eväs pulmaa lakon aikana. voi ottaa eväät ja se on siinä. kauhee meteli asiasta turhaan.
ei ymmärrä tuota koulujen ruoka
14
262
Vastaukset
- en.minä.vaan.muut
En ole ainuttakaan vanhusta tai lasta nähnyt osallistuvan meteliin. Eikös tämä ole vähän niin kuin yrittäjien vastaiskumainos.
- Urhotunari
Kauppiaat ja ravintolan omistajat EIVÄT olleet huolestuneita viime viikolla, kun lapsilla oli loma, jolloin ei ole kouluruokailua!
Valinnaistako, tämä "nälänhätä"?
- AinaOliEväät
Ja media komppaa!!! Ei kai kukaan joka saanut mukulan 'kasvatettua' kouluikään asti,voi olla niin kädetön,ettei osaa tehdä yhtä tai kahta kerrosleipää ja laittaa ne pillimehun kanssa koulureppuun😳?
Voi hyvää päivää itkuitaat! 'Tämä menee jo liian pitkälle'... HAH 😆!- avuttomia-ovat
Samaa ihmettelen ja viellä enemmän sitä isää, joka valitti, että ei voi laittaa voileipää, jossa on kinkkua ja juustoa, koska ei ole lämmitysmahdollisuutta!!
Eikö kukaan käy retkellä "synkässä metsässä"? Ilmeisesti mennään vain nuotiopaikoille ja paistetaan makkaraa, keitetään saikkavesi, tai peräti nokipannukahvit.
Nykyään ollaan niin kädettömiä, että kaikki pitää eteen tuoda, mitään ei oikein osata itse, ja jos ei toimi, niin sitten ollaan ihan hukassa.
- entinenköksä
Kyllä nyt huomataan koulujen ja päiväkotien keittiöhenkilökunta, kun eivät ole paikalla.
Olen lukenut että koululaisista suuri osa jättää kouluruuan väliin, käyvät ostamassa jotain roskaruokaa tilalle.
Tuo on todella väärin.
Ilmainen kouluruoka on suuri etu, sitä ei taida olla kuin meillä ja ruotsissa.
Pidetään niin itsestään selvänä että ei osata arvostaa.- Valmistatuleeolla
Meteli syntyi siksi, että nykyajan uusavuttomat tyypit eivät ymmärrä mikä on eväs.
- perkeleentunarit
Kyllä!
Ja tälläkin palstalla aikaansa kuluttavat eivät ymmärrä lausetta "Hyväksytkö evästeet?".
He kuvittelevat nappia painamalla saavansa lasillisen maitoa ja juustoleivän... Entäs, jos sieltä jääkaapista ei löydy mitään evääksi laitettavaa. Oikeasti köyhiä lapsiperheitäkin Suomesta löytynee.
- Korvainvälinentila
Niinpä kuule, mutta jos jääkaapissa on vain valo, niin köyhyys asuu aivan muualla kuin rahapussissa. Olen ollut joskus rahallisesti köyhä, mutta ruokaa oli aina ja muutkin perustarpeet.
- oieastinäin
entinenmiäs kirjoitti:
Entäs, jos sieltä jääkaapista ei löydy mitään evääksi laitettavaa. Oikeasti köyhiä lapsiperheitäkin Suomesta löytynee.
Oikeasti köyhät lapsiperheet saa takuulla oikeasti sossun tuet niin asumiseen kuin ruokaan ja vaatteisiin. Pitäisi antaa ruokana eikä rahana, vanhemmat/vanhempi tuhlaa kaljaan tms.
- Eväitäjosjonkinmoisiaon
Olen kuljettanut eväitä aina ja helppoa ostaa vaikkapa halpa hampurilainen ja lisätä väliin juustot ym. Käytän mikrossa sen aamulla, lisään lisukkeet, ketsupit ja majoneesin väliin ja säilyy varmasti puoleenpäivään eikä edes tarvitse lämmittää tai saarioisten roiskeläpästä tekee kerrosleivät annospusseihin niin että helppo syödä kylmänäkin. Sämpylät juustolla ja leikkeleillä eivät ikinä ole ehtineet pilaantua vaikkei kylmässä säilytä. Salaatti rasiassakin säilyy.
Nämä eväät ovat aina säilyneet ilman kylmäsäilytystä puoleenpäivään asti ja maistuvat kylmänäkin.
Ihme uusavuttomia ihmisiä nykyään kun ei osaa mitään tehdä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1824200
- 331538
Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi401470Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen211433Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,171332- 1071259
Kyllähän tämä vähän kirpaisee
Mutta oman sisäisen rauhan vuoksi jätän sinut nyt historiaan. Todennäköisesti olet jo sinäkin mennyt eteenpäin. Olipah381167Moi, nainen
Tunnustan, olen heikkona sun hymyyn, ja sekään ei auta yhtään, että sulla on täydellinen nenä. Joten ensi kerralla, kun301160- 121067
Sulla on uskomaton luonne
Saat minut hetkessä iloiseksi, tai sanotaan nyt niin, että ajatus sinusta saa sydämeni hyppimään riemusta. En vain saa s441018