Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
laila.pesonen
profiilit
laila.pesonen
laila.pesonen
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
31
Kommenttia
523
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Ja laithan voivat olla "vääriä.
Laissa on vääryyttä, koska ihminen siirtää patologiansa myös lainsäädäntöön.
04.07.2008 13:11
Tämä on henkilökohtaista, mutta kerron vähän.
Ihmisen on hyvin vaikea nähdä omia virheitään.
Kesti kauan ennen kuin asia alkoi valjeta, koska en ollut mielestäni ilkeä toisia kohtaan. Olinkin ilkeä itseäni kohtaan. En sallinut itselleni hyviä asioita. Pidin mielessäni ikäviä asioita ja tunsin kärsiväni vääryyttä aivan tarpettomasti. Olin sopiva uhri toiselle ilkeälle ihmiselle, koska otin ilkeyden vastaan.
03.07.2008 20:38
En voi uskoa oidipuskompleksiin. Uskon sen sijaan kateuden vaikuttavan ratkaisevasti lapsen ja vanhempien suhteeseen.
03.07.2008 20:10
Isäni ja äitini kohdalla tapahtui juuri näin.
Isäni oli alkoholisti, joka hävitti omaisuutemme ryypäämällä. Äitini ei tehnyt mitään, olisi vaikka voinut ottaa avioeron. En halua kertoa enempää.
Tälläisesa tapauksesa nainen saa itse olla hyvä, kun voi panna kaiken pahuuden rentun syyksi.
Naisesta tulee "enkeli" koska kaikki haukkuvat miestä. Tällaisessa kodissa kasvaminen on huono malli lapsille.
25.06.2008 11:58
Olen käyttätnyt vain Tenoxia silmäleikauksen jälken, kun piti osata nukkua vatsallaan.
Käytin sitä jonkin verran jälkeenpäinkin univaikeuksiin. Tunsin päässäni jähmeän olon. Jätin sen heti, enkä käytä muita kuin luontaistuotteita.
24.06.2008 19:47
Kateus on asenne hyvää vastaan, tämä pätee myös itsessään olevaan hyvään. Tätä ei esimerkiksi psykologia tunnista. Olet sisäistänyt asiaa eritäin pitkälle.
23.06.2008 12:49
Ei ole sairauksia ainostaan sairaita ihmisiä:
Norberto Keppe brasililainen psykoanalyytikko, sosiologi ja filosofi. Hän toimi freudilaisena psykoanalyytikkona 15 vuotta, jonka jälkeen hän perusti oman koulukunnan Integraalisen psykoanalyysin (Analyyttinen trilogia). Hän havaitsi, että sairauksien alkuperä on ihmisen patologisissa asenteissa erityisesti teomaniassa, todellisuudesta vieraantumisessa. Onhan tosiasia, että samoissa olsuhteissa toinen sairastuu ja toinen ei, koska heillä on erilainen psyykinen rakenne.
23.06.2008 12:42
Ei täältä saa asisntutija neuvoja.
22.06.2008 12:55
Pakenet tietoisuutta, minkä ryhmä ihmisiä sinulle antaa. Saat tietoisuutta sosiaalisista kontaktaista, joita pakenet. Sinun on ruvettava auttamaan itseäsi, vain sinä voit sen tehdä. Käytätkö vapaata tahtoasi itseäsi vastaan? Mene toisten mukaan, kävi miten kävi. Älä missään tapauksessa ala syödä lääkkeitä.
22.06.2008 12:48
Sinun pitä puhua terapeutin kanssa ongelmasta eikä tänne. Pakenet ongelmaasi, teet itsellesi karhunpalveluksen.
21.06.2008 13:12
Meidän materialistisessa kulttuurissamme myötäelämisen kyky on heikentynyt. Henkisemmässä kulttuurissa sitä nimitetään myötätunnoksi. Yhteiskunta on eristänyt ihmiset toisistaan, jolloin aidolle tunnekohtaamiselle ei ole tilaa. Elämme lokeroidussa yhteiskunnassa. Lapset ja vanhukset ovat etäällä toisistaan. Se näkyy esim vanhuksiin kohdistuvina väkivaltatekoina. Murrosikäiset ja vanhukset pitävät toisiaan kummallisina eivätkä ymärrä toisiaan. Myös perheyhteisössä ollaan vähän yhdessä, jolloin lapset ja vanhemmat eivat kohtaa tunnetasolla.
19.06.2008 15:59
Tässä ajassa on suosiossa Platonin filosofiaan pohjautuva käsitys hyvästä ja pahasta: hyvä ja paha ovat toisistan rippumattomia eli samanarvoisia. Monet ihmiset hyväksyvät tämän.
Olen tässä kirjoitukseesa tuonut esille Sokrateen ja Kristuksen ihmiskäsityksen, jossa hyvä on ihmisen perusolemuksessa (Kristinuskon näkemys). Paha tulee siitä, kun ihminen invertoi (kääntää) hyvää pahaksi. Tätä tekee jokainen ihminen jossain määrin. Mutta kuten näkyy, siinä voidaan mennä miten pitkälle hyvänsä. Ihmisellä on taipumus käyttää tahtoaan itseään vastaan eli torjua hyvää.
18.06.2008 12:22
Alkoholismi ei periydy. Isäni oli rappioalkoholisti, ryyypäsi kaksi taloa. Itse en ole alkoholisti enkä koskaan tulekaan. Sanoit olleesi koulukiusattu, eli vaihdoit vaan kiusaamismuodon toiseen.
Emme ole ongelmiemme uhreja. käytämme vaan vapaata tahtoamme itseämme vastaan.
17.06.2008 12:36
"Ilkeä ihminen ampuu nuolia, jotka voivat osua väärään kohteeseen, useimmiten on näin."
Tämä on hyvin sanottu. Sitä ei vaan aina muista, kun nuoli osuu. On suuri kiusaus antaa kaksin verroin takaisin tai pahoittaa mielensä ja antaa vielä vahingon kiertää, eli pahoittaa lähimpänä olevan mieli.
16.06.2008 11:59
Jos et koskaan ole valehdellut, olet yli-ihminen.
Vaikuttaa siltä, että sinulla on vahva idealisointi. Mietipä asiaa.
13.06.2008 15:50
Hyvä että otit asian esille. Meditaatiossa ihminen todella saa kosketuksen parantaviin voimiin. Se auttaa myös fyysisiin sairauksiin: Minulla oli vasen jalka säärestä kipeä. Kävin illalla nukkumaan, mieleeni tulin eräs hyvä asia, joka minulle oli samana päivänä tapahtunut. Äkkiä tunsin lähes kuuman lämpöaallon lähtevän polvesta nilkkaan ja jalkani parani hetkessä pysyvästi. Olin juuri aloittamassda meditaatiota. Käytätkö mantraa meditoidessasi?
13.06.2008 12:13
Millainen lapsuus ko. henkilöllä on ollut? Jos on kasvanut ongelmaisessa kodissa, voi jäädä tuntemus, että ongelmat kuuluvat elämään. Ei voi olla hyvää ilman ongelmia.
11.06.2008 15:54
- merkityt kolme kohtaa ovat psykoanalyysissä psykoanalyytikon tekemiä havaintoja asiakkaistaan kymmenien vuosien ajalta Suomessa, Ruotsissa ja Brasiliassa. Näiden asioiden tiedostaminen omalla kohdallla ei ole helppoa. Tiedän sen omasta kokemuksestani. Toisten kokemusten kautta ihminen saa tietoisuuta myös omista asenteistaan. Huomaan kuuluvani rymään, joka ottaa toisen ilkeyden henkilökohtaisesti itseensä.
Itsestään selvä asia ei ole myöskään se, että ilkeä ihminen on ensin ilkeä itseään kohtaan ja vasta sitten heijastaa sitä muihin. Ilkeä ihminen voi huonosti, vaikka ilkeys usein nähdään vahvuutena.
Lopussa sanotaan: Terve ihminen tiedostaa ristiriitaisuttaan: Mitä terveempi ihminen on sitä enemmän hän tiedostaa ristiriitojaan.
Sairas ihminen näkee syyn itsensä ulkopuolella.
10.06.2008 19:13
Tuttavapiiriini kuuluu naishenkilö, joka otti avioeron pitkän avioliiton jäkeen miehen mustasukkaisuuden ja väkivaltaisuuden takia.
Nainen hankki uuden miesystävän, joka jonkin ajan kuluttrua osoittautui myös väkivaltaiseksi.
Nainen kertoi lapsuudestaan, että hänellä oli oli ollut äitipuoli, joka piiskasi häntä viisivuotiaana verille asti astian särkymisen takia.
Mieleeni tulee ajatus, nainen oli yhdistänyt rakkauden ja väkivallan. Rakkautta ei voi olla ilman väkivaltaa.
Mitä ajattelet?
10.06.2008 18:23
Olen samaa mieltä. Narsistilla ei ole jalat maan pinnalla.
Täällä todella häviää viestejä yllättäen. Minulle on käynyt samoin, lähetin uuden viestin käyttäen eri kanavaa, sitä ei enää poistettu.
10.06.2008 12:58
20 / 27