Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
rainbowshy
profiilit
rainbowshy
rainbowshy
Vapaa kuvaus
Villi ja vapaa ajattelija!
Aloituksia
32
Kommenttia
1175
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Katson Netflixistä leffoja ja sarjoja ja maksan siitä Netflixille kuukausimaksun. Ylen sivuille saatan eksyä jos joku facebookissa lähettää jonkun linkin, mutta en minä sieltä oma-aloitteisesti mitään lue tai katsele.
20.07.2013 17:53
No ei ole tasapuolista ainakaan minulle koska en katso televisiota. Nyt minä joudun televisiota katsomattomana maksamaan naapurien maksuja.
20.07.2013 16:32
Ennen se olikin ihan reilu ja oikeudenmukainen, kun maksettiin tv-luvasta. Ongelma oli siinä että se oli helppo jättää maksamatta ja tämä ongelma ratkaistiin väärin muuttamalla tv-lupamaksu veroksi. Oikea tapa ratkaista se olisi ollut tekninen: kun siirryttiin digi-tv:seen olisi se pitänyt pistää maksukortin taakse, jolloin television katseleminen ilman lupaa ei olisi ollut mahdollista. Väärä tapa tämä että siirryttiin veroihin. Se, että yksi ongelma korjataan väärin ei tarkoita että muutkin ongelmat pitäisi korjata samalla tavalla väärin.
20.07.2013 15:14
Inflaation takia tämän vuoden euro ei ole saman arvoinen kuin viiden vuoden takainen euro. Lasketaanpa inflaatiokorjatut luvut käyttäen vuotta 2012 vertailukohtana:
https://www.nordea.fi/Henkilöasiakkaat/Säästöt/Sijoittaminen/Rahanarvonkerroin+laskuri/42717.html
2006: 763 -> 876,69
2007: 805 -> 902,41
2008: 852 -> 917,60
2009: 859 -> 925,14
2010: 842 -> 895,89
2011: 856 -> 879,97
Todellisuudessa siis vuonna 2009 kirkollisverotulot vielä kasvoivat, mutta 2010 ja 2011 tuloja kertyi vähemmän.
Onhan se toki hienoa että kirkko on rikas ja sinusta on hauskaa leveillä sillä valtavalla omaisuudella. Aivan kuten Jesse opetti! :)
20.07.2013 10:43
Mutta vanhemmat eivät osaa välttämättä ennustaa sitä mikä henkilön maailmankatsomus on täysi-ikäisenä. Eivät minunkaan vanhempani tienneet että minusta kasvaa ateisti, ja virheellisesti kastoivat minut kristinuskoon. Jouduin itse sitten korjaamaan heidän virheensä aikuisena eroamalla kirkosta.
17.07.2013 19:27
Mistä olet tuollaisen käsityksen saanut? Ovatko he jossain näin sanoneet?
16.07.2013 04:37
https://www.eroakirkosta.fi/dynamic/index.php/erolomake
16.07.2013 04:33
On siinä melko suuri mahdollisuus että tietoja käsitellään päällekkäin. netin kautta kirkosta eroaminen ei ole mikään automaatio, vaan jonkun maistraattivirkailijan pitää saada se eroakirkosta.fi:n lähettämä sähköposti, kirjata siitä tiedot järjestelmään ja painaa nappia. Samoin kirkkoon liittyminen pitää kirjata käsin. On hyvinkin mahdollista että tässä menee tiedot ristiin kuten ajattelit. Ensin pitäisi saada varmistus maistraatista että ero on kirjattu, sitten sen jälkeen liittyä uudestaan kirkkoon, jotta voi olla varma että homma toimii. Mutta sitä minä vaan että eikö olisi oikeastaan helpompi vain jättää eroamatta ja liittymättä koska tuossa ei ole mitään järkeä?
14.07.2013 23:29
Kansalaistottelemattomuus on paikallaan jos se tapahtuu oikeista syistä. "raamattu" tai "jumalan tahto" eivät mielestäni ole näitä. Lähtökohtaisesti siksi että Raamatussa on ihan hulluna täysin järjetöntä tekstiä ja jumala on teidän päiden sisällä asuva mielikuvituskaveri.
Jos lakia ryhdytään rikkomaan niin sen olisi parasta lähteä kansasta itsestään. Räsänen on hallituksessa ja politiikassa mukana, joten hänen ensisijaiset vaikuttamistapansa tulisivat olla poliittisia. Antaa kansalaisten itsensä päättää milloin on aika olla tottelematon. Räsäsen virhe on siinä että hän käyttää valtion virka-asemaa oman asiansa ajamiseksi ja se on virka-aseman väärinkäyttöä. Valta ei tule ilman vastuuta ja velvollisuutta. Jos on joku ongelma jonkun lain kanssa niin tee lakialoite puoleesi kanssa ja korjaa se hemmetin laki! Ei siinä tarvitse kansaa usuttaa lakia rikkomaan.
Minä, taviskansalainen ja kaduntallaaja voin a) harjoittaa itse ja b) suositella kansalaistottelemattomuutta, koska en ole minkään sortin viranhaltija.
14.07.2013 21:20
Korkea-arvoinen virka rajoittaa sitä mitä kannattaa sanoa ääneen. Kyllä siihen varmaan tartuttaisiin, jos ympäristöministeri sanoisi että norpat saisi tappaa, tai jos puolustusministeri möläyttäisi että armeija on ääliöille. Kun on sisäministeri ja vastuussa mm. poliisivoimista, tullista ja rajavartiosta niin vaikka kuinka olisi sitä mieltä että kristitty voi lakia rikkoa, niin ei se nyt ole hirveän fiksua mennä sanomaan sitä ääneen.
Räsänen ei ole mikä tahansa kadun jamppa, vaan yhteiskunnallisesti niin helkutin korkeassa asemassa, että häneltä voi ja pitää odottaa hieman itsesensuuria. Räsänen muutenkin hyvin avoimesti ajaa yksinomaan kristillisten asiaa ja tuntuu väheksyvän uskonnottomia ja pitävän meitä yhteiskunnan ongelmien syynä. Siinä tuleen sellainen fiilis että kaikki ovat tasa-arvoisia, mutta jotkut ovat tasa-arvoisempia kuin toiset. Ei ole ollenkaan kiva tunne se.
14.07.2013 00:15
No luultavasti siksi että raskauden loppuunvieminen olisi vielä raskaampaa. Kyseessä on dilemma: kahdesta vaikeasta lopputulemasta valitaan vähemmän vaikea.
12.07.2013 23:44
Ai niin joo, on myös jo feisbuukissa pyörimässä. Ihan itse omilla kätösilläni tein kuvan ja latasin. :)
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=524096140973326&set=a.465990053450602.94280.429269360456005&type=1&ref=notif¬if_t=like&theater
11.07.2013 23:44
Ongelma ei ole siinä että kirkolla on tuollainen linja, tai että yksittäinen kristitty pitäisi tuota omakohtaisesti hyvänä neuvona. Ongelma on siinä että sisäministerin virassa oleva henkilö, siis ihminen jonka vastuulla on mm. poliisi, tulli, rajavartiolaitos, heittää julkisuuteen tuollaisia lausuntoja, että ei sitä lakia nyt aina tarvitse noudattaa. Siinä on selvä eturistiriita. Kenen puolella se Räsänen nyt oikein on? Valtion ja virkavallan, vai hihhulien? Istuskelee saumakohdassa niin että levikset repee. Kyllä ministerin pitäisi ymmärtää että jotkut mielipiteet pitää jättää kotiin kun astuu virkaan.
11.07.2013 23:42
Kaiken negatiivisen julkisuuden leimaaminen automaattisesti vihapuheeksi on vielä tyhmempää. Vihapuhe kohdistuu kansanryhmiin, ihmisjoukkoihin. Tässä nyt on kyse vain ja ainoastaan siitä että meillä on sisäministerin hullu akka joka möläyttelee milloin mitäkin eikä todellakaan sovellu niin arvovaltaiseen asemaan.
10.07.2013 23:43
Tämä on erittäin hyvä ja varteenotettava ehdotus.
08.07.2013 01:01
Tuu sinä järkiis. :)
06.07.2013 22:40
eroakirkosta.fi -palvelu ei enää nykyisin ole Vapaa-ajattelijoiden hallinnoima. Alkujaan palvelu oli Tamperaan Vapaa-ajattelijoiden hallinnoima, mutta sen omistus on sittemmin siirretty Vakaumusten Tasa-arvo Ry:lle. Ja lisäksi eroakirkosta -palvelu ei kehota ketään liittymään mihinkään, ei vapaa-ajattelijoihin eikä vakaumusten tasa-arvoon. Se ei ole "eroakirkostajaliityvapaa-ajattelijoihin.fi" :)
06.07.2013 20:10
Kas, olin juuri tulossa sanomaan tätä samaa. Pakkohan ei osiaankaan ole kuulua yhtään mihinkään. Itseasiassa voi sanoa että miljoonasta uskonnottomasta ei taida edes prosentti tai promillekaan kuulua vapaa-ajattelijoihin. Näyttäisi siis siltä että ehdottomasti suosituin vaihtoehto luterilaisen kirkon jäsenyyden jälkeen on olla kuulumatta mihinkään.
06.07.2013 19:52
Minä en nyt kyllä ymmärrä mitä nämä "siviilivihkimiset" ovat? Tarkoitetaanko niillä maistraatissa solmitun avioliiton siunauksia, vai kirkossa tapahtuvia maistraattiviranomaisen vihkimiä liittoja vai jotain ihan muuta?
06.07.2013 12:51
Tuo on aivan järjettömän hyvin tehty ja hauska...
Priest: "Were you raised catholic?"
CK: "Yes."
Priest: "And were you fucked by a priest when you were a boy?"
CK: "No, I don't think so?"
Priest: "..."
CK: "Wait... No, I was! Yeah! I guess I was..."
Priest: "We're very thorough."
CK: (kyynel valuu silmäkulmasta) "Yeah...."
:D
06.07.2013 00:21
56 / 59