Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
turunen.mervi
profiilit
turunen.mervi
turunen.mervi
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
7
Kommenttia
55
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
mites olis kuivattu liha/maksa?
12.04.2005 20:59
mitä jos opettaisit kuitenkin, kaikesta huolimatta, koirasi olemaan hiljaa siellä tarhassa. Järkkää sille jotain tekemistä sinne, vie vaikka luita ja käytä useammin lenkillä. Sillä juuri tekemisen puutten takia moni koira haukkuu tarhassa... Vaikka mikään laki ei sitä kieltäisi, jo parempien naapuruus suhteiden takia hiljainen koira on parempi.
10.04.2005 19:54
Ota vaan itse ne tikit pois, mutta tarkista ennen tikkien poistoa että haava on hyvin ummessa, ei punoita, eikä haavasta vuoda mitään eritettä. Tikkien poiston jälkeen kannattaa arven päälle laittaa esim. basibactia tai vastaavaa. Jos arven päällä on rupea, anna niiden olla, kyllä ne ajan mittaan lähtee. Ja estä vielä päivä tai pari koiraa nuolemasta arpea, ettei aukea tai tulehdu
08.04.2005 17:48
Jos koirasi on jo viikon kärsinyt pahasta ripulista, niin totakai se on vietävä lääkäriin ja HETI!!! Miten pitkään itse kärsisit ripulista menemättä lääkäriin?
08.04.2005 11:00
Oma koirani aivasteli aivan jatkuvasti erään metsä lenkin jälkeen, käytiin ell. ja kas kummaa nenästä löytyi 5cm:n mittainen tikku. Oli työntänyt kuonon lumeen ja tikku mennyt sieraimeen. Oliko koirasi sisällä? tuskin sisällä on saanut mitään nenäänsä, mutta ulkona... Kannattais käydä tutkituttamassa jos ei pian lopu, ei kukaan ilman syytä aivastele.
04.04.2005 10:29
Luin juuri viimme viikola kirjan: koira joka rakasti liikaa. Tekijää en muista, mutta oli joku amerikkalainen. Siinä kerrottiin muutamista koirista joilla oli pakko-oireita, mm. hännän jahtaaminen. Suosittelen ko. kirjan lukemista. Toivottavasti koirasi oireet eivät ole yhtä voimakkaita, sillä niihin ei ole paljoa apua. Kannattaisi ehkä ottaa myös yhteyttä johonkin koirankouluttajaan, sillä osassa tapauksia hännän jahtaaminen oli vain tapa saada huomiota.
24.03.2005 13:48
Koiran lämpötila mitataan peräsuolesta kuumemittarilla. Koiran normaali lämpötila on noin 38 astetta.
21.03.2005 19:53
Meillä koira osaa oksentaa nätisti matolle, ei iso homma siivota, mutta nää kissat...
Kun tulee oksennus lähdetään juoksemaan, niin että oksennusta on monen metrin mittainen vana matolla ja lopuksi ravistellaan päätä niin että roiskuu seinille ja kattoon asti. :)
Joten tulipahan tehtyä kevät siivous!
20.03.2005 15:14
Kerran ell. käydessäni tapasin erittäin huolestuneen koiran omistajan. Koiran takapuolesta riippui kuulemma jotain ylimääräistä, ettei vain suoli ollut tullut ulos tai jotain kamalaa... Pikaisen ell tutkimuksen jälkeen suolesta vedettiin noin metri räsymaton kuteita. Kuvaus varmensi että sitä oli lisää sisällä ja paljon. Koira oli syönyt oman räsymattonsa! Loput räsymaton kappaleet ell oli poistanut leikkaamalla, mutta onneksi koira oli selvinnyt.
18.03.2005 17:23
Kannataisi aluksi kysyä kasvattajalta minkälaista ruokaa hän antaa pennuille, ettei heti alussa tule hirveän iso muutos ruokavalioon.
18.03.2005 08:11
anteeksi kai se sitten on loishäätö, mutta se tehoaa todella moniin, punkkeihin, matoihin yms. Ja en tarkoita ivomecia, sitä ei missään nimessä saa antaa collielle tai sen sukuisille koirille! Ell. on monia muitakin loishäätö aineita. Aine jota nyt annoin oli drongit ja tehoaa myös nenäpunkkiin kuten tuo ivomec.
15.03.2005 08:50
Mä käyn hakemassa matopiikin tutulta ell. Voi olla ettei kaikki ell. myö niitä muuten kuin että itse laittavat. Mulla on on hieman käytännön kokemusta ell:llä työskentelystä ja sitä kautta annan itse piikit koirille ja kissoille.
14.03.2005 14:29
Juuri viimme viikolla annoin sekä koiralle että kissoille matoläkkeet piikkinä. Todella helppoa! Koira ei edes huomannut!
14.03.2005 14:07
löytyy osoitteesta:
http://koti.mbnet.fi/shkh/yhdistys/jasenet.php
ja lisää löydät googlettamalla.
08.03.2005 13:31
Olen pähkäillyt uutta rotua varmaan jo vuoden, kovin pitkälle en ole päässyt. Meidän talossa on aina ollut suomenajokoiria, mutta viimme aikojen takaiskut ovat aiheuttaneet sen että haluaisin jonkun muun rotuisen koiran. Ongelmana on että haluaisin uuden rotuni olevan FCI:n ryhmästä 6 ja innokas metsästys kaveri. Näillä näkymin uusi koira jää saamatta... tai jos sittenkin ottais suomenajokoiran...
06.03.2005 16:38
Isä osti pari vuotta sitten järvisen 3m sukset torikauppiaalta. Itse suosin lumikenkiä on helpompi kulkea ojien yli ja tiheissä risukoissa.
05.03.2005 20:33
Kiitos kaikille vastaajille. Tein pienen tarkistus kierroksen, uudet vastukset maksaisi noin 50e. Mutta mies väki aikoo vaihtaa uuden ainavalmiin kiukaan... Että silleen...
05.03.2005 20:27
KennelRehu ja Kuopion Lemmikkiruokatukku myyvät ainakin. KennelRehulla on riisiä 10kg säkeissä. KennelRehun myyntiauton aika taulu on Koiramme-lehdessä. Kuopion Lemmikkiruokatun aika taulua en tiedä kuin omalta kylältä, mutta kiertää täällä joensuun suunnalla joka kuukaisi 10.päivän tienoilla, aina keskiviikkoisin. Seuraavan kerran siis ensi viikon keskiviikkona. Aika ihanan sekavasti sanottu, mutta toivottavasti ymmärrät. :)
05.03.2005 14:46
Tarkoitus ei ollut kutsua korjaajaa, mutta taitaa tulla sittenkin aika kalliiksi... ja kyseessä on ihan tavallinen peruskiuas.
04.03.2005 13:23
Hyvä ettet ole vielä luovuttanut! Itse olen pienestä pitäen kulkenut isäni mukana metsällä ja sitä kautta pääsin metsästys seuraan. Muuten olisi varmaan ollut todella hankalaa,nainen kun olen...
Niistä metsästys kertomuksista, itsekin lueskelen niitä paljon, käypä kirjastossa ja lainaa Eränkävijä-kirjoja, niistä löytyy hyviä kirjoituksia.
01.03.2005 12:36
2 / 3