Suomenojasta Länsiväylässä

Ei laillista

Uudessa Länsiväylässä on taas artikkeli Suomenojasta ja mielipidepalstalla hyvä ja asiallinen kirjoitus. Kannattaa espoolaisten lukea, ja muidenkin jos joku saa kopion tänne.

23

230

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laillinentraileri

      Vieläkö siellä on valvontakamerat valvomassa yleistä paikkaa? Ei liene laillista.

      • REEO

        Esimerkiksi koko Helsingin kaupunki, suuret tavaratalot ja sairaalat ovat täynnä kameroita. Suomenojan sisäänajon kohdalla on asiasta merkki, joten tuskin siinä mitään laitonta on, vaikka sinulle asia tuntuu olevan tärkeä. Menisitkö varastelemaan, jos kamerat poistetaan?


      • xkdivöhp
        REEO kirjoitti:

        Esimerkiksi koko Helsingin kaupunki, suuret tavaratalot ja sairaalat ovat täynnä kameroita. Suomenojan sisäänajon kohdalla on asiasta merkki, joten tuskin siinä mitään laitonta on, vaikka sinulle asia tuntuu olevan tärkeä. Menisitkö varastelemaan, jos kamerat poistetaan?

        Voisi myös sanoa että hiton Carbone. Toi sen vanhan tielle kelpaamattoman paskan sinne satamaan, polki hintoja ja loi tilanteen jossa kukaan ei voita. Ei hän eikä kunnollisella kalustolla ajavat muut yrittäjät.


      • väärin ymmärretty
        xkdivöhp kirjoitti:

        Voisi myös sanoa että hiton Carbone. Toi sen vanhan tielle kelpaamattoman paskan sinne satamaan, polki hintoja ja loi tilanteen jossa kukaan ei voita. Ei hän eikä kunnollisella kalustolla ajavat muut yrittäjät.

        Koneiden täytyy täyttää työturvallisuusnormit, joten laite ei ole kyseistä tavaraa, vaikka se ei olisikaan tieliikennerekisterissä. Yleensä suljetulla alueella käytettävät koneet eivät sitä ole koska se maksaa.

        Ei ole mitään mieltä maksaa tieliikennevakuutuksia vaikka kolareista Turun motarilla, jos laitetta käyttää porttien sisällä. Suljetulla alueella saa käyttää myös verotonta polttoainetta.

        Toinen asia on voiko laitteen rekisteröidä tieliikennekäyttöön. Silläkään ei ole merkitystä, jos sitä ei käytetä tieliikenteessä. Eihän kaivosdumppereitakaan saa ajaa tiellä, muttei ne silti ole pskoja.

        Oikeassa paikassa oikeat laitteet.


      • Merimerta
        xkdivöhp kirjoitti:

        Voisi myös sanoa että hiton Carbone. Toi sen vanhan tielle kelpaamattoman paskan sinne satamaan, polki hintoja ja loi tilanteen jossa kukaan ei voita. Ei hän eikä kunnollisella kalustolla ajavat muut yrittäjät.

        Kukaan ei voita...ehkä asiakkaat? Pönttö. Kateellinen.


      • Eri säännöt?
        xkdivöhp kirjoitti:

        Voisi myös sanoa että hiton Carbone. Toi sen vanhan tielle kelpaamattoman paskan sinne satamaan, polki hintoja ja loi tilanteen jossa kukaan ei voita. Ei hän eikä kunnollisella kalustolla ajavat muut yrittäjät.

        Kaikilla yrittäjillä ei siis ole samoja oikeuksia ja velvollisuuksia käyttämäänsä kalustoon nähden, sitäkö tarkoitat?


      • xkdivöhp kirjoitti:

        Voisi myös sanoa että hiton Carbone. Toi sen vanhan tielle kelpaamattoman paskan sinne satamaan, polki hintoja ja loi tilanteen jossa kukaan ei voita. Ei hän eikä kunnollisella kalustolla ajavat muut yrittäjät.

        Toisessa ketjussa valitetaan, kun suomenojalla on mafia, joka vaan nostaa ja nostaa hintoja ja veneen nosto on -niin kallista- täällä taas itketään, kun hintoja poljetaan ja ajetan vanhalla paskalla autolla.

        a) Puolen millin autolla veneiden nosto on hieman kalliimpaa, kuin kymppitonnin autolla. Tämä nyt pitäisi olla päivänselvää jokaiselle normaali järjellä varustetulle ihmiselle.
        b) Carbonen pääbusiness tuskin on se veneiden nostelu, vaan niiden huolto ja korjaus. Sen toiminnan helpottamiseksi on helppo kun on oma auto, jolla voi siirrellä tarpeen mukaan veneitä, moottoreita tai vaikka jugoslaavialaisia sirkusaaseja.
        c) Kysymys nyt ei ole siitä, millä autolla Carbone tekee hommia, vaan se, että kaupunki rukkailee sääntöjä ja kyykyttää yrittäjää, joka yrittää kumminkin parhaansa mukaan tehdä TÖITÄ. Nostokuorma-autolla veneiden nostaminen on ollut nykyisen säännöstön mukaan laillista hommaa, joten siitä on turha napista. Monissa venekerhoissa on traktoreita ja trukkeja, joilla veneitä nostellaan milloin kukakin ratissa ollen ja homma on ihan yhtälailla laillista.

        Sympatiat on täysin yrittäjän puolella. Tiedän kuinka tuskaista on saada liiketoiminta pystyyn ja kannattavaksi täällä sarvikuonodemarilandiassa. Mielummin potkitaan päähän, rankaistaan ja kampataan, kuin neuvotellaan ja suunnitellaan sitä, miten yrittämiselle suodaan mahdollisuuksia.

        Joissakin sivistyneissä länsimaissa (esim. Ruotsissa)on yrittäjille nimetyt henkilöt kaunpungilla, jokta hoitavat yrityksien asioita kaupungin ja virkakoneiston suuntaan. Heidän palkkaansa on kytketty bonus, joka perustuu yrityksien kasvuun ja tuottoon.

        Ero suomenmalliin on selkeä. Täällä kaupungin ja valtion vikamiehet pyrkivät etsimään epäkohtia, tekemään kaikkensa, että löytävät jotain sanottavaa tai ratkutettavaa jostain, jolloin he saavat mahdollisimman paljon "tapahtumia" joilla voidaan ylöspäin todistaa oma tarpeellisuutensa. Yrittäjät pomppivat samassa tahdissa edes takaisin ja yrittävät vain selvitä.

        Toisessa mallissa taas virkamiesten tehtävä on yrittää saada yritykset menestymään ja tuottamaan, antaa niille mahdollisuuksia. Silloin fyrkkaa sataa niin virkamiehen, kuin kaupungin laariin.

        Espoo on erittäin menestyksekkäästi onnistunut tässä suomalais-Byroslavialaisessa toimintamallissa.


      • frklöhtdx
        Eri säännöt? kirjoitti:

        Kaikilla yrittäjillä ei siis ole samoja oikeuksia ja velvollisuuksia käyttämäänsä kalustoon nähden, sitäkö tarkoitat?

        Mä olen tosi kateellinen, kun en ymmärrä olevani voittaja-asiakas.

        Ennen vietiin kiulu kuorma-autolla liinojen varassa pukeille, nyt tarvitaa puoli tuntia kuorman sitomiseen ja toinen purkamiseen. Leveän kuljetuksen varoitusautot eteen ja taakse, alueen rajaus lippusiimalla noston ajaksi...

        Vain tyhmyyteni ja ymmärtämättömyyteni mukaan lukien kateus estää tajuamasta tässä piilevää kätevyyttä ja kulujen laskua.


      • xlgmfis
        vanhami kirjoitti:

        Toisessa ketjussa valitetaan, kun suomenojalla on mafia, joka vaan nostaa ja nostaa hintoja ja veneen nosto on -niin kallista- täällä taas itketään, kun hintoja poljetaan ja ajetan vanhalla paskalla autolla.

        a) Puolen millin autolla veneiden nosto on hieman kalliimpaa, kuin kymppitonnin autolla. Tämä nyt pitäisi olla päivänselvää jokaiselle normaali järjellä varustetulle ihmiselle.
        b) Carbonen pääbusiness tuskin on se veneiden nostelu, vaan niiden huolto ja korjaus. Sen toiminnan helpottamiseksi on helppo kun on oma auto, jolla voi siirrellä tarpeen mukaan veneitä, moottoreita tai vaikka jugoslaavialaisia sirkusaaseja.
        c) Kysymys nyt ei ole siitä, millä autolla Carbone tekee hommia, vaan se, että kaupunki rukkailee sääntöjä ja kyykyttää yrittäjää, joka yrittää kumminkin parhaansa mukaan tehdä TÖITÄ. Nostokuorma-autolla veneiden nostaminen on ollut nykyisen säännöstön mukaan laillista hommaa, joten siitä on turha napista. Monissa venekerhoissa on traktoreita ja trukkeja, joilla veneitä nostellaan milloin kukakin ratissa ollen ja homma on ihan yhtälailla laillista.

        Sympatiat on täysin yrittäjän puolella. Tiedän kuinka tuskaista on saada liiketoiminta pystyyn ja kannattavaksi täällä sarvikuonodemarilandiassa. Mielummin potkitaan päähän, rankaistaan ja kampataan, kuin neuvotellaan ja suunnitellaan sitä, miten yrittämiselle suodaan mahdollisuuksia.

        Joissakin sivistyneissä länsimaissa (esim. Ruotsissa)on yrittäjille nimetyt henkilöt kaunpungilla, jokta hoitavat yrityksien asioita kaupungin ja virkakoneiston suuntaan. Heidän palkkaansa on kytketty bonus, joka perustuu yrityksien kasvuun ja tuottoon.

        Ero suomenmalliin on selkeä. Täällä kaupungin ja valtion vikamiehet pyrkivät etsimään epäkohtia, tekemään kaikkensa, että löytävät jotain sanottavaa tai ratkutettavaa jostain, jolloin he saavat mahdollisimman paljon "tapahtumia" joilla voidaan ylöspäin todistaa oma tarpeellisuutensa. Yrittäjät pomppivat samassa tahdissa edes takaisin ja yrittävät vain selvitä.

        Toisessa mallissa taas virkamiesten tehtävä on yrittää saada yritykset menestymään ja tuottamaan, antaa niille mahdollisuuksia. Silloin fyrkkaa sataa niin virkamiehen, kuin kaupungin laariin.

        Espoo on erittäin menestyksekkäästi onnistunut tässä suomalais-Byroslavialaisessa toimintamallissa.

        Ei se kyllä kauheen kallista ole. Ei tosiaankaan.


      • Miksi byrokratiaa?
        vanhami kirjoitti:

        Toisessa ketjussa valitetaan, kun suomenojalla on mafia, joka vaan nostaa ja nostaa hintoja ja veneen nosto on -niin kallista- täällä taas itketään, kun hintoja poljetaan ja ajetan vanhalla paskalla autolla.

        a) Puolen millin autolla veneiden nosto on hieman kalliimpaa, kuin kymppitonnin autolla. Tämä nyt pitäisi olla päivänselvää jokaiselle normaali järjellä varustetulle ihmiselle.
        b) Carbonen pääbusiness tuskin on se veneiden nostelu, vaan niiden huolto ja korjaus. Sen toiminnan helpottamiseksi on helppo kun on oma auto, jolla voi siirrellä tarpeen mukaan veneitä, moottoreita tai vaikka jugoslaavialaisia sirkusaaseja.
        c) Kysymys nyt ei ole siitä, millä autolla Carbone tekee hommia, vaan se, että kaupunki rukkailee sääntöjä ja kyykyttää yrittäjää, joka yrittää kumminkin parhaansa mukaan tehdä TÖITÄ. Nostokuorma-autolla veneiden nostaminen on ollut nykyisen säännöstön mukaan laillista hommaa, joten siitä on turha napista. Monissa venekerhoissa on traktoreita ja trukkeja, joilla veneitä nostellaan milloin kukakin ratissa ollen ja homma on ihan yhtälailla laillista.

        Sympatiat on täysin yrittäjän puolella. Tiedän kuinka tuskaista on saada liiketoiminta pystyyn ja kannattavaksi täällä sarvikuonodemarilandiassa. Mielummin potkitaan päähän, rankaistaan ja kampataan, kuin neuvotellaan ja suunnitellaan sitä, miten yrittämiselle suodaan mahdollisuuksia.

        Joissakin sivistyneissä länsimaissa (esim. Ruotsissa)on yrittäjille nimetyt henkilöt kaunpungilla, jokta hoitavat yrityksien asioita kaupungin ja virkakoneiston suuntaan. Heidän palkkaansa on kytketty bonus, joka perustuu yrityksien kasvuun ja tuottoon.

        Ero suomenmalliin on selkeä. Täällä kaupungin ja valtion vikamiehet pyrkivät etsimään epäkohtia, tekemään kaikkensa, että löytävät jotain sanottavaa tai ratkutettavaa jostain, jolloin he saavat mahdollisimman paljon "tapahtumia" joilla voidaan ylöspäin todistaa oma tarpeellisuutensa. Yrittäjät pomppivat samassa tahdissa edes takaisin ja yrittävät vain selvitä.

        Toisessa mallissa taas virkamiesten tehtävä on yrittää saada yritykset menestymään ja tuottamaan, antaa niille mahdollisuuksia. Silloin fyrkkaa sataa niin virkamiehen, kuin kaupungin laariin.

        Espoo on erittäin menestyksekkäästi onnistunut tässä suomalais-Byroslavialaisessa toimintamallissa.

        Onko mahdollista, että kyse ei olisikaan byrokratiasta vaan ihan tavallisesta korruptiosta?

        Jos haluaisin kilpailevan yrittäjän pois reviiriltäni, olisiko yksi vaihtoehto kääntyä aluetta hallinnoivan virkamiehen puoleen ja pyytää häntä savustamaan kilpailijani ulos.

        Miksi virkamies suostuisi tällaiseen pyyntöön?


      • toimintaa!!!
        vanhami kirjoitti:

        Toisessa ketjussa valitetaan, kun suomenojalla on mafia, joka vaan nostaa ja nostaa hintoja ja veneen nosto on -niin kallista- täällä taas itketään, kun hintoja poljetaan ja ajetan vanhalla paskalla autolla.

        a) Puolen millin autolla veneiden nosto on hieman kalliimpaa, kuin kymppitonnin autolla. Tämä nyt pitäisi olla päivänselvää jokaiselle normaali järjellä varustetulle ihmiselle.
        b) Carbonen pääbusiness tuskin on se veneiden nostelu, vaan niiden huolto ja korjaus. Sen toiminnan helpottamiseksi on helppo kun on oma auto, jolla voi siirrellä tarpeen mukaan veneitä, moottoreita tai vaikka jugoslaavialaisia sirkusaaseja.
        c) Kysymys nyt ei ole siitä, millä autolla Carbone tekee hommia, vaan se, että kaupunki rukkailee sääntöjä ja kyykyttää yrittäjää, joka yrittää kumminkin parhaansa mukaan tehdä TÖITÄ. Nostokuorma-autolla veneiden nostaminen on ollut nykyisen säännöstön mukaan laillista hommaa, joten siitä on turha napista. Monissa venekerhoissa on traktoreita ja trukkeja, joilla veneitä nostellaan milloin kukakin ratissa ollen ja homma on ihan yhtälailla laillista.

        Sympatiat on täysin yrittäjän puolella. Tiedän kuinka tuskaista on saada liiketoiminta pystyyn ja kannattavaksi täällä sarvikuonodemarilandiassa. Mielummin potkitaan päähän, rankaistaan ja kampataan, kuin neuvotellaan ja suunnitellaan sitä, miten yrittämiselle suodaan mahdollisuuksia.

        Joissakin sivistyneissä länsimaissa (esim. Ruotsissa)on yrittäjille nimetyt henkilöt kaunpungilla, jokta hoitavat yrityksien asioita kaupungin ja virkakoneiston suuntaan. Heidän palkkaansa on kytketty bonus, joka perustuu yrityksien kasvuun ja tuottoon.

        Ero suomenmalliin on selkeä. Täällä kaupungin ja valtion vikamiehet pyrkivät etsimään epäkohtia, tekemään kaikkensa, että löytävät jotain sanottavaa tai ratkutettavaa jostain, jolloin he saavat mahdollisimman paljon "tapahtumia" joilla voidaan ylöspäin todistaa oma tarpeellisuutensa. Yrittäjät pomppivat samassa tahdissa edes takaisin ja yrittävät vain selvitä.

        Toisessa mallissa taas virkamiesten tehtävä on yrittää saada yritykset menestymään ja tuottamaan, antaa niille mahdollisuuksia. Silloin fyrkkaa sataa niin virkamiehen, kuin kaupungin laariin.

        Espoo on erittäin menestyksekkäästi onnistunut tässä suomalais-Byroslavialaisessa toimintamallissa.

        Suomessa on liikaa virkamiehiä, heillä on liian vähän oikeaa tekemistä ja suurella osalla on vanha keisarinajan asenne kansalaisiin nähden. Tästä kaikesta on nyt saatu loistava esimerkki. Ja kirsikkana kakussa poliitikkojen saamattomuus ja virkamiesohjaus.


      • Espoon hyvävelikerho
        Miksi byrokratiaa? kirjoitti:

        Onko mahdollista, että kyse ei olisikaan byrokratiasta vaan ihan tavallisesta korruptiosta?

        Jos haluaisin kilpailevan yrittäjän pois reviiriltäni, olisiko yksi vaihtoehto kääntyä aluetta hallinnoivan virkamiehen puoleen ja pyytää häntä savustamaan kilpailijani ulos.

        Miksi virkamies suostuisi tällaiseen pyyntöön?

        Espoossa korruptio on viritetty huippuunsa. Kaveripiirin pitää pyöriä tavalla tai toisella ja mieluiten yhteiskunnan rahoilla. Onhan se "pisnispuolueen" etujen mukaistakin.


      • besserivisseri
        toimintaa!!! kirjoitti:

        Suomessa on liikaa virkamiehiä, heillä on liian vähän oikeaa tekemistä ja suurella osalla on vanha keisarinajan asenne kansalaisiin nähden. Tästä kaikesta on nyt saatu loistava esimerkki. Ja kirsikkana kakussa poliitikkojen saamattomuus ja virkamiesohjaus.

        Oleko jo äänestyiässä?


      • sakkojapäälle
        besserivisseri kirjoitti:

        Oleko jo äänestyiässä?

        Näyttä meillä menevän tuo hallintokultuuri samoille urille kuin aikonaan N Ceausesucun, arvonimeltään Karpaattien nero, valtakunnassa.
        Täälläkin kannustetaan kansaa ilmiantamaan toisensa (verottajan ilmiantolinja) ja satamayrittäjän siirtokalusto. On todella masentavaa luettavaa.
        Toivotaan että Espoolaiset muistavat sitten vaalien aikaan tehdä oikeat päätelmät.


      • kdbdudk
        Miksi byrokratiaa? kirjoitti:

        Onko mahdollista, että kyse ei olisikaan byrokratiasta vaan ihan tavallisesta korruptiosta?

        Jos haluaisin kilpailevan yrittäjän pois reviiriltäni, olisiko yksi vaihtoehto kääntyä aluetta hallinnoivan virkamiehen puoleen ja pyytää häntä savustamaan kilpailijani ulos.

        Miksi virkamies suostuisi tällaiseen pyyntöön?

        Mä en kyllä nosta venettäni katsastamattomalla nosturilla. Mahtaakohan vakuutus edes korvata jos putoaa.


      • Bossu
        xkdivöhp kirjoitti:

        Voisi myös sanoa että hiton Carbone. Toi sen vanhan tielle kelpaamattoman paskan sinne satamaan, polki hintoja ja loi tilanteen jossa kukaan ei voita. Ei hän eikä kunnollisella kalustolla ajavat muut yrittäjät.

        Kuulostaa tyypilliseltä kartellilta.


      • flhnxod
        Bossu kirjoitti:

        Kuulostaa tyypilliseltä kartellilta.

        No jaa. Kilpailuviranomainen kaiketi yrittää saada kaikki samalle viivalle ja siitä tässäkin on kysymys kaupungin toimissa. Nyt vaan veneilijä häviää yhden äijän oikeuksien takia.


      • Mitä-oikeuksia
        flhnxod kirjoitti:

        No jaa. Kilpailuviranomainen kaiketi yrittää saada kaikki samalle viivalle ja siitä tässäkin on kysymys kaupungin toimissa. Nyt vaan veneilijä häviää yhden äijän oikeuksien takia.

        Mitä sellaisia oikeuksia Carbonella mahtaa olla, joita ei ole muilla yrittäjillä? Väitteesi kuulostaa todella erikoiselta.


      • dkencud
        Mitä-oikeuksia kirjoitti:

        Mitä sellaisia oikeuksia Carbonella mahtaa olla, joita ei ole muilla yrittäjillä? Väitteesi kuulostaa todella erikoiselta.

        Siis Carbone hakee samoja oikeuksia ja on nyt ne saanut. Veneilijäkin saa hakea uusia oikeuksia ely-keskuksesta.


    • Espoon_mafia

      Länsiväylä julkaisi kirjoituksen, koska kyseessä on pikkunilkki. Isompien Espoo-roistojen tekemisistä lehti on perinteisesti aivan hiljaa.

      • LV-lukija

        Mutta eikös nämä pikkunilkit ole niitä, jotka ovat varsinaisesti olleet tuhmia? Ja kyllä Merra ja Suihko & Mäkelä on mainittu vastuullisina johtajina.


    • puhdaskuinpiki

      Tämä tapahtuma muistuttaa hyvin paljon lentokenttäparkkijupakkaa. Siinäkin viskaaleilla oli varma näkemys, mikä yrittäjä ajaa parhaiten juuri heidän etuaan. Olsi kiva tietää, millä virkamiehen mieliåpide muokataan sopivaksi. Kaikkialla muualla maailmassa se on lahjuksilla, mutta ei kaai Espoossa tai Vantaalla :D

    • Tympii

      Espoossa Kokoomus on suurin puolue. En äänestä paikallisissa vaaleissa kuten valtakunnallisissa, vaan äänestän sitä kuka hoitaa kaupunkilaisen asioitani. En äänestä Kokoomusta ensi kunnallisvaaleissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tiedätkö, että haluaisin panna

      Sinua. Onko sinulla samanlaiset ajatukset ja tunteet?
      Ikävä
      182
      4240
    2. Hyväksytty kaivattusi

      Vartaloa vai et? Rehellinen vastaus
      Ikävä
      33
      1558
    3. Minulta loppuu aika

      Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi
      Ikävä
      40
      1480
    4. Syvälliset keskustelut

      Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen
      Ikävä
      21
      1443
    5. Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi

      mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,
      Ikävä
      17
      1342
    6. Mitä ajattelet

      Kun näet kaivattuasi?
      Ikävä
      107
      1259
    7. Kyllähän tämä vähän kirpaisee

      Mutta oman sisäisen rauhan vuoksi jätän sinut nyt historiaan. Todennäköisesti olet jo sinäkin mennyt eteenpäin. Olipah
      Ikävä
      38
      1177
    8. Moi, nainen

      Tunnustan, olen heikkona sun hymyyn, ja sekään ei auta yhtään, että sulla on täydellinen nenä. Joten ensi kerralla, kun
      Ikävä
      30
      1170
    9. Nyt on pakko tunnustaa

      AA että on ikävä sinua!!
      Ikävä
      12
      1077
    10. Sulla on uskomaton luonne

      Saat minut hetkessä iloiseksi, tai sanotaan nyt niin, että ajatus sinusta saa sydämeni hyppimään riemusta. En vain saa s
      Ikävä
      44
      1028
    Aihe