Jokainen valveutunut uskova ymmärtää PH:ssä Jeesuksen suhtautumisen pappeihin. Herra käytti heistä jopa nimitystä kyykäärmeen sikiöt kuvaten heidän luonnettaan.
Luuk. 19:46
ja sanoi heille: "Kirjoitettu on: 'Minun huoneeni on oleva rukoushuone', mutta te olette tehneet siitä ryövärien luolan."
Onko kenelläkään tietoa varjellusta salaisuudesta mikä on Kolendan kokouspalkkio?
Miksi se pitää salata maksajilta?
Varjeltu salaisuus - Kolendan keikkapalkkio
42
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Jeesuksen Kolehtipuhe Raamatusta.
Jeesus piti pappeja huijareina ja eksyttäjinä.
ja sanoi heille: "Kirjoitettu on: 'Minun huoneeni on oleva rukoushuone', mutta te olette tehneet siitä ryövärien luolan." - Anonyymi
Riittääkö hänelle kolehtitulo, joka kerätään hänen kokouksessa? Entä verot? Mihin maahan hän maksaa verot. Jos hän tulee keikkapalkkon takia Suomeen, niin silloin on kyse liiketoiminnasta.
Joku kerran väitti, että Daivd Owuoro vaati 10.000 dollaria palkkiota siitä, että tulee puhumaan TV7:aan. Väitteen mukaan yleisön eturivissä oli rikkaita ihmisiä, jotka olivata sponsoroineet Owuoron tulemisen Suomeen.- Anonyymi
Jos Kolenda on evankelista niin miksi hän on tullut Keuruulle evankelioimaan uskovia?
Jkl:n helluntai srk käytti taloudellisesti hyväkseen Niilo Yli-Vainiota entäs tänä päivänä?
Onko ulkomailta tuotetulla puhujalla "suurempi" Pyhä Henki kuin tavis helluntaisaarnaajilla?
Jokin tässä mättää.
- Anonyymi
Aloitus on ovela hyökkäys kristinuskoa vastaan ja väärentää Jeesuksen puhetta, eli valehtelee Jeesuksesta! Noin kirjoittaa kristinuskon vastainen hellari, joka uskoo olevan hänellä suuremman vallan yli Kristuksen!
Hellarit eivät muuten koskaan puhu "Kristuksesta", en ole koskaan kuullut heidän käyttävän tätä Jeesuksen messiaanisuuden tunnustavaa sanaa, josta myös nimitys "kristitty" lähti jo Apostolien tekojen kirjoittamista ennen, paitsi tämän vastaisissa saarnoissaan!
Näitä Kristus-nimi-vastaisia saarnoja kuulin kyllä muutmia jo lapsena Hgin Saalemissa. Tiedän siis, ihan heidän itse opattamanaan, miksi he eivät puhu Jeesuksesta Kristuksena.
Jeesus kylläkin kohdisti nuo kyykäärmesikiö-puheensa joillekin paikalla olleille juutalaisille fariseuksille (yksi juutalaisen papiston lahko), joiden kanssa hän keskusteli, muttei suinkaan ilmaissut kohdistavansa puhettaan kaikille, myös tuleville kristinuskon papeille maailmassa! Eihän kristinusko, Jeesuksen oma usko, laita vaikeasti kannettavia taakkoja uskovilleen, tämän tekee juutalaisuus (islam, helluntailaisuus, sekä monet pakanauskonnot).
Laitoin äsken IS:n Trump vs. Iran konflikti-mielipiteisiin kirjoituksen valheuutisia vastaan, jota valhemedia IS ei tietenkään julkaissut. IS julkaisee vain niukasti, sinne kansalaisten lähettämiä, mutta enemmänkin vain IS:n islam-mielisten valhetoimittajien mahd. jopa itse kirjoittamia "mielipiteitä".
Samaa valheuskoa ja valheuutisointia Raamatusta harjoittavat helluntailaiset, josta tämäkin valhealoitus on hyvä esimerkki:
"Jokainen valveutunut uskova ymmärtää... PH:ssä Jeesuksen suhtautumisen PAPPEIHIN... Herra käytti heistä jopa nimitystä kyykäärmeen sikiöt kuvaten heidän luonnettaan.
ja sanoi HEILLE: "Kirjoitettu on: 'Minun huoneeni on oleva rukoushuone', mutta te olette tehneet siitä ryövärien luolan.""
Näinhän Jeesus ja Pyhä Henki eivät tehneet. Aloittaja ei pelkää vetää jopa Pyhää Henkeä mukaan valheeseensa. Hellarithan tosin valehtelevat myös sen, ettei Pyhä Henki olisi yksi Jumalan kolmesta persoonasta, joten "voimavaikutusta" voi vapaasti halventaa ja käyttää mukana valheessaan.
Mutta eikö valehteleva hellari ymmärrä, mikäli PH olisi "vain" voimavaikutus, se olisi JUMALAN, ISÄN VOIMAVAIKUTUS = oma Henki?
Hellarit kyllä ymmärtävät, mutta vain sen, kuinka herjata kristittyjä, joita he itse eivät ole vaan raamatunjakeita vapaasti heitteleviä eksyttäjiä, antikristittyjä, jotka kieltävät Jumalan. He eivät tunnusta samaa, Yhtä Pyhää Kolmyhteistä Jumalaa, yhdessä kristittyjen kanssa. Jeesus on heille lähinnä profeetta, jonka kautta - jotenkin - tuli pelastus maailmaan.
"Jokainen valveutunut kristitty" / suomalainen kuuntelee Monokulttuuri fm-nettikanavaa. Tuli hyvä ohjelma, koskien myös valhemedioita, juuri 20.6.2019, jakso 196, suoraan Norjan Lapista. Keskustelijana mukana, myös aivan uskomattoman lahjakas lappilainen kristitty, Tuukka Kuru.
🌸Saatana vihaa hellareita ja muita uudestisyntyneitä, kun he ovat se hänen pahin uhkansa. Lähetystyö, siinä se "peikko" on.
- Anonyymi
salopuu kirjoitti:
Saatana vihaa hellareita ja muita uudestisyntyneitä, kun he ovat se hänen pahin uhkansa. Lähetystyö, siinä se "peikko" on.
Kiittäåen vastauksestasi joka vain vahvisti edellä kirjoittamani.
Te ette vastaanota kritittkä, koskien ilmeisiä valheitanne, vaan kritiikin antaja onkin itse Saatana joka vihaa "hellareita ja muita uudestisyntyneitä".
Uudestisyntynyt muuten UT:n mukaan on Jeesuksen seuraaja, jossa MM. elää Tie, TOTUUS ja Elämä, Jeesuksen Itse itsestään antama todistus.
Jokainen hellarin kirjoitus todistaa heidän ensisijaisesti vihaavan totuutta. Myös Jeesus-tietä, joka valheen sijasta johtaa totuuden elämään. Hellari reagoi siihen, että tuomitsin aloituksen valheen: Jeesuksen sanojen ja Pyhän Hengen sanoman vääristelyn. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiittäåen vastauksestasi joka vain vahvisti edellä kirjoittamani.
Te ette vastaanota kritittkä, koskien ilmeisiä valheitanne, vaan kritiikin antaja onkin itse Saatana joka vihaa "hellareita ja muita uudestisyntyneitä".
Uudestisyntynyt muuten UT:n mukaan on Jeesuksen seuraaja, jossa MM. elää Tie, TOTUUS ja Elämä, Jeesuksen Itse itsestään antama todistus.
Jokainen hellarin kirjoitus todistaa heidän ensisijaisesti vihaavan totuutta. Myös Jeesus-tietä, joka valheen sijasta johtaa totuuden elämään. Hellari reagoi siihen, että tuomitsin aloituksen valheen: Jeesuksen sanojen ja Pyhän Hengen sanoman vääristelyn.Kirjoitusvirheet johtuvat koneen ongelmista, joka jättää osan kirjoitetuista kirjaimista pois, ym. Vanha pöytäkone ja näppäimistö.
- Anonyymi
Mietitääs taas.
Leskenropo. Siinä on meille ajatusta, että paljonko se uhri on. ts. kirpasee hieman.
Toiset, ehkä nykyaikana uhraavat verraten, ne laittaa liiastaan.
Palataan lesken ropoon.
Oltiinhan temppelissä, jossa oli ilmeisesti näkyvyyttä. Opettihan Jeesuskin samassa paikassa. Ja nyt alettiin opettamaan rahan suhdetta elämään.
Mar 12:41-44 Ja hän istui vastapäätä uhriarkkua ja katseli, kuinka kansa pani rahaa uhriarkkuun. Ja monet rikkaat panivat paljon. (42) Niin tuli köyhä leski ja pani kaksi ropoa, yhteensä muutamia pennejä. (43) Ja hän kutsui opetuslapsensa tykönsä ja sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: tämä köyhä leski pani enemmän kuin kaikki muut, jotka panivat uhriarkkuun. (44) Sillä he kaikki panivat liiastaan, mutta tämä pani puutteestaan kaiken, mitä hänellä oli, koko elämisensä."
Niinpä. Huomioidaan se, että tuossa temppelissä uhrattiin.
Uhraaminen ei ollut kiellettyjen listalla, ehkä raamit sopisi tämänpäivän matkasaarnaajien lentokonejuttuun.
Leski pani kaiken - "oletko tehnyt saman"**?
koko elämisensä. Eikä se ollut väärin, vaan väärin oli se, että annettiin LIHAN mukaan - liiastaan, josta olisi ollut vara laittaa siihen hienoon temppeliin enemmänkin.
Hoksaatteko idean, valitustenne keskellä?
Evankeliumia julistetaan monella tapaa ja ennenkin opetuslapset valittivat, ettei saarnata heidän keskellä, että ja kun se on ikäänkuin ja vain näin ainoastaan oikein. Muistatteko kirjoituksia.
Opetus siihen oli se, että kunhan saarnataan, se on hyvä, vaikka tulisi kultaisella lentokoneella ja ämpärisaavit täynnä rahaa lentää pois.
Ne, joilla on varaa maksaa, niin maksakoon sydämestään, ei liiastaan.
Joko pätkii perille opetus.- Anonyymi
otetaas huvinvuoksi vielä pieni jatko tuolta "Varjolain" eli vanhanliiton puolelta, kuinka uhrataan.
1Ai 29:2-17 Sentähden minä olen kaikin voimin hankkinut Jumalani temppeliä varten kultaa kultaesineihin, hopeata hopeaesineihin, vaskea vaskiesineihin, rautaa rautaesineihin ja puuta puuesineihin, onykskiviä ja muita jalokiviä, mustankiiltävää ja kirjavaa kiveä, kaikkinaisia kalliita kiviä ja marmorikiveä suuret määrät. (3) Koska minun Jumalani temppeli on minulle rakas, minä vielä luovutan omistamani kullan ja hopean Jumalani temppeliä varten, kaiken lisäksi, minkä olen pyhäkköä varten hankkinut: (4) kolmetuhatta talenttia kultaa, Oofirin kultaa, ja seitsemäntuhatta talenttia puhdistettua hopeata huoneitten seinien silaamiseksi, (5) kultaa kultaesineihin ja hopeata hopeaesineihin ja kaikkinaisiin taitomiesten kätten töihin. Tahtooko kukaan muu tänä päivänä tuoda vapaaehtoisesti, täysin käsin, lahjoja Herralle?" (6) Silloin tulivat vapaaehtoisesti perhekunta-päämiehet, Israelin sukukuntien ruhtinaat, tuhannen- ja sadanpäämiehet ja kuninkaan töiden ylivalvojat. (7) Ja he antoivat Jumalan temppelissä tehtäviin töihin viisituhatta talenttia ja kymmenentuhatta dareikkia kultaa, kymmenentuhatta talenttia hopeata, kahdeksantoista tuhatta talenttia vaskea ja satatuhatta talenttia rautaa. (8) Ja jolla oli hallussaan jalokiviä, antoi ne Herran temppelin aarteisiin, geersonilaisen Jehielin huostaan. (9) Ja kansa iloitsi heidän alttiudestaan, sillä he antoivat ehyellä sydämellä vapaaehtoiset lahjansa Herralle; ja kuningas Daavid oli myös suuresti iloissansa. (10) Ja Daavid kiitti Herraa koko seurakunnan läsnäollessa; Daavid sanoi: "Ole kiitetty, Herra, meidän isämme Israelin Jumala, iankaikkisesta iankaikkiseen. (11) Sinun, Herra, on suuruus ja väkevyys ja loisto ja kunnia ja kirkkaus, sillä sinun on kaikki taivaassa ja maan päällä. Sinun, Herra, on valtakunta, ja sinä olet korotettu kaiken pääksi. (12) Rikkaus ja kunnia tulevat sinulta, sinä hallitset kaikki, ja sinun kädessäsi on voima ja väkevyys. Sinun vallassasi on tehdä mikä tahansa suureksi ja väkeväksi. (13) Me siis kiitämme sinua, meidän Jumalaamme; me ylistämme sinun ihanaa nimeäsi. (14) Sillä mitä olen minä, ja mitä on minun kansani, kyetäksemme antamaan tällaisia vapaaehtoisia lahjoja? Vaan kaikki tulee sinulta, ja omasta kädestäsi olemme sen sinulle antaneet. (15) Sillä me olemme muukalaisia ja vieraita sinun edessäsi, niinkuin kaikki meidän isämmekin; niinkuin varjo ovat meidän päivämme maan päällä eikä ole, mihin toivonsa panna. (16) Herra, meidän Jumalamme, kaikki tämä runsaus, jonka me olemme hankkineet rakentaaksemme temppelin sinulle, sinun pyhälle nimellesi, on sinun kädestäsi, ja sinun on kaikki tyynni. (17) Ja minä tiedän, Jumalani, että sinä tutkit sydämen ja mielistyt vilpittömyyteen. Vilpittömällä sydämellä minä olen antanut kaikki nämä vapaaehtoiset lahjat, ja nyt minä olen ilolla nähnyt, kuinka sinun täällä oleva kansasi on antanut sinulle vapaaehtoiset lahjansa. - Anonyymi
Suomeksi aikaamme. Jumalantemppeli olemme ME- Herran opetuslapset.
Ja siinä evankeliumintyön tekeminen -kaikkia- ihmisiä, rikkaitakin tavoitellen, on tärkeää, ja siksi, kuka tekee työtä ko. kentällä, niin temppeli pitää koristella oikein, että Jumalan Sana voi kohdata ihmisiä.
Ja sitten he- jotka sieltä pelastuvat, he vuorostaan antavat, ja heillä on sitten mistä antaa- onhan Herra heille sen suonut.
Tämä muutama ämpärillinen ekuja menokyytiin, se on vain siemenperunoita. Hoksatteko te Tunturimopo- karvalakki- mielensäpahoittajat - Anonyymi
Uhraamista on monenlaista mutta seurakuntia kiinnostavat vain rahauhrit ja testamentit. Eiköhän tämä ole totta?
Jeesus opetti toisenlaisesta uhraamisesta.
- Anonyymi
Ahne kerjää rahaa.
Kallispalkkainen puhuja toimii vetonaulana ja on hyvä kassamagneetti.- Anonyymi
Eikös se ahne ole juuri se, joka ei millään halua uhriin laittaa mitään!?
- Anonyymi
"Kun raha kirstuun kilahtaa niin sielu taivaaseen vilahtaa."
Jumala kuitenkin sanoo "tulkaa rahatta". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kun raha kirstuun kilahtaa niin sielu taivaaseen vilahtaa."
Jumala kuitenkin sanoo "tulkaa rahatta".Mietihän kommentiasi.
Lyhennän vastauksen. Pelastus on ilmainen, mutta levitys maksaa.
- Anonyymi
Tunteisiin vetoava usko ei ole raamatullista klassista kristinuskoa.
- Anonyymi
Taidat olla väärässä.
Jeesuksen puheisiin loukkaantui opetuslapsia, eli kohtasi ne -tunteet-.
Siinä Hän kysyin lähimmiltä opetuslapsilta, että tahdotteko tekin mennä pois.
Ja siinä vastaus oli "tunnetasolta" - Sinulla on Iankaikkisen elämän Sanat.
Ja sillä tunteella jäätiin opetuslapseuteen.
Eli tunteisiin vetoaa tämä usko ja tunne tulee rakkaudentasolle.
Hoksaatteko työ? - Anonyymi
Usko ja tunteet tarkoittavat eri asiaa.
Jotkut puhujat käyttävät tunne ja psygologisia kikkoja.
Toiminta ei ole silloin Pyhästä Hengestä.
Jokainen meistä on tavannut näitä ilmiöitä ja opintuulten riepottelemia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Usko ja tunteet tarkoittavat eri asiaa.
Jotkut puhujat käyttävät tunne ja psygologisia kikkoja.
Toiminta ei ole silloin Pyhästä Hengestä.
Jokainen meistä on tavannut näitä ilmiöitä ja opintuulten riepottelemia.No, tuo on vanhaa kauraa, jos mennään luterilaiseen, niin sielä on käsikirjasaarnat. Monotoninen viestintä, tuskin se kirjaläksy on kovin Hengestä.
Mutta, asiaa laajemmin katsoen, oletko nähnyt niin polittisella rintamalla, tai muulla, vaikka urheilussa, niin asiaa voidaan tuoda esiin ja se voi innostaa puhujaa. Se ei ole syntiä se. Ja monessa huushollissa on puhetavat.
esikois- Lestadiolaisilla omat, penkissä kiljahedellaan. Toisessa toiset ja kolmannessa kolmannet ja voihan se joku intoa täynnä oleva hellari - on ikäänkuin oppinut, että tämä kansa kuulee hieman elämänmakuista sanaviestintää.
Olihan Eliakin sellaisessa kokouksessa - istuen luolanperukoilla, että Jumala puhui. Oli ukkosta, maanjäristystä, ja tuulenhuminaa, hiljaista.
Ja Jumala osoitti, ettei näitä ilmiöitä pidä katsella, Herra ei ole ukkosessa ja maanjäristyksessä, vaikka Hän sen kautta puhui.
Ei sinunkaan pidä katsoa, sitä "psykoloooooogisin" silmin, vaan katsoa, että Pelastus tulee läsnäolevaksi. Huomaatko katsanto- eron. - Anonyymi
Alkuperäinen hepreankielinen sana "sehem" (? tmv) tarkoittaa sekä uskoa että järkeä.
- Anonyymi
Mitä parasta,jota voin jopa pienillä rovoillani tehdä on tukea Jumalan valtakunnan työtä. En halua asua ötykodissa, en lennellä ulkomaille aurinkorannoille, en ostaa uutta kesämekkoa, mättää, rasvasokeripaukkuja tyhjiin jäätelöannoksiin. Lähetän eurot mieluummin lähetystyöhön.
- Anonyymi
Lähetystyötä on se kun aukaiset asuntosi oven alttiuden kengät jaloissa ja etkä kulje kymmenien ja mahdollisesti satojen ihmisten ohitse päivittäin kertomatta evankeliumia.
- Anonyymi
No, jo. Hieman oikeaan on menty.
Eli lesket ovat huomanneet, ettei reissaamiseen ole varaa, eikä siten sitä teekään, kunhan ei tuomitse toisia, jotka sitä tekevät.
Uhrata voi noinkin, kuten teet. Idea uhrille on se, että se tulee rakkaudellisesta sydämestä.
Ja sinulle vastasi seuraava lähetystyöstä ja se oli terveellä pohjalla sekin. Eli mitä tässä ympärillä on, niin evankeliumi on vaikka vanhukselle lumityöt, tai nurmikonleikkuu, kun ei enää jaksa. Eikä siinä välttämättä tarvita portailla raamatunlukua, vaan on itse se V- evankeliumi, että ko. vanhus kiittää Luojaansa tästä uskollisesta.
ts. nyt ollaan asioiden keskipisteessä, kieltämättä toisenlaistakin julistustapaa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lähetystyötä on se kun aukaiset asuntosi oven alttiuden kengät jaloissa ja etkä kulje kymmenien ja mahdollisesti satojen ihmisten ohitse päivittäin kertomatta evankeliumia.
Uskon että asuinalueeni ihmiset tietävät aika hyvin uskoni. Ja tyrkkyttelemään ei samoille henkilöille Jeesus käskenyt. Evankeliumi tulee saarnata todistukseksi kaikille kansoille, joten päällekkäisevankeliointia ei ole syytä jatkuvasti harjoittaa. Vielä on paljon planeetalla heimoja ja kansoja joilla ei ole tietoa Jeesuksesta. Vanhusten lumitöilläkin on paikkansa. Olen melkein vapaahetoistyössä kahdelle aivohalvaushenkilölle, joille ei saada mistään heitä työkseen avustajalle vuosilomatuuraajaa. Ja rahan uhraamista vaikka netin kautta ei nuo työt silti estä. Ja ei silti toki kaikkien tarvise oistaan antaa, mutta älä ole katkera ja pidä huolta toisen rahankäytöstä.
- Anonyymi
Isäni kertoi, että kun Tommy Hicks vieraili Suomessa joskus 50-luvulla, oli isäni Kuopiossa hänen kokouksessaan. Eturivin paikat oli varattu heille, jotka olivat luvanneet uhrata tiettyjä summia!
Eli tämä rahan prkl on ollut aina läsnä helluntain tohinoissa ja aivan erityisen korostuneesti juuri konferenssissa. Onko verottaja saanut omansa, sen tietää vain taivas ja pieni johtajien joukko!!- Anonyymi
No, tuo on lihallista. Eiköhän se ole tärkeintä, että lihan pohjalta ei vaahtoa joutavia, ja kauashan piti sinun mennä syytöskirjelmääsi hakemaan todistajaa.
Olisit mennyt aivan alkuun, vaikka Kainin ja Abelin tantereille.
Hoksaatko ongelmasi? - Anonyymi
Jo -50-luvulla? Voi, voi. Nyt meni usko jopa Mannisiin.
- Anonyymi
Montako sielua tuli uskoon konffassa ja auttoiko siinä raha?
Raha ja sponsorit (Koff ym.) näyttelevät tärkeintä roolia.- Anonyymi
Sullakin on omat ongelmat ja haet niittotulosta kentältä.
Olisiko tärkeämpää se, että itse seisoo Jumalan edessä ja tekee itsestään tiliä.
Kirjoitukset tuomitsee kaltaisesi velkomisen.
Mietihän itseäsi ja tätä opetusta, että onko varaa puheisiisi.
1Ai 29:2-17 Sentähden minä olen kaikin voimin hankkinut Jumalani temppeliä varten kultaa kultaesineihin, hopeata hopeaesineihin, vaskea vaskiesineihin, rautaa rautaesineihin ja puuta puuesineihin, onykskiviä ja muita jalokiviä, mustankiiltävää ja kirjavaa kiveä, kaikkinaisia kalliita kiviä ja marmorikiveä suuret määrät. (3) Koska minun Jumalani temppeli on minulle rakas, minä vielä luovutan omistamani kullan ja hopean Jumalani temppeliä varten, kaiken lisäksi, minkä olen pyhäkköä varten hankkinut: (4) kolmetuhatta talenttia kultaa, Oofirin kultaa, ja seitsemäntuhatta talenttia puhdistettua hopeata huoneitten seinien silaamiseksi, (5) kultaa kultaesineihin ja hopeata hopeaesineihin ja kaikkinaisiin taitomiesten kätten töihin. Tahtooko kukaan muu tänä päivänä tuoda vapaaehtoisesti, täysin käsin, lahjoja Herralle?" (6) Silloin tulivat vapaaehtoisesti perhekunta-päämiehet, Israelin sukukuntien ruhtinaat, tuhannen- ja sadanpäämiehet ja kuninkaan töiden ylivalvojat. (7) Ja he antoivat Jumalan temppelissä tehtäviin töihin viisituhatta talenttia ja kymmenentuhatta dareikkia kultaa, kymmenentuhatta talenttia hopeata, kahdeksantoista tuhatta talenttia vaskea ja satatuhatta talenttia rautaa. (8) Ja jolla oli hallussaan jalokiviä, antoi ne Herran temppelin aarteisiin, geersonilaisen Jehielin huostaan. (9) Ja kansa iloitsi heidän alttiudestaan, sillä he antoivat ehyellä sydämellä vapaaehtoiset lahjansa Herralle; ja kuningas Daavid oli myös suuresti iloissansa. (10) Ja Daavid kiitti Herraa koko seurakunnan läsnäollessa; Daavid sanoi: "Ole kiitetty, Herra, meidän isämme Israelin Jumala, iankaikkisesta iankaikkiseen. (11) Sinun, Herra, on suuruus ja väkevyys ja loisto ja kunnia ja kirkkaus, sillä sinun on kaikki taivaassa ja maan päällä. Sinun, Herra, on valtakunta, ja sinä olet korotettu kaiken pääksi. (12) Rikkaus ja kunnia tulevat sinulta, sinä hallitset kaikki, ja sinun kädessäsi on voima ja väkevyys. Sinun vallassasi on tehdä mikä tahansa suureksi ja väkeväksi. (13) Me siis kiitämme sinua, meidän Jumalaamme; me ylistämme sinun ihanaa nimeäsi. (14) Sillä mitä olen minä, ja mitä on minun kansani, kyetäksemme antamaan tällaisia vapaaehtoisia lahjoja? Vaan kaikki tulee sinulta, ja omasta kädestäsi olemme sen sinulle antaneet. (15) Sillä me olemme muukalaisia ja vieraita sinun edessäsi, niinkuin kaikki meidän isämmekin; niinkuin varjo ovat meidän päivämme maan päällä eikä ole, mihin toivonsa panna. (16) Herra, meidän Jumalamme, kaikki tämä runsaus, jonka me olemme hankkineet rakentaaksemme temppelin sinulle, sinun pyhälle nimellesi, on sinun kädestäsi, ja sinun on kaikki tyynni. (17) Ja minä tiedän, Jumalani, että sinä tutkit sydämen ja mielistyt vilpittömyyteen. Vilpittömällä sydämellä minä olen antanut kaikki nämä vapaaehtoiset lahjat, ja nyt minä olen ilolla nähnyt, kuinka sinun täällä oleva kansasi on antanut sinulle vapaaehtoiset lahjansa. - Anonyymi
Kas, kun edellinen kopio jäi kiinni, enkä tarkastanut.
No, lue opetus tästä....
otetaan uusiksi
Sullakin on omat ongelmat ja haet niittotulosta kentältä.
Olisiko tärkeämpää se, että itse seisoo Jumalan edessä ja tekee itsestään tiliä.
Kirjoitukset tuomitsee kaltaisesi velkomisen.
Mietihän itseäsi ja tätä opetusta, että onko varaa puheisiisi.
Mat 18:23-34 Sentähden taivasten valtakunta on verrattava kuninkaaseen, joka vaati palvelijoiltansa tiliä. (24) Ja kun hän rupesi tilintekoon, tuotiin hänen eteensä eräs, joka oli hänelle velkaa kymmenentuhatta leiviskää. (25) Mutta kun tällä ei ollut, millä maksaa, niin hänen herransa määräsi myytäväksi hänet ja hänen vaimonsa ja lapsensa ja kaikki, mitä hänellä oli, ja velan maksettavaksi. (26) Silloin palvelija lankesi maahan ja rukoili häntä sanoen: 'Ole pitkämielinen minua kohtaan, niin minä maksan sinulle kaikki'. (27) Niin herran kävi sääliksi sitä palvelijaa, ja hän päästi hänet ja antoi hänelle velan anteeksi. (28) Mutta mentyään ulos se palvelija tapasi erään kanssapalvelijoistaan, joka oli hänelle velkaa sata denaria; ja hän tarttui häneen, kuristi häntä kurkusta ja sanoi: 'Maksa, minkä olet velkaa'. (29) Niin hänen kanssapalvelijansa lankesi maahan ja pyysi häntä sanoen: 'Ole pitkämielinen minua kohtaan, niin minä maksan sinulle'. (30) Mutta hän ei tahtonut, vaan meni ja heitti hänet vankeuteen, kunnes hän maksaisi velkansa. (31) Kun nyt hänen kanssapalvelijansa näkivät, mitä tapahtui, tulivat he kovin murheellisiksi ja menivät ja ilmoittivat herrallensa kaiken, mitä oli tapahtunut. (32) Silloin hänen herransa kutsui hänet eteensä ja sanoi hänelle: 'Sinä paha palvelija! Minä annoin sinulle anteeksi kaiken sen velan, koska sitä minulta pyysit; (33) eikö sinunkin olisi pitänyt armahtaa kanssapalvelijaasi, niinkuin minäkin sinua armahdin?' (34) Ja hänen herransa vihastui ja antoi hänet vanginvartijan käsiin, kunnes hän maksaisi kaiken, minkä oli hänelle velkaa.
- Anonyymi
Kuka näitä ulkolaisia puhujia tarvitsee??? Ja keistä koostuu se miesryhmä, joka niitä kutsuu ??? Miksi???
- Anonyymi
Kuulijat tarvisevat, eikä se koske varmaankaan sinua. Ei kannata hernettä ottaa nenään siitä, että kuuntelee toisille tarkoitettua puhetta.
Pysyy pois ja on hiljaa. - Anonyymi
Salamyhkäisyyttä ketkä päättävät kallispalkkaisista ulkomaisista puhujista ja mitä se maksaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Salamyhkäisyyttä ketkä päättävät kallispalkkaisista ulkomaisista puhujista ja mitä se maksaa?
Tuleeko ne sinulta velkomaan sitä puhujapalkkaa.
Pidä hyvä mies pussistasi kiinni, jos se noin tiukkaa on mielestäsi olemassa.
Pistä ovi lukkoon ja pidä käännykkä varalla sekä 112, että NYT ne tulevat riistämään MINULTA saarnaajapalkkaan.
Tai jos eivät tule, niin miksi vaahtoat, sopii kysyä, en ymmärrä sinua.
Omasihan saat pitää, ja jos joku omillaan maksaa, mitä se sinua liikuttaa.
Hoksaatko sinä` Ateistit pakkaa vain olemaan uskovien pussilla vahtimassa, että mitä minä annan ja mihinkin. Siis omaanihan annan - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuulijat tarvisevat, eikä se koske varmaankaan sinua. Ei kannata hernettä ottaa nenään siitä, että kuuntelee toisille tarkoitettua puhetta.
Pysyy pois ja on hiljaa.Onko konferenssin osallustujilta kysytty, kaipaavatko he näitä amerikkalaisia puhujia. Jos olisi, vastsus olisi enemmistöltä todennäköisesti :ei kaivata.
- Anonyymi
Helluntaikansan veljiltä riistämisestä
1. Kor. 6:8
Sen sijaan te itse teette vääryyttä ja riistätte toisen omaa, vieläpä veljien.- Anonyymi
Olen miettinyt tuota linjausta, mistä puhut.
Mitä riistetään ja keneltä, tehdäänkö palkkalaisen tehtävää ja vaaditaan palkkaa tehdystä työstä. Palkanmaksustahan lainauksesi on merkitykseltään.
Onko kullat, maat ja mannut omia, jota viedään rajantaakse?
Onko julistus ollut sellaista, että sen jatkumo olisi ollut välttämättömyys.
Jos siellä onkin kirjoittamattomia perinneoppeja, että temppeli piti riisua alas asti.
Oikea mielenlaatu löytyi Jobilta. Meni kaikki ja siinä kiitosmieli. "Herra antoi ja Herra otti, kiitetty olkoon Herran nimi.
Lähtökohta on se, että Jumalalla on valta ja Hän katsoi, että näin sallitaan tapahtuvan.
Jos ollaankin opettamassa helluntaikansaa polvilleen. Saarnaatteko Jumalantahtoa- uskonkentälle, rakastatteko kirjoituksia elämäntielle, vai mitä te julistatte.
Tosin tunnen hyvin oppinne hengen sisällön ja voisin sanoa, että ehkäpä tuo tapa, mikä Jerusalemissa aikoinaan tapahtui, oli kertaus.
Siellähän opetuslapset kehuivat temmelin hienoutta, mutta se jaotettiin maahan Jeesuksen sanojen mukaan.
Teillä on vain yksi temppeli ja seon Kristuksessa Häntä seuraten vain te itse.
Hengellinen huone.
Eihän Israelkaan rakentanut Abrahamin opissa, kuin telttamajat, koska asuinsijaa ei ole täällä. Ei omistettu, kuin ehkä se Abrahamin maapläntti, jonka hän osti vaimolleen, hautapaikaksi.
Siinä sitä miettimistä.
Jos joku meni, antaa mennä vaan. Herra voi antaa, mutta Hän voi ottaakin.
- Anonyymi
Helluntailaisuuden kenties raamatullisin sanoma oli (ainakin aikoinaan): "Seuraa minua (= Minua, sillä Jeesus On "MINÄ OLEN".)
Matt. 8:22
Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Seuraa sinä minua, ja anna kuolleitten haudata kuolleensa".
Matt. 9:9
Ja sieltä kulkiessaan ohi Jeesus näki miehen, jonka nimi oli Matteus, istumassa tulliasemalla ja sanoi hänelle: "Seuraa minua". Niin tämä nousi ja seurasi häntä.
Matt. 10:38
ja joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole minulle sovelias.
Matt. 19:21
Jeesus sanoi hänelle: "Jos tahdot olla täydellinen, niin mene, myy, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua".
Mark. 2:14
Ja ohi kulkiessaan hän näki Leevin, Alfeuksen pojan, istumassa tulliasemalla ja sanoi hänelle: "Seuraa minua". Niin tämä nousi ja seurasi häntä.
Mitä Jeesuksen seuraaminen sitten on? Tässä hellarit menevät harhaan. Jeesuksen seuraaminen ei ole Jeesuksen matkimista, jolloin itse Jeesuksen työ mitätöityy ja ihminen alkaa itsevanhurskauttaa itseään "Jeesus-teoilla".
Jeesuksen oikea seuraaminen on Jeesuksen tunnustamista Herraksi ja Hänen sovitustyönsä ja lahjavanhurskautuksensa sekä Isän Jumalan / Jeesuksen / Pyhän Hengen työn sallimista itsessään.
Isää Jumalaa ei tule unohtaa. Kristitty ei tunnusta yksin Jeesusta ja Pyhää Henkeä,vaan myös kaiken päätä, Isää, jolle yksin, kaikkineen, kuuluu kunnia ja kiitos. Aamen.
🌳🔥 - Anonyymi
Minäkin olen puhunut ja saanut siitä jopa palkan!
Muistelisin sen ollen matkoineen kaikkinen jotain kuuskyteuroa.
eli tuskin nyt sen enempää maksetaan samasta Raamatustahan se puhuja puhuu tänäänkin.- Anonyymi
Minä olen myös aikoinaan "puhunut", lukuisten eri helluntaiseurakuntien lavoilta ja mielestäni varsin vakavasti ja vanhurskaasti, mutten saanut siitä litin latia, eikä tullut edes mieleenikään, sillä käsittääkseni puhuminen ei maksa mitään.
En tietenkään ollut "saarnaaja", en edes "evankelista", vaan syvältä pelastunut "todistaja", mutta pyrin silti sisällyttämään "todistukseeni" pienen puoleisen saarnan, lukuisine raamatunkohtineen. Ennen reissuun lähtöä rukoilin ja mietin raamatunkohdan ja niillä eväin, luullakseni myös PH:n tuella, astuin vapisten lavalle ja puhuin, mitä puhuttavaksi annettiin.
*
- Anonyymi
Paikallisseurakunta on se , jolle Jumala on uskonut sekä evankeliumin, että diakonian toteuttamisen. Näin ulkopuolisillakin säilyy luottamus ja kunnioitus seurakuntaan, kun tiedetään ja tunnetaan ne ihmiset, jotka siellä toimivat ja puhuvat. Tällaiset supersaarnaajat ulkomsilta eivät välttämättä luottamusta lisää, sehän on nähty, olivat he sitten ok tai ei ok.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1824300
- 341584
Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi401500Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen251484Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,201375- 1121306
Moi, nainen
Tunnustan, olen heikkona sun hymyyn, ja sekään ei auta yhtään, että sulla on täydellinen nenä. Joten ensi kerralla, kun301190Kyllähän tämä vähän kirpaisee
Mutta oman sisäisen rauhan vuoksi jätän sinut nyt historiaan. Todennäköisesti olet jo sinäkin mennyt eteenpäin. Olipah381187- 191149
Sulla on uskomaton luonne
Saat minut hetkessä iloiseksi, tai sanotaan nyt niin, että ajatus sinusta saa sydämeni hyppimään riemusta. En vain saa s441038