Hei!
Minulla on tarkoitus pitää kirjaa "jostain" kuukauden (31 pv) jokaisena päivänä. Eli jokaiselle päivälle tulen antamaan aina jonkin arvon.
Sitä mukaa, kun annan päivälle arvon piirtyy viivakaavioon viivaa.
Minulla on kuitenkin ongelma, kun päivät jolle en ole vielä antanut arvoa piirtyy nollana kaavioon. Haluaisin kuitenkin, että tämä viiva kaaviossa pysähtyisi aina viimeisimmälle merkinnälleni.
Tuossapas on solut jotka kuvaavat kuukautta joille syötän aina arvon.
A1, A2, A3,...A31
Viivakaavion viiva piirtyy nollaan
Excellentte - NO
4
270
Vastaukset
tee tietoalueesta dynaaminen
lisää nimi esim. Kuukausi ja viittaus siihen
=OFFSET($A$1;0;0;COUNTA($A$1:$A$31);1)
=SIIRTYMÄ($A$1;0;0;LASKE.A($A$1:$A$31);1)
ja kaaviossa käytät sitten tietoalueena =Kuukausi
KEEP EXCELing
@Kunde- Excellentte - NO
Joku tökkää, kun kirjoitan tuota = Kuukausi.
Ei mee läpi vaan väittää olevan virhe kaavassa.- Excellentte - NO
=Kuukausi
eli ilman väliä kokeilen - muuan mies
Excellentte - NO kirjoitti:
=Kuukausi
eli ilman väliä kokeilenKai sinulla oli kaavion asetuksissa:
Työkalut - Aasetukset - Kaavio - Tyhjä solu - Ei piirretä (Excel 2003).
Silloin tyhjät solut eivät näy nollana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1824200
- 331538
Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi401470Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen211433Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,171332- 1071259
Kyllähän tämä vähän kirpaisee
Mutta oman sisäisen rauhan vuoksi jätän sinut nyt historiaan. Todennäköisesti olet jo sinäkin mennyt eteenpäin. Olipah381167Moi, nainen
Tunnustan, olen heikkona sun hymyyn, ja sekään ei auta yhtään, että sulla on täydellinen nenä. Joten ensi kerralla, kun301160- 121067
Sulla on uskomaton luonne
Saat minut hetkessä iloiseksi, tai sanotaan nyt niin, että ajatus sinusta saa sydämeni hyppimään riemusta. En vain saa s441018