Vapaa kuvaus

Olen syntymähumalassa mutta en ympäristölle vaarallinen. Luonteeltani olen erittäin optimistinen pessimisti. Perusvärit: kalkkilaivan kapteenin ja maantien väri Kirjoitan pelkästään rekatulla nikilläni. Puskasta huutelee varjo-olentoni Puskasuleima, jolla on lupa mollata persoonaani kunhan tekee sen kotipaikkakunnan murteella. Olen oppinut tuntemaan täällä aivan ihania ihmisiä sekä virtuaalihenkilöinä että osan myös livenä. Omasta ja Puskasuleiman puolesta lähetän lämpimät terveiset kaikille. Palstoilla tavataan! Suosikkibändit/artistit: Hvorostovsky Suosikkileffat: Tuntematon sotilas, Kurjet lentävät Lempikirjat: Tuntematon Sotilas, Rikos Ja Rangaistus, Kilpi ja miekka Vapaa-aikanani: Eläkeläisen elämähän on yhtä vapaa-aikaa Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: Kaupungit ja kunnat, Kahvipirtti Katson tv:stä mieluiten: Sydämen asialla, saksalaisdekkareita, luonto- ja matkailuohjelmia Kotieläimet: Villakoirat sänkyjen alla En pidä: Ei tule nyt mieleen muuta kuin kieroilu Parhaat matkakohteet: Suomen Lappi, Bulgaria, Berliini. Tosin aika merkittävältä kokemukselta tuntui seistä Kiinan muurillakin. Ruoka & juoma: Kaurapuuro ja maito Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Työskentelen: Oloneuvoksetar Ase tai siviilipalvelus: Itsellä ei palvelusta, mutta mieheni on lääketieteen ja kirurgian sattumakorpraali (nostoväessä) Yhdistykset/kerhot: Eläkeläiset Siviilisääty: Varattu Lapset: ---

Aloituksia

28

Kommenttia

3298

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Voi rakkaat ystävät!
    Miten te voitte olla niin kovasydämisiä, että yhtä ainoaa kroktiilin kyyneltä ei ole vuodatettu, vaikka niin seikkaperäisesti siteerasin artikkelia siitä, miten kovaan kouluun se hovietikettiä osaamaton ruotsalaisprinsessan sulho joutuu. (Nyyh, nyyh)
    Onkohan hänkin ollut alakouluaikanaan vapaamielisyyden uhri niin kuin kaikki ne pienet ekaluokkalaiset, joilla ei enää ole opettajaa vaan Makeja, Hiluja, Rituja tai Eevoja. Aatameja ei sentään taida olla.

Luultavasti olen vanhanaikainen, mutta mielestäni ekaluokkalaiset tarvitsisivat turvallisen ohjaajan, joka olisi auktoriteetti eikä kaveri.
    Ja kotona pitäisi olla vanhemmat, ei pelkästään joku, joka kuskaa mukuloita harrastuksiin.

Onneksi sentään TV:ssä annetaan pukeutumismallia:
    kymmensenttiset korot, talvipakkasellakin toinen olkapää paljaana, minihame vaikka vesirajaan asti, sopi se sitten tai ei.

En nähnyt sitä ohjelmaa, jossa ent. tv-toimittaja arvioi nykyohjelmia. Epäilen, että saattaisin monissa kohdin olla samaa mieltä hänen kanssaan.
    Olen kai pudonnut kärryiltä, kun aina vain oletan, että viihdeohjelmat on tarkoitettu katsojia varten, vaikka monissa haastatteluissa tv-tähdet kertovat, miten hauskaa heillä on ohjelmaa tehdessään.
    Ja sen kyllä huomaa! Joskus jotkut ovat tukehtumaisillaan nauruun.

Nyt olen ilkeillyt tarpeeksi. Ihan piruilematta olen sitä mieltä, että jos rehtori tekee kärpäsestä härkäsen, pitäisi hänen osallistua asiasta keskustelemiseenkin.
    Taustojahan en tiedä, mutta mieltäni kaihertaa sellainen ajatus, että tästä saattaa tulla ennakkotapaus ja nimenomaan sellainen, etteivät opettajat uskalla edes vähääkään kurinpalautusta.

Nyt jännään, odottaako minua paavin pannabulla...
    Terveisiä koko vatikaanille ja parhaat terveiset Kahvipirttiin!
  2. Ihan aluksi ilmoitan olevani Hintriikan kanssa samaa mieltä mämmistä. Kyllä mämmi on mämmiä!
    Ainoa keino varjella minua mämmiltä on hankkia kassakaappi ja piilottaa sen avain.

Sitten nöyrä niiaus kaikille, jotka ovat lahjoitelleet musiikkilinkkejä. Kyllä minä iltapuolen tärväsin muuhunkin kuin Hvorostovskyyn; häneen kuitenkin eniten.

Ja sitten diagnoosi JJoutavalle5:
    Se on, kuule, kulkutauti se. Se on kulkeutunut jo minulle asti. Oikeastaan olen jo taudin vaiheessa N:o 2. Se on sellainen, että hetkeksi kun istahtaa, herää puolentoista tunnin kuluttua kaikkea muuta kuin levänneenä ja pirteänä.

Sitten yksi kysymys: Pitääköhän ottaa vakuutus, jos sattuu luudan varrella nukahtamaan?
    Milloinkas se lento Kyöpelinvuorelle alkaa?

Tulen huomenna tarkastamaan, onko Pirtin seinässä tolppailmoitus.
    Ai niin: terkkuja Jorille ja Irkulle sekä Meri-kukalle. Vaikka olisitkin mökkeilemässä, varustaudu puolilta öin lämpimiin pukimiin. Joku nappaa sinut luutansa taakse ohi lentäessämme.
  3. Tervehdys, ystävät!
    Aurinkoinen paahtaa täysillä. Taitaa kohta olla plusasteita myös varjon puolella.
    Olen tainnut kertoakin, että peltosaran jälkeen on toinen sarka, joka suvisempaan aikaan on varsinainen sekametsä: koivuja, haapoja, leppiä, tuomia. Tähän aikaan vuodesta se on melkoinen rytökasa, mutta ei se häiritse.
    Sitä paitsi siellä on elämää. Silloin tällöin siellä herrastelee ukkofasaani, joskus hyppelehtii komea rusakko, ja oravatkin viihtyvät siellä. Tämän päivän siellä on marssinut edestakaisin tyylikäs harakka. Mahtaakohan se olettaa, että sieltä löytyy jo valkovuokkoja? Lunta on niin paljon, että ehkä
    kukkien aika on vasta juhannuksena, mutta kokopäivämarssi
    tekee varmasti harakan kunnolle hyvää.
    Tekisi minullekin, mutta se riisi-rusina ihanuus toi veden kielelle, ja päätin ruveta kokeilemaan, onnistuuko se täällä.
    Siinä reseptissä luki, että nostatetaan, mutta millä?
    En löytänyt hiivasta enkä leivinjauheesta mainintaa.
    Rehellisesti mainiten olisi paras, kun hukkuisi koko resepti, mutta jos niin nuo ovipielet kutistuvat, että en enää pääse sisälle, rupean ahnehtimaan pihakuusten neulasia ja syön jälkiruoaksi lunta.
    Voi se ruokalista muutenkin olla tarpeen. Joku kyseli, että mistä hallitus ne lupaamansa rahat ottaa. Minulta ainakin!
    Oma kunta ei kiristänyt verotusta, mutta saan tänä vuonna eläkettä huomattavasti vähemmän kuin viime vuonna!
    Ei se mitään auta, mutta vihainen olen kuitenkin. Taidan pukeutua suureen venäläiseen kukkahuiviini, ottaa tyynyn ja eväspussin ja mennä kolmen sepän patsaalle romanialaisromanimummon viereen kerjuulle.

Jos käveleksitte siellä päin, tulkaa moikkamaan.