Mitä nyt on oikein meneillään? Onko Jumalan valtakunta tullu tiensä päähän?

Anonyymi

Mitä ihmettä oikein on meneillää, kun niin paljon on ollut uskosta luopujia ja koko ajan saa kuulla uusista poislähtijöistä? Houkutteleeko jotku tahot porukkaa kieltämään uskon, vai mistä tässä nyt on oikein kyse?
Porukkaa on lähtenyt kiihtyvään tahtiin ulos Jumalan valtakunnasta. Tämä trendi näyttää huolestuttavalta. Pelottaa oikeasti, milloin viimeinen lähtee sammuttaen valot perästä. Entä ne, jotka haluaisi vielä kulkea tässä porukassa, muttei sanaa enää julisteta? Olisi kiva tietää, mitä ympärillä oikein tapahtuu! Miksi niin useat luopuvat uskosta :(

60

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kristinuskolla on entistä vähemmän tarjottavaa modernille ihmiselle.

• Anonyymi

Kristiuskon tarjonta ei ole miksikään muuttunut, se tarjoaa ikuista elämää Jumalan valtakunnassa, ei siinä jost aaloittaj huolehtii vaan JUMALAN VALTAKUNNASTA!

toinen vaihtoehto on ikuinen ero edellämainitusta, jos sellainen kjiinnostaa modernia imistä eniten sinne sitä on sitten suunnattava.

• Anonyymi

Tämä oli lyhyt ja ytimekäs vastaus.

Annan kuitenkin omankin ajatuksen ulos.

Nuorisoa ei enää kiinnosta niinkään uskonnot, ja vanhojen määrä vähenee. Jotkut ovat saattaneet kuulua uskonlahkoon ihan vain ympäristön paineen takia, joka on kevenemässä.
        Koulutus on parantunut, ja uskomukset alkavat jäädä omaan arvoonsa. Oikeaa tietoa on helposti saatavilla, joka herättää monia huomaamaan, kuinka heitä on huijattu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kristiuskon tarjonta ei ole miksikään muuttunut, se tarjoaa ikuista elämää Jumalan valtakunnassa, ei siinä jost aaloittaj huolehtii vaan JUMALAN VALTAKUNNASTA!

toinen vaihtoehto on ikuinen ero edellämainitusta, jos sellainen kjiinnostaa modernia imistä eniten sinne sitä on sitten suunnattava.

Miksi Matteus ei käytä sanaa Jumalan Valtalkunta?

• Ehkä heistä on tullut liian rikkaita? Huomaa ettei Jeesus saarnannut rikkaalle nuorukaiselle syntejä anteeksi.

Mark
      10:17 Ja hänen sieltä tielle mennessään juoksi muuan hänen luoksensa, polvistui hänen eteensä ja kysyi häneltä: "Hyvä opettaja, mitä minun pitää tekemän, että minä iankaikkisen elämän perisin?"

10:18 Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin.

10:19 Käskyt sinä tiedät: 'Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta', 'Älä toiselta anasta', 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi.'"

10:20 Mutta hän sanoi hänelle: "Opettaja, niitä kaikkia minä olen noudattanut nuoruudestani asti."

10:21 Niin Jeesus katsoi häneen ja rakasti häntä ja sanoi hänelle: "Yksi sinulta puuttuu: mene, myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaassa; ja tule ja seuraa minua."

10:22 Mutta hän synkistyi siitä puheesta ja meni pois murheellisena, sillä hänellä oli paljon omaisuutta.

10:23 Silloin Jeesus katsoi ympärilleen ja sanoi opetuslapsillensa: "Kuinka vaikea onkaan niiden, joilla on tavaraa, päästä Jumalan valtakuntaan!"

10:24 Niin opetuslapset hämmästyivät hänen sanoistaan. Mutta Jeesus rupesi taas puhumaan ja sanoi heille: "Lapset, kuinka vaikea onkaan niiden, jotka luottavat tavaraansa, päästä Jumalan valtakuntaan!

10:25 Helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan.

• Anonyymi

SRK-valtakunnan olkiopit ja muiden halveksinta kantaa huonoa hedelmää.

Oikea Jumalan Valtakunta kasvaa Afrikassa ja Kiinassa ja jopa muslimimaissa Kristuksen omien työ-miehien ja -naisten lähetystyön kautta. Heitäkin SRK-valtakuntalaiset pilkkaa ja pahaa puhuu heistä.

• Olkiopit eli valhe-ja pelottelu ovat tulleet tiensä päähän.

• Anonyymi

No pakko on luopua uskosta jotta Raamattu toteutuu.
      Siis ihmiset olosuhteiden pakosta joutuvat luopumaan.
      Siinä vaiheessa ku Jeesus toisen kerran tulee ni muutamalta löytyy enää elävä usko.
      Ei tässä mitkään rukoukset auta.

• Usko mihin?
        Puhut Jeesuksen tulosta ja uskosta ilman Jeesus kohdetta.
        Hän sanoo teille näin:

Menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät!

Matt
        7:15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.

7:16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?

7:17 Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.

7:18 Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.

7:19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.

7:20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.

7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.

7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'

7:23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.

• Anonyymi

Jumalan valtakunta kuolinkorinoi. Suviseurojakaan ei enää jatkossa pidetä, viimeisiksi jääneet pidettiin suvarit vuonna 2019.
      Rukoushuoneet, nuo rauhanyhdistyksinäkin tunnetut kiinteistöt kasvavat jo sammalta ja jäkälää. Katot vuotaa, valesokkelit antavat periksi ja romahtavat. Home on vallannut puhujaispöntön. Seurasalin urkuharmonien sisukset on rosmo vienyt.
      Naakka on tehnyt pesänsä seurasalin kelloon. Pyhä Hengi on hyljännyt omansa.

• Ilm. 18:2 Ja hän huusi voimallisella äänellä sanoen: "Kukistunut, kukistunut on suuri Babylon ja tullut riivaajain asuinpaikaksi ja kaikkien saastaisten henkien tyyssijaksi ja kaikkien saastaisten ja vihattavain lintujen tyyssijaksi.

• Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

Ilm. 18:2 Ja hän huusi voimallisella äänellä sanoen: "Kukistunut, kukistunut on suuri Babylon ja tullut riivaajain asuinpaikaksi ja kaikkien saastaisten henkien tyyssijaksi ja kaikkien saastaisten ja vihattavain lintujen tyyssijaksi.

Kehtaan kyllä väittää että sä olit täälä ennen kesitas.

• Anonyymi kirjoitti:

Kehtaan kyllä väittää että sä olit täälä ennen kesitas.

Tämä on kestoteema velluilla. He epäilevät automaattisesti kaikkia muitakin vilpistä kun itse sitä tekevät.

Me kumpikin tuomme Raamatun totuutta tälle pimeydessä vaeltavalle vl-kansalle. Totuus on muuttumaton saarnasi sitä Jussi tai minä.

• Anonyymi

Miten sellainen asia, joka ei ole tullut vielä kohteeseen, eli maahan, voi loppua.
      Tämä on taas niitä Vl mantoroja.

Katsotaan mitä Jeesus asiasta sanoo?
      Matt. 3:2 ja sanoi: "Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle".
      Matt. 4:17 Siitä lähtien Jeesus rupesi saarnaamaan ja sanomaan: "Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle".
      Matt. 10:7 Ja missä kuljette, saarnatkaa ja sanokaa: 'Taivasten valtakunta on tullut lähelle'.

Mark. 1:15 ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi".

Luuk. 10:11 'Tomunkin, joka teidän kaupungistanne on jalkoihimme tarttunut, me pudistamme teille takaisin; mutta se tietäkää, että Jumalan valtakunta on tullut lähelle'.

Tässä on kolmen evankelista todistus siitä, että se on lähellä, mutta ei koeteltavissa.

Miksi Raiskaatte Raamattua.

r

• Anonyymi

Tässä on Jeesuksen todistus, että se on läsnä.
        Luuk. 17:21
        Eikä voida sanoa: 'Se on täällä', tai: 'Se on tuolla.' Katsokaa: Jumalan valtakunta on teidän keskellänne."* [Toinen tulkinta:sisäisesti teissä.][ Ap. t. 28:31; Room. 14:17

• Anonyymi kirjoitti:

Eikä voida sanoa: 'Se on täällä', tai: 'Se on tuolla.' Katsokaa: Jumalan valtakunta on teidän keskellänne."* [Toinen tulkinta:sisäisesti teissä.][ Ap. t. 28:31; Room. 14:17

Ei tarkoita lestadiolaisia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Katso kenelle Hän niin sanoi. Luuk; 17;20 Kun fariseukset kysyivät Jeesukselta, milloin Jumalan valtakunta tulee, hän vastasi: "Ei Jumalan valtakunta tule niin, että sen tulemista voidaan tarkkailla.

Hän sanoi sen fariseuksille, ei Suomen farseuksille, lestadiolaisille.

r

• Anonyymi

Kuule, minun ei tarvi runkkailla, hoidan sen homman muuten, mutt Sinä olet runkannut aivosi paille, koska et pysty kommentoimaan.
        Eikö hävetä runkkari.

• Anonyymi

" Houkutteleeko jotku tahot porukkaa kieltämään uskon, vai mistä tässä nyt on oikein kyse?"
      Syntiin lankeemuksen enkelit tätä tekee ja on tehnyt jo paratiisista lähtien.

• Anonyymi

Kyä näi o!

Jeesus sai onneksi vanhoillislestaadiolaisuuden armon.
        Muutamaa minuuttia ennen hirttopuuhun joutumista jeesuksien luona kävi joukko SRK:n veljiä.
        SRK:n veljet uhkasivat jeesuksia ikuisella kadotuksella, jos jeesuksiet ei tee parannusta ja pyydä syntilöitä anteeksi (mm. viininjuonnin synti ja rahanvaihtajien pöydän kaatmissynti).
        Niin jeesukset tekivät parannuksen ja pääsivät ikuisiin suviseuroihin!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyä näi o!

Jeesus sai onneksi vanhoillislestaadiolaisuuden armon.
        Muutamaa minuuttia ennen hirttopuuhun joutumista jeesuksien luona kävi joukko SRK:n veljiä.
        SRK:n veljet uhkasivat jeesuksia ikuisella kadotuksella, jos jeesuksiet ei tee parannusta ja pyydä syntilöitä anteeksi (mm. viininjuonnin synti ja rahanvaihtajien pöydän kaatmissynti).
        Niin jeesukset tekivät parannuksen ja pääsivät ikuisiin suviseuroihin!

Miettikääpä sitä jos syntiin lankeemusta ei olisi tapahtunut.
        Syntiin lankeemuksen seurauksena tuli kaikkien ihmisten kuolema.
        Ja sitten naiset pitää kivulla synnyttää.
        Kaikki ihmiset vaan lisääntys ja lisäntys ja kukaan ei kuole ja ku naiset ei tarvis kivulla synnyttää ni kaikilla perheillä olisi varmaan semmoset 20-25 lasta.
        Eli syntiin lankeemus oli pakko tapahtua muuten tänne ei mahtus mitenkään se ihmismäärä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki ihmiset vaan lisääntys ja lisäntys ja kukaan ei kuole ja ku naiset ei tarvis kivulla synnyttää ni kaikilla perheillä olisi varmaan semmoset 20-25 lasta.
        Eli syntiin lankeemus oli pakko tapahtua muuten tänne ei mahtus mitenkään se ihmismäärä.

No kato ku se jumala haluaa leikkiä koe-eläintensä kanssa.
        Oishan se ihan hullua, jos koe-eläimiä ei kidutettas ja rääkättäs. Tylsäksi kävis jumalan oleminen. Jumala kun ei voi uskovaisena ees kattoo telkkaria. Siks se lähettää sieltä taivaastaan ihmisille vaivaa ja vastusta, ni se saa sit tsiikailla miten ihmiset reagoi.
        Jumala on vähän niinkö Trump: Mielipuoli narsisti, mut silti siitä monet tykkää

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No kato ku se jumala haluaa leikkiä koe-eläintensä kanssa.
        Oishan se ihan hullua, jos koe-eläimiä ei kidutettas ja rääkättäs. Tylsäksi kävis jumalan oleminen. Jumala kun ei voi uskovaisena ees kattoo telkkaria. Siks se lähettää sieltä taivaastaan ihmisille vaivaa ja vastusta, ni se saa sit tsiikailla miten ihmiset reagoi.
        Jumala on vähän niinkö Trump: Mielipuoli narsisti, mut silti siitä monet tykkää

Sen lauluja laulaa kenen leipää syö.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missä ihminen lankersi mielestäsi syntiin?

r

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

r

Sydämessä mun mielestä jos oikeen tarkkoja ollaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sydämessä mun mielestä jos oikeen tarkkoja ollaan.

Mutta missä tilanteessa se tapahtui, Raamatussa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

r

No Aadam ja Eeva teki syntiä kun ne hässi ilman että ne oli ees avioliitossa.
        Sattuneista syistä johtuen yhtään lessupappia ei ollu paikalla pyhittämässä lihojen liittymistä yhdeksi. Siitä' haureden synnistä alkoi ihmiskunnan kärsimys.
        Hyi hyi Aadamille ja hyi hyi Eevalle!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

r

Jos sä asian tuntiana tiedät vastauksen elä minulta sitä kysy.
        Tiedätkö sinä tai ylipäätänsä kukaan miks ihminen lankes?
        Miks ihminen luopu totuudesta?
        Miks Lucifer tovereineen luopu totuudesta?

• Anonyymi

Eipä ole uutinen, SRK:ta on neuvottu pyytämään anteeksi heiltä, jotka se hoiti ulos vl-liikkeestä.
      Hoitokokouksia ei ole vieläkään selvitetty, vl-liike pitää niitä siunauksellisina.

Eipä ole ihme, että ihmiset lähtevät, tästähän on sanottu täällä jo yli kymmenen vuotta sitten. Vl-liike kaatuu siihen, että SRK:ssa ei ole uskovaisille kuuluvaa nöyryyttä.

• On tietysti tulijoitakin, minäkin olen tehnyt parannuksen. Pitää muistaa, että käynnissä on parhaillaan Raamatussa ennustettu luopumus etenkin länsimaissa. Se koskee myös lestadiolaisuutta. Elävä usko on vähitellen siirtymässä kolmanteen maailmaan ja Israeliin.

• Anonyymi

Elävä usko on Tähti tullut Israelista.
        Mistä teit parannuksen ja mihin. Onko Saulin juttu tuttu?

r

• Anonyymi kirjoitti:

Elävä usko on Tähti tullut Israelista.
        Mistä teit parannuksen ja mihin. Onko Saulin juttu tuttu?

r

Kyllä tiedän, että alkuperäinen usko on tullut Israelista, mutta se on nyt palaamassa sinne.

Olen tehnyt parannuksen niinkuin Jeesus opetti.

• Anonyymi
        TÄHTIRYHMÄ kirjoitti:

Kyllä tiedän, että alkuperäinen usko on tullut Israelista, mutta se on nyt palaamassa sinne.

Kerro miten Jeesus opetti?

• Anonyymi kirjoitti:

Kerro miten Jeesus opetti?

Jeesus opetti parannuksesta niinkuin vanhoillislestadiolaiset opettaa.

• TÄHTIRYHMÄ kirjoitti:

Jeesus opetti parannuksesta niinkuin vanhoillislestadiolaiset opettaa.

Voi tyttörukkaa. Eivät opeta Raamatun mukaan vellut.

Room
        10:6 Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas

10:7 tahi: "Kuka astuu alas syvyyteen?" se on: nostamaan Kristusta kuolleista.

10:8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.

10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;

10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.

10:11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään.

• Anonyymi
        TÄHTIRYHMÄ kirjoitti:

Oletko sä käynyt sielä Israelissa?

• Anonyymi

On tietysti tulijoitakin, minäkin olen tehnyt parannuksen. Pitää muistaa, että käynnissä on parhaillaan Raamatussa ennustettu luopumus etenkin länsimaissa. Se koskee myös lestadiolaisuutta. Elävä usko on vähitellen siirtymässä kolmanteen maailmaan ja Israeliin.

Miten sun perhe ja kaverit ja ystavät suhtautu tähän siunun parannukseen?

• Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

Voi tyttörukkaa. Eivät opeta Raamatun mukaan vellut.

Room
        10:6 Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas

10:7 tahi: "Kuka astuu alas syvyyteen?" se on: nostamaan Kristusta kuolleista.

10:8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.

10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;

10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.

10:11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään.

Älä käytä tota vellusanaa. se on todella halventava nimitys!

• Anonyymi

Kerroppas Tähtiryhmä ketä sinä uskoit kun sanot tehneesi parannuksen? Kun teit parannuksen niin uskoitko että vl jäsen menee kuollessaan suoraan taivaan kotiin? Kun vastaat tähän rehellisesti niin tiedämme mikä on sinun " totuutesi". Haluatko yleensä vastata tähän esittämääni kysymykseen.
        w.

• Anonyymi kirjoitti:

Älä käytä tota vellusanaa. se on todella halventava nimitys!

No olisiko lesta parempi? Ei minusta. Vellu kuvaa hyvin lahkolaisia jotka eivät tunnusta Jeesusta Herraksi. Vellu venkuloita olette ☺

• Anonyymi kirjoitti:

Kerroppas Tähtiryhmä ketä sinä uskoit kun sanot tehneesi parannuksen? Kun teit parannuksen niin uskoitko että vl jäsen menee kuollessaan suoraan taivaan kotiin? Kun vastaat tähän rehellisesti niin tiedämme mikä on sinun " totuutesi". Haluatko yleensä vastata tähän esittämääni kysymykseen.
        w.

Meidän ryhmässä jotkut saavat Pyhän Hengen ilmoituksia. On saatu ilmoitus, että uskovaiset siirtyvät kuoleman jälkeen kolmanteen taivaaseen.

• Anonyymi kirjoitti:

On tietysti tulijoitakin, minäkin olen tehnyt parannuksen. Pitää muistaa, että käynnissä on parhaillaan Raamatussa ennustettu luopumus etenkin länsimaissa. Se koskee myös lestadiolaisuutta. Elävä usko on vähitellen siirtymässä kolmanteen maailmaan ja Israeliin.

Miten sun perhe ja kaverit ja ystavät suhtautu tähän siunun parannukseen?

Perhe ja mun ystävät on hyväksynyt mun ratkaisun. Mulla on edelleen ystäviä ei-uskovaisissakin.

• Anonyymi
        TÄHTIRYHMÄ kirjoitti:

Meidän ryhmässä jotkut saavat Pyhän Hengen ilmoituksia. On saatu ilmoitus, että uskovaiset siirtyvät kuoleman jälkeen kolmanteen taivaaseen.

No huh huh... Olen vanhempi uskovainen, vanhempi, kuin TÄHTIRYHMÄ, mutta tällaisiin ilmoituksiin uskominen on täyttä soopaa.
        Heikki Saarellakin oli ilmoituksia, joissa raamatuita ei tarvittu, mutta pieleen meni, onneksi lopulta sai parannuksen armon ilmoituksistaan.
        Eikä Heikki ole ainoa, voisin luetella monta, monta...mut, tärkeintä omalle kohdalle on, että itse ymmärrän...ei muita tarvii yrittää kääntää, puoleen, eikä toiseen.

• Anonyymi
        TÄHTIRYHMÄ kirjoitti:

Totuuden hylänneillä ei ole Pyhää Henkeä. Tiedätkö sitä Tähtiryhmä?
        w.

• Anonyymi

Luopumuksesta. Siinä tilassa on valittu ja kysymyksiä ei enää ole. Ei innokkuutta irl.

• Anonyymi

No jotkut kokee tämän uskon ilon ja onnellisuuden lähteeksi ja toiset taas maan päälliseksi helvetiksi.
      Jotenki outo jakautuminen on tämän asian suhteen.
      Asiat on nii sekasi ku ne voi olla.

• Anonyymi

Niin, voisiko se olla niin, että nyisin ihmiset alkavat ajatella omilla aivoillaan? Kun nykytiede etenee hurjaa vauhtia, Raamattun "tiede" on polkenut paikallaan jo 2000 vuotta, toisinsanoen Raamattu on jo kaluttu loppuun, siihen ei enää usko monikaan..ja vähenee edelleen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, voisiko se olla niin, että nyisin ihmiset alkavat ajatella omilla aivoillaan? Kun nykytiede etenee hurjaa vauhtia, Raamattun "tiede" on polkenut paikallaan jo 2000 vuotta, toisinsanoen Raamattu on jo kaluttu loppuun, siihen ei enää usko monikaan..ja vähenee edelleen.

Turha syyttää vl-liikkeen toilailuista Raamattua, koska se on heille vain rekvisiittaa. Päissään he ovat oppinsa kehitelleet.

• Ei mutta ehkä lahkonne on.

• Anonyymi

Vanhoillislestadiolaisuus ei ole lahko alkuunkaan. Vanhoillislestadiolaisuus edustaa elävintä kristillisyyttä, mitä maan päältä löytyy. Valtaosa kristillisyyksistä on täysin kuollutta ja monissa Raamatutkin on heitetty menemään ja jotku ovat jopa kirjoittaneet sen kokonaan uusiksi. Vrt. jehovantodistajat, mormonit yms. Valtakirkko taas julistaa tämän ajan virtauksien mukaista höpötystä jossa Raamatulle ei anneta minkäänlaista arvoa.
        Elävin kristillisyys löytyy kuin löytyykin juurikin vanhoillislestadiolaisten keskuudesta!

• Anonyymi kirjoitti:

Vanhoillislestadiolaisuus ei ole lahko alkuunkaan. Vanhoillislestadiolaisuus edustaa elävintä kristillisyyttä, mitä maan päältä löytyy. Valtaosa kristillisyyksistä on täysin kuollutta ja monissa Raamatutkin on heitetty menemään ja jotku ovat jopa kirjoittaneet sen kokonaan uusiksi. Vrt. jehovantodistajat, mormonit yms. Valtakirkko taas julistaa tämän ajan virtauksien mukaista höpötystä jossa Raamatulle ei anneta minkäänlaista arvoa.
        Elävin kristillisyys löytyy kuin löytyykin juurikin vanhoillislestadiolaisten keskuudesta!

Jeesus kaiketi pyysi seuraamaan totuutta ja elämää, kyseessä on sydämen tila joka toimii vaikka ei itseään sitoisikaan "ryhmittymiin".
        Jeesus teki työtään hajallaan olevien syntisten seurassa kuten itsekin olen tehnyt mutta Kuinkas teillä on Joensuussa toimintaa?
        Tai uskossaan vahvaa?

• Anonyymi kirjoitti:

Onpas tekopyhää vuodatusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vanhalestalaisuus on lahkolaisuutta. Sitä se on.
        Googlaa lahkolaisuuden määritelmä. Lestalaisuus täyttää kriterit mennen tullen palatessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja siinä valtakirkossa te vain riiputte kun ette taikauskosta uskalla pois lähteä ja menetätte samalla sen kiipijämentaalin joka lutterin turvissa tapahtuu joka paikassa missä teitä on.

veeällissä on kourallinen uskoontulleta, loput ovat hyvävelikerhon jäseniä oman etunsa vuoksi.

siinä se on teidän elävä uskonne..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lahkon tunnusmerkistö on ekslusiiviisuus, jota Sinäkin sivusit, toiset pois sulkemalla omasta näkemyksestä. SRK on mennyt pitemmälle, se on jopa kultti, jossa alkuperäinen agenda on hämärtynyt.
        Älä puhu, - muut on Raamatun pois heittäneet? Ei. Meillä Vapaissa suunnissa on joka seurakunnissa Raamattu- tunteja, teillä nekin uupuu kokonaan ja johtosanoma on ihmisen, eli Isien perinnesäännöt, jota ette pysty panemaan koskaan samaan pakettiin, koska järkenne on opetuksen mukaa vangiksi otettu.
        Ja se kyllä näkyy.
        Teille itse asiassa on aivan sama, mikä käännös on esillä, koska en ole seuroissa (mm suviseurat) niitä ihmisellä nähnyt.

r

• Anonyymi

Minä horjahin uskosta jo vuosia sittten suoraan nokka edellä paskaan.

• Anonyymi

Parannuksen tekijöitäkin on ollut. Toki lähtijöitä on ollut moninverroin enemmän, joka on varsin murheellista. On kuitenkin ollut ihana nähdä, kuinka moni on saanut parannuksen. Parannuksen saaneissa on paljon niitä, jotka eivät ole syntyneet vanhoillislestadiolaiseen kotiin. Moni maahanmuuttaja, kuin kantasuomalainenkin on saanut parannuksen ja siitä olemme saaneet iloita.

• Anonyymi

Miksi puhut tuollaista .saanut parannuksen- ikäänkuin se olisi jostain arpomalla tullut.

Etkö klue Raamatustasi, tehkää parannus ja kääntykää... mikä siinä on sellaista ettei sitä voi koskaan olla samalla linjalla Raamatun kanssa, oletko miettynyt asian ydisnntä.

• Anonyymi

Parannus, parannu, parann, paran... mitä se oikein oli, - Mistä mihin?
        Se on vielä selvittämättä lestadiolaisuudessa..

r

• Anonyymi

Saarnamiehet, vieläkö kehoitatte naisianne uhmaamaan ja kiusaamaan Herraa riskisynnytyksillä? Tuollainen lahko joutaakin loppua.

Matt.
      4:5 Silloin perkele otti hänet kanssansa pyhään kaupunkiin ja asetti hänet pyhäkön harjalle

4:6 ja sanoi hänelle: "Jos sinä olet Jumalan Poika, niin heittäydy tästä alas; sillä kirjoitettu on: 'Hän antaa enkeleilleen käskyn sinusta', ja: 'He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi.'"

4:7 Jeesus sanoi hänelle: "Taas on kirjoitettu: 'Älä kiusaa Herraa, sinun Jumalaasi.

.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tiedätkö, että haluaisin panna

Sinua. Onko sinulla samanlaiset ajatukset ja tunteet?
      Ikävä
      161
      2810
    2. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      726
      2460
    3. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      53
      2364
    4. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      135
      2220
    5. Ajelen varmaan siellä suunnalla

taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      63
      1905
    6. Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla

Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall
      Maailman menoa
      248
      1734
    7. Hyväksytty kaivattusi

Vartaloa vai et? Rehellinen vastaus
      Ikävä
      31
      1391
    8. Syvälliset keskustelut

Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen
      Ikävä
      20
      1329
    9. Minulta loppuu aika

Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi
      Ikävä
      31
      1222
    10. Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi

mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,
      Ikävä
      16
      1215
    Aihe