Vapaa kuvaus

Aloituksia

4

Kommenttia

503

1. En missään tapauksessa. Missä Raamatussa tällaista vaadittaisiin pelastuksen ehtona tai edes tavoittelemisen arvoisena asiana!

Mielestäni niissä juuri on päinvastoin todella suuri harhaanmenemisen vaara heikolle ihmiselle. Ja niissä myös mennään rajusti eksytyksen puolelle hurmahenkien harhoihin tänä päivänä.

Sisäinen, täydellinen vakuuttuminen ei kaipaa tällaisia. Jumala voi niitä tahdostansa antaa, mutta se on Hänen asiansa ja oltava Hänen aloitteestaan. Meitä ei ole käsketty tällaisia nimenomaisesti tavoittelemaan, vaan "etsikää Herraa, niin te saatte Elää".

Mitä tulee siihen, että Jumala niitä kyllä joillekin antaa, niin sehän nähdään jo Raamatusta. Se annetaan silloin yhteiseksi hyödyksi, palautukseksi, parannukseksi. Älkää tehkö pahaa minun profeetoilleni! Kuulkaa pasuunan ääntä!
  2. Näin se juuri on!
    Itse kiertelin Jeesuksen omaksi tultuani kaikki mahdolliset ja mahdottomat kirkot ja lahkot, mutta mihinkään ei Jumala antanut minun kiinnittyä.

Näin vain, mitä tämä viheliäinen kristikunta sisällään pitää, Mutta Herraa en siellä tavannut.
    Mutta onneksi Herra on jo minun luonani.

Jumalan siunausta sinulle, joka olet päässyt helvetin tulesta elävänä.