Vapaa kuvaus

Olen syntymähumalassa mutta en ympäristölle vaarallinen. Luonteeltani olen erittäin optimistinen pessimisti. Perusvärit: kalkkilaivan kapteenin ja maantien väri Kirjoitan pelkästään rekatulla nikilläni. Puskasta huutelee varjo-olentoni Puskasuleima, jolla on lupa mollata persoonaani kunhan tekee sen kotipaikkakunnan murteella. Olen oppinut tuntemaan täällä aivan ihania ihmisiä sekä virtuaalihenkilöinä että osan myös livenä. Omasta ja Puskasuleiman puolesta lähetän lämpimät terveiset kaikille. Palstoilla tavataan! Suosikkibändit/artistit: Hvorostovsky Suosikkileffat: Tuntematon sotilas, Kurjet lentävät Lempikirjat: Tuntematon Sotilas, Rikos Ja Rangaistus, Kilpi ja miekka Vapaa-aikanani: Eläkeläisen elämähän on yhtä vapaa-aikaa Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: Kaupungit ja kunnat, Kahvipirtti Katson tv:stä mieluiten: Sydämen asialla, saksalaisdekkareita, luonto- ja matkailuohjelmia Kotieläimet: Villakoirat sänkyjen alla En pidä: Ei tule nyt mieleen muuta kuin kieroilu Parhaat matkakohteet: Suomen Lappi, Bulgaria, Berliini. Tosin aika merkittävältä kokemukselta tuntui seistä Kiinan muurillakin. Ruoka & juoma: Kaurapuuro ja maito Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Työskentelen: Oloneuvoksetar Ase tai siviilipalvelus: Itsellä ei palvelusta, mutta mieheni on lääketieteen ja kirurgian sattumakorpraali (nostoväessä) Yhdistykset/kerhot: Eläkeläiset Siviilisääty: Varattu Lapset: ---

Aloituksia

28

Kommenttia

3298

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Päivää!
    Täällä vaikutti hetken siltä, että pitkälle edennyt kevät olisi ottamassa takapakkia. Tuulikin ravisteli koivujen oksia, mutta nyt paistaa taas aurinko erittäin aurinkoisesti.

Muuttolintuja ei täällä ole näkynyt, ellei sellaiseksi lasketa jumalattoman korkeaa nostokurkea, joka monta päivää yritti ylettyä lentokoneisiin. Sen päässä oli korean punainen vaate, jonka minä ristin Kiinan lipuksi. Kyllähän minä ymmärsin, että se rätti oli kurjen nokassa sitä varten, että sillä vilkutettiin ohi kiitäville lentokoneille.
    Viikonvaihteessa nostokurki hävisi, mutta juuri nyt se on tullut takaisin! Kiinan lippua ei näy, mutta kurjen päässä on linnunpesä ja pesässä lintu!
    Minä jo ennätin ajatella, että nosturi on kuin entinen Mauri, joka oli tehnyt tehtävänsä ja sai mennä.

Erään ystäväni mies oli myös Mauri. Tasainen, järkevä ja oikeastaan aika veijari. Melkoisia vekkuleita oli koko Maurin kaveripiiri.
    Kun yksi kavereista oli löytänyt unelmiensa naisen -- neljännen kerran -- oli tulossa häät.
    Kaverikollegio päätti, että Mauri puhuu sulhaselle. Mauri pani hanttiin vedoten siihen, että hän oli jo puhunut sulhasen kolmissa edellisissä häissä, joten nyt oli jonkun toisen vuoro.
    Kaverit sanoivat, että juuri sen tähden Mauri on valittu puhujaksi, kun se käy häneltä jo rutiinilla.

Tuli sitten vihkiäispäivä, ja Mauri puhui.
    Puheen sisältö oli lyhyt ja ikimuistoinen:
    Arvoisa sulhanen,
    olen tätä ennen puhut häissäsi kolme kertaa. Tämä on neljäs.
    Anna sen olla viimeinen. MINÄ EN JAKSA ENÄÄ!

En muuten jaksa minäkään, minkä täten iloksenne ilmoitan.
    Nauttikaa keväästä!
  2. Elämä näyttää tarjoavan yhtä ja useampaakin juhlaa.
    Kun kuitenkin jäävät pääsiäiskortit ostamatta, niin tiputtelen tätä kautta pieniä onnen kultamunia pääsiäistervehdyksenä kaikille, jotka Pirttiin poikkeavat.

Siis, niin kuin edellinen paavi sanoi: - Finladeese: hjuva päsieste.
  3. Kultareunaista aamua!
    Ei obligaatioita vaan taivanrantaa.
    Kuinkahan kaunis taivaanranta olisikaan, jos koti olisi joko korkealla mäellä tai "kaaheen laakeella aakeella" ja ikkunat joka ilmansuuntaan.
    Onneksi ei tarvitse kirjoittaa kyökissä. Sinne nimittäin paistaa aurinko täysillä. On ihan tarpeeksi, että äärettömän kirkas valo livistää kuusen oksien raosta suoraan silmiini.
    Anteeksi nyt, että olen epäkohtelias auringolle, mutta kun on huutava pula aurinkolaseista.
    Näyttää ihan tyyneltä, mutta siitä huolimatta silloin tällöin tuulenpoikanen pöllyttää tiellä hiekkaa. On se varmasti pöllyttänyt ennenkin, koska meidän ikkunamme ovat kammottavan pölyiset.
    Siitähän olenkin varmaan jo ruikuttanut, että entisessä kodissamme oli paljon enemmän ikkunoita kuin täällä, mutta siellä oli pestävänä vain kaksi pintaa per ruutu, täällä niitä pintoja on kuusi.

Pihapuissa ei lentele variksen varista eikä tintin tinttiä. Erilaisia autoja tulee ja menee. Koulupojat fillaroivat kilpaa opinahjoaan kohti, ja omakotialueen viimeisellä rakentamattomalla tontilla myllää kaivinkone.
    Niin että kai nyt kaikkien mielestä nämä meidän kulmakuntamme päivittäin toistuvat maailmaa järkyttävät tapahtumat kiinnostavat puolta maailmaa.

Ennen kuin toivottelen hyvät päivät, kerron eilisistä uutisista:
    Altia (omaa sukua ALKO) on kuulemma myymässä itseään jollekin ulkomaiselle firmalle.
    Mitenkähän se vaikuttaa paikalliseen tehtaanmyymälään ja Pirtin nurkkakaappiin?

Heippa ja hyvät jatkot!