Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mdk.mdk
profiilit
mdk.mdk
mdk.mdk
Vapaa kuvaus
Aloituksia
147
Kommenttia
2529
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
elämääni. Sitä se on tehnyt aivan tarpeeksi...Tikuttanut ja vauhdittanut askeleitani ehtimään enemmän ja enemmän, jos olisin tehokkaampi niin ehtisin tehdä vielä tuon ja tuonkin asian...
Nyt kun otan asiat löysin rantein, tuntuu kuin ehtisin enemmän! Ja jos en ehdi niin maailma ei ympärilläni kaadu eikä tule valmiiksi elinaikanani.
Kovin erakoituneeksi en itseäni tunne, muuta kuin välillä joittenkin mielipiteitteni takia :), mutta osaan ja pystyn vetäytymään kuoreeni ja yksinäisyyteen jos siihen on tarvetta ja tulen taas toisten seuraan niinkuin en mitään muuta olisi koskaan tehnyt kuin ollut toisten seurassa ja viihtynyt kuin kala vedessä.
Hiljaisuus ja rauha, kiireettömyys saa näkemään monia puolia itsessäänkin, joita ei ole aikaisemmin huomannut.
Dag Hammarskjöld sanoi: "Matkoista pisin kulkee omaan sisimpään". Se matka vaatii ehkä kiireettömyyttä.
25.11.2004 13:48
Jos meitä viedään kuin pässiä narusta, niin mitkä ovat mielestäsi riskitekijät?
Jos osaisimme käyttää tuota sumeaa logiikkaa hyväksemme niin osaisimme ehkä hallita riskejä ja epävarmuuksia?
25.11.2004 10:24
Kioskinomistaja H.Niätä kertoo arkipäevästään kioskinomistajana, joka on hyvin yksinäestä puuhoo. Aenoo seora on ratio, joka justiin ja justiin mahtuu yhteen hyllyn nurkkaan, kioski on hyvin pikkunen. Entinen omistaja olj tiettännä sen mittaesa mukkaan.
- Tuota ratioo minä kuuntelen, sieltä tulloo puheohjelmia, välillä tulloo mussiikkia. Sitte tuas puhetta ja sen jäläkeen mussiikkia, niin se jatkuu päevästä toeseen.
Ratio pittää tämän kioskinnii lämpymänä ja se on hyvä ku tiällä ee oo lämpöpatterija. Sitte siitä näkkyy valottii, minä suatan lukkee ration vieressä. Siinä lukkoo Stuttkart, Ljubljaana, Amstertam....ja Motala.
Työt kijoskissa alakaa aekasin. Tulla hurraatan pyörällä, sitte vien pyörän kottiin ettei kukkaa varasta, niitä ku on kaekenmualiman roestoja liikkeellä. Syön lounaan siinä samalla ku kerran oon kotona. Pistän jalat kanarialinnun häkkiin ku käyp niin kova veto. Heeluttelen vähä irrallaan olovoo hammasta kielellä ja rentouvun.
Sitte tuas kijoskille. Siellä polttelen vähän roskia lämpimiksen. Tarkistan myytäviä tuotteita, että sitkeet rotat ovat sitkeitä, että lakritsat ovat mustia... Kerran saen keltasia lakritsoeta ja se ee ollu mukavata.
Asiakkaattii alakaa virrata kijoskille töetten jäläkeen. Tulloo yks italialaenen ja tahtoo
"puona seeroo" niin minä annan sille Savon Sanomat. Se on kuitennii lukutaijoton :-) eekä ymmärrä saeko se puona seeroo vae mitä.
Pistän sitten yhen sitkeen rotan suuhun ja lueskelen vähän aekoo herraen lehtiä, mitä on pitkä rivi vasemmassa ikkunassa. Ihan karmeeta,
hyi, mitä lehtiä! Joutas polttoo. Taejannii sen
tehä huomisuamuna jos on pakkasta.
Nyt otan pikkumökkinj selekään ja pyöräelen kottiin.
25.11.2004 10:01
Nörttini oli hyvin pahoillaan kun ei voinut olla
avuksi, sen takia että hänellä ei ole käsillä
KOMPILAATTORIA (mikä ihme se sellainen on) eikä
INKLUDERINGSFILER (onko se piimää?) jotta hän voisi kompiloida koodin...
Muuten olisimme saaneet salat julki!
Nyt on vaan käytettävä sumeaa logiikkaa ja tehtävä johtopäätöksiä muutamien sanojen avulla että päästään oikeille jäljille.
Tai no, Ellumari saa kokeilla!
25.11.2004 09:37
Luin jostakin että chattirobotit käyttävät sumeaa logiikkaa.
Sumeaa logiikkaa on sovellettu myös keskustelupalstoilla.
Jotkut ihmiset jopa luulevat, että keskustelevat todellisen ihmisen kanssa. Yksi robotti oli kuulemma naispuolinen. Se sai joka päivä monta puhelinnumeroa treffien toivossa!
Olemmekohan soveltaneet tietämättömyyttämme juuri sumeaa logiikkaa täällä meidänkin palstoilla kun olemme alkaneet "yksinkertaistaa" ja päämääränä on jollakin tavalla antaa älyllekin pieni mahdollisuus tulla kuvioihin mukaan?
25.11.2004 09:28
Uskon että sumea logiikka sopii meille useimmalle tavalliselle pulliaiselle paremmin kuin joku muu matemaattinen malli.
Se on "käyttäjäystävällisempi" ja sen mukaan myös tulevaisuus on sumea! :D
24.11.2004 16:55
Jos minun mussukallani ei ole univelkaa kovin paljon tai ns. "muita kiireitä" niin ehkäpä
saamme tietää mitä noin salaperäinen kirjelmä
sisältää!
Ehkä kaava menestykseen? (Success)
Ellumari, yritäs ottaa selvää! Käytä mielikuvitusta, se voi olla jotakin romanttista!
Sellainenkin sana kuin "iostream"...Mitä tulee mieleesi? Io, Jupiterin kuu. "Kuunvirrasta" ZOZ
ihan selvästi kertoo.
Kehoittaisin sinua poimimaan kaikki sanat erilleen, yrität sitten keksiä mitä ZOZ (ujona poikana) yrittää sanoa. Se on tämä nykyajan kommunikointi sellaista että kieltä voi kääntää
vaikka javascriptille...
Minun nörttini osaa kääntää kieltä aivan konkrettisesti 90 asteen kulmaan, hänestä olisi tullut hyvä tulkki :-)
24.11.2004 12:53
Aika ja aikakäsitteet kuuluvat astronomisiin ilmiöihin. Kuviteltiin että nämä ilmiöt ovat muuttumattomia, kunnes havaittiin (mittaustekniikan kehittyessä) ettei näin suinkaan ole.
Pituusmitatkaan eivät enää ole pelkkiä pituusmittoja vaan jotakin ajasta riippuvaa.
1970-luvulla voitiin ensimmäisen kerran mitata valon nopeus vakuumissa, ilmaistuna m/s:ssa, mikä oli tarkempi definitio kuin pelkkä 1 m.
Näin on mitatulla ajalla ja koetulla ajalla ainakin jotakin yhteistä: emme laske aikaa metreissä vaan ajassa!
Aika ja sen käyttö on minulle mielenkiintoinen tarkastelun kohde, hiukan eri suunnilta, filosofisena käsitteenäkin, koska minulla on sitä niin runsaasti.
Kellot kodissani olen laittanut piiloon. Ne eivät hoputa enää. Elän niinkuin joku alkuasukas, näen aamulla kun päivä alkaa sarastaa että on aika nousta ylös tai voin jäädä lojumaan sänkyyn jos haluan.
Syön silloin kun on nälkä ja menen nukkumaan kun olen väsynyt.
Kellon kaivelen esille ainoastaan jos on joku varattu aika, joka tähän pakoittaa. Silloin laitan kellon soimaan, koska saatan unohtaa että minun täytyy muistaa vahtia kellon viisareita!
Keittiön seinällä on kello pelkästään sen takia että se raksuttaa niin kodikkaasti.
24.11.2004 10:38
yhtä arvaamattomalla tavalla kuin silmälasini, joista kerroin...
24.11.2004 09:54
tänään pakkasta ja oikea "pääkallokeli".
Eilen haeskelin ensinnäkin monta tuntia silmälasejani. Tässä talossa tapahtuu kummallisia asioita...Esineet nimittäin siirtyvät omia aikojaan muihin paikkoihin...Ilmiötä sanotaan kineettiseksi energiaksi!
Mutta onhan minulla VARMA PAIKKA missä on silmälaseja aina 80-luvulta saakka.
Ajattelin, että ottaisinko jonkun mallin joka peittäisi puolet kasvoista, ehkä hyvä kun satoi niin paljon lunta, vai ottaisinko uimasilmälasini, joissa linssit ovat saman vahvuiset kuin tavallisissa silmälaseissani, vesitiiviitkin olisivat.
Löysin kuitenkin silmälasini kukkaruukun takaa olohuoneessa ja pääsin lumenluontiin.
Lumenluonti oli rankaa hommaa, 30 senttiä raskasta, märkää lunta. Kävin välillä ostamassa särkylääkkeitä, koska arvelin illalla selkää kolottavan.
Tänään on pakkasta ja näen ikkunasta että tiet kiiltävät. Olisi lähdettävä mittuuttamaan verenpainetta. On kai varustauduttava parilla ylimääräisellä jalalla (sauvoilla) ja lähteä hissuttelemaan tästä aamiaisen jälkeen...
Hyvää päivän jatkoa tupalaisille!
24.11.2004 09:52
strategiaa? :-)
Minun oma "nörttimussukkani" on niin heikko, kun muistan sitä kehaista (aivan aiheesta kylläkin), laitan jonkun ruokalaatikon kainaloon, kun lähtee täältä, pullapussin tms.
Hän ei ole vuolassanainen viesteissään, mutta juuri sopivasti että meikäläisen äly vielä voi käsittää mistä milloinkin on kysymys :-)
Kieli on hyvin pelkistettyä, you know...
23.11.2004 20:43
Olen tässä odotellut koko päivän että pääsisin taas linjoille...
Lähetin pojalleni SMS:n ja kysyin pääseekö hän netille kun minä en pääse ja hän kysyi olenko yrittänyt irroittaa johdon routerista ja modeemista pariksi sekunniksi, ehkä kaikki toimii sitten normaalisti taas.
Kokeilin ja niin pääsin netille!
Minulla on onnea kun poikani on niinkuin meidän kaikkien lemmikki ZOZ! Hän tulee mammalle avuksi heti kun on ongelmia tietsikan kanssa!
23.11.2004 19:23
olet ymmärtänyt täysin samoin kuin minä :)!
23.11.2004 19:15
ja koettu aika saattavat tuntua eri pitkiltä.
Ajatellaanpa esim. lasta, joka haluaa jäätelön kesäkuumalla ja sanomme että saat sen "kohta".
Mitä tarkoittaa lapselle sanat "kohta" tai "pian"?
Jos "kohta" on mitatussa ajassa vaikkapa 15 min.
saattaa se lapsen ikään nähden olla yhtä pitkä aika kuin aikaihmiselle joka joutuisi odottelemaan kahvikuppostaan muutaman tunnin!
Aika on joko mitattua tai koettua aikaa. :-)
Tuota koettua aikaa kai me sitten yritämme saada lisää että voisimme kokea enemmän miellyttäviä asioita.
23.11.2004 19:14
että etelässä asuminen tähän aikaan vuodesta, tai vaikkapa viikon parin loma siellä, tekee hyvää, varsinkin jos on kroonikko ja lämpö lievittää kipuja.
23.11.2004 19:02
Luin eilisestä iltalehdestä (ruotsalaisesta) että yli puolet raskaista rikoksista vangituista on
ns. adhd-häiriöstä kärsiviä.
Se on impulssihäiriö joka tekee lapsista yliaktiivisia. He ovat poikkiteloin kaikissa asioissa, protestoivat sekä vanhempiaan että opettajiaan vastaan, päiväkotien henkilökuntaa vastaan, kaikkialla.
Heitä ei ole ajoissa saatu tajuamaan että he eivät saa ohjailla maailmaa mielensä mukaan.
Moni tällainen lapsi joutuu rikoksen tielle jos yhteiskunta ei ajoissa tarjoa apua.
Ja rikokset maksavat valtavia summia yhteiskunnalle.
Esim. eräs Malexanderin poliisimurhasta elinkautiseen tuomittu on maksanut n 31 milj. kruunua yhteiskunnalle tähän mennessä. Jos hän olisi saanut ajoissa apua olisi se maksanut ehkä 1,8 milj.
Ei tietenkään kaikista adhd- lapsista tule rikollisia, mutta heidän kohdallaan vaara on suurempi kuin muitten "tavallisten" lasten kohdalla, jos he eivät saa apua ajoissa.
22.11.2004 22:02
Mitäs jos juteltaisiin ajasta käsitteenä?
Mitä se on?
Onko oma aikamme vaan kappale ikuisuutta,
vuodenaikojen vaihtelua, yötä ja päivää,
pätkitty kuukausiksi, päiviksi, viikoiksi...tunneiksi, minuuteiksi, sekunneiksi.
Jopa sekunnin kymmenes- tai sadasosat saattavat merkitä paljon. Vai merkitseekö?
22.11.2004 21:18
En ole päässyt vastailemaan viesteihin, on ollut vaikeuksia linjoilla. Mutta nyt...!
Puhutteko Kauniista ja rohkeista? Vieläkö se sarja menee Suomessa? Siitä on varmasti
kahdeksan vuotta kun äitini sitä seurasi.
Nauran vieläkin kun äiti kertoi kuinka hän "narutti" isää, joka vielä oli elossa ja joka oli perheen Ajatollah, määräsi kaikesta, jopa mitä ohjelmaa TV:stä katsottaisiin.
Isä halusi aina katsoa uutiset, vaikka ei enää nähnyt TV:tä - puolisokea kun oli - eikä muistanut kuulemastaan yhtään mitään minuutin päästä, mutta uutiset olisi vaan "katsottava".
Samaan aikaan meni toisella kanavalla Kauniit ja rohkeat, jota äiti halusi ehdottomasti seurata.
Isän alkaessa kysellä mitä kello oli, vastasi äiti että kello on kymmentä vailla kuusi.
Minuutin päästä isä kysyi samaa asiaa uudestaan ja äiti vastasi että vartin yli seitsemän!
Se tarkoitti sitä että äiti sai katsoa Kauniit ja rohkeat rauhassa ja isä sai odottaa (jos oli vielä hereillä) myöhäisuutisia!
Äiti oli ottanut ohjat käsiinsä...
22.11.2004 21:12
Mutta siitä päättäjät Marokossa viis veisaavat!
Heille on tärkeintä lisätä maa-aluetta, ei kansalaisten sivistyneisyyttä ja valistamista!
Näin on valitettavasti!
21.11.2004 15:26
Automaatio ja aikaa säästävät vempaimet merkitsevät sitä, että kaiken täytyy tapahtua nopeammin. Sitten keksitään uusia koneita ja apuvälineitä, että kaikki tapahtuisi entistäkin nopeammin. Aikaa säästyy, mutta ihminen ei ole kone, vaan stressaantuu yhä kiihtyvästä vauhdista.
Kiihtynyt vauhti elämässä alkaa näkyä erilaisina sairauksina. Ainakin täällä Ruotsissa sairastetaan "burn out"ia (loppuunpalamista) ja luulisi että ihmisistä on vaan kohta tuhkat jäljellä!
Jos nyt kuvittelemme että elämämme on aikaviiva, missä on alku ja loppu, tai se on kuin lompakko
missä on neljä lokeroa erilaisia tarpeitamme varten: toimeentulo, lähimmät ihmiset, harrastukset ja oma yksityinen piirimme (tunteet mm) niin emme ehkä osaa pitää näitä "elämän lokeroita" samankokoisina.
Ainakin nuorena kun haluaa olla uraputkessa mukana, saattaa tuo toimeentulolokero viedä turhan paljon aikaa. Se aika on otettava pois jostakin muualta, perhe ehkä saa tottua siihen että isä (tai äiti) ei ole kotona kovinkaan paljoa, tai sitten harrastuksiin ei jää aikaa.
Tällaista epätasapainoa saattaa kestää jonkin aikaa, mutta pitemmän päälle sellaisella elämällä saattaa olla kohtalokkaat seuraukset, emmekä voi hyvin.
Kaikista onnellisinta olisi jos uskaltaisimme olla niin vahvoja että asettaisimme esimerkiksi perhe-elämän sellaiselle jalustalle että uskaltaisimme sanoa useammin "ei" esimerkiksi ylitöille, vaikka se tietäisikin vajaampaa tilipussia. Onnea ei voi ostaa rahalla.
21.11.2004 14:05
118 / 127