Miksi ei aborttia sanota murhaksi, kuten loppupäästä elämää armomurhaa sanotaan?
Monesti se loppupään murhattava ei ole enää ihminenkään vaan vihannes, kun joku sanoo aborttimurhattavasta, että eihän se ole ihminenkään aina vielä, monesti kyllä on täysi ihminen.
Murha kuin murha!
9
164
Vastaukset
- jotensakki-tätä-mieltä
HALOOO alottaja, mistä sinä tiedät haluaako sikiö edes synytä tämmöseen sotaiseen,
turvattomaan, epävarmuutta aiheuttavaan maailmaan,
olen jo vanha, elä,ältä saanu kaiken mitä nuoruudessani haaveilen,
siitä huolimatta,
EN IKINÄ OLISI HALUUNNU SYNYÄKKÄÄ MAAILAAN, EI IKINÄ,
maailma on paha, taistelua leivästä perheen puolesta, jopa perheen koossa pitämisen puolesta,
ELÄMÄ ON AIVAN LIIAN RAADOLLISTA kenekää elää tämmösessä maailmassa,
kannattaa tarkaan harkita uskaltaano perustaa perheen,
uskaltaako hankkia lapsia kitumaan, taistelemaan,
vaan onko todella mahdollista lapselleen tarjoa v a r m a s t i turvattu hyvä elämä,
se kun ei ole edes rikkaille varmasti mahdollista,
rammattu sanoo jotenki ,
koko luomakunta olkoon ihmiselle alistettu siis hyödyksi
eläimet ja kikki muu , ilmeisesti ihminen saa päättää kenet synnyttää kenet ei,
toisen jo eläneen ihmisen henkeä älköön kukaan toinen ihminen riistäkö,
mutta jos ihminen itse tahtoo omaa kuolemaansa se suotakoon hänelle,- hempppavvn
Xmutta jos ihminen itse tahtoo omaa kuolemaansa se suotakoon hänelle, X
tehkköön tapon itse, eikä pyytäkö toista henkilöä tappamaan - hempppavvn
hempppavvn kirjoitti:
Xmutta jos ihminen itse tahtoo omaa kuolemaansa se suotakoon hänelle, X
tehkköön tapon itse, eikä pyytäkö toista henkilöä tappamaanHALOOO alottaja, mistä sinä tiedät haluaako sikiö edes synytä tämmöseen sotaiseen,
turvattomaan, epävarmuutta aiheuttavaan maailmaan,.........................
Mutta mistäs sinäkään tiedät jos se sikiö olisi halunnut syntyä tähän maailmaan? - olkoon-aina-oikea-
hempppavvn kirjoitti:
HALOOO alottaja, mistä sinä tiedät haluaako sikiö edes synytä tämmöseen sotaiseen,
turvattomaan, epävarmuutta aiheuttavaan maailmaan,.........................
Mutta mistäs sinäkään tiedät jos se sikiö olisi halunnut syntyä tähän maailmaan?päätöksen tekee aina äiti itse,
myös sikiön isä vaikuttaa päätökseen,
päätös olkoon aina oikea kaikkien kannalta katsottuna,
elämä on hyvin monimutkaista, ei istestään selvää,
Abortti on hyvin kipeä asia monelle. Tunnen eräänkin joka oli kiihkeä abortin vastustaja, ei sanojensa mukaan hyväksynyt aborttia edes raiskaus tapauksessa.
Mutta kuinka kävikään, laivareissun seurauksena hän tuli raskaaksi, ei tiennut olisiko lapsi miehelle vai tälle syrjähypylle.
Enää abortti ei ollutkaan murha, hän teetti abortin eikä näyttänyt asiasta juuri välittävän jälkeenpäin.
Itse olen sitä mieltä että jokainen tietää itse parhaiten haluaako ja pystyykö synnyttämään sen hetkisissä olosuhteissa.- niitaki
Ihminenhän se varsinainen "osaaja ja tietäjä" on!
Eikös se ollut ihminen esim. sekin joka raiskasi erään vauvan.
Hävettää olla ihminen. Ihminen on pahempi kuin eläin.
hyväksyn abortin enkä pidä sitä murhana
jokaisella on varmaan siihen omat painavat syynsä
ehkäisykin voi pettää tulee kierukkaraskauksia
jos nainen ei ole valmis äidiksi
ja on myös naisia jotka ei koskaan halua lapsia
tai jostain syystä eivät ole äidiksi sopivia
niin mun mielestä abortti on ihan ok
harvemmin sitä nykyään käytetään enää ehkäisykeinona
kun on olemassa katumuspillerit.- ropottii
Miksi merimetson munia saa abortoida öljyämällä?
- noohjooh
Abortti tarkoittaa keskeytystä, elämä on vasta kehitteillä, ei siis valmista tavaraa vielä. On lähinnä kiinni siitä, missä vaiheessa mieltää sen valmiin "tuotteen" ihmiseksi. Synnytyksessä? Raskauden 15 viikolla? Hedelmöityksessä? Siemenpussissa?
Sinulle ihminen alkaa hedelmöityksestä. Lain mukaan ei mene niin. Minusta laki on suopeampi kuin sinä, sinä olet turhan jyrkkä. Mitähän jonkun nistin lapsen elämä esim. olisi? Syntyä valmiiksi narkomaaniksi, joutua ensimmäisestä päivästä lähtien käyttämään korvaushoitoja. Olisitko sinä halunnut syntyä niin?
Koska katumuspilleri on keksitty, en usko että kovin monia "koskamävoin" abortteja tehdään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1824240
- 331548
Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi401480Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen211443Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,171342- 1071259
Kyllähän tämä vähän kirpaisee
Mutta oman sisäisen rauhan vuoksi jätän sinut nyt historiaan. Todennäköisesti olet jo sinäkin mennyt eteenpäin. Olipah381177Moi, nainen
Tunnustan, olen heikkona sun hymyyn, ja sekään ei auta yhtään, että sulla on täydellinen nenä. Joten ensi kerralla, kun301170- 121077
Sulla on uskomaton luonne
Saat minut hetkessä iloiseksi, tai sanotaan nyt niin, että ajatus sinusta saa sydämeni hyppimään riemusta. En vain saa s441028