Vapaa kuvaus

Aloituksia

4

Kommenttia

34

1. Työnhaku on todella turhauttavaa se on totta.Ei ihme että suomessa on työttömiä kun firmat ei edes VASTAA työhakemukseen mitään.Jos olet ollut jossain muussa alassa näyttää olevan sääntö että muihin aloihin et voi sitten hakeakkaan vaan siinä samassa alassa on pakko pysyä jos meinaa edes jotain työtä saada.Itse olisin halukas opettelmaan uuden alan kun olisi vielä iän puolesta 30 vuotta aikaa tehdä jotain toistakin hommaa mutta se ei näytä kenellekkään sopivan.Ihme touhua.Eräässä työhaastattelussa huomasi hyvin asenteen kun heti ovella jo kysyttiin mitä "alan mies" täällä tekee.Haastattelija ei antanut edes vastata vaan puhui itse päälle kokoajan.Palkasta ei ole ollut kiinni ja jos työ ilmoituksessa sanotaan ettei tarvi osata vaan koulutamme sinut työhön ei pitäisi olla mitään ongelmaa.Ihmisillä on todella huonot käsitykset ja asenteet jos olet käynyt kouluja olet älykäs jos et olet tyhmä..mikä ei todellakaan mene noin ikänsä työttömänä ollut alkoholisti voi olla paljon älykkäämpi kuin yliopistossa opiskellut he ovat ajautuneet vain eri teille elämän tuulessa.
  2. Alkoholismihan on näin pinnallisesti katsottuna asioiden ja tunnetilojen hoitamista vuosien saatossa opitulla väärällä tavalla.Alkoholismi ei ole mikään reppanoiden itsehillinnän puute vaan opittu väärä tapa. sekä osittain geeneistä johtuva.Mutta pahan siitä tekee se että se itseasiassa toimiikin ainakin tiettyyn rajaan asti.Kun ihminen tekee jotain asiaa vuodesta toiseen siitä tulee hänelle tapa ja samalla hän hyväksyy asian ja alkaa pitää sitä normaalina.A-klinikka on sitä varten että siellä koitetaan oppia erillaisia ratkaisuja asioihin.Mitä teen kun mieli tekee kauppaan ostamaan kaljaa? tai mitä teen kun olen 20 vuotta juonut mäyräkoiran joka ilta?Joillakin on kyse ihan pienistä määritäkin.Oikeastaan ne "himo" ajat on aika lyhkäisiä vaikka asiaa alkaakin käymään läpi päässään pitkän aikaa ennen kuin varsinainen päätös tapahtuu.Oikeastaan se on eräänlainen väittely pään sisällä johon haetaan myöntävä vastaus niin kauan että se löytyy sitten mennään kauppaan ja laulu on valmis mutta jos ymmärtää ja tiedostaa mistä on kyse asialle voi tehdä jotain.Usein auttaa keskittyminen muihin asioihin vaikka kävelee korttelin ympäri jos ei muuta keksi tai soittaa kaverille.Itse olen sairastanut alkoholismia varmaan syntymästä saakka mutta juominen alkoi noin 25 vuotta sitten.Tällä hetkellä on enää pieniä satunnaisia repsahduksia mutta ei mitään alkuvaiheen jokapäiväiseen juomiseen verrattuna.Kuntoilu rauhoittaa sekä virkistää mieltä ja auttaa minua ainakin olemaan ilman.A-klinikalta olen saanut paljon tietoa riippuvuudesta suosittelen sitä lämpimästi.Alkoholismi ei myöskään ikinä parane jos sinulla on päihdeongelma ja vaikka olisit 30 vuotta ilman ja aloitat uudestaan se jatkuu samanlaisena kuin silloin aikaisemminkin sama koskee tupakkaa kerran tupakkamies tai nainen on aina tupakka mies tai nainen.Ei yhtään tupakkia muuten käy siten että ennenkuin huomaatkaan sinulla on taas aski taskussa.Puhun kokemuksesta.Jos olisin tiennyt millaiseen helvettiin joudun en olisi ikinä koskenut alkoholiin.Suomessa on paljon tälläkin hetkellä sellaisia ihmisiä jotka juo päivittäin mutta ei pidä sitä minään koska ovat tottuneet siihen.
  3. Pitää paikkansa
  4. Kyllä niitä vaatimuksia varmaan löytyy molemmilta sukupuolilta.Yksi syy mikseivät sellaiset rauhalliset maanläheiset kotona viihtyvät ihmiset löydä toisiaan on se että he eivät käy missään.Miten voi löytää samanhenkisen kumppanin jos molemmat ovat omissa kodeissaan?Nettipalstat on koluttu moneen kertaan varmasti ja yksi naurettavimpia treffipalstoja on tämän sivuston palstat.esim minkälaista vuosituloa kumppanisi täytyisi saada.? en tiedä itkisikö vai nauraisiko.ihan oikeasti kumppanin löytäminen ei katso vuosituloja työpaikkaa pukeutumista ym.Jos löytää oikean kumppanin toinen voi olla vaikka presidentti ja toinen puistokemisti.Suurin vika näillä sinkuilla on että haetaan jotain ulkoista olemusta eikä katsota sisälle ollenkaan.Kysykää itseltänne haluatteko kumppanin joka patsastelee merkkivaatteissaan ja ihailee itseään peilistä vai kumppanin jolle on tärkeämpää ihmisten välinen kemia kuin turhat vaatefirmojen rikkaiden rahastumielessä tehdyt muotiilmiöt.Usein haetaan myös akateemista kumppania koska ihmisillä on vieläkin 2000 luvulla sellainen kuva että akateeminen=älykäs ruumiillisen työn tekiä=tyhmä.Mikään koulutus ei takaa älykkyyttä vaan sitä joko on sinulla tai sitten ei.Koulussa opitaan sitten jotain nippelitietoja joita höpisten patsastellaan puku päällä ja esitetään alfa urosta. Taso erot johtuvat usein siitä että monilla ei ole kiinnostusta käydä nuorena koulua vaikka olisi mahdollisuus pärjätä paremminkin.Toinen syy on se ettei kaikkia kiinnosta työ jossa tuijotetaan esim tietokonetta päivät pitkät.Itse haluan ainakin töitä joissa saan käyttää älyä sekä ruumista.Väitänkin että sellaiset jotka ovat ajautuneet nuorempina "väärille" poluille ymmärtävät enemmän niiden oikeiden asioiden päälle elämässä kuin sellaiset jotka ovat kasvaneet kaiken materian keskellä kultalusikka suussa.Minun ei tarvitse ajaa uusimmalla bemarilla egoa pönkittääkseni voin mennä vaikka ruosteisella pyörällä töihin jos haluan.Minun ei tarvitse esittää muuta kuin olen.Voin olla haluamissani vaatteissa vaikkei ne olisikaan jotain huippuhintaisia.Minun ei tarvitse saada kenenkään hyväksyntää olen sellainen kuin olen.Vaikka voittaisin lotossa en silti ostaisi kalliita merkkivaatteita koska ne on ihan turhia.Kaunis pakettikin voi sisältää paskaa.No tässä oli ehkä hieman yleistyksiä ja dramatisointia tiedän kyllä että hyviäkin ihmisiä on olemassa joka yhteiskuntaluokassa.Joku varmasti haukkuu nyt etteihän tuo kaveri osaa edes välimerkkejä laittaa oikeaan paikkan ja tälläisille kielipoliiseille sanoisinkin että jos luit tekstin ja ymmärsit sen on teksti hoitanut tehtävänsä ilman niitä välimerkkejäkin ja jos jotain oikein kauheasti häiritsee voi vaikka tulostaa tekstin ja lisäillä mustekynällä haluamiaan välimerkkejä ja isoja kirjaimia mustekynällä yön hiljaisina tunteina.Kiinnittäkää sinkut huomiota enemmän siihen itse ihmiseen kuin siihen pintakiiltoon niin löydätte hyvän kumppanin.