http://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/1287-Yaris_Hybrid.html?minkm=500&powerunit=2
Spritmonitorissa on tällä hetkellä 8 hybridi Yarista. Keskikulutus 4,78 l/100km. Vaihteluväli 4,24 - 5,77 l/100km.
Yaris HSD todelliset kulutukset spritmonitor.de:ssä
32
934
Vastaukset
- D4D
Noi on ihmisten ajamia ja kaikki eivät osaa ajaa taloudellisesti.
- algore
Itse mokasin hybrid koeajon sillä, että yritin ajaa pelkällä sähköllä. Akut kun oli tyhjät, mentiin loppumatka bensalla.
- vvt-i
http://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/441-Yaris.html?fueltype=2&constyear_s=2011&minkm=500&powerunit=2
keskikulutuksen ero perinteiseen bensa Yarisiin verrattuna 1,4 l/100km- kuis silloin??
kuis on talvella kun on kaikki lämmittemet käytössä??
kuis silloin?? kirjoitti:
kuis on talvella kun on kaikki lämmittemet käytössä??
Yariksesta tiedä, mutta nelisen kuukautta on ollut Auris HSD.
Viimeisen tankkauksen ero vanhan keskikulutukseen (Auris 1.6 Sol ) oli 100 km matkalla 2,68 litraa ja 4,56 euroa. (Keskikulutusten ero on nyt 2,22 l / 100 km)
Eiköhän se kulutus kasva suunnilleen samassa suhteessa talvella perinteisessä ja täyshybridissä. 1800 bensakonehan tässä on ja kait joku pakokaasujen lämpötilaakin hyödyntävä juttu (Ainakin Priuksessa semmoinen on).
Jää nähtäväksi, minulla on parista edellisestä Auriksesta ja tästä kaikki tankkaustiedot Excel - taulukoissa joten on helppo vertailla eri juttuja...- Hybridguru
käpyhaukka kirjoitti:
Yariksesta tiedä, mutta nelisen kuukautta on ollut Auris HSD.
Viimeisen tankkauksen ero vanhan keskikulutukseen (Auris 1.6 Sol ) oli 100 km matkalla 2,68 litraa ja 4,56 euroa. (Keskikulutusten ero on nyt 2,22 l / 100 km)
Eiköhän se kulutus kasva suunnilleen samassa suhteessa talvella perinteisessä ja täyshybridissä. 1800 bensakonehan tässä on ja kait joku pakokaasujen lämpötilaakin hyödyntävä juttu (Ainakin Priuksessa semmoinen on).
Jää nähtäväksi, minulla on parista edellisestä Auriksesta ja tästä kaikki tankkaustiedot Excel - taulukoissa joten on helppo vertailla eri juttuja...Auris HSD kulutus nousee talvella n.1-1,5l/100km. Mm. käynnistyksen jälkeinen lämmityssykli talvisin nostaa väkisin lyhyessä ajossa kulutusta.
Kyllä myös Auris HSD:ssä on pakokaasujen lämmöntalteenotto.
Tuolla kuvia toteutuksesta: http://hiwaay.net/~bzwilson/prius/pri_2010.html Hybridguru kirjoitti:
Auris HSD kulutus nousee talvella n.1-1,5l/100km. Mm. käynnistyksen jälkeinen lämmityssykli talvisin nostaa väkisin lyhyessä ajossa kulutusta.
Kyllä myös Auris HSD:ssä on pakokaasujen lämmöntalteenotto.
Tuolla kuvia toteutuksesta: http://hiwaay.net/~bzwilson/prius/pri_2010.htmlEn usko minun ajollani noin suureen eroon. Kirjoitin toisesssa viestiketjussa näin:
Laskin parin edellisen auton osalta tammi - maaliskuu ja kesä - elokuun kulutusten keskiarvot. Eroa oli kummassakin noin 0,35 l / 100 km.
Noinkin pieni ero selittyy sillä, että kylmänä aikana ilmastointi ei vie omaa osuuttaan ja ajosta on noin puolet maantie ajoa (pitkä työmatka) jossa talvikautena on voimassa 80 km:n nopeusrajoitus.
(Kumpikin edellinen oli 1.6 koneella oleva Auris MultiMode laatikolla)
Teen saman laskelman nykyisestä heti maaliskuun jälkeen niin ero selviää.
Kiitos tuosta linkistä :)- 14+16
käpyhaukka kirjoitti:
En usko minun ajollani noin suureen eroon. Kirjoitin toisesssa viestiketjussa näin:
Laskin parin edellisen auton osalta tammi - maaliskuu ja kesä - elokuun kulutusten keskiarvot. Eroa oli kummassakin noin 0,35 l / 100 km.
Noinkin pieni ero selittyy sillä, että kylmänä aikana ilmastointi ei vie omaa osuuttaan ja ajosta on noin puolet maantie ajoa (pitkä työmatka) jossa talvikautena on voimassa 80 km:n nopeusrajoitus.
(Kumpikin edellinen oli 1.6 koneella oleva Auris MultiMode laatikolla)
Teen saman laskelman nykyisestä heti maaliskuun jälkeen niin ero selviää.
Kiitos tuosta linkistä :)Tännehän voi kirjoitella millaisia lukemia vaan... Spritmonitorin tai tankkaus.comin kaltaiset kulutusseurannat tuovat touhuun edes vähän lisää uskottavuutta kun lukemat ja diagrammit ovat kaikkien ihmeteltävänä.
- Hypriitti...
14+16 kirjoitti:
Tännehän voi kirjoitella millaisia lukemia vaan... Spritmonitorin tai tankkaus.comin kaltaiset kulutusseurannat tuovat touhuun edes vähän lisää uskottavuutta kun lukemat ja diagrammit ovat kaikkien ihmeteltävänä.
Voihan noihin kulutusseurantoihinkin laittaa ihan mitä haluaa.... Kyllä minä olen samoilla linjoilla kuin nimimerkki käpyhaukka. Ajotietokoneen näyttämän voi heti unohtaa ja parasta tietoa tosiaan saa esim Excelillä. Varsinkin ko. nimimerkiltä toivottavasti jatkossakin tulee tietoa kun edellistenkin autojen data on tallella ja nykyinen autokin on samaa merkkiä ja mallia.
- 14+16
Hypriitti... kirjoitti:
Voihan noihin kulutusseurantoihinkin laittaa ihan mitä haluaa.... Kyllä minä olen samoilla linjoilla kuin nimimerkki käpyhaukka. Ajotietokoneen näyttämän voi heti unohtaa ja parasta tietoa tosiaan saa esim Excelillä. Varsinkin ko. nimimerkiltä toivottavasti jatkossakin tulee tietoa kun edellistenkin autojen data on tallella ja nykyinen autokin on samaa merkkiä ja mallia.
Jos täyttä tuubaa haluaa ilmoittaa, niin hivenen isompi kynnys on syöttää vaikka spritmonitoriin kymmeniä - satoja tankkauksia kuin kirjoittaa Suoli24:lle että "Avensis 1.8:n keskikulutus 5,2 l/100km"
Itse ainakin suhtaudun Suomi24:n juttuihin erittäin suurella lähdekritiikillä. - 14+16
14+16 kirjoitti:
Jos täyttä tuubaa haluaa ilmoittaa, niin hivenen isompi kynnys on syöttää vaikka spritmonitoriin kymmeniä - satoja tankkauksia kuin kirjoittaa Suoli24:lle että "Avensis 1.8:n keskikulutus 5,2 l/100km"
Itse ainakin suhtaudun Suomi24:n juttuihin erittäin suurella lähdekritiikillä."Itse ainakin suhtaudun Suomi24:n juttuihin erittäin suurella lähdekritiikillä."
...ja varsinkin niihin juttuihin, jotka koskevat Toyotaa 14+16 kirjoitti:
Itse ainakin suhtaudun Suomi24:n juttuihin erittäin suurella lähdekritiikillä.Suhtaudu ihan niin kuin haluat. Yhtään mitään en voittaisi lukemia vääristelemällä.
Ja enemmän minä vaivaa näen Excel-hässäköissäni.
Kun noita hybridejä nyt vaan tuntuu olevan tulossa monelta merkiltä haluan vain kertoa kokemuksiani _yhdestä_merkistä_ja _mallista_ sellaisen itse omistavana. Toivon hybrideistä asiallista keskustelua, enkä kaipaa kannan ottoja sellaisisilta, jotka eivät edes tiedä mihin ko. tekniikka perustuu.
ps Auris HSD:n lukemat viime tankkaukselta: ajettu 9311 km ja kumulatiivinen kulutus 4,72 l / 100 km. Vanha Auris 1.6 Sol keskikulutus 7,06 l / 100 km. Ero hybridin hyväksi nyt 2,34 l / 100 km. Talven vaikutus jää nähtäväksi...- Corolla2010
käpyhaukka kirjoitti:
Suhtaudu ihan niin kuin haluat. Yhtään mitään en voittaisi lukemia vääristelemällä.
Ja enemmän minä vaivaa näen Excel-hässäköissäni.
Kun noita hybridejä nyt vaan tuntuu olevan tulossa monelta merkiltä haluan vain kertoa kokemuksiani _yhdestä_merkistä_ja _mallista_ sellaisen itse omistavana. Toivon hybrideistä asiallista keskustelua, enkä kaipaa kannan ottoja sellaisisilta, jotka eivät edes tiedä mihin ko. tekniikka perustuu.
ps Auris HSD:n lukemat viime tankkaukselta: ajettu 9311 km ja kumulatiivinen kulutus 4,72 l / 100 km. Vanha Auris 1.6 Sol keskikulutus 7,06 l / 100 km. Ero hybridin hyväksi nyt 2,34 l / 100 km. Talven vaikutus jää nähtäväksi...Miten tuo hybridi kuluttaa noin paljon? Itselläni Corolla 1.6 dual vvt-i kuluttaa sekalaisessa ajossa 4,6 - 4,7. Taisit maksaa turhasta...
Corolla2010 kirjoitti:
Miten tuo hybridi kuluttaa noin paljon? Itselläni Corolla 1.6 dual vvt-i kuluttaa sekalaisessa ajossa 4,6 - 4,7. Taisit maksaa turhasta...
Tuo Corollan kulutus tuntuu kyllä todella uskomattomalta. Täytynee katsella tankkaus.com:ista tms lukuja. Vastaavaa en kummallakaan edellisellä Auriksella pystynyt saavuttamaan kuin parilla tankillisella. Toimen pohjanmaan lakeuksilla ja toinen erittäin rauhallisella ajolla Salo - Naantali - Houtskär - Salo yms. Ja minun ajoni ei todellakaan ole mitään hissuttelua normaalisti. Se selittänee myös tuon edellisen Auriksen (MultiMode) korkeahkon kulutuksen.
- Hybridguru
käpyhaukka kirjoitti:
Tuo Corollan kulutus tuntuu kyllä todella uskomattomalta. Täytynee katsella tankkaus.com:ista tms lukuja. Vastaavaa en kummallakaan edellisellä Auriksella pystynyt saavuttamaan kuin parilla tankillisella. Toimen pohjanmaan lakeuksilla ja toinen erittäin rauhallisella ajolla Salo - Naantali - Houtskär - Salo yms. Ja minun ajoni ei todellakaan ole mitään hissuttelua normaalisti. Se selittänee myös tuon edellisen Auriksen (MultiMode) korkeahkon kulutuksen.
Tuossa vielä oman Auris HSD kulutus käppyrät. Kyllä se talvi sitä kulutusta sen litran nostaa hyvin helposti.
http://vanha.tankkaus.com/graph_yearcons.php?car=40328
Auto on mennyt nyt vaihtoon ja Prius tulossa pian tilalle. Hybridguru kirjoitti:
Tuossa vielä oman Auris HSD kulutus käppyrät. Kyllä se talvi sitä kulutusta sen litran nostaa hyvin helposti.
Auto on mennyt nyt vaihtoon ja Prius tulossa pian tilalle.Tuo näyttää muuten juurikin siltä, mitä odotan omalla kohdallakin, mutta litran nousuun talvella en kyllä omalla ajosuoritteellani usko. Se on edellisillä Auriksilla 1,6 Sol ja 1.6 Sol (molemmat MultiMode) ollut noin 0.35 l /100 km. Talvella siis ilmastointi ei lisää kulutusta ja työmatkalla 80 km rajoitus
Hybridguru kirjoitti:
Auto on mennyt nyt vaihtoon ja Prius tulossa pian tilalle.Kerroppa sitten Priuksen kulutuslukuja jos viitsit... saattaa olla seuraava peli minulle. Sen verran herkku on Auriskin ja Priusta ajelin muutaman päivän kun yksi valopää tuli edelisen vakio Auriksen takapuskuriin jo hetti uutena ja sain autoliikkeestä esittely Priuksen remontin ajaksi alle...
- Hybridguru
käpyhaukka kirjoitti:
Kerroppa sitten Priuksen kulutuslukuja jos viitsit... saattaa olla seuraava peli minulle. Sen verran herkku on Auriskin ja Priusta ajelin muutaman päivän kun yksi valopää tuli edelisen vakio Auriksen takapuskuriin jo hetti uutena ja sain autoliikkeestä esittely Priuksen remontin ajaksi alle...
Voin toki infota kuinka vähälle se Prius sitten menee. Priuksessa on Aurista pienempi otsapinta-ala. Oletan että ainakin maantieajossa Priuksen taittaa 100km pari desiä Aurista vähemmällä. Vaikkakin euro kulutus mittaukset eivät sitä suoraan osoittakkaan.
Jäin itsekkin tuohon hybriditekniikkaan sen verran "koukkuun" etten huoli enään "tavallista autoa" ajoihini.
Mikäli haluat jotain ekoajo yms. vinkkiä, niin kannataa kysyä. Olen melkoisesti tutkinut aihetta ihan vain omasta mielenkiinnosta.
Jos englannin kieli taittuu ja mielenkiintoa Toyotan hybrideihin riittää, niin kannattaa tutustua http://priuschat.com/forum/ foorumiin. Hybridguru kirjoitti:
Voin toki infota kuinka vähälle se Prius sitten menee. Priuksessa on Aurista pienempi otsapinta-ala. Oletan että ainakin maantieajossa Priuksen taittaa 100km pari desiä Aurista vähemmällä. Vaikkakin euro kulutus mittaukset eivät sitä suoraan osoittakkaan.
Jäin itsekkin tuohon hybriditekniikkaan sen verran "koukkuun" etten huoli enään "tavallista autoa" ajoihini.
Mikäli haluat jotain ekoajo yms. vinkkiä, niin kannataa kysyä. Olen melkoisesti tutkinut aihetta ihan vain omasta mielenkiinnosta.
Jos englannin kieli taittuu ja mielenkiintoa Toyotan hybrideihin riittää, niin kannattaa tutustua http://priuschat.com/forum/ foorumiin.Kiitti linkistä! Lontoo taipuu sen verran, että suunnilleen lukemani ymmärrän :)
Koukkuun olen hybriditekniikkaan jäänyt jo minäkin. Tuo polttomoottorin ja sähkömoottori / starttimoottori / laturihässäkän ja vaihteiston yhteistyö toimii kyllä uskomattoman hienosti.
Meitä kun ei ole kuin vaimoni ja minä niin tuota tavaratilaakin olisi saanut tapauksessamme nipistää tarjoamalla mahdollisuus lisä akkupakettiin. Lomareisuille riittää meillä matkavarusteeksi suunnilleen pari pankkikorttia.
ps. Yksi työkaveri naureskeli kun kerroin tuollaisen Auris HSD:n tilanneeni (Toytalla hän on ajellut pitkään itsekin). Hurahti täysin, saas nähdä minkä ostaa seuraavaksi ;)käpyhaukka kirjoitti:
Kiitti linkistä! Lontoo taipuu sen verran, että suunnilleen lukemani ymmärrän :)
Koukkuun olen hybriditekniikkaan jäänyt jo minäkin. Tuo polttomoottorin ja sähkömoottori / starttimoottori / laturihässäkän ja vaihteiston yhteistyö toimii kyllä uskomattoman hienosti.
Meitä kun ei ole kuin vaimoni ja minä niin tuota tavaratilaakin olisi saanut tapauksessamme nipistää tarjoamalla mahdollisuus lisä akkupakettiin. Lomareisuille riittää meillä matkavarusteeksi suunnilleen pari pankkikorttia.
ps. Yksi työkaveri naureskeli kun kerroin tuollaisen Auris HSD:n tilanneeni (Toytalla hän on ajellut pitkään itsekin). Hurahti täysin, saas nähdä minkä ostaa seuraavaksi ;)AARGH.... siis tuosta jotenkin sähläiltyäni katosi yksi rivi välistä.
Lopun piti siis olla näin:
Annoin sitten hänen yhdellä työkeikalla ajaa omallani. Hurahti täysin, saas nähdä minkä ostaa seuraavaksi ;)- 37939
käpyhaukka kirjoitti:
AARGH.... siis tuosta jotenkin sähläiltyäni katosi yksi rivi välistä.
Lopun piti siis olla näin:
Annoin sitten hänen yhdellä työkeikalla ajaa omallani. Hurahti täysin, saas nähdä minkä ostaa seuraavaksi ;)Auris HSD -10 keskikulutus 40000 km:n matkalta on 5.2 l/100km, tankkaus.comista kuten spritmonitor.de:stä löytyy autoni tiedot.
Tuosta kulutuksesta sen verran että kesärengaskaudella vie 5.0 l/100km ja talvirengaskaudella 5.3 l/100km, pienin kulutus 4.7 l/100km heinäkuulta ja suurin 6.2 l/100km helmikuulta jolloin keskilämpötila oli -17 mulla suurin osa ajosta on maantiejoa jolloin kulutus on yleensä aina yli viiden litran, näin kesälomalla pääsee alle viiden kun ei ole työmatka-ajoa lainkaan. - Priuksen kulutuksia
käpyhaukka kirjoitti:
Kerroppa sitten Priuksen kulutuslukuja jos viitsit... saattaa olla seuraava peli minulle. Sen verran herkku on Auriskin ja Priusta ajelin muutaman päivän kun yksi valopää tuli edelisen vakio Auriksen takapuskuriin jo hetti uutena ja sain autoliikkeestä esittely Priuksen remontin ajaksi alle...
Minulla priuksen ajotietokoneen mukaan 2 v ja 26 000 km keskimäärin 4.5 l/100 km. Paljon lyhyttä ajoa ja ilman autotallia tai moottorilämmitintä. Olen kyllä oppinut ajamaan varsin pienellä kulutuksella. Tänä aamuna 6 km työmatka 3.5 l/100km. Matkalla kuitenkin useita liikennevaloja ja pysähtymisiä, keskinopeus n. 30 km/h. Talvella pahimmillaan samalla matka lähes 9 l/100km.
- hipheijaa
Priuksen kulutuksia kirjoitti:
Minulla priuksen ajotietokoneen mukaan 2 v ja 26 000 km keskimäärin 4.5 l/100 km. Paljon lyhyttä ajoa ja ilman autotallia tai moottorilämmitintä. Olen kyllä oppinut ajamaan varsin pienellä kulutuksella. Tänä aamuna 6 km työmatka 3.5 l/100km. Matkalla kuitenkin useita liikennevaloja ja pysähtymisiä, keskinopeus n. 30 km/h. Talvella pahimmillaan samalla matka lähes 9 l/100km.
Onkos noilla ajomäärillä mitään väliä kulutuksella ja onko mitään järkeä maksaa autosta noinkin paljon ekstraa. Ymmärtåisin valintasi, jos ajaisit yli 40000 km vuodessa pääosin kaupunkiajoa. Itse pääsen dieselillä lähes yhtä pieniin kulutuksiin miettimättä autoni kulutuksia-
- d4d wagon
37939 kirjoitti:
Auris HSD -10 keskikulutus 40000 km:n matkalta on 5.2 l/100km, tankkaus.comista kuten spritmonitor.de:stä löytyy autoni tiedot.
Tuosta kulutuksesta sen verran että kesärengaskaudella vie 5.0 l/100km ja talvirengaskaudella 5.3 l/100km, pienin kulutus 4.7 l/100km heinäkuulta ja suurin 6.2 l/100km helmikuulta jolloin keskilämpötila oli -17 mulla suurin osa ajosta on maantiejoa jolloin kulutus on yleensä aina yli viiden litran, näin kesälomalla pääsee alle viiden kun ei ole työmatka-ajoa lainkaan.mulla on corolla 1,4 d4d 2005 kaikki tankkaukset kirjattu ylös ja laitettu exeliin. Pienin kulutus 3,51 l/100km (nesteen green dieselillä heinäkuussa 2011) ja suurin kulutus tammikuussa 2006 5,05 l/100km. Keskikulutus 224 tkm on ollut 4,41 l/100km joka on mielestäni aika hyvin sillä ilmoitettu eu keskikulutus on 4,8 l/100km.
- Kiitos ei
hipheijaa kirjoitti:
Onkos noilla ajomäärillä mitään väliä kulutuksella ja onko mitään järkeä maksaa autosta noinkin paljon ekstraa. Ymmärtåisin valintasi, jos ajaisit yli 40000 km vuodessa pääosin kaupunkiajoa. Itse pääsen dieselillä lähes yhtä pieniin kulutuksiin miettimättä autoni kulutuksia-
Lisäksi Priuksen kulutus nousee kokoajan koska akun varaus huononee huono jälleenmyyntihinta.
Testatkaa 4-5 vuotiaan priuksen omistajat todellinen kulutus matkaajossa ja kaupungissa.
Kuopiossa vaihdettiin vähän aikaa sitten priukseen generaattori joka hajosi.
5000 eur lasku - Merja.s
Kiitos ei kirjoitti:
Lisäksi Priuksen kulutus nousee kokoajan koska akun varaus huononee huono jälleenmyyntihinta.
Testatkaa 4-5 vuotiaan priuksen omistajat todellinen kulutus matkaajossa ja kaupungissa.
Kuopiossa vaihdettiin vähän aikaa sitten priukseen generaattori joka hajosi.
5000 eur laskuMeillä on kohta 300tkm v.05 priuksen taulussa. Vuoden "20tkm" keski kulutus on 5.17L/100km tankkaus.com seuranan mukaan. Tähän on vaikea päästä samankokoisella automaattivaihteisellla bensa autolla... edellinen Focus automaatti vei vähintään sen 8-9l/100km
- Priuksen kulutuksia
hipheijaa kirjoitti:
Kyllähän kulutuksella on väliä vaikka kilometrejä tulee vähän. Edellisen autoni EU kaupunkikulutus oli 12 litraa ja nyt sitten priuksella vastaava kulutus 4 litraa.Tuleehan siitä säästöä. Priusta en nyt pidä mitenkään älyttömän kalliina ominaisuuksiin ja varusteisiin nähden.
- Toyota Finland
Kyllähän kulutuksella on väliä vaikka kilometrejä tulee vähän. Edellisen autoni EU kaupunkikulutus oli 12 litraa ja nyt sitten priuksella vastaava kulutus 4 litraa.Tuleehan siitä säästöä. Priusta en nyt pidä mitenkään älyttömän kalliina ominaisuuksiin ja varusteisiin nähden.
Saksa: 22800€
http://www.autohaus24.de/neuwagen-kaufen/toyota/prius/kompaktwagen/modelle#!s1
Suomi: 29800€ autovero
http://www.autotalli.com/uusi-auto/22691/pos/5/page/1/Toyota/Prius/Prius - Toyota Finland
USA: 20000€
http://www.toyota.com/prius-hybrid/ - Sähköponi
Sähköautoni vie 1,3-1,7e/100km riippuen olosuhteista eli nastarenkailla ja lumessa enemmän, kesällä vähemmän. Kun auto on 10v vanha niin sen hinta oli alle 10000e joten kait se on aika edullista. Huoltoihin ja korjauksiin on mennyt kolmessa vuodessa alle 200e. Dieselvero toki rassaa hieman kun auto painaa jonkin verran eli 1700kg.
- kallista
pojalla on sähkömopo. yhdellä latauksella pääsee noin 60-80 km.
sähköä se vie sadalla kilometrillä noin 50 senttiä.
Arvatkaapas paljonko maksaa toijjota priimuksiin uudet akut vaihdettuna???
Liki 10000 euroa !!!!!
vaikka takuu uusimmissa on 8 vuotta, niihin on hirveät ehdot, kaikki huollot (jotka maksavat mansikoita) pitä äolla tehtynä, vain jotain harvoja akustojen osia se korvaa.
TÄyttä kallista kusetusta !- provottaja
Sorrun nyt sitten itsekin tähän provoilujen maailmaan. Pahoittelut jo etukäteen siitä.
Mutta minä kun olen kuullut, että ne akut happanevat (=ne vaan lakkaa toimimasta) juuri samalla hetkellä kun tuo kahdeksan vuoden takuu umpeutuu. Kannattaa siis tutkailla huoltokirjasta auton alkuperäistä luovutuspäivämäärää ja laskea tuomionpäivä siitä. Hinnaksi olen kuullut, että akut olisivat kalliimmat kuin itse auto!
Sitten olen kuullut, että priusta halvempi olisi esim. tavallinen bensa-automaatti. Jäisi n. 5000 euroa polttoaineisiin. Toisaalta tuosta halvempi olisi manuaaliversio, jäisi siitäkin vielä 1000 euroa polttoaineisiin. Toisaalta tuosta halvempi olisi ostaa huomattavasti vanhempi auto jonka saisi n. 4000 euron hintaan. Eli josprius maksaa sen 35 tuhatta (mitä lieneekään, en ole seurannut hintoja) ja ostankin vain 4000 euron auton, niin sittenhän jäisi 31 000 euroa polttoaineisiin. Eli ei tosiaan kannata ostaa, täyttä kusetusta kuten ylläkin jo todettiin!
Mutta toisaalta... tuokin on aika paljon. Joten kannattaako ostaa koko autoa. Ostakaa polkupyörä, lenkkeilkään, nauttikaa elämästä!
Ei kannata ottaa vakavasti kirjoitustani, piti kokeilla miltä tämmöinen provoilu tuntuu. Ja onhan tässäkin oma hauskuutensa joo, mutta liika on liikaa. Laittakaa huuhaan kirjoittelijat joskus jotain faktaa tueksi, niin saadaan mukavammat kinat tänne foorumille aikaiseksi.
t. provottaja - tyytyväinen hybridiautoilija
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1824300
- 341584
Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi401500Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen251484Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,201375- 1121306
Moi, nainen
Tunnustan, olen heikkona sun hymyyn, ja sekään ei auta yhtään, että sulla on täydellinen nenä. Joten ensi kerralla, kun301190Kyllähän tämä vähän kirpaisee
Mutta oman sisäisen rauhan vuoksi jätän sinut nyt historiaan. Todennäköisesti olet jo sinäkin mennyt eteenpäin. Olipah381187- 191149
Sulla on uskomaton luonne
Saat minut hetkessä iloiseksi, tai sanotaan nyt niin, että ajatus sinusta saa sydämeni hyppimään riemusta. En vain saa s441048