Vapaa kuvaus

1.Kor
1:26 Sillä katsokaa, veljet, omaa kutsumistanne: ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei monta mahtavaa, ei monta jalosukuista,

1:27 vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään,

1:28 ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on,

Syön veriruokia!.

Aloituksia

208

Kommenttia

4696

1. Sinä+taidat+kuulua+nauruherätysliikkeeseen+😂Ei+sinulla+poloisella+ole+mitään+tietoa+syytökset+pohjaksi.+En+kuulu+esinatsi+Lutherinkaan+seuraajiin+ja+siunaan+juutalaisia.
  2. Ei+uskalla+ajatella.
  3. Testasitko+uskosi?
  4. 11:24+Sillä+jos+sinä+olet+leikattu+luonnollisesta+metsäöljypuusta+ja+vasten+luontoa+oksastettu+jaloon+öljypuuhun,+kuinka+paljoa+ennemmin+nämä+luonnolliset+oksat+tulevat+oksastettaviksi+omaan+öljypuuhunsa!11:25+Sillä+minä+en+tahdo,+veljet+-+ettette+olisi+oman+viisautenne+varassa+-+pitää+teitä+tietämättöminä+tästä+salaisuudesta,+että+Israelia+on+osaksi+kohdannut+paatumus+-+hamaan+siihen+asti,+kunnes+pakanain+täysi+luku+on+sisälle+tullut,11:26+ja+niin+kaikki+Israel+on+pelastuva,+niinkuin+kirjoitettu+on:+"Siionista+on+tuleva+pelastaja,+hän+poistaa+jumalattoman+menon+Jaakobista.11:27+Ja+tämä+on+oleva+minun+liittoni+heidän+kanssaan,+kun+minä+otan+pois+heidän+syntinsä."11:28+Evankeliumin+kannalta+he+kyllä+ovat+vihollisia+teidän+tähtenne,+mutta+valinnan+kannalta+he+ovat+rakastettuja+isien+tähden.11:29+Sillä+ei+Jumala+armolahjojansa+ja+kutsumistansa+kadu.+>>+Jakeen+lisätiedot11:30+Samoin+kuin+te+ennen+olitte+Jumalalle+tottelemattomia,+mutta+nyt+olette+saaneet+laupeuden+näiden+tottelemattomuuden+kautta,11:31+samoin+nämäkin+nyt+ovat+olleet+tottelemattomia,+että+myös+he+teille+tulleen+armahtamisen+kautta+nyt+saisivat+laupeuden.11:32+Sillä+Jumala+on+sulkenut+kaikki+tottelemattomuuteen,+että+hän+kaikkia+armahtaisi.11:33+Oi+sitä+Jumalan+rikkauden+ja+viisauden+ja+tiedon+syvyyttä!+Kuinka+tutkimattomat+ovat+hänen+tuomionsa+ja+käsittämättömät+hänen+tiensä!11:34+Sillä+kuka+on+tuntenut+Herran+mielen?+Tai+kuka+on+ollut+hänen+neuvonantajansa?11:35+Tai+kuka+on+ensin+antanut+hänelle+jotakin,+joka+olisi+tälle+korvattava?11:36+Sillä+hänestä+ja+hänen+kauttansa+ja+häneen+on+kaikki;+hänelle+kunnia+iankaikkisesti!+Amen.12:11+Älkää+harrastuksessanne+olko+veltot;+olkaa+hengessä+palavat;+palvelkaa+Herraa.13:11+Ja+tehkää+tämä,+koska+tunnette+tämän+ajan,+että+jo+on+hetki+teidän+unesta+nousta;+sillä+pelastus+on+nyt+meitä+lähempänä+kuin+silloin,+kun+uskoon+tulimme.14:11+Sillä+kirjoitettu+on:+"Niin+totta+kuin+minä+elän,+sanoo+Herra,+minun+edessäni+pitää+jokaisen+polven+notkistuman+ja+jokaisen+kielen+ylistämän+Jumalaa."15:11+Ja+taas:+"Kiittäkää+Herraa,+kaikki+pakanat,+ja+ylistäkööt+häntä+kaikki+kansat."16:11+Tervehdys+Herodionille,+heimolaiselleni.+Tervehdys+Narkissuksen+perhekuntalaisille,+jotka+ovat+Herrassa
  5. Nyt+W+olet+raskaasti+hakoteillä,+ei+Jumala+ole+hyljännyt+omaisuuskansaansa.Roomalaiskirje:1:11+Sillä+minä+ikävöitsen+teitä+nähdä,+voidakseni+antaa+teille+jonkun+hengellisen+lahjan,+että+te+vahvistuisitte,2:11+Sillä+Jumala+ei+katso+henkilöön.3:11+ei+ole+ketään+ymmärtäväistä,+ei+ketään,+joka+etsii+Jumalaa;4:11+Ja+hän+sai+ympärileikkauksen+merkin+sen+uskonvanhurskauden+sinetiksi,+joka+hänellä+oli+ympärileikkaamatonna,+että+hänestä+tulisi+kaikkien+isä,+jotka+ympärileikkaamattomina+uskovat,+niin+että+vanhurskaus+heillekin+luettaisiin;5:11+emmekä+ainoastaan+sovitetut,+vaan+vieläpä+on+Jumala+meidän+kerskauksemme+meidän+Herramme+Jeesuksen+Kristuksen+kautta,+jonka+kautta+me+nyt+olemme+sovituksen+saaneet.6:11+Niin+tekin+pitäkää+itsenne+synnille+kuolleina,+mutta+Jumalalle+elävinä+Kristuksessa+Jeesuksessa.7:11+Sillä+kun+synti+otti+käskysanasta+aiheen,+petti+se+minut+ja+kuoletti+minut+käskysanan+kautta.8:11+Jos+nyt+hänen+Henkensä,+hänen,+joka+herätti+Jeesuksen+kuolleista,+asuu+teissä,+niin+hän,+joka+herätti+kuolleista+Kristuksen+Jeesuksen,+on+eläväksitekevä+myös+teidän+kuolevaiset+ruumiinne+Henkensä+kautta,+joka+teissä+asuu.9:11+ja+ennenkuin+kaksoset+olivat+syntyneetkään+ja+ennenkuin+olivat+tehneet+mitään,+hyvää+tai+pahaa,+niin+-+että+Jumalan+valinnan+mukainen+aivoitus+pysyisi,+ei+tekojen+tähden,+vaan+kutsujan+tähden+-10:11+Sanoohan+Raamattu:+"Ei+yksikään,+joka+häneen+uskoo,+joudu+häpeään."11:1+Minä+sanon+siis:+ei+kaiketi+Jumala+ole+hyljännyt+kansaansa?+Pois+se!+Sillä+olenhan+minäkin+israelilainen,+Aabrahamin+siementä,+Benjaminin+sukukuntaa.11:2+Ei+Jumala+ole+hyljännyt+kansaansa,+jonka+hän+on+edeltätuntenut.+Vai+ettekö+tiedä,+mitä+Raamattu+sanoo+kertomuksessa+Eliaasta,+kuinka+hän+Jumalan+edessä+syyttää+Israelia:11:3+"Herra,+he+ovat+tappaneet+sinun+profeettasi+ja+hajottaneet+sinun+alttarisi,+ja+minä+yksin+olen+jäänyt+jäljelle,+ja+he+väijyvät+minun+henkeäni"?11:4+Mutta+mitä+sanoo+hänelle+Jumalan+vastaus?+"Minä+olen+jättänyt+itselleni+seitsemäntuhatta+miestä,+jotka+eivät+ole+notkistaneet+polvea+Baalille."11:5+Samoin+on+nyt+tänäkin+aikana+olemassa+jäännös+armon+valinnan+mukaan.11:6+Mutta+jos+valinta+on+armosta,+niin+se+ei+ole+enää+teoista,+sillä+silloin+armo+ei+enää+olisikaan+armo.11:7+Miten+siis+on?+Mitä+Israel+tavoittelee,+sitä+se+ei+ole+saavuttanut,+mutta+valitut+ovat+sen+saavuttaneet;+muut+ovat+paatuneet,11:8+niinkuin+kirjoitettu+on:+"Jumala+on+antanut+heille+uneliaisuuden+hengen,+silmät,+etteivät+he+näkisi,+ja+korvat,+etteivät+he+kuulisi,+tähän+päivään+asti."11:9+Ja+Daavid+sanoo:+"Tulkoon+heidän+pöytänsä+heille+paulaksi+ja+ansaksi+ja+lankeemukseksi+ja+kostoksi,11:10+soetkoot+heidän+silmänsä,+etteivät+he+näkisi;+ja+paina+yhäti+heidän+selkänsä+kumaraan."11:11+Minä+siis+sanon:+eivät+kaiketi+he+ole+sitä+varten+kompastuneet,+että+lankeaisivat?+Pois+se!+Vaan+heidän+lankeemuksensa+kautta+tuli+pelastus+pakanoille,+että+he+itse+syttyisivät+kiivauteen.11:12+Mutta+jos+heidän+lankeemuksensa+on+maailmalle+rikkaudeksi+ja+heidän+vajautensa+pakanoille+rikkaudeksi,+kuinka+paljoa+enemmän+heidän+täyteytensä!11:13+Teille,+pakanoille,+minä+sanon:+Koska+olen+pakanain+apostoli,+pidän+minä+virkaani+kunniassa,11:14+sytyttääkseni,+jos+mahdollista,+kiivauteen+niitä,+jotka+ovat+minun+heimolaisiani,+ja+pelastaakseni+edes+muutamia+heistä.11:15+Sillä+jos+heidän+hylkäämisensä+on+maailmalle+sovitukseksi,+mitä+heidän+armoihin-ottamisensa+on+muuta+kuin+elämä+kuolleista?11:16+Mutta+jos+uutisleipä+on+pyhä,+niin+on+myös+koko+taikina,+ja+jos+juuri+on+pyhä,+niin+ovat+myös+oksat.11:17+Mutta+jos+muutamat+oksista+ovat+taitetut+pois+ja+sinä,+joka+olet+metsäöljypuu,+olet+oksastettu+oikeiden+oksien+joukkoon+ja+olet+päässyt+niiden+kanssa+osalliseksi+öljypuun+mehevästä+juuresta,11:18+niin+älä+ylpeile+oksien+rinnalla;+mutta+jos+ylpeilet,+niin+et+sinä+kuitenkaan+kannata+juurta,+vaan+juuri+kannattaa+sinua.11:19+Sinä+kaiketi+sanonet:+"Ne+oksat+taitettiin+pois,+että+minut+oksastettaisiin."11:20+Oikein;+epäuskonsa+tähden+ne+taitettiin+pois,+mutta+sinä+pysyt+uskosi+kautta.+Älä+ole+ylpeä,+vaan+pelkää.11:21+Sillä+jos+Jumala+ei+ole+säästänyt+luonnollisia+oksia,+ei+hän+ole+säästävä+sinuakaan.11:22+Katso+siis+Jumalan+hyvyyttä+ja+ankaruutta:+Jumalan+ankaruutta+langenneita+kohtaan,+mutta+hänen+hyvyyttänsä+sinua+kohtaan,+jos+hänen+hyvyydessänsä+pysyt;+muutoin+sinutkin+hakataan+pois.11:23+Mutta+nuo+toisetkin,+jos+eivät+jää+epäuskoonsa,+tulevat+oksastettaviksi,+sillä+Jumala+on+voimallinen+oksastamaan+ne+jälleen.
  6. Uskonnonvapaus+antaa+oikeuden+muistella+myös+vl-hoitoja+joista+itse+natsitohtori+Mengelekin+olisi+ollut+kateellinen.