Säästämistä ja "säästämistä"?

roletaari

Eläkkeistä keskusteltaessa vilahtaa usein esiin maininta säästämisestä.
Ymmärrän sen, ettei kaikkea tarvitse välttämättä kuluttaa mutta varsinaista eläkkeestä säästämistä en ymmärrä.
Valistakaa!

42

97

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • henrjii

Siksi kun markinaherrat karehtii jokaista sillinkiä mikä kansalaisille kuuluu

• totuus-julki-valheet-

ja mahtailu lopetettava,,,

---------------

säästää säästää säästää huh huh, säästää että saa edes tarvittavan ruuan joka päivä ja lääkkeisiin on pakko säästää myös jos haluaa pusyä hengissä,
      kuika eläkeläinen lopulta pystyy mitään säästämään pahan päivän varalle huh huh
      kun ei saa edes kaikkea tarpeellista hankittua,
      ei siis jää ylimäristä rahaa jota voisi säästää,
      jotka täällä mahtailee säästäväsä pienestä eläkkeestää valehtelee, heillä todelisuudessa ei olekkaa pieni eläke vaan he valehtelee todelisuuden,
      pienestä eläkkeestä ei kukaan säästä yhtään mitään,
      turha pöäättäjien on kadehtia pienellä eläkkeellä kituuttavia ihmispolosia,

• ö-Öö

Mnaah

Loispummieläkkeistä puhutaessa säästäminen tarkoittaa aivan samaa, kuin kaikista muistakin säästämisen syistä. Pummieläkkeistä on säästettävä, elikkäs pummien eläkkeitä pitää pienentää. Kaikki muutkin kansalaiset joutuvat säästämään jostain, palkoistaan, opintotuistaan, lapsilisistään jen, Ihan sama asia pummien kanssa. Eläkkeitä pitää joko laskea, tai anakin olla korottamatt niitä-

=DW=

• tätä-mieltä-

ö-Öö
        sinä se mahtava jakasat aina olla, sinun mielestä on kaikki eläkeläiset pummeja,
        meikä on ollu työelämässä noin neljäkymmentä vuotta on pieni työeläke, sekö sinusta on pummi joka pienellä työeläkkeellä koittaa tulla omillaan toimeen, säästöön ei jää mitään, hyvä jos saa tarvittavat lääkkeet, ja ruuan suuhunsa,
        en ymmärrä =DW= :n ikuis pummiksi haukkumista, OLETKO ITSE tienannu joskus jotain vai varastanukko olet yhteiskunnalta tai sitten olet ehkä hankkinu rahasi TYÖNTEKIJÖITTEN kustannuksellaheh heh , itse olet ollu ÖÖÖÖÖ:nä pöydän takana ja jalat pöydällä, heh heh
        sinä se vasta pummi olet ollu, EI yksikää ainoa työeläkkeellä toimeen tuleva ole kenekää pummi, !
        haista pitkä v i t t u ,

• ö-Öö
        tätä-mieltä- kirjoitti:

ö-Öö
        sinä se mahtava jakasat aina olla, sinun mielestä on kaikki eläkeläiset pummeja,
        meikä on ollu työelämässä noin neljäkymmentä vuotta on pieni työeläke, sekö sinusta on pummi joka pienellä työeläkkeellä koittaa tulla omillaan toimeen, säästöön ei jää mitään, hyvä jos saa tarvittavat lääkkeet, ja ruuan suuhunsa,
        en ymmärrä =DW= :n ikuis pummiksi haukkumista, OLETKO ITSE tienannu joskus jotain vai varastanukko olet yhteiskunnalta tai sitten olet ehkä hankkinu rahasi TYÖNTEKIJÖITTEN kustannuksellaheh heh , itse olet ollu ÖÖÖÖÖ:nä pöydän takana ja jalat pöydällä, heh heh
        sinä se vasta pummi olet ollu, EI yksikää ainoa työeläkkeellä toimeen tuleva ole kenekää pummi, !
        haista pitkä v i t t u ,

Heh, pummi älähti, kun kalikka kalahti :DDDD

Paljons sulla on pankissa rahaa? Jos 40 vuotta duunissa ja yli 20 vuotta elellyt muiden piikkiin, ja vielä elossa muutaman kymmenen vuötta, pitäisi sitä hilloa olla vielä kuitenkin jäljellä rutkasti tilillä.

Suuri kusetus koko työeläke, sillä perustellaan se, että eletään velaksi, jonka tulevat sukupolvet joutuvat maksamaan.

http://www.velkakello.fi/

=DW=

• "Eläkkeitä pitää joko laskea tai ainakin olla korottamatta". Tämähän on toteutunut. Eläkkeeni nettosumma on pienentynyt vuosittain. Ostovoimasta en viitsi puhua mitään.
        Kun kaiken lisäksi eläkekertymäni on 33,75% ja laskennassa ovat sekä alku- että loppuvuosien pienet palkat niin tunnen itseni kansantalouden tukipylvääksi omalla, vaatimattomalla osallani.

• ö-Öö
        laiska-lasse kirjoitti:

"Eläkkeitä pitää joko laskea tai ainakin olla korottamatta". Tämähän on toteutunut. Eläkkeeni nettosumma on pienentynyt vuosittain. Ostovoimasta en viitsi puhua mitään.
        Kun kaiken lisäksi eläkekertymäni on 33,75% ja laskennassa ovat sekä alku- että loppuvuosien pienet palkat niin tunnen itseni kansantalouden tukipylvääksi omalla, vaatimattomalla osallani.

Sun "tukijalkas" on velka.

http://www.velkakello.fi/

=DW=

• hyvin.menee

Alle tonnin eläkettä en suostu pienentämään, ei ole iso raha kuitenkin jää säästöön keskimäärin 300 euroa, en elä puutteessa.

• ö-Öö

Osuit ytimeen.

Sun eläkettä pitää siis laskea 300 euroa. Eläke köyhäinapua niille, jotka eivät tule omillansa toimeen.

=DW=

• hirteen-tommonen-

hyvä idea , munista tommonen pitää hirttää, lässyttää jatkuvasti p a ska a

• sori-
        hirteen-tommonen- kirjoitti:

hyvä idea , munista tommonen pitää hirttää, lässyttää jatkuvasti p a ska a

komentti oli tarkotettu ö-Ö-ö ;lle

• älä-lässytä-paskaa

sinulle " hyvin menee "
        VALEHTELET EI alle tonnin eläkkeestä kukaan VOI säästää 300 euroa kk:ssa
        sua ei usko kukaan et ittekkäöä,

• "Ymmärrän sen, ettei kaikkea tarvitse välttämättä kuluttaa mutta varsinaista eläkkeestä säästämistä en ymmärrä."
      Mä taas en ymmärrä tätä alotusta,kun ymmärtää ja ei ymmärrä ja ainoo mistä eläkeläinen voi säästää on eläkkeellä tehtävät hankinnat, en ymmärrä.

• hyvin.menee

Jää menojen jälkeen n. 300 euroa, ei ole tarkoitus loppu elämääni säästää aika ajoin laitan menemään johonkin.

• ö-Öö
        hyvin.menee kirjoitti:

Jää menojen jälkeen n. 300 euroa, ei ole tarkoitus loppu elämääni säästää aika ajoin laitan menemään johonkin.

Hunkkimaisesti jankuttaen.

"Osuit ytimeen.

Sun eläkettä pitää siis laskea 300 euroa. Eläke köyhäinapua niille, jotka eivät tule omillansa toimeen."

=DW=

• Viatonsivullinen

Äidilläni oli pieni eläke, se kaikkein pienin. Aina sanoi miten kiva on kun on kerrankin rahaa omiin tarpeisiin riittävästi. Isä oli samaa mieltä, ei ollut hänelläkään omiin tarpeisiin koko elämänsä aikana sitä rahamäärää.
      He asuivat erillään, omissa talouksissaan, olivat eronneet.
      Nuorempana heillä perhe ja siihen talouteen liittyvät kustannukset veivät
      rahat tarkkaan, eikä riittänytkään. He osasivat minimoida oman kulutuksensa ja rahaa jäi säästöönkin. Miten leveesti
      ihmiset elää kun eivät tule toimeen, en oikein usko tuota ruikutusta, kai
      ymmärrätte sen, kun olen nähnyt vanhempieni elämän. Varaa ei ole autoon eikä isoon taloon, joista monella on vaikeuksia luopua. Me lapset
      kuskailtiin vanhempiamme aina tarvittaessa ihan mielellään, ihan vaan ajelutettiin virkistyksen vuoksi heitä ja itseämme.
      Jotta sellaisia kokemuksia on minulla ja varmaan monella muullakin.
      Aivan tavallisia ihmisiä ollaan, omillaan toimeentulevia, työllä, ei avustuksilla, jos nyt sitten ollaan eläkepummeja niin antaa mennä.

• "Nuorempana heillä perhe ja siihen talouteen liittyvät kustannukset veivät

rahat tarkkaan, eikä riittänytkään. He osasivat minimoida oman kulutuksensa ja rahaa jäi säästöönkin. "

Jos ei riitä rahat, miten hitossa sitä voi muka sästöönkin????????

Tuon kirjoituksen haluan kuulla ehdottomasti.

=DW=

• Viatonsivullinen
        Dreamweaver kirjoitti:

"Nuorempana heillä perhe ja siihen talouteen liittyvät kustannukset veivät

rahat tarkkaan, eikä riittänytkään. He osasivat minimoida oman kulutuksensa ja rahaa jäi säästöönkin. "

Jos ei riitä rahat, miten hitossa sitä voi muka sästöönkin????????

Tuon kirjoituksen haluan kuulla ehdottomasti.

=DW=

Korjaus:
        rahat tarkkaan, eikä riittänytkään. Eläkkeellä ollessa he osasivat minimoida oman kulutuksensa ja rahaa jäi säästöönkin.
        Sanat, eläkkeellä ollessa, jäivät puuttumaan.
        (Poistelin jotain kirjoittaessa, taisin poistaa liikaa, anteeksi.)

• ö-Öö
        Viatonsivullinen kirjoitti:

Korjaus:
        rahat tarkkaan, eikä riittänytkään. Eläkkeellä ollessa he osasivat minimoida oman kulutuksensa ja rahaa jäi säästöönkin.
        Sanat, eläkkeellä ollessa, jäivät puuttumaan.
        (Poistelin jotain kirjoittaessa, taisin poistaa liikaa, anteeksi.)

Miksi ylimääräistä eläkettä, jos kerran rahat riittävät elämiseen ????

Loispummeille riittäis paljon vähempikin. Vessapaperi, vaipat, ruoka, lämmon kolo, jotain särkylääkkeitä, siinä elelköt, hitoa pummamaan lisää rahaa luksuselämään. Kun kaikki tarpeeton karsitaan, yhteiskunta säästä pitkät eurot.

=DW=

• Viatonsivullinen
        ö-Öö kirjoitti:

Loispummeille riittäis paljon vähempikin. Vessapaperi, vaipat, ruoka, lämmon kolo, jotain särkylääkkeitä, siinä elelköt, hitoa pummamaan lisää rahaa luksuselämään. Kun kaikki tarpeeton karsitaan, yhteiskunta säästä pitkät eurot.

=DW=

Älä ole liian kova, anna armoa:))

• ent.siivoojaparka
        ö-Öö kirjoitti:

=DW=

Niin ja voisihan niillä ylimääräisillä ostaa vaikka keskaria, ettei vain jää mitään sukanvarteen yllättävien menojen varalta. Eikö vaan?

• roletaari
        ö-Öö kirjoitti:

=DW=

Löytyykö sinulta lainkaan myötätuntoa? Pienistä eläkkeistämme meidän on maksettava 3:n asunnon yhtiövastikkeet, kaikki kotimaiset verot sekä yhteen ulkovaltioon kiinteistö- ja kunnallisvero.
        Sääliä!?

• älä-enää-HOURAA
        ö-Öö kirjoitti:

=DW=

mikähänlainen LOIS-PUMMI tämä =DW= oikein onkaa,
        ku haukuuu täällä jokaisen,
        ilmeisesti jonkun siivellä eläjä,

• Säästymisen vaiheita. Emme ole koskaan tietoisesti säästäneet mutta jossakin elämänvaiheissa on säästynyt.
      Kun rakennusvelat olivat pahimmillaan niskassa ja vaimo kotona lasten kanssa saamatta mistään killinkiäkään ( se aikaisia lapsilisiä en laske miksikään ) oli anus auki kuin tuuran putki.
      Kun vaimo meni markettiin osa-aikaiseksi jäi hänen pienikin palkkansa kuluttamatta koska olimme tottuneet elämään minun tulojeni varassa.
      Mielestäni tämä on säästymistä.

Nyt eläkkeellä ollessa tilanne on hieman sama. Kulutuksemme vaihtelee siten, että joinakin kuukausina menot ylittävät parilla, kolmella kertaluvulla yhteiset eläkkeemme. Jos säästymää ei olisi niin tuo olisi mahdottomuus.

En tiedä onko tuo säästämistä vai "säästämistä"?

• de-meter

Hyvä pointti, L-L. Säästymisestä minullakin on kyse, ei säästämisestä...

• de-meter

"Ymmärrän sen, ettei kaikkea tarvitse välttämättä kuluttaa mutta varsinaista eläkkeestä säästämistä en ymmärrä" kirjoittaa aloittaja.

Minä taas en ymmärrä, miksi eläkkeestä ei voisi säästää yhtä lailla kuin palkasta:
      jonkun isomman oston vuoksi tai sitten muuten vain pahan päivän varalle.

Olen huomannut, että säästäväisyys on usein vitsailun ja ivailun kohden, etenkin niille, jotka elävät kädestä suuhun. Kansalaisvelvollisuus on nykypäivänä kuluttaminen, ei säästäminen. Tästä oli jonkin aika sitten puhekin täällä.

"Viaton sivullinen" kirjoitti vanhempiemme sukupolvesta, heidän elämäntavastaan. Minäkin koen, että meitä edellinen sukupolvi oli esimerkillinen monessa mielessä ja uskoakseni tyytyväisempi kuin me, jotka olemme jo omaksuneet "elämästä nauttimisen" ykkösarvoksi. Tulikohan taas yleistettyä . siitä jo kertaalleen huomautettiin..))

• bessie-

Kun on säästöjä niin niitä käyttämällä tulee usein säästäneeksi lisää koska on aina rahaa käytettävissä. Ei tarvitse rahan puuttumisen takia antaa hyvien tarjousten mennä ohi. Se nyt vain on tyhmää maksaa liikaa.
      Että niin niitä säästöjä vain tulee jopa silloinkin kun yrittää tuhlata, minkäs teet.

• Kyllä minullakin on automaattinen siirto säästötilille joka kuukausi eläkkeestä. Ei mitään jättisummia, mutta pienikin puskuri tuntuu turvalliselta.
      Mammalla oli kanssa automaattinen siirto pieni summa eläkkeestä säästöön jota hän kutsui "kirsturahoiksi".
      Meidät on pienestä pitäen opetettu olemaan muurahaisia, ei heinäsirkkoja. Vaikka heinäsirkoilla voi olla kivempaa noin yleisesti ottaen.

• "Paloma.se.co"

Minä säästän, käyttäen automaatteja säästeliäästi.
        Aamusella maksoin kotoa 7 3 €, tilatessani kirjan.
        Uuden kamerani 359€ maksoin tiskillä käteisellä.
        Autoni bensa-tankin täytin bensalla, maksaen automaatilla 81€.
        Muurahaisena tuntuu minustakin mukavalta että rahaa on!
        Ja olen voinut mutatoitua Sirkaksi.

Olen kyllä vai-vihkaa yrittänyt kulutella kaiken, jotta ei päästäisi haukkumaan eläke-säästäjäksi.
        Vaan minkäs teet?
        Minulla ei ole menoja yli tulojeni.

H.

• hunksz kirjoitti:

"Paloma.se.co"

Olen kyllä vai-vihkaa yrittänyt kulutella kaiken, jotta ei päästäisi haukkumaan eläke-säästäjäksi.
        Vaan minkäs teet?

H.

Silloin on mahdollisuus olemassa että elää kitkuttelet myös kuin muurahainen. Muurahainen elää tulevaisuudessa, heinäsirkka tätä päivää.
        Minä kerään ja säästän kuin muurahainen, mutta mieluimmin elän kuin heinäsirkka, ainakin jos sattu olemaan siihen mahdollisuus.

• Minulla menee eläke pankkiin, johon minulla ei ole pankkikorttia, mutta teen sieltä vakiosumma siirron käyttövaraksi "kaupan" pankkiin, josta voin turvallisesti nostaa käteistä ja maksaa kaikki ostokseni. Osa suoraveloitus laskuistakin menee tältä "kaupan" tililtä, mutta vuokra ja sähkö "eläketililtä".

Koen tämän turvalliseksi, jos hukkaan korttini, niin eläke rahojani ei pysty kukaan nostamaan, mutta tietenkin tuolla "kaupan"kortilla pystyisi tekemään ostoksia ehkä vuorokauden, sillä säästän kaikki kuitit pankkikortin takana ja kotona tarkastan ne aina joten huomaisin, jos kortti on kadonnut. No, silloin olisi koko kassi kadonnut! Hah haa.

Säästöön jää väkisin ja joskus joudun siirtämään näitä käyttövarojani turvallisempaan talteen

• Kristiina23 kirjoitti:

Minulla menee eläke pankkiin, johon minulla ei ole pankkikorttia, mutta teen sieltä vakiosumma siirron käyttövaraksi "kaupan" pankkiin, josta voin turvallisesti nostaa käteistä ja maksaa kaikki ostokseni. Osa suoraveloitus laskuistakin menee tältä "kaupan" tililtä, mutta vuokra ja sähkö "eläketililtä".

Koen tämän turvalliseksi, jos hukkaan korttini, niin eläke rahojani ei pysty kukaan nostamaan, mutta tietenkin tuolla "kaupan"kortilla pystyisi tekemään ostoksia ehkä vuorokauden, sillä säästän kaikki kuitit pankkikortin takana ja kotona tarkastan ne aina joten huomaisin, jos kortti on kadonnut. No, silloin olisi koko kassi kadonnut! Hah haa.

Säästöön jää väkisin ja joskus joudun siirtämään näitä käyttövarojani turvallisempaan talteen

Dementikon aivokapasiteetti riittää vain kahden pankkitilin hallinnointiin.
        Käyttelytili ja reservitili. Kun käyttelytilin saldo nousee korkeammalle kuin 2 x luottokortin käyttöraja niin siirrän käyttörajan verran reservitilille. Se ei ole säästämistä vaan varmistelua, ettei takavuosien Elisan temppu ole mahdollinen. Silloin Elisa onnistui kuppaamaan käyttelytililtämme 1000 x tietoturvamaksun. Korjautui mutta säikäytti.
        Meillä on vaimoni kanssa rinnakkaiskortit joiden yhteinen lasku menee suoramaksuna yhteiseltä käyttelytililtämme.
        Teemme kaikki mahdolliset ostokset luottokortin maksuaikaominaisuudella.

• laiska-lasse kirjoitti:

Dementikon aivokapasiteetti riittää vain kahden pankkitilin hallinnointiin.
        Käyttelytili ja reservitili. Kun käyttelytilin saldo nousee korkeammalle kuin 2 x luottokortin käyttöraja niin siirrän käyttörajan verran reservitilille. Se ei ole säästämistä vaan varmistelua, ettei takavuosien Elisan temppu ole mahdollinen. Silloin Elisa onnistui kuppaamaan käyttelytililtämme 1000 x tietoturvamaksun. Korjautui mutta säikäytti.
        Meillä on vaimoni kanssa rinnakkaiskortit joiden yhteinen lasku menee suoramaksuna yhteiseltä käyttelytililtämme.
        Teemme kaikki mahdolliset ostokset luottokortin maksuaikaominaisuudella.

Viittasitko minuun dementikolla? Tarkemmin lukien et, mutta minä olen varautunut tulevaan dementiaan sillä, että pidän rahani tilillä, josta en pysty itsekään nostamaan automaatista, joten netin käyttö on vain rahansiirto. Ja mikä rahan säästö, koska ko. pankin kortti on maksullinen! :))

Muistan, kun kerroit tästä Elisan kaappauksesta ja kurkistan itsekkin välillä "eläketiliäni", onko veloitettu jotain ylimääräistä, mutta toistaiseksi ei ole.

Olihan se rakennusaika sellaista rahojen laskemista, mutta meidän onneksi ei varsinaista rakennuslupaa myönnetty 10 vuoteen, joten asuimme ns. kuorma-autotallissa, josta oli rustattu jonkinlainen asunto, jota laajensimme hieman, kun lapset syntyi.

Minä en ymmärrä, kuinka täällä jotkut haluavat eläkkeen pienennystä? Minulle tulee työeläke ja sen olen ansainnut. Kansaneläke, jota minunkin palkasta pidätettiin, on minun ulottumattomissa. Asunto tuki, kuten ei mikään muukaan tuki tule kysymykseenkään, mutta enhän minä niitä tarvitsekkaan,...siis nyt.

Vain Luoja tietää, kuinka ennen kuolemaani tulen tarvitsemaan yhteiskunnan apua, mutta ottaen huomioon elintapani, niin tuskin paljon? Kuntosalille en mene ja roskatkin vien yleensä autolla, kun lähden johonkin!:))

• k-kk
        hunksz kirjoitti:

"Paloma.se.co"

Vaan minkäs teet?

H.

Hunksi
        iten voit sararellun ankin täyttöön kulumaan 81 euroo?
        Takakonttiinko otit?

• k-kk
        k-kk kirjoitti:

Hunksi
        Takakonttiinko otit?

Pitää näköjään tuhlata uuteen koneeseen.jos tulis kaikki kirjaimet.
        Eli kysymys ,miten rellun tankkiin mahtuu noin paljon löpöä? 81 ekua.

• löpöäriittää
        k-kk kirjoitti:

Hällä on varmaan ollut päniköitä takapaksissa.

• simcatonni
        k-kk kirjoitti:

Ei ole hajuakaan Rellun tankista mutta 81 eurolla saa n.52 litraa menovettä.
        Minulla on ollut 8 autoa, jokaisessa pa-tankin vetoisuus n.70 litraa.

• puolet.halvempaa
        simcatonni kirjoitti:

Ei ole hajuakaan Rellun tankista mutta 81 eurolla saa n.52 litraa menovettä.
        Minulla on ollut 8 autoa, jokaisessa pa-tankin vetoisuus n.70 litraa.

Ajelen etupäässä venäjän bensalla

• Paloma.se.co kirjoitti:

Silloin on mahdollisuus olemassa että elää kitkuttelet myös kuin muurahainen. Muurahainen elää tulevaisuudessa, heinäsirkka tätä päivää.
        Minä kerään ja säästän kuin muurahainen, mutta mieluimmin elän kuin heinäsirkka, ainakin jos sattu olemaan siihen mahdollisuus.

"Paloma.se.co"

Ei ole mulla Markkoja taskussa...
        Eli ei pahemmin tulevaisuuttakaan enää.
        Sirkkana elelen, kuten aikanaan suunnittelinkin.
        Miksi ihmeessä sinä vielä säästelet?
        Siitä vaan kauppaan.
        Ostat lutuselle uusia parta-vesiä joka viikko, ja laadukasta sisä-filettä.
        Muista myös makkarat, ei liian lihaisaa, jauhoja ja rasvaa pitää olla.
        Miehen Makkara ei ole liha-pötkö.
        Minullakin on muuten kakkos-tili.
        Siellä on riittävästi tuhkaukseen ja siunaukseen jne.
        Siitä tilistä läheisimmät sukulaiseni tietävät.
        Näin on hyvä.
        Sirkkoina kun hekin elävät.

H.

• k-kk kirjoitti:

Hunksi
        Takakonttiinko otit?

"k-kk"

Tankki vetää 60ltr.
        Ajan 98:lla(ei pakko)
        Tuohon summaan sisältyy myös 5ltr. pönikkä.
        Se on taka-kontissa varalla.
        Kun aikoinaan alkoi käydä selväksi että maa-seutu-huoltamot alkavat kadota ja siirtyvät kasvamaan valta-teiden varrelle, otin pönikän tavaksi.
        Kohta-puoliin alkaa "kesä-loma-matkailuni"
        Eläkeläinenkin kun saa ajella vaikka huvikseen.
        Soitintaankin soitellen :)
        Useimmiten on tuo pönikkä tyhjentynyt kuitenkin kavereiden ruohon-leikkureihin tai perä-moottoreihin.
        Jalka-fetisteille kerron että kesän ensimmäisen pidemmän maaseutu-kierrokseni keski-kulutus oli 8.1ltr.
        1,6 koneella.
        Eli reissulla paloi kumiakin.

H.

• hunksz kirjoitti:

"Paloma.se.co"

Ei ole mulla Markkoja taskussa...
        Eli ei pahemmin tulevaisuuttakaan enää.
        Sirkkana elelen, kuten aikanaan suunnittelinkin.
        Miksi ihmeessä sinä vielä säästelet?
        Siitä vaan kauppaan.
        Ostat lutuselle uusia parta-vesiä joka viikko, ja laadukasta sisä-filettä.
        Muista myös makkarat, ei liian lihaisaa, jauhoja ja rasvaa pitää olla.
        Miehen Makkara ei ole liha-pötkö.
        Minullakin on muuten kakkos-tili.
        Siellä on riittävästi tuhkaukseen ja siunaukseen jne.
        Siitä tilistä läheisimmät sukulaiseni tietävät.
        Näin on hyvä.
        Sirkkoina kun hekin elävät.

H.

Hyvä me sirkat.
        Kyllä lutunen saa sisäfilettä ja pekonia, ja kaikkea muutakin mitä kaupasta saa. Whiskyä takan ääressä yömyssyksi, single-malted scotch. Röökin se on nyt lopettanut kun tohtoritäti komenteli, minä olen vain hellästi tukenut hänen uusia terveellisiä tapojaan. Lisää elämää vuosiin, ei välttämättä lisää vuosia elämään, vaikka sekin on hyvä, molemmin parempi.

• ent.siivoojaparka

Taas tänään laitoin kaksi 10kr kolikkoa säästöpossuun. Siellä on jo monta ennestään.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tiedätkö, että haluaisin panna

Sinua. Onko sinulla samanlaiset ajatukset ja tunteet?
      Ikävä
      182
      4200
    2. Hyväksytty kaivattusi

Vartaloa vai et? Rehellinen vastaus
      Ikävä
      33
      1538
    3. Minulta loppuu aika

Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi
      Ikävä
      40
      1470
    4. Syvälliset keskustelut

Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen
      Ikävä
      21
      1433
    5. Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi

mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,
      Ikävä
      17
      1332
    6. Mitä ajattelet

Kun näet kaivattuasi?
      Ikävä
      107
      1259
    7. Kyllähän tämä vähän kirpaisee

Mutta oman sisäisen rauhan vuoksi jätän sinut nyt historiaan. Todennäköisesti olet jo sinäkin mennyt eteenpäin. Olipah
      Ikävä
      38
      1167
    8. Moi, nainen

Tunnustan, olen heikkona sun hymyyn, ja sekään ei auta yhtään, että sulla on täydellinen nenä. Joten ensi kerralla, kun
      Ikävä
      30
      1160
    9. Nyt on pakko tunnustaa

AA että on ikävä sinua!!
      Ikävä
      12
      1067
    10. Sulla on uskomaton luonne

Saat minut hetkessä iloiseksi, tai sanotaan nyt niin, että ajatus sinusta saa sydämeni hyppimään riemusta. En vain saa s
      Ikävä
      44
      1018
    Aihe