ihmiset, oma napa miin tärkeä ja tärkein että toista ei huomaa mutta tarvii silti, ainakin omien asioidensa selittämiseen. Ei jatkoon!
jotenkin tyhmiä vain itsestään puhuvat
66
847
Vastaukset
Meitä on kaksi jengiä tai oikeestaan kolme. Yksi jengi kertoo omista tekemisistään (blogaa), toinen jengi stalkkaa ja vainoaa ensimmäistä jengiä ja kolmas jengi kommentoi skandaaliblaskojen ja seisojen yms. kevyen viihteen lööppejä ja suomalaisen tv:n antimia. Neljäs jengi ei koskaan juuri kirjoita mitään ja käykin palstalla vain noin joka toinen viikko mutta tietää tarkaan mitä kukakin on sanonut jo vuodesta 2005 lähtien.
(Minä mieluummin tuijotan myös omaan napaani kuin olen koko ajan suurennuslasin kanssa tutkimassa naapurin napanöyhtän kokoomusta.)- tarmotapio
Livessä puhutaan ja täällä kirjoitellaan. Oletan, että aloittaja kirjoitti live-elämästä.
- fannne
tarmotapio kirjoitti:
Livessä puhutaan ja täällä kirjoitellaan. Oletan, että aloittaja kirjoitti live-elämästä.
Tottakai kerroin juurikin sellasista ihmisitä, jotka kohtaamisessa puhuvat ja puhuvat itsestään, eivät ehkä edes huomaa, etteivät ole ollenkaan kiinnostuneita toisen elämästä, eivät ehkä kysy mitään, eivät anna tilaisuutta sanoa oikein mitään....
- tarmotapio
fannne kirjoitti:
Tottakai kerroin juurikin sellasista ihmisitä, jotka kohtaamisessa puhuvat ja puhuvat itsestään, eivät ehkä edes huomaa, etteivät ole ollenkaan kiinnostuneita toisen elämästä, eivät ehkä kysy mitään, eivät anna tilaisuutta sanoa oikein mitään....
eli luetun ymmärtäminen meni minulla sitten nappiin. :))
"""(Minä mieluummin tuijotan myös omaan napaani kuin olen koko ajan suurennuslasin kanssa tutkimassa naapurin napanöyhtän kokoomusta.)"""
Mutta nythän sinä puhut pahasti itseäsi vastaan.
Koko kommenttisihan kuvastaa sitä, että olet syvästikin perehtynyt palstan kirjoittelijoitten napanöyhtään ja oikein suurennuslasin kanssa tehdessäsi tutkielmaa ja tarkkaa analyysiä palstan annista.- kylmätotuus
Teit jaottelun, joka varmaankin koskee meitä "palstalaisia", jos oikein ymmärsin.
Mielestäni tuollaisen mielipiteen esittäminen vaatii myös esimerkkejä siitä, ketkä mihinkin ryhmään kuuluvat.
Voisitko ystävällisesti sen tehdä?
Periaatteessa minulle riittää tieto siitä, mihin jengiin katsot minun kuuluvan ja miten näkemyksesi perustelet.
Ilmaan heitetyt, perustelemattomat kommentit kertovat kirjoittajastaan paljon. kylmätotuus kirjoitti:
Teit jaottelun, joka varmaankin koskee meitä "palstalaisia", jos oikein ymmärsin.
Mielestäni tuollaisen mielipiteen esittäminen vaatii myös esimerkkejä siitä, ketkä mihinkin ryhmään kuuluvat.
Voisitko ystävällisesti sen tehdä?
Periaatteessa minulle riittää tieto siitä, mihin jengiin katsot minun kuuluvan ja miten näkemyksesi perustelet.
Ilmaan heitetyt, perustelemattomat kommentit kertovat kirjoittajastaan paljon.Tuo kommenttini ei ollut aivan vakavalla ilmeellä heitetty.
Ensimmäiseen ryhmään kuulumme korppiksen kanssa me ja monet muutkin jotka kertovat arkipäivästään. Toinen jengi koostuu "me" nikeistä , useimmiten nikittömistä, muutama kuten Tellukka uskaltaa tosin käydä housunpunttiin kiinni ihan omalla nikillään. Tämä ryhmä seuraa blogaajia palstalta toiselle ja takertuu milloin mihinkin. Kuvaavaa on että he aina kuvittelevat edustavansa jotain ryhmää. Kolmas ryhmä on taas viihdettä ja hömppää kommentoivat jotka eivät ole kiinnostuneita muista kuin julkkiksista, tyrkyistä ja tv-ohjelmista. Neljäs jengi on se joilla on viha/rakkaussuhde palstaan, ovat koukussa, vaikka kokevat palstan antimen liian alhaiseksi heidän tasoaan ajatellen ja aloittavat aina kommenttinsa satunnaisesti täällä poikenneena.
Sinä et mielestäni kuulu mihinkään näistä alaryhmistä. Olet itsenäinen, mielenkiintoinen keskustelija ja vaikka takerrutkin joskus mielestäni hieman turhaan pieniin asioihin, niin mielipiteesi ovat usein perusteltuja.- kylmätotuus
Paloma.se.co kirjoitti:
Tuo kommenttini ei ollut aivan vakavalla ilmeellä heitetty.
Ensimmäiseen ryhmään kuulumme korppiksen kanssa me ja monet muutkin jotka kertovat arkipäivästään. Toinen jengi koostuu "me" nikeistä , useimmiten nikittömistä, muutama kuten Tellukka uskaltaa tosin käydä housunpunttiin kiinni ihan omalla nikillään. Tämä ryhmä seuraa blogaajia palstalta toiselle ja takertuu milloin mihinkin. Kuvaavaa on että he aina kuvittelevat edustavansa jotain ryhmää. Kolmas ryhmä on taas viihdettä ja hömppää kommentoivat jotka eivät ole kiinnostuneita muista kuin julkkiksista, tyrkyistä ja tv-ohjelmista. Neljäs jengi on se joilla on viha/rakkaussuhde palstaan, ovat koukussa, vaikka kokevat palstan antimen liian alhaiseksi heidän tasoaan ajatellen ja aloittavat aina kommenttinsa satunnaisesti täällä poikenneena.
Sinä et mielestäni kuulu mihinkään näistä alaryhmistä. Olet itsenäinen, mielenkiintoinen keskustelija ja vaikka takerrutkin joskus mielestäni hieman turhaan pieniin asioihin, niin mielipiteesi ovat usein perusteltuja.Kiitos vastauksestasi!
Pyrin kirjoittamaan asioista, joista minulla on jotain tietoa.
Olen ihmisenä keskeneräinen, kuten me kaikki olemme, enkä pane pahakseni, jos kommenttejani arvostellaan. Toiveeni on, että nimimerkki, joka kirjoituksiani kritisoi tai kyseenalaistaa, esittäisi perustelunsa, mihin hänen mielipiteensä pohjautuu.
Tälle palstalle tullessani ilmoitin oitis, etten siedä valheita ja siitä pidän edelleen kiinni.
Totuus on valttia, olipa se mieluista tai ei. kylmätotuus kirjoitti:
Kiitos vastauksestasi!
Pyrin kirjoittamaan asioista, joista minulla on jotain tietoa.
Olen ihmisenä keskeneräinen, kuten me kaikki olemme, enkä pane pahakseni, jos kommenttejani arvostellaan. Toiveeni on, että nimimerkki, joka kirjoituksiani kritisoi tai kyseenalaistaa, esittäisi perustelunsa, mihin hänen mielipiteensä pohjautuu.
Tälle palstalle tullessani ilmoitin oitis, etten siedä valheita ja siitä pidän edelleen kiinni.
Totuus on valttia, olipa se mieluista tai ei.Totuus, kylmä totuus?
Sinun totuutesi vai minun totuuteni?
MInä uskon omaan totuuteeni ja usein on olemassa jonkinlainen yleisesti hyväksytty totuus joka ei mahdollisesti sitten olekaan koko totuus. Kukaan meistä ei omista yleismaailmallista, absoluuttia totuutta ja monesti totuus ei ole lainkaa kylmä, vaan on kuin kuuma peruna joka tipautetaan todella nopeasti.
Minäkin pidän itseäni totuudenpuhujana ja vihaan että minulle valehdellaan.- p-pauke
Paloma.se.co kirjoitti:
Tuo kommenttini ei ollut aivan vakavalla ilmeellä heitetty.
Sinä et mielestäni kuulu mihinkään näistä alaryhmistä. Olet itsenäinen, mielenkiintoinen keskustelija ja vaikka takerrutkin joskus mielestäni hieman turhaan pieniin asioihin, niin mielipiteesi ovat usein perusteltuja."satunnaisesti täällä poikenneena".......????
Pitäisikö täällä olla sitten joka päivä?
En ymmärrä tuollaista arvostelua palstasta ja kirjoittajien asettamista joihinkin ryhmiin. Miksi arvostella jatkuvasti, kun täällä ei ole mikään pakko olla? Onko tarve laittaa itsensä muiden yläpuolelle?
Mitää muistaa, että tämä on suomalainen palsta ja on täysin luonnollista, että täällä kirjoitetaan myös suomalaisesta hömpästä. Jokainen kai sen verran osaa tietokonetta käyttää, että pystyy moiset ohittamaan, jos ne ei miellytä. p-pauke kirjoitti:
"satunnaisesti täällä poikenneena".......????
Pitäisikö täällä olla sitten joka päivä?
En ymmärrä tuollaista arvostelua palstasta ja kirjoittajien asettamista joihinkin ryhmiin. Miksi arvostella jatkuvasti, kun täällä ei ole mikään pakko olla? Onko tarve laittaa itsensä muiden yläpuolelle?
Mitää muistaa, että tämä on suomalainen palsta ja on täysin luonnollista, että täällä kirjoitetaan myös suomalaisesta hömpästä. Jokainen kai sen verran osaa tietokonetta käyttää, että pystyy moiset ohittamaan, jos ne ei miellytä.Saa kirjoittaa suomalaisesta/ulkomaalaisesta hömpästä pääasia on että ei tuki koko eka sivua aloituksilla joissa ei päätä häntää ...paitsi jollekin samanhenkiselle joka on juuri katsonut saman hömpän töllöttimestä tai lukenut samat lööpit skandaaliblaskasta. Etusivu palstalla on kuin joku taivaskanava; täynnä tuulesta temmattua viestintää. mistä ei pääse jyvälle oikein mitenkään. Ja sitten jos luulee päässeensä hieman sisälle asiaan niin jopa tulee tiiliskivestä päähän että tollo emmä tota tarkoittanut.
Ei täällä ole pakko käydä joka päivä. Totta on kuitenkin että me jotka käymme täällä lähes joka päivä muodostamme eräänlaisen löysän yhteisön. Rekisteröityneen tai vakinikkisen, tai sitten muuten vain puskissa kuhisevan varjokabinetin kera. Sehän on jokaisen oma asia kuinka usein täällä käy. Minä nyt lähinnä viittasin siihen että ne jotka parhaiten näyttävät pitävän kirjaa kaikkien tulemisista, menemisistä ja sanomisista ovat nimenomaan näitä jotka käyvät täällä vain "satunnaisesti".
Kommenttini johon reagoit ei ollut tarkoitettu ylimieliseksi. SINÄ tulkitsit sen sellaiseksi.- p-pauke
Paloma.se.co kirjoitti:
Saa kirjoittaa suomalaisesta/ulkomaalaisesta hömpästä pääasia on että ei tuki koko eka sivua aloituksilla joissa ei päätä häntää ...paitsi jollekin samanhenkiselle joka on juuri katsonut saman hömpän töllöttimestä tai lukenut samat lööpit skandaaliblaskasta. Etusivu palstalla on kuin joku taivaskanava; täynnä tuulesta temmattua viestintää. mistä ei pääse jyvälle oikein mitenkään. Ja sitten jos luulee päässeensä hieman sisälle asiaan niin jopa tulee tiiliskivestä päähän että tollo emmä tota tarkoittanut.
Ei täällä ole pakko käydä joka päivä. Totta on kuitenkin että me jotka käymme täällä lähes joka päivä muodostamme eräänlaisen löysän yhteisön. Rekisteröityneen tai vakinikkisen, tai sitten muuten vain puskissa kuhisevan varjokabinetin kera. Sehän on jokaisen oma asia kuinka usein täällä käy. Minä nyt lähinnä viittasin siihen että ne jotka parhaiten näyttävät pitävän kirjaa kaikkien tulemisista, menemisistä ja sanomisista ovat nimenomaan näitä jotka käyvät täällä vain "satunnaisesti".
Kommenttini johon reagoit ei ollut tarkoitettu ylimieliseksi. SINÄ tulkitsit sen sellaiseksi."Saa kirjoittaa suomalaisesta/ulkomaalaisesta hömpästä pääasia on että ei tuki koko eka sivua aloituksilla joissa ei päätä häntää"
että sellainen pääasia.. ja kuka on antanut sinulle tuollaisen määräysvallan?
Tuleeko mieleen, että se "satunainen" kävijä voi lukea palstaa, vaikkei kirjoita mitään, kuten minäkin, joka en enää muista, missä muodossa tuo nikkini p-pauke on rekattu. - vahanukke
Rauhankyyhky Paloma sukii vain sulkiaan siellä seitsenkymppisissä. Ei tohdi vielä kynsiään näyttää siellä. Tänne kuuskymppisiin tulee sitten nokittelemaan. Mokomakin. Mitenhän sitten nokka käy, kun varjokabinettia ilmestyy heidän, rekkautuneiden, tulevaisuuden ketjuihinkin.
En kehtaa muitten navoista puhella, oma riittää,
olisi se aika hoopoa jos naapurin asioita selittäisin, sehän olisi juoruilua se.
Omakohtainen kokemus asiasta kuin asiasta on aina arvokas.
Siitä voi aina kertoa ja jos vaikka löytyisi hengenheimolainen tältäkin palstalta.
Tänä aamunakin olen puhunut kirjoittanut kaikesta muusta kuin omista asioista.
Katsos kun kenen leipää syön sen lauluja laulan ja kenen rattailla istun... ainakin pitää hevosta kehua, vai miten ihmeessä se oikein meni.
pahus kun en päässyt jatkoon...mutta hyvää loppuelämää fannnelle kuitenkin- ö-Öö
Tyhmimpiä ihmiset, jotka juoruaa vain muitten asioista.
Tai ainakin rasittavimpia. Juoru-ukot ja juoruakat käyttää lähes kaiken sosiaalisen kanssakäymisensä muitten asioitten vatvomiseen. Noh, perinteisesti essonpaareissa ja ompeluseuroissa. Nykytekniikan aikana toiminta voimistunut, jo puhelin oli suuri mulistus juoruilurintamalla. Nyt netti pullollaan juorulukanavia, face jne. kärkitoimijoina.
Kyllä maailmaan juoruja mahtuu, ja kyllä niitä mahtuukin.
=DW= - 1eero
Itsestään puhuvat ? Itsestään ajattelevat kyllä ihminen ensin ajattelee itseään jo aamulla kun silmänsä aukaisee sitä heti mietii mitähän tänään, toki muutkin käy mielessä mutta itse olet itsellesi tärkein.
- Ei-riidanhaastajia
Kyllä sitä tulee ääneenkin kiukuteltua milloin termospullon korkille, milloin tylsistyneelle veitselle, milloin sytkärille, milloin sille että joku paketti ei aukea sassiin tai oikeaoppisesti...?
Ja sitten hoksata, että korkki oli huonosti kierretty, tylsä veitsi piti heittää roskiin jo vuonna 2012 tms, sekä että toimiviakin sytkäreitä on kaapissa...- Bengalitikku
Aloittajalle: kuten huomasit, ihmiset käsittä/ivät aloituksesi vähän eri tavoin.
Siis: kerrattaisiinko vähän?
Onko sulla tuore tapaus siitä, että toinen vuodatti, eikä antanut sulle suunvuoroa ja sulle tuli vaikutelma, ettei ole kiinnostunut pätkääkään.
No. Väittäisin, ettei tuo ole ollenkaan harvinaista. Väittäisin kuitenkin, että olet hänelle tärkeä, koska ilmeisesti sulla on kyky kuunnella. Jonkun toisen kohdalla roolit voivat olla päinvastoin sinullakin. Olen kokenut jonkun kohdalla samanlaista. Älä diskaa.
Opettele uusi taktiikka.
Siihen voisit pyytää neuvoja muilta, täältäkin.
Kyllähän se oma napa lähellä on, mutta väittäisin, että kiinnostus muitakin kohtaan on olemassa. Välillä suurempi kuin oma itse. Eli eihän se itsensä unohtaminenkaan pitkässä juoksussa hyvää tee.
Sanoisin: katkaise keskustelu tai jatka samaa juttua kärsivällisesti eteenpäin samasta mihin jäit. Tämä menee perille. Tai sanot suoraan toiselle, että hei sä et kuunnellut, mitä sanoin ja tarkoitin. Yksinkertaista ja tehoaa! Teki mieli lisätä "taaskaan".
Siis, jos toinen ei osaa, kandee opettaa. Ymmärrän, jos kuppi tulee täyteen.
Sano selkokielellä, että olet hyvä kuuntelemaan, mutta nyt sinulla on tällainen ja tällainen juttu.
Sitten, ko. henkilö merkitsee sinulle jotain, kosket muuten olisi pahoittanut mieltäsi, aiheestakin. On oikeus omiin tunteisiin, mielestäni. - fannne
Bengalitikku kirjoitti:
Aloittajalle: kuten huomasit, ihmiset käsittä/ivät aloituksesi vähän eri tavoin.
Siis: kerrattaisiinko vähän?
Onko sulla tuore tapaus siitä, että toinen vuodatti, eikä antanut sulle suunvuoroa ja sulle tuli vaikutelma, ettei ole kiinnostunut pätkääkään.
No. Väittäisin, ettei tuo ole ollenkaan harvinaista. Väittäisin kuitenkin, että olet hänelle tärkeä, koska ilmeisesti sulla on kyky kuunnella. Jonkun toisen kohdalla roolit voivat olla päinvastoin sinullakin. Olen kokenut jonkun kohdalla samanlaista. Älä diskaa.
Opettele uusi taktiikka.
Siihen voisit pyytää neuvoja muilta, täältäkin.
Kyllähän se oma napa lähellä on, mutta väittäisin, että kiinnostus muitakin kohtaan on olemassa. Välillä suurempi kuin oma itse. Eli eihän se itsensä unohtaminenkaan pitkässä juoksussa hyvää tee.
Sanoisin: katkaise keskustelu tai jatka samaa juttua kärsivällisesti eteenpäin samasta mihin jäit. Tämä menee perille. Tai sanot suoraan toiselle, että hei sä et kuunnellut, mitä sanoin ja tarkoitin. Yksinkertaista ja tehoaa! Teki mieli lisätä "taaskaan".
Siis, jos toinen ei osaa, kandee opettaa. Ymmärrän, jos kuppi tulee täyteen.
Sano selkokielellä, että olet hyvä kuuntelemaan, mutta nyt sinulla on tällainen ja tällainen juttu.
Sitten, ko. henkilö merkitsee sinulle jotain, kosket muuten olisi pahoittanut mieltäsi, aiheestakin. On oikeus omiin tunteisiin, mielestäni.Siis käsittänyt väärin mitä kuka?Eikö sanomani ollut selvää vai mistä kyse?
- Bengalitikku
Et sinä ole käsittänyt väärin.
En tiedä, onko kukaan käsittänyt väärin.
Ihmiset ottavat kukin tahollaan kantaa omalta kannaltaan.
Kuten kirjoitin, niin kokenut olen itsekin samaa.
Mutten voi vannoa, että sortuisinko itsekin jonkin asian tiimoilta
eli on jonkin asian pauloissa ja haluaa sen kertoa toiselle.
Luin nuo kommentit.
Ehkä, jos olisit vähän runsassanaisemmin avautumaan, käsittäisi paremmin.
Voihan olla, etten käsittänytkään ollenkaan.
Minä tässä taisin sekoittaa hieman pakkaa kun en ensi vilkaisulla huomannut että kysymys oli livessä keskusteluista vaan tein heti paralleelit palstakirjoitteluun.
Olen pahoillani jos juna lähti väärään suuntaan.
Aloituksesta:
jos tapaan tuttavani sanotaan vaikka ostarissa tai kaupungilla niin kyllä minä haluan kuulla hänen omia uutisiaan, en naapureista enkä sukulaisista, en juoruja enkä välttämättä valituksiaan. Haluan kuula miten hän voi, miten hänen läheisensä jakselevat, mitä hänen elämässään on tapahtunut siitä kun viimeiksi tavattiin. Siis hänen OMASTA elämästään. Olen periaatteessa niin äärettömän vähän kiinnostunut juoruista, julkkiksista, tuntemattomista kuuluisuuksista jne. Toisaalta mielenkiintoiset, erilaiset, vaikuttavat elämäntarinat koskettavat, mutta ne eivät yleensä liity tv- tai mediatyrkkyjen tai muiden pintaliitäjien hössötyksiin.Edelleenkin, hakoteillä.
Nyt kun luin vielä kerralleen aloituksen tulee mieleen ystävättäreni joka soitta joka toinen päivä kertoakseen minulle kaiken mitä hänelle on tapahtunut, mistä kolottaa, kuka on ollut hänelle ilkeä, mitä naapurit ovat taas hölmöilleet, mitä ruokaa hän on laittanut, mitä hänen miehensä on tehnyt jne jne ja sitten kun minä yritän sönkätä väliin omia kuulumisiani niin sitten hänen pitääkin mennä katsomaan ettei perunavesi kiehu yli tai ulkoiluttamaan koiria.
Ajattelen että olen kuin jonkinlainen varaventtiili tai likakaivo jonne päästetään ylimääräinen roina. Tai kuin terapeutti tai psykologi, mutta palkaton. No, kurjempaa olisi jos kukaan ei koskaan soittaisi eikä kertoisi asioitaan.- ystävä-tunnetaan
Paloma.se.co
Onko tämä ystäväsi korppis, joka suoltaa näille palstoillekin kaiken tuon mainitsemasi litanian? ystävä-tunnetaan kirjoitti:
Paloma.se.co
Onko tämä ystäväsi korppis, joka suoltaa näille palstoillekin kaiken tuon mainitsemasi litanian?Ei. Tämä ystäväni ei lue eikä kirjoita tänne.
- fannne
Hakoteillä, miksi?
Ymmärsinkö oikein, "itsestään puhuja"-sanapari oli se ongelma?
Jos lukee, että "itsestäänpuhuja", sehän tarkoittaa eri asiaa kuin "itsestään puhuja", ei sunkaan tämä ollut ongelma, tämänhän nyt ymmärtää aikuinen ihminen? Vai mikä se ongelma oli? fannne kirjoitti:
Hakoteillä, miksi?
Ymmärsinkö oikein, "itsestään puhuja"-sanapari oli se ongelma?
Jos lukee, että "itsestäänpuhuja", sehän tarkoittaa eri asiaa kuin "itsestään puhuja", ei sunkaan tämä ollut ongelma, tämänhän nyt ymmärtää aikuinen ihminen? Vai mikä se ongelma oli?Ei ongelmaa. Sinä siis tarkoitit livessä itsestään puhujia, et palstalla.
- Korppis11
ystävä-tunnetaan kirjoitti:
Paloma.se.co
Onko tämä ystäväsi korppis, joka suoltaa näille palstoillekin kaiken tuon mainitsemasi litanian?Ei korppi soittele, tulis kalliiksi ja facessahan näemme ilman soittoja mitä kumpikin on touhuillut.
Pidän, matkapäiväkirjaa täällä. Siitä voi muutkin halutessaan lukea puuhastelujani. Ja halukkaita tuntuu riittävän kuten sinä, kiitos vaan mielenkiinnostasi.
Ei ne minun päivän askareet niin salaisia ole, että niistä ei voisi kertoa.
Kun palaan kotisuomeen päivitän blogini. Blogin kirjoittelu veisi muuten turhan paljon aikaa, mutta kun olen päivän tekemiseni iltaisin tänne naputellut on myöhemmin helppo ne kopioda ja liittää ja lisätä valokuvat.
Olen aina ollut tehokas ja käytännöllinen mitä milloinkin teen.
Eli monta kärpästä kerrallaan jne. - Korppis11
ystävä-tunnetaan kirjoitti:
Paloma.se.co
Onko tämä ystäväsi korppis, joka suoltaa näille palstoillekin kaiken tuon mainitsemasi litanian?Heitin sinulle luun, sait kopin ; D
Varmaan jokaisella on joku tuttu joka on oikea puhekone.
Tänään kohtasin viimeksi sellaisen, ajelin pyörällä, yritin painua ohi ja vain moikata, ei auttanut hän oli pysähtynyt ja karjui hei pysähdy jutellaan.
Hätäpäissäni meinasin esittää kuuroa, mutta hänellä on niin kantava ääni että en ilennyt.
Sessio kesti puoli tuntia, muistaakseni en ehtinyt sanoa muuta kuin: "Nyt on lähdettävä odotan vierasta". Läksin ajamaan hihkaisin vain heippa.En nyt tyhmäksi haukkuisi, mutta ärsyttäväviä on ihmiset, joille oma äänessä olo on niin tärkeätä, ettei toista ehdi kuunnella. Ja jos toinen johonkin väliin puheenvuoron onnistuu saamaankin, ei sitä mitenkään noteeraa vaan jatkaa taas vain omista asioistaan. (Ei liity tähän palstaan).
- Bengalitikku
Samaa mieltä on helppo olla.
Onhan se jonkin sortin mitätöintiä pälpättäjältä.
Ei tapahdu vuorovaikutusta.
Eivät minunkaan kommenttini liity tänne vaan kohtaamisiin eläviltään kasvotusten tai puhelimessa. Eikö sellaisen kanssa vain voisi alkaa höpöttämään hiljaisella äänellä omia asioitaan, ikäänkuin ajattelemaan ääneen. Varmaan alkaisi kohta höristelemään korviaan, että mitä tuo oikein höpöttelee, yksinkö se puhuu.
Tellukka kirjoitti:
Eikö sellaisen kanssa vain voisi alkaa höpöttämään hiljaisella äänellä omia asioitaan, ikäänkuin ajattelemaan ääneen. Varmaan alkaisi kohta höristelemään korviaan, että mitä tuo oikein höpöttelee, yksinkö se puhuu.
Vai olisko sittenkin paree tuo mielikki.mummon keino yrittää vaan painua ohi, ettei itse joudu vähän oudon kirjoihin.
entinenmiäs kirjoitti:
Vai olisko sittenkin paree tuo mielikki.mummon keino yrittää vaan painua ohi, ettei itse joudu vähän oudon kirjoihin.
No sittenpähän ei toista kertaa välittäisi tällaisen hullun kanssa juttusille pysähtyä, vaan kävisi niin päin, että se puhemylly alkaisi itse kiertämään kaukaa ja siitä saisi olla rauhassa.
- Bengalitikku
Tellukka, oletko itse soveltanut noita reseptejä.
Tapoit mut nauruun.
Toisaalta tämä ketju on tavallaan sillai vinkeä, että kun väitetaan, ettemme osaa "small talk:ia", niin niin, mitens sitä harjoittaisi.
Mulla olisi yksi esimerkki, mutten ilkeä kertoa, kärsivällisyydestä.
- flegmaatti
Luen mieluummin henkilökohtaisiin kokemuksiin perustuvia kommentteja ja aloituksia kuin yleisiä, ympäripyöreitä viisasteluja.
Sama pätee myös omiin kommentteihini.Näitä palstoja koskien olen samaa mieltä kanssasi. Kyllä täällä palstatilaa riittää vaikka jokainen kertoisi yksityiskohdittain kaikki päivän tekemisensä. Ketä ei huvita/ei jaksa lukea, niin silmät kiinni sitten vain.
Sellaiset tuntuvat pikkusen turhilta, että puskista kaikuu ne toisen jo kertaalleen kertomat ja kaikkien luettaviksi kirjoitetut asiat moneenkin kertaan jälkeenpäin, kun jokainenhan meistä osaa lukea itsekin.- Korppis11
Tellukka kirjoitti:
Näitä palstoja koskien olen samaa mieltä kanssasi. Kyllä täällä palstatilaa riittää vaikka jokainen kertoisi yksityiskohdittain kaikki päivän tekemisensä. Ketä ei huvita/ei jaksa lukea, niin silmät kiinni sitten vain.
Sellaiset tuntuvat pikkusen turhilta, että puskista kaikuu ne toisen jo kertaalleen kertomat ja kaikkien luettaviksi kirjoitetut asiat moneenkin kertaan jälkeenpäin, kun jokainenhan meistä osaa lukea itsekin.Juuri kuten tämä viimeaikainen helmoissani roikkuva. Lukee päiväni puuhastelut kahvipirtistä, tekee aloituksen ja kertoo, mitä olen sinne kirjoittanut. Ilmeisesti on niin kahjo, että ei ymmärrä, että lukutaitoisiahan siellä itse kukin. ; )
- hahahaaahaaa
Tellukka kirjoitti:
Näitä palstoja koskien olen samaa mieltä kanssasi. Kyllä täällä palstatilaa riittää vaikka jokainen kertoisi yksityiskohdittain kaikki päivän tekemisensä. Ketä ei huvita/ei jaksa lukea, niin silmät kiinni sitten vain.
Sellaiset tuntuvat pikkusen turhilta, että puskista kaikuu ne toisen jo kertaalleen kertomat ja kaikkien luettaviksi kirjoitetut asiat moneenkin kertaan jälkeenpäin, kun jokainenhan meistä osaa lukea itsekin.Hahahaaaa...sinä ja ystäväsi korppis ahkerasti kaluatte arkistoja ja kopioitte tekstejä tänne.
- kylmätotuus
En minä välttämättä ihmistä, joka haluaa puhua tai kirjoittaa ainoastaan itsestään, tyhmäksi luokittelisi. Hän on vain itsekeskeinen, hakee huomiota ja tarvitsee kuulijaa tai lukijaa.
Loputtomiin tuollaista käytöstä ei kenenkään tarvitse kuitenkaan sietää, vaan on parasta tehdä selväksi, että kiitti nyt riitti. - olhyväjengi
ai että nyt nuoruutta haetaan "JENGI".HYVÄ ol mulkii jengi,mut ei me oltu itsekeskeisiä.olen tänäpäivänäkin liian vaisu.mut sanon se jengiaika opetti ku olin hiljaa tai äänes.kukaan ei tuominnu.SIIS mul ol hyvä jengi!
- voietolmukavaa
me olemme oman aikamme lapsia.mä kuulun siihen ikäluokkaan 60-70 nuoriin.kertokaapa kumpiko ol vapaampi tai edes maisto sitä.asuin pienel paikkakunnalla en maistanu ku jotain mut elettiin vapaudenaikaa mut me elettiin.ja niin nuoruuttamme.tiet ol auki.!!!mut hippi en ollu.ennemmin elämää.
- vertti.mikä.vertti
Mielestäni on aivan eri asia se, että puhuuko itsestään livessä vai täällä palstalla. Livessä yllättävä kohtaaminen voi aiheuttaa tietynlaista stressiä. Se taas voi aiheuttaa sen ettei pysty täysin kontrolloimaan itseään. Sekin vaikuttaa kenet kohtaa.
Ja sitten voi olla tietenkin se, että tämä puhelias ihminen sairastaa esim. kaksisuuntaista mielialahäiriötä.
Palstalla on aivan eri asia. Täällä se itsestään tai tekemisistään kirjoittaminen on tietoista. Ehtii harkitsemaan mitä kirjoittaa ja miten kirjoittaa, niin halutessaan. - Tuulettaa
Älkää enää jauhako tämän palstan jengeistä, pyydän.
Maailmalla on aivan liikaa jengejä tällä hetkellä. Yhdysvalloissa lähetellään pommeja, sheikit murhaavat arvostelijoitaan, kiinalaiset kuuntelevat Trumphin yksityispuheluita oppiakseen häneen vetoavia puhetapoja. Joka puolella maailmaa on pakolaislaumoja oman maansa tukalien olosuhteiden vuoksi.
Miten ihmeessä me täällä jauhamme typerästi keskustelupalstan kirjoittajista ? Eikö löydy tärkeämpää ?
Jos nyt loukkasin, niin kaikki me olemme yhtä typeriä, minä mukaanlukien.- vertti.mikä.vertti
Olen tässä sattuneesta syystä ollut hereillä aamuvarhaisesta ja lueskellut uutisia uudestaan ja uudestaan. Ahdistavaa on maailman meno. Karrikoiden sanottuna maailmanlopun tunnelmia.
Mutta hei, aurinko nousi taivaalle. Valoakin siis näkyvissä. - Tuulettaa
vertti.mikä.vertti kirjoitti:
Olen tässä sattuneesta syystä ollut hereillä aamuvarhaisesta ja lueskellut uutisia uudestaan ja uudestaan. Ahdistavaa on maailman meno. Karrikoiden sanottuna maailmanlopun tunnelmia.
Mutta hei, aurinko nousi taivaalle. Valoakin siis näkyvissä.Juu, kyllä se aurinko vilauttelee.
Inttäminen näkyy jatkuvan. Ymmärrän asian näin, että palstan ylläpitäjä haluaa ihmisten kirjautuneina puhuvan mahdollisimman paljon itsestään. Siten mainosten kohdistaminen onnistuu. Ns. johdattelijoiden täytyy pitää yllä keskustelua vaikka sitten inttämällä toisten kirjoitustyylistä tai jostain vähemmän tärkeästä.
Minä olen uutisfriikki, katson paikallisuutisetkin koko Suomesta jos ehdin. Etelä jää vähemmälle kun pohjoinen kiinnostaa.
- lopputulloo
VAPAUS on SUOMI.puhua.nyt ku oon eläkkeellä YMMÄRRÄN median vapauden puhua,mut vastuuta en aina aikajoin ole vieläkään.olen siis ihmisrodun ainut ihminen tässä.mut on mul moraali joskin häilyvä?huomaan, ja osaan vain totuutta?no ku olen varma.sehän taas on kuulijan vastuulla,ku savolainen olen.maailmanloppu tulee ku mul kaikki pimenee,joko se maailma tul valmiiksi.niinluulin.nuorena,eipä tullu.jatkakaa.
- töött
Kaikki elämänkokemukset muokkaavat ihmisiä omiksi persoonikseen
- tietysti lie hyvyyttäkin maailmassa - toivottavasti siinä missä suunnatonta pahuuttakin eri sairaalloisuuksineen tai väkivaltaisine ilmiöineen kaikki ihmiset eivät ole samasta muotista lähtöisin , siitähän elämän rikkaus sitten syntyykin.
Ja siitä että eri ihmiset arvostavat erilaisia asioita. Mun veli ja ex- mies oli suunnattoman kateellinen mun varhaislapsuudessa jo alkaneesta työurasta - silti tarvittiin matala- alojen palkkatyötä tehdä 55 vuotta ennen kuin virallisesti pääsi työeläkkeelle invalidina.
Kokemusta kertyi niin eriarvoisuudesta kuin myös yhteiskunnan moniarvoisuudesta - ainoana rikkautena tosin vain rikas mielikuvitus - siinä missä muullakin köyhän kansan edustajilla.- Tuulettaa
Luin äsken lehdestä toimittajan poimintoja kirjasta joka käsittelee Syyrian sisällissotaa. Oli lyhyesti valaiseva kirjoitus siitä mistä sisällissodan alkusyyt juontavat. Syy ei ole uskonnossa.
Ihmisten tekemisten taustalla on usein ahneus, nykyään se tuntuu taas erityisesti valtaavan suomalaisessa politiikassa ja maailman laajuisesti.
Kiitos sinulle töött asiallisesta kirjoituksesta! Tuulettaa kirjoitti:
Luin äsken lehdestä toimittajan poimintoja kirjasta joka käsittelee Syyrian sisällissotaa. Oli lyhyesti valaiseva kirjoitus siitä mistä sisällissodan alkusyyt juontavat. Syy ei ole uskonnossa.
Ihmisten tekemisten taustalla on usein ahneus, nykyään se tuntuu taas erityisesti valtaavan suomalaisessa politiikassa ja maailman laajuisesti.
Kiitos sinulle töött asiallisesta kirjoituksesta!Ahneus ja vallanhimo on kaiken pahan liikkeelle paneva voima.
Uskonnot ovat vain keppihevosia, joiden avulla kansa villitään, oikeassa olemisen huumaan.eppu2 kirjoitti:
Ahneus ja vallanhimo on kaiken pahan liikkeelle paneva voima.
Uskonnot ovat vain keppihevosia, joiden avulla kansa villitään, oikeassa olemisen huumaan."Peppu2"
Kysyinpä kerran Jesseltä että onks hänen faijansa ihan varma tuosta uskonto-ajatuksesta.
- On se minustakin pakko luoda.
Fundsi nyt, kun saamme ihmisen alulle ja se alkaa lisääntyä, ei sitä muuten pitele mitenkään.
Siitähän tulisi ilman jonkinlaista uskontoa villi-ihminen.
Mjaa...mjoo...mietiskelin.
- Montako uskontoa faijasi on ajatellut?
- Aluksi ainakin yksi.
- En kyllä ihan heti usko että se jää siihen.
- Kerro sitten faijalle mietteesi, tehdääs nyt kuitenkin ensin nää hommat.
-
Katsotaankohan minut tällä kommentilla puhe-koneeksi?
H.- Tuulettaa
hunksz kirjoitti:
"Peppu2"
Kysyinpä kerran Jesseltä että onks hänen faijansa ihan varma tuosta uskonto-ajatuksesta.
- On se minustakin pakko luoda.
Fundsi nyt, kun saamme ihmisen alulle ja se alkaa lisääntyä, ei sitä muuten pitele mitenkään.
Siitähän tulisi ilman jonkinlaista uskontoa villi-ihminen.
Mjaa...mjoo...mietiskelin.
- Montako uskontoa faijasi on ajatellut?
- Aluksi ainakin yksi.
- En kyllä ihan heti usko että se jää siihen.
- Kerro sitten faijalle mietteesi, tehdääs nyt kuitenkin ensin nää hommat.
-
H.Katsotaankohan minut tällä kommentilla puhe-koneeksi?
H.
Seonnut robotti, arvelen. Tuulettaa kirjoitti:
H.
Seonnut robotti, arvelen."Tuulettaa"
Minuun saa kyllä halutessaan yhteyden.
Erityisen hyvin Joulun-tienoilla. :)
H.
- vfihimsff
Netissä myös tosi pimeitä verkkoja joissa tosi laittomuudet rehoittavat. Kuka tahansa voi tilata valituille kohteilleen murhia, raiskauksia tai muuta väkivaltaa eri muodoissaan - huumeita, laittomia aseita - nais- ja lapsikauppaa, talousrikoksia, petoksia tms alkoholia alaikäisille - murtokeikkailua - lista lie loputon mitä maailman pahuuteen tulee ja kuuluu
- aikuiset ihmiset harvemmin lie mihnkään jengeihin hinkuaa jos yhtään vastuuntuntoa on ihmisiin elon aikana kertynyt - ihmisten peloittelukin lie yksi väkivallan muoto - enimmkseen vanhuksiin ja vammaisiin kohdistuvaa - saada ihmisiä ahdistusten partaalle .
Ihmiskunnan sikamaisuuksissakin todella riittää ja inhotakin saa ihan vapaasti. Tautinenhan maailmakin aina on....... Onhan näitä puhekoneita tullut kohdattua elämän varrella, mutta enpä tiedä, onko se itseään täynnä olemista.
Taustalla voi asia olla päinvastoin, eli koetaan riittämättömyyttä, jota koitetaan parsia puhetulvalla itsestä.
Aina voi yrittää napakasti keskeyttää puhetulvan, ei kuitenkaan loukaten.
Jos ei millään onnistu normaalia vuorovaikutusta aikaansaamaan, ei sitä pitkään jaksa, silloin lienee viisasta väistää, niinkuin Mielikki tuolla oli yrittänytkin.No voihan sellaisen itsestään puhujan vuodatuksen hetkeksi keskeyttää vaikka kilahutamalla sekaan, että niin muuten, mitäs sulle nykysin kuuluu. Hetkeksi hänellä voi jäädä suu auki, mutta antaa sitten ruputuksen vain jatkua, jos ei kiire ole minnekään.
Sehän on oikeastaan vain niinkuin radiota kuuntelisi, ei sen kummempaa.
Minä se olen jaksanut lukea Kalle Päätalon koko tuotannon ... hänestä itsestään.
Samoiten K.O. Knausgårdin ... hänestä isestään. Niitä nyt ei ole yhtä paljon kuin Päätalon, eikä yhtä paksuja.
Jaksaisinkohan lukea vielä uudestaan sen Paloman esikoisen ... hänestä itsestään, kun senhän lienen vuosien mittaan jo lukenutkin pätkittäin näiltä palstoilta.- Bengalitikku
Olen miettinyt sitäkin, että jos joillain ikäisillämme muisti vippaa, niin onko kauhea hätä puhua hengittämättä pitkästi, niin kauan kuin juttunsa muistaa.
Sitten, onko oikeasti asiaa, jokin hätä vai jotain hyvää-päivää-kirvesvartta, vaikuttaa myös omaan kuunteluhalukkuuteen.
Nyt puhun itsestäin: flunssa on iskemässä minua. Tukkoisuutta ja vilunväreitä.
Alilämpöä.
Sitten Ruotsissa asuville: Antti Tuuri on kirjoittanut kirjan toisen polven suomenruotsalaisista. - Bengalitikku
Eipäs. Kun A.T. on kirjoittanut tosen polven ruotsinsuomalaisista.
Tulipa pikkupikku virhe.
Ursäkta mig. Bengalitikku kirjoitti:
Olen miettinyt sitäkin, että jos joillain ikäisillämme muisti vippaa, niin onko kauhea hätä puhua hengittämättä pitkästi, niin kauan kuin juttunsa muistaa.
Sitten, onko oikeasti asiaa, jokin hätä vai jotain hyvää-päivää-kirvesvartta, vaikuttaa myös omaan kuunteluhalukkuuteen.
Nyt puhun itsestäin: flunssa on iskemässä minua. Tukkoisuutta ja vilunväreitä.
Alilämpöä.
Sitten Ruotsissa asuville: Antti Tuuri on kirjoittanut kirjan toisen polven suomenruotsalaisista.Niitä kirjoja ensimmäisen ja toisenkin polven ruotsinsuomalaisista on paljon. Joitakin lukenut, mutta mikähän siinä on, etten oikein pysty samaistamaan itseäni enkä lapsiani niitten kirjojen henkilöihin vaikka ruotsinsuomalainen olenkin ja lapseni jo niitä toisen polven.
Täällä meni äskettäin telkkarissa dokumenttisarja viime vuosituhannella tänne tulleista ruotsinsuomalaisista, "Kova työ". Kaksi osaa katsoin, mutta oli niin negatiivista ja ankeaa katsottavaa, etten loppuja sitten enää välittänyt katsoakaan.
Raskaasta työstä (ja raskaista huveistakin), koti-ikävästä, huonoista palkoista ... Ruikuti ruikuti.
Ajattelin vain, että ihanko on noin, että työ olisi ollut kevyempää ja parempipalkkaista Suomessa, jos sitä nyt yleensä paljonkaan silloin oli mistä valita.
Ja koti-ikävä varmasti oli yhtä lailla Suomessakin sellaisilla nuorilla, jotka jostain Lapin perukoilta joutuivat, joutuvat kai nytkin, muuttamaan etelämpään työn perässä. Harvemmat kai enää jäävät kotiseuduilleen täysi-ikäisiksi tultuaan.- Bengalitikku
Tuo lienee melkoisen totta. Olivatko nuo dokumentit suomalaisten tekemiä?
Laittaisin varmaan palautetta, että voisko jo kertoa pärjäämistarinoita.
Isäni sanoi aikoinaan, että saamme olla onnellisia, että on naapurimaa, joka tarjoaa työtä ja elämänmahdollisuuksia, kun jotkut purputtivat.
Niin monesta syystä muutetaan, mutta työttömyys oli niin rankkaa tuolloin. Tellukka kirjoitti:
Niitä kirjoja ensimmäisen ja toisenkin polven ruotsinsuomalaisista on paljon. Joitakin lukenut, mutta mikähän siinä on, etten oikein pysty samaistamaan itseäni enkä lapsiani niitten kirjojen henkilöihin vaikka ruotsinsuomalainen olenkin ja lapseni jo niitä toisen polven.
Täällä meni äskettäin telkkarissa dokumenttisarja viime vuosituhannella tänne tulleista ruotsinsuomalaisista, "Kova työ". Kaksi osaa katsoin, mutta oli niin negatiivista ja ankeaa katsottavaa, etten loppuja sitten enää välittänyt katsoakaan.
Raskaasta työstä (ja raskaista huveistakin), koti-ikävästä, huonoista palkoista ... Ruikuti ruikuti.
Ajattelin vain, että ihanko on noin, että työ olisi ollut kevyempää ja parempipalkkaista Suomessa, jos sitä nyt yleensä paljonkaan silloin oli mistä valita.
Ja koti-ikävä varmasti oli yhtä lailla Suomessakin sellaisilla nuorilla, jotka jostain Lapin perukoilta joutuivat, joutuvat kai nytkin, muuttamaan etelämpään työn perässä. Harvemmat kai enää jäävät kotiseuduilleen täysi-ikäisiksi tultuaan.Kirjoitanpa tähän alun kirjasta, jota ei koskaan kirjoiteta.
Muistellaan kyllä.
-
"Konttorista saamallani avaimella avasin parakin oven.
Lenkin toisella avaimella avasin oven huoneeseeni.
Avaimen lipukkeessa oli sana "vänster".
Patjat näyttivät ohuilta, haalea peittokaan ei houkutellut.
Istahdin lavitsalleni ja aloin unelmoimaan ensimmäisestä palkasta."
H.
- fannne
Ainakin yksinkertaisen tuntuisia, elleivät ihan tyhmiä.
- Bengalitikku
Epätäydellinen virke.
Tästäkään en pidä yhtään.
Siis ovatko kaikki napasi ulkopuolella tyhmiä?
- flegmaatti
Jotenkin tyhmiä ne jotka eivät uskalla edes anonyymeinä olla selkeästi mitään mieltä mistään vaan ainoastaan viisastella mitään sanomattomia yleistyksiä.
- Bengalitikku
Tuollaisesta vihjailusta minä en pidä yhtään.
- vfhimsf
Kirjoittaminen kuitenkin erilainen ihmisen toiminta kuin puhuminen
useimmin matala- alojen puheet kaikuu kuuroille korville tai tulkitaan pelkäsi ansiottomaksi vallan tavoitteluksi tms .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1824200
- 331538
Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi401470Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen211433Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,171332- 1071259
Kyllähän tämä vähän kirpaisee
Mutta oman sisäisen rauhan vuoksi jätän sinut nyt historiaan. Todennäköisesti olet jo sinäkin mennyt eteenpäin. Olipah381167Moi, nainen
Tunnustan, olen heikkona sun hymyyn, ja sekään ei auta yhtään, että sulla on täydellinen nenä. Joten ensi kerralla, kun301160- 121067
Sulla on uskomaton luonne
Saat minut hetkessä iloiseksi, tai sanotaan nyt niin, että ajatus sinusta saa sydämeni hyppimään riemusta. En vain saa s441018