Lisääntyneet, tai siitä haaveilevat..

Oletteko ajatelleet että lapsiinne siirtyvät myös omat geneettiset heikkoutenne?

Entä mitä mieltä olisitte, jos ne heikkoudet voisi poistaa?

Tällainen kevyt vappukysely tässä.

110

56

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin kyllä tuo on asia mitä jokaisen pitäisi miettiä...
      Jos on jotain, niin pitäisi ajatella epäitsekkäästi ja kantaa vastuunsa. Miettiä asioita lapsen kannalta ja sitä millaisen elämän hän saisi juuri sinun ja partnerisi geeneillä.

-Paljoltihan näkyvät sairaatkin ihmiset lisääntyvän.

• Anonyymi

Heh, mitä siitä. Ne minun siittämät ovat minun jälkeläisiä, minun sukua, niin hyvässä kuin pahassa. Turha kitistä, maailma menee siihen suuntaan mihin minun suku määrää... Ainakin joskus muutaman tuhannen vuoden päästä.

• Vaikka nykyisin on muotia puhua ympäristön vaikutuksesta, tosiasiassa ihmiset pohtivat geneettistä perimäänsä. Adoptiolapset ovat kiinnostuneita biologisista vanhemmistaan.

Veikkaan, että perinnöllisyyden takia monet lisääntyvät vähän tai ei ollenkaan. Eivät halua huonoja ominaisuuksiaan jättää perinnöksi lapsilleen. Tämä on nykyajan tabu, josta vaietaan. Puhutaan vain työelämän ja perhe-elämän sovittamisen yhteen sekä taloudesta. Mutta todellinen syy on tabu.

• Olen tuota asiaa miettinyt. En geneettiseltä puolelta, mutta miten maailman tilanne on tällä hetkellä. Kokoajan tapahtuu kaikenlaista, saa nähdä koska Euroopassa alkaa jonkinlainen kulttuurien / uskontojen välinen kahakka isommassa mittakaavassa. Sen verran nopeasti sekoittunut nuo viimeaikoina. En ole maahanmuuttoa vastaan, mutta se pitäisi tehdä resurssien mukaan. Yksi mitä ihmetellyt kovin maahanmuutossa, missä on kaikki apua tarvitsevat naiset ja lapset? Melkein järjestäen pakolaiset on miehiä, eikö heidän pitäisi olla uudelleenrakentamassa kotimaatansa tai puolustamassa sitä.

Isot valtiot raiskaa afrikkaa ja lähi-itää "demokratian" nimissä. Öljy ja ase bisnes on kovaa. Melkein ajan kysymys vain koska ruutitynnyrit räjähtää oikein kunnolla. Viimeistään siinä vaiheessa kun hupenee viimeisetkin vapaat luonnonresurssit. On länsi vastaan itä kilpailemassa niiden hallussapidosta. Puhtaat makeavesivarannot alkavat hupenemaan, kun saastetta syynätään joka paikkaan. Maailmassa n. 10% ei saa puhdasta juomavettä ja ruuan puutekkin kasvaa joka vuosi.

Ilmasto muuttuu ja se tuo omat ongelmat, ihmiset todennäköisesti pakkautuu vieläkin tiuhempaan. Mikä tuo lisää ongelmia eri kulttuurien välille. Ja myös saman kulttuurin sisälle. Mitä tiheämmässä ihmiset asuu, sitä enemmän he eivät jaksa katsella toisiaan. Poliisinkaan resurssit eivät riitä joka paikkaan varsinkin kun niiltäkin rahoitusta leikataan.

Ihmisillä vielä viime vuosikymmenen aikana ilmestynyt jonkin sortin identiteettikriisikin. Sukupuolia onkin yhtä äkkiä kymmenen. Jokaista henkilöä pitää puhutella heidän oletetun sukupuolen mukaan tai olet natsi.

Tuntuu että ihmisiä on niin paljon, että ihmis elämän arvo ei ole kovinkaan iso. Tapetaan toisiamme koko ajan sotien, kiistojen, sattui katsomaan väärin ja kaikenlaisten ihme syiden takia.

En vihaa ketään. olen vain realisti ja tässä ajattelin maailmanlaajuisesti, en pelkästään Suomea. Mutta jos puhut asioista loogisesti ajateltuna niin leimataan heti rasistiksi tai muuten vaan sekopääksi. Kukaan ei uskalla leimaamisen pelosta puhua tosiasioista. Tilanne vain pahenee.

Geneettisesti ajateltuna en osaa oikein sanoa tuosta lapsen hankkimisesta, kaikenlaista ongelmaa on ollut, mutta vielä tässä porskutetaan. :) Jos genetiikalla voisi poistaa huonoja juttuja niin mikä ettei. Ihmisiä parannetaan erilaisin hoitotoimenpitein eläessään. Niin miksi ei voisi niitä parantaa jo ennen syntymää. Ei tarvitse sitten tuskastella elon aikana. Elinikä nousisi varmaankin huomattavasti, populaation määrä varmaan kasvaisi sitten exponentiaalisesti. Mistä sitten haalitaan taas lisää resursseja?

Ihmiskunnalla on kaksi vaihtoehtoa. Joko se oppii olemaan sovussa ja kehittää yhdessä ratkaisun ongelmiin tai se ei opi olemaan sovussa, minkä jälkeen ei ole enää näitä ongelmia.

• Hyviä ajatuksia!

-Yksi mitä ihmetellyt kovin maahanmuutossa, missä on kaikki apua tarvitsevat naiset ja lapset? Melkein järjestäen pakolaiset on miehiä, eikö heidän pitäisi olla uudelleenrakentamassa kotimaatansa tai puolustamassa sitä.-

*Jo pelkästään tuo fakta kertoo aika paljon!...........Suomessa poliitikot ummintavat asialta silmänsä. Pääasia, että kiintiöt tulevat täytettyä koska joku on niin päättänyt jossain.

-Jos genetiikalla voisi poistaa huonoja juttuja niin mikä ettei. Ihmisiä parannetaan erilaisin hoitotoimenpitein eläessään. Niin miksi ei voisi niitä parantaa jo ennen syntymää. Ei tarvitse sitten tuskastella elon aikana. Elinikä nousisi varmaankin huomattavasti, populaation määrä varmaan kasvaisi sitten exponentiaalisesti. Mistä sitten haalitaan taas lisää resursseja?-

*Niin...Onko ihmisten tarkoituksenmukaistakaan elää ikuisesti?..Onko ns. "täydellinen maailma" , jossa elää vain "täydellisiä" ihmisiä sittenkään tavoittelemisen arvoinen asia?

• Anonyymi
        blade83 kirjoitti:

Hyviä ajatuksia!

-Yksi mitä ihmetellyt kovin maahanmuutossa, missä on kaikki apua tarvitsevat naiset ja lapset? Melkein järjestäen pakolaiset on miehiä, eikö heidän pitäisi olla uudelleenrakentamassa kotimaatansa tai puolustamassa sitä.-

*Jo pelkästään tuo fakta kertoo aika paljon!...........Suomessa poliitikot ummintavat asialta silmänsä. Pääasia, että kiintiöt tulevat täytettyä koska joku on niin päättänyt jossain.

-Jos genetiikalla voisi poistaa huonoja juttuja niin mikä ettei. Ihmisiä parannetaan erilaisin hoitotoimenpitein eläessään. Niin miksi ei voisi niitä parantaa jo ennen syntymää. Ei tarvitse sitten tuskastella elon aikana. Elinikä nousisi varmaankin huomattavasti, populaation määrä varmaan kasvaisi sitten exponentiaalisesti. Mistä sitten haalitaan taas lisää resursseja?-

*Niin...Onko ihmisten tarkoituksenmukaistakaan elää ikuisesti?..Onko ns. "täydellinen maailma" , jossa elää vain "täydellisiä" ihmisiä sittenkään tavoittelemisen arvoinen asia?

"*Niin...Onko ihmisten tarkoituksenmukaistakaan elää ikuisesti?..Onko ns. "täydellinen maailma" , jossa elää vain "täydellisiä" ihmisiä sittenkään tavoittelemisen arvoinen asia? "

Mieti tuota samalla kun etsit vain neitsyitä korkattavaksi..että ootko vähän pimeä kun havittelet täydellistä maailmaa.

• Ei tuossa mitään rasistista ollut. Näinhän se on.

Mietin lähinnä, että olisin ollut kiitollinen, jos tämä mun allerginen astma olisi saatu poistettua geeniparantelun avulla, mutta mihin geeniparantelu sitten johtaisi laajemmin..? Varakkaiden designvauvoihin? En mä mun lapselle tällaista vaivaa haluaisi siirtää, tosin ei se ole ollut syy mun lapsettomuuteen.

• Anonyymi kirjoitti:

"*Niin...Onko ihmisten tarkoituksenmukaistakaan elää ikuisesti?..Onko ns. "täydellinen maailma" , jossa elää vain "täydellisiä" ihmisiä sittenkään tavoittelemisen arvoinen asia? "

Mieti tuota samalla kun etsit vain neitsyitä korkattavaksi..että ootko vähän pimeä kun havittelet täydellistä maailmaa.

Täytyyhän sitä kondomia käyttää neitsyidenkin kanssa.

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Ei tuossa mitään rasistista ollut. Näinhän se on.

Mietin lähinnä, että olisin ollut kiitollinen, jos tämä mun allerginen astma olisi saatu poistettua geeniparantelun avulla, mutta mihin geeniparantelu sitten johtaisi laajemmin..? Varakkaiden designvauvoihin? En mä mun lapselle tällaista vaivaa haluaisi siirtää, tosin ei se ole ollut syy mun lapsettomuuteen.

Miksi et ole tehnyt lapsia?

• Anonyymi kirjoitti:

Miksi et ole tehnyt lapsia?

Miksi olisin. En osannut vastata siihen kysymykseen.

• Wwuwuw kirjoitti:

Ei tuossa mitään rasistista ollut. Näinhän se on.

Tuo on kanssa hyvä pohdinnan aihe. Tulisi todennäköisesti uusi väestönluokka mikä pitäisi itseään ylivertaisena "tavallisiin" ihmisiin verrattuna.

Tulee mieleen elokuva "Gattaca" https://www.imdb.com/title/tt0119177/
        Ihan hyvä elokuva.

• Irvokas kirjoitti:

Tuo on kanssa hyvä pohdinnan aihe. Tulisi todennäköisesti uusi väestönluokka mikä pitäisi itseään ylivertaisena "tavallisiin" ihmisiin verrattuna.

Tulee mieleen elokuva "Gattaca" https://www.imdb.com/title/tt0119177/
        Ihan hyvä elokuva.

Joku leffa mullekin tuli tuosta mieleen, ehkä se oli just toi.

• Wwuwuw kirjoitti:

Joku leffa mullekin tuli tuosta mieleen, ehkä se oli just toi.

Joku luomumies yritti huijata itsensä parempien designihmisten joukkoon..

• Wwuwuw kirjoitti:

Juuh, tuo on juurikin sellainen. Niitä voi olla useampikin tietty, noita leffoja.

"Surrogates" on kanssa hyvä, siinä tosin käytetään robottiruhoja.

• Irvokas kirjoitti:

Juuh, tuo on juurikin sellainen. Niitä voi olla useampikin tietty, noita leffoja.

"Surrogates" on kanssa hyvä, siinä tosin käytetään robottiruhoja.

No sen mä muistan paremmin, siinä oli Bruce Willis, eikö?

• Wwuwuw kirjoitti:

Rupesin nauramaan tuota. Supermies, Lepakkomies, kaikki häviää Luomumiehelle! :D

• Wwuwuw kirjoitti:

No sen mä muistan paremmin, siinä oli Bruce Willis, eikö?

Juuh, Brucehan siinä.

• Irvokas kirjoitti:

Rupesin nauramaan tuota. Supermies, Lepakkomies, kaikki häviää Luomumiehelle! :D

Muakin huvitti se termi..

Luomumies! - Kaikkien aikojen luonnonmukaisin mies, puhdasta bioenergiaa!

X-menit, eli eks-miehet ei ole enää mitään.

• Wwuwuw kirjoitti:

Muakin huvitti se termi..

Luomumies! - Kaikkien aikojen luonnonmukaisin mies, puhdasta bioenergiaa!

X-menit, eli eks-miehet ei ole enää mitään.

Valmistettu kotikutoisesti perinteitä kunnioittaen vapaalla tyylillä!

• Anonyymi

Aika ajoin se heikompi geeniperimä on karsiutunut, joko luonnostaan ympäristöön sopimattomana tai tartuntatautien avustuksella. Nyt tilanne rikkaissa maissa on se että kaikki pidetään väkisin ja kalliilla hengissä, vaikka vamma olisi mitä tasoa.

Hyväksyn geeniperimän muuttamiset sairauksien parantamisessa, mutta jossain siinäkin menee raja. Mitä yksi elämän ylläpito saa maksaa? Kuka sen maksaa? Kenen elämä on niin arvokas ja miksi? Onko kaikkien elämä yhtä arvokasta?

Niin. Eipä ole helppo.

xLiner

• Ja jos lähdetään geeniparanteluun, niin suotakoon se sitten kaikille. Esim joidenkin sairauksien osalta.
        Aborttiahan käsittääkseni suositellaan jo nyt jos havaitaan, sikiön olevan vaikeasti vammainen.

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Ja jos lähdetään geeniparanteluun, niin suotakoon se sitten kaikille. Esim joidenkin sairauksien osalta.
        Aborttiahan käsittääkseni suositellaan jo nyt jos havaitaan, sikiön olevan vaikeasti vammainen.

Tosi hankala.. aina joku jää ihan sille rajalle, että saako hoitoa vai ei.

Kun lähdetään sorkkimaan perimää, siihen alueeseen sisältyy paljon muutakin kuin vain sairauksien parantelua. Alkioista perataan jo nyt sujuvasti eri sukupuolet, joka tosin sekin voi olla yksi keino välttää perinnöllisiä sairauksia.

Voisko ihmisestä kehittää mahdollisimman vähän ympäristöä haittaavan. Metrin mittaisia, 30 kiloisia, pelkällä aurinkoenergialla eläviä.. 😊

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

Tosi hankala.. aina joku jää ihan sille rajalle, että saako hoitoa vai ei.

Kun lähdetään sorkkimaan perimää, siihen alueeseen sisältyy paljon muutakin kuin vain sairauksien parantelua. Alkioista perataan jo nyt sujuvasti eri sukupuolet, joka tosin sekin voi olla yksi keino välttää perinnöllisiä sairauksia.

Voisko ihmisestä kehittää mahdollisimman vähän ympäristöä haittaavan. Metrin mittaisia, 30 kiloisia, pelkällä aurinkoenergialla eläviä.. 😊

xLiner

Niinpä😂

Mäkin olen leikitellyt ajatuksella, että olisi paljon kätevämpää luonnonvaroja ajatellen jos ihmiset olisivat jotain tonttujen kokoisia..yhtäkkiä vaan tavallinen lokki vois ollavaan saakelin pelottava olento..

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Niinpä😂

Mäkin olen leikitellyt ajatuksella, että olisi paljon kätevämpää luonnonvaroja ajatellen jos ihmiset olisivat jotain tonttujen kokoisia..yhtäkkiä vaan tavallinen lokki vois ollavaan saakelin pelottava olento..

Ihmisestäkin vois kehittää ekosysteemiin hyödyllisen olion.. Lokin ruokaa 😂

xLiner

• Anonyymi

En ole, sillä se on oikeesti niin monimutkainen, monen asian kombinaatio ja ei täällä edes tila riittäisi sen selittämiseksi. Genetiikan lisäksi ympäristöt ym.vaikuttaa niin paljon, että sanosin että parempi kunbantaa elämän soljua eikä liikaa ressaa tollasilla asioilla. Ja huom tämän voi tietenkin sanoa vain, kun tiedän, että mitään todella vahvaa geneettisesti periytyvää sairautta ei suvussa ole. Tiedän, että joillakin on, ja se on tosi kurjaa.

• Anonyymi

Niin pojastahan polvi paranee ja tytöstä polvi kipeytyy.

Mutta oikeasti niin mitä erilaisemmat ovat ulkonäöllisesti niin ja sopivat yhteen, ihmiskunta parantuu sellaisesta.

• Anonyymi

Mua yks tummempi mies joskus piiritti ja totes mm.että meille tulis hyvännäkösiä lapsia.

• Anonyymi

Hyvännäköisiä vauvoja voisi tulla, 256 kappaletta hyvännäköisiä vauvoja hetikö ehdotti?

• Anonyymi

Mutta jos ei tulisikaan Vauvoja vaan tulisikin Hauvoja vahingossa koiranpentuja.

• Anonyymi

Ei se ollut mikään seksivonkaus vaan ihan muutakin sillä mielessä.

• Anonyymi

Olen ajatellut lapseen siirtyvän lähinnä ne geneettiset vahvuudet fyysisyydestä lähtien.
      Perusta on genetiikassa mutta kyllä se vanhempien antama kasvatus on myös tärkeää.
      Ihmiset voivat mennä testeihin jo ennen raskaaksi saattamista, nykyisin saa tietoa omista ominaisuuksistaan. Tulee myös muistaa sen kumppanin antamat ominaisuudet, kai siitä jokin miksaus sitten yhdessä tulee. Kahdesta ihmisestä rakennetaan yksi yhteinen.

AsianVierestä

• Anonyymi

Paitsi ettei mee ihan noin, mutta kuten totesin en jaksa pidempaa vastausta. Siinä tulee suvusta mualtakin tekijöitä ym.

• Anonyymi

Naisen pituudella on jälkikasvun pituuteen suurempi merkitys kuin miehen pituudella. Jopa 150 senttisellä Bernie Ecclestonella on 180 senttisiä tyttäriä kun lasten äidillä sattui olemaan hyvät geenit.

Älkää ottako persjalakasia naisia lastenne äideiksi.

• Anonyymi

Miksi pituutta pitäisi suosia? Lyhyet elää tutkimusten mukaan pidempään ja pitkät sairastuu useammin syöpään.

• Tota....Miks ihmisten pitäisi olla varsinaisesti pitkiä?
        Kuka on päättänyt, että ihmisten pitäisi olla pitkiä ja onko sille jokin selitys?
        Kenen mielestä 180cm pitkä nainen on ideaali mitassaan?

• Anonyymi
        blade83 kirjoitti:

Tota....Miks ihmisten pitäisi olla varsinaisesti pitkiä?
        Kuka on päättänyt, että ihmisten pitäisi olla pitkiä ja onko sille jokin selitys?

Miksi ihmisten tulisi olla pätkiä?

• Anonyymi kirjoitti:

Miksi ihmisten tulisi olla pätkiä?

Minusta on rikkautta, että ihmisiä on monen mittaisia..
        Mutta jos ajatellaan esim. Naisia ja synnyttämistä, niin siinä mielessä hieman jopa ihmettelen monen naisen fiksaatiota erityisen pitkiin ja suuri kokoisiin miehiin.. Kumpi lapsi on helpompi synnyttää 3kg vai 5kg lapsi?

• Anonyymi
        blade83 kirjoitti:

Minusta on rikkautta, että ihmisiä on monen mittaisia..
        Mutta jos ajatellaan esim. Naisia ja synnyttämistä, niin siinä mielessä hieman jopa ihmettelen monen naisen fiksaatiota erityisen pitkiin ja suuri kokoisiin miehiin.. Kumpi lapsi on helpompi synnyttää 3kg vai 5kg lapsi?

Vaikuttaako miehen pituus muka vauvan painoon?

• Anonyymi
        blade83 kirjoitti:

Pitkä nainen säärien takia, ei ole nätimpää näkyä kun nostaa pitkät sääret kattoon päin..lyhyet sääret vetää veltoksi.
        Korkkarit kattoon

• Anonyymi kirjoitti:

Vaikuttaako miehen pituus muka vauvan painoon?

Veikkaan, että esim. Venäläisen yli kaksi metrisen painija suuruuden lapset tulevat olemaan melko suuria jo syntyessään kuten hän itsekkin oli...

• blade83 kirjoitti:

Veikkaan, että esim. Venäläisen yli kaksi metrisen painija suuruuden lapset tulevat olemaan melko suuria jo syntyessään kuten hän itsekkin oli...

Kaikkien aikojen painija Aleksandr Karelin täyttää tänään 50 vuotta. ”Siperian karhuna” tunnettu venäläinen kilpaili kreikkalais-roomalaisen painin raskaassa sarjassa (130 kg). Karelin oli suuri jo syntyessään: hän painoi peräti 5,5 kiloa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pitkä nainen säärien takia, ei ole nätimpää näkyä kun nostaa pitkät sääret kattoon päin..lyhyet sääret vetää veltoksi.
        Korkkarit kattoon

Siis itse et pidä lyhyistä naisista ja käsket muidenkin ottaa pitkän, vaikka muilla olisi eri mielipide?

• blade83 kirjoitti:

Mallitoimistot.

• blade83 kirjoitti:

Kaikkien aikojen painija Aleksandr Karelin täyttää tänään 50 vuotta. ”Siperian karhuna” tunnettu venäläinen kilpaili kreikkalais-roomalaisen painin raskaassa sarjassa (130 kg). Karelin oli suuri jo syntyessään: hän painoi peräti 5,5 kiloa.

Mä painoin neljä kiloa ja ihan keskikokoa olen.

• <<Naisen pituudella on jälkikasvun pituuteen suurempi merkitys kuin miehen pituudella.<<

Väärää tietoa, Lasten pituuden keskimäärä on vanhempien pituuden keskimäärä. Ts. miehen ja naisen vaikutus pituuteen on yhtä suuri.

• Wwuwuw kirjoitti:

Mä painoin neljä kiloa ja ihan keskikokoa olen.

Synnytyksessä pilkun kymmenyksetkin ratkaisee usein sen saako lapsen äiti siitä kuinka vakavia repeämiä ja pysyviä haittoja. Kilo toiseen suuntaan on jo valtava juttu siinä tilanteessa.

• blade83 kirjoitti:

Synnytyksessä pilkun kymmenyksetkin ratkaisee usein sen saako lapsen äiti siitä kuinka vakavia repeämiä ja pysyviä haittoja. Kilo toiseen suuntaan on jo valtava juttu siinä tilanteessa.

4,15 kg ja 53cm lukee kummilusikassa.

• Wwuwuw kirjoitti:

4,15 kg ja 53cm lukee kummilusikassa.

Ja mutsi itse on noin 160 ja faija 174cm.

• Anonyymi
        niiku.sillee kirjoitti:

<<Naisen pituudella on jälkikasvun pituuteen suurempi merkitys kuin miehen pituudella.<<

Väärää tietoa, Lasten pituuden keskimäärä on vanhempien pituuden keskimäärä. Ts. miehen ja naisen vaikutus pituuteen on yhtä suuri.

Pojan pituus lasketaan kaavalla: Isän pituus äidin pituus 13cm /2
        Tytön pituus lasketaan kaavalla: Isän pituus äidin pituus -13 cm /2

Tuo kaava ei huomioi perimän vaikutusta lapsen lopulliseen pituuteen, se perustuu enemmän tilastollisiin keskimittoihin. Jos 175 cm pitkät mies ja nainen saavat tyttären, tilastojen mukaan hänen mitakseen tulee 168,5 cm. Samoista vanhemmista syntyy tilastojen mukaan poika josta tulee 181,5 cm pitkä...

Tuo laskukaava ei toimi jos nainen on keskimittaa pidempi.

• Anonyymi kirjoitti:

Tuo kaava ei huomioi perimän vaikutusta lapsen lopulliseen pituuteen, se perustuu enemmän tilastollisiin keskimittoihin. Jos 175 cm pitkät mies ja nainen saavat tyttären, tilastojen mukaan hänen mitakseen tulee 168,5 cm. Samoista vanhemmista syntyy tilastojen mukaan poika josta tulee 181,5 cm pitkä...

Lienee selvää, että syntyneet pojat kasvavat pitemmiksi ja tytöt lyhemmiksi. Koska poikia syntyy suunnilleen yhtä paljon, keskimäärä pitää. Poikien pituus on keskimäärin isänsä pituus ja tyttöjen pituus keskimäärin äitinsä pituus. Voidaan laskea myös toisin, mutta tulos on sama.

Millään laskutavalla ei kuitenkaan saada yksilön odotuspituutta, vain populaation tai osapopulaation.

• Anonyymi
        niiku.sillee kirjoitti:

Lienee selvää, että syntyneet pojat kasvavat pitemmiksi ja tytöt lyhemmiksi. Koska poikia syntyy suunnilleen yhtä paljon, keskimäärä pitää. Poikien pituus on keskimäärin isänsä pituus ja tyttöjen pituus keskimäärin äitinsä pituus. Voidaan laskea myös toisin, mutta tulos on sama.

Millään laskutavalla ei kuitenkaan saada yksilön odotuspituutta, vain populaation tai osapopulaation.

Keskiarvoisesti noin. Laskukaava pitää parhaiten kutinsa silloin kun vanhempien pituusero on sama kuin sukupuolten välinen tilastollinen pituusero.

Laskukaava lakkaa pitämästä kutinsa kun nainen on reilusti keskimittaa pidempi.

• Anonyymi kirjoitti:

Tuon mukaan mä olisin 160,5 cm Olen noin 165cm
        Broidin pitäis olla 173,5cm, mutta se on joku 190..en tiedä taitaa olla eri faija meillä.

• Anonyymi kirjoitti:

Keskiarvoisesti noin. Laskukaava pitää parhaiten kutinsa silloin kun vanhempien pituusero on sama kuin sukupuolten välinen tilastollinen pituusero.

Laskukaava lakkaa pitämästä kutinsa kun nainen on reilusti keskimittaa pidempi.

Eikös tässä popula ola jatkuvasti sukupolvelta toiseen kasvanut pituutta..

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Tuon mukaan mä olisin 160,5 cm Olen noin 165cm
        Broidin pitäis olla 173,5cm, mutta se on joku 190..en tiedä taitaa olla eri faija meillä.

Tuon laskukaavan mukaan meidän poika pitäsi olla pari kolme senttiä isäänsä lyhyempi ja tytär saman verran minua pidempi. Poika on kuitenkin aika tarkkaan isänsä mittainen ja tytär sentin minua pidempi.

• Anonyymi kirjoitti:

Tuon laskukaavan mukaan meidän poika pitäsi olla pari kolme senttiä isäänsä lyhyempi ja tytär saman verran minua pidempi. Poika on kuitenkin aika tarkkaan isänsä mittainen ja tytär sentin minua pidempi.

Mjoo..

Vaan siinähän yritettiin laskea koko populan keskimääräistä pituutta, mutta unohdettiin ihmiskunnan pituuden nousu. Tosin mä luin jonkun artikkelin aikoinaan, että ihmisten pituus on historian aikana noussut ja laskenut riippuen ravinnon määrästä.

• Olen ajatellut. Paskemminkin voisi olla.

Suvun heikkous on sydän-ja verisuonitaudit

• Juu olen ajatellut ja valitettavasti ihan pal mahdollista, vaikkakin toivon että lasten isän geenit tasapainottaisi vaakakuppia. Eikä kaikki p.ska periydy mitä mullakin on tarjolla..😐

Pahimmassa tapauksessa kaikki siirtyy...levottomat jalat on toiselle muksulle periytyneet ..ei kiva vaiva sekään. ☹️

Ei mitään hengenvaarallista, mutta arjessa helposti haittaavaa ja hetkiksi invalidisoivaa kumminkin..

Mä ajattelen, et ehkäpä ihmisen ei ole hyvä sorkkia liikaa muutellen geeniperimää, suo siellä vetelä täällä skeptikkona näinnikkään.

• Jos olisi ollut mahdollista, ja jos olisin lisääntynyt, niin kyllä mä ainakin tän astman olisi geeneistä pyyhkiytyttänyt pois. Ulkonäköä ei mun mielestä pidä alkaa korjailemaan, eikä kyvykkyyksiä.

• Anonyymi

Minuakin kyllä haittaa kun on pieni siitepölyallergia, ei enää taida paljon haitata, haittaa se silti sillä tavalla kesäisin että on aina melkein nenä tukossa ja vastaavaa.

• Wwuwuw kirjoitti:

Jos olisi ollut mahdollista, ja jos olisin lisääntynyt, niin kyllä mä ainakin tän astman olisi geeneistä pyyhkiytyttänyt pois. Ulkonäköä ei mun mielestä pidä alkaa korjailemaan, eikä kyvykkyyksiä.

Oisko se geenin korjaaminen sitten voinut aiheuttaa jonkin muun vaurion? Onko astma miten vahvasti perinnöllinen vai onko se enemmän altistumisesta syntyvää? Mä en tunne astman syntyperää, siks kysyn koska sulla on varmasti tuosta astmaatikkona enemmän perustietoa. ☺️

• HortenMarket kirjoitti:

Oisko se geenin korjaaminen sitten voinut aiheuttaa jonkin muun vaurion? Onko astma miten vahvasti perinnöllinen vai onko se enemmän altistumisesta syntyvää? Mä en tunne astman syntyperää, siks kysyn koska sulla on varmasti tuosta astmaatikkona enemmän perustietoa. ☺️

En tiedä mitä geenejä olisi pitänyt mullakin korjata, jotta mun sairauksilta välttys lapset. Mutta aika moni näistä tuntuu liittyvän toisiinsa tai siis löytyvän samalta ihmiseltä näistä useampia.

* Migreeni
        * Verenpainetauti
        * Fibromyalgia
        * Levottomat jalat
        * Endometrioosi
        * Pcos
        * Heikentynyt sokerinsieto
        * Hypermobiliteettisyndroma
        * IBS
        * Refluksitauti

Nämä mulla muun muassa kaikki on diagnosoitu ja usein nämä löytyy samalta lähes kaikki...muillakin..

En tiedä mitä geenejä olisi pitänyt mullakin korjata, jotta mun sairauksilta välttys lapset. Mutta aika moni näistä tuntuu liittyvän toisiinsa tai siis löytyvän samalta ihmiseltä näistä useampia.

* Migreeni
        * Verenpainetauti
        * Fibromyalgia
        * Levottomat jalat
        * Endometrioosi
        * Pcos
        * Heikentynyt sokerinsieto
        * Hypermobiliteettisyndroma
        * IBS
        * Refluksitauti

Nämä mulla muun muassa kaikki on diagnosoitu ja usein nämä löytyy samalta lähes kaikki...muillakin..

Plus herkkyys kystille ja erinäisille kasvaimille sisäelimissä ja kudoksissa.

Perinnöllistä se ainakin mun tapauksessa on. Faijalla se oli vielä pahempi ja se puoleisessa suvussa sitä on enemmänkin..( Mua tää kiusaa lähinnä ja eniten koivun kukinta-aikaan).

Tässä ylipäätään aiheesta..
        https://yle.fi/uutiset/3-10316339

Plus herkkyys kystille ja erinäisille kasvaimille sisäelimissä ja kudoksissa.

Luojan kiitos tai minkä hyvää, en ole perinyt äitini verenvuotosairautta, trombosytopeniaa. Sitä testattiin, kun joskus huljusi mullakin veri lentää..mutta hyytymistekijät yms. on mulla hyvät ja normaalit. 👍

• Wwuwuw kirjoitti:

Perinnöllistä se ainakin mun tapauksessa on. Faijalla se oli vielä pahempi ja se puoleisessa suvussa sitä on enemmänkin..( Mua tää kiusaa lähinnä ja eniten koivun kukinta-aikaan).

Tässä ylipäätään aiheesta..
        https://yle.fi/uutiset/3-10316339

Tuo on kyllä eettisesti varsin arvelluttavaa, mitä artikkelissa käsiteltiinkin..sakset juu.

Niin mä mietin, kun entisellä työkaverilla oli paha astma ja aina flunssan aikaan hänellä oli vähontään keuhkoputkentulehdus jopa usein keuhkokuumekin. Hänellä oli toisella lapsella sama juttu, toisella ei mitään ongelmaa..että onkohan siinäkin vähän fifty sixty periytyykö vai ei? 🤔

Mulla tulee refluksin takia joskus astmaattisia oireita..oon saanut keuhkoja avaavaa mm. flunssan aikana..

Mahahapot ärsyttää hengitysteitä...

Tuo on kyllä eettisesti varsin arvelluttavaa, mitä artikkelissa käsiteltiinkin..sakset juu.

Niin mä mietin, kun entisellä työkaverilla oli paha astma ja aina flunssan aikaan hänellä oli vähontään keuhkoputkentulehdus jopa usein keuhkokuumekin. Hänellä oli toisella lapsella sama juttu, toisella ei mitään ongelmaa..että onkohan siinäkin vähän fifty sixty periytyykö vai ei? 🤔

Mulla tulee refluksin takia joskus astmaattisia oireita..oon saanut keuhkoja avaavaa mm. flunssan aikana..

Vaikuttaahan siinä se toinenkin puolisko...Ja isovanhemmat ja koko pirun suku..🤗

• Wwuwuw kirjoitti:

Vaikuttaahan siinä se toinenkin puolisko...Ja isovanhemmat ja koko pirun suku..🤗

Ja kyllähän mullakin varmasti kaikenlaisia heikkouksia löytyy aina lättäräpylöistä lähtien, mutta se nyt on pientä tähänn hengityksen piipittämiseen verrattuna..Faijalla oli joku invalidikorttikin..Joka aamu se yski ja röhi, ei mulla ole puoliksikaan niin paha.

Tuosta refluksitaudista mulle tuli mieleen, kun joskus kolmekymppisenä mua alkoi närästämään niin paljon, että oksentelin jatkuvasti, enkä pystynyt nukkumaan kuin ison tyynykasan päällä puoli-istuvassa asennossa. Kävin jopa tähystyksessä, että onko vilja-allergiaa, mutta oli vain joku ruokatorven tulehdus ( mikä johtui varmaan siitä yökkimisestä)

No tuohon auttoi mulla ruokatapojen täysremontti, en enää ostanut valmiseineksiä, limut pois ja lisää liikuntaa, etenkin vatsalihasliikkeitä aloin tekemään.

• Wwuwuw kirjoitti:

Vaikuttaa kyllä. Mä katosin välillä laittamaan sapuskaa pöytään, grillimakkaraa ja salaatteja. Oikee terveysruokaa.😄

• Wwuwuw kirjoitti:

Ja kyllähän mullakin varmasti kaikenlaisia heikkouksia löytyy aina lättäräpylöistä lähtien, mutta se nyt on pientä tähänn hengityksen piipittämiseen verrattuna..Faijalla oli joku invalidikorttikin..Joka aamu se yski ja röhi, ei mulla ole puoliksikaan niin paha.

Täälä kans lättäjalat, ei viel pahat mut kyllä ne välillä jo vaivaa. Raskausaikana lässähti holvit..🙄

Ne on pahoja nuo ongelmat missä meinaa happiloppua. Äidillä on tupkasta tullut keuhkonahtaumatauti, tai oikeastaan lievä ja alussa..mutta sillekin tuo astmapiipou tyrkättiin. Nyt on joku varjostuma toisessa keuhkokärjessä keuhkokuumeen jälkeen vielä.

Menee vielä jatkokuviin. Että kaikkea pirua. Auttasko hengitysteiden ongelmiin asua jossain vähemmän pöllyävässä maassa? Tai missä olis allergisoivia rehuja vähemmän?

• Wwuwuw kirjoitti:

Tuosta refluksitaudista mulle tuli mieleen, kun joskus kolmekymppisenä mua alkoi närästämään niin paljon, että oksentelin jatkuvasti, enkä pystynyt nukkumaan kuin ison tyynykasan päällä puoli-istuvassa asennossa. Kävin jopa tähystyksessä, että onko vilja-allergiaa, mutta oli vain joku ruokatorven tulehdus ( mikä johtui varmaan siitä yökkimisestä)

No tuohon auttoi mulla ruokatapojen täysremontti, en enää ostanut valmiseineksiä, limut pois ja lisää liikuntaa, etenkin vatsalihasliikkeitä aloin tekemään.

Ruokavalio on han a ja o. Vaikka ei sekään yksistään, mulla varmaan auttas palleatyrän korjausleikkaus. Mutta siinä on myös riski epäonnistua ja sitte onkin vielä kurjempi olla..mitä oon kuullut niiltä joilla toimenpide ei auttanut. 😥

Ja keskivartaloplösöt pois.

Täälä kans lättäjalat, ei viel pahat mut kyllä ne välillä jo vaivaa. Raskausaikana lässähti holvit..🙄

Ne on pahoja nuo ongelmat missä meinaa happiloppua. Äidillä on tupkasta tullut keuhkonahtaumatauti, tai oikeastaan lievä ja alussa..mutta sillekin tuo astmapiipou tyrkättiin. Nyt on joku varjostuma toisessa keuhkokärjessä keuhkokuumeen jälkeen vielä.

Menee vielä jatkokuviin. Että kaikkea pirua. Auttasko hengitysteiden ongelmiin asua jossain vähemmän pöllyävässä maassa? Tai missä olis allergisoivia rehuja vähemmän?

Todellakin auttaa. Jos olis mahdollista ja varaa muuttaisin joka vuosi toukokuun ajaksi jonnekin etelä-Eurooppaan. Tai nythän tuo allergiakausi aikaistuu...vastahan nyt on eka päivä.

• Wwuwuw kirjoitti:

Todellakin auttaa. Jos olis mahdollista ja varaa muuttaisin joka vuosi toukokuun ajaksi jonnekin etelä-Eurooppaan. Tai nythän tuo allergiakausi aikaistuu...vastahan nyt on eka päivä.

Ja meri-ilma. No meren lähellähän mä asun. Sitten on niitä suolahuoneita, mutta ne on ihan pöljiä, joku suolapiippukin mulla on..

• Wwuwuw kirjoitti:

Ja meri-ilma. No meren lähellähän mä asun. Sitten on niitä suolahuoneita, mutta ne on ihan pöljiä, joku suolapiippukin mulla on..

Mutsilta sitten perin räpylät, mutta hyvinhän näillä läiskii menemään..ja uiminen sujuu niin näppärästi.

Kuulemma suurimmalla osalla aasialaisista on lättäjalat.

Korkea jalkaholvi on perua apinoilta, jotka tarvitsevat koveraa jalkaa puuhun kiipeämiseen.. ( just keksin tälläisen teorian, joten me latuskat ollaankin edistyksellisiä) 🤗

• Wwuwuw kirjoitti:

No just toi etelä-eurooppa tuli mieleen, kun luin joskus artikkelin perheestä jossa oli lähes kaikilla lapsilla ja vanhemmalla niin vaikeat sstma ja allergia oireet. Että suomessa oli mahdottumuus jatkaa elämää..ilman jatkuvaa kamppailua hengittämisestä kunnolla ja ilman karseeta arsenaalia lääkkeitä.

Pakkasiakaan siellä ei niin ole, kun pakkasetkin voipi olla astmaatikolle ilmeisesti vaikeita selvitä oireiden kanssa?

Muutetaan espanjaan, mullekin lääkärit suositta fibromyalgian vuoksi aina etelään muuttoa. 😃

Leudompi keli, enempi aurinkoa eikä niin pal allergisoivia rehuja..

• Wwuwuw kirjoitti:

Mutsilta sitten perin räpylät, mutta hyvinhän näillä läiskii menemään..ja uiminen sujuu niin näppärästi.

Kuulemma suurimmalla osalla aasialaisista on lättäjalat.

Korkea jalkaholvi on perua apinoilta, jotka tarvitsevat koveraa jalkaa puuhun kiipeämiseen.. ( just keksin tälläisen teorian, joten me latuskat ollaankin edistyksellisiä) 🤗

Haha, ollaan ankkoja!!🤣

Kwaak, läps läps!! Mutsiltahan mäkin oon tuon tainnut periä ja hypermobiliteetin joka muutenkin tekee minusta purkkaa, stten raskaushormoonit vielä löystyttää ennestää...reippaasti painoa oman elopainon lisäksi ja avot! Valmista tuli..

38 koosta kengätki nykyään 39-40 riippuen lestistä..😅

• Wwuwuw kirjoitti:

Välimerellä olis hyvä hengitellä.😉

⛱️🌴🌴🍸🍹☀️🌡️🤽🎶

No just toi etelä-eurooppa tuli mieleen, kun luin joskus artikkelin perheestä jossa oli lähes kaikilla lapsilla ja vanhemmalla niin vaikeat sstma ja allergia oireet. Että suomessa oli mahdottumuus jatkaa elämää..ilman jatkuvaa kamppailua hengittämisestä kunnolla ja ilman karseeta arsenaalia lääkkeitä.

Pakkasiakaan siellä ei niin ole, kun pakkasetkin voipi olla astmaatikolle ilmeisesti vaikeita selvitä oireiden kanssa?

Muutetaan espanjaan, mullekin lääkärit suositta fibromyalgian vuoksi aina etelään muuttoa. 😃

Leudompi keli, enempi aurinkoa eikä niin pal allergisoivia rehuja..

Joo.. Pakkasilla hengitys piippaa myös ja yskittää..

Mulla oli pitkään vankka näkemys, että muuta vanhempana etelään, ja siinä mielessä tehtiin pari kuukauden reissua; toinen Kreikkaan ja toinen Espanjaan..siis vuokrattiin asunnnot ja vietettiin ihan normi eloa..ja ihan sitä olisi siihenkin kyllä sopeutunut..

Mutta kyllä mulla mieli on silleen muuttunut, että tykkään näistä vuodenaikojen vaihteluista, enkä enää voisi kuvitellakaan ainakaan pysyvästi minnekään muuttavani.

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Joo.. Pakkasilla hengitys piippaa myös ja yskittää..

Mulla oli pitkään vankka näkemys, että muuta vanhempana etelään, ja siinä mielessä tehtiin pari kuukauden reissua; toinen Kreikkaan ja toinen Espanjaan..siis vuokrattiin asunnnot ja vietettiin ihan normi eloa..ja ihan sitä olisi siihenkin kyllä sopeutunut..

Mutta kyllä mulla mieli on silleen muuttunut, että tykkään näistä vuodenaikojen vaihteluista, enkä enää voisi kuvitellakaan ainakaan pysyvästi minnekään muuttavani.

Urheilijoissa ja aktiiviliikkujissa on paljon astmaatikkoja. Kaikki sanovat, että keuhkoja käyttävä liikunta on helpottanut oireita, minäkin. Mulla on tosin vain rasitusastma, luultavasti kilpahiihdon peruja tenava-ajalta. Kausittain vähän ilkeä, mutta aika hyvin olen pärjännyt pelkällä avaavalla. Reipas lääkitys vaan pohjalle kun lähtee nostamaan sykkeitä :)

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

Urheilijoissa ja aktiiviliikkujissa on paljon astmaatikkoja. Kaikki sanovat, että keuhkoja käyttävä liikunta on helpottanut oireita, minäkin. Mulla on tosin vain rasitusastma, luultavasti kilpahiihdon peruja tenava-ajalta. Kausittain vähän ilkeä, mutta aika hyvin olen pärjännyt pelkällä avaavalla. Reipas lääkitys vaan pohjalle kun lähtee nostamaan sykkeitä :)

xLiner

Sehän selittääkin miksi niin moni urheilija käyttää astmalääkkeitä..

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Sehän selittääkin miksi niin moni urheilija käyttää astmalääkkeitä..

Hehee.. :) No niissäkin on tarkat rajat määrissä paljonko saa käyttää. Eikä ne douppimäärät juuri käyttöohjeen mukaista annostusta ylitä. Jos ei kilpaile, niin sittenhän voi kiskoa keuhkonsa täyteen vaikka mitä mömmöjä :)

xLiner

• Anonyymi

Noniin joo joku siitepölyallergia aiheuttaa ehkä sen parantuneena ja pienenä, pitää yrittää matkustaa paljon moottoripyörillä ja ottaa suoraa ilmaa keuhkoihin, nenäliina on hyvä olla aina taskussa, eikä kuten 50euron seteli sauli nännistön taskussa :D

• Tyrsk..Sauli Nännistö!

• Anonyymi

Naiset tekee paljon lapsia jännämiesten kanssa joten lapset saa väkivalta geenit ja niistä tulee uusia jännämiehiä

• Koville ottaa puhtaan arjalais-germaanisen rodun jalostus...

• Mie olen aika perus terve kaveri..

Sukuki on pitkä ikästä.

Mitenkäs niitä nyt voi korjailla. :D

• Mullakin on suvussa pitkäikäsiä, justiinsa ne sairaimmat on 80-91 ikästä kuollessaan..ei olla terveitä mutta hemmetin sitkeitä ja pimeällä huumorintajulla pakattuja pakkauksia..😆

Luulen et tuo pääkuutin kestävyys on justiinsa se millä pärjää, vaikka kroppa reistaa...

Mullakin on suvussa pitkäikäsiä, justiinsa ne sairaimmat on 80-91 ikästä kuollessaan..ei olla terveitä mutta hemmetin sitkeitä ja pimeällä huumorintajulla pakattuja pakkauksia..😆

Luulen et tuo pääkuutin kestävyys on justiinsa se millä pärjää, vaikka kroppa reistaa...

Kyllähän sitä pakkaa tuossa iässä vähän kaikki olemaan sairaita..

Fyysisiä oireita.

Mutta kuuppa toimii edelleenkin. :D

Itekki varmaan sitten vanhana puhun hävyttömyyksiä nuorille hoitajille. :D

• KonnaKettu kirjoitti:

Fyysisiä oireita.

Ne sitten sanoo että "jaahas..".

:D

Mullakin on suvussa pitkäikäsiä, justiinsa ne sairaimmat on 80-91 ikästä kuollessaan..ei olla terveitä mutta hemmetin sitkeitä ja pimeällä huumorintajulla pakattuja pakkauksia..😆

Faijan vanhemmat elivät kumpikin yli 80, mummo yli 90, mutta faija ite lähti alle 70v.

• KonnaKettu kirjoitti:

Fyysisiä oireita.

Sun geneettinen vammas on isokokoisuus..Isokokoiset ihmiset kuluttaa enemmän lunnonvaroja.

HAH!

• Wwuwuw kirjoitti:

Sun geneettinen vammas on isokokoisuus..Isokokoiset ihmiset kuluttaa enemmän lunnonvaroja.

HAH!

Isokokoiset hallitsee pienikokoisia. :D

No periaatteessa mie oon aika omavarainen..

Käyn mettällä ja kasvatan pottuja. :D

• KonnaKettu kirjoitti:

Fyysisiä oireita.

Juu viimeistään tuossa iässä, meitin suvussa nää on just olleet lapsesta saakka sairaita. Niinkun minäkin..mutta ehkäpä siks onkin pitänyt panostaa tohon hyvään hermoon ja huumoriin. 😉

Jaahas, sanotaan jo NYT sulle,!😃

• Wwuwuw kirjoitti:

Faijan vanhemmat elivät kumpikin yli 80, mummo yli 90, mutta faija ite lähti alle 70v.

No et oo sinäkään sitten ihan lahomman suvun perintöä sinäkään sitten..tervaskantoja.☺️

https://youtu.be/4wKzaQg94cI

Happihyppelylle vielä!

• KonnaKettu kirjoitti:

Isokokoiset hallitsee pienikokoisia. :D

No periaatteessa mie oon aika omavarainen..

Käyn mettällä ja kasvatan pottuja. :D

Ei hallitse näin ampuma-aseiden aikakaudella. Kysy vaikka Napoleonilta.

No et oo sinäkään sitten ihan lahomman suvun perintöä sinäkään sitten..tervaskantoja.☺️

https://youtu.be/4wKzaQg94cI

Happihyppelylle vielä!

Hengität jonkun eliön siitospölyjä keuhkoihisi..

Ammutaan koivut! Jooko.

• Wwuwuw kirjoitti:

Hengität jonkun eliön siitospölyjä keuhkoihisi..

Ammutaan koivut! Jooko.

Sahataan polttopuiksi.😋

Sahataan polttopuiksi.😋

Poltetaan ne elävältä! Siitäs saavat, perkleen pölyjään levittävät, sairauksia aiheuttavat noidat!

Juu, mutta on ne kyllä kauniita puita.. kirsikkapuiden lisäksi.

Halataan niitä ensin ja sitten vasta poltetaan.. 😂👍

• Wwuwuw kirjoitti:

Ei hallitse näin ampuma-aseiden aikakaudella. Kysy vaikka Napoleonilta.

Napoleon ei ite taistellu yhtään..

Siihen aikaan perus käsirysy oli ihan normijuttu isoissa taisteluissa.

Juu viimeistään tuossa iässä, meitin suvussa nää on just olleet lapsesta saakka sairaita. Niinkun minäkin..mutta ehkäpä siks onkin pitänyt panostaa tohon hyvään hermoon ja huumoriin. 😉

Jaahas, sanotaan jo NYT sulle,!😃

Niin ne taitaa sanoa..

Ne sanoo jaahas ja sitten ne muikistelee naamaa.. :D

• KonnaKettu kirjoitti:

Napoleon ei ite taistellu yhtään..

Siihen aikaan perus käsirysy oli ihan normijuttu isoissa taisteluissa.

Mä kyllä mielelläni pistäisin Putinin, Trumpin ja Kim Jong-unin samaan kehään..

Ja voittajalle ampuisin napin ottaan.

Vaikka ihan näin vapun kunniaksi!

• Wwuwuw kirjoitti:

Mä kyllä mielelläni pistäisin Putinin, Trumpin ja Kim Jong-unin samaan kehään..

Ja voittajalle ampuisin napin ottaan.

Vaikka ihan näin vapun kunniaksi!

Taitaapi voitto mennä Putinille..

Kuitenki entinen KGBn mies ja harrastaa kamppailulajeja tähänki päivään asti.

Trumppi on tyypillinen New Yorkin sosialiitti. :D

Kim Jong Un on pullamössö.

• KonnaKettu kirjoitti:

Taitaapi voitto mennä Putinille..

Kuitenki entinen KGBn mies ja harrastaa kamppailulajeja tähänki päivään asti.

Trumppi on tyypillinen New Yorkin sosialiitti. :D

Kim Jong Un on pullamössö.

Eli pieni ukko voittais...

Ja sitten lopulta Minä. Tietysti.

• Wwuwuw kirjoitti:

Eli pieni ukko voittais...

Ja sitten lopulta Minä. Tietysti.

No silloin kun vastassa on New Yorkin kermaperse ja ontuva mätisäkki. :D

Putin on agentti... Se tekee kärryn pyörän ja tempasee Makarovin taskustaan. :D

• Anonyymi

Aika hauska juontaja lapsillakin tuossa Pikku Urho-Kaleva Kakkosessa.... tämä naisjuontaja lapsilla, tykkäsin tuosta aikaisemminkin kun näin ja lapsillakin näyttää olevan hauskaa Kakkosessa.

Tämä joku Iina kai.

• Anonyymi

Tuo alkuperäinen kysymys taitaa olla monille liian haastava.
      Lisääntyminen on jo itsessään aika haastavaa, eikä se kaikilta onnistu. Harva niitä geneettisiä juttuja miettii.
      Pitää olla tyytyväinen jo siihen jos saa perusterveitä lapsia.

AsianVierestä

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tiedätkö, että haluaisin panna

Sinua. Onko sinulla samanlaiset ajatukset ja tunteet?
      Ikävä
      182
      4300
    2. Hyväksytty kaivattusi

Vartaloa vai et? Rehellinen vastaus
      Ikävä
      34
      1584
    3. Minulta loppuu aika

Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi
      Ikävä
      40
      1500
    4. Syvälliset keskustelut

Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen
      Ikävä
      25
      1484
    5. Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi

mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,
      Ikävä
      20
      1375
    6. Mitä ajattelet

Kun näet kaivattuasi?
      Ikävä
      112
      1306
    7. Moi, nainen

Tunnustan, olen heikkona sun hymyyn, ja sekään ei auta yhtään, että sulla on täydellinen nenä. Joten ensi kerralla, kun
      Ikävä
      30
      1190
    8. Kyllähän tämä vähän kirpaisee

Mutta oman sisäisen rauhan vuoksi jätän sinut nyt historiaan. Todennäköisesti olet jo sinäkin mennyt eteenpäin. Olipah
      Ikävä
      38
      1187
    9. Nyt on pakko tunnustaa

AA että on ikävä sinua!!
      Ikävä
      19
      1149
    10. Sulla on uskomaton luonne

Saat minut hetkessä iloiseksi, tai sanotaan nyt niin, että ajatus sinusta saa sydämeni hyppimään riemusta. En vain saa s
      Ikävä
      44
      1038
    Aihe