Eroa kirkosta tänään tai huomenna, niin et joudu maksamaan kirkollisveroa ensi vuonna. Keskimäärin evankelis-luterilaisten kirkollisvero on 1,43%. Kun työpäiviä on vuodessa n. 200, niin tämä tarkoittaa, että teet noin 3 työpäivää taksvärkkinä kirkolle.
Palkansaaja ansaitsee keskimäärin n. 40.000e vuodessa. Tämä tarkoittaa, että palkansaaja maksaa keskimäärin kirkollisveroa yli 550euroa. Sillä voisi tehdä muutakin.
Jos haluat tukea hyväntekeväisyyttä, niin lahjoittamalla edes 20% kirkollisverosäästöstäsi VALITSEMAASI hyväntekeväisyyskohteeseen, niin vähintään tuplaat panoksesi hyvän tekemiseen. Kirkollisveroistasi hyväntekeväisyyteen menee vain 5%-10%.
Tänä vuonna on jo yli 50.000 eronnut kirkosta. Viime vuoden eromäärä on jo ylitetty ja jos vanhat merkit paikkansa pitää, niin tänään ja huomenna tulee vielä pari tuhatta eroa lisää.
Kaksi päivää aikaa alentaa verotustasi 2019
11
<50
Vastaukset
- Pudis55
Joo, hyväntekeväisyyden takia ei kirkkoon kannata kuulua, tehokkaampia järjestöjä sillä saralla on olemassa. Eikä kyllä muutenkaan. Olen aina kysellyt montako varmaa taivaspaikkaa vuosittaisella noin miljardin euron verolla saadaan mutta kirjanoppineet eivät vastaa. Tulkitsen tämän niin että tuote ei ole kunnossa.
- Eroa.kirkosta
Itsellä ei ole vakituisia tuloja (ainakaan niin paljoa, että elantoni perustuisi niihin), mutta kuukausibudjetti minulla toki on. Kun lasken yhteen omat vakituiset hyväntekeväisyyskohteeni, niin huomaan, että rahaa niihin menee pikkaisen yli 1,5 % kuukausibudjetistani eli aika lailla kirkollisveron verran. Ja ne menee niihin kohteisiin, jotka minä olen valinnut.
Eroa.kirkosta kirjoitti:
Itsellä ei ole vakituisia tuloja (ainakaan niin paljoa, että elantoni perustuisi niihin), mutta kuukausibudjetti minulla toki on. Kun lasken yhteen omat vakituiset hyväntekeväisyyskohteeni, niin huomaan, että rahaa niihin menee pikkaisen yli 1,5 % kuukausibudjetistani eli aika lailla kirkollisveron verran. Ja ne menee niihin kohteisiin, jotka minä olen valinnut.
Hetki sitten meni rikki 54000 eroakirkosta.fi-sivuston kautta
- Hyvin.menee
Pe.ku kirjoitti:
Hetki sitten meni rikki 54000 eroakirkosta.fi-sivuston kautta
Viime vuonna päästiin nippa nappa yli 50.000 eron. Nyt parannusta tulee 10%.
Kirko ilmoitti jälleen vääriä lukemia tämän vuoden kirkosta eroamisissa.
Olivat arvioineet kirkon jäsenmääränkin putoavan tämän vuoden aikana 47 000, mutta lukema tulee oikeasti olenaan voin 5000 suurempi, vaikka siihen ei laskisi niitä eroamisia, jotka tapahtuvat seurakuntien kautta.Kyllä ne kansankirkot kuolevat ja se on hyvä asia, saatanan papit luterilaisissa kirkoissa lähinnä mellastavatkin, parempi vain että mitä nopeammin joutuvat etsimään uuden työpaikan. Mutta on se luterilainen teologia monilta osilta vinksahtanuttakin. Luterilaiset opit että uskova "voi olla vain" eikä tarvitse tehdä mitää pelastuakseen, joutavat romukoppaan. Pelastusta ei ansaita teoilla, mutta oikea uskoa tulee ulos toimintana. Usko ilman tekoja on kuollut, se voi pelastaa. Pelastus "yksin uskosta" on harhaa, ja se että Jumalalla on kaikki vastuu ihmisen pelastumisesta.
21. vuosisadalla aletaan palata siihen aitoon ja alkuperäiseen kristillisyyteen - nyt on alettu taas puhumaan Jumalan KUNINGASkunnasta ja käyttämään sen voimaa parantamiseen, riivajien ulosajamiseen jne.Kansankirkon kuolema on samalla hidas kuolinisku pienille vapaille seurakunnille, eli sille mitä itse edustan.
Ainoastaan jonkun isomman selän takana ne pystyvät toimimaan nykytasolla.
Kansankirkon kuolema tarkoittaa, että lainsäädäntö alkaa muuttumaan kristittyjen edustamille tahoille epäsuotuisammaksi.Pe.ku kirjoitti:
Kansankirkon kuolema on samalla hidas kuolinisku pienille vapaille seurakunnille, eli sille mitä itse edustan.
Kansankirkon kuolema tarkoittaa, että lainsäädäntö alkaa muuttumaan kristittyjen edustamille tahoille epäsuotuisammaksi.Kirjoitusvirhe muutti asian täysin.
"Kansankirkon kuolema on samalla hidas kuolinisku pienille vapaille seurakunnille, eli sille mitä itse edustan."
Lauseen viimeinen kirjain pitää tietenkin olla "t".- Pudis55
Riivaaja? Löytyykö tälle riivaajalle tieteellinen määritelmä?
- Eroa.kirkosta
Pe.ku kirjoitti:
Kansankirkon kuolema on samalla hidas kuolinisku pienille vapaille seurakunnille, eli sille mitä itse edustan.
Kansankirkon kuolema tarkoittaa, että lainsäädäntö alkaa muuttumaan kristittyjen edustamille tahoille epäsuotuisammaksi."Kansankirkon kuolema tarkoittaa, että lainsäädäntö alkaa muuttumaan kristittyjen edustamille tahoille epäsuotuisammaksi."
Suomessa on uskonnonvapaus ja se, että kahden kristityn kirkkokunnan etuoikeudet purettaisiin vain parantaisi uskonnonvapautta.
- Nähtäväksi.jää
Eilen erosi yli 1100 ihmistä. Päästäänkö tänään yli 2000:n?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1824300
- 341584
Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi401500Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen251484Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,201375- 1121306
Moi, nainen
Tunnustan, olen heikkona sun hymyyn, ja sekään ei auta yhtään, että sulla on täydellinen nenä. Joten ensi kerralla, kun301190Kyllähän tämä vähän kirpaisee
Mutta oman sisäisen rauhan vuoksi jätän sinut nyt historiaan. Todennäköisesti olet jo sinäkin mennyt eteenpäin. Olipah381187- 191149
Sulla on uskomaton luonne
Saat minut hetkessä iloiseksi, tai sanotaan nyt niin, että ajatus sinusta saa sydämeni hyppimään riemusta. En vain saa s441038