Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
laura.piekkari
profiilit
laura.piekkari
laura.piekkari
Vapaa kuvaus
Aloituksia
4
Kommenttia
503
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
En missään tapauksessa. Missä Raamatussa tällaista vaadittaisiin pelastuksen ehtona tai edes tavoittelemisen arvoisena asiana!
Mielestäni niissä juuri on päinvastoin todella suuri harhaanmenemisen vaara heikolle ihmiselle. Ja niissä myös mennään rajusti eksytyksen puolelle hurmahenkien harhoihin tänä päivänä.
Sisäinen, täydellinen vakuuttuminen ei kaipaa tällaisia. Jumala voi niitä tahdostansa antaa, mutta se on Hänen asiansa ja oltava Hänen aloitteestaan. Meitä ei ole käsketty tällaisia nimenomaisesti tavoittelemaan, vaan "etsikää Herraa, niin te saatte Elää".
Mitä tulee siihen, että Jumala niitä kyllä joillekin antaa, niin sehän nähdään jo Raamatusta. Se annetaan silloin yhteiseksi hyödyksi, palautukseksi, parannukseksi. Älkää tehkö pahaa minun profeetoilleni! Kuulkaa pasuunan ääntä!
04.05.2006 13:30
oikea oppi kuolettaa, mutta Jumalan Pyhä Henki tekee eläväksi. Elätkö sinä Jumalan antamaa Elämää?
04.05.2006 13:16
sanotaankin että 'ei yksikään Raamatun profetia ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä, sillä ei koskaan ole yhtään profetiaa tuotu esille ihmisen tahdosta, vaan Pyhän Hengen johtamina he puhuivat sen, minkä saivat Jumalalta'.
Jos Jumalan Henki,
joka Raamatun on antanut,
on selittämässä sitä lukijalle,
sen todellinen Jumalallinen
merkitys kirkastuu ihmisen
sisimpään Jumalan Pyhän
Hengen vaikutuksesta,
eikä sitä käännöksen
heikkoudet voi estää.
Jumala kuitenkin itse
tietää, mitä hän tarkoitti,
ja antaa sen Henkensä kautta
selvitä sitä pyytävälle.
Taas toisaalta, vaikka
kaikki olisi
'just eikä melkeen',
mutta Pyhä Henki ei
sitä syystä tai toisesta
pääse avaamaan,
on se kuollut kirjain
ilman mitään hyötyä.
Ilman sitä Elämää
antavaa Hyötyä, mikä siihen
todella on kätketty.
Näin Jumala on sen
tahtonut laittaa
'itsensä taakse',
että me emme Häneltä
pyytämättä sitä voisi
saavuttaa.
Tässä joudumme sitten
kaikki, viisaammat ja tyhmemmät,
samalle astinlaudalle.
Vain sillä erotuksella,
että yksinkertaisempi
helpommin taipuu apua
pyytämään, kuin
inhimillisesti viisaampi.
04.05.2006 13:11
kertoo, mistä löytyy jatkoa: "Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Pyhän Hengen vaikutuksesta, on myös kelvollinen nuhteeksi, ojennukseksi, kehoitukseksi, rakennukseksi..."
Olen usein ajatellut, omaa elämääni tarkatessani, ja muutaman todella
Elävän Jumalan yhteydessä olevan
ystävän elämää seuratessani,
että "totisesti ihmeellinen on Herra hurskastansa kohtaan!"
Kaikki se, mitä Jumala vieläkin
tekee omilleen, on aivan suoraa
jatkoa Raamatulle. Raamattu
itsessänsä on vain lyhyt pätkä
Jumalan työtä ja se Tärkein.
Siinä on sielumme pelastus.
Siis sinun tulee vain alkaa
Elää Raamatulle jatkoa omassa
elämässäsi!
04.05.2006 12:51
koskaan pihdattu, vaan ne tiedot ovat aivan avoimesti Raamatussa joka ainoata varten, joka Elää tahtoo.
Olen tietenkin 'suoran kontaktin mahdollisuudesta varma', koska Jumalan Sana on varma.
Näin se saavutetaan: Otetaan todesta Jeesuksen sana kun Hän sanoo 'jos joku tahtoo tehdä Jumalan tahdon, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani'.
Raamatun ohjeitten totteleminen vie sinut tuntemaan, onko Elävä Jumala niitten takana.
Tätä tietä olen itse käynyt, ja niin suuren siunauksen elämääni saanut, että kokemuksen aitoudestakaan ei ole pienintäkään epäilystä.
Mielelläni kerron kaiken juurta jaksain, mutta en tiedä mitä erityisesti haluat kuulla.
04.05.2006 12:10
Totuus on silti vain yksi. Kanssani on Isä Jumala, Poika ja Pyhä Henki.
Jos Jumala on näiden kolmen kautta itsensä ilmaissut, niin ei Hän ainakaan minua ole siitä nuhdellut, että olen Häntä sanonut senjohdosta kolmiyhteiseksi, vaikkei sitä sanaa Raamatussa olisikaan.
Mutta minulle se kumminkin on pääasia, että Hän on kanssani ja pysyy.
03.05.2006 10:56
kysymykset, niin saat tyhjentävät vastaukset, joista lopulta selviää kaikki. Sekin, mitä et edes kysynyt.
03.05.2006 09:44
Jumala olisi ihmiselle antanut kyvyn käsittää ja selitää kaiken.
Minä jään ihan mielelläni lapsen paikalle ja suosittelen siihen tyytymistä kaikille.
Paljon, ja enemmänkin ihmeellistä on, mitä emme voi käsittää, ja siihen se jää. Jumala on Jumala ja me pisara vettä sangon uurteessa.
"Mikä on salassa, se on Jumalan, mutta minkä Hän on ilmoittanut, se on meitä ja meidän lapsiamme varten."
03.05.2006 09:40
teillä on ahdistus", sanoi Jeesus, "mutta olkaa turvallisella mielellä, minä olen voittanut maailman".
Uudet kirkastetut ruumiit todellakin.
Sitä se tarkoittaa.
Ja sitä ennen toisilla on tuomion odotus pelossa ja levottomuudessa ja toisilla rauha ja turva 'Aabrahamin helmassa'.
Ruumis mätänee maaksi jälleen, sielu on sen herran luona, jota se täällä eläessään on totellut, palvellut ja rakastanut.
Jumalan omista sanotaan Raamatussa: "Kun he käyvät kyynellaakson kautta, he tekevät sen lähteitten maaksi ja syyssade peittää sen siunauksilla." Tässä on kyse Jumalan Pyhän Hengen työstä. "Hän virvoittaa väsyneen sielun." "He käyvät voimasta voimaan, He saapuvat Herran eteen Siioniin!" "Jotka Jumalaan turvaavat, ovat kuin Siionin vuori".
"Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa anomuksenne Jumalalle kiitoksen kanssa. Ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ihmisymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Jeesuksessa Kristuksessa."
"Rauhan minä annan teille, minun rauhani, sen minä annan teille. En minä anna teille niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen, älköönkä peljätkö!"
"Etsi Herraa, niin sinä saat Elää."
03.05.2006 09:28
Jeesus tuli tekemään maailmassa tyhjäksi perkeleen teot.
03.05.2006 09:05
todella hyvä, että joku tulee ja sekoittaa valmiit pasmat perinpohjin, että on pakko jokaisen kysyä: mikä on Totuus?
Jos sitä sitten vielä ymmärrettäisiin kysyä itseltänsä Herralta, niin silloin oltaisiin jo päästy hyvään alkuun.
Eihän Johannes Kastajakaan muuta tehnyt, kuin osoitti Jeesusta, maailman Vapahtajaa.
Eikä hänen tarvinnut tehdä hengelle yhtä ainutta kysymystä, sillä 'Hän, joka minut lähetti saarnaamaan, sanoi minulle: tämä on se, joka kastaa teidät Pyhällä Hengellä.
Minä näin Hengen laskeutuvan häneen niinkuin kyyhkysen.
Hänen tulee kasvaa ja minun vähetä.
"Etsikää Herraa, niin te saatte Elää."
03.05.2006 09:03
herra Sunin omia kirjoituksia, ennenkuin uskotte kaiken, mitä hänestä väitetään.
Esim. Sunin aloitus veren voimasta.
Siis Todellinen veren voima oli tarkoitus tuoda esille tällä räväkällä otsikolla!
03.05.2006 08:46
on todella vain yksi ainoa.
Ja Hänellä on nimi.
Hän on Jeesus Kristus, Vapahtajamme, Tie, Totuus ja Elämä.
Etsi Häntä, niin löydät koko Totuuden.
Hänen oman lupauksensa mukaan: 'Me tulemme hänen luoksensa ja jäämme hänen tykönsä asumaan'.
Voiko tämän jälkeen enää olla mitään epäselvää. Tämä ei ole ihmisen korottamista, vaan Herran Jeesuksen.
Hänen lupauksensa kaikuu kaikille, joilla korvat on, eikä vain joillekin harvoille!
Jos sitten vain harvat Häntä suostuvat kuulemaan, se ei ole Hänen vikansa, eikä tahtonsa. Hän on totisesti kaikkensa tehnyt meidät pelastaakseen!
Niin kauan kuin maailma pysyy, pysyy myös Hänen lupauksensa vahvana: 'JOKAINEN anova saa, etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan'.
Jumalan ihmiselle tarjoama aarre on mittaamaton, käsittämätön, yli kaiken ymmärryksen menevä.
Mutta se ei tahdo kelvata.
03.05.2006 08:41
ei ollenkaan tarvitse ihmetellä, mutta ei sitä tarvitse omaksi tieksensä valita.
Kaikessa todella hyvässä ja arvokkaassa piilee itsessään vaara muuttua kaikkein pahimmaksi, jos se joutuu väärään ohjaukseen. Näin vaan kuule on ja paljon muutakin ihmeellistä ja vieläkin ihmeellisempää on.
02.05.2006 17:26
oli tarkoitettu syötäväksi, mutta Jumalan määräämänä aikana. Kaikki on luotu ihmisen parhaaksi, mutta vain Jumalan ohjauksessa.
Jokaisella on mahdollisuus valita Jumala, ja se joka Hänet valitsee, saa voiman. Myös Aadamilla ja Eevalla oli tämä mahdollisuus.
Meille Jumala on avannut lähteen kaikkea syntiä ja saastaisuutta vastaan. Meidän on lähtö, Hän tekee loput.
02.05.2006 11:57
sitä ei yksikään ihminen voi sanoa. Kolmiyhteinen Jumala on minussa. Se riittää.
02.05.2006 11:38
Hän on sisällisesti meissä. "Me tulemme hänen luoksensa ja jäämme sinne asumaan." Siis Isä, Poika ja Pyhä Henki. "Minä tunnen Hänet, johon minä uskon".
02.05.2006 10:48
Näin se juuri on!
Itse kiertelin Jeesuksen omaksi tultuani kaikki mahdolliset ja mahdottomat kirkot ja lahkot, mutta mihinkään ei Jumala antanut minun kiinnittyä.
Näin vain, mitä tämä viheliäinen kristikunta sisällään pitää, Mutta Herraa en siellä tavannut.
Mutta onneksi Herra on jo minun luonani.
Jumalan siunausta sinulle, joka olet päässyt helvetin tulesta elävänä.
01.05.2006 13:24
jokainen Herran omaksi todellisesti tullut luterilainen tietää, ettei kastepaperi ketään pelasta.
Mutta tietää myös sen, että ei kerran tapahtunut kääntymyskään auta, jos sen varaan lasketaan. Lutherin painottama jokapäiväinen parannus pitää olla ja elävä yhteys Herraan Jeesukseen, Vapahtajaan.
Olitpa sitten siellä, tai täällä, niin Jeesus itse tuntee omansa, ja vain he pelastuvat.
30.04.2006 19:46
ja olen myös lukenut "Marttyyrien historia" 1. ja 2. ja ne ovat myös hyvin mielenkiintoisia ja uskossa vahvistavia. Voin suositella kaikille.
28.04.2006 20:55
17 / 26