Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
jounirj
profiilit
jounirj
jounirj
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
18
Kommenttia
487
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
juuri muuta, perustelaamista. Itse olen havainnut että helpoin on sopivan pitkävartinen pienitelainen, sellainen millä esim lämmityspatterian takaa maalataan. Vaahtomuovi rullaa ei kannata käyttää, se kun sulaa kun ohentelee. Väittävät että ohentimena pitäisi käyttää tinneriä tms. Se vain haihtuu liian nopeasti joten olen käyttänyt ihan vain tärpättiä noin 50/50. Myrkyn olen hakenut Motonetista, ennen käytin Bilteman kamaa mutta se lopetettiin, tätä uutta Biltemaa en ole vielä käytäny.
Kerran laskin veneen veteen minkä "pohja näytti hyvältä" oli vaan seissyt liian kauan joten syksyllä näkkiä pohjassa "noin 6000kg" ja huiput - 10 solmua.
24.05.2010 11:58
vesillelaskua hyvin ohut, ohennettu, kerros riittää kaudeksi. Vene kun seisoo kuivilla muutaman kuukauden niin teho "katoaa". Vaatii siis uudelleen aktivoinnin. Kerroksen paksuutta ei ole syytä kasvattaa kuin sen minimin.
24.05.2010 09:37
mielummin hiustenkuivaajaa, ei kuumenna niin helposti liikaa kuin kuumailmapuhaltimet. Kuten tuossa jo varoiteltiikin. Lähtevät näin helposti.
24.05.2010 07:50
sen auki isommaksi niin pitkälle kun löytyy ehjää (tummaa/hartsin väristä, vihreähköä yleensä) laminaattia. Viistät hionnan niin että se on halkeamman kohdalla "syvempää", nousten siis reunoille. Sitten vaan kostutat pinnan ja matot uudella hartsilla ja mätät kiinni niin ettei jää ilmaa väliin. Kerroksia ei voi olla kauhean montaa kerralla, tulee muutoin "kuumapaikka". Lisäät sitten kun on kuivunut. Sitten vaan hiot taseiseksi ja vähän topparia päälle niin siinähän se.
Kuukkelililla löytyy paremmatkin ohjeet.
21.05.2010 11:49
työmyyrät, Espoo
21.05.2010 11:42
ole vielä tutustunut, pitäisi joku asentaa. Tuossa kerrotaan lisää http://www.clarion.fi/file_root/Venevarusteet/DEFA_PowerSystem/DEFA_PowerSystem_luettelo_2010.pdf
21.05.2010 10:09
Etola myy irtokirjaimia/numeroita. Tai leikkaa kontaktimuovista
21.05.2010 07:43
myy vastaavaa suoraan venekäyttöön, hintaa en ole kysynyt, toivottavasti ei ole pahaa venelisää.
20.05.2010 15:36
kun Talberg Nautica niitä myi tuli jonkun verran kokeiltua. Yhteen testattiin teräspotkuria. Varsin hyvän vaikutelman sain. Vahvanoloinen ja ajoominaisuudet mukavat.
Kulutus ehjällä tuollaisella oneella lie siinä 08-1L/nml
20.05.2010 15:34
Stormwind
18.05.2010 07:45
siinä ole se Lilla Krokön lahti, mihin osuu vain ylätuuli, tosin hyttysiä sielläkin, vapaata ankkuri paikkaa. Nähtävyytenä tykki.
12.05.2010 15:36
minäkin aikoinaan (-85) ajattelin, tuli sitten kuitenkin otettua se vakuutus. Kolahti vasta 2004, en olisi maksanut "säästetyillä" maksuilla tuota korjausta, vaikka ei iso ollutkaan. Jos sattuu vielä niin että oma vene syystä tai toisesta vaurioittaa toista niin lasku onkin sitten jo "tähtitieteellinen". Nuo pienetkin korjaukset likkeessä on aika mahdottoman kalliita.
No kukin tekee niinkuin haluaa.
Yhtiö on nyt muuten IF ja korvasi mukisematta.
10.05.2010 13:23
oli aikoinaan Lohi 585HT, siinä hyvänä puolena että oli kokoisekseen leveä = asumistilaa ja väljyyttä. Leveät kannet liikkua yms.
09.05.2010 12:43
montako olet omistanut ja monellako veneillyt ?
06.05.2010 12:24
keväällä myin -87 Micro Funin, joka oli kunnossa.
05.05.2010 14:43
lätkyttää vain integroidut, ei irtotasot.
05.05.2010 14:41
http://www.sakaco.fi/58 , 150 hv koneella, ilmeisesti uusi Quicksilver 620
21.04.2010 19:10
tuo etikka, kuten yksi jo ehdottikin. Itsellä oli suodatin päivän pois telakalla ja pilssissä 10l löpöä. En olisi muuten arvannutta lappo ilmiöllä käy noin. Tämän jälkeen olen aina talvisin laittanut etikkaa pilssiin, ei haittaa muuten muuallakaan, pitää veneen raikkaana syöden hajuja.
Isot pojat ovat kertoneet että hajunsyöjän saa kun imeyttää etikkaa grillihiileihin (vadilla). En ole kokeillut tuota, "lorautukset" riittäneet.
06.04.2010 09:55
RR paljastaa. Joskus muinoin kollega niitä meillä korjasi silloin kun niitä edustettiin, minä nyt en noista ymmärrä enempää kuin sika hopealusikasta
04.04.2010 18:40
olen töissä huollossa vieläkin samassa putiikissa mikä toi merten RR VHF-puhelinta. En muista että niitä juurikaan olisi tuotu tarkastukseen, ehkä ammattilaiset toivat. käyttäjät ottivat "kuson", kuten itsekin, keväällä ja kerroin että testaan vain ennen kautta. olivat ihan tyytyväisiä, tuolloin vielä ko. puhelimia oli ja niitä käytettiin.
Toki olisi kiva huoltojen kannalta että niitä kiikutettaisiin huoltoon, ehkä kuitenkin jo syksyllä olisi parempi aika, saisivat lisää tuloja.
Itse asiassa itse laitteet ovat aina ok, kaapelit ei, eikä niitä puhelinta tarkastamalla korjata. Veneessä tehomittari väliin ja sillä tarkastaa vielä paljonko "tulee takaisin" ja se on siinä.
01.04.2010 19:31
16 / 25