Hei,
Olen yrittänyt etsiä sekä tältä palstalta että googlella, mutta en ole löytänyt ainakaan sellaista apua, jonka olisin saanut toimimaan.
Käytössäni on suomenkielinen Excel 2007.
Minulla on kaksi excedl-tiedostoa.
Toisessa on A-sarakkeessa vanha tuotenumero ja B-sarakkeessa uusi tuotenumero.
Toisessa on A-sarakkeessa vanha tuotenumero ja B-sarakkeessa hinta.
Näistä pitäisi saada aikaiseksi uusi tiedosto jossa olisi A-sarakkeessa uusi tuotenumero ja B-sarakkeessa hinta.
Sorteeraamalla ei onnistu koska osa tuotenumeroista on poistunut ja on tulut uusia tuotteita.
Iso kiitos avusta jo etukäteen, ei millään viitsisi ruveta tekemään tuhansia rivejä käsin.
Hinnasto
4
285
Vastaukset
tälläkin palstalla on pari- kolmekymmentä mun koodaamaa esimerkkiä toisesta taulukosta hausta ja siirroista VBA:lla
hakusanoina esim. haejasiirrä etsijasiirrä kirjoittajana kunde
ei kun muokkaamaan itselle sopivaksi (ei tartte kuin sarake ja taulukon nimet vaihtaa...)- Phaku
Hae Phaku- funktiolla molemmat
- ota mut!
Nyt ei muuta kuin vuokratyöfirmasta palkkaamaan tallentajaa keikkatyöhön - ehkä sun kauppasi on niin pieni, että menee päivässä tai kahdessa tallennusprojektina.
- phakija
Vanhan ja uuden tuotenumeron yhdistäminen hintoineen. Esimerkissä vanha ja uusi tuotenumero on "tuotenro.xls" ja vanhat tuotenro:t hintoineen "hinnat.xls".
- avaa hinnat.xls ja lisää uusi sarake A ja B väliin
- kirjoita kaava B1=PHAKU(A1;[tuotenro.xls]Taul1!A:B;2;0)
- kopioi kaava alaspäin
- kopioi B-sarake ja "lisää määräten" takaisin asetuksella "arvot"
- poista A-sarake
- tallenna uusi tiedosto
- nyt sinulla on uudet tuotenumerot hintoineen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1824300
- 341584
Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi401500Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen251484Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,201375- 1121306
Moi, nainen
Tunnustan, olen heikkona sun hymyyn, ja sekään ei auta yhtään, että sulla on täydellinen nenä. Joten ensi kerralla, kun301190Kyllähän tämä vähän kirpaisee
Mutta oman sisäisen rauhan vuoksi jätän sinut nyt historiaan. Todennäköisesti olet jo sinäkin mennyt eteenpäin. Olipah381187- 191149
Sulla on uskomaton luonne
Saat minut hetkessä iloiseksi, tai sanotaan nyt niin, että ajatus sinusta saa sydämeni hyppimään riemusta. En vain saa s441048