkemmiksi ja naiset "kovemmiksi". En nyt oikein tiedä tuosta omalla kohdallani. Mitä enemmän olen saanut takaiskuja, sitä helpompi minun on ollut asettua kaikenlaisten "hädänalaisten" asemaan ikäänkuin olisin yksi heistä. Osanottonikin on taatusti aitoa, Mielenkiintoinen ilmiö. Nuorena en kauhean hyvin osannut kuvitella sellaista, mitä en ollut itse kokenut ja luulin nuorena myös putoavani aina jaloilleni kuin kissa.
Ihan naurettava ajatus niistä naisten hirmu onnellisista asioista. Minulle ovat omaa onneaan hehkuttaneet saman ikäiset miehet. Eivät naiset. Ja tämä on tosi.- Avolouhos;)
kawe kirjoitti:
Tarkoittanet; elää ihmisiksi, hyvän puolella.
jos, hyvyydeksi lasketaan heikomman auttaminen ja hänen etu-oikeuksinsa ja ihmisarvonsa peloton puolustaminen...niin kyllä;)) Olen silloin mitenkä sanoisin aika peloton...En juuri pelkää...mitään vastaatulevaa haastetta. Tämä ei vaadi sisua kuin hiukan;))) mutta, joskus kärsivällisyyttä kylläkin..joka taas itselläni perin heikko. Olen niin kärsimätön...vieläkin. Joskus tulee miettineeksi että, kaikki tämä on annettu minullekin vain siksi että, oppisin jotain olennaisen tärkeää ja asian yhden ainoan ja hyvin: kärsivällisyyden....
Tsau:Friidu PupuPuskasta kirjoitti:
Sehän on hieno asia, jos elämä on muovannut sinusta herkemmän. Minäkin olen kuullut että vanhemmiten naiset muuttuvat "miehisemmiksi" ja miehet "naisellisemmiksi", ikäänkuin lähestyen toisiaan... Miehet muuttuvat siis herkemmiksi ja naiset "kovemmiksi". En nyt oikein tiedä tuosta omalla kohdallani. Mitä enemmän olen saanut takaiskuja, sitä helpompi minun on ollut asettua kaikenlaisten "hädänalaisten" asemaan ikäänkuin olisin yksi heistä. Osanottonikin on taatusti aitoa, Mielenkiintoinen ilmiö. Nuorena en kauhean hyvin osannut kuvitella sellaista, mitä en ollut itse kokenut ja luulin nuorena myös putoavani aina jaloilleni kuin kissa.
Ihan naurettava ajatus niistä naisten hirmu onnellisista asioista. Minulle ovat omaa onneaan hehkuttaneet saman ikäiset miehet. Eivät naiset. Ja tämä on tosi.Miesten ymmärrykseen tulee jossain vaiheessa tämä jäljellä olevan elämän rajallisuus ja kaikesta luopuminen, niin se tuo oman sävyn elämään.
Sitä hirmuista onnea odotellessa, kuuntele tuota.
http://www.youtube.com/watch?v=XCXxJFmfGVc&feature=related- Avolouhos;))
PupuPuskasta kirjoitti:
Sehän on hieno asia, jos elämä on muovannut sinusta herkemmän. Minäkin olen kuullut että vanhemmiten naiset muuttuvat "miehisemmiksi" ja miehet "naisellisemmiksi", ikäänkuin lähestyen toisiaan... Miehet muuttuvat siis herkemmiksi ja naiset "kovemmiksi". En nyt oikein tiedä tuosta omalla kohdallani. Mitä enemmän olen saanut takaiskuja, sitä helpompi minun on ollut asettua kaikenlaisten "hädänalaisten" asemaan ikäänkuin olisin yksi heistä. Osanottonikin on taatusti aitoa, Mielenkiintoinen ilmiö. Nuorena en kauhean hyvin osannut kuvitella sellaista, mitä en ollut itse kokenut ja luulin nuorena myös putoavani aina jaloilleni kuin kissa.
Ihan naurettava ajatus niistä naisten hirmu onnellisista asioista. Minulle ovat omaa onneaan hehkuttaneet saman ikäiset miehet. Eivät naiset. Ja tämä on tosi.eikä sitäkään voida yleistää että, näin kävisi. Itse ainakin olen huomanut että, tässä iässä minussa asuu naisen sisällä todella herkkä höppänä. Enemmänkin ajattelen nyt näin. Joskus siihen ei vaan ollut mahdollisuutta. Täytyi keskittää kaikki henkiset voimansa vaikeisiin asioihin..Tavallaan nyt kun tilaa tullut tilalle...se herkkyys saa jopa naurettaviakin muotoja;))) olen herkistynyt nyt kaikelle kauniille. Enemmänkin uskon tähän tila ajatteluun. Aina ei mahdollisuutta kaikille tunteille. Eivät ne katoa. Odottavat vain joskus vuoroaan...
Tai mitä sanoisitte vaikka tästä. Teksti joka saa minut nyt esim. kuumiin kyyneliin. Nikolai I oli erittäin taantumuksellinen hallitsija, mikä milloinkaan on elänyt tuossa taantumuksen maassa: dekabristikapina joka oli puhjennut hänen astuessaan valtaistuimelle, oli saanut hänet vakuuttamaan siitä, että Venäjä on hahallittavissa vain rautaisen terrorin avulla. Rajoitettaessaan mahdollisimman suuressa määrin läntisen vapaamielisyyden myrkkyaineideinen aiheuttamaa saastustusta hän kielsi alamaisensiltaan matkat ulkomaille tai vaikeutti niitä korkeilla passiveroilla..ym.ym....nyt tulee itkukohta: Dostojeveski. Hänen vihansa kaikkea sitä vastaan, joka hiukkasenkin muistutti kansanoikeuksia, oli niin suuri , että hänen käydessään Berliinissä valtiopäivät keskeyttiin, jottei se loukkaisi häntä tällä vallankumouksellisella näytetelmällä........
Historia on tämäkin jälkeenkin ollut täynnä vain toistoa milloin kenenkin hirmuhallitsijan tai diktaattorin..milloin Hitlerin, Mussolinin, Stalinin..jne. Nyt Libyassa Gaddafin.....tälläinen suunnaton viha saa minut vuodattamaan kuumia kyyneleitä. Miksi? Eikö ihminen opi mitään historian kauhutarinoista koskaan? Silti ikuisena hölmönä kun olen ihminen minussa ei anna periksi...totean vain emme saa menettää koskaan toivoa paremmasta. Tai menetämme koko elämänuskomme..ja tulevaisuutemme.
Tsau:Friidu Avolouhos;)) kirjoitti:
eikä sitäkään voida yleistää että, näin kävisi. Itse ainakin olen huomanut että, tässä iässä minussa asuu naisen sisällä todella herkkä höppänä. Enemmänkin ajattelen nyt näin. Joskus siihen ei vaan ollut mahdollisuutta. Täytyi keskittää kaikki henkiset voimansa vaikeisiin asioihin..Tavallaan nyt kun tilaa tullut tilalle...se herkkyys saa jopa naurettaviakin muotoja;))) olen herkistynyt nyt kaikelle kauniille. Enemmänkin uskon tähän tila ajatteluun. Aina ei mahdollisuutta kaikille tunteille. Eivät ne katoa. Odottavat vain joskus vuoroaan...
Tai mitä sanoisitte vaikka tästä. Teksti joka saa minut nyt esim. kuumiin kyyneliin. Nikolai I oli erittäin taantumuksellinen hallitsija, mikä milloinkaan on elänyt tuossa taantumuksen maassa: dekabristikapina joka oli puhjennut hänen astuessaan valtaistuimelle, oli saanut hänet vakuuttamaan siitä, että Venäjä on hahallittavissa vain rautaisen terrorin avulla. Rajoitettaessaan mahdollisimman suuressa määrin läntisen vapaamielisyyden myrkkyaineideinen aiheuttamaa saastustusta hän kielsi alamaisensiltaan matkat ulkomaille tai vaikeutti niitä korkeilla passiveroilla..ym.ym....nyt tulee itkukohta: Dostojeveski. Hänen vihansa kaikkea sitä vastaan, joka hiukkasenkin muistutti kansanoikeuksia, oli niin suuri , että hänen käydessään Berliinissä valtiopäivät keskeyttiin, jottei se loukkaisi häntä tällä vallankumouksellisella näytetelmällä........
Historia on tämäkin jälkeenkin ollut täynnä vain toistoa milloin kenenkin hirmuhallitsijan tai diktaattorin..milloin Hitlerin, Mussolinin, Stalinin..jne. Nyt Libyassa Gaddafin.....tälläinen suunnaton viha saa minut vuodattamaan kuumia kyyneleitä. Miksi? Eikö ihminen opi mitään historian kauhutarinoista koskaan? Silti ikuisena hölmönä kun olen ihminen minussa ei anna periksi...totean vain emme saa menettää koskaan toivoa paremmasta. Tai menetämme koko elämänuskomme..ja tulevaisuutemme.
Tsau:FriiduMinä olen nyt elämässäni lähempänä "tavallisia" ihmisiä... Nuo hallitsijat ovat kaukana. Itse asiassa minulla on taas pitkästä aikaa vapaa viikonloppu, jona olen saanut hengähtää ja tehdä kotitehtäviäni. Olen tehnyt hetken aikaa ikäänkuin kahta työtä yhtäaikaa. Risteillyt paikasta toiseen ihan konkreettisesti auttamassa ihmisiä. Parin viikon päästä tapaan mahdollisesti ihan oikeita hirmuhallinnon uhreja. Sellainen retki tiedossa. Se varmasti tulee olemaan hyvin opettavaista. Ihmisten tarinat koskettavat toki ja niitä ymmärtää aivan toisin kuin nuorena.
k-kotton kirjoitti:
Miesten ymmärrykseen tulee jossain vaiheessa tämä jäljellä olevan elämän rajallisuus ja kaikesta luopuminen, niin se tuo oman sävyn elämään.
Sitä hirmuista onnea odotellessa, kuuntele tuota.
http://www.youtube.com/watch?v=XCXxJFmfGVc&feature=relatedIhana :)
Aivan kuin illan viimeinen hidas. Kuinka olenkaan voinut unohtaa tuon laulajan. Voisin unohtaa hetkeksi tsumban ja nojautua komean miehen rintaa vasten antautuen tangoon... (siis mielikuvituksessani vain...) Muutenhan minä en paritansseja harrasta, en... :)
Kiitos !- Avolouhos;)
PupuPuskasta kirjoitti:
Minä olen nyt elämässäni lähempänä "tavallisia" ihmisiä... Nuo hallitsijat ovat kaukana. Itse asiassa minulla on taas pitkästä aikaa vapaa viikonloppu, jona olen saanut hengähtää ja tehdä kotitehtäviäni. Olen tehnyt hetken aikaa ikäänkuin kahta työtä yhtäaikaa. Risteillyt paikasta toiseen ihan konkreettisesti auttamassa ihmisiä. Parin viikon päästä tapaan mahdollisesti ihan oikeita hirmuhallinnon uhreja. Sellainen retki tiedossa. Se varmasti tulee olemaan hyvin opettavaista. Ihmisten tarinat koskettavat toki ja niitä ymmärtää aivan toisin kuin nuorena.
Minulle tuo "historia" on osa minua. Ilma jota hengitän. Mitä vanhemmaksi tulen sitä enemmän haluan siitä tietää lisää. Kuitenkin yritän ymmärtää jotain näinkin yksinkertaista kun historiaan syvennyn;)) että, aina on muistettava tämä kolme niin sanottua jaottelua millä historiaa voidaan kirjoittaa, selostava joka yksinkertaisesti selostaa kulloisetkin aikakauden tapahtumat. Pragmaattinen eli opettava, joka yhdistää tapaukset niitä perustellen ja samalla koettaa johtaa niistä käytännöllisiä sovelletuksia, ja geneettinen eli kehittelevä, jonka silmämääränä on esittää tapahtumat elimellisessä yhteydessään ja juoksussaan. Tämä jaoitutus on kaikkea muuta kuin tarkka koskan ensi näkemältä huomataan. sulautuvat toisiinsa: selostava yhdisteltävään, yhdisteltävä kehittävään, eikä mitään ylipäätänsä mikään niistä ole kokonaan ajateltavissa ilman molempia muita. Jne...eteenpäin tästä..(en lähde pidemmälle kirjoittamaan;)))
Eli ihminen tuntiessaan lähi-historian merkityksen ja syntyessään siihen. Hän oppii myös tuntemaan lopulta ehkä palasen hyvässä lykyssä myös osan todellisinta sisintään tämä tosin vaati aikaa...Tai sitten hän toteaa...so what?))) Elän ilman historiaa eikä historia ole osa minua..millään tavoin? Mutta, ennenkuin hän ymmärtää edes mitä lukee hän hyvä tietää miten tuo kaikki on kirjoitettu edes jollaintapaa...kysymystä taas miksi? Siihen saa myös vastauksen sitä etsiessään...;))) Ehkä...
Tsau:Friidu
Olen hieman humoristisella tuulella näköjään))) Minä liityn kanssasi tähän uunojen seuraan :) Unihiekkaa minunkin silmini rapsahtaa...historian lukemistojen äärellä.
Avolouhos;) kirjoitti:
Minulle tuo "historia" on osa minua. Ilma jota hengitän. Mitä vanhemmaksi tulen sitä enemmän haluan siitä tietää lisää. Kuitenkin yritän ymmärtää jotain näinkin yksinkertaista kun historiaan syvennyn;)) että, aina on muistettava tämä kolme niin sanottua jaottelua millä historiaa voidaan kirjoittaa, selostava joka yksinkertaisesti selostaa kulloisetkin aikakauden tapahtumat. Pragmaattinen eli opettava, joka yhdistää tapaukset niitä perustellen ja samalla koettaa johtaa niistä käytännöllisiä sovelletuksia, ja geneettinen eli kehittelevä, jonka silmämääränä on esittää tapahtumat elimellisessä yhteydessään ja juoksussaan. Tämä jaoitutus on kaikkea muuta kuin tarkka koskan ensi näkemältä huomataan. sulautuvat toisiinsa: selostava yhdisteltävään, yhdisteltävä kehittävään, eikä mitään ylipäätänsä mikään niistä ole kokonaan ajateltavissa ilman molempia muita. Jne...eteenpäin tästä..(en lähde pidemmälle kirjoittamaan;)))
Eli ihminen tuntiessaan lähi-historian merkityksen ja syntyessään siihen. Hän oppii myös tuntemaan lopulta ehkä palasen hyvässä lykyssä myös osan todellisinta sisintään tämä tosin vaati aikaa...Tai sitten hän toteaa...so what?))) Elän ilman historiaa eikä historia ole osa minua..millään tavoin? Mutta, ennenkuin hän ymmärtää edes mitä lukee hän hyvä tietää miten tuo kaikki on kirjoitettu edes jollaintapaa...kysymystä taas miksi? Siihen saa myös vastauksen sitä etsiessään...;))) Ehkä...
Olen hieman humoristisella tuulella näköjään)))Anteeksi, minä en ymmärrä tekstistäsi mitään. Olen niin käytännön- ja maanläheinen ihminen, että tunnen itseni tosi tyhmäksi lukessani tekstiäsi.
- Avolouhos;))
;)))ei..ei vielä;))) osaakaan..vaan nyt ihastunut tällaiseen filosofiin ja historian tutkijaan joka oli syntynyt Wienissä 21.1.1878 ja natsisaksan ollessa sitten saartaessa Itävallan hän juutalaisena joutui tietysti mustallalistalle joten hän hyppäsi ikkunasta tehden itsemurhan koska hänet tietenkin bannattiin kuten kaikki muutkin johtavat tiedemiehet ja tutkijat...sitä ennen hän kuiten ehti toimia Wienin yliopistossa hänen teoksiaan nyt jotka, koskevat- yleiseurooppalaisen hengen a elämäntyylin kehitystä, sekä aikakausien johtavat aatteet ja personnallisuudet mustasta surmasta aina tuonne ensimmäiseen maailmaan sotaan. Tämä pitää myös sisällään ominana lukuinaan renesanssin ja reformaation, barokin ja rokokoon, valistuksen ja vallankumouksen, romantiikan sekä myöskin libearismin ja imperalismin ja impressíonismin aikakaudet....siis vain osa...toki siinä myös mennään tähän alkujuurille saakka...Nimi on EgonFriedell....
En suinkaan ole tärähtänyt? tämän enempää. Tämä on vaan kevään syytä. Janoan tietoa. Koska matka Latviaan edessä;))) Tiedä sitten mitä sieltä löydän. Mielenkiintoista luettavaa...nooh...luettavaa ja luettavaa;)))
Noh, olen ollut huomaavinani että ihmisen elämänfilosofia muuttuu iän myötä.
Nuorena ollaan idealisteja, ehdottomia ja parannetaan maailmaa oman ihanteen mukaiseksi.
Keski-ikäisenä ollaan pragmaattisia ja juuri tuohon tapaan luodaan tavoitteita itsellemme ja tehdään kovasti työtä niiden saavuttamiseksi.
Vanhemmiten tyytyväisyys lisääntyy olimme sitten saavuttaneet tuon nuoruuden uuden uljaan maailman tai keski-iän onnen avaimiksi määrittelemämme tai jääneet niitä ilman kuten hyvin tavallista on. Sitä alkaa kaivata rauhaa, sopua itsensä ja ympäristönsä kanssa ja sen saa kun lakkaa pyrkimästä mihinkään.
Kai siihen totuuteen kuuluu noiden kaikkien vaiheiden samanarvoinen tutkiminen. Siksi kai jo muinaiset kreikkalaiset, tai viisaimmat heistä, totesivat että ihmiselämän arviointi onnistuu vasta kuoleman jälkeen.- kawe
Aika hyvä; elämänkokemus / korreloi toivottavasti viisautena.
Ne liittyy *rauhan tunteeseen, se ettei enää olisi mitään mieltä kuohahduttavaa on jotenkin *ei toivottavaa, sehän olisi luopumista antamisesta ja saamisesta.
Aristoteles oli fiksu kreikkalainen, silloin filosofit tiesivät kaikesta kaiken, nyt he tietävät paljosta paljon ja ovat myös fiksuja
Onko täällä joku latteuksien laulukilpailu tänään?
- Avolouhos;)
;))laulukilpailuko? elämä vaan on yksinkertaisuudessaan niin moninmutkaisen selkeä ja kuitenkin vaikeasti hahmottavissa sanoin;))) Egon Friedell muuten tarvitse kulttuurihistorian ja filosofian määrittelemiseen kolme eepposta;))) ja kuitenkin hänkään ei pääse lopputulokseen (täydelliseen) ja aukottomaan. Tämä lohduttaa nyt itseäni kovin;)) Siis ainakin minulle itselleni tämän käsityksen vahvistuksen saaminen on eräänlainen hetkellisen rauhantila joka ei liene pysyvä mutta, edes hetkellinen..Ihan mielenkiintoinen aloitus koska tuosta saa vaikka mitä keskustelua aikaiseksi...
Nyt täytyy lähteä. Kohta liikkeelle. Lupasin viedä sisareni ja hänen miehensä kundin kanssa "ulos" tänään syömään. Se vaatii auton käytön;))) Mielelläni lähden. Nähdään...taas.
Tsau....Ai, ulos syömään. Jep, mäkin lähtisin ulos syömään, mutta nyt ei ole sopivaa seuraa, enkä mä yksin viitsi.
Minusta tämä elämän tarkoituksen ja onnellisuuden miettiminen on vähän hukkaan heitettyä aikaa, sillä voimme elää sitä mieluimmin kuin alin omaan miettiä sitä.- Avolouhos;)
Teotwawki kirjoitti:
Ai, ulos syömään. Jep, mäkin lähtisin ulos syömään, mutta nyt ei ole sopivaa seuraa, enkä mä yksin viitsi.
Minusta tämä elämän tarkoituksen ja onnellisuuden miettiminen on vähän hukkaan heitettyä aikaa, sillä voimme elää sitä mieluimmin kuin alin omaan miettiä sitä.Joskus tällainen snadi mukava irtiotto sunnuntaisin meillekin. Mukava piristys ja mukavassa seurassa mekin syömme mielellämme. Mies taas mielellään nauttii tästä kun saa rauhassa keskittyä tuohon urheiluun... Nyt tuonne Porvoon suuntaan...mutta;)) näistähän voimme jutella sitten tarkemmin siellä gallerian puolella..;)))
Täytyy todella lähteä. Mukavaa päivän jatkoa tänne palstalle...
- Putkivalo
Jaaa.... kuulostaa jotenkin kovalta, ei mitään tilaa pyörtäville tekijöille? Entäs se, mikä vaikutti päätökseen? Ulkoiset tekijät vaikuttavat usein todella paljon, tuli fiilis että niitä unohdetaan tässä.
- Avolouhos;)
sattuman osuutta myöskään ei huomioida eräänlaisena tärkeänä osatekijänä. Tai näitä kuuluisia muuttuvia tekijöitä....mitä ne sitten ovatkin;)))
Tsau:Friidu Sattumalla on yksilön kehityksen, tulevaisuuden ja onnellisuuden kannalta ratkaiseva merkitys. Tämä on tieteellisesti todistettu. Vaikka elämäntapaoppaat mitä sanoisivat, genetiikkaan ne eivät voi vaikuttaa. Yksilön asenteella on suuri merkitys, mutta sekin on siitä kiinni, mitkä geenit määräävät ajatteluamme.
- Putkivalo
Teotwawki kirjoitti:
Sattumalla on yksilön kehityksen, tulevaisuuden ja onnellisuuden kannalta ratkaiseva merkitys. Tämä on tieteellisesti todistettu. Vaikka elämäntapaoppaat mitä sanoisivat, genetiikkaan ne eivät voi vaikuttaa. Yksilön asenteella on suuri merkitys, mutta sekin on siitä kiinni, mitkä geenit määräävät ajatteluamme.
Niin, sattuma, genetiikka, ja lisäksi kukaan meistä ei kasva yksin tässä maailmassa. Muut ihmiset ovat ainakin mun elämässä vaikuttaneet hyvin vahvasti, vaikken ole niitä pyytäneet mun elämään. Itse asiassa uskon että jokainen vastaantuleva tekee aina jonkun jäljen, syvemmän tai vain pintaraapaisun, mutta tekee kuitenkin.
- kawe
Tuo on ihan totta, ulkoiset tekijät *määräävät hyvin paljon meidän päätöksiemme sisältöön, kuin myös terveyteen ym.
On niin paljon vertailukohtia, toisaalta paljon kuuluu yhteiskunnan sääntöihin, joita noudatamme voidaksemme tehdä työtä, opiskella ja elää mielekästä elämää. Ilman sääntöjä anarkia on vallalla, kuten Libyassa esim. nyt
Siis kumpi on totuus meistä?
Aina en voi tehdä mitä haluan vaan joudun väkisin tekemään jotain ihan muuta.
Nyt on viikko takana jolloin sain tehdä mitä halusin ja myöskin tein.
Mutta totuus minusta on kuitenkin että paluu kotiin oli ihan mukava.
Viikkoon mahtui kolme maata, luentoja, upeita maisemia, mahtavaa musiikkia, hyvää ruokaa ym. ym.
Koti on kuitenkin paikka jossa on paras olla :))
Nyt taas työtä jotta pääsen joko yhteen näistä kolmesta maasta taai sitten jonnekin muualle.
Eli tavoite on selvillä, mutta koska ja missä, se on vielä auki.Sitäkö on reissu tehty, ja aurinkoa otettu Ja se on hyvä, että matka on sujunut hyvin, kun uudestaan voi mennä..
On täällä vähän parempi ilma, ettei niin suuri shokki palata , kun kovalla pakkasella.k-kotton kirjoitti:
Sitäkö on reissu tehty, ja aurinkoa otettu Ja se on hyvä, että matka on sujunut hyvin, kun uudestaan voi mennä..
On täällä vähän parempi ilma, ettei niin suuri shokki palata , kun kovalla pakkasella.Niin reissu on takana ja edessä arki ja työ.
Ja kyllä paleli kun tulin viime yönä seutulan kentälle, eikä päästykään suoraan sisätiloihin, vaan bussilla toivat sinne laukkuja hakemaan.
päivälämpötilat oli Välimerellä 20 astetta ja ylikin, auringon laskettua oli sitten jo kylmempää, mutta oli kyllä vaatetta mukana.
Retken parhaita anteja oli Jaakko Hämeen-Anttilan luennot Islamista, ja se kaikki sopi tähän aikaan kun nenä päähän.
Upea reissu kaikin puolin.
No joo.. Miulla on tälle vuodelle tavoite ja päämäärä.
Koulutus josta olen kirjoittanutkin jo täällä, sen tavoite on saada koulutus läpi ja päämäärä on saada todistus tästä:))) Töitä se teettää ja tässä samalla kun käy vielä vuorotyössä. Tämän koulutuksen myötä olis vielä yksi tavoite, vaihtaa työn kuvaa:)))
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1031359
Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin831229Palsta kysely..
Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott133985- 67913
- 39827
- 71823
Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa
Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.53777- 71757
- 59754
Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun
Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että39744