Palsta on hiljainen ja poistoja tehty kokonainen ketju on sitten viime katselmuksen jälkeen puz-vei!
Onko täällä nyt vallalla joku henkien vai henkilöiden todellinen voimainkoitos?
Tarkoitus lienee kuitenkin pistää munalukko ovelle ja sitä ennen tyhjentää koko
huusholli, vaiko sitoa sormet yhteen nippuun ettei minkäänlaisia tekstejä enään ainutkaan pysty kirjoittamaan.
Kannattais varmaan hankkia oma miettimismyssy itse kunkin.
On todella loukkaavaa että hyvätkin tekstit huitaistaan pois sivulta.
Onkos liian pienet kengät? häh...puristaako varpaita vai ohimoa?
90
353
Vastaukset
- Mikä ketju
on poistettu?
Samaa ihmetellyt ,kun vilkaisin nyt aamulla. Hiljaista on, kannattaneeko enää mitään kirjoittaa, kun ne pyyhkäistään pois koko ketju? Eilen kirjoitin pariin otteeseen, mutta niin on tyhjennetty nekin pois.
Nyt en tosin ehdi ollakaan mukana, pullat on uunissa, ja padat ja kattilat esillä, liha lämpiämässä tiskipöydällä.
Hyvää päivänalkua silti:D heippa!- p puskala
Nää liikavarpaat, ihan fyysiset. Ne painaa ja vaivaa. Raspailin kovettumia pois. Ihan pahimpiin Verroxia ja varvaslaastaria. Pehmeällä teipillä ne sit suojaa.
Lisätyötä ne teettää, mut kannattavaa kuten jalkojen hoito on.
Palstalla ei jouda joka päivä notkumaan. On niin sopivia päiviä ulkotöitä tehdä, ei sada, ei ole kuuma. On mentävä taas.- tätä mieltä
Sen verran aikaa on aina, että palstalle vilkaisee, vaikka kymmenen tuntia töitä tekisi. Ei se nyt vielä palstalla notkumista ole jos vaikka parikymmentä minuuttia tähän päivässä käyttää. Aktiivisella ihmisellä on myös asioita, joista voi kirjoittaa.
Mutta näkeehän sen että täydellinen muutos tapahtunut, ei enää aloituksia kuin muutamalta . Jokin tässä palstan ilmapiirissä ja henkilökemiassa on ollut pielessä jo kauan. Eilen ihmettelin onko minusta tullut vanhuudenhöppänä kesken kauneimman nuoruuden.
Muistin ihan varmasti kirjoittaneeni 70 plussaan, mutta eipä vain näkynyt edes poistojälkiä.
Eikä minulla ole liikavarpaitakaan...Venlastiina kirjoitti:
Eilen ihmettelin onko minusta tullut vanhuudenhöppänä kesken kauneimman nuoruuden.
Muistin ihan varmasti kirjoittaneeni 70 plussaan, mutta eipä vain näkynyt edes poistojälkiä.
Eikä minulla ole liikavarpaitakaan...Sanos muuta, ei mullakaan ole liikavarpaita. Olen aina ollut sen verran mukavuutta rakastava, että en ole suostunut kulkemaan epämukavissa kengissä.
Tosin nuoruuteni ihanina aikoina kaikissa kengissä oli korot. Oli suorastaan vaikeaa kulkea korottomilla tossuilla. Kumisaappaissakin oli korot, jos oikein muistelen. Ihan vaan pari-kolme senttiä.
Silloin monille ne liikavarpaat kehittyivät, kun eivät osanneet oikein kävellä korkeilla koroillaan.
Yhä haikailen entisten hyvien jalkineiden perään. Nahkaa ja nahkavuori!
Minulla on yhä jäljellä 60-luvulta kahdet kengät. Tosin en ole niitä enää käyttänyt vuosiin, mutta siellä ne kaapissa ovat muinaismuistona. Vieläkin vanhemmat, 1910-luvun kengät on tallella, Ne ovat varrelliset kengät, joissa on metrien pituiset kengännauhat. Ja 5 cm korot. Kurillani olen jopa niitä käyttäyt joskus 50 v. sitten, mutta eivät ne oikein minun jalkaani sopineet.- nikitönnä
Makriina kirjoitti:
Sanos muuta, ei mullakaan ole liikavarpaita. Olen aina ollut sen verran mukavuutta rakastava, että en ole suostunut kulkemaan epämukavissa kengissä.
Tosin nuoruuteni ihanina aikoina kaikissa kengissä oli korot. Oli suorastaan vaikeaa kulkea korottomilla tossuilla. Kumisaappaissakin oli korot, jos oikein muistelen. Ihan vaan pari-kolme senttiä.
Silloin monille ne liikavarpaat kehittyivät, kun eivät osanneet oikein kävellä korkeilla koroillaan.
Yhä haikailen entisten hyvien jalkineiden perään. Nahkaa ja nahkavuori!
Minulla on yhä jäljellä 60-luvulta kahdet kengät. Tosin en ole niitä enää käyttänyt vuosiin, mutta siellä ne kaapissa ovat muinaismuistona. Vieläkin vanhemmat, 1910-luvun kengät on tallella, Ne ovat varrelliset kengät, joissa on metrien pituiset kengännauhat. Ja 5 cm korot. Kurillani olen jopa niitä käyttäyt joskus 50 v. sitten, mutta eivät ne oikein minun jalkaani sopineet.Minä käytän tanssikenkinä vain piikkareita, eli korkeita korkoja, ihan oikeita tanssikenkiä, pehmeällä nahkapohjalla.
Sain ystävättättäreltäni lahjaksi matalakorkoiset kauniit kengät, mutta en vain osaa niitä pitää, eivät istu jalkaani vaikka sopivat ovatkin.
Lestin pitää olla just oikea, muuten ei kenkä ole hyvä jalassa.
Varastossani on sota-ajan paperikengät.
En niitä kyllä ole jalassani käyttänyt, mutta eipä ole kukaan muukaan.
Museoon joutaisivat.
Vihkikenkäni heitin juuri laatikkoon, jossa on lapsenlapselle mielikenkiä.
Ei purista kenkä, eikä kiristä hikipanta, paremmin kuin pipokaan.
Näkyy täällä kyllä sellaisiakin olevan joille toisen sana on kuin härkätaistelu lippu, heti hyökkäys päälle.
- kirjoottelija
Jossain mättää jos täältä saa joku ylläpidon kautta pyytää poistoja, tai jotan vastaavaa kun palstalla on luotsi häneen tässä katse kääntyy epäilyksineen.
Ja kun nyt näyttää olevan hajukin '*vapaalla*' on tietty kaikki mahdollista ja yksikin porsaanreikä on.
Minustakin kunniallisia siistejä ikäistemme kirjoituksia poistava loukkaa kirjoittajia.
Jotenkin tämä palsta kuitenkin vetää puoleensa.Täällähän on pelkkiä pulmusia. ihan niinkuin eräs : en minä, minä vaan. Eikö täällä ole loukkaavia tai Suomi24:n ohjeiden vastaisia kirjoituksia, mielestäni, jos niiden määrä yhdessä viestikejussa kasvaa kohtuuttoman suureksi, on käytänöllistä sulkea koko ketju. Ainoa mahdollisuus saada puskista huutelijat jotenkin rauhoittumaan. Ja haupovan "vapauttamisesta" saatte kiittää ruuneperiä.
fundsija kirjoitti:
Täällähän on pelkkiä pulmusia. ihan niinkuin eräs : en minä, minä vaan. Eikö täällä ole loukkaavia tai Suomi24:n ohjeiden vastaisia kirjoituksia, mielestäni, jos niiden määrä yhdessä viestikejussa kasvaa kohtuuttoman suureksi, on käytänöllistä sulkea koko ketju. Ainoa mahdollisuus saada puskista huutelijat jotenkin rauhoittumaan. Ja haupovan "vapauttamisesta" saatte kiittää ruuneperiä.
Sano tuo vähän selvemmin!
Ruuneperi kirjoitti:
Sano tuo vähän selvemmin!
hajupojan, muuten tarvitseeko Sinulle vääntää rautalankasta kaipaamasi sanonta
kaikista kukista, eli kirjoittamisoikeus siinä missä Sinullakin.- SIIRI77
fundsija kirjoitti:
Täällähän on pelkkiä pulmusia. ihan niinkuin eräs : en minä, minä vaan. Eikö täällä ole loukkaavia tai Suomi24:n ohjeiden vastaisia kirjoituksia, mielestäni, jos niiden määrä yhdessä viestikejussa kasvaa kohtuuttoman suureksi, on käytänöllistä sulkea koko ketju. Ainoa mahdollisuus saada puskista huutelijat jotenkin rauhoittumaan. Ja haupovan "vapauttamisesta" saatte kiittää ruuneperiä.
AIKUISET OLETTEKO HUPSUJA
- 21 3
fundsija kirjoitti:
Kyllä täällä loukkaaviakin kirjoituksia on ollut. Kirjoittajaa on luonnehdittu dementikoksi, narsistiksi jne.
Erityisen ikävää on, että sairaista ihmisistä käytettäviä nimityksiä on käytetty luonnehdttaessa ihmisten muka ikäviä piirteitä - puskasta pöljänne
fundsija kirjoitti:
" jos niiden määrä yhdessä viestikejussa kasvaa kohtuuttoman suureksi, on käytänöllistä sulkea koko ketju" ("niiden", tarkoitetaan "loukkaavia tai Suomi24:n ohjeiden vastaisia kirjoituksia"
- Kummallista vain, aikaisemmin ei tuollaisia ongelmia esiintynyt.
"Ainoa mahdollisuus saada puskista huutelijat jotenkin rauhoittumaan."
- Väärä arvio, tuostahan ne vain innostuvat, kun toteavat saaneensa jotakin aikaan. Muita kirjoittelijoita se voi kyllä rauhoittaa ja hilliitä heidän kirjoitusintoaan..
- jjoutava
Onhan se tietennii niinnii ja jos oikein pahasti on käyny niin joku puska on kirjoittanut muutamia huonosti valittuja sanoja ja koko ketju tai suuri osa ketjusta on poistettu sen takia, mutta eihä puskoilla tietenkään vastuuta ole kuten esm, minä jouvun varomaan ja välliin sensuroimaan omia joskus hyvinki rumia kirjoituksiani.
- sama1
Niin ja tarkoitin omasensuroinnilla' sitä etten lähetä mielestäni pahantahtosia tuotoksiani sillä pimiä puoli on minussaki.
Siis en poista tai poistata mitään.
- 0440 ..
Kyllähän palstalle sentään vielä kirjoitellaan.
Sellainen muutos on taphtunut, että vain harva kirjoittelee enää vakionikillä.
Kirjoitellaan satunnaisilla nikeillä, ehkä viidelläkin saman vuorokauden aikana. Tämä on koettu viisaammaksi. Niin menettelee tämänkin kirjoittaja.
Aiheiltaan palsta on aika tyhjänpäiväinen. Eip'ä noita ketjuja viitsi ruveta aukomaan. Kirjoittakoon kukin mitä kirjoittaa. Ei kiinnosta, onneksi.- jjoutava
Eipä niitä välttämättä useita satunnaisella nikillä, kyllä yksikin pystyy sen vaikutelman luomaan. Tietenkään kaikkien nikillisten kirjoitukset ei yllä näiden moninikkien tasoon, mutta omalla osallani en tunne tarvetta kilpailla kenenkään kanssa eikä mainettani ole syytäkään korostetusti suojella.
- tähh
Eikös se ole kiinnostusta kun antaa mielipiteensä kirjallisena?
- tähh,hähh
MInun mielestäni sinä >tähh< tulkitsit vinosti jjoutavan lauseen ''mutta omalla osallani en tunne tarvetta kilpailla kenenkään kanssa ..''
Onko pelkkä viestin kirjoittaminen aina mielestäsi kilpailua. - häh höh
tähh,hähh kirjoitti:
MInun mielestäni sinä >tähh< tulkitsit vinosti jjoutavan lauseen ''mutta omalla osallani en tunne tarvetta kilpailla kenenkään kanssa ..''
Onko pelkkä viestin kirjoittaminen aina mielestäsi kilpailua.lue nyt varmuuden vuoksi ajatuksella tuo moittimasi vastaus
en näe sanoin kuin sinä, varmaan mulla erilaiset rillit. - romahann
häh höh kirjoitti:
lue nyt varmuuden vuoksi ajatuksella tuo moittimasi vastaus
en näe sanoin kuin sinä, varmaan mulla erilaiset rillit.jospa se lauseteksti onkin jo poistettu, voi elämän kevät tätä ikäihmisten hauskanpitoa, ja aina joku pysäyttelee tekosillaan
;-))))
- fiiuliin*
Mikäs ihme se on kun yöllä katoavat viestit ketjuineen päivineen kun minulta lähti eilen kesken kirjoituksen, käsistä pois hura´hti niin että jäin suu ammollani ihmettelemään.
Kirjoitin juuri siihen poistettuun viestiin, taisin mainita funtsijan edelliselle kirjoittajalle antamasta kylmäkiskoisesta vastauksesta, en ollenkaan pahalla, mutta kai se alensi luotsin ammattitaitoa,
Suututti tietenkin kun tällainen mitään osaamaton kirjoittelija rohkenee ottaa kantaa hänen aikaansaannokseensa.
Eipä mitään, kiitin vain keskenlopetukseta seuraavassa viestissä siitä ettei hän anta nut minun jatkaa omaa höpinää.
Kuinka minusta vaan tuntuu että siinä itse hajupoika temmeltää, tai sitten joku hänen velipojistaan,
Ei yhtään lempeämpää sanaa löydy hänen viesteitään. kukkahameelle: kysyisitkö asiaa tuntemiltasi moninikeiltä, jotka huutelevat puskasta. Jos ylläpito on Saunalahden armoilla ja häiriköt riehuvat, ei ole muuta mahdollisuutta, Yksittäisten viestien poisto on turhaa jos vastaukseksi tulee ivallisia huomautuksia enemmän kuin ehtii poistaa. Tuntemiltasi moninikeiltä, joista ainakin yksi väittää olevansa palstalla ylivertainen, voisit kysyä, miksi he haaskaavat aikaansa katselemassa toukkien kehittymistä. Aiheesta on jo tehty lukuisia tutkimuksia, jopa väitöskirjoja. Luulisi noiden tieteilijöiden löytävänhaastavampia palstoja kuin tämä.
- *Kukkahame*
Niinkö? Että saisin niiltä oikeaa vastausta, no siinä on kyllä niin monta totuutta kuin nikkiä.
Mutta eihän täällä monella ole oikeutta poistaa, eihän, ja jos on niin vastaa sinä montako sinun lisäksesi!
Vai onko niin että edelleen voin ylläpitoon sinun ohitsesi laittaa poistopyynnön?
Enkä enää puutu tähän asiaan ainakaan viikkoon jos hyvin menee. - viisnikkinen
"häiriköt riehuvat"... Ne "häiriköt " kahdeksatta vuosikymmentään käyviä ikätovereita, joista monille kirjoittaminen on mielenterveydenkin ylläpitämistä
viisnikkinen kirjoitti:
"häiriköt riehuvat"... Ne "häiriköt " kahdeksatta vuosikymmentään käyviä ikätovereita, joista monille kirjoittaminen on mielenterveydenkin ylläpitämistä
viisnikkisille.onhan se hienoa tuo terapiakirjoittaminen, olen huomannut täällä monta, jotka sitä todella tarvitsevat, esimerkit dementikot, jotka eivät muista, ett ovat jo moneen kertaan toistaneet tekstejään.
viisnikkinen kirjoitti:
viisnikkinen: mistä tiedät rekkaamattomien iän, saattavat hyvin olla lapsia,
Ilmeisesti on ruvettava käyttämään rekattua nikkiä. Minulta se vain aina unohtuu, kun avaan ohjelman. Niinpä kirjoittelen useinmiten ek:na.
Nyt en kyllä ole varma, mistä ketjusta on kysymys, en ehkä ole siihen osallistunutkaan.- rekkautumaton pöljä
Mitä hyötyä rekkautumisesta on? Ei yhtään mitään. Voi esiintyä vain tärkeänä.
- Aamun Annikki
Miksi valittaa poistoista, kun voi jättää tänne kirjoittamatta ne parhaat hengentuotteensa joiden toivoisi säilyvän hamaan tuomiopäivään asti.
Parhaat tekstit omiin tiedostoihin ja täällä keskusteluissa kirjoitellaan vain yleisiä asioita.
Teksi mieli sanoa, että linkitetään lehtiin ja juutuuppiin, eipähän tule syytetyksi omista mielipiteistä.
En sure poistettujakaan, ilkeää kielenkäyttöä sen sijaan, se kun pahoittaa muitakin kuin haukuttua. - katleijanen=
Ikinä en tallenna näitä viestejäni, eivät ole sen arvoisia, mutta on tullut mieleen että pitäisi noukkia Runonurkasta omat "runot", jotta jälkipolvet saisivat niitä huvittuneina lueskella. Ikinä en ennen ole edes yrittänyt mitään riimitellä ja sovitella rivien loppusointuja kuin vasta tällä palstalla.
- sivupolulta
tarkoitettu kai lukea oikein, eli.... joa kirjoittajalla on hyvää tekstiä, tuskin hän sitä tänne palstalle edes lähettää, vaan tallentaa omalle konneellensa.
Kun kirjoittaa Wordilla tekstin jonka tänne liittää, jää tekstia aina koneelle.
Hyvä tapa, olen huomannut.
Jää harkinta aikaakin jos nyt sittenkään ei tänne lähettäisi.
Joskus ihan hyvä kun ei paina liitä ja lähetä.
Tekstini ovat koneellani, poistan ne kansiottain kun näen ettei ole mitään arvokasta menettävänä.
Jokainen runoni on koneellani, juuri siksi, että kirjoitan ne tekstinkäsittelyohjelmalla ja vasta sitten kopsaan ja liitän niitä, minne liitänkin ja missä julkaistaan, se on taas ihan eri stoori.
- DDD1
Olet digttaattori ilman vaatteita, jos et saa palstaa nimettömänä sekaisin ja sitten monilla rekatuillasi määräysvaltaa. Asia on niin penttiseni.
- ei naurata
Voi herra Jumala, tekee mieli sanoa!
Mitä tarkoittanet, mutta ainakin allekirjoittaneen mielestä tämäkin viesti on juuri tätä riidan lietsontaa!
Mikä ylivertaisuus täällä pitää osoittaa, kuten Sinä tässä, eli, tiedät ja tunnet kuka se tässä...- ja itse syyllistyt luulotteluun ja syyttämiseen.
- nadja
Olen kauan sitten tilannut uuden ymmärryksen, muttei se ole tullut perille.
Siis en ymmärtänyt edes ..mikä moite? - L - L
Minua tökkäsi uuden vahdin toiminta heti alkuun ja pysyin vähän aikaa poissa.
Nyt olen varovaisesti "kokeillut kepillä jäätä".
Joku tolkku pitäisi sensuroinnissakin olla. Suuntaan ja toiseen.
Kalvinistinen puritismi ja toisaalla täydelline holtittomuus eivä mielestäni edistä palstojen tarkoitusta.
Käymilläni palstoilla pohjanoteerausta edustaa urheilun ja kuntoilun kehonrakennus osasto.
Siellä voivat luonnevikaiset lapsukaiset (?) ripuloida ja neuttia siitä oraalisesti ja muutenkin huomattava osa sisällöistä on täysin sairasta.
En kehoita kurkkaamaan koska mitään järkeä tai mielihyvää tuottavaa ei ole tarjolla.L-L Sitä ripulointia on täällä ihan tarpeeksi.mielestäni tänne pitäisi lisätä oma keskustelupalsta tällaisille henkilöille.
- heimolainen
Ollaanhan me L-L kuitenkin ehkä vimesimmällä vuosikymmenellä täällä kirjoittelemassa. Kun päästään poutapilven päälle niin torpataan naapuri pilviä hajalle atomilelupyssyilämme.
Minnen näe uudenkarhean luotsimme navigointikyvyssä mitään erikoisen moitittavaa.
- oijoi
kuinPellossa on mellastettu riittävästi, nyt se ei luonaa kuten ennemmin joten nyt pitää purnata.
Aloittaja kysyi puristaako varvasta, kai silloin jos on liiaan pienet kengät.
Jos ohimota kiristää, taitaa olla liian pieni pipo.
Monella varmaan tuo liian pieni pipo kiristää, kun niitä poistoja tulee syyttömillekin, miksi koko rimpsu poistetaan. Jos joku ei ymmärrä kuinka pitää käyttäytä poistettakoon.
Luulen ylläpidon kyselevän haluatko Seriffiksi, tuskin mitään palkkaa maksaa, en tiedä kuinka monelta kyselee, minulta kuitenkin muutaman kerran, jos oikein ymmärsin. Kuka haluaa Kalifiksi Kalifiksin paikalle?- Ei kukaan, sillä
LateVaan kirjoitti:
Aloittaja kysyi puristaako varvasta, kai silloin jos on liiaan pienet kengät.
Jos ohimota kiristää, taitaa olla liian pieni pipo.
Monella varmaan tuo liian pieni pipo kiristää, kun niitä poistoja tulee syyttömillekin, miksi koko rimpsu poistetaan. Jos joku ei ymmärrä kuinka pitää käyttäytä poistettakoon.
Luulen ylläpidon kyselevän haluatko Seriffiksi, tuskin mitään palkkaa maksaa, en tiedä kuinka monelta kyselee, minulta kuitenkin muutaman kerran, jos oikein ymmärsin. Kuka haluaa Kalifiksi Kalifiksin paikalle?MISSION impossible on kyseessä.
En ikinä olisi ryhtynyt, vaikka maksettaisiin, en sittenkään.
En mistään hinnasta.
- 2+4=6
Haluatko Luotsiksi teksti tulee automaatisesti, jos ilmoittaa asiattomasta viestistä.
- Itse omistani huoleh
Pidän huolen vain omista viesteistäni, kirjoitan aina asiallisesti.
NIIN TULISI JOKAISEN TEHDÄ.- ufe
Mistä nyt tuulee . itse o. h.
- halon hakkaaja
Näillä ranteilla tuulee jostain hillitysti, vain pientä liikettä huomaan lehtikasassa
;-)))- Haminasta pohjoiseen
Näilläkin haminoilla tuulennopeus kohtuullisen hiljainen. Eilen myöhäillalla joutsenet mekastivat kuuluvasti läheisellä järvellä.
Kai ne yön levähdettyään jatkaneet matkaa pohjoiseen. Ikkunasta näkyy vaahteran lehtiä syksyn jäljeltä. Ovat kaupungin puolella. Uusi nurmi kasvaa niistä läpitte.
Viikolla näkyi jo pellihallin seinustalla lounaan puolella vihertävää kasvun alkua, uutta ruohoa. - nenän valkaisu
Vai sanotaanko rantteilla kahella t-kirjaimella. Mut tuulihan siitä nousi. Meinasin, että hätäisimmistä järvistä jäät pukkaa liikenteeseen.
Erehtyi se, joka lähti kartsalle t-paitasillaan, kalsa tuuli siellä kävi, liekö jo laantunut.
Eil3en kartsalla näkyi reilustikin maistaneita, ei tänään. Löysin vanhoista jemmoista viinakätkön. Vastaisen varalle. Nyt ei ole maittia.
- itevastuu
On lähdettävä siitä, että lähetetty kirjoitus on tarkistettava dokumentti. Voidaan selvittää kuka kirjoittaja on. Oisi lyhytnäköistä uskoa, ett salanikillä pysytään tuntemattomana.
Je se paljon puhuttu eettinen sääntö estää suomalaista luonnetta lyödä toista puun takaa. Toivottavasti.- HÖH
Suositteletko lyömistä puun edestä? Se on yhtä paha tai vieläkin pahempi!
- mitä häh?
HÖH kirjoitti:
Suositteletko lyömistä puun edestä? Se on yhtä paha tai vieläkin pahempi!
Sitä mä meinaan, siihen pyrin, ett rekaamattomalla kirjoittaminen ei loukkaa toista, ellei tyyppi sitä suorastaan vaadi. Sellaista suomin kuin pölyistä patjaa.
- kood
mitä häh? kirjoitti:
Sitä mä meinaan, siihen pyrin, ett rekaamattomalla kirjoittaminen ei loukkaa toista, ellei tyyppi sitä suorastaan vaadi. Sellaista suomin kuin pölyistä patjaa.
Onhan se nähty raivoisuus, rekkaamattoman käytös on ollut sellainen täysi aliarvostus ja rumat kommentit jos joku rekattu on rekkaamatontasinua hieman pukannut.
- näkymätön tänään
Tuulista on kaikkialla sisällä ja netissä.
Vasta tulin ulkoa ja sormetkin vielä viileän kohmeat, ajatuksella pitää käyttää sormenpäitä että tekstistä tulee luettavaa.
Silloin kun tulin palstalle ei täällä ollut aivan näin voimakkaita vastaan tulijoita, oli mukavan lepposaa kun valitsi ne oikeanlaiset ketjut.
En kyllä olisi jäänyt jos olis ollut tällaista vääntöä, nyt kun on tottunut avaamaan palstan mukava täällä on pistäytyä.
Luen kyllä muutaman ketjun viimeisempiä kirjoituksia jos ollaan sovussa jään muuten menen ¨~puiss~¨.Kyllä sieltä silloin tällöin kysellään haluatko LUOTSIKSI?
On aivan varmaa etten ikinä,vaikken saisi kirjoittaakaan tai maksaa eivät raski niin
paljon että ei kärsi...
- jaska j
No en takuulla haluaisi luotsiksi. Ei riitä aikaa moiseen. Ei moittimista nykyisen luotsin toiminnasta. Pää asia että saatiin tähän joku.
- Se.
Hyvä että pystytään sentään keskustelemaan poistoistakin, eipä täällä joku aika sitten muuta tehtykään kuin kiusaa poistamalla eräiden vastauksia melko pian palstalle ilmestymisen jälkeen.
Luotsille... Hyvä että olet olemassa!
Vaikka joskus törttöiletkin, kyllä me kaikki se taito on opittu, vaikka sitä eivät kaikki myönnä, en minäkään aina. Voishan tätä palstaa verrata pikku valtamereen, nousu-ja laskuveden kuunkierron mukaan toimivaksi Tai edes Koitereeksi tai Laatokaksi. .Toisinaan aallot laiskasti rantaan lyövät, juuri minkäänlaista veden liikettä, liplatusta vain tai herttaista tyventä.
Toisinaan kovakin myrsky yltyy, joskus jopa rajumyrsky, jolloin rannalta on arimpien turvaan hakeuduttava. Jäljelle jäävät uskaliaammat, tyhmänrohkeatkin, joita myrskyaallot sitten pahimmin riepottelevat. Apuva, apuva voi joku huutaa, kuka mut pelastaa, vahingossa aaltoihin juutuin. Eipä apuva näy, itse on haaksirikkoisen aallokosta selvittävä.
Myrskyaallot tuovat muassaan kaikenlaista moskaa , puhdistavat merenpohjaa, autiolle hiekkarannnalle kertyy kaikenlaista, myrsky laantuu. Luotsi on rannan
moskasta haravoinut, taas sopii tyvenen aikana uskaliaimman väen, kenen milläkin uimataidollaan, mereen polskahtaa tai arempienkin edes vähän varpaitaan kastaa.Sensoria ei tuohon tarvittane, ei ollut mitään salattua salakieltä, vain yht´ äkkinen ahaa-elämys, hymyä huulilla.
- kundi 5
Hyvä arvio palstatilasta on pyramidin meri. Välillä myrskyää, niin että on parempi hakeutua suojaan kaffelaavun suojaan, väliin tyyntä ja leppoisaa.
Ja aiheet kuin vanhasta biisistä; Tyynimeri harvoin tyyni, Havannasta kurssi Rangooniin ja Kiinaan. - Ei.
kundi 5 kirjoitti:
Hyvä arvio palstatilasta on pyramidin meri. Välillä myrskyää, niin että on parempi hakeutua suojaan kaffelaavun suojaan, väliin tyyntä ja leppoisaa.
Ja aiheet kuin vanhasta biisistä; Tyynimeri harvoin tyyni, Havannasta kurssi Rangooniin ja Kiinaan.Tuntevia Ihmisiä ei pidä verrata esineisiin tai kuolleeseen kamaan.
- katleijanen=
Pitkä ketju, ei jaksa lukea.
Pyramidin viestistä ajatushyppy Seiskariin pieneen synnyinsaareeni. Siellä pienellä saarellaan 600 asukasta. Kaikilla puuhellat tietysti ja polttopuuta tarvittiin. Mäntymetsät olivat kuin puistot, joka ikinen oksa ja kärkit oli sieltä polttotarpeiksi kerätty. Ei ole minulla tietoa polttopuun kuljettamisesta mantereelta saareen, pakko kai oli puuta lisää saada.
Rannoille kulkeutui sielläkin kaikenlaista myrskyn jälkeen. Sinne naiset menivät säkkeineen myrskyn jälkeen haparia keräämään. Poltettavaa puutakin rannalle ajautui ja muitakin "sattumia". Taisi sinneajautua pirtukanistereitakin, jotka oli mereen heitetty merivartostoveneiden ilmestyessä näköpiiriin.
ps. Lihanpaloja sopassakin sanottiin ennen sattumiksi.- katl....
kenkuttaa kun välilyöntivainikeessa vikaa ja sanoja jää kiinni toisiiinsa.
- juurela
Monille palstalaisille varmasti yllätys Katleija tuo Seiskari sinulla syntymäsaarena. Kotkassa on paljon saarelaisia, eniten ehkä Suursaaresta ja Tytärsaaresta.
Tunsin monia alkuperäisiä heistä.
Joinakin vuosina Suursaareen sallittiin turistimatkailua. Sitten luvat vaan tyssäsi. Liekö venäläisten sotilas-aluetta nykyään.
Seiskarin matkailusta en ole kuullut mitään. - katleijanen!
juurela kirjoitti:
Monille palstalaisille varmasti yllätys Katleija tuo Seiskari sinulla syntymäsaarena. Kotkassa on paljon saarelaisia, eniten ehkä Suursaaresta ja Tytärsaaresta.
Tunsin monia alkuperäisiä heistä.
Joinakin vuosina Suursaareen sallittiin turistimatkailua. Sitten luvat vaan tyssäsi. Liekö venäläisten sotilas-aluetta nykyään.
Seiskarin matkailusta en ole kuullut mitään.juurela
Taisi olla 80-lukua kun Kotkasta tekivät käyntejä Seiskariin. Minun 12 vuotta vanhempi velivainaani kävi siellä etsimässä synnyinkodin paikkaa. Saari oli täysin pusikoitunut ja siellä oli jotain venäläisten rakennelmia. Matkat sinne lopetettiin aika pian. Paras anti matkalla oli olla mukana saarelaisten tuttujen kanssa,joita ei ollut nuoruusvuosien jälkeen tavannut.
Veli löysi kotitalon kivijalan ja pihapihlajan, jonka juurella otatti kuvan itsestään. Hänhän oli 15v lähdettäessä, joten muisti suunnistaa paikalle. Siinä velivainaa lippalakki kourassaan katse maahan luotuna seisoi kuin pyhällä maalla. Ottipa pulloon Seiskarin hiekkaa, joka sitten arkulleen pappi riputteli siunatessaan veljeni haudan lepoon. katleijanen! kirjoitti:
juurela
Taisi olla 80-lukua kun Kotkasta tekivät käyntejä Seiskariin. Minun 12 vuotta vanhempi velivainaani kävi siellä etsimässä synnyinkodin paikkaa. Saari oli täysin pusikoitunut ja siellä oli jotain venäläisten rakennelmia. Matkat sinne lopetettiin aika pian. Paras anti matkalla oli olla mukana saarelaisten tuttujen kanssa,joita ei ollut nuoruusvuosien jälkeen tavannut.
Veli löysi kotitalon kivijalan ja pihapihlajan, jonka juurella otatti kuvan itsestään. Hänhän oli 15v lähdettäessä, joten muisti suunnistaa paikalle. Siinä velivainaa lippalakki kourassaan katse maahan luotuna seisoi kuin pyhällä maalla. Ottipa pulloon Seiskarin hiekkaa, joka sitten arkulleen pappi riputteli siunatessaan veljeni haudan lepoon.Aina sitä ihmettelee, miksi uusi omistaja on ne luovutetut alueet halunnut, kun joka puolella on jälki sama: kivijalkoja ja pusikot. Sama sukulaisteni vieraillessa Uuraassa, ja kun itse kävin Pohjois-Karjalan kautta rajan takana.
Viipurissakin kuulemma samat 30-luvun rakennukset yhä seisovat kunnostamattomina ja rapautuvina.
- ei puskaan
merihuisku sanoi että kyllä sieltä silloin tällöin kysellään haluatko luotsiksi. Se kysymys tehdään vain rekatuille asiattomasta viestistä ilmoittavalle.
- --------------------
Joka kerta kun olen ilmoittanut palstan sopimattomista kirjoituksista , niin aina on kysytty haluaisinko luotsiksi. Rekkaamattomana kirjoitan aina.
- Näin,
saman olen kokenut silloin kun olen ilmoittanut esim. v-anoista tms. sopimattomasta sisällöstä.
Luotsiksi en ole koskaan halunnut, olen täällä harvoin,
joskus lehtien luvun jälkeen vilkaisen. - katleijanen!
Näin, kirjoitti:
saman olen kokenut silloin kun olen ilmoittanut esim. v-anoista tms. sopimattomasta sisällöstä.
Luotsiksi en ole koskaan halunnut, olen täällä harvoin,
joskus lehtien luvun jälkeen vilkaisen.Ei tarvitse kuin klikata tuosta 'Ilmoita asiaton vies' niin siinä tuo kysymys 'Haluatko tämän palstan luotsiksi?' on kirjoitusalueen vasemmassa alareunassa jokaiselle valmiina.
- Se.
Reilu muutos on nähtävissä luotsin tulon jälkeen.
Joskus kyllä harmittaa kun koko ketju tempastaan, onhan nyt luotsi vastannut miksi näin käy en vaan ymmärrä kuitenkaan.
Kyllä näin on ettei tarvi olla rekattu, jos ilmoittaa epämiellyttävästä vastauksesta saa tuon tekstin joka kerta.
Silloin vuosia sitten kun kävin joskus chatissa, haettiin naapuripalstalta sefu hätiin
joka kerta tuli saman tien ja heitti ulos häirikön.
Maailma muuttuu kunhan me vain perässä pysytään, kirjoittamista en lopeta palstoja löytyy, tämä on kuitenkin ihan mielenkiintoista tavata kirjoitellen.- nikkiritari
Reilu on muutos palstalla ja sellainen, että pahaa mieltä ja katkeroituneisuútta tulee monelle.
- puikula
nikkiritari kirjoitti:
Reilu on muutos palstalla ja sellainen, että pahaa mieltä ja katkeroituneisuútta tulee monelle.
Tarkoitat varmaan itseäsi, kun aina eri nikillä ilmestyt moittimaan kaikkea.
Kasvaisit ja 70'seksi'.
- missä merten aavat..
No joo
Ei ne kaikki maailmanasiat kenenkään elämässä niin "kauhean korvanmyötäisiä"
ole että kaikkia miellyttäis eikä lie tarviskaan.
Oikiasti elämän satuttamia ihmisiä on paljon. Jos kirjoittaa elämänsä kipeimmistä asioista - monelle ne ensi kertaa on pintaan nousseita, joillain vasta 60-70-vuotiaina, lupa vaikka kirjoittamalla käsitellä elämänaikaista käikettyä surua ja kipua
ja pohtia sitä toistenkin kanssa. Olla kova kuin kivi ja samalla hauras kuin kukka
- neljän lapsen yksinhuoltaja sh-äiti kertoo sairastumisestaan vahvuuteen ja tuskalliseen depressioon ja elementeistä jotka auttoivat toipumaan - löytämään
oman herkkyytensä ja toimintakykynsä - ei tarvinnut koko maailman tuskaa enää
omilla harteillaan kantaa ja olla maailman vahvin yksinselviytyjä - oli oikeus olla
pieni ihminen myös, ei kokonaan musertua yhteiskunnan asettamien raskaiden taakkojen alle eikä turruttaa aistejaan ja kehoaan huumeilla ja päihteillä.
Tosi elämää tosi aiheista - mieluummin kuin viinanhöyryisiä politiikan juhlapuheita
ja suoranaisia yhteiskuntavalheita - kiitos rehellisyydestäsi !
Kaiken imelän ja lipevän - ei ole kaikkien miellyttäjän ja nuolevan rakkauden hehkuttajan osa munkaan elämää. Ilman mitään sikateemoja. - tätä elämä on
Missäs sellainen ihminen saa puhua avoimesti, tai uskaltaa puhua, jonka elämä on helvetti tässä ja nyt, joka joutuu joka kulmalla kulkeissaan katsomaan taakseen onko seuraajia, onko puukkomies selän takana, onko ase viritetty, kuka ajaa autoa joka seuraa? Uskokaa pois, ei ole elämä helppoa, koko ajan pelko seuralaisena, elämä on eletty, riemut riemuittu, kotoa ei uskalla minnekkään liikkua, on vain seinät ja peitetyt ikkunat. Tämän palstan riidat tuntuvat kärpäsen paskoilta paperilla kun koko elämä on ikäänkuin suurennuslasin alla, henkeä uhataan ja kukaan ei voi suojella. Olisi paras matkustaa vaikka Intiaan, mutta millä siellä elää, siellä ei kuitenkin olisi tarve pelätä henkensä edestä. Sais vaikka kävellä rauhassa vilkuilematta taakseen. Kukaan ei ymmärrä, en kerjää sääliä, mutta todellisuus on tarua ihmeellisempää.
- En ymmärtänyt!
Mistä kummasta puhut "tätä elämä on"-nikki?
- Kiva että edustat
pöihteetöntä elämäntapaa, kun viina ja huumeet tuntuvat joidenkin viestestä täällä höyryävän.
- *Kukkahame*
Paniikkihäiriö on kamala riesa, kaupan kassa jonostakin on vain lähdettävä, kärryt sivuun melkein juoksujalkaa pois pois.
Tunsin erään nuoren naisen jolla tämä pirullinen kiusa oli, kun pitkien keskustelujen jälkeen sain hänen kanssani terveyskeskukseen ja sai lääkityksen alkoi hänkin elää nuoren naisen elämää.
Vuosia siitä jo on, hän muutti kauas pois kotipaikaltaan kun käsitti mitä kaikkea hän on saanut osakseen, pilkkaa etupäässä. - niin se vain on.
Hyvä kun otatte kantaa paniikkihäiriöön, mutta se on sairaus.
sairautta ei sensijaan ole kun pitää mennä piiloon ihmistä joka on uhannut tappaa. Se ei ole luulotautia, eikä sairaus, vaan todellinen pelko, ymmärrättekö mitä on pelko, kun pitää elää elämättä, olla olemassa olematta olemassa, nimettömänä, osoitteettomana, vain viranomaisten tiedossa ja rekisterissä. Lähestymiskielloista ei ole mitään hyötyä.ne eivät estä ketään tulemasta ihan iholle.
On pakko elää elämätöntä elämää, mennä vain turvallisiin paikkoihin, turvata selustansa ja toivoa olevansa suojassa. Tuomiot eivät muuta tilannetta kun on kyse tilanteesta josta on kyse.
Antakaa olla, ei se auta pelkoon, mutta ottakaa huomioon ettei palstalla riitely ole kovin suuri juttu, elämässä on pahempaakin. - mitä häh?
Aloitukseen. Onko lapsena pidettyjen pienien kenkien syy, kun monet varpaani ovat kouristuneet kippuraisisksi vasaravarpaiksi?
Niitä on oioittukin ns. Kirsnerin piikeillä. Ei ne pysyneet, pois alkoivat kivuliaasti pyrkiä. Jalat ovat huonossa kunnossa. Mieluummin fillarilla liikun. - *Kukkahame*
Onneksi palsta on rauhoittunut Luotsin läsnäololla, toivotaan että meistä kaikista on vihdoinkin tullut aikuisia, paljon nähneitä ja kokeneita kokonaisia ihmisiä.
Terve aikuinen ymmärtää ihmisiä joilla ei kaikki ole hyvin, ei pilkkaa ei väheksy eikä syrji tällaisia kanssakulkijoita vaan myötäelää ja ymmärtää poikkeavuudetkin.
Monesti sellainen ihminen jossa ei ole ulkoisia merkkejä voi olla tosiwaarallinen!
(Varpaitamme emme näytä)- viisnikki
"Onneksi palsta on rauhoittunut" - Jopas tuli vitsi, HAH-HAH-HAAAA.
- aa.aamutuimaan
Sinäks täällä illalla hahatit niin ettei uutisten kuuntelusta tullut juuri mitään.
Kuin hevosen hirnuntaa ja tunnin!
Tapa se on sekin jollaista ei kaikilla?
Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1824240
- 331558
Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi401480Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen211443Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,171342- 1071259
Kyllähän tämä vähän kirpaisee
Mutta oman sisäisen rauhan vuoksi jätän sinut nyt historiaan. Todennäköisesti olet jo sinäkin mennyt eteenpäin. Olipah381177Moi, nainen
Tunnustan, olen heikkona sun hymyyn, ja sekään ei auta yhtään, että sulla on täydellinen nenä. Joten ensi kerralla, kun301170- 121077
Sulla on uskomaton luonne
Saat minut hetkessä iloiseksi, tai sanotaan nyt niin, että ajatus sinusta saa sydämeni hyppimään riemusta. En vain saa s441028