Mielipidettänne kysyn!

Anonyymi

Haluaisin kysyä teidän mielipidettänne, koska tiedän että olette elävässä uskossa. Itse kuulun ev. lut. seurakuntaan ja olen tullut uskoon melkein kaksikymmentä vuotta sitten. Asiani koskee seurustelua, olemme jo varttuneempia ihmisiä eli kuusikymppisiä. Mies haluaisi että harrastaisimme seksiä. Minä olen toista mieltä että vasta sitten jos tämä suhde osoittautuu kestäväksi ja että se johtaisi avioliittoon. Mies sanoo että ei se haittaa vaikka ei ollakaan aviossa. Olen kuitenkin vanhanaikainen ihminen ja olin neitsyt mennessäni ensimmäisen kerran avioon josta jäin leskeksi kymmenen vuotta sitten. Tämä nykyinen seurustelu kumppani sanoo kyllä olevansa uskossa mutta joskus tuntuu nuo ajatukset kyseenalaisilta. Mitä mieltä olette tuosta asiasta eli pidänkö pääni vai täytyykö minun tinkiä periaatteestani? Antaako Jumala anteeksi jos harrastaa esiaviollista seksiä? Toivon että tähän vastaavat vain elävässä uskossa olevat ihmiset.

8

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

On vain yksi oike vastaus, tee siten kuin itse haluat. Ja vain siten, kuin itse haluat. Ja toimi vasta sitten, kun tiedät mitä haluat. Älä anna miehen painostaa sinua, jos et edes luota häneen. Parhaassa tapauksessa etsi sellainen mies, jonka kanssa sinun ei edes tarvitse pohtia tällasia. On kysymys si nun hy vinvoinnistasi.

• Ole uskollinen Jumalan sanalle. Seksi kuuluu avioliitoon, ei se ole vanhanaikaista vaan Jumalan säätämys. Kumppanille Jumalan tahto ja kunnioitus ei ole tärkeä. Mikäli suostut hänen vaatimuksiin, menetät siunauksen ja paljastuukin että miehen vakaumus mielisteleekin vain toiveissa hameen alle.

• Anonyymi

Raamatun mukaan avioliitto alkaa seksistä. Siitä todistaa niin Mooses kuin Paavalikin. Mies YHTYKÖÖN vaimoonsa ja nämä kaksi tulevat yhdeksi lihaksi. Esiaviollisia suhteita ei ole, eikä vihkimistoimitus tee asiaa pyhäksi tai epäpyhäksi
        .
        Te käännätte asiat väärin päin.

• Tämä tietää mistä kirjoittaa >>> Anonyymi
      25.6.2019 21:54
      Raamatun mukaan avioliitto alkaa seksistä. Siitä todistaa niin Mooses kuin Paavalikin. Mies YHTYKÖÖN vaimoonsa ja nämä kaksi tulevat yhdeksi lihaksi. Esiaviollisia suhteita ei ole, eikä vihkimistoimitus tee asiaa pyhäksi tai epäpyhäksi
      .
      Te käännätte asiat väärin päin.

• Jeesuksen aikana pidettiin häitä. Eipä taida maan päällä olla monta trimitiivistä heimoa jossa ei avioliitto alkaisi ilman yhteisöllistä seremoniaa ja juhlaa. Jeesuksen vanhemmat Maria ja Josef olivat vasta kihloissa ja Joosef ei ollut vielä yhtynyt Mariaan ja Maria oli neitsyt. Kyllä miehen ja naisen liitto pitää rekisteröidä yhteiskunnsssa ja kristityt haluavat sille Jumalan siunauksen. Yksi mies kertoi olleensa hommissa yli sadan naisen kanssa. Onko hän teidän mielestä jokaisen kanssa avioliitossa? Ja kun aloittaa hoitelemalla viralliset puitteet ensin niin, tietää että heppu on hommassa tosissaan.

• Anonyymi

Pihtaaminen kannattaa aina.

• Anonyymi

Ei Paavali voi todistaa mitään, koska ei ollut poikuuttaan menettänyt.

• Anonyymi

Älä anna painostaa itseäsi. Pidä oma tahtosi. Muutoin alat kokea suhteenne likaisena ja syntisenä ja se päättyy kuitenkin, ehkä joidenkin vuosien pahanolon jälkeen.

Tiedän asian omasta, huonosta kokemuksestani.

Toimi omantuntosi mukaan. Parempi jopa yksin, kuin väärässä seurassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tiedätkö, että haluaisin panna

Sinua. Onko sinulla samanlaiset ajatukset ja tunteet?
      Ikävä
      182
      4200
    2. Hyväksytty kaivattusi

Vartaloa vai et? Rehellinen vastaus
      Ikävä
      33
      1538
    3. Minulta loppuu aika

Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi
      Ikävä
      40
      1470
    4. Syvälliset keskustelut

Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen
      Ikävä
      21
      1433
    5. Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi

mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,
      Ikävä
      17
      1332
    6. Mitä ajattelet

Kun näet kaivattuasi?
      Ikävä
      107
      1259
    7. Kyllähän tämä vähän kirpaisee

Mutta oman sisäisen rauhan vuoksi jätän sinut nyt historiaan. Todennäköisesti olet jo sinäkin mennyt eteenpäin. Olipah
      Ikävä
      38
      1167
    8. Moi, nainen

Tunnustan, olen heikkona sun hymyyn, ja sekään ei auta yhtään, että sulla on täydellinen nenä. Joten ensi kerralla, kun
      Ikävä
      30
      1160
    9. Nyt on pakko tunnustaa

AA että on ikävä sinua!!
      Ikävä
      12
      1067
    10. Sulla on uskomaton luonne

Saat minut hetkessä iloiseksi, tai sanotaan nyt niin, että ajatus sinusta saa sydämeni hyppimään riemusta. En vain saa s
      Ikävä
      44
      1018
    Aihe