Vapaa kuvaus

Schrödingerin kissan sukuinen felinisti joka asustaa saman katon alla kuin Hiski K. Harjasusi.

Aloituksia

228

Kommenttia

3656

1. > Koska Raamattu kertoo miten kaikki luotiin lajiensa mukaan. Siinä se ja sehän juuri
    > todistaa luomisen.

Koska Agatha Christie kertoo että hovimestari on syyllinen. Siinä se ja sehän juuri todistaa syyllisyyden.

Toisin sanoen päätelmäsi jahtaa omaa häntäänsä. Luomista ei voi todistaa pelkästään sanomalla että jokin kirja kertoo sen.

> Mistä Lähi-idän ihmiset olisivat voineet tuon tietää, eiväthän he olleet nähneet muuta
    > kuin oman seutunsa eläimiä eivätkä voineet tietää mitä jossain muualla on.

Niinpä he eivät kerro muista eläimistä kuin niistä jotka tunsivat. Mitä se sinun mielestäsi todistaa? Ei kai vain ole todiste luomisesta?
  2. 172
  3. > Raamattu osoittautuu tässäkin asiassa evokkiulttuuria fiksmmaksi, sillä se
    > kehoittaa kohtelemaan naisia kuin "hauraita astioita".

Onko tämä tulkittava niin että vastustat tasa-arvoa? Tasa-arvo ei tarkoita samanlaisuutta (siltä varalta että keksisit sellaista väittää); oikea gentlemanni olisi tahdikas myös evoluutioteoriaa puolustavia kohtaan (siltä varalta ettet ole itse tajunnut); oikea gentlemanni vetäytyisi tiedekeskustelusta syrjään havaitessaan olevansa häviöllä (siltä varalta ettet ole itse tajunnut); sinä olet tiedekeskustelussa häviöllä esimerkiksi siksi että "tieteellisen kreationismin" väitteet on kumottu moneen kertaan (siltä varalta ettet ole itse tajunnut), eikä nyt kannata aloittaa sitä iänikuista vinkunaa ettei evoluutiota olisi muka koskaan todistettu tapahtuneeksi.